PDA

Bekijk Volledige Versie : Ocala National Forest



Saskia
26-04-05, 21:22
Hoi,
Heeft iemand wel eens in Juniper Creek ( Silver springs, Ocalo) met zijn familie de kanotocht gemaakt:

Juniper Creek
The canoe trip from Juniper Springs Recreation Area to Juniper Wayside flows about 7 miles through the heart of the Juniper Prairie Wilderness. You will be surrounded by a lush tropical forest comprised of palms, cypress and many kinds of southern hardwoods. The first 2.5 miles of this creek are narrow and winding, with a channel scarcely wider than 6 feet. Past Half-Way Landing, the stream broadens out and becomes shallow and slow moving. There are no intermediate access points, and the average family takes about 4-5 hours to complete the trip.

Ik schijt alweer in mijn broek: er zwemmen daar ook croco's, mijn vraag is dus: Heeft iemand dit of zoiets ooit gedaan????
(fijn z'n avontuurlijke man :? )
Groetjes Saskia

Harm
26-04-05, 23:44
Hallo Saskia
Een paar jaar geleden wilden wij ook gaan kanoën in de Juniper Creek, Helaas is er een uiterste tijd waarop je nog mag vertrekken. ( 12 of 13.00 uur} wij arriveerden na deze tijd. Geen Kanotocht dus. Het is maar dat je het weet.
Wel zijn we wezen tubben in het Ichetucknee Spring State Park een geweldige ervaring. Dit jaar misschien toch voor ons een kano tocht over de Juniper Creek.
Harm

ekkie50
27-04-05, 18:14
in Wekiwa Springs state park kan je ook kanovaren. Ik heb het een aantal jaren geleden gedaan, en het is erg leuk. Geen crocs gezien, maar wel ander wildlife, zoals waterschildpadden.

Kijk eens op de volgende site:
http://www.floridastateparks.org/wekiwasprings/default.cfm

succes

Saskia
27-04-05, 22:27
Harm,
Mijn man heeft iemand ontmoet die dit gedaan heeft en die zei juist dat je om half 8 s'ochtends moest gaan en dat je dan allerlei wild zag. Hij zei ook al dat na 11 uur je niet meer moest gaan , dan zag je geen beest meer.Je kan dan dus blijkbaar helemaal niet meer kanoen om die tijd.
Weet jij of je met een groep gaat of op eigen houtje?
Jullie gaan ook al bijna weg volgens mij, of ben ik heel erg in de war? Wij gaan vrijdag. Misschien kom ik je nog tegen in een kano.
Groetjes Saskia

Harm
28-04-05, 12:41
Hallo Saskia
Wij vertrekken a.s. dinsdag naar Miami. Tussen 25 en 30 mei zijn wij in
de omgeving van Tampa en Orlando. Als het gaat gebeuren zal het in
die tijd zijn. Wat ik gezien heb ga je individueel met de kano weg.
Mijn eerste indruk was dat het een leuke tocht is.
Goeie reis en veel plezier.

Harm

bono
05-07-07, 19:27
Hallo,

Een vraagje wie van jullie is al vaker of eens in het Ocala national forest geweest en kan je er goed een dag op en neer rijden vanuit Orlando of Daytona Beach of misschien beter van uit Saint Augustine??
Is het een beetje te vergelijken met the everglades?
Heb al via google gezocht en zo maar niet echt gevonden wat ik hoopte te kunnen vinden, vandaar de vraag aan jullie :razz:

Gr. Monique

gudu
11-01-15, 12:36
we willen graag naar ocala national forest op weg naar het vliegveld van jacksonville maar ik kom er niet helemaal uit via tripadvisor waar je het beste en veilig kan zwemmen met kinderen.

iemand al eens geweest en kan aangeven hoe het heet??

mblokland
12-01-15, 00:00
Juniper springs, lang geleden (12 jaar) maar daar kan gezwommen/ in het water gespeeld worden.

http://www.juniper-springs.com/

gudu
15-01-15, 18:42
dank je dat ziet er leuk uit!! . we maken denk ik ook nog eerst een stop bij silver springs want daar rijden we praktisch langs

moonlight91
20-01-15, 20:28
wij zijn aan het kijken om in de kerstvakantie naar Florida te gaan.. had gedacht op Jacksonville te vliegen , dan naar st Augustine te gaan.
vanuit st Augustine zou het een mooie stop zijn in het Ocala national forest op de weg naar Orlando.
nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of het aantrekkelijk is om eind december daar een middag door te brengen.
iemand ervaringen mee...