PDA

Bekijk Volledige Versie : Kennedy Space Center



Pagina's : 1 [2] 3

robertbu
07-07-08, 19:12
Ik probeer ook een Up-close tour te boeken, maar krijg steeds helemaal aan het einde van het boeken een foutmelding.
Vreselijk irritant, ik zit liever niet met 6 ipv 2 kaartjes maar kan nergens uit op maken of het gelukt is.](*,)
Al wel een mailtje gestuurd maar nog geen reacties van NASA.

Hoi,

Wij hebben gister inderdaad ook geprobeerd deze tour te boeken, ging inderdaad goed tot aan het laatste scherm.
Kregen foutmelding met telefoonnummer en reserveringscode, deze hebben we opgeschreven.
Vandaag gebeld, kregen te horen dat dit inderdaad een vaker voorkomende klacht is.
Kregen te horen dat er niets aan de hand is en dat we met de reserveringscode gewoon aan de kassa alsnog konden betalen

Groetjes,
Robert & Marion

derrobbie
07-07-08, 20:06
Nou, ook maar even gebeld.
En ja hoor, ik had al mooi 2 extra kaartjes besteld :mrgreen:. Het was de eerste keer wel bij ze aangekomen maar ik kreeg daar dus geen bevestiging van.
Ook ik kreeg het advies om mijn boekingsnummer mee te nemen naar kassa 1,2,3 of 4 en alles komt goed.

Dr. Phlox
07-07-08, 20:15
Gelukkig maar. Soms doet een klein telefoontje grote wonderen.
Grz
Ton

Michael66
07-07-08, 20:26
Zoals een eeuwenoude slogan al zei: "Een beller is sneller".

derrobbie
07-07-08, 22:00
Zoals een eeuwenoude slogan als zei: "Een beller is sneller".

Ja, ik weet het.
Maar het is voor ons de eerste keer naar de VS en het is allemaal één groot leerproces.;-)

Dr. Phlox
08-07-08, 14:30
Ja, ik weet het.
Maar het is voor ons de eerste keer naar de VS en het is allemaal één groot leerproces.;-)

De drempel is inderdaad hoog als je voor de eerste keer belt. Dat was voro mij hetzelfde. Maar viel achteraf toch nog mee.
grz
Ton

C. Minnaard
10-07-08, 23:18
Hoi, hebben afgelopen maandag KSC bezocht. Waren om 7.00 uur vertrokken uit Miami en om 11.00 uur bij KSC. Hebben daar eerst rondgelopen en vervolgens de up-closen tour gedaan van 14.00 uur. De bus was niet vol en we hadden een leuke oudere man die van alles wist te vertellen. De tour duurt twee uur met tussenstops voor foto's e.d. Je komt veel verder dan de gewone tours, waarbij je steeds moet wachten op de volgende bus. Bij het laatste stop, Apollo/saturn 5 centre, ging de bus weg en moesten we met de gewone bus terug naar het beginpunt. We hebben het park tot 18.00 uur bezocht en nog niet eens alles gezien, maar Orlanda wachtte op ons!! groetjes, Carla (derrobbie, succes met boeken, hoop dat het lukt)

derrobbie
11-07-08, 09:54
(derrobbie, succes met boeken, hoop dat het lukt)

Het boeken is inderdaad gelukt hoor.
Ze belden later zelfs terug om mijn CC nummer te achterhalen om die tweede boeking te kunnen terugstorten.
En gisteren kreeg ik 'zelfs' een reactie om m'n eerder gestuurde Email.
Kan niet anders zeggen dan dat ze bij het Kennedy Space Center een top service hebben.

PS. een leuk verslag trouwens. Krijg met de dag meer zin in onze eerste florida vakantie.

senkermens
20-07-08, 22:47
hallo

Al verschillende keren zijn wij in in florida geweest. Nog nooit ben ik op KCS geweest, geen idee waarom niet. (ik denk dat ik niet echt op de hoogte was van de mogelijkheden) Maar nu ik de verhalen van jullie lees wordt het denk ik komende vakantie een item om te gaan doen, en dan ook vooraf wel reserveren.

Groetjes senkermens

svenehans
23-08-08, 11:16
Vandaag druk bezig met het bestellen van kaarten. Onder andere voor KSC (toegangskaart). Heb keurig besteld, moet dan vervolgens gegevens invoeren. Onder andere telefoonnummer (required field). Wat ik daar ook invul, ik moet blijven controleren of ik wel een goed telefoonnummer invul.

Iemand een idee hoe ik dat moet oplossen?

Susie One
23-08-08, 22:20
Hoi,

Heb ook het zelfde probleem met het invoeren van het telefoonnummer. Denk erover om te gaan bellen naar KSC.

Susie One

Dr. Phlox
25-08-08, 13:16
Zie het eerste bericht van mezelf op deze pagina :
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=6685&page=2

Gewoon een 10 cijferig nummer ingeven en dit werkte wel.
Grz
Ton

wendy1
12-09-08, 13:52
Hoi,

We zijn al een beetje onze reis aan het samenstellen. Nu vraag ik me af of het Space Center wel leuk is voor een (bijna) 5 jarige?
En hoe zit het met de Everglades voor een 3 en 5- jarige, is het daar wel leuk/begaanbaar voor kids van die leeftijd?

Gr,
Wendy

prhg
13-09-08, 16:19
ik ben ook van plan binnenkort naar KSC te gaan. We komen op 26 sept aan en moeten dan nog even overnachten om op 27 sept onze camper te halen. Omdat dat pas na 15:00 h is, willen we eerst nog overnachten in de buurt van fort lauderdale om dan op 28 sept richting titusville te rijden.
29 sept wordt dan de dag dat we ksc willen bezoeken. We hebben dan de hele dag.
Als ik al jullie adviezen lees moet ik dus de up close tour gaan doen. IS reserveren rond die tijd een must of kan ik ook op de bonne fooi gaan?

peter

mirjam-p
15-09-08, 19:10
Ik denk niet dat Kennedy Space Center leuk is voor kleine kinderen.
De Everglades zou evt. wel kunnen. Wij hadden ons trouwens meer voorgesteld van de Everglades.
We hebben een tocht met een airboat gemaakt naar een plek waar je even kon uitstappen. Daar lag een afgerichte alligator die op fluitsignaal tevoorschijn kwam om zijn brokjes in ontvangst te nemen. Verder geen alligator gezien.
We wilden een indianendorp bezoeken, maar dat was vanwege een muziekfestival die dag gesloten.
In de airboat moet je wel oordopjes in doen i.v.m. herrie en insmeren tegen muggen.
De Disneyparken en Seaworld zijn natuurlijk wel heel leuk voor de kinderen, hoewel ze natuurlijk niet in alle attracties kunnen.

aeroxerel
15-09-08, 19:48
Zou het niet doen, maar is een persoonlijke mening...

Ton
17-09-08, 23:27
Mijn kinderen 11 en 15 en zelfs mijn vrouw vonden het tegenvallen, terwijl ik de dag van mijn leven heb gehad, waarschijnlijk "jeugdsentiment".
We hebben wel tijdens onze encloser rit: aligators, manatees en gieren gezien dat was meer dan in de everglades. Mischien moet je het gewoon proberen als je zelf iets hebt met de ruimte moet je het doen zoniet iets anders uitkiezen. Succes met je keuze.

Hoi,

Ton

svenehans
18-09-08, 08:51
Over 10 dagen vertrek ik naar Orlando. KSC staat natuurlijk ook op het programma. Heb vrijwel alle entreekaarten geregeld, maar alleen die voor KSC nog niet. Als ik het goed begrijp, heb je een algemene toegangskaart nodig ("Kennedy Space Center Admission") En voor de tour (de "NASA Close Up tour") een extra kaart; de guided tour. Moet je nog ergens aangeven welke dag je er zal zijn? Of hoe werkt dat?

mirella37
18-09-08, 21:11
Wij (gezin met 2 kinderen van 10 & 7 jaar) overwegen om tijdens onze vakantie in Florida een bezoek te brengen aan Kennedy Space Center. Nu horen wij verschillende berichten of dit wel of niet leuk is voor de kinderen.

Wat te doen? De kinderen zijn niet super geinteresseerd in ruimtevaart, maar het lijkt ze wel interessant. Wat raden jullie aan, gaan of kunnen we het overslaan?

Teleton
19-09-08, 09:47
De kinderen zijn niet super geinteresseerd in ruimtevaart, maar het lijkt ze wel interessant.

Klinkt niet erg enthousiast. Ze staan (nog) niet te springen. Er gaan echter duizenden mensen met kinderen naar toe. Maar of het leuk is voor jullie kinderen? Ik zou je daar geen raad in durven geven.

Misschien moet je ze eens op de site laten kijken? Of wat reisverslagen (laten)lezen? Zie bijvoorbeeld het reisverslag van Dr. Phlox, maar er zijn er veel meer. Succes met de beslissing.

CorrineJ
19-09-08, 16:27
@mirella37;
Wij zijn in de meivakantie naar KSC geweest met 2 meiden van 8 en 6 jaar. Ondanks dat het meiden zijn en dat ze niet super geinteresseerd zijn in ruimtevaart vonden ze het toch heel bijzonder om te zien. Wij hebben gewoon de standaard tour gedaan en dan kun je op 3 plaatsen uitstappen en rondkijken. Verder hebben we de shuttlelaunch met de oudste, gedaan, de jongste was nog net te klein.
En we hebben de IMAX-film bekeken. Die film vonden de meiden niet zo bijzonder.

Al met al hebben we een hele dag volgemaakt daar. Tijdens ons bezoek zou er eerst een raket gelanceerd worden maar dat ging niet door. Het blijft natuurlijk voor ieder gezin persoonlijk maar wij vonden het een bijzondere ervaring zouden het iedereen aanraden. Het is iets wat je eigenlijk wel gezien moet hebben. Wanneer kun je nu een raket en een space shuttle van dichtbij zien?

Als je onze meiden laat kiezen tussen een Disney(water)park en KSC zullen ze wel voor een Disney(water)park kiezen maar ze vonden het toch heel leuk om gezien te hebben.

Weken nadat we terug waren zei de jongste zomaar ineens: "toch wel jammer mam dat die raket niet gelanceerd werd, dat had ik toch wel graag willen zien". Terwijl zij het tijdens het bezoek het minst leuk vond. Veel succes en plezier met de voorbereidingen voor jullie bijzondere reis.

Groetjes,
Corrine

prhg
19-09-08, 19:39
@svenehans
had zelf dit ook al ondervonden. Ik dacht de up close tour geboekt te hebben en heb netjes de tickets uitgeprint, maar zag nergens een datum staan. Dit verbaasde me, want als ze je adviseren te reserveren, dan vraag ik me af hoe ze weten wanneer ik kom. Daarom maar een mailtje gestuurd. Reeds na 2 dagen een antwoord. Ik bleek alleen voor de admission betaald te hebben. Dus zeg maar de toegang. Voor de up close tour moest apart geboekt worden en of ik maar een telefoonnummer wilde bellen.
Dit heb ik de volgende dag gedaan en binnen 10 min was alles geregeld. Ik ga nu op 29 sept met de tour van 10:40 uur.


peter

rene jansen
27-10-08, 21:11
Zoals de vraag al luidt:

Is KSC ook open op de dag van lancering? wij willen 14 november een bezoek brengen en een rond tour doen en dan 's avonds de shuttle zien opstijgen. Maar we kunnen nergens informatie vinden of dit mogelijk is.

Rene

Njit
27-10-08, 21:16
Hier wat gedetailleerde info: http://www.launchphotography.com/Shuttle_Launch_Viewing.html

Overigens is 14 november een nacht-lancering....

rene jansen
28-10-08, 21:48
Ja dat hadden we indd gezien dus leek het ons leuk om overdag het space centre te bezichtingen en dan een hotel te zoeken om zo 's avonds weer terug te gaan en de lancering te bekijken...
of is er 's avonds niet zo veel te zien? (lijkt me juist wel)

Rene

Njit
28-10-08, 22:25
Zelf nooit gezien maar dit filmpje geeft je een indruk:
AcML3FlOiRc

corrus
28-10-08, 22:54
Ik zou nóg maar een dag eerder gaan... Op de 14de zal het wel één grote puinhoop worden om daar uberhaupt te komen...

Opstoppingen van een paar uur zijn dan ook heel gewoon...
Als ze al open zijn... heel vaak niet...

Teleton
29-10-08, 01:40
en dan een hotel te zoeken om zo 's avonds weer terug te gaan en de lancering te bekijken...


