PDA

Bekijk Volledige Versie : Pinnen in Florida



robijn
10-06-05, 14:36
In de states kun je toch gewoon pinnen met je giropas? Of is het moeilijker dan hier. Is het beter om een bankrekening te openen? Aan een credit card ga ik zoiezo niet beginnen.

Ebelix
10-06-05, 14:47
Dan krijg je het erg moeilijk met het huren van auto, betalen van hotels, kopen van vliegtickets, betalen in restaurants, enz. Je giropas kan je wel gebruiken om te betalen in de supermarkt en om geld uit de muur te halen maar verder kan je er weinig mee.

Amerika is helemaal ingesteld op credit card. Dat is de meest gebruikte manier van betalen.

Een bankrekening openen in Amerika is ook moeilijk en dat help je ook niet veel want je krijgt geen credit card omdat je geen credit history hebt.

Waarom wil je geen credit card gebruiken?

mapsit
10-06-05, 15:22
Of is het moeilijker dan hier. Is het beter om een bankrekening te openen? Aan een credit card ga ik zoiezo niet beginnen.
Lijkt mij nogal veel rompslomp...

Pinnen kun je hier en daar, maar creditcard naast pinpas is natuurlijk aan te raden. Vooral omdat je deze ook kunt gebruiken als onderpand bij autohuur en hotels.

Eric
10-06-05, 16:12
Ook hierover zijn al uitgebreide discussies geweest op het forum, kijk maar eens bij zoeken.
Zonder Creditcard ben je verplicht om een lading contant geld (met alle risico's van dien) bij je te hebben, borg te betalen bij hotels en autoverhuur, gewoon lastig.
Uiteraard kan het wel, uiteindelijk kan alles als je wilt. Pinnen kan gewoon bij banken overal, met pinpas betalen alleen in supermarkten, dus niet in hotels en restaurants.
Succes, Eric

Daniel
10-06-05, 17:07
Je kan ook nog wat extra informatie vinden in de Florida FAQ (http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=310)...

karen
15-07-05, 09:48
Gisteren kreeg ik van de PTT mevrouw de TIP om een zgn. BETAALPAKKET te nemen.....als je een creditcard plus een giropasje bij de ptt hebt dan betaal je zowiezo 18,95 +9,95 per jaar, als je een betaalpakket neemt heb je deze kosten niet meer EN je pint gratis buiten Nederland (ook in de USA!!!) normaal is dat 1.80 E per keer (het betaalpakket kost 28 E per jaar) als rechtgeaarde zuinige Nederlander wil ik deze TIP graag metjullie delen (ik heb er ook al zoveel van jullie gehad...) Bij deze! Groetjes Karen

loef1900
15-07-05, 19:34
Postbank, Rabobank en Argenta zijn de enige in NL die gratis pinnen in het buitenland aanbieden. Bij de Rabo hoef je daar geen speciaal pakket voor te nemen.

rvd4always
25-07-05, 14:26
Dat klopt Karen,

we hebben het er al eens eerder over gehad en het is inderdaad voordelig om al je passen onder te brengen in het postbank betaalpakket:

http://www.postbank.nl/ing/pp/page/product/detail/0,2819,1859_102577029,00.html?linktype=int

http://www.postbank.nl/vgn/images/portal/cit_762/6/7/581742handleidingnieuwepakketten.pdf?linkt

Nirak
16-11-06, 22:37
Wij zijn net terug uit Florida en het viel mij op dat de Bank of America voor het gebruik van de ATM tegenwoordig een fee rekent van $ 2,=.
Misschien oud nieuws, maar een half jaar geleden deden ze dit nog niet.

Ben gelijk naar de bank aan de overkant gereden (Regions) die deze kosten niet in rekening brengt.
Tja..ik blijf tenslotte een Hollander he...:-D

Petra/VS
17-11-06, 00:34
Vrijwel alle banken rekenen een fee, als je geen rekening bij hen hebt. Het beste is extra geld opnemen in de supermarkt, dat is altijd gratis.

mattrob
17-11-06, 11:26
Maar is dat ook zo voor Europese/Nederlandse pasjes ? Ik kan me herinneren dat bij alle bank automaten er altijd stond dat er een fee in rekening werd gebracht, maar in de praktijk werd er bij mij nooit iets ingehouden (behalve kosten van mijn Nederlandse bank). Behalve natuurlijk als je in apparaten in winkels geld pint.

En dit is nog niet zo lang geleden voor mij. Bij alle pin-automaten van grote banken werd bij mij niets aan extra fee ingehouden. Hoe is jullie ervaring ?

Nirak
18-11-06, 00:58
Zelf heb ik een rekening bij de Postbank (met de uitgebreide pas, dus niet die waarmee je alleen in NL geld kunt opnemen) en heb echt nog nooit een fee betaald voor het opnemen van geld in de USA, behalve inderdaad bij de ATM's die bijv. in winkels en tankstations staan.

De Postbank bracht vroeger inderdaad zelf wel een klein bedrag aan kosten in rekening, maar dat is volgens mij een paar jaar geleden afgeschaft.

bono
18-11-06, 17:33
Ik dacht dat als je je wereldpas gebruikt in het buitenland jouw eigen bank altijd een klein bedrag voor vraagt??
Volgend de ABNAMRO bank gaat dat om een aantal % van het bedrag dat je afhaalt daarom moet je ineens een groot bedrag afhalen dat is goedkoper zeggen ze??
Dus bij mij weten kost het je altijd geld als je buiten nederland geld opneemt uit automaten van banken waar jou afbeeldig op staat (die ook op je kaart staat, bv mastercard ofzo iets!!)

Maar we zullen zien of het zo is.................

Groetekes Monique

mattrob
19-11-06, 00:18
Je Nederlandse bank kan wel kosten in rekening brengen. Volgens mij vaak een nominaal bedrag van EUR 2,00 - EUR 2,50 of zo, afhankelijk van je bank. Dus dan is het beter om meer op te nemen, procentueel gezien. Maar ja, als je niet veel nodig hebt, is het ook weer zonde.

Ik dacht dat alleen Rabobank met zijn wereldpas geen kosten in rekening bracht (ik neem in principe dus altijd geld op met mijn Rabo pas, inderdaad geen kosten). Ik dacht dat zij de enige waren, maar ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik daaraan kom.

Maar de vraag was of de buitenlandse banken kosten in rekening brengen. Als ik 400 dollar opneem, krijg ik op mijn afschrift 400 dollar, als ik bij gewone pin-automaten van banken heb opgenomen. Ik heb 1 keer bij een apparaat in een winkel geld opgenomen, en toen nam ik 400 dollar op, en werd er 402 dollar van mijn rekening geschreven. Maar bij gewone pin-automaten dus volgens mij niet (of dat moet dus recent gewijzigd zijn).

Nirak
23-11-06, 00:39
Alles wat ik heb gepind is ook gelijk van mijn rekening geschreven (helaas). Inderdaad 1x bij de Bank of America (gelijk na aankomst gepind door m'n man...was denk ik nog niet scherp genoeg...) $202,= terwijl hij $200,= had opgenomen, en daarna 2 x bij de Regions Bank gewoon de $ 200,= die ik had gepind; verder geen extra kosten ook niet van de Postbank.
Ben ik nu een mazzelaar met de Postbankrekening??

reneefrankrijk
28-06-07, 19:24
Dat is dus mijn vraag: kun je in de parken van Disney, Universal, Sea World etc. pinnen bij een ATM?

