PDA

Bekijk Volledige Versie : Openbaar vervoer Kissimmee / I-Drive



51Vegas
31-01-05, 15:19
Wij gaan over 3 weken naar Orlando en hebben een hotel aan de W-Irlo Bronson Mem Hwy. Omdat ons eerste plan was aan I-Drive te zitten en dat niet is doorgegaan, zijn we nu aan het uitvinden welke bussen er rijden tussen deze twee straten/wegen.
Ik heb al gekeken op de site van Lynx, maar daar kom ik niet uit.

Iemand dit al eens gedaan of iemand met suggesties (behalve een auto huren) ?

Ik hoor het graag, vast =D>

SpaceAce
31-01-05, 15:52
Zoals ik kan zien komen de busnummers 8 - 38 - 42 door de International drive.

Wat je ook kan doen is gebruik maken van de 'Plan Trip' knop op de Lynx site :)

Vul bij starting location in:
Streetname: Irlo Bronson Memorial
Streettype: Hwy
City: Kissimmee

en bij destination location:
Streetname: Internation Drive
Streettype: Dr
City: Orlando

Daarna mag je bij beide huisnummers uitkiezen. Dat staat - als het goed is - ook voor de straatnaam van je hotelsadres.

Aangezien ik dat niet wist van je, kwam ik niet verder. Maar ik heb wat uitgekozen en toen kreeg ik dit:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

LYNX BUS TRIP PLANNER

Step 3 - Bus Stops Found

ROUTE RESULTS

START TRIP LINK 55 Schedule Route Map
Bus Stop 5500 US 192 HWY, KISSIMMEE 34746 Location Map

TRANSFER #1 LINK 4 Schedule Route Map
Bus Stop ARMSTRONG BLVD, KISSIMMEE 34741 Location Map

TRANSFER #2 LINK 42 Schedule Route Map
Bus Stop 1600 FLORIDA MALL AVE, ORLANDO 32809 Location Map
@ Cross Street AUGUST LN

DESTINATION
Bus Stop 12600 I-DRIVE DR, ORLANDO 32821 Location Map
@ Cross Street VINELAND RD



(en zou je dus de busnummers 55 - 4 - 42 moeten hebben, maar wellicht zijn dit jouw 'huisnummers' niet)

SpaceAce
31-01-05, 16:01
Verrek, de "System Map" staat daar ook gewoon online!

Zowel als .jpg als .pdf :) Eigenlijk net zo handig...

(ik heb dus de system map a la papier voor m'n neus - kregen we mee van de buschauffeur - maar hij staat nu dus ook gewoon online)

* Klik op het roze blokje -> Route Assistance
* Kies daar "System Map"

En voila...

(zo zie ik meteen dat de International Drive begint bij Water Mania en doorloopt tot Belz Factory Outlet World... Dat wist ik dus nog helemaal niet - dus m'n eerste post waar ik zei dat nummer 8-38-42 er doorheen loopt, klopt dus gedeeltelijk) :oops:

51Vegas
31-01-05, 16:13
Bedankt voor je zoekwerk. Ik heb ook al eens bij Lynx gekeken, maar ik kon erg geen wijs uit. Met jou posting kom in beslist een stuk verder.

Hoe vond je het Lynx busverkeer ? Service en schemarijden, of moest je veel wachten ?

Groetjes en nogmaals bedankt

SpaceAce
31-01-05, 16:21
Hoe vond je het Lynx busverkeer ? Service en schemarijden, of moest je veel wachten ?

Service: goed
Schematijden: ruk (als ik het zo mag verwoorden)

Wij hadden bijna geen goede aansluitingen. Alleen toen we bij Seaworld voor stonden, hoefden we maar 10 mins te wachten...
(we gingen toen naar Universal, met dus een overstap bij Seaworld)

Maar ach, als je de tijd hebt en niets anders kunt (zoals autohuur) dan is het op zich best te doen. Gewoon van je 'vrije tijd' genieten ;)

Bedoel, als je met de auto was, had je bij je overstapplaats niet de tijd gehad om ff rond te kijken, toch?

Daniel
31-01-05, 18:52
Schematijden: ruk (als ik het zo mag verwoorden)

Dat mag! :mrgreen: Geeft goed weer hoe je erover denkt!

SpaceAce
31-01-05, 19:45
een hotel aan de W-Irlo Bronson Mem Hwy

Ik zag op je weblog dat het om Ramada Plaza Hotel ging. Dit hotel staat dus naast het hotel waar wij zijn geweest :) (Econo Lodge Hawaiian Maingate).

Dan zit je dus met hetzelfde probleem als ons. Eerst de Lynx 55 richting Old Town en daar overstappen op de Lynx 56 om naar Disney te gaan :(
(vervolgens zou je de Lynx 50 moeten nemen naar Seaworld en mocht je naar Universal/IoA willen, zul je bij Seaworld over moeten stappen op Lynx 8 en daarna NOG 1 keer - net voorbij Wet 'n Wild meen ik op Lynx 21 of 37) <-- iig dit traject hebben wij afgelegd.

http://img103.exs.cx/img103/1222/ramada2jg.th.jpg (http://img103.exs.cx/my.php?loc=img103&image=ramada2jg.jpg)

(door op het plaatje te klikken, vergroot je de afbeelding)

Het grote 'gebouw' links is dus Ramada (achter het bordje met "Econo Lodge - Free Disney Shuttle dus) en dus rechts - met blauwe dak - zat ons hotel :)

51Vegas
31-01-05, 22:03
Zucht...................... ik wij maar denken dat dit tussen de 10 en 15 mls zou zijn, volgens RandMcNally driving-directions.

Blijkbaar gaan de bussen een toeristische route !!@!!