PDA

Bekijk Volledige Versie : Kennedy Space Center



Pagina's : 1 2 [3]

Frans1949
27-06-15, 13:15
Ik weet niet waar je tickets goedkoper kan kopen dan op Kennedy Space Centre.
Wat ik wel weet en kan aanbevelen is het volgende.
Vooropgezet dat je er de tijd voor hebt en het wil kan ik je aanraden je dagpas op te waarderen naar een Annual Pass.
Dat opwaarderen kan je na je bezoek in Kennedy doen bij de klantenservice en kost minder dan 1 dagkaart.

Maar je, je moet er de tijd voor hebben.
Succes.

Esther2013
28-06-15, 12:34
Je kunt ze gewoon via de website van KSC of via BestOfOrlando.com met een paar dollar korting.
Gewoon normale dag kaarten zijn al dagvullend vooral als je nog naar een een IMAX voorstelling gaat, erg gaaf!
Veel plezier!

Mushu
28-06-15, 13:17
Ook via attractiontickets.de (http://www.attractiontickets.de) (of .ie) kan je kaartjes bestellen, 43 euro. Op de site van Kennedy Space Centre zelf zijn ze $50 (zonder korting). Ik zou de gewone admission badge kopen, dat is een complete ticket om alles te kunnen zien op het complex (Imax, bustour etc). En inderdaad de Imax film niet overslaan!

mercike
09-07-15, 14:44
Wij hebben onze kaartjes gekocht bij Billy Boys...een paar dollar korting per kaartje, we zijn met 6, dus dat kan al tellen... ;-)

Esther43
20-08-16, 22:34
Wij twijfelen of we naar Kennedy space center willen. Weet iemand of je ter plekke entreekaarten kunt kopen. Als ik op hun site kijk is er alleen informatie over het online kopen en je moet de entreekaarten uitprinten. Je kunt bijvoorbeeld niet zien wat eventueel de kaarten daar ter plekke kosten dus ik begin te twijfelen of het wel mogelijk is. Dat ze een paar dollar duurder zouden zijn maakt ons niets uit. Als we in Florida zijn weet ik niet zeker of ik de mogelijkheid heb om uit te printen in de hotels waar wij verblijven. Het zou het fijnst zijn als we ter plekke kunnen kopen.

Frans1949
20-08-16, 23:04
Weet iemand of je ter plekke entreekaarten kunt kopen.

Als ik het me goed herinner kosten de kaarten ter plekke zo'n $50,-
Je kan ze kopen bij een kassa en bij een automaat.
Ik weet niet hoeveel tijd jij hebt maar als je eenmaal binnen bent kan je die kaarten voor een extra ongeveer $40 opwaarderen tot een jaarkaart.
Ik ga er vaak heen en vind het dus erg leuk en interessant.
Als je er heen gaat één belangrijke tip.
Ga na aankomst direct door naar de bus voor een rondtoer (inbegrepen in prijs) want dan krijg je de "lange" tour.
Als het druk is gaan de tourbus later een korte touw maken.

Esther2013
21-08-16, 15:30
@Esther43 kaarten zijn ter plekke te kopen en het is echt een aanrader om erheen te gaan !

Esther43
21-08-16, 21:08
Oké, dan kopen we ter plekke. Thanks!

Kletskous
03-02-17, 16:00
Wij overwegen om komende zomer ook een dagje naar het Kennedy Space Center te gaan.
Maar eigenlijk heb ik niet echt een idee wat het inhoudt. Heb de website even bekeken uiteraard, maar mijn Engels is nou niet zo goed dat ik echt snap wat ik nou te zien krijg.

Wil denk ik een gewoon ticket kopen (via American Estates waarschijnlijk).
Ik heb ergens gelezen dat je het best meteen met een bustour mee kunt, maar wélke dan? Op de site zie ik er drie staan en hoe weet ik nou in welk bus in terplekke moet instappen?

Is het meer een museum? Of ook attracties, of een 3d-film bekijken ? Of dingen bekijken met bordjes met Engelstalige uitleg (waar de kinderen dan niets van begrijpen).

Kortom: wat kan ik verwachten van zo'n dag en is het echt de moeite waard, ook voor kinderen?