Njit
28-06-07, 19:37
Ja hoor. Deze staan op de Park Guide aangegeven. Verder kun je op de meeste plekken ook je Credit Card gebruiken (behalve bij de kleine stalletjes die drinken en snacks verkopen).

calypso
28-06-07, 20:32
Ja dat kan en niet alleen in de parken ;-)

Houd er wel rekening mee dat hieraan kosten zijn verbonden afhankelijk van je bank. Dus zou wel even navraag doen hierover.
Hetzelfde geld voor de CC.

sunny
30-06-07, 15:26
Kan je overal in de USA gewoon pinnen? Of moet ik een gevulde ouwe sok mee nemen? Kan ik daar gewoon pinnen zoals in nederland/Europa, of gelden daar andere regels of bijbetalingen?
Ik hoor het graag!

Marjol
30-06-07, 15:30
Je kunt overal in de USA gewoon pinnen met je europas. Geen probleem. Bij sommige banken betaal je wel een aantal euro's voor elke keer dat je pint.

calypso
30-06-07, 15:49
Pinnen kan inderdaad overal in de USA, geen probleem. Kijk wel even bij je bank wat de kosten voor het pinnen zijn.

Meestal is het betalen in de winkels goedkoper dan bv. geld opnemen uit een automaat, daarom raad ik je aan om als je cash
geld nodig hebt gebruik te maken van de "Cash back" optie.
Dit houd in dat je in een supermarkt bij de kassa aangeeft dat je cash back wilt en dan krijg je dus ook geld. Alleen betaal je nu dus niet het hooge tarief ervoor.

De consumentenbond (http://www.consumentenbond.nl/test/geld_verzekering/betalen/betalen_in_het_buitenland/testresultaat/) heeft net een test gedaan over pinnen in het buitenland. kijk daar eens naar als je toevallig lid bent of anders gewoon effe naar de boekhandel lopen en het artikel daar lezen ;-)
Ze hebben ook een video erover Video (http://212.72.56.204/test/geld_verzekering/betalen/betalen_in_het_buitenland/video/)
Trouwens de Pin code voor de CC werkt in de USA nog niet daar zijn ze zover nog niet.

Een andere tip is om het bedrag dat je kunt pinnen per dag met je bank kaart misschien wat omhoog te doen tijdelijk zodat je tenminste genoeg geld kunt pinnen. Dit kun je bij je eigen bank zo regelen.

Eric
30-06-07, 22:41
Pinnen kan inderdaad overal in de USA, geen probleem. Kijk wel even bij je bank wat de kosten voor het pinnen zijn.

Nog even voor alle duidelijkheid, bedoelt wordt dus bij PIN automaten, met je pinpas betalen kan vrijwel alleen in de grotere supermarkten, maar in ieder geval nooit in restaurants en zo.
Eric

marloes
01-07-07, 12:33
Maar ik neem aan dat je wel met je pinpas kunt pinnen in de disney winkeltjes in de disneyparken?

Marloes

PENPE
01-07-07, 12:54
Hoi Marloes,
Betalen met je pinpas is bij Disney niet mogelijk.
Bij de supermarkten kan het wel, en ook in de meeste outlet-stores kun je ook wel pinnen ( Behalve bij NIKE en Hilfiger ), en ook bij benzinestations.

Groetjes,
Pieter & Petra

Nicole
02-07-07, 00:46
Hoe weet je van te voren of je ergens met je pinpas kan pinnen of alleen met creditcard kan betalen??

Nicole

knaapje
02-07-07, 12:08
Naar het logo kijken op je kaart en op de automaat of het gewoon even aan de cassiere vragen. "Debitcard" is pinnen, "creditcard" spreekt voor zich.

Knaapje

jet
26-05-08, 23:24
Wij hebben een particulier huis gehuurd in de buurt van Tampa voor drie weken. De eigenaaren willen graag de security deposit en huur bij aankomst ontvangen (het totale bedrag is $2000). Nu vragen we ons af hoe we het beste aan die $2000 contant kunnen komen. Ik weet dat het goedkoper is om uit de muur te pinnen dan dollars te kopen hier in NL, maar hoeveel kun je maximaal pinnen per dag in de US? Moet je van tevoren een limiet afspreken met de bank hier in NL? Alvast bedankt voor de reacties!

corrus
26-05-08, 23:45
Héél toevallig in New Port Richey???

Als dat dezelfde zijn, als die ik in gedachte heb, zijn dat een beetje rare gasten.
Deze willen alles cash... vind ik raar.... héél raar.
Heb het dan ook niet gedaan... (smells fishy to me)

jet
26-05-08, 23:58
Waarom fishy? Het zijn oudere mensen. Ze verhuren hun huis via VRBO...hebben ook references. In eerste instantie wilden ze de security deposit vooraf hebben maar ze vonden de international bank transfer te ingewikkeld. Dus vroegen ze of we het bedrag bij aankomst konden betalen. Het huis ligt boven Hudson in Spring Hill.
Ik weet verder geen alternatief om de huur te betalen. Any suggestions?

Marcelg
27-05-08, 05:15
Jet het is hier heel normaal om het cash te betalen, ik ken een hoop van die oudere mensen waar wij apartementen voor verhuren, zij begrijpen niets van Paypal en dat soort zaken, ik heb er wel een paar zover gekregen dat ze traveler checks accepteren.

Die oudere mensen kennen in het algemeen alleen maar personal checks en cash.
2000 pinnen?
Check zeker met je bank voor je dagelijkse maximum en je zult misschien naar verschillende banken hier moeten, ik weet niet of de banken hier voor hun zelf een maximum per transactie hebben.

hannie
27-05-08, 10:12
Je kunt meestal op de website van je bank wel vinden hoeveel je per dag in het buitenland kunt pinnen.
Maar $ 2000 in 1x van 1 rekening zal vast niet gaan.
Als je meerdere rekeningen hebt kun je van ieder misschien $1000 opnemen.

Bij de postbank kan je tot een tegenwaarde van max. €750 opnemen.

TRF
29-08-08, 12:26
Hi

Sorry als deze vraag er al staat, maar dan heb ik hem over het hoofd gezien.. Tijdens het zoeken, kwam alleen maar "Benzineprijzen" tegen.

Anyways, ik ga dus naar Walt Disney World Orlando toe, maar nou vind ik het een beetje gevaarlijk om het geld los mee te nemen...
Daarom is mijn vraag, kan ik in heel disney pinnen met mijn Girokaart???

Nou weet ik niet of Walt Disney World ook de Meastro plekken heeft, maar dat ik daar wel kan pinnen... Of bestaan er nog travelchecks ????

En hoeveel zal ik mee nemen??? Wat is normaal voor 10 dagen Disney???
$ 2000 dollar, zou dat genoeg zijn voor 10 dagen?????


Alvast bedankt...

Susie One
29-08-08, 14:50
Hoi TRF,

Je kan het beste met je giropas langs je bankkantoor gaan. Zij kunnen je vertellen of er kosten aan verbonden zijn met het geld opnemen via de geldautomaat of betalen bij een betaalautomaat van de winkelier. Daarnaast moet er op je giro pas Circus of maestro logo staan.