..'k zou niet te lang meer wachten met zoeken. Zoals Corrus ook al aangeeft, komt er altijd nogal wat volk op af. Reken inderdaad gerust op verstopte wegen. Het is zeker de moeite waard, we hebben een lancering heel vroeg in de ochtend meegemaakt, maar toen was het al wel licht. Een nachtlancering hebben wij zelf helaas nog nooit gezien. Ze werden altijd uitgesteld.......;)

svenehans
29-10-08, 08:36
Tijdens de 'Up Close Tour' die ik begin oktober heb gevolgd werd inderdaad verteld dat op een dag van een lancering alles er ècht anders uit ziet daar... wegen afgezet, heel veel drukker... en rondleidingen worden niet gedaan. Ik zou dus ook voor een andere dag kiezen... Overigens werd de lancering die wij zouden zien uitgesteld. Vanwege Hubble-problemen. Gelukkig niet met een paar dagen (zodat we het nèt zouden missen), maar met een paar maanden... Overigens vond ik het erg mooi bij KSC! Het was er niet druk toen wij er waren... hebben lekker de tij genomen en genoten!

Katty
07-11-08, 13:37
Wij willen volgend jaar in april gaan. Maar blijkbaar kan je daar nog geen tickets voor krijgen. Bij Seaworld hetzelfde. Vanaf wanneer zouden deze beschikbaar zijn? Iemand ervaring? We gaan begin april 2009.

Teleton
07-11-08, 15:39
Maar blijkbaar kan je daar nog geen tickets voor krijgen.

Hi Katty,

Schijnbaar heb je de tickets nog niet kunnen krijgen. Dat is vreemd, want blijkbaar kan je ze gewoon op de sites kopen. Kijk op http://www.seaworld.com/Tickets/Visitors.aspx en http://www.ksctickets.com/ en je kunt er bestellen zoveel je wilt.

Misschien maar goed dat je ze nog niet gekocht hebt. Wellicht handig om een pb aan een van de moderatoren te sturen. Als er een code beschikbaar is, kan je misschien nog wat korting krijgen voor Seaworld. Succes met bestellen!

Katty
07-11-08, 16:47
ja, die van seaworld zou wel lukken qua datum, maar bvb voor "Dine with Shamu" kon je nog geen datum in april doorgeven
Voor KSC zal ik met de link nog eens zien.
Bedankt alvast.

Katty
07-11-08, 16:50
ja, KSC General Admission Tickets kan ik kopen maar als ik de Close up tour erbij wil boeken, dan moet ik de gewenste datum doorgeven en dat kan dus maar tot half februari.

Teleton
07-11-08, 17:43
Ah, je wilt tickets voor de Tour op KSC en voor Dining with Shamu in Seaworld. Ik vond het al zo vreemd dat je geen tickets kon krijgen....
Ik weet niet wanneer 'jouw' data via internet te boeken zijn. Telefonisch moet het iig wel lukken. Misschien even moed verzamelen, maar het lukt vast!

Voor KSC:

Mailadres: kscinfo@dncinc.com
Contact the Sales Office at 321-449-4400.

Voor Seaworld kan je waarschijnlijk het volgende mailadres gebruiken:

VacationReservation@SeaWorld.com (VacationReservation@SeaWorld.com) , anders ook telefonisch For International use 1-407-363-2559

Katty
26-02-09, 16:44
Hallo,

Kan iemand mij het verschil duidelijk maken tussen een gewoon admission ticket voor KSC en een admission met Nasa Up Close ticket?
Allebei een bustour, allebei duren ze 2u, maar het enige verschil is dat je met de Nasa Close Up iets dichterbij komt: klopt dat?
Het verschil is nogal groot in prijs, daarom deze vraag (namelijk €70)
Is voor iemand met geen kennis hierover met het gewone ticket al niet genoeg te zien?
Ik veronderstel niet dat mensen die de Nasa Close Up tour doen ook nog eens de gewone bustour doen
Enfin, alle info is welkom want ik weet niet goed wat te nemen
Alvast bedankt.

derrobbie
26-02-09, 17:14
van hun site:

Extra stops include the A/B Camera Stop – the closest viewing for the Space Shuttle Launch Pads, and the International Space Station Center where actual components are readied for launch into space.Heb zelf de Up-close tour ook gedaan. En je komt inderdaad veel dichter bij de lanceerplatforms en hebt meer stops voor o.a. het maken van foto's.
Tevens is een bezoek aan een fabricagehal voor de ISS mogelijk. (ERG interessant)

Al met al: het kost idd $21,- (ex tax) meer maar voor een beetje liefhebber naar mijn idee wel de moeite waard.

Dr. Phlox
27-02-09, 09:43
We hebben deze tour ook gedaan vorig jaar. Je komt inderdaad dichter bij de lanceerplatforms, maar je komt ook bij de landingsbaan. We vonden het ook het geld echt waard. De enige tegenvaller was dat we niet uit de bus mochten bij de lanceerplatforms, omdat er op dat moment bliksem was binnen de veiligheidsafstand van een aantal mile. Je kan daar niet schuilen, dus moet dan in de bus blijven. Zie hieronder 2 foto's van stops die je bij de normale tour niet heb.
Grz
Ton

http://img22.imageshack.us/img22/3204/fl0815025.jpg (http://imageshack.us)
[/URL]

http://img22.imageshack.us/img22/6513/fl0815031.jpg (http://g.imageshack.us/img22/fl0815025.jpg/1/)
[URL="http://g.imageshack.us/img22/fl0815031.jpg/1/"]

briene
02-03-09, 16:52
Hallo,

wij verblijven eerst in WDW en gaan dan op disney cruise.
We hadden gedacht om tijdens de tranferdag het KSC te bezoeken.
De boot vertrekt om 17 u, dus ik denk toch in te checken rond 14 u.
Is dit haalbaar ?
Is het leuk met kindjes van 6 en 4 ?

Teleton
02-03-09, 19:32
Is dit haalbaar ? Is het leuk met kindjes van 6 en 4 ?

Twee heel verschillende zaken, eerst maar haalbaar. Alles kan, maar je vakantie krijgt wel een beetje hoog 'ren je rot' gehalte. Is het leuk? Jazeker.....maar in mijn beleving niet voor kinderen in deze leeftijd. Heb je misschien zelf al op de site van KSC gekeken? Volgens mij kan je dan goed inschatten of het iets voor jullie kids is.

Bullit
08-03-09, 17:26
Is het zo dat tijdens de maand juli de Up Close toer niet wordt gedaan ?

Dr. Phlox
09-03-09, 15:08
Wij hebben de tour in 2008 op 25 Juli gedaan.
Grz
Ton

tamaralemmens
09-03-09, 17:28
Hoelang moet je ongeveer uittrekken voor de nasa close up tour? Ik dacht zelf aan een ochten en middag (10 uur tot 16.00) Is dat tekort of te lang? thanx

Dr. Phlox
09-03-09, 19:39
De tour duurt veel korter, maar doordat je na de tour stopt bij het Apollo/Saturn Center, blijf hje daar ook nog een tijdje. Je vervolg daarna de normale tour en die breng je dan weer bij het ISS Center, waar je weer uit mag. Eenmaal terug heb je ook nog e.a te bezichtigen. Dus een hele dag ben je wel onder de pannen. Lees ander mijn reisverslag op onze site van Florida 2008 Dag 15 (http://www.t-damen.nl)
Grz
Ton

tamaralemmens
10-03-09, 20:44
Hallo Ton,

Super bedankt!!!! Heb meteen het hele verslag bekeken, ga ik dezer dagen helemaal lezen. Ik zie dat ik er langer voor moet uittrekken, gelukkig is dat geen probleem.

Grt Tamara

Dr. Phlox
11-03-09, 09:21
Graag gedaan. Alvast veel lees plezier een fijne voorbereiding.
Grz
Ton

0david0
11-03-09, 19:47
Wij gaan in mei ook naar het Kennedy Space Center gaan. Voorlopig staat dit gepland op 12 mei. Die dag vindt er ook een lancering plaats. Enig idee of dan die tours doorgaan of valt dit dan allemaal weg? Niet dat we daar voor 'niks' zijn. Het staat wel in onze planning van die lancering van dichtbij te gaan volgen maar als we daardoor de rest van het park niet mogen bezichtigen moeten we ons schema misschien wat aanpassen. We zitten daar toch 3 dagen in de buurt dus we kunnen eventueel wat verschuiven.
Bedankt voor de antwoorden alvast!

Raister82
13-03-09, 16:44
misschien dat ik er overheen lees. Maar wat is nu een ticket waarmee je het meeste bezoekt en ziet?
Wan top de site staan verschillende dingen, is er 1 tour waar je alles in bezoekt en mag komen?
1. Kennedy Space Center Admission Options & Tickets 38 dollar
2. U.S. Astronaut Hall of Fame® (admission only) (http://www.kennedyspacecenter.com/astronaut-hall-of-fame.aspx) 17 dollar
3. NASA Up-Close (http://www.kennedyspacecenter.com/nasa-up-close.aspx) – Guided Tour 21 dollar
4. of moet ik een cobinatie kopen? is de 1e een toegansticket en voeg ik dan 1 van de andere toe?

Excuses als dit al eerder besproken is

Yvet
13-03-09, 16:54
Wij gaan in mei ook naar het Kennedy Space Center gaan. Voorlopig staat dit gepland op 12 mei. Die dag vindt er ook een lancering plaats. Enig idee of dan die tours doorgaan of valt dit dan allemaal weg? Niet dat we daar voor 'niks' zijn. Het staat wel in onze planning van die lancering van dichtbij te gaan volgen maar als we daardoor de rest van het park niet mogen bezichtigen moeten we ons schema misschien wat aanpassen. We zitten daar toch 3 dagen in de buurt dus we kunnen eventueel wat verschuiven.
Bedankt voor de antwoorden alvast!

Volgens mij is het zo dat er dan geen tours zijn.



misschien dat ik er overheen lees. Maar wat is nu een ticket waarmee je het meeste bezoekt en ziet?
Wan top de site staan verschillende dingen, is er 1 tour waar je alles in bezoekt en mag komen?
1. Kennedy Space Center Admission Options & Tickets 38 dollar
2. U.S. Astronaut Hall of Fame® (admission only) (http://www.kennedyspacecenter.com/astronaut-hall-of-fame.aspx) 17 dollar
3. NASA Up-Close (http://www.kennedyspacecenter.com/nasa-up-close.aspx) – Guided Tour 21 dollar
4. of moet ik een cobinatie kopen? is de 1e een toegansticket en voeg ik dan 1 van de andere toe?

Excuses als dit al eerder besproken is

Je koopt je toeganstickets dat is je basis en als je wilt kun je daar boven op nog een tour kopen.
De meest uitgebreide is ook de ddurste, Nasa Up-Cole.
Dus je koopt je ticket $38 en dan je tour $21 totaal kom je dan op $59

bluedolph1n
13-03-09, 17:56
Bij een lancering is het Kennedy Space Center ook niet open voor `gewoon` publiek dacht ik? Maar kan het mis hebben.

Marita
04-04-09, 21:41
Hallo allemaal, wij zijn jaren geleden naar KSC geweest en toen was er helemaal geen entree. De rockgarden, wall of fame, winkel en zo kon je gewoon binnen lopen en alleen voor de bustour moest je betalen. Wij willen de met de kinderen ook naar KSC gaan en dan voornamelijk voor de rockgarden want die vonden wij toen heel indrukwekkend. De bustour en de cinema hoeven voor ons niet want de kinderen begrijpen er toch niets van. Maar als ik het goed snap moet je nou altijd entree betalen klopt dit zo? Groetjes Marita. 24 april is het aftellen eindelijk afgelopen en mogen we weer vertrekken.

moby
05-04-09, 09:57
drie weken geleden up close tour gedaan heel mooi space shuttle stond al klaar, voor vetrek koste 60 dollar plux tax ecate bedrag vergeten . maar gewoon doen, en ja voor de raket tuin moet je nu gewoon betalen, 8-)

Jurg
15-04-09, 20:05
Hola,

Ik heb een vraag over de NASA- close up tour.
http://www.kennedyspacecenter.com/buy-tickets.aspx

Als we op de site kijken en de tickets willen boeken en daarbij de tijd willen aangeven wanneer we de tour moeten doen, kunnen we op z'n vroegst kiezen uit 11.40am. (als je op "buy tickets" klikt) terwijl er op de link hierboven staat:
Seating is limited. The number of daily departures varies due to NASA operational requirements. The first departure is at 10 a.m. and the last departure is at 1:50 p.m. daily

Dus hier staat dat ze ook op z'n vroegst om 10.00am vertrekken.

Kan iemnad me hiermee helpen?
Alvast bedankt

Jurg

Michael66
15-04-09, 20:32
Waarmee wil je precies geholpen worden?

Dr. Phlox
15-04-09, 20:35
De NASA- close up tour vertrekt meerdere keren per dag. Het kan nu zo zijn dat de tijden eerder dan 11:40 uur al vol zitten. Wij konden op zijn vroegst pas om 10:50 uur. Dus ook niet om 10:00 uur.
Grz
Ton.