Don Tuse
03-02-17, 16:04
Heb je hier al gekeken: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?369-Kennedy-Space-Center
Als je de standaard ($40 / $50) tickets neemt, krijg je genoeg te zien. Wat precies staat hier beschreven: https://www.kennedyspacecenter.com/explore-attractions/all-attractions#IncludeWithAdmission
Daar zit bij:


Raketten bekijken
Bustour
space shuttle bekijken
Astronauten kleding en apparatuur bekijken
3D Films
Lancerings-simulatie
Ontmoet een echte astronaut
Shows en tentoonstellingen


De uitleg is uiteraard allemaal in het Engels. Maar zonder deze kennis tot je te nemen, is er ook genoeg te zien / beleven.

Welke bus je moet nemen, wordt duidelijk aan gegeven. En als je de verkeerde bus instapt, hoor je dat vanzelf.
Het is vergelijkbaar met een museum omdat er van alles te zien is. Er zijn geen echte attracties maar er zijn wel enkele dingen die je kan ervaren. En er zijn inderdaad 3D films.

Kletskous
03-02-17, 16:09
Hoi Niels, nou dat heb ik inderdaad even vluchtig gedaan maar 51 pagina's doorspitten vond ik wat veel, maar vooral omdat ik de indruk had dat het vooral over lanceringen ging en naar die info was ik niet op zoek.

Kletskous
03-02-17, 16:09
Sorry, verkeerde topic :o

Kletskous
03-02-17, 16:10
Hoi, nou dat heb ik inderdaad even vluchtig gedaan maar 51 pagina's doorspitten vond ik wat veel, maar vooral omdat ik de indruk had dat het vooral over lanceringen ging en naar die info was ik niet op zoek.

Fleurida
03-02-17, 16:16
Onderaan de pagina van Kennedy Space Center zit een Google knop om de pagina in een andere taal te lezen. Dit is wel een machine vertaling maar misschien heb je er wat aan.

Mushu
03-02-17, 17:16
Hier nog een blog van mij: http://3girlsinflorida.blogspot.nl/2012/09/de-girls-in-space.html
Is niet heel positief maar het was mijn 3e keer daar en zoals ik ook in het blog schrijf, er was weinig veranderd en veel verouderd. Buiten dat was in ieder geval 1 van die andere keren nog voor 9-11 en toen was de bustour uitgebreider. Ik denk dat het zeker wel leuk is voor kinderen en ook volwassenen want het hele space-gebeuren is best indrukwekkend. En nog niet zo lang geleden (na mijn laatste bezoek) is er nog een gedeelte bijgekomen (Atlantis?). De bustour brengt je langs wat bezienswaardigheden naar een gebouw waar ook van alles te zien is en je bijvoorbeeld een maansteen kan aanraken en een kijkje kan nemen in de control room bij de lancering van Apollo. Tijdens de bustour wordt in het Engels verteld maar kan je ook gewoon naar buiten kijken en misschien nog een alligator spotten. Verder is er in ieder geval een Imax theater, meer tentoonstellingen, een simulator en een rocketgarden. Zoals eerder aangegeven zit dit allemaal inbegrepen bij een standaard ticket. Op het terrein wordt direct duidelijk waar je moet zijn voor de busrit. De website vind ik verschrikkelijk, zeer onduidelijk. Het park is naar mijn mening zeker de moeite waard, ook voor kinderen.

Kletskous
03-02-17, 17:33
Dank, ga ik lezen.

en die vertaling is ook wel makkelijker inderdaad.

Maar naar jullie mening wel de moeite om te doen dus?

Mushu
03-02-17, 17:37
Ja hoor zeker de moeite waard en ook wel bijzonder. De Space Expo in Noordwijk is ook leuk maar als je in toch in Florida bent, zou ik voor Kennedy gaan :D

Kletskous
01-06-17, 14:44
Hoe lang trekken jullie uit voor een bezoek aan Kennedy Space Center ? Is het zinvol om er strak bij de opening te zijn en maak je daar gemakkelijk de dag vol? Of heb je het na een paar uurtjes wel gezien ?

Ik twijfel nog of ik het vanaf onze vertrekdag vanuit de villa uit Orlando zal doen, en dan dus als tussenstop naar KCS en daarna naar ons hotel in Cocoa Beach (waar we twee nachten blijven). En dan de volgende dag lekker niks en relaxen aan het strand.
Of toch beter om vanaf de villa rustig naar het hotel in Cocoa Beach te gaan, die dag verder lekker te relaxen aan het strand en er dan dus de vólgende dag vanuit het hotel naar toe te rijden.
Maar dat hangt er dus ook een beetje vanaf wat de gemiddelde tijdsbesteding daar is.