Susie One

TRF
29-08-08, 15:03
Op de pas staat Meastro....
Dus dan zou het in de Disney Shop goed gaan als ik pin met de Giropas...

Hoewel ik al 300 dollars heb gehaald, wil ik niet de rest 1700 dollars in mijn koffer of handbagage doen.... Ik kan max. bij mijn eigen iets van €500 pakken en bij een "vreemde" €250 euro....; Is toch niet zo erg he???

Mickey99
29-08-08, 15:08
Ik weet niet of jij ook een rekening hebt bij de Postbank? Maar anders kun je ook even op de site kijken.

Ik heb in ieder geval een Betaalpakket van de Postbank en kan, in principe, zonder extra kosten pinnen. Heb je bijvoorbeeld een Basispakket dan komt er per transactie nog een bedrag bij (of je nu geld opneemt of het totaalbedrag per pin betaald).

Let op; Bij sommige automaten wordt ook extra in rekening gebracht (een Fee) ondanks dat je het Betaalpakket hebt. Dit wordt meestal vooraf aangegeven. Het bedragen wat dan extra in rekening gebracht wordt is ongeveer $ 2,00 - $ 4,00.


Op de pas staat Meastro....
Dus dan zou het in de Disney Shop goed gaan als ik pin met de Giropas...


In de Disneyshops kun je dus niet betalen d.m.v. pinnen. Je kunt alleen geld opnemen bij de ATM automaten in de Disneyresorts en de Disneyparken. Vaak rekenen die ATM's ook een Fee.

Vlakbij Downtown Disney (tegenover) zit trouwens een Drive Thru geldautomaat en die rekent geen extra kosten.

Susie One
29-08-08, 16:46
Hoi TRF,

Ik zelf kies er voor een klein bedrag USD vanuit NL/België mee te nemen.

De grote uitgaven Eten in restaurant, toegang tot de parken, musea etc betaal ik met de creditcard.

Daarnaast pin ik bij de geldautomaat steeds kleine bedragen ivm veiligheid.

Susie One

theovg
29-08-08, 17:17
Gewoon met je giropas geld uit de automaat[kan haast bij iedere geldautomaat] halen en in disney cash betalen.

TRF
29-08-08, 17:39
En dan in Disney zelf het geld uit de ATM halen??? Of moet dat buiten het park???

theovg
29-08-08, 17:45
Buiten het park weet ik zeker in disney zal het ook wel gaan .

Marjol
29-08-08, 19:18
Ja hoor, wij hebben de afgelopen twee jaren ook bijna alles cash betaald. Pinautomaten zijn er voldoende in de parken.

TRF
30-08-08, 19:33
Pinnen moet ik zo wie zo wel, en met cash betaal ik ook liever, maar bedoelde ook meer of the ATM machines ook Giropassen pakt.... Anders moet het via de "Western Union" denk ik....

theovg
30-08-08, 22:04
Ja die pakt ook giropassen

TRF
01-09-08, 01:33
Gelukkig... Dan ben ik in ieder geval verzekerd dat ik er vrij kan pinnen....
Dus ook in heel disney of dat niet???
Als het niet in disney kan, gaan we gewoon naar een buitenstaande ATM, maar goed...

Thanks you all...

Michael66
01-09-08, 02:09
Ja, in alle parken zijn ATM's aanwezig. De plaatsen? Je vindt ze hier (http://www.wdwinfo.com/tips_for_touring/atm_locations.htm) en hier (http://disneyworld.disney.go.com/wdw/common/guestServicesDetail?id=GuestServicesATMDetailPage) .

Saskiac1977
01-09-08, 07:40
Afgelopen april totaal geen problemen gehad met pinnen.
Nee ook met een giropas niet.
Je kunt als ik het mij goed herinner tot max € 750 per dag opnemen in het buitenland.
Zeker op de resorts kun je gewoon pinnen uit de automaat, deden wij altijd, dan hoef je ook niet meer te zoeken.
En wij hadden ook op ongeveer $ 200 dollar per dag gerekend, nou daar kwamen wij bij lange na niet aan, bij ons varieerde het van 80 tot 120 dollar per dag met 2 volw. en een kind, in Disney dan he.

marcelis10
01-09-08, 18:51
In de disney studios hebben wij ook gewoon kunnen pinnen met onze giropas. We moesten geloof ik wel 2 dollar extra betalen. Er staan diverse automaten waar je dus kunt pinnen met giro. Verder is er in iedere Wall Mart een ATM waar je met giro geld kunt pinnen. Hier betaal je buiten de kosten voor de giro niets extra's. Ik geloof dat dit rond de 2 euro bedroeg. Bij de publix kon je buiten ook pinnen alleen ook daar 1 dollar extra. Die wordt dan gewoon extra afgeschreven. Gaat dus perfect.

Groetjes Monique

Michael66
01-09-08, 18:59
Dat extra bedrag (1-2 dollar) wordt altijd aangegeven. Vaak al aan de buitenkant van de automaat, en in ieder geval tijdens je transactie. Dan moet je aangeven of je de transactie door wilt laten gaan of niet.

utah
08-09-08, 08:40
Zoals reeds aangehaald: er staan ATM machines die dan meestal nog eens op het grondplan van het betreffende park duidelijk zijn aangeduid.

kaboens
08-04-09, 15:17
Kan je bij aankomst ergens pinnen op het vliegveld in Miami?

Ik heb al even op de site van miami airport gekeken en daar de volgende tekst gevonden:

ATMs / Bank
Passengers have access to a full service bank full service branch of Bank of America’s full service branch on concourse B level 4 , Level 4. Automated teller machines (ATMs) are located at the Service Center on Concourse G, Level 2, and throughout the terminal’s second level, Concourse E level 1 and Terminal J level 3.

Maar waar is dat nou precies?

Lindaa
08-04-09, 17:22
Volgens mij kun je in de hal net voor je naar buiten loopt ook pinnen hoor...

Teleton
08-04-09, 17:49
Maar waar is dat nou precies?

Misschien helpt deze plattegrond (http://www.miami-airport.com/html/restaurant_and_shops_maps.html)? Look for the Dollar-sign......!

fatma30
09-04-09, 17:22
Gewoon even vragen aan de eerste de beste bali-medewerker waar een ATM staat. Niet druk over maken. ATM's zijn overal in de USA.

kaboens
11-04-09, 00:03
Thanks allemaal. Vraag het daar wel even.

Renske1978
11-04-09, 09:07
Gewoon van de aankomst gate naar de kofferband hobbelen en onderweg kom je vanzelf wel een atm tegen.

Lea
09-09-09, 17:10
Ik heb gemerkt vorig jaar met pinnen dat er per automaat nogal een verschil zit in opties voor te pinnen.
Ik kwam er af en toe niet uit wat er mee bedoelt werd...debet /credit weet ik veel wat er allemaal op stond.(hele verhalen)
Toch wel erg lastig stel dat je de verkeerde optie aan klikt en je krijgt je geld niet.

Ebelix
09-09-09, 18:38
Dan begin je weer opnieuw. Als je iets verkeert doet stopt de machine. Als je met je pinpas geld gaat halen is het altijd debet en van de checking account.

Syllvia
13-09-09, 07:55
Vorig jaar in september waren er nog genoeg banken, die geen $2 in rekening brachten.

Ocmer
23-05-10, 23:33
Hey,

kan ik in Miami gewoon pinnen met mijn Rabobank Europas? Volgens mij zou het moeten kunnen.

