PDA

Bekijk Volledige Versie : Het andere Florida



pyca
30-01-05, 21:52
Ben bezig onze vakantie te plannen en kijk een beetje rond in dit forum. Miami en de Keys slaan we dit keer over (zijn we al geweest) Nu vliegen we naar TPA en willen dan eerst een paar dagen naar Orlando gaan voor disney etc, daarna naar Saint Augustine en vervolgens binnendoor ( terug naar de Gulf Coast om de laatste dagen nog even lekker aan het strand te luieren. Zijn er onder jullie die dit al eens eerder gedaan hebben, ik lees nl veel over miami, orlando en keys maar weinig over de rest van Florida. (bijv. Crystal River, Tarpon Springs, Homosassasprings, Caladesi Island, State parks enz.) Groetjes
Carin

petra
30-01-05, 22:25
Hoi Pyca,
Caladesi island is voor een dagje prachtig!!! Je gaat er met een speciaal bootje naar toe en je kunt daar een dagje op het strand toeven......Heerlijk. Tarpon Spring is ook een aanrader, het doet een beetje Grieks aan, er is een museumpje waar je in kunt en je kunt natuurlijk met een boot het water op om je eigen spons op te duiken. Er zijn ook veel gezellige winkeltjes en eettentjes, goed voor een agje weg. ook zijn wij 3 jaar geleden naar een of ander state park geweest, 'k weet de naam niet meer. Je ging dan in een aftandse bus de rimboe in en zag van alles en nog wat, buffels, krokodillen, herten en een wandeling door een soort "regenwoud" (met heeeel veeeel muggen) (dus neem je kruitvat muggenstiftje mee). Misschien dat iemand de naam hiervan weet, het was ten noorden van Clearwater, richting Weeky Watchy (??) en dan daar het binnenland in. Daniel, weet jij dit misschien??
Caladesi island is ook te bekijken op www.see-clearwater.com
succes met plannen, groet Petra

Daniel
30-01-05, 22:39
:? Nee, geen flauw idee. Maar misschien herken je de naam als je hem ziet op deze site: http://www.floridastateparks.org/findapark.htm
Overigens kun je hier ook meer info vinden over Caladesi island, Homosassasprings, etc.

Danny
31-01-05, 00:24
He Carin,

Goed dat je dit onderwerp aandraagt.....misschien is het wel een idee om hiervoor een soort van subtopic te maken onder Florida Algemeen (heb geen idee of dat kan maar het komt zo spontaan in me op). Daniel zal hier het fijne wel van weten....(hmmmzzzz, als webmaster krijg je volgens mij echt de meest vreemde zaken voor je kiezen gegooid :mrgreen: ).

Tampa is echt geweldig....heb er geen andere woorden voor. Tampa zelf is wel druk qua verkeer maar als je een beetje uit Tampa rijdt heb je echt het rijk voor jezelf alleen. Ik vond zelf de bruggen (als je het zo oneerbiedig mag noemen) bijzonder imposant......je kunt je dus misschien wel voorstellen dat ik vreselijk uitkijk naar de Keys.

In iedergeval veel plezier met jullie vakantie.

Danny

petra
31-01-05, 17:28
Ben verder gan zoeken naar dat park, maar 'k kan het niet vinden. Tante nog gebeld, maar ze wist het niet meer....sorry.
Groet Petra

ststone
31-01-05, 17:59
Het park... met de wereldberoemde zeemeerminnen.
http://mermaid1.weekiwachee.com/

Achter de stenen zijn lucht slangen geplaatst zodat de dames, bijna, oneindig lang onder water kunnen blijven, wat een attractie. Als je het bouwt komen ze vanzelf. Ik heb nog wat moeras land te koop, voor weinig.

petra
31-01-05, 18:01
Nee joh, ik bedoelde dat park, met die aftandse bus en dan door de bush. Weey wachee is ook leuk, maar na een keer heb je dat wel gezien.....

gretl
31-01-05, 18:26
.........ik lees nl veel over miami, orlando en keys maar weinig over de rest van Florida. ( Groetjes
Carin

Da's dan toch ook niet voor niks, :lol: haha. ER is vast niks te beleven!!
Tampa ben ik persoonlijk hard voorbij gereden. Maar neem me vooral niet serieus, ben in een non-serious mood :lol: vandaag.....

ststone
31-01-05, 18:39
Ah.. Tampa, hoe je een drie dagen oude auto, door een dronke zestien jarige in de kreukels kan laten draaien. Ybor is de moeite waard. En dan snel weer weg.

Ik ben in een link mood, weinig te doen op het werk vandaar .

http://www.ybortimes.com/what-is-ybor.cfm

pyca
31-01-05, 20:21
bedankt voor de reacties, meer zijn natuurlijk welkom, en idd misschien een idee om hier een subtopic van t emaken.

groetjes
Carin

ekkie50
27-03-05, 11:18
hoi Pyca,

ik ben wel 's in St Augustine geweest. Een behoorlijke rit vanuit Kissimmee overigens, maar dat heb je er natuurlijk voor over. (tip: rij heen over een langzamere scenic route, en snel terug via de snelweg en/of tolweg - of andersom naar voorkeur).

St Augustine is een zeer toeristische plaats. Toen ik het bezocht (2002) was het er erg druk en erg warm. Je kan er o.a. het 'oldest school' van de USA zien, een groot fort bezichtigen etc. Verder heel veel winkeltjes, restaurantjes, enfin het bekende werk. Ik vond er niet zo heel erg veel aan, maar St Augustine is wel heel mooi gelegen vlak aan zee. Wat mij betreft valt het in de categorie 'je moet het een keer gezien hebben'.
Al met al toch een leuk dagje uit. Via trefwoord St Augustine is er op internet vast een heleboel nuttige info te halen.

zaandra
27-03-05, 21:50
Als je op een dag naar rustiger oorden wil...bezoek dan eens een park ,er zijn er veel!!!
Ik vond persoonlijk MYAKKA RIVER state park de moeite.Je kan er op een imposante loopbrug een prachtig uitzicht bewonderen.
Breng zeker ook eens een bezoekje aan de Manatees!!!
Ben afgelopen week in Hillsborough State park geweest,gaan cano varen...wat een rust!!!Hmmmmmmmmmmm...
Surf eens op www.FloridaStateParks.org ,daar vindt je meer prachtige natuur.
Geniet van je vakantie,groetjes,
San