Jurg
16-04-09, 13:11
Hola,

Ja daar ben ik ook achter gekomen. De vroegere tijden zijn idd al vol.
Maar in ieder geval bedankt voor de reacties!

Ieniminie
26-04-09, 10:29
Hallo,

Is het verstandig om de kaartjes voor KSC hier al te kopen, of kan dat ook makkelijk aan de kassa?
Wij willen de NASA up close tour gaan doen, maar we weten nog niet precies welke dag we gaan....

Groetjes, Ingrid

Teleton
26-04-09, 10:41
maar we weten nog niet precies welke dag we gaan....
Tsja, dan wordt het moeilijk boeken natuurlijk. Hou er rekening mee dat de close up tour populair is en dat er per dag een bepaald en beperkt aantal tours zijn, die maar al te vaak vooruit al volgeboekt zijn. KSC Tickets aan de poort kopen kan natuurlijk altijd als je dat wilt.

Ieniminie
26-04-09, 11:23
Je kan de kaartjes dus alleen op datum en tijd boeken?

Teleton
26-04-09, 11:59
Hi Ingrid,

er is sprake van twee tickets: Je hebt een entreebewijs voor de toegang tot KSC nodig. Als je de NASA Close up tour wilt doen, moet je daar nog aparte tickets voor kopen. Deze tours verlopen volgens een bepaald schema, en hebben een beperkt aantal delnemers, dus daar moet je voor boeken. Omdat ze polulair zijn kan je dit het best vooraf doen. Kijk voor alle informatie over de tickets even op de site (http://www.ksctickets.com/)van KSC of klik op onderstaand plaatje. Klik nogmaals op het plaatje in het nieuw geopende scherm.

http://img14.imageshack.us/img14/4729/kscw.th.jpg (http://img14.imageshack.us/my.php?image=kscw.jpg)

Ieniminie
26-04-09, 20:43
Oke, dat is duidelijk! Ik zal me nog eens in onze planning verdiepen, en kijken welke dag we willen gaan.....
Krijg je die kaartjes thuis gestuurd, of kan je ze gewoon zelf uitprinten?

Teleton
27-04-09, 08:23
kan je ze gewoon zelf uitprinten?
Kennedy Space Center Visitor Complex Admission (http://www.kennedyspacecenter.com/visit-us-admission-hours.aspx)
$38 adult/$28 child (ages 3-11) plus tax
Tour Kennedy Space Center, see IMAX® space films and experience all of our exhibits and shows, including the U.S. Astronaut Hall of Fame with interactive spaceflight simulators. Each Kennedy Space Center Visitor Complex ticket is valid for two days of admission (must be used within seven days of first use). Print your tickets at home!

NASA Up Close (more information) (http://www.kennedyspacecenter.com/nasa-up-close.aspx)
Guided Tour
$21 adult/$15 child (ages 3-11) plus tax
Must be purchased with Kennedy Space Center admission (https://websales.omniticket.com/ksc/index.cfm?action=1) tickets or an annual pass (https://websales.omniticket.com/ksc/index.cfm?action=2)
Tour launch areas with an expert guide. Extra stops include the closest viewing location of the space shuttle launch pads, the Shuttle Landing Facility, a panoramic view of all launch pads from the NASA Causeway and a stop outside the Vehicle Assembly Building.
Seating is limited. The number of daily departures varies due to NASA operational requirements. The first departure is at 10 a.m. and the last departure is at 1:50 p.m. daily. Guided tours run approximately 2 hours. Print your tickets at home!

belgiumaddict
30-04-09, 21:37
Hello,

Misschien niet op de juiste plek.

Maar ik heb 5 tickets te veel voor de lancering van de shuttle op 11-5 , zijn er mensen die interesse hebben? Zijn 4 volwassenen & 1 kind ticket. Alsook een car pass.

Laat me gerust iets weten.

Vriendelijke groeten,

Belgium addict

marcelis10
02-08-09, 18:01
Ik heb online tickets besteld voor KSC. Naar mijn idee geen gedateerd ticket. Nu kreeg ik een email dat ik onlangs KSC had bezocht met wat vragen. Ik heb nogmaals op mijn E-tickets gekeken en daar staat wel een datum op van 19-7-09. Dat is volgens mij de datum van aankoop. Zijn deze tickets nog wel geldig? Ik heb al een mail weggedaan naar KSC maar nog geen antwoord gekregen. Weet iemand hier het antwoord op?
Er staat geen einddatum op de tickets, wel wanneer ze niet geldig zijn zoals op 25-12 etc.

Groetjes Monique

Dr. Phlox
02-08-09, 20:22
Er staat geen einddatum op de tickets, wel wanneer ze niet geldig zijn zoals op 25-12 etc.
Groetjes Monique

Tickets zijn zover ik kan zien onbeperkt geldig. Uitgesloten de dagen die je al aangaf en lanceringsdatums. Als je de NASA UP CLOSE er ook bij neemt dan is deze wel datum en tijd gebonden.

$38 adult/$28 child (ages 3-11) plus tax
Tour Kennedy Space Center, see IMAX® space films and experience all of our exhibits and shows, including the U.S. Astronaut Hall of Fame with interactive spaceflight simulators. Each Kennedy Space Center Visitor Complex ticket is valid for two days of admission (must be used within seven days of first use).

Grz
Ton

parrot
11-08-09, 04:53
Ticket wordt gedateerd door te scannen aan de ingang van KSC, niet eerder. TIP neem de tijd want het is tegenwoordig behoorlijk uitgebreid & leuk!

Jojo7826
27-08-09, 17:52
Hallo,

Wij gaan naar Orlando in de periode 24/4 t/m 06/05 2010, en willen dan graag het Kennedy Space Center bezoeken. Heeft iemand hier ervaring mee. Entree, leuk om te zien, is het ook leuk voor kinderen. Hoever is het vanaf Kissimmee rijden.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Gr. Jolanda Fuhler

Eddy76
27-08-09, 18:51
KSC ligt op ongeveer 1 uur rijden van Kissimmee.
En of het leuk is voor kinderen hangt een beetje af van hun leeftijd denk ik en wat ze zelf leuk vinden.

parrot
27-08-09, 19:05
Meisje 9 => mjwah

Jongen 13 => het interessanste van de hele reis!

Reken ruim een uurtje rijden.

KSC is heel interessant als je (een beetje) interesse hebt in ruimtevaart. Het is het bekende Amerikaanse recept waarbij ze van niets iets kunnen maken.

Wat kan je doen:
busrondreis in 3 delen die je langs 1) de lanceerplaats van Space Shuttle of Orbiter zoals zij zeggen 2) de "originele" apparattur van de apollo lanceringen incl. een demo van een start (leuk!) 3) de ruimte waaraan het inetnationale space station wordt gewerkt

In een simulator een space shuttle lancering meemaken incl start & uitzicht van de shuttle op de aarde

1 of meerdere (3D) Imax films,

Raketten tuin, Astronaut hall of fame, kinderspeelplaatsen etc.

Wij hebben helaas te weinig tijd genomen. Gewoon lekker vroeg komen en er een leuk dagje van maken.

Zoek even op het forum voor de juiste couponcode en bestel de kaartjes on-line je krijgt $5 pp korting. ook hier mag je gratis een 2e keer terugkomen als je dat leuk vindt.

Doen! (als de kinderen oud genoeg zijn):D

marcelis10
28-08-09, 04:34
Wij zijn vandaag in KSC geweest. Onze kinderen zijn 11 en 13 en zij vonden het beiden wel interessant. De jongste begrijpt beter Engels dus die kon het iets meer volgen. Wij hadden met de bustour maar 2 stops. Alles stond wel in het teken van de lancering. Deze is inmiddels uitgesteld naar vrijdagavond 23.59 uur. Mocht deze niet doorgaan dan kan deze nog uitgesteld worden naar zaterdag 23.33 uur of anders zondag om 23.11 uur. Mocht het dan niet doorgaan vindt de lancering voorlopig niet meer plaats maar wordt opnieuw gepland voor oktober. Dit was wel heel leuk om te volgen. Wij hebben ons er wel een dagje vermaakt. Er lopen ook astronauten rond waarmee je op de foto kunt en vragen aan kunt stellen.

Groetjes uit Florida,
Monique

reneefrankrijk
16-09-09, 14:00
Wij zouden in 2010 ook naar KSC gaan maar door omstandigheden gaat dit niet door. We hebben we al tickets in huis. Hier staat overigens wel een einddatum op: 31-12-2030.
Heeft iemand tips over wat we nu met de tickets kunnen doen?

reneefrankrijk
17-09-09, 12:39
Het zijn 5 tickets voor volwassenen voor de gewone entree/tour.

patgooss
18-09-09, 09:26
Zet ze op Florum marktplaats en ze zijn waarschijnlijk zo weg!

reneefrankrijk
18-09-09, 11:32
Nog niet aan gedacht. Zal ik doen. Dank je wel.

Jojo7826
22-09-09, 10:17
Hoi,

Wij gaan eind april/begin mei 2010 naar Orlando en zitten er over te denken om ook het Kennedy Space Center te bezoeken. We gaan met onze 2 kinderen van 10 en 12jr, is dit geschikt voor kinderen, kunnen die zich een dag vermaken of niet. Misschien is er nog een landcering gepland voor de periode dat wij gaan, dat is dan mooi meegenomen, maar je weet het maar nooit natuurlijk

gr. fam. Fuhler

[verwijderd]
22-09-09, 10:32
Ik denk dat dit een leuk en interessant uitje is voor de kinderen, het is geen attractiepark maar het is wel zeer interessant qua alles wat je kan zien en wat ze laten zien.

Teleton
22-09-09, 10:32
We gaan met onze 2 kinderen van 10 en 12jr, is dit geschikt voor kinderen, kunnen die zich een dag vermaken of niet.

TSja moeilijke vraag, want wat is geschikt voor jullie kinderen? Er is al een heel topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=369) over waar je veel info vindt. En waarom laat je je niet leiden door de info site van KSC, je kent je eigen kinderen het best. Op basis van de info die je daar (http://www.nasa.gov/centers/kennedy/about/information/faq.html) vindt, kan je het volgens mij echt het best beoordelen.

Toch even een paar open deuren: In zijn algemeenheid geldt dat jongens het leuker vinden dan meiden, beta's het interessanter vinden dan alpha's, kinderen die de taal spreken er ook meer aan hebben, pubers overal hun schouders bij ophalen (boeie....) en nerds daar willen gaan wonen........\\:D/

mrloes
16-11-09, 18:13
hallO

De kans is groot dat een deel van ons groepje naar t Kennedy Space Center wil (mei 2010) maar dat de dames dat niet zo zien zitten.
Zijn er nog leuke dingen te doen in de buurt van t KSC?
Een shoppingmall, een leuk dorpje, strand???

Njit
16-11-09, 18:33
Er is in de directe buurt alleen een groot natuurgebied. Maar in Titusville kun je wel shoppen. En Cocoa Beach is een mooi strand.

Zie hier: http://shorl.com/fehesikiviky

FloridaFrankie
19-11-09, 20:30
Ik ga volledig met Njit mee, Cocoa Beach is een fantastisch (groot) strand met flinke golven! Leuk, hip publiek, veel activiteiten, prima restaurants, de pier is prachtig met leuke winkeltjes en restaurants en de mega Ron Jon Surf Shop. Er hangt een prima, relaxte sfeer. Vorig jaar een dagje geweest (vanuit Orlando), dit jaar opnieuw, volgend jaar gaan we er echt een aantal dagen naartoe. Ik zie er bijzonder naar uit. We zijn er dan ook in mei, dus zie jullie daar :))

veel plezier, Florida Frankie

mrloes
20-11-09, 09:41
hi

Hoe lang is t rijden vanuit Orlando? (in ons geval Highgrove Estate)
Dan kunnen ze ons droppen bij de beach en zelf verder naar t Space gebeuren.
Mhh, krijg er nu al zin in ... :)

Njit
20-11-09, 13:08
Kun je zelf ook makkelijk kijken. Zie http://maps.google.nl en dan klikken op Route.
Zie hier jouw route: http://shorl.com/kurohytrefupe

Highgrove ligt volgens mij wat buiten Orlando (in Clermont). Volgens Google is het 1.5 uur rijden naar Cocoa Beach. Naar Kennedy Space moet je zelf maar even proberen.

ekkie50
21-03-10, 06:40
@mrloes: reken op iets langer dan een uur, zonder files. (De stranden aan de westkust bereik je in anderhalf uur als er geen files zijn.)

Marcelg
06-04-10, 17:17
Even iets anders, alle dames die met mij mee zijn geweest vonden het space center geweldig.
Ik denk dat het een behoorlijke ervaring minder is dat als je een keertje hier komt, de kans hebt om naar Kennedy te gaan en dat dan niet doet.
Het is mijn persoonlijke mening.