Iemand die dit zeker weet?


Groetjes!

dj4ever
23-05-10, 23:47
Dit is zeker mogelijk. Ik heb zelf ook een rabopas en dat gaat prima. Kies na het invoeren van de pin voor "withdrawal"
Als je ook een rabocard hebt dan is het zetten van een handtekening voldoende. Heb geen enkele keer mijn pincode bij een cc-betaling hoeven in te voeren.

JKG
24-05-10, 00:40
Misschien had je even moeten Googlen:

http://www.rabobank.nl/bedrijven/producten/betalingsverkeer/uw_betaalpassen/europas_met_chipknip

Let op: In Amerika komt eerst het geld er uit en daarna pas weer je bankpas. Niet zomaar weglopen dus als je het geld eruit hebt gehaald.

Maarten-Annique
24-05-10, 04:42
Vaak betaal je ook een fee. Die ligt tussen de 2 en 4 Dollar.

yabbadabbadoo
24-05-10, 11:20
Ja, let op, bij ABN AMRO betaal je voor een gewone pin transactie in een winkel wel nog 2.25 euro op je betaalrekening, het zelfde als dat je geld gaat pinnen. Dus dat kan in de papieren lopen. Je kan toch echt beter gewoon 300 of 400 dollar cash uit de automaat trekken en daar gewoon mee betalen, dan betaal je maar een keer 2.25.

Bqtje
24-05-10, 13:21
Let op: In Amerika komt eerst het geld er uit en daarna pas weer je bankpas. Niet zomaar weglopen dus als je het geld eruit hebt gehaald.[/QUOTE]

Dat is hier in België net hetzelfde , in Nederland niet dan ?

hrjhaan
24-05-10, 17:01
Ja, let op, bij ABN AMRO betaal je voor een gewone pin transactie in een winkel wel nog 2.25 euro op je betaalrekening, het zelfde als dat je geld gaat pinnen. Dus dat kan in de papieren lopen. Je kan toch echt beter gewoon 300 of 400 dollar cash uit de automaat trekken en daar gewoon mee betalen, dan betaal je maar een keer 2.25.

Dit is niet waar. Bij een pinbetaling in een winkel betaal je € 0,15 + 1,2% valutakoersopslag. Als je geld haalt uit een pinautomaat dan betaal je € 2,25 + 1,2% valutakoersopslag. Betalen in een winkel en daar gebruik maken van de cash back is dus goedkoper. Staat allemaal op de site van ABN AMRO http://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/tarieven/pinnen.html.

Flufjuh
25-05-10, 14:51
Dat is hier in België net hetzelfde , in Nederland niet dan ?

Nope, wij krijgen eerst onze pas terug en dan het geld. (Als je genoeg saldo hebt dan. ;))

FloridaFrankie
28-05-10, 21:29
Buiten alles wat al genoemd is: ik pinde bij een ATM op Tavernier (Florida Keys, op zich al een echte aanrader). Gaf aan $ 200 te pinnen, maar er zat nog $ 80 aan biljetten in de machine. Machine gaf de $ 80, geen receipt, en verder werd het stil. Ik dacht $ 120 kwijt te zijn, was in staat om de filiaalmanager te %$@&, maar kon mij beheersen :oops:.

Terug in NL bleek het restbedrag ($ 120 dus) keurig teruggestort.

Terence
07-07-10, 03:28
Hoi allemaal,

Waar kunnen we geld wisselen pinnen zonder kosten? Ik kan me niet herinneren dat we fee moesten betalen de vorige keren dat we in Florida waren. Tot nu toe al de nodige dollars extra betaald. Mijn man wil nou eenmaal liever de nodige contanten hebben die is niet zo gek op een CC.


groetjes Roelina:smile:

Njit
07-07-10, 08:49
Als je je man nou verteld dat Credit Card veel veiliger en sneller is? Als je al geld wilt wisselen dan zou ik dat gewoon in NL doen.

Terence
07-07-10, 11:25
We zijn nu dus in Florida. Dom van me, ik bedoel geld opnemen en natuurlijk niet wisselen. Het gekke is dat ik van tevoren heb geinformeerd bij de ING en er is mij verteld dat we alleen kosten moesten betalen als we per CC geld opnamen.

groet Roelina

Njit
07-07-10, 11:40
Bij geldopname met je CC komt er standaard 4.50 aan fee bij. Bij normaal pinnen ligt het aan de automaat. Enkel als je bij een ING automaat pint weet je zeker dat je geen fee hebt. Andere (amerikaanse) banken hebben vaak geen overeenkomst met de ING en vragen een handling fee.

Betalen met CC is wel altijd gratis.

corrus
07-07-10, 11:46
Gewoon meer geld pinnen bij de WalMart

De gebruiksaanwijzing hiervoor staat hier ergens op het forum
Even zoeken naar "Cashback"

weimar
07-07-10, 14:28
Of bij de Publix extra cashback nemen. Kost ook niets.

Guus
07-07-10, 18:56
Bij de meeste supermarkten kun je gratis extra geld opnemen. Dat geldt trouwens ook voor bouwmarkten, maar daar zal de gemiddelde toerist wellicht niet zo snel komen.

Ta2 Gerrit
07-07-10, 21:13
Och :-\", Lowes en Home Depot krijgen altijd wel een bezoekje van mij :-$
En inderdaad daar kun je ook cashback krijgen, al weet ik de limiet zo niet..

Guus
07-07-10, 21:54
Och :-\", Lowes en Home Depot krijgen altijd wel een bezoekje van mij :-$
Haha, ik zie jou dan ook niet als de gemiddelde toerist. Wat sommigen onder ons met de WalMart hebben, heb ik met Lowe's en de Homedepot. Ik daar met gemak een uur rondwandelen om alle spulltjes te bekijken die ze daar hebben. Vaak komen dan ook weer de herinneringen aan de serie Home Improvement bovendrijven.

Terence
09-07-10, 01:47
Bedankt voor jullie tips.

gr Roelina

shaowoo
17-07-10, 11:05
Het is voor dan ook zover...we gaan over een week naar Florida.. :) ik heb zo'n abnamro wereldpinpas.

Weten jullie wat je max per dag kan pinnen daarzo?
Las ook dat je bij Wallmart ook kon pinnen..hoeveel kan daarzo extra bijpinnen?

Teleton
17-07-10, 11:17
Weten jullie wat je max per dag kan pinnen daarzo?
Hummmm, je hebt toch zelf bij de ABNAMRO een bedrag afgesproken? Deze bedragen zijn voor een ieder verschillend, tenzij je de standaardbedragen nooit hebt aangepast. Hoe dan ook; je limiet geldt ook daarzo....:wink:




In overleg met ABN AMRO kunt u de dagelijkse bestedingsruimte van uw Wereldpas aanpassen. De standaardbedragen zijn:

€ 2.500,- bij betaalautomaten
€ 500,- bij geldautomaten van ABN AMRO en Fortis en € 250,- bij andere banken in Nederland
€ 500,- bij geldautomaten in het buitenland

shaowoo
17-07-10, 11:45
had vanmorgen al gebeld...maar de persoon met wie aan de lijn had vertelde mij dat het verschilde per bank. En dat het afhing van de bank waar je je geld uit de muur trekt,,, :roll:

vandaar mijn vraag..

metendiana
17-07-10, 12:16
Hallo mensen wij geen 25 juli naar florida,nu is mijn vraag als ik met mijn cc geld uit de muur wil halen,hoe moet ik dat doen ,en wat is de volgorde van het pinnen wat het scherm aan geeft.ieder geval bedankt voor de eventuele informatie:lol:

Teleton
17-07-10, 13:05
als ik met mijn cc geld uit de muur wil halen,hoe moet ik dat doen ,

Eigenlijk eerst een vraag: Zou je het wel doen? Geld pinnen met je cc is niet echt voordelig, dan kan je beter je bankpas gebruiken:

Opname via geldautomaat in vreemde valutaMet Wereldpas*€ 2,25 en 1,2% valutakoersopslagMet creditcard4% met een minimum van € 4,50 per transactie + 1,95 % valutakoersopslag

En als je toch een cc hebt, waarom betaal je er dan niet gewoon mee? Dan heb je in ieder geval geen extra kosten.