Sweetsugar
04-06-17, 21:32
Ik heb precies dezelfde vraag.

elstars
04-06-17, 22:33
Wij hebben er destijds vrijwel de hele dag doorgebracht. Wij zijn wel erg geinteresseerd in dit soort musea en keken overal uitgebreid. Bij de bustour zijn we overal uitgestapt en hebben we een tijdje gekeken op de plek waar we stopten. je kunt ook meteen doorgegaan naar de volgende stop, dus je kunt deze tour zo lang maken als je zelf wilt. We hebben ook een IMAX film gezien, dan ben je ook snel 30-45 minuten bezig. Toen wij er waren was er ook een soort toneelvoorstelling met een aflevering van Startrek, was ook leuk. Als je misschien wat minder betrokken bent bij space dingen, ga je wellicht overal sneller doorheen. Nu staat de Spaceshuttle Atlantis er, dat was nog niet toen wij er waren. Wij hebben in een ander museum in California Spaceshuttle Endavour gezien. Dat vonden we toen zo overweldigend, dat we wel een uur in deze ruimte waren. Je bent dus al snel in ieder geval een halve dag bezig als je overal even wilt kijken, als je ergens wat langer blijft stssn, is het sl snel langer. Aan te raden is om wel meteen bij de opening er te zijn, hoe later je komt, hoe drukker het wordt en dan moet je misschien wat langer op de bus wachten. Het is fijn als je meteen deze tour kunt doen.

Kletskous
04-06-17, 22:47
Oké, leuk om te lezen Elstar! Ik vind het erg lastig om in te schatten hoe leuk we het vinden. En dus hoeveel tijd we er zullen doorbrengen. Mijn kids zijn 13 en 10 en zeker de jongste spreekt geen Engels. Oudste heeft net een beetje gehad maar alle uitleg etc is in het Engels natuurlijk. En als je iets niet goed kunt volgen en begrijpen, maakt dat natuurlijk ook dat je het vlugger wel gezien hebt. Het lijkt me allemaal ook vrij technisch, of niet?
Maar zeker ook erg indrukwekkend.

elstars
05-06-17, 08:09
Absoluut niet technisch, gewoon leuk en voor de gewone man/vrouw te begrijpen.

Kletskous
08-06-17, 13:26
Ah, dat biedt perspectief :)
Wordt vast een leuke dag !

mads2017
25-06-17, 13:18
Zijn er mensen die ervaring hebben met de KSC Launch Control Center tour? We willen graag de dagkaarten bestellen en de bustour. Maar voor de bustour zijn er twee mogelijkheden: KSC Explore en Launch Control. Welke moeten we nou kiezen? Ook goed om te weten wellicht is dat er een lancering gepland staat op 3 augustus dus die dag willen we naar KSC gaan. Maakt dit dan nog verschil in de tours?

Frans1949
25-06-17, 13:56
Zijn er mensen die ervaring hebben met de KSC Launch Control Center tour? We willen graag de dagkaarten bestellen en de bustour. Maar voor de bustour zijn er twee mogelijkheden: KSC Explore en Launch Control. Welke moeten we nou kiezen? Ook goed om te weten wellicht is dat er een lancering gepland staat op 3 augustus dus die dag willen we naar KSC gaan. Maakt dit dan nog verschil in de tours?


De gewone bustoer is bij de toegangsprijs inbegrepen.
En zeker op de dag van de lancering wordt de bustoer drastisch verandert. Lees verkort.

Nu is het altijd al dat hoe drukker het wordt hoe korter de bustoer,
Dus ga daarom direct na aankomst naar de bustoer toe dan heb je de meeste kans op een "lange" tour.
Maar als de lancering plaatsvind gedurende de openingstijden dan is het wel een ervaring.

mads2017
25-06-17, 16:49
De gewone bustoer is bij de toegangsprijs inbegrepen.
En zeker op de dag van de lancering wordt de bustoer drastisch verandert. Lees verkort.

Nu is het altijd al dat hoe drukker het wordt hoe korter de bustoer,
Dus ga daarom direct na aankomst naar de bustoer toe dan heb je de meeste kans op een "lange" tour.
Maar als de lancering plaatsvind gedurende de openingstijden dan is het wel een ervaring.

Dus beide tours zijn dus "extra" begrijp ik hieruit? De lancering staat gepland om 09:02 AM dus dat valt net binnen de openingstijden.
We neigen toch naar de launch control Tour. Maar in ieder geval dank voor de reactie.

Frans1949
25-06-17, 17:19
Dus beide tours zijn dus "extra" begrijp ik hieruit? De lancering staat gepland om 09:02 AM dus dat valt net binnen de openingstijden.
We neigen toch naar de launch control Tour. Maar in ieder geval dank voor de reactie.