CorrineJ
08-04-10, 09:50
Even iets anders, alle dames die met mij mee zijn geweest vonden het space center geweldig.
Ik denk dat het een behoorlijke ervaring minder is dat als je een keertje hier komt, de kans hebt om naar Kennedy te gaan en dat dan niet doet.
Het is mijn persoonlijke mening.

Ik kan dit eigenlijk alleen maar beamen.

In 2008 zijn wij ook naar Kennedy Space Center geweest en ik vond het heel bijzonder om te zien allemaal.
Ook onze meiden (toen 8,5 en 6) hebben zich prima vermaakt daar.
De (imax)film vonden ze wat minder (te lang). De oudste mocht ook mee in de flightsimulator en dat vond ze helemaal super, de jongste mocht daar helaas nog niet in.

Mijn man was natuurlijk meer geïnteresseerd in alle technisch snufjes/details maar ik vond het toch heel indrukwekkend om bijv. zo'n raket en spaceshuttle van dichtbij te zien.

Het is zoals Marcel hierboven ook zegt toch iets heel bijzonders om te zien.

Dit jaar willen we in april naar de Daytona Speedway gaan. Dat vind mijn man ook heel leuk en mij lijkt het ook wel bijzonder om een keer te zien. En ik denk dat de meiden dit ook wel weer leuk vinden.

Tuurlijk ben ik (en de meiden) sneller uitgekeken dan mijn man maar ja dat heeft hij weer als we gaan shoppen. Zo proberen we voor iedereen leuke dingen te doen op vakantie.

belgske
13-04-10, 20:08
Ik heb net ergens gelezen dat vanaf 11 juni '10 in Kennedy Space Center een 30 minuten durende interactieve show 'Star Trak Live' van start gaat.
Als echte Star Trak freak waande mijn vrouw zich even in de zevende hemel. Als ze dat level bereikt heeft dan is ze echt gelukkig,... en ik kan het weten.;)

Lea
13-04-10, 20:11
ja klopt heb dat ook gelezen is een 30 minuten durende show waarbij het publiek bij betrokken word lijkt mij ook wel erg leuk ben zelf ook groot fan van Star trek

kellebel
20-04-10, 17:05
Hallo,
Ik zag op de site van kennedy space center dat er 14 mei 2010 een space shuttle de lucht ingaat. Nu wil ik daar tickets voor kopen omdat wij dan in de buurt zijn, maar dit kan nog niet op de site. Er staat vanaf 6 tot 4 weken vanaf de datum. Dat is nu wel al geweest. weet iemand waarom je deze tickets nog niet kan kopen. weet iemand ook het verschil tussen de duurdere en goedkopere tickets?

alvast bedankt,

gr kelly

Michael66
20-04-10, 17:17
Hoi kellebel,
Ik gok op "uitverkocht". Dat gaat namelijk erg snel. In het topic over lanceringen vanaf KSC staan een heel aantal tips voor plaatsen waar je de lancering goed en gratis kunt bezichtigen.

Veel plezier!

Klompje
20-04-10, 18:00
Hoi

Wij hebben ons aangemeld voor de nieuwsbrief van KCS en wij hebben nog geen bericht gehad over de verkoop van de tickets. Op de site staat dat ze nog niet in de verkoop zijn. Bij de vorige lancering gaf de site duidelijk aan dat de kaarten uitverkocht waren.
Dus naar mijn mening moeten ze nog steeds in de verkoop komen.

Groet Debby

dj4ever
20-04-10, 21:01
De kaartverkoop voor de lancering begint donderdag 21 april 09:00 uur
Zie http://www.kennedyspacecenter.com/space-shuttle-launch-viewing-tickets.aspx

Helaas gaan wij zelf pas 16 mei naar KSC

sjemmie
22-04-10, 07:41
That's April 22, 2010 09:00 AM (niet de 21e).

(Dus voor jullie in Nederland is dat donderdag 22 april om 15:00 uur)

CorrineJ
22-04-10, 14:19
Op 14 mei zijn we in St. Petersburg, zou je daar ook iets van de lancering kunnen zien? Of is dat toch echt te ver weg ?

In Orlando kun je er wel iets van zien meen ik wel eens gelezen te hebben.

cloggie68
23-04-10, 22:39
De kaartverkoop voor de lancering begint donderdag 21 april 09:00 uur
Zie http://www.kennedyspacecenter.com/space-shuttle-launch-viewing-tickets.aspx

Helaas gaan wij zelf pas 16 mei naar KSC

De kaartverkoop is uitgesteld naar a.s. maandag vanaf 8 a.m. omdat er technische problemen waren.

kellebel
25-04-10, 09:51
Ik heb idd gezien dat a.s. maandag de kaartverkoop is. Als de lancering nou wordt geannuleerd, kan je dan met dat ticket wel die dag naar het kennedy space center?
En weet iemand het verschil tussen deze tickets: Launch Viewing from Kennedy Space Center Visitor Complex/ NASA Causeway Launch Viewing Transportation Admission Package. Er zal welverschil zijn vanaf wara je de lancering ziet, maar ik weet niet zo goed wat dat inhoud...

USAfan
25-04-10, 11:21
het grote verschil zit hem idd in de plek vanwaar je de lancering kunt gaan zien.
De NASA Causeway tickets zijn de beste kaartjes die je kunt krijgen om de lancering te kunnen zien, je staat er het dichtstbij. Je hebt vanaf de NASA Causeway vrij zicht op de Space Shuttle, tussen jou en de Shuttle zit voor het grootste gedeelte alleen maar water.

De Launch Viewing from KSC tickets zijn wat goedkoper en je zit wat verder weg dan de Causeway tickets.
Het grote verschil bij de KSC tickets is dat je de Space Shuttle niet kunt zien als hij nog op de grond staat, maar daarin tegen is alles te volgen via een videoscherm. Als de Shuttle gelanceerd is dan is deze pas bij de KSC te zien. Naar mijn weten is er bij de NASA Causeway geen video scherm.

KSC zelf is ook gewoon open als je er kaartjes voor hebt, je kunt je daar dus wat gemakkelijker vermaken, je moet namelijk vrij vroeg aanwezig zijn volgens de aangegeven tijd op je kaartje (parkeerkaart).

Ik zou zeker voor de Causeway tickets gaan, mooiste plek.
Je moet wel geluk hebben hoor om die te bemachtigen, de paar duizend kaartjes die ze hebben zijn vaak binnen 2 minuten uitverkocht.
KSC tickets zijn wat makkelijker te krijgen, die geven ze 20 minuten tot ze zijn uitverkocht.

Succes iig

http://www.launchphotography.com/Shuttle_Launch_Viewing.html

Michael66
04-05-10, 23:05
Een space shuttle van heel dichtbij zien? Dat kan! Op de Space Shuttle Plaza in KSC staat de space shuttle Explorer, een replica voor studie-doeleinden. Zie http://www.kennedyspacecenter.com/space-shuttle-plaza.aspx Daar kun je een kijkje nemen in het ruimtevaartuig (wat ik overigens niet zo spectaculair vond, het is ten slotte "maar" een soort vliegende vrachtauto). En je kunt binnen en buiten aanrraken waar je bij kunt (cockpit niet, die is afgesloten).

(dit naar aanleiding van een opmerking in het topic over lanceringen)

ettol
05-05-10, 10:36
Ik las ergens dat dit jaar (2010) de laatste lancering is. Weet iemand of dat echt waar is ?

Michael66
05-05-10, 14:54
Ik las ergens dat ....Vaag. Wat is "ergens"? Wat is je bron? Heb je een link naar een website waar je dat gelezen hebt? Als je dat gelezen hebt, waarom zou het dan niet zo zijn?

Ben ik erg benieuwd naar.

Heb je het misschien al even gecheckt op de website van Kennedy Space Center? En .... wat staat daar?


Ja, het klopt.

USAfan
05-05-10, 19:54
Ze stoppen idd dit jaar met de Space Shuttle.
In September zou de laatste lancering zijn maar omdat de lancering van 29 Juli is verplaatst naar November is de lancering van November de aller laatste Space Shuttle lancering.

Er zijn nog wel mogelijkheden om nog 1 of enkele lanceringen te doen maar tot nu toe is dat niet de bedoeling, daarmee is het dus over.

http://www.spaceflightnow.com/

ettol
05-05-10, 21:45
Eigenlijk is mijn bron een advertentie van een verzekeringsmaatschappij: 2010 is het jaar dat ... en toen een aantal dingen die in 2010 gingen gebeuren waaronder de laatste lancering van de spaceshuttle.
Toen dacht ik, zou dat? Ik vind dat niet een heel betrouwbare bron.
En ja, ik had op de site kunnen kijken, maar nu ik de discussie las, dacht ik er aan. En nu weten we het. Ben ik blij om. Groetjes Ettol.

Mindcrash
06-05-10, 08:46
Ja dat klopt inderdaad, 14 mei, 16 September en in november is de laatste. De laatste is nog niet bekend gemaakt op welke datum precies.

yabbadabbadoo
06-05-10, 13:57
Ik las ergens dat dit jaar (2010) de laatste lancering is. Weet iemand of dat echt waar is ?

Klopt als een bus. Ik zit momenteel in Kissimmee en op de TV hebben ze het er ook steeds over. Er komen nog 3 lanceringen, volgende week vrijdag 's middags gaat de Atlantis voor het laatst de lucht in.

Elisa
07-05-10, 16:39
Misschien echt superdom, maar ik heb er dus nul komma nul verstand van, maar wat gaat er dan daarna met het Space Center gebeuren als er niets meer de lucht in gaat? Of gaan er andere dingen naar de ruimte in de toekomst?

USAfan
07-05-10, 18:09
Is niks doms aan hoor deze vraag.

Gelukkig zijn er nog genoeg andere activiteiten die ervoor zorgen dat het Space Center gewoon blijft bestaan.
Aankomende jaren zal het wel rustiger worden maar de plannen zijn er om in de toekomst naar mars te gaan, heeft natuurlijk veel met geld te maken, vandaar dat het nu nog toekomst praat is. Obama heeft gezegd dat daar wel geld voor word uitgetrokken, maar ze beginnen dus rustigjes.
Even in het kort gezegd nu.

Er blijven gewoon lanceringen plaats vinden, er zijn nog andere projecten die doorlopen, Satellieten bijvoorbeeld en bevoorrading van het ISS (International Space Station).

Op de site van KSC is een kalender te vinden met alle komende lanceringen.

Bqtje
09-05-10, 16:51
Volgens de rondleiding die wij verleden jaar in september kregen in het Space Center , zouden ze inderdaad stoppen met het gebruik van de Space Shuttle . Maar ze waren al volop bezig met een nieuwe lanceertoren voor de volgende variatie van "ruimtetuigen" .:-k

[verwijderd]
09-05-10, 18:42
Alleen is dat nieuwe programma dus punt van discussie en ziet het er naar uit dat dat in kleinere versie zal worden doorgezet. Hierdoor zullen veel mensen hun baan verliezen in de regio.

Maar het bezoekerscentrum zal blijven bestaan verwacht ik daar het toch de nodige historie herbergt. Verder zal Cape Canaveral dan nog steeds in gebruik zijn voor andere raketten en Meritt Island (waar de spaceshuttle vertrekt) zal dan voor het nieuwe kleinere ruimtevaart programma gebruikt gaan worden.

Het is nog even afwachten wat de politiek hier beslist, het kostenplaatje voor het ruimtevaartprogramma is erg hoog en in deze tijd moeilijker verdedigbaar.

Njit
09-05-10, 19:07
Voor iedereen die de Space Shuttle gaat missen:
http://img688.imageshack.us/img688/3862/500x4588130390238d3c105.jpg



10213 Shuttle Adventure

Ages 16+
1,204 pieces
US $99.99 CA $129.99 UK £ 79.99 DE 89.99 €
Blast off on an outer space mission!
Standing 17.5″ (44cm) tall and 10″ (25.5cm) from wing tip to wing tip, this detailed and realistic space shuttle is ready to count down and blast off on its next exciting mission into space! You can take off from the launch pad, separate the detachable fuel tank and booster rockets, and deploy the satellite with unfolding antenna and solar cell panels. Shuttle model features realistic engines, retractable landing gear, an opening cockpit with seats for 2 astronauts, opening cargo compartment with a crane that can hold the satellite and a ground maintenance vehicle. Includes 3 minifigures: 1 male and 1 female astronaut, as well as 1 service crew member.


Includes 3 minifigures: 1 male and 1 female astronaut as well as 1 service crew member!
Features realistic engines, retractable landing gear, opening cockpit with seats for 2 astronauts and even a ground maintenance vehicle!
Take off from the launch pad!
Separate the detachable fuel tank and booster rockets!
Deploy the satellite with unfolding antenna and solar cell panels!
Open the cargo compartment to reveal the crane that can hold the satellite!
Shuttle Adventure stands 17.5″ (44cm) tall and measures 10″ (25.5cm) from wing tip to wing tip!