Betalen via betaalautomaat buitenland in vreemde valutaMet Wereldpas*€ 0,15 en 1,2% valutakoersopslagMet creditcardgratis + 1,95% valutakoersopslag


Verder krijg je, net als hier, de instructies op je scherm als je pint. Koppie d'r bij, eerst kijken, dan denken, dan doen en vergeet niet je pasje mee te nemen. Kind kan de was doen!

weimar
17-07-10, 14:28
Hi,

We zijn net gearriveerd, en ik ben er (weer) achtergekomen dat cashback bij publix alleen op je debitcard (bankpasje) kan, creditcard niet. Gelukkig is het geen straf om vaker bij publix te komen!

metendiana
17-07-10, 22:15
bedankt teleton,maar soms heb je wel eens cash nodig .had verleden jaar ook gepint maar ik weet dat niet meer,ben altijd bang dat ik iets verkeerd doet met pinnen.

Mickey99
24-07-10, 18:27
Las ook dat je bij Wallmart ook kon pinnen..hoeveel kan daarzo extra bijpinnen?

Je kunt bij de Walmart tot $ 100,00 per pinbetaling extra opnemen (cash back). Je kunt dat zelf op de pinautomaat bij de kassa in toetsen. Erg makkelijk!

Sonja

liesbetv
26-07-10, 16:42
De termen in Belgie zijn hier wat anders. Daarom weet ik niet of ik het allemaal zo goed begrijp.
Pinnen (geld opnemen uit een ATM toch?) kan dus met je gewone bankkaart zoals je thuis geld uit de ATM haalt maar er kunnen kosten aan verbonden zijn? Betalen wij een winkel met je kaart heeft geen of minder kosten.
Ik heb een bankkaart met het maestro logo erop en op de ene site vind ik dat het alleen voor europa is, op een andere staat dan weer dat het in de USA ook moet werken. Hebben jullie een speciale kaart of heeft die ook gewoon maestro erop?
We hebben ook een CC dus de grotere aankopen zullen we zeker daarmee betalen. Waarmee betaal je in de supermarkt best?

Teleton
26-07-10, 17:32
Ik heb een bankkaart met het maestro logo erop en op de ene site vind ik dat het alleen voor europa is, op een andere staat dan weer dat het in de USA ook moet werken. Hebben jullie een speciale kaart of heeft die ook gewoon maestro erop?


Tsja, soms duizelt het je van de passen, logo's pincodes en de tarieven die er bij horen. Het Maestro logo vind je zowel op de pas die alleen in Europa geldig is, als op de wereldpas. In Nederland staat er Wereldpas op de bankpas, zodat we het niet kunnen vergeten. Als je twijfelt, vraag bij je bank wat de mogelijkheden van jouw pas zijn.

Om het nog ingewikkelder te maken hanteert de bank verschillende tarieven voor betalen met de bankpas en met de creditcard. Voorbeeld bij de ABNAMRO betaal je voor een betaling met de wereldpas 15 cent en 1,2 % valutakoersopslag. Betalingen met de creditcard zijn gratis, maar er wordt wel 1,95 % valutakoersopslag in rekening gebracht. Deze kosten verschillen per bank.

Waarmee je (in de supermarkt) het best (wij Nederlanders zeggen het goeiekoopst.....#-o) betaalt, blijft dus een kwestie van rekenen. Maar we zijn met vakantie en hebben geen zin om heel de dag te rekenen. Dus gebruiken we de betaalpas eigenlijk alleen in de supermarkt als we cashback vragen.

Lelli Kelly
26-10-10, 21:45
Even een domme vraag misschien: kun je in winkels pinnen met je pinpas ? (ik heb zelf een wereldkaart van de Rabobank).
We hebben wel 2 creditcards maar die staan op naam van mijn man.
Als ik zonder hem wil gaan shoppen kan ik die niet meenemen.

corrus
26-10-10, 21:50
Niet in iedere winkel...
Wél bij de meeste supermarkten en benzinestations.

Voor de rest ben je aangewezen op Credit Card of contant geld... :lol:

HKB
27-10-10, 07:45
Wij hebben bij vele winkels in de outlet centers gewoon gepind met onze Rabopas.

Bosevents
27-10-10, 14:17
In bijna alle winkels kun je pinnen met je debitkaart. (onze pinpas)
Kan dit niet dan kun je altijd bij een ATM (geldautomaat) terecht.
Deze zijn altijd dichtbij. (nou ja meestal dan)
Bij pinnen (cashback) lukt meestal in de supermarkt.
Soms met maximaal bedrag. (bij de ALDI konden we zelfs $200,- pinnen)
Hiervoor wordt geen fee gerekend. Dus is iets voordeliger.

Bij de ATM's in de parken betaal je altijd een fee. Bij universal zelfs $4,-

Cashback is dus altijd slim om wat contant geld bij je te hebben

Janneke
27-10-10, 15:26
pinnen kan vaak wel, maar ze herkennen je pas niet als je ermee voor hun neus zwaait

toen we uitlegden dat het een European Debit Card was, snapten ze het wel en toen konden we er eigenlijk in alle winkel gewoon mee betalen

(wat niet wegneemt dat het gemak van een cc alles overtreft haha)

Ta2 Gerrit
27-10-10, 15:40
(wat niet wegneemt dat het gemak van een cc alles overtreft haha)

Soms een beetje te gemakkelijk. Zo af en toe werd de creditcard zo maar aangepakt zonder enige vorm van ID, en het ging toch om leuke bedragen (Uggs bijv.).

Nu kan je in geval van diefstal of verlies dat geld wel weer terugkrijgen. maar toch.
Neemt niet weg dat ook wij de gemakskaart blijven gebruiken :mrgreen:

hzengerink
27-10-10, 15:54
Tot onze verbazing, werkte onze pinpassen afgelopen vakantie 2-21 oktober gewoon in de winkels in the USA. Waar dat in New York 2009 nog nergens mogelijk was, werkte in elke winkel de pinpassen gewoon. Wij hebben ABN,ING & Rabobank gebruikt. Dus ik denk dat het de gok op z'n minst waard is, wel wat cash mee als het toch niet zou werken ;)

Elisa
27-10-10, 17:21
Wij hebben in Mei met onze rabopassen geen enkel probleem gehad. Hadden ook wel contant bij ons voor het geval dat, maar dat was achteraf helemaal niet nodig.

ietie
27-10-10, 20:20
Pin pas werkte overal behalve in de restaurants van de disney parken, en bij longhorn ( steakhouse), dit jaar zag ik op mijn bank afschrift dat ik voor iedere pin betaling aan een kassa 0,15 kosten moest betalen, dit was vorig jaar nog gratis met mijn sns bank pas.

hrjhaan
27-10-10, 20:50
dit jaar zag ik op mijn bank afschrift dat ik voor iedere pin betaling aan een kassa 0,15 kosten moest betalen, dit was vorig jaar nog gratis met mijn sns bank pas.

