PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Marco van der Veen: Orlando -Orlando



marco van der veen
25-02-07, 16:17
Hallo,

Wij zijn voornemens om vanuit Orlando natuurlijk Key West te bezoeken.
Is het nu slimmer om vanuit Naples, waar wij natuurlijk de Everglades met een bezoek vereren, door te rijden naar Key West, daar twee a drie dagen te blijven en dan 'rechtsom' via Miami terug naar Orlando te gaan?
Je leest ook wel eens dat men via Naples richting Miami gaat, vervolgens naar Key West en dan pas terug in de richting van Orlando?

Groetjes Marco

Eric
25-02-07, 20:59
Er zijn een paar mogelijkheden om van Naples naar Key West te komen, maar het is allemaal een beetje lood om oud ijzer vind ik persoonlijk.
In alle gevallen is het via Miami, langs de westkust loopt geen weg.
Eric

marco van der veen
01-07-07, 16:27
Hallo allemaal, wij vertrekken 7 aug as richting Orlando en hadden het onderstaande als voorlopig reisschema. Graag jullie tips en adviezen!
Pa, ma en twee jongens van 12 en 16 jaar.
Wil nog wel kwijt dat shoppen en strand ook een activiteit is die wij graag doen....:razz:

7 aug Vertrek Amsterdam / Aankomst Orlando 9 dagen in Legacy Park
8 aug omgeving verkennen
9 aug Animal Kingdom
10 aug Typhoon Lagoon
11 aug Shoppen/relaxen Florida Mall?? De kids zijn nogal "merken gek"...
12 aug Epcot
13 aug Daytona Beach of Cocoa Beach???
14 aug Seaworld
15 aug Downtown Disney
16 aug Vertrek naar Tampa. Clarion Hotel (137km)
Onderweg na 35 km tussenstop Clearwater ??
17 aug Bush Gardens
18 aug Vertrek Fort Meyers (203km) Pink Shell Beach Ressort
Onderweg na 84 km tussenstop in Sarasota ??
19 aug Zwembad/strand
20 aug Dagje Naples
21 aug Zwembad/strand
22 aug Vertrek naar Miama (232km) Ramada Plaza
Onderweg de Everglades
23 aug Strand
24 aug Dagje Key West met Duval Street
25 aug Ocean Drive/Little Havana
26 aug Vertrek Orlando (371km) Extended Stay de Luxe Bueno Vista
27 aug Shoppen
28 aug Vertrek Nederland :sad:

Op papier ziet het er allemaal leuk uit, maar wij vernemen graag jullie tips/adviezen etc etc!

Vriendelijke groetjes

Marco, Monique, Joey en Marvin

bluedolph1n
01-07-07, 16:45
Ga je Key West vanuit Miami doen? Dan zit je nl. meer in de auto dan dat je op Key West bent, dat lijkt me niet echt te doen.
Daytona Beach vonden wij ook erg leuk, om met de auto op het strand te kunnen rijden. Cocoa Beach ken ik verder niet, en moet ook zeggen dat mijn ervaringen alweer van een jaar of 10 geleden zijn. Daar komt gelukkig verandering in na volgend jaar. ;)

Groetjes, Sandra

Yvet
01-07-07, 17:34
Het rijden van Miami naar Key West neemt een kleine 3 uur in beslag als je dat dus heen en weer moet doen ben je daar een 6 uur aan kwijt.
Weinig tijd dus om dan door te brengen in Key west zelf.
Vandaar dat er aangeraden wordt om niet in 1 dag heen en weer te rijden maar dan een overnachting te doen in de Keys....

kol
01-07-07, 23:20
Hey Marco,

Ziet er goed uit!! Ik ben het wel met Yvet eens dat je misschien beter een nachtje op Key West kunt blijven overnachten. Je hebt dan een stuk meer aan je dag en je kunt wat langer genieten van de gezellige sfeer op Key West.
Het is trouwens wel mogelijk om vanuit Naples (en volgens mij ook vanuit Fort myers) met een boot (soort watertaxi) naar Key West te gaan. Dit duurt echter ook 3 en een half uur.

Nicole

bluedolph1n
02-07-07, 09:06
Ik was niet helemaal duidelijk zie ik, vanuit Fort Myers is het inderdaad ook niet te doen, die boot scheelt inderdaad wel, maar dan ben je nog uren onderweg. Als het nog kan zou ik zeker een overnachting erbij nemen op Key West.

Groetjes, Sandra

Eric
02-07-07, 20:07
Kijk maar eens op de zoekfunctie bij Key West, dan zul je lezen dat het niet echt kan in een dag. 3 uur rijden is nog te optimistisch, je hebt minimaal 4 uur heen, en 4 uur terug nodig.
Verder is KW juist in de avond het gezelligst.
Eric

marco van der veen
02-07-07, 20:45
Tot nu toe heel veel dank voor jullie reacties! Begrijp dus dat we voor wat betreft Key West nog een aanpassing dienen te maken!

Blij dat jullie het overgrote deel van de reis 'goedkeuren'.....:p

Groetjes Marco

Marianne4kids
03-07-07, 10:12
Hoi Marco,

Wij hebben ook een vergelijkbaar schema, en wilden eigenlijk ook Key West in 1 dag doen. Nu hebbben we op aanraden van de forumleden toch ook een overnachting op Key West geregeld.
Oh ja, en 9 aug is (bij geen uitstel) de lancering van de spaceshuttle.
Waarom vliegen jullie niet vanuit Miami terug, scheelt je weer een reis terug naar Orlando. Verder een mooi schema, wij vertekken een week voor jullie, met 3 kids.

Marianne,

bono
03-07-07, 19:12
Hoi Marco,

Wij hebben vorig jaar in het Southernmost Hotel gezeten dat was goed te doen, je zit aan het einde van Duval street en dan links. En Duvalstreet is de stap, shop straat.
Als je het hotel verlaat en dan linksaf gaat dan zit je binnen 10 stappen van het strand vandaan en het Southernmost Point.
Heb even mijn oude reisdocumenten er bij gepakt wat het vanuit Nederland kost om te boeken.
2x 98 euro voor 2 nachten en 2 personen.
www.southernmostresorts.com (http://www.southernmostresorts.com)

Gr. Monique

marco van der veen
09-07-07, 13:04
Wederom dank voor jullie adviezen! Hebben afgelopen zaterdag eea om laten zetten.....gaan nu voor 2 overnachtingen Miami, 1 in Key West en aansluitend weer 1 overnachting Miama!

Thanks!

Marco