Waarbij aangemerkt dat de "gewone" bustoer gratis is.

rjkd
17-07-17, 13:43
ik heb even zitten kijken bij de geplande raket lancering op 3 aug en waar kan je deze eventueel het beste zien zonder entree voor KSC te nemen?
Iemand hier ervaring mee?

mads2017
17-07-17, 19:50
Wij hebben van onze huiseigenaar gehoord dat je daarvoor zeker niet naar Kennedy Space Center moet gaan. Zij gaan altijd naar New Smyrna Beach en daar onder genot van een ontbijt op het strand de raket voorbij zien komen... Overigens gaven zij ook aan dat menigmaal op het allerlaatste moment de lancering wordt geannuleerd! Maar dat mag de pret niet drukken. We gaan het beleven...

New Smyrna Beach ligt iets ten zuiden van Daytona...

FloridaBE
10-04-18, 21:02
Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort, maar hoe zit het eigenlijk met tol betalen op de weg van Disney World naar Kennedy Space Center?

Alvast bedankt!

Terpies
10-04-18, 21:05
Hoebedoelu? Wat is je vraag? Hoe je tol betaalt? Of je tol betaalt?

Ta2 Gerrit
11-04-18, 13:48
Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort, maar hoe zit het eigenlijk met tol betalen op de weg van Disney World naar Kennedy Space Center?

Alvast bedankt!

Dat ligt er aan welke weg je neemt, maar de meest logische, 528 of 417>528 zijn inderdaad tolwegen. Maar het hoeft niet speciaal, bijv. 192>532>520>I95, als je een wat een meer toeristische route wil. Of I4>50, maar ik ging voor de makkelijke weg. Je kunt volgens mij (en de Sunpass map) overal nog cash betalen.

Marloes83
07-06-18, 13:32
Ik zag op de kennedy space center website dat er op 31 juli een raket wordt afgeschoten maar om 4:15 AM EDT
Maar is dat niet in de ochtend? Beetje rare tijd voor het lanceren. Was wel leuk geweest als we ergens daar in de buurt dit konden zien.

https://www.kennedyspacecenter.com/launches-and-events/events-calendar/2018/july/rocket-launch-ula-delta-iv-heavy-parker-solar-probe

Don Tuse
07-06-18, 13:40
Wat is er raar aan 4:15 AM? Is toch niet raarder dan 2:35 PM?

De tijd van lancering wordt o.a. bepaald door het doel dat bereikt moet worden met de raket.

Mushu
07-06-18, 14:09
Wat is er raar aan 4:15 AM? Is toch niet raarder dan 2:35 PM?

De tijd van lancering wordt o.a. bepaald door het doel dat bereikt moet worden met de raket.

Jij bent zeker een vroege vogel :D. Voor mij is 4:15am echt wel raarder dan 2:35pm, is namelijk heel erg vroeg en lig ik meestal op bed te slapen. Ik heb een beroep waarbij niet iedereen zich aan fijne slaaptijden houdt en misschien is dat bij dit soort lanceringen ook wel het geval maar moet zeggen dat ik nooit eerder zo'n vroege tijd voorbij heb zien komen voor een raketlancering. Al kan dat ook kunnen komen omdat bijna niemand daar naar gaat kijken.

Don Tuse
07-06-18, 15:20
Vroeg is wat anders dan raar.

Mattie
07-06-18, 15:35
Voor een lancering moet alles kloppen dit zal wel qua tijd de meest gunstige positie van de aarde zijn om in de gewenste omloopbaan te komen. Nu nog hopen op geen uitstel dan....

Mushu
07-06-18, 16:05
Vroeg is wat anders dan raar.

Klopt maar dan kan een heel vroeg tijdstip voor een lancering wel raar zijn. In dit geval dus omdat het vroeg is. Maar zoals ik al schreef, misschien is het niet raar om zo vroeg een lancering te doen en doen ze dat wel vaker maar had ik (en Marloes) daar nog nooit van gehoord.

Don Tuse
07-06-18, 18:38
Als je weet waar een tijdstip van lancering van afhangt, kan dat tijdstip nooit raar zijn. De redenering vroeg=raar is die van een waanzinnige natuurlijk.

Mushu
07-06-18, 21:17
Als je weet waar een tijdstip van lancering van afhangt, kan dat tijdstip nooit raar zijn. De redenering vroeg=raar is die van een waanzinnige natuurlijk.

Ik ben ook waanzinnig :D. Maar voor sommige dingen kan vroeg zeker wel raar zijn en dat was nu net de vraag hier!