Bij de ABN is dit al een tijdje zo. Iedere keer dus een beetje extra pinnen, dan hoef je niet altijd met je pas te betalen. Kleine bedragen contant betalen en grotere bedragen pinnen. Dan is het nog goedkoper dan bij een geldautomaat geld halen. Dat kost je € 2,25 per keer.

ralfbosz
28-10-10, 14:27
Bij de ABN is dit al een tijdje zo. Iedere keer dus een beetje extra pinnen, dan hoef je niet altijd met je pas te betalen. Kleine bedragen contant betalen en grotere bedragen pinnen. Dan is het nog goedkoper dan bij een geldautomaat geld halen. Dat kost je € 2,25 per keer.
Dus beter je cc gebruiken voor grote bedragen en een pinautomaat in een winkelcentrum/supermarkt gebruiken voor de cash (1,5-2 dollar extra). Gelijk groot pinnen en niet halve beetjes ;).

Bosevents
28-10-10, 16:04
ja of dus cashback vragen want dat kost niets.... ( in ieder geval niets extra's)

hrjhaan
28-10-10, 16:58
Meestal kun je zelfs 100 dollar cashback vragen. Betaal je dus alleen € 0,15 voor het pinnen.

Bosevents
28-10-10, 21:00
klopt in sommige gevallen vraagt de pin automaat het voor je:
Cashback YES/NO
Yes indrukken en dan komt er een bedragkeuze.

Eigenlijk is het net als bij de Supermarkt hier. Je kunt geld bij pinnen.

ietie
29-10-10, 12:41
Je kunt niet overal het zelfde bedrag extra pinnen, bij super target mag je max 40,- dollar pinnen terwijl je bij wallmart meer mag bij pinnen.

Lindaa
31-10-10, 11:30
goeie tip ietie!

A.Hofman
12-11-10, 16:06
Pinnen bij Walmart en Publix met Rabo europas geen enkel probleem. Alleen duurde het bij Walmart wel 5 minuten om de $100 cashback ergens vandaan te halen. (bij Publix max $50)

JKG
12-11-10, 23:34
Hoe lang geleden is die Publix 50 dollar cashback A.Hofman? Bij mij in juni 2010 was dit nog 75 dollar. Mogelijk ook per Publix verschillend.

A.Hofman
12-11-10, 23:51
Publix in Inverness , afgelopen week.

JKG
13-11-10, 20:46
'Mijn' Publix was die in Kissimmee bij de 192/535 kruising. Kan dus overal anders zijn. Hoe dan ook, cash back is handig. :)

Hans uit Koekelare
13-11-10, 20:54
Ik heb bericht gekregen van mijn bank dat ik mijn debet card niet meer kan gebruiken vanaf 17 januari 2011 buiten Europa, dus ook niet in Florida.

Riverwood
13-11-10, 21:44
Dit geldt voor de BELGISCHE kaarten, dit is om skimming tegen te gaan, vaak wordt na skimming de kaart gebruikt buiten Europa.

Groetjes Henke.

JKG
14-11-10, 12:39
Als Nederlandse kaarten geskimmd worden, worden er vaak bedragen in Nederland of omringende landen afgehaald. Beetje rare actie van die banken.
Kan je de bank niet bellen om die blokkade er voor de periode af te halen dat je buiten Europa zit? Zou bijna het idee krijgen dat ze je verplicht een creditcard willen aansmeren en de daarbij hogere kosten bij het gebruik er van.

Hans uit Koekelare
14-11-10, 19:24
Nee, het is een algemene regel voor alle Belgische banken hebben ze me uitgelegd.

r.teeuwsen
14-11-10, 19:39
Nou dan open je toch gewoon een rekening bij de SunTrust bank, gratis.
Af en toe wat dollars overmaken in de gunstige tijd, en op vakantie lekker genieten van een goede koers.
En in de USA heb je dan gewoon een debit/credit card....

Ta2 Gerrit
14-11-10, 19:51
Dat moet je even verder uitleggen, Remco, als je wilt.
Hoe dat mogelijk is, om als Ollander een rekening te openen bij een US bank.

Dan zouden we eindelijk verlost zijn van de weigering van aankopen via het net omdat we geen US creditcard hebben. Als dat toch de oplossing is, doe ik dat vanavond nog.

Michael66
14-11-10, 21:32
Als Nederlandse kaarten geskimmd worden, worden er vaak bedragen in Nederland of omringende landen afgehaald.Uhm, ..... mijn collega die bij de bank waar ik werk over de ATM's gaat zou in dat geval een tevreden mens zijn. Nee, helaas worden de gegevens van geskimde passen steeds vaker de hele wereld rondgestuurd en volgen er opnames op plaatsen waar jij en ik nog nooit van gehoord hebben. De techniek staat tegenwoordig voor niets; in dit geval "helaas".

JKG
14-11-10, 21:48
Tuurlijk, met behulp van het internet en een kaartlezer/schrijver kom je een heel eind. Maar dan ben je als Belg toch echt verplicht tot de creditcard en cash geld, mits ze voor de door de klant opgegeven periode vrijstelling geven. Maargoed, als je op vakantie bent, maken die paar extra dollars ook weinig uit.

@Ta2Gerrit; Daar ben ik ook wel benieuwd naar ja, zo zonder Amerikaans staatsburgerschap.

Riverwood
14-11-10, 22:09
Een rekening bij de Suntrust geeft weer andere problemen, je woonadres is in ons geval Belgie en het adres voor eventuele aankopen voor ons huis in Kissimmee met als afleveradres Florida betekent dat je de goederen niet geleverd kan krijgen, je kaart op Kissimmee zetten betekent dat bij lang verblijf de USA fiscus op de stoep staat en je moet bewijzen dat je regelmatig in Europa bent.Dit is onze ervaring tot nu toe.

Groetjes Henke.

Guus
14-11-10, 22:53
Nou dan open je toch gewoon een rekening bij de SunTrust bank, gratis.
Af en toe wat dollars overmaken in de gunstige tijd, en op vakantie lekker genieten van een goede koers.
En in de USA heb je dan gewoon een debit/credit card....
Zonder Amerikaans adres is het volgens mij niet mogelijk om een Amerikaanse rekening te openen. Als je dat al kunt, dan heb je zeker in het eerste jaar nog geen credit card. Daarvoor zul je eerst een credit history op moeten bouwen hetgeen in de regel minimaal een jaar duurt. Militairen kunnen proberen om via USAA een rekening te openen Soms lukt dat, maar in principe is deze optie alleen toegankelijk voor Amerikaans defensie personeel.
Eén van de eerste vragen die je moet beantwoorden om een rekening bij SunTrust te openen is of je wel/niet een US citizen bent. Als je dat niet bent dan kan het al niet. Volgens mij klopt dat overigens ook niet helemaal. M.i. moet het namelijk US resident zijn.