FloridaFrankie
29-05-10, 20:40
Ik postte in november een berichtje over mijn (toen aanstaande) bezoek aan Cocoa Beach. Inmiddels twee weken terug, maar nu ik er echt langer dan een dag ben geweest toch nog wat extra reclame voor deze bijzonder leuke standplaats.
Het is slechts een uurtje van Orlando, maar er hangt een bijzondere sfeer (beetje al la de Keys). Prachtig groot strand, je kunt er shoppen (Avenue Viera, Merritt Square en de super Ron Jon Shop), prima eten (Grill's Seafood, Ron Jon Grill, Simply Delicious, ...), kortom: een prima gelegenheid om bij te komen van al het 'geweld' in Orlando. En de eettips gelden natuurlijk ook voor diegene die na KSC in de buurt lekker willen eten!

ekkie50
30-05-10, 09:56
Je hebt mij helemaal enthousiast gemaakt FloridaFrankie. Je tip staat op mijn to-do lijst voor volgende jaar ;-)

r.teeuwsen
30-05-10, 11:58
Ja, klopt helemaal, Cocoa Beach is echt een heel leuke plek om eens naar toe te gaan.
Wij komen er ook elk jaar weer, als is het maar voor een dagje, even relaxen....
En prima te doen vanuit Orlando/Kissimmee en omgeving.
SUPER PLEK!!

Greetz, Remco

carmen1988
24-07-10, 15:38
Ik ben een jaar of 12 terug voor het laatst in Kennedy space center geweest. Nu wil ik er in september weer graag heen met mijn vriend. Als je een basis ticket neemt zie je dan ook genoeg van dit park?? Ik weet dat je ook een bustoer kunt maken maar dat zien we niet zo zitten.

Greetz

[verwijderd]
24-07-10, 15:58
Wij hebben zelf in 2001 de basis tour gedaan en afgelopen jaar de uitgebreide tour en ik moet zeggen dat de uitgebreide bus tour met het hele verhaal en de rondgang langs het pad waar de spaceshuttle langsrijdt, de torens en de grote assemblage hal toch wel indrukwekkend was.

Als je die uitgebreide bus tour nog nooit gedaan hebt is het toch echt een aanrader, je krijgt tijdens die tour erg veel informatie mede via de video schermpjes in de bus.

Als je de uitgebreide bus tour doet moet je er ook vroeg zijn zodat je genoeg tijd hebt alles rustig te bekijken.

belgske
24-07-10, 15:58
Waar je extra voor bepaalt om meer te zien gebeurt met de....BUS. Daar jullie dit niet zien zitten, is een basisticket ruim voldoende.
Alleen al voor de 'Launch Shuttle Experience' is het de moeite om te gaan.

In het basisticket zit al een bustripje inbegrepen. En dit is toch de moeite waard, zeker de 2de stop 'Apollo/Saturn V Center'.
Verder zit in het basisticket ook de Astronaut Hall of Fame.

Informeer je nog maar eens goed (bekijk hun site, filmpjes op YouTube, reisverhalen,...) alvorens je beslist de bustrip over te slaan.

JKG
24-07-10, 22:03
Shuttle Launch Experience.. ik had er heel wat van verwacht, maar viel mij vies tegen. Ik wil meer g-krachten voelen, nu voelde je helemaal niets. Zet mensen in zo'n centrifuge, waar ze astronauten echt mee trainen en zet de schakelaar dan op de milde stand, voor iedereen knock-out gaat. :mrgreen:
Leuk om 1x te hebben gezien die Launch Experience, maar voor mij geen 2e keer meer. Alleen de voorbereiding was indrukwekkend, waar ze een en ander uitleggen en de kamer vult met rook etc.

SpaceAce
24-07-10, 22:18
Ik deel volledig mijn mening met JKG :)

Yowannes
25-07-10, 12:53
Ik sluit me volledig aan bij verwijderd.

belgske
25-07-10, 16:04
Da's nu het mooie ervan.
Iedereen geniet toch op een andere manier van een bepaalde attractie.

In ieder geval, ik ga zeker weer instappen in de Shuttle Launch Experience.
Kan best zijn dat ik nu teleurgesteld uitstap, vorige keer had ik geen voorkennis.
Ik denk echter dat het positivisme weer zal zegevieren.

carmen1988
26-07-10, 23:23
Oke thanks voor jullie antwoord. Ik denk dat ik het maar gewoon bij een basis ticket hou.

Greetz

laredo
27-07-10, 03:37
Weet iemand of de kortingscode voor KSC nog bestaat? En zo ja, wat is de code? Om nou alle 30 pagina's om half 4 's nachts (of half 10 haha) door te gaan nemen is erg veel werk. Is het geen idee om een speciale pagina te maken ala gratiz.nl/allesvoorniks.nl met daarop de beschikbare kortingcodes voor de grote parken in Florida?

Michael66
27-07-10, 07:21
Er is al een onderwerp op het forum beschikbaar waar allerlei online coupons en kortingsmogelijkheden op staan. Maar ik begrijp het als je om half vier 's nachts geen zin hebt om daarnaar te zoeken. :roll:

Misschien als je dit leest dat je dan wel zin hebt. :grin:

dejo
27-07-10, 09:59
Weet iemand of het goed te doen is om onderweg van Orlando naar Miami een tussenstop te maken op KSC.

[verwijderd]
27-07-10, 10:12
Als je KSC goed wil bekijken zal je in de avond de rit van KSC naar Miami moeten maken want overdag kom je daar dan niet aan toe.

Verder ligt KSC niet echt op de route naar Miami, je moet er een aardig stukje voor omrijden en ik vraag me af of je wel zo'n lange dag wil maken op je vakantie.

knaapje
27-07-10, 11:09
Wij hebben het een paar jaar geleden gedaan.
Van Ft.Lauderdale, een beetje bijtijds vertrokken, naar Orlando, waar we al gereserveerd hadden.
Was goed te doen. We waren voor de middag op KSC en zijn rond 5 uur vertrokken. Met 1 uur rijden ben je dan In Orlando.

Knaapje

[verwijderd]
27-07-10, 12:20
Knaapje, ze rijden juist van Orlando naar Miami en niet omgekeerd. Dus dan moet je na je bezoek aan KSC nog de lange rit maken.

laredo
31-07-10, 23:55
5 dollar per persoon korting op de standaard toegangsprijs van KSC met de code INSPIRATION geldig tot 6-9-2010 en alleen bij online boeking. Werkt erg handig want je kan dan direct zelf je toegangskaart printen.

tanzer
01-08-10, 17:43
@laredo

Bedankt voor de Tip!! Scheelt toch weer aanzienlijk, 13 volwassene en 4 kids.!=D>

knaapje
01-08-10, 18:33
Knaapje, ze rijden juist van Orlando naar Miami en niet omgekeerd. Dus dan moet je na je bezoek aan KSC nog de lange rit maken.

Waarom zou het omgekeerd niet kunnen?
Zorgen, dat je bij de opening op KSC bent (thans gaan ze om 9.00 uur open) en wanneer je om 15.00 tot 16.00 uur van KSC vertrekt kan je zo'n dikke 4 uur later in Miami zijn, afhankelijk van verkeer en waar in Miami je moet zijn.
Als je dan een hotel gereserveerd hebt kan dat toch gemakkelijk.

Knaapje

tanzer
02-08-10, 09:24
5 dollar per persoon korting op de standaard toegangsprijs van KSC met de code INSPIRATION geldig tot 6-9-2010 en alleen bij online boeking. Werkt erg handig want je kan dan direct zelf je toegangskaart printen.

Voor ik meteen voor 17 man ga printen, ik zie zo snel niet of je moet aangeven welke dag je komt of zijn de tickets onbeperkt houdbaar!!??

carmen1988
02-08-10, 22:24
Dat wilde ik ook graag weten of je die tickets met korting gewoon elke dag kunt inleveren??

camilleri
03-08-10, 05:00
Ik heb mijn tickets (met korting) thuis afgeprint en daar kun je op hetzelfde welke dag mee binnen (afgedrukt in mei en gebruikt op 4 julie). Eens binnen kan je zelfs je ticket laten valideren om nog eens terug te komen (binnen een beperket tijd maar die weet ik niet meer).

carmen1988
03-08-10, 12:21
Oke thanks!

laredo
03-08-10, 14:31
ik heb mijn tickets donderdagavond gekocht en geprint en vrijdag gebruikt. het kan dus allebei, ze zijn onbeperkt geldig! have fun with it!

tanzer
03-08-10, 15:52
Oke bedankt voor jullie antwoord!!=D>

Kan ik gerust de printer aangooien.!!:-\"

Iris02
04-08-10, 16:03
De promotie code doet niets als ik deze invoer.............. Klopt de code of moet er soms nog iets bij?

carmen1988
04-08-10, 16:08
Bij mij deed die het wel. Heb je de code met hoofdletters ingevoerd?

Iris02
04-08-10, 19:20
Yep, gewoon cut & paste ;-) Het probleem kan ook bij mijn i-mac liggen :-( Ik zal het morgen eens op een andere pc proberen.

Yip
22-02-11, 16:12
Tot 30 juni 2011 via site KSC 5 dollar pp korting op 'general admission tickets' met couponcode LIFTOFF (met hoofdletters). Pas als je de couponcode in hebt gevoerd verschijnen de prijzen met korting in het lijstje (dus niet de reguliere prijs kiezen, je kunt de couponcode niet achteraf invoeren).

Chicco68
03-03-11, 14:05
Wij zijn van plan in mei 2011 naar het KSC te gaan. Nu zie ik echter door de bomen het bos niet meer op hun site....
We willen eigenlijk een rondrit, spaceshuttle zien en de Hall of Fame.
Klopt het nu dat ik sowieso een "general admission ticket" nodig heb en vervolgens andere tours kan bijvoegen (zo ja, iemand ervaring met de andere tours en welke wordt geadviseerd met 3 kids van 13/12 en 10?)

USAfan
04-03-11, 10:11
Ja je moet idd sowieso een "general admission ticket" kopen, daarbij kun je dan nog kaartjes kopen voor een tour, "NASA up close" heet tie geloof ik, daarbij stop je in de buurt van de launch platform.
Als je eind mei gaat dan heb je kans dat de Shuttle er staan, 28 Juni is er een lancering en ze staan er ongeveer iets langer dan een maand. Als je veel eerder gaat dan ga je geen Shuttle zien, hoe jammer dat ook is.

Edit: "Hall of Fame" is helemaal apart, staat buiten KSC. Volgens mij kun je met je kaartje van KSC korting krijgen bij de Hall of Fame.

knaapje
04-03-11, 11:29
Gratis toegang bij de Hall of Fame met een KSC ticket.
Moet zeggen viel mij persoonlijk tegen.
Ik vind de hal met zaken van oudere space vluchten mooier, als je binnenkomt op KSC gelijk helemaal naar links.

Knaapje

au3
04-03-11, 16:04
Er zijn 3 tours mogelijk bij KSC:

Kennedy Space Center Tour
Included with admission, this unique tour takes you to the LC 39 Observation Gantry and the Apollo/Saturn V Center. The tour bus departs every 15 minutes from the Visitor Complex.
Kennedy Space Center and Cape Canaveral are working space launch facilities. Tours may be altered or closed due to operational requirements. Tickets are non-refundable and non-transferable. Prices subject to change and do not include tax.
Price: Included with General Admission

Discover KSC: Today & Tomorrow Tour
The highlight of this Kennedy Space Center tour for most visitors is the A/B Camera Stop, where guests can access the closest possible Space Shuttle Launch Pad viewing site to snap photos and capture lasting memories. The tour ends at the amazing Apollo/Saturn V Center.
Cape Canaveral: Then & Now Tour
You'll relive the launch of America's first satellite at the Air Force Space & Missile Museum and see today's active rocket program. The tour ends at the Apollo/Saturn V Center.

Cape Canaveral: Then & Now Tour
You'll relive the launch of America's first satellite at the Air Force Space & Missile Museum and see today's active rocket program. The tour ends at the Apollo/Saturn V Center.

Alleen de prijs van de 1e tour is included in de toegang.
Vorig jaar hebben wij een bezoek gebracht aan KSC en van tevoren geinformeerd welke tour we moesten doen om de shuttle te kunnen zien op het launch pad. Dit is de T&T tour. Hier stop je bij de observation gantry met uitzicht op (beide) launch pads. De shuttle staat er ca. 4 weken voorafgaand aan de lancering en de dag voor de lancering doen ze deze bustour niet.