Don Tuse
07-06-18, 21:40
Als iemand zonder enige kennis van zaken de uitspraak

Beetje rare tijd voor het lanceren.
doet, is dat slechts dom.

Marloes83
09-06-18, 14:29
Ik bedoelde inderdaad met rare tijd (AM) dat ik het niet zo vroeg in de ochtend verwacht.
Daarom wilde ik even weten of dit wel klopte. Maar zoals ik het nu begrijp zijn lanceringen ook heel vroeg in de ochtend dus heel normaal.
Daarmee is mijn vraag beantwoord. Dank u!

Scooby
10-07-18, 19:27
Wat zou de beste plek zijn om de lancering van 3 augustus om 18:00 uur te bekijken?
Wij twijfelen tussen het hierboven aangegeven Smyrna beach, Jetty park pier en Cocoa beach.
Op KSC zelf blijven wij zeker niet. We gaan daar die dag wel heen, maar willen rond 16:00 uur een leuk plekje zoeken.

Frans1949
10-07-18, 20:19
Wat zou de beste plek zijn om de lancering van 3 augustus om 18:00 uur te bekijken?
Wij twijfelen tussen het hierboven aangegeven Smyrna beach, Jetty park pier en Cocoa beach.
Op KSC zelf blijven wij zeker niet. We gaan daar die dag wel heen, maar willen rond 16:00 uur een leuk plekje zoeken.


Hoi Scooby, wat voor reden om zeker niet op KSC te blijven?

Scooby
10-07-18, 21:07
Het was de bedoeling om smorgens redelijk vroeg daar te wezen zodat we de eerste bustour kunnen nemen.
Ik verwacht dat wij ons daar geen hele dag zullen vermaken. Wij vinden het wel interessant, maar onze kids van 9 en 11 houden de aandacht er, vrees ik, niet een hele dag bij. Wij wilden dan eigenlijk een stukje strand meepakken die dag.
En wellicht een kort bezoek aan het Daytona circuit.

We zouden ook wat later heen kunnen gaan en dan wel op KSC blijven voor de lancering. Ik lees alleen wel dat de kans er is dat de bustour aanzienlijk ingekort kan worden.

Frans1949
10-07-18, 22:26
Hoi Scooby, je hebt het over 3 augustus.
Ik zie een launch op 2 augustus en één op 4 augustus.
Maar misschien kijk ik niet goed.
Wel is het zo dat er toch wel heel vaak een lancering wordt vertraagd.
Maar dat zal jij ook wel weten.
Als er een lancering is op KSC dan is het naar wat ik heb meegemaakt altijd erg druk.
En dan is vaak de bustour erg druk en dus kort.
Maar iedere keer kan anders zijn.

Ik kan me voorstellen dat met jonge kinderen zo'n dag te lang is.
Persoonlijk vind ik dat je eigenlijk aan 1 dag absoluut te kort komt om alles te zien.
Maar ik kan me jou situatie voorstellen.
Hoop alles pakt goed voor je uit.

Scooby
10-07-18, 22:55
Frans, bedankt voor je reactie.
Ik zag inderdaad ook dat op de site van KSC, 4 augustus stond. (Werd daar op gewezen door een ander forumlid)
Ik was ervan uitgegaan dat de countdown teller in het menu links de tijd tot lancering aangaf.
Deze staat nu op 24 days, 1 hour and 6 minuts. Dat is bij mij 3 augustus om 18:00 uur.
Ik hou het in ieder geval in de gaten. Het is wel uniek om zoiets mee te maken.

Frans1949
10-07-18, 23:13
Scooby, misschien handig om de APP "space Flight Now" op te halen.

mads2017
11-07-18, 06:55
Wij waren vorig jaar ook in de buurt voor een lancering. Volgens onze verhuurder van de villa (Palmcoast) is de beste plek Smyrna Beach omdat je daar de raket van ver ziet aankomen en deze over de zee weg wordt geschoten.
Zoals al eerder gemeld werd ook deze lancering geannuleerd...
en wat KSC betreft: wij waren met onze zoon van 8 jaar en hebben ons daar prima vermaakt (een hele dag). Ook wij zijn zeker geen freaks in ruimtevaart maar hebben erg genoten van het park.

mhagman
11-07-18, 21:51
Frans, bedankt voor de tip van de app, wij willen ook heel erg graag de lancering van 4 augustus bijwonen (met een zoon die Aerospace engineering studeert een must :)) en deze app gaat hopelijk helpen.