Ta2 Gerrit
14-11-10, 23:02
Oké, beiden bedankt voor de info, en jammer dan. Altijd weer dat f%*$ing billing adres, zelfs al heb je daar een huis. Gelukkig zijn er steeds meer bedrijven die wel graag verkopen.
En voor de onwillenden is er altijd eventueel de prepaid CC. En nu weer pinnen :lol:

@Guus; dat was ook mijn info. Of i.i.g een social security #.

Guus
14-11-10, 23:39
@Guus; dat was ook mijn info. Of i.i.g een social security #.
Het adres in de VS is het belangrijkste. Mijn vrouw heeft geen SSN maar wel een bankrekening bij Bank of America.

sybgo
30-01-11, 19:49
Welke tarieven worden gerekend voor pinnen in Florida? Lijkt mij altijd goedkoper dan in NL te wisselen of de CC te gebruiken? Wie heeft ervaring?

groetjes Sybrand

corrus
30-01-11, 20:02
Ik heb US$ 50,- bij me... That's it...

Voor de rest... (ja, inderdaad) Mastercard... :lol:

moonlight91
31-01-11, 11:11
Welke tarieven worden gerekend voor pinnen in Florida? Lijkt mij altijd goedkoper dan in NL te wisselen of de CC te gebruiken? Wie heeft ervaring?

groetjes Sybrand

wij hebben 2 x gepint met visa cc in orlando
wij betaalde $3.00 kosten per transactie

corrus
31-01-11, 12:29
Pinnen met je Credit Card is vaak duur...

Daarom moet je ook pinnen met je Pinpas... (gewoon je bankpasje)

Riverwood
31-01-11, 16:38
Niet met alle Belgische bankpassen mogelijk !!!!

Groetjes Henke.

corrus
31-01-11, 19:42
Tja, bankpasjes van het beloofde land zijn altijd beter... :D

knaapje
31-01-11, 20:29
@Corrus
Ben ik gelijk met je eens!
Knaapje

Sybrigt
01-02-11, 10:19
Kun je met je Rabobankpas gewoon pinnen in Florida overal? En zo ja, wat betaal je dan per transactie? En kun je ook gewoon in de winkels / restaurants pinnen? Of is het handiger om af en toe wat bij een pinautomaat te pinnen?

Njit
01-02-11, 10:24
Van de Rabobank-site:


Geld betalen en opnemen

Het betalen en opnemen van euro's met uw Rabo WereldPas is gratis, ook in het buitenland. Wilt u met uw Rabo WereldPas vreemde valuta betalen of opnemen, dan zijn daar kosten aan verbonden. U betaalt de zogenaamde 'koersopslag'. Dat betekent dat de wisselkoers wordt verhoogd met 1%. Bij het Rabo BasisPakket en het Rabo DirectPakket betaalt u bij opnames in vreemde valuta naast de koersopslag € 2 administratiekosten per opname.

https://www.rabobank.nl/particulieren/producten/betalen/betaalpassen_en_creditcards/rabo_wereldpas/

handigste is om gewoon met je creditcard te betalen in winkels en restaurants. Gaat gewoon het snelste.. Zorg wel voor een voldoende ruime limiet op je pas.

car66
02-02-11, 03:08
Bij de Walmart zit vaak een bank en onze ervaring is dat deze bank geen opname kosten in rekening brengt. Anders kost het vaak $3 dollar per opname

PENPE
02-02-11, 09:07
Kun je met je Rabobankpas gewoon pinnen in Florida overal? En zo ja, wat betaal je dan per transactie? En kun je ook gewoon in de winkels / restaurants pinnen? Of is het handiger om af en toe wat bij een pinautomaat te pinnen?

Je kunt in Florida 'gewoon' pinnen bij benzinestations, WalMart en Publix en ook diverse outletstores.

Kosten voor een PIN-transactie bij een betaalautomaat bedragen EUR 0,15 en geld opnemen uit een geldautomaat bedragen EUR 2,25

Wij doen dus bij voorkeur altijd 'cashbacken' bij Walmart/Publix, in tegenstelling tot eerdere berichten in dit topic kunnen wij wel een hoger bedrag opnemen. ( $150 - $200 )
Dit doen wij meestal bij de bekende WalMart aan de 192, en Publix in Championsgate en de Publix op kruising 192/hwy27

Groetjes,
Pieter & Petra

DrDre
02-02-11, 11:50
Voor de ABN AMRO Bank cliënten:

Tarieven 2011

Geld opnemen buitenland via geldautomaat (in euro):

Met Wereldpas gratis in landen met de euro
Met creditcard 4% met een minimum van € 4,50 per transactie


Geld opnemen buitenland via geldautomaat (in vreemde valuta):

Met Wereldpas* € 2,25 en 1,2% valutakoersopslag
Met creditcard 4% met een minimum van € 4,50 per transactie + 1,95 % valutakoersopslag

* Met een Prestige Pakket, een Young Professional Pakket, of een Studenten Pakket is opname via geldautomaten gratis.
U betaalt alleen een valutakoersopslag.

.

PENPE
02-02-11, 12:59
Met Wereldpas* € 2,25 en 1,2% valutakoersopslag
Met creditcard 4% met een minimum van € 4,50 per transactie + 1,95 % valutakoersopslag

* Met een Prestige Pakket, een Young Professional Pakket, of een Studenten Pakket is opname via geldautomaten gratis.
U betaalt alleen een valutakoersopslag.

.

Ik heb dit even gecheckt maar zie in mijn geval geen valutakoersopslag :-k

DrDre
02-02-11, 13:15
Kijk maar eens hier (http://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/tarieven/pinnen.html).... :idea:

PENPE
02-02-11, 13:50
Kijk maar eens hier (http://www.abnamro.nl/nl/prive/betalen/tarieven/pinnen.html).... :idea:

Klopt, maar ik ben ben er al achter, in mijn geval ligt het anders :-k

DrDre
02-02-11, 13:57
Nu maak je mij (ons) nieuwsgierig....;)

Michael66
02-02-11, 17:56
Voor PENPE precies hetzelfde als bij mij: Personeelscondities. Eén van de voordelen als je bij de bank anno nu werkt.

Zoals ik ergens al eerder aangaf: voorwaarden, koersopslagen, percentages en vaste kostenbedragen verschillen niet alleen per bank of andere geldverstrekker, ook binnen een bank gelden voor verschillende "soorten" klanten andere tarieven en voorwaarden. En zelfs binnen de klantsoorten zijn verschillende afspraken mogelijk.

Kortom: Als je prezies wilt weten wat op jouw van toepassing is of kan zijn: Informeer naar je bank en neem niet direct genoegen met het antwoord; vraag door hoe je lagere/geen/andere kosten kunt krijgen.

Hans uit Koekelare
02-02-11, 20:16
Ik betaal bij mijn Belgische bank forfitair 5,00€ per afhaling met mijn cc.