Groetjes,
Audrey

Maggie55
05-03-11, 18:29
Ik heb even een, misschien hele domme, vraag: is kennedy space centre hetzelfde als cape canaveral? Iedereen heeft het over cape canaveral bezoeken, maar ik lees ook dingen over kennedy space centre. Wij gaan binnenkort naar Florida en willen ook daar graag heen, maar vraag me af wat het verschik precies is?

Njit
05-03-11, 18:39
Van Wikipedia:


Cape Canaveral is een kaap (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kaap) in het oosten van de Amerikaanse (http://nl.wikipedia.org/wiki/Verenigde_Staten) staat Florida (http://nl.wikipedia.org/wiki/Florida_%28Verenigde_Staten%29). Hier is de Amerikaanse vliegbasis Cape Canaveral Air Force Station (http://nl.wikipedia.org/wiki/Cape_Canaveral_Air_Force_Station), die sinds 1957 wordt gebruikt voor het lanceren van raketten. Ook Kennedy Space Center (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kennedy_Space_Center) ligt nabij de kaap.
De locatie is vrijwel ideaal voor het lanceren (http://nl.wikipedia.org/wiki/Lanceerbasis) van raketten (http://nl.wikipedia.org/wiki/Raket_%28apparaat%29) die in een baan (http://nl.wikipedia.org/wiki/Baan_%28hemellichaam%29) om de aarde (http://nl.wikipedia.org/wiki/Aarde_%28planeet%29) moeten komen: men kan hier goed gebruik maken van de impuls (http://nl.wikipedia.org/wiki/Impuls_%28natuurkunde%29) door de rotatiesnelheid (http://nl.wikipedia.org/wiki/Rotatiesnelheid) van de aarde (die dichter bij de evenaar (http://nl.wikipedia.org/wiki/Evenaar) groter is). Daarnaast zou bij het mislukken van een lancering de raket niet in een bewoond gebied terechtkomen.
Cape Canaveral werd na de dood van president John F. Kennedy (http://nl.wikipedia.org/wiki/John_F._Kennedy) (november 1963) omgedoopt tot Cape Kennedy. Kennedy was degene die de aanzet gaf tot het doel om voor het einde van het decennium een mens naar de maan te brengen en weer veilig terug te halen.
Sinds 1957 werd Cape Canaveral gebruikt voor het lanceren van raketten voor het Project Mercury (http://nl.wikipedia.org/wiki/Project_Mercury), vanaf 1962 voor het Project Gemini (http://nl.wikipedia.org/wiki/Project_Gemini) en vanaf 1965 voor het Apollo programma (http://nl.wikipedia.org/wiki/Apollo_programma).
In 1973 werd de naam op aandringen van de bewoners van het plaatsje teruggewijzigd van Cape Kennedy naar Cape Canaveral. De lanceerbasis van de NASA - het Kennedy Space Center (http://nl.wikipedia.org/wiki/Kennedy_Space_Center) - behield echter wel gewoon zijn naam.

Michael66
05-03-11, 18:42
Ja en nee.

Volgens wikipedia (http://nl.wikipedia.org/wiki/Cape_Canaveral):
Cape Canaveral is een kaap in het oosten van de Amerikaanse staat Florida. Hier is de Amerikaanse vliegbasis Cape Canaveral Air Force Station, die sinds 1957 wordt gebruikt voor het lanceren van raketten. Ook Kennedy Space Center ligt nabij de kaap.
Kennedy Space Center (KSC) is van NASA en daar worden / werden o.a. de space shuttles gelanceerd. Ook heeft KSC een bezoekerscentrum en kun je er diverse tours doen. Zie de websites van NASA (http://www.nasa.gov/centers/kennedy/home/index.html) en KSC (http://www.kennedyspacecenter.com/) voor meer info.

Direct naast KSC ligt de luchtmacht basis Patrick Air Force Base, ook wel Cape Canaveral Air Force Station genoemd. Van daaruit worden ook allerlei raketten gelanceerd, vooral met militaire doeleinden en satelieten. Deze basis is voor de meeste mensen verboden gebied. Zie http://www.patrick.af.mil/main/welcome.asp

Als je dus iets op het gebied van ruimtevaart wilt bezoeken, dan kom je vanzelf uit bij Kennedy Space Center. Zie de link hierboven.

Duidelijk zo?

r.teeuwsen
12-04-11, 20:18
Laatste nieuws: dinsdag 12 april hier vanuit Florida:

http://www.cfnews13.com/article/news/2011/april/231479/space-shuttle-retirement?cmpid=breaking

basfemke
15-04-11, 09:24
Grappig, we waren die dag daar dat het werd aangekondigd. Helaas waren we al vroeg weg want dat was pas aan het einde van de dag. De shuttle stond al wel op de launchpad, gaaf om te zien :)

r.teeuwsen
16-04-11, 07:31
Ja,klopt... Stond er vandaag ook nog ;-)

Chicco68
22-04-11, 21:36
Hmmm begin toch een beetje nerveus te worden......
Zoals reeds vermeld willen we graag met de kids naar KSC. Nu willen we natuurlijk graag een spaceshuttle zien. Ik las dat de Atlantis vast op KSC blijft staan. De Endeavour staat er als het goed is tot de 29e van deze maand.
Weet iemand of, als ik op 2 of 3 juni 2011 naar KSC ga, er überhaupt een spaceshuttle ze zien is??

Althans, men kan wel aangeven dat de Atlantis op KSC blijft staan maar staat hij al buiten/is hij al te zien, of staat hij nog ergens veilig "ingepakt" :-k

Teleton
23-04-11, 11:21
Weet iemand of, als ik op 2 of 3 juni 2011 naar KSC ga, er überhaupt een spaceshuttle ze zien is??

Misschien moet je het nog even met een replica (http://www.kennedyspacecenter.com/space-shuttle-plaza.aspx)doen. Minstens zo leuk, daar kan je, voor zover ik me kan herinneren, ook in rondlopen.

USAfan
23-04-11, 13:15
Atlantis heeft de planning om op 28 Juni gelanceerd te worden, dus de kans is groot dat Atlantis klaar staat op het lanceerplatform op 2 of 3 Juni.
Ik kan zo snel niet de juiste datum vinden van wanneer Atlantis overgebracht word naar het lanceerplatform maar dat is vaak ruim een maand van te voor, maar zeker weten doe ik dat niet.

Via een tour kun je er dan vrij dichtbij komen maar de shuttle zelf krijg je niet te zien, deze zit aan de andere kant vanwaar jij dan staat. Ook is Atlantis zover voor lancering nog ingepakt.
In mijn reisverslag vertel ik er ook over en je ziet een foto.

EDIT:
Op KSC zelf is alleen een replica te zien, Atlantis komt idd op KSC te staan maar daar moeten ze nog een compleet nieuw gebouw voor bouwen en de Shuttle zelf moet nog publieks vriendelijk gemaakt worden, oftewel ze geen hem compleet strippen en de schadelijke producten verwijderen, dus dat gaat nog wel wat jaartjes duren.
Discovery zijn ze nu mee bezig.

basfemke
23-04-11, 18:22
Tja, 29 april is er een lancering, ik denk niet dat ze het lanceerplatform 4 dagen erna al klaar hebben voor de volgende?

[verwijderd]
23-04-11, 18:47
Wie heeft het dan over 4 dagen erna ? Volgens mij krijg je na april eerst mei en daarna pas juni. :razz:

flexer
24-04-11, 07:50
Zijn er nog meer mensen die 29 april de een-nalaatste lancering van de Space Shuttle STS-134 gaan bekijken? Ikzelf heb een VIP Causeway ticket en kijk erg naar deze ervaring uit. Vooralsnog staan alle lichten op groen voor de lancering die steeds dichter bij komt....

au3
24-04-11, 11:47
Hoi flexer,

ja, wij! \\:D/
Wij zijn van plan naar Cocoa Beach te rijden en 't vanaf daar te bekijken.
Lijkt me de handigste plek met 2 kids (3 en 7 jaar).
Vorig jaar Atlantis ook gezien, maar toen op grote afstand vanaf de vluchtstrook, vanwege de ellendige files.

Ben erg benieuwd naar jouw ervaring vanaf de Causeway...

Veel plezier alvast!

Groetjes,
Audrey

Chicco68
25-04-11, 21:38
EDIT:
Op KSC zelf is alleen een replica te zien
Is deze ook te zien als je alleen de "admission"-tickets pakt of moet je nog andere tickets kopen om daar bij te kunnen komen?

Michael66
25-04-11, 21:41
Zit in de standaard toegangsprijs inbegrepen.

De Explorer staat op het terrein van het Visitor Center, en dat is één van de gebieden waar je met een basis-toegangsticket kunt komen.
Dit staat ook op de KSC-website (http://www.kennedyspacecenter.com/interactive-map.aspx). Kijk maar eens hier (http://www.kennedyspacecenter.com/interactive-map.aspx), nummertje 18 is de Space Shuttle Plaza en daar staat de Explorer.

Als je daarop klikt:

http://img705.imageshack.us/img705/6200/sser.jpg

Lauya
12-10-11, 14:15
Misschien een suuuuuper domme vraag; maar toch:

Nu de laatste Space Shuttle is vertrokken vanaf Cape Canaveral, is het bezoeken van het Kennedy Space Center nog wel de moeite waard? Of blijft het park gewoon bij het oude?
Iemand na die laatste lancering nog die kant op geweest?

Ik hoor het graag!

En hoe lang moeten we voor een dag daar uittrekken? En is het verstandig om van te voren tickets te halen?

Dank je wel!

rolandino
12-10-11, 18:07
Het draait niet alleen om de Space Shuttle, er zijn veel oude raketten, films over de oude raketten, etc. Ook zal één van de Shuttles (ik dacht Atlantis) daar komen te staan. Dus zeker nog wel het bezoeken waard als je de luchtvaart interessant vind.

Als je rustig aan doet, en niet direct elke film wil zien kun je er met een goede middag doorheen. Wil je alles zien, reken dan gewoon op een dag.

Michael66
12-10-11, 21:12
En er zijn nog steeds lanceringen van andere raketten, m.n. vanaf de naastgelegen militaire basis. Ook de moeite waard om te gaan kijken!

knaapje
13-10-11, 04:06
Ik kom er net vandaan. Ben er voor de 5e keer of zo geweest, laatste keer was vorig jaar en vind het nog steeds de moeite. Knaapje

belgske
13-10-11, 09:23
als je er de tijd voor wil nemen, zou ik er een volledige dag voor gaan.
Je hebt de bustour (neemt toch al snel een kleine 3 uur in beslag). In het visitor center staan raketten opgesteld, kun je naar IMAX-theater, zijn er enkele musea,
De shuttle launch experience (een simulatie van een lancering, die je vrij intens beleeft), ...
En dan heb je nog de US Astronaut Hall of Fame (dat ook inbegrepen is in de prijs), enkele miles van KSC. Ook best de moeite als je er nog nooit geweest bent.

Om een indruk te krijgen wat er allemaal te doen is, kun je best even kijken op hun site: http://www.kennedyspacecenter.com/

Betreft tickets: ik heb zowel in '08 als in '10 de tickets aangeschaft in het plaatselijke vvv-kantoor van Orlando, gelegen aan de I-Drive. Kwam telkens als goedkoopste uit de bus. Voor hun site zie: http://tickets.visitorlando.com/Attractions-Kennedy-Space-Center/

knaapje
13-10-11, 14:20
En voor de liefhebbers is er momenteel ook een heel starwars gebeuren. Film van zo'n 2 uur (Imax moet je extra voor betalen) en een soort tentoonstelling. Knaapje

Lauya
13-10-11, 14:32
Dank jullie wel!

@ Knaapje; heb je nog tips betreffende tours aldaar??

BVD!!

belgske
13-10-11, 15:38
ik ben dan wel niet Knaapje:mrgreen:, maar in de prijs is een bustour inbegr. incl. 3 stops
http://www.kennedyspacecenter.com/ksc-tours.aspx
Als dit je eerste bezoek aan KSC is, geeft deze tour je een uitermate goede indruk vh terrein. Voor ons was deze tour voldoende.

Voor de volgende tours moet je extra bijbetalen.
http://www.kennedyspacecenter.com/guided-tours.aspx

egbertsen
13-10-11, 16:23
Wij gaan in December ook vanuit Orlando naar Kennedy Space Center maar willen dit combineren met iets anders.

Iemand suggestie wat goed te combineren is op een dag?

peterwoudje
13-10-11, 17:26
is het de moeite waarde om als je naar KSC gaat ook nog een bezoek te brengen aan het natuurpark merrit island, heeft iemand ervaringen hierover?

grpeter

jarjarbinks
13-10-11, 23:03
Je kunt combineren, maar wij vonden 1 dag met heen en weer rijden prima. Dus niets extra.

Wat je eventueel erbij zou kunnen doen is Segway. Zie ons verslag dag 4, is in Cocoa Beach vlak eronder. Heel erg leuk om te doen, ook onze kinderen vonden het heel leuk.