DrDre
03-02-11, 08:57
Voor PENPE precies hetzelfde als bij mij: Personeelscondities. Eén van de voordelen als je bij de bank anno nu werkt.Allereerst: Hallo collega!! :-D
Ten tweede: Ik wist niet dat bij AAB op VV nog personeelscondities zaten.
Dacht dat die er allang vanaf waren. (zoals zo veel voordeeltjes :twisted: )

jastsali
25-10-11, 17:23
Wij zijn nu in Florida en ondervinden problemen met pinnen met onze bankpas (ING) bij Wal-Mart. Geprobeerd te betalen met pasjes van verschillende rekeningen, maar beide worden geweigerd. Bij andere winkels geen probleem, alleen bij WalMart. Dacht eerst nog dat cashback niet werd geaccepteerd, maar daar ligt het niet aan. Iemand recent dezelfde problemen tegengekomen?

hannie
25-10-11, 20:53
Met pinnen bedoel je betalen met je ING bankpas aan de kassa bij Wal-mart neem ik aan.
Je weet dat je dan op het pin apparaat de optie "debit" moet kiezen?
Bij ons gaat dit altijd goed met de ING bankpas bij Wal-mart, ook cash back lukt.

PENPE
25-10-11, 21:14
Wij hadden onlangs ook problemen met pinnen bij Walmart, maar na een paar pogingen werd de pas toch geaccepteerd door het systeem.

Hebben het al eens eerder ondervonden bij Publix, maar nadat de cassiere het pasje in in plastic tasje had gewikkeld accepteerde de kaartlezer hem wel...

Ik ben zelf werkzaam in PIN-branche en stond dus echt perplex....

rarossel
26-10-11, 00:51
Dat truukje met het plastic tasje kennen ze bij de walmart in L.A. ook.
Ik wist ook niet wat ik zag maar het werkte wel!

dennis-oostveen
26-10-11, 09:51
Hier in NL gebruikte ik ook wel eens een tasje van de supermarkt als mijn pas het niet deed.

jastsali
27-10-11, 21:16
Vandaag weer hetzelfde probleem bij Wal-Mart ondervonden. Bij Publix en Target geen enkel probleem. Morgen maar eens proberen met de in de vorige posts genoemde truc met het plastic tasje. Dank voor de respons.

Ook met het plastic tasje eromheen is het niet gelukt. Probleem is niet dat de pas niet wordt gelezen, want de strip wordt herkend en de pincode ook geaccepteerd. Na de laatste bevestiging op OK komt de melding dat de transactie niet wordt geaccepteerd. Zowel bij een keuze met cash-back als zonder. Dit gebeurd met twee verschillende ING passen van twee verschillende ING rekeningen (en met ruim voldoende saldo ;-)). En het gebeurt alleen bij Wal-Mart; bij alle andere supermarkten (Publix-Target-Sweetbay) winkels en tankstations, kunnen we gewoon met de pinpas betalen.
Ik krijg het idee dat Wal-Mart de ING passen niet wil accepteren. Heb al gebeld met ING klantenservice en gevraagd of er winkels in de VS zijn die om reden van beveiliging geblokkeerd zijn (hebben we namelijk in het verleden ook al eens met onze credit-card meegemaakt) Kreeg helaas een heel erg blonde dame aan de lijn dus daar werden we ook niet wijzer van. Bij terugkomst in Nederland nog maar eens uitzoeken. Als er forumleden zijn met vergelijkbare ervaringen of suggesties horen we het uiteraard graag. Iedereen dank voor het meedenken!=D>

jastsali
02-11-11, 15:10
Update. Gisteren gesproken met de manager in een WalMart winkel aan de US27 (Clermont) WalMart heeft recent een nieuwe policy ingevoerd voor kaarten die ze nog accepteren. Volgens deze manager worden debit-cards met het Maestro en Cirrus Logo (onze bankpassen dus) niet meer bij WalMart geaccepteerd. Ik had zelf ook al min of meer gedacht dat dit de oorzaak moet zijn, want naast betaalpogingen bij diverse WalMarts met 2 passen van 2 verschillende ING rekeningen had ik het ook geprobeerd met een betaalpas van ABN Amro en die lukte ook niet. Ook bij enkele benzinestations hebben we nu meegemakt dat debit-card betalingen met internationale kaarten (zoals ze dat hier noemen) niet meer worden geaccepteerd. Raar maar waar. Zou het onderlinge wantrouwen tussen banken hier wat mee te maken hebben?

Teleton
02-11-11, 17:04
Zou het onderlinge wantrouwen tussen banken hier wat mee te maken hebben?
We zullen het zien, maar gisteren bij de Publix probleemloos gepind, met cash back.

edit: en vandaag pinpas bij de walmart geweigerd!

Michael66
19-12-11, 14:17
Bankbericht van vandaag:
Limiet op betaalpas voor GEA in het buitenland verlaagd
Per vandaag, maandag 19 december, kan een klant bij geldautomaten in het buitenland niet meer EUR 500 maar EUR 300 opnemen. De standaardlimiet die gekoppeld is aan de magneetstrip wordt verlaagd. Dit geld niet voor opnames via EMV geldautomaten (het limiet is gekoppeld aan de EMV chip). In Nederland zijn de geldautomaten EMV, dus in Nederland zal de klant geen verandering ondervinden.

Meeste klanten merken niets
De meeste klanten nemen doorgaans een bedrag onder EUR 300 op. Zij zullen dus niets van de verlaging merken. Klanten met lagere ingestelde limieten merken ook niets van deze maatregel, want limieten worden niet automatisch naar boven bijgesteld.

Lagere limiet
Het kan zijn dat de klant via geldautomaten in het buitenland toch minder dan EUR 300 op kan nemen, omdat de buitenlandse bank of het land een standaardlimiet heeft die lager is dan EUR 300.

Waarom een verlaging van de limiet?
Deze limietverlaging is een fraudebeperkende maatregel, om skimming verder tegen te gaan. Skimming fraudeurs proberen altijd zoveel mogelijk geld van de rekening op te nemen bij een geldautomaat. Met deze limietverlaging wordt de klant beter beschermen.

sonja
19-12-11, 16:15
Update. Gisteren gesproken met de manager in een WalMart winkel aan de US27 (Clermont) WalMart heeft recent een nieuwe policy ingevoerd voor kaarten die ze nog accepteren. Volgens deze manager worden debit-cards met het Maestro en Cirrus Logo (onze bankpassen dus) niet meer bij WalMart geaccepteerd.

Wij hebben gisteren bij de Walmart aan de 192 hoek Bass road met de ABNAMRO debit card betaald, er werd ook gewoon gevraagd of we cash back wilden. De cassiere scande de pas door haar kassa, dus niet op het pin apparaat voor de klant. Kennelijk is de policy bij Walmart niet uniform.

Harold
20-12-11, 05:02
Ik heb niet het hele topic gelezen, ik probeer in te haken.

Afgelopen dagen (geprobeerd) te pinnen in verschillend winkels,
Bij Publix gelukt met cashback, maar bijv. Bij Nike en Vans lukte het niet. Ondanks dat er een formulier lag bij de kassas van nike waarop kaarten die als debit geaccepteerd worden werden weergegeven.. Ondanks het maestro logo deed ie het niet, en daar snapten zij ook niks van.

Ik zal speciaal voor het forum morgen. Nog wat winkels proberen ;)

TommyW
21-12-11, 00:19
Twee week terug ook hier en daar geprobeerd met de pinpas, supertarget 7/11, TGI lukte allemaal met ING pas. Maar wallmart weer niet en ook een paar lokale winkels geen succes.

Ik had er al rekening mee gehouden, door altijd cash en CC bij me te hebben, dan is een betaling met een debetcard met cashback weer een meevaller:)