Michael66
14-10-11, 18:07
En voor de liefhebbers is er momenteel ook een heel starwars gebeuren. Nee, Star Trek! :-x Da's heel wat anders (als je een Trekkie bent zoals ik is het bijna een belediging als je Star Trek en StarWars door elkaar haalt (http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Star_Trek_and_Star_Wars)). Maar het is je vergeven .... ;)

hNxhrPaaCA4

r.teeuwsen
16-11-11, 18:43
Via een vandaag ontvangen nieuwsbrief, lees gerust mee:
http://kennedyspacecenter.com/mars-science-laboratory-mission.aspx?ic_campID=4&ic_pkw=GH_MSL_Nov11

floridatoerist
09-01-12, 12:07
Op http://www.attractionticketsdirect.de/orlando/kennedy-space-center nu volwassene kaartjes voor de prijs van de kids.

mvanbeem
10-01-12, 10:23
Hoi heb je ervaring met het kopen van tickets via deze site.

zoja kan je uitleggen hoe het in zijn werk gaat !

Bedankt Michael

nancy1
13-03-12, 10:46
In april/mei gaan we weer naar Florida. We zijn nog nooit bij het Kennedy Space Center geweest.
Mij persoonlijk trekt het niet zo.......is het de moeite waard om toch een kijkje te gaan nemen en wat is dan aan te raden? Moet je een tour doen, moet je die van te voren bestellen of kan je er gewoon heen gaan en ter plekke kijken wat er te doen is.

Op de kalender staan er op 27 april en 30 april lanceringen. Ik heb er echt geen verstand van, maar zijn 1 van die 2 de moeite waard om te gaan kijken?

Hopelijk kunnen jullie mij wat duidelijke info geven. Alvast bedankt!

satpet
13-03-12, 13:11
Op http://www.attractionticketsdirect.de/orlando/kennedy-space-center nu volwassene kaartjes voor de prijs van de kids.

Ik heb daar gekocht. Je krijgt echte tickets (geen vouchers) bij je thuis geleverd.
Vergelijk de prijzen tussen hun .de, .uk en .ie site. Ze leveren allen gratis.

belgske
13-03-12, 15:55
als je er nog nooit geweest bent, is het zeker de moeite. Je ziet dit niet elke dag!!! De tour zit inbegrepen in de prijs.

Om je een beetje een idee te geven, heb ik hieronder mijn verslagen en videos geplaatst:

2008
verslag: http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=84091&postcount=10
video: http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=99543&postcount=24

2010

verslag + videos: http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=134739&postcount=13

diver99
13-03-12, 19:43
@nancy1;
Ook voor iemand die niets met ruimtevaart heeft is een bezoekje best leuk. Je ziet het hele verhaal van begin tot het einde. Er staan o.a een spaceshuttle waar je in kunt. Ook het gedenkteken voor omgekomen astronauten staat hier. Ik heb het gezien en kreeg spontaan kippevel.
Heb het geluk gehad om in 1997 de space te zien vertrekken, ik voel me een gezegend mens dat ik dit gezien heb. Het was in de avond maar zodra hij van zijn platform kwam leek het wel of de zon opkwam. De huidige raketten zijn natuurlijk lang niet zo spectaculair maar zodra er een SBM aan zit komt er toch wel een mooi vuurwerk wat op grote afstand te zien is.
Dit jaar gaan we in augustus en de lancering staat reeds in onze agenda.
Houd er wel rekening mee dat op de dagen van de lancering het verschrikkelijk druk is op de wegen van en naar KSC. Ook gebeurd het regelmatig dat het vertrek vervroegd of uitgesteld wordt.
Je kunt op de site van KSC(http://www.kennedyspacecenter.com/) kijken voor een rocketlaunchcalendar. Deze is erg nauwkeurig wat betreft de lanceringen. Je kunt hier ook bekijken wat er allemaal te zien is.

mblokland
26-04-12, 14:08
Op 3 mei en 7 mei zijn de volgende lanceringen, op mijn blog een artikel met wat details en waar je het best heen kunt rijden om het te bekijken.

http://2012florida.blogspot.com/2012/04/lancering-spacex.html

Hanz
29-07-12, 13:17
Voor mensen die niks met luchtvaart of ruimtevaart hebben is het wellicht wat technisch allemaal maar desondanks hebben wij het in 2009 een mooie tour gevonden. Via de busrit is er veel te zien en hij stopt bij de bekende gebouwen en lanceerplaatsen. Er zijn verschillende typen bustours die je kunt boeken. Vooral het Apollo programma (Saturnus-5 raket, maanlander, controleroom) was authentiek en interessant. Je kunt je er zeker een dag vermaken maar da's persoonlijk. Kijk op hun site voor eventuele lanceerdata. (http://www.kennedyspacecenter.com/)

trails
29-07-12, 13:43
Ik ben er nu 4 keer geweest en blijf het interessant vinden. Maar ik ben dan ook opgegroeid met het Apollo programma en kan me nog herinneren dat we de maanlanding op school bekeken.
In 2010 met onze tienermeiden geweest en die vonden er totaal niks aan.

Njit
03-08-12, 08:45
Google takes one giant leap: now lets you Street View the Kennedy Space Center

Today's a stupendous day for lovers of the one and only National Aeronautics Space Administration (http://www.engadget.com/tag/NASA/) -- nearly half as great as when we took you inside (http://www.engadget.com/2012/07/18/nasa-launch-control-center-tour-at-kennedy-space-center/) Kennedy Space Center shortly after it had opened its fascinating doors to the public. At any rate, Google announced earlier that its captivating (and sometimes (http://www.engadget.com/2012/06/08/google-street-view-privacy-swiss-court-ruling/) troubling) Street View (http://www.engadget.com/tag/streetview) technology had made its way into NASA's KSC (http://www.engadget.com/tag/kennedy+space+center/), allowing people to check out what the compound is all about and what sort of sensational machinery lies inside. With Mountain View's doings, you can now find your way around different spots within the Space Center, including the Launch Firing Room, Vehicle Assembly Building and, as seen above, the Space Shuttle (http://www.engadget.com/2012/07/19/space-shuttle-enterprise-ready-to-go-on-display/) Launch Pad.

http://www.engadget.com/2012/08/02/google-street-view-in-nasa-kennedy-space-center-/


http://www.youtube.com/watch?v=6BnUoTyATLo&feature=player_embedded

katrien.vt
13-02-13, 10:05
Hallo

Ik lees op tripadvisor dat je een familieticket voor KSC kan vinden als je wat rondsurft. Prijzen van 50 tot 90$ worden genoemd. Ik vind er echter nergens wat van terug op het wereldwijde web. Hebben jullie hier als een van gehoord?

Groetjes

Katrien

knaapje
13-02-13, 14:55
Was dat een recente vermelding?
In de loop der tijd zijn de tickets nogal eens gewijzigd en niet alleen in prijs, die schiet als een raket omhoog.
De toegangsprijs aan de kassa is nu al $ 50.

Riverwood
14-02-13, 04:05
Was een aktie tot 7 januari 2013, familie ticket voor 4 , dollar 105,44 incl. tax. te koop bij KSC.

groetjes Henke.

katrien.vt
14-02-13, 08:48
Bedankt voor jullie antwoorden. De vermelding was inderdaad van rond kerst. Ik zal de site van KSC in het oog houden!

Groetjes

Katrien

Michael66
02-03-13, 18:58
Op 29 juni 2013 gaat in het Kennedy Space Center een nieuwe attractie open:

Atlantis

De gepensioneerde space shuttle Atlantis staat daar dan met open laadruim en uitgeklapte robotarm.

Lees meer in dit artikel op tampabay.com: http://bit.ly/YTJm4M

http://img692.imageshack.us/img692/3778/atlantis103287798col.jpg

Bieg
03-03-13, 16:06
Momenteel loopt er een family ticket actie, echter alleen voor Florida Residents... http://www.kennedyspacecenter.com/four-pack.aspx

Alexandra74
14-03-13, 12:41
Hoi,

Wij willen zaterdag 4 mei 2013 het Kennedy Space Center bezoeken.
Is het beter om de kaartjes online te kopen of daar aan de kassa?
Eventuele andere tips zijn natuurlijk ook welkom!

Alvast bedankt!!

Mushu
14-03-13, 13:07
Bij attractionticketsdirect.ie kan je tickets kopen voor de kinderprijs. Moet je wel voor 28 juni gaan maar dat komt voor jullie goed uit. Deze tickets hebben wij vorige jaar september ook besteld en gebruikt.

Michael66
23-03-13, 22:37
Angry Birds ijn in Florida neergestreken. In het Kennedy Space Center om precies te zijn. Daar kun je nu genieten van de interactieve Angry Birds Space Encounter.

De eerste die er heen gaat ..... graag een verslagje!!

Hier alvast een walkthrough.


http://youtu.be/JnB_lorp9cs

http://img132.imageshack.us/img132/7730/48431049216717084719412.jpg

http://img593.imageshack.us/img593/6713/57675110151582138737269.jpg

http://img703.imageshack.us/img703/9541/57751810151582114362269.jpg

Innoveda
24-03-13, 13:50
@alexandra74: Grappig, wij gaan waarschijnlijk ook op 4 mei naar KSC.

Michael66
04-04-13, 10:40
Meer info over Atlantis @ KSC:
Kennedy Space Center Visitor Complex is adding another out of this world exhibit to its already booming collection of intergalactic fun. The complex announced in February that they are constructing a 90,000-square-foot, $100 million home for Space Shuttle Atlantis!
The exhibit will not only showcase Atlantis as if it were flying in space (the shuttle will be raised 30-feet off the ground and rotated 43 degrees) but it will also tell the story of the entire shuttle program, including the thousands of engineers who helped develop the International Space Station and the launch and repair of the Hubble Space Telescope and how it has paved the way for today’s space programs and the future of space exploration.

“We are so proud to partner with NASA to build the only place in the world to experience the remarkable voyage of Atlantis – one of the most storied spacecrafts in the U.S. space program. Without question, Kennedy Space Center is the best place to experience, learn about and be inspired by space exploration – past, present and future. With the addition of Space Shuttle Atlantis to the world-class Visitor Complex, visitors can now experience a space shuttle in “flight” – which is truly an engineering marvel,” said Rick Abramson, former president and chief operating officer of Kennedy Space Center Visitor Complex.

Guests will get to experience the shuttle’s systems, components and capabilities like never before via more than 60 interactive exhibits and simulations.

Kennedy Space Center Visitors Complex based the exhibit’s new name and logo on the powerful emotion Space Shuttle Atlantis evoked from visitors.

“We know that this majestic beauty, which safely ferried men and women to space and back on 33 successful missions, is the real reason that our guests will travel thousands of miles, across oceans and across continents to visit Kennedy Space Center Visitor Complex to see her in all her glory. There are no words to accurately describe the emotions and insights guests will gain when this attraction opens this summer, for there has truly never been anything like it before. Therefore, we decided to be true to the heart and soul of the exhibit and name it simply and reverently, Space Shuttle Atlantis,” said Moore.

Construction of Space Shuttle Atlantis started last month with the installation of a full-scale external tank and two solid rocket boosters at its entrance. This massive entryway should be completed in June. Meanwhile, construction continues inside the exhibit. Next month, the shuttle Atlantis will be unwrapped from the shrink wrap it currently rests in and the payload bay doors will be opened with a full-scale model of the Hubble Space Telescope.

Stay tuned for more details on Space Shuttle Atlantis at KSC. In the meantime you can explore Kenned Space Center Visitor Complex and its current exhibits including Angry Birds Space Encounter with discounted tickets right here on Best of Orlando.

Orlando, FL – 04/03/13

http://img835.imageshack.us/img835/8075/52939435672718443971013.jpg

Bron: http://www.bestoforlando.com/articles/kennedy-space-center-unveils-space-shuttle-atlantis-exhibit/

St Piet
04-04-13, 12:33
Bij attractionticketsdirect.ie kan je tickets kopen voor de kinderprijs. Moet je wel voor 28 juni gaan maar dat komt voor jullie goed uit. Deze tickets hebben wij vorige jaar september ook besteld en gebruikt.
@Mushu: klopt het dat er €25 verzendkosten bijkomt als je niet in Ierland of UK woont?

Mushu
04-04-13, 14:16
Ik kan me niet herinneren dat ik dat betaald heb. Maar volgens mij heb ik ze toen via de Duitse site besteld. Net nog even gegkeken en daar kan je ze ook bestellen en ik zie geen extra kosten tenzij je de kaartjes wil verzekeren.

houtsie
04-04-13, 14:26
Wij hadden ook kaartjes besteld voor KSC via attractionticketsdirect.ie maar ik kreeg later een email dat er nog 25 euro bovenop kwam indien je het met UPS wilde laten versturen. Via de gewone post kwamen er geen kosten bij alleen konden ze dan niet het pakket traceren en duurde langer qua zendtijd. Wij hebben uiteindelijk de order geannuleerd want met de 25 euro erbij kwamen we zelfs nog iets duurder uit voor de kaartjes dan dat we ze daar kopen.

St Piet
04-04-13, 21:02
Ok, ik ga het via duitsland proberen, maar zonder dhl. Bedankt voor de info

Innoveda
19-04-13, 23:21
Via ksctickets.com kan ik kaartjes met 25% korting kopen. 112,50$ voor 3 personen + 6% tax. Totaal 119,25$. Weet iemand of dit een goede aanbieding is of dat ik beter ter plekke een discount kan zoeken?

Innoveda
21-04-13, 10:50
Niemand een idee??

maggi
21-04-13, 16:09
Ook ik heb zitten kijken naar de kosten van een dagje hierheen. Ik begrijp alleen niet helemaal de website. Je hebt een entree en je moet apart betalen voor een tour? Ik zag bij entree dat het voor 2 personen 100 dollar is en dan zou er nog een tour bijkomen van 40 dollar pp? Kunnen jullie me wat op weg helpen?

rolandino
21-04-13, 16:24
Eigenlijk staat alles hier: http://www.kennedyspacecenter.com/buy-tickets-admission-hours.aspx

Kort samengevat:
- Per persoon 50 (kinderen 40) dollar
- Dit is inclusief US astronaut hall of fame bezoek. (Wil je alleen de hall of fame bezoeken, heb je ook losse kaartjes á 27 dollar, en kids voor 23)
- Tevens kun je de hall of fame ook later bezoeken, maar wel binnen 7 dagen na je bezoek aan KSC.
- De tour is gewoon inclusief, en brengt je langs verschillende gebouwen, met elke keer een halte. O.a. rij je langs de assembly hall waar de space shuttle aan de tank werd gelijmd.

@ Innoveda: Als je die site gebruikt, ben je inderdaad wat goedkoper uit dan bij de poort kopen.

Mushu
21-04-13, 16:41
Als je voor 28 juni gaat, kan je nog steeds kaartjes (voor volwassenen) voor de kinderprijs (29 euro) krijgen bij http://www.attractionticketsdirect.de/node/806
Zijn dezelfde kaartjes als hierboven beschreven.

maggi
21-04-13, 17:17
Nee helaas ik ga pas in augustus. Het zal om precies te zijn 11 of 12 augustus worden.Dank je voor de uitleg trouwens. Ik begreep niet helemaal wat ik nou moest hebben. Nu is het me een stuk duidelijker!

Innoveda
21-04-13, 18:28
Als je voor 28 juni gaat, kan je nog steeds kaartjes (voor volwassenen) voor de kinderprijs (29 euro) krijgen bij http://www.attractionticketsdirect.de/node/806
Zijn dezelfde kaartjes als hierboven beschreven.

Wij gaan idd voor 28 juni. We vertrekken al over een kleine 2 weken (2 mei).
Ik heb de tickets op de Duitse site ook gezien, maar ik dacht dat dat tickets zijn die per post worden verstuurd. Ik weet dan niet zeker of ze op tijd binnen zijn. Ze zijn ongeveer net zo duur volgens mij.
Op de site van ksc krijg je volgens mij etickets, toch?

Ik denk dat ik ze dan maar gewoon bestel. Dan hebben we ze vast binnen. Bedankt Mushu en Rolandino.

Michael66
25-04-13, 21:40
Het plastic wordt al van de Atlantis gehaals. Nog wachten tot de opening medio juni.

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/484587_10151541005307557_1440171469_n.jpg

hylke
08-05-13, 12:05
Kan iemand mij vertellen of het Kennedy Space Center ook bij een regenachtige dag goed te doen is? Ik wil van te voren boeken maar zou het zonde vinden als het letterlijk en figuurlijk in het water valt ;-)
Groetjes Hylke

rolandino
08-05-13, 22:27
Je hoeft niet te boeken voor een specifieke dag, dus gewoon kaartje kopen, en gaan als het weer je bevalt.
Gelukkig is heel veel binnen, dus kun je ook prima op een wat druilerige dag KSC bezoeken.

hylke
09-05-13, 09:02
Bedankt Rolino,
Ik was in de war omdat ik een datum moest invullen op de website maar zie nu dat hij vanaf die datum 120 dagen geldig is. Fijn om te weten dat we het ook prima op een druilerige dag kunnen plannen!
Groetjes Hylke

Michael66
01-07-13, 22:36
Nieuw: Space Shuttle Atlantis exhibit at Kennedy Space Center Visitor Center


http://youtu.be/5be6tplRJIk


http://youtu.be/ZKdaaqL2Ksc


http://youtu.be/bB8T2F-kcv8

Michael66
11-07-13, 23:07
Niet direct over KSC, maar wel over NASA.

Een deel ven de tekst hieronder, het volledige artikel lees je hier: http://huff.to/11GDC2z


5 Popular Misconceptions About NASA

#1. "Wasn't NASA shut down after the Space Shuttle?"
Since the 2011 retirement of the Space Shuttle program, the big white birds have been immortalized in museums across America. Last year, many of us marveled at the decommissioned Shuttle Endeavour piggy backing a Boeing 747 soaring over the Golden Gate Bridge, but the piece of information that slipped through the cracks is that while the Shuttle program may be over, the human spaceflight program still very much exists.
The Word: NASA is still very much alive and kicking!

#2. "NASA is too expensive. How can we justify that kind of spending right now?"
Few will contend with the idea that NASA is a source for inspiration to children and adults alike, and a testament to the technological capabilities of American scientists and engineers. But the reality is, this stuff does cost money. And with the sequester wreaking havoc on all federal programs, these questions are more than pertinent.
The Word: NASA is not free, but it certainly isn't the cause of our financial woes.

#3. "Why are we spending all that money on Space when we could be spending it down here on Earth?"
There are currently no banks or shops in space, so it turns out every dollar NASA spends is spent right here down on Earth. The design, R&D, and manufacture of satellites, rockets, and other space-related technologies--and employing tens of thousands of people to do it--pump billions of dollars into the U.S. economy. Studies estimate a $7-$14 return on investment for every $1 of NASA expenditure, with all of it going directly back into the U.S. Treasury.
The Word: Every dollar NASA spends is spent here on Earth, and the technological advances from the work often benefit our everyday lives.

#4. "Private space companies are taking over, so why do we need a government space program?"
Perhaps a byproduct of adversarial debates in Congress about the role of government vs. private enterprise, a rather inaccurate narrative of NASA vs. private spaceflight has emerged. There certainly are activities that private companies are capable of doing faster, better, and cheaper than a bureaucracy plagued NASA. With the success of SpaceX's Dragon docking with the International Space Station, April's Orbital Sciences's Antares launch, and Virgin Galactic's triumphant Space Ship Two test flight, there is no doubt that something very special is happening with private spaceflight this time around.
The Word: It's not NASA vs. private companies, but rather, NASA in partnership with private companies.

#5. "Isn't NASA a part of the Department of Defense?"
Back during the Cold War, sending NASA astronauts to the moon was primarily a powerplay to show the Soviet Union that we were not to be messed with. But the war is over, and the world has changed. While NASA still does the occasional DARPA funded projects and works closely with contractors who also contract with the Department of Defense (e.g., Lockheed Martin and Boeing make the rockets that launched the Curiosity Rover to Mars), NASA is not a defense organization. It is a civilian agency, focused on the peaceful exploration and utilization of space.
The Word: NASA is a civilian agency devoted to the peaceful and cooperative exploration of space.

http://i.huffpost.com/gen/1236498/thumbs/r-NASAROCKET-large570.jpg?6

mblokland
27-07-13, 20:43
Tickets voor KSC kosten $39 dollar voor volwassenen en $34 voor kinderen tot 11 jaar, exclusief tax.

http://www.bestoforlando.com/Attractions/Kennedy-Space-Center/

Esther2013
05-08-13, 22:42
We zijn gisteren geweest en wij vonden het heel indrukwekkend!
Alle attracties zijn binnen, behalve de rakettuin, dus goed te doen met heel slecht of heel heet weer.
Zie onze blog voor onze ervaring: dag 9 sloofjes-naar-florida.blogspot.com/ (http://www.floridaforum.nl/sloofjes-naar-florida.blogspot.com/)

Kvanderdonk
05-08-13, 23:58
Ook wij zijn van de week geweest. Het is echt de moeite waard en soms erg indrukwekkend.
zie voor ons verslag, vanderdonk/dag 2 (http://vanderdonk2013.blogspot.com/2013/08/dag-2-kennedy-space-center-en-door-naar.html)

Kobe-Bryant
08-09-13, 21:06
Hallo allemaal,

Ik wil graag in oktober naar KSC en zoals bij vrijwel alle attracties en pretparken zit ik ook hier met de vraag op welke manier ik aan de tickets kom.

Wie kan mij enige info verschaffen over hoe de tickets geleverd worden wanneer ik bestel op de site van KSC? Of bij http://www.bestoforlando.com/Attractions/Kennedy-Space-Center/ ?

Dien ik de tickets ergens af te halen? Zijn het e-tickets, wat ik helaas zelden ergens tegenkom?

De meeste sites verstrekken geen enkele info over de levering, op zijn vroegst bij het afrekenen.

B.v.d.

knaapje
08-09-13, 21:21
Gewoon naar de kassa gaan en kaartjes kopen.
Wellicht kom je ergens in Orlando nog een kortingscoupon tegen.

Esther2013
08-09-13, 21:33
Wij hebben kaartjes gekocht bij BestOfOrlando met korting en kregen direct via de email vouchers. Deze wissel je bij KSC in voor entreekaarten in een handomdraai en hup, naar binnen.
Veel plezier, wij vinden dit achteraf een van de leukste dagen!

buurea
09-09-13, 12:24
Wij hebben de kaartjes via site van het park zelf gekocht. Die kun je thuis uitprinten en waren toen het goedkoopst.

Kobe-Bryant
19-09-13, 21:27
Wij hebben de kaartjes via site van het park zelf gekocht. Die kun je thuis uitprinten en waren toen het goedkoopst.

Dus via de officiële website krijg je gewoon E-tickets? Dat is het antwoord waar ik op zat te wachten :)

Allen dank voor de reacties.

Njit
19-09-13, 21:59
Staat toch ook duidelijk op de site?


WEB Adult Admission Ticket
Ticket is valid for single-day admission to the Visitor Complex and two-day admission to the U.S. Astronaut Hall of Fame (if used within seven days). Buy and print now!

katjab
09-10-13, 10:48
Heeft iemand ervaring met de verschillende tours die aangeboden worden bij KSC? Wij willen er in ieder geval heen en het lijkt me dat een tour het nog leuker kan maken maar ik kan me geen enkele voorstelling maken aan de hand van de omschrijvingen op de website en heb dus geen idee welke ik zou moeten kiezen.

Esther2013
09-10-13, 12:59
De bustour naar de platforms en de Apollo raket met voorstelling is standaard inbegrepen in de standaard entreeprijs.
Dit was voor ons al voldoende, want daarnaast kun je naar de hal van Spaceshuttle Atlantis, Angry Birds encounter (leuk voor de kids), rakettentuin en wat op ons ook veel indruk maakte was de voorstelling in het Imax theater (3D)
Dit was al een dagvullend programma en erg indrukwekkend.
Geen ervaring met extra betaalde tours.

katjab
10-10-13, 09:41
Dat geeft ons nog een extra optie namelijk geen tour erbij boeken. Gelukkig vertrekken we pas eind november dus ik heb nog even om erover na te denken.

Its
10-10-13, 16:01
hoi katjab,

Wij gaan volgend jaar naar Florida en ik zat gisteren hierover ook erg te twijfelen. Op de website van Kennyspacecenter staan diverse tours. Wij gaan de mega tour boeken. Dan ga je naar de vehicle assembly building (erin) en naar de launch pads voor $ 90. Op hun website heb ik een plattegrond gevonden wat je met welke tours gaat bekijken en deze tour leek me het leukste.

Gr. Its

Innoveda
11-10-13, 06:47
Er zit een standaard bustour bij de entree inbegrepen. Voor ons was dat meer als voldoende, want er is zoveel te zien. Wij waren er voor het eerst en hebben niet eens alles kunnen zien. De Astronaut Hall of Fame bijvoorbeeld, hebben we overgeslagen.

katjab
11-10-13, 09:12
Daarmee ben ik overtuigd dat ik geen extra tour bij hoef te boeken. De Hall of Fame wil ik ook graag bekijken dus ik hoop dat we daar in ieder geval aan toekomen.
Enige waar ik nu nog over twijfel is of de Lunch with an Astronaut de moeite waard is. Lunchen moet je toch dus het kost niet veel extra tijd maar het nadeel is natuurlijk wel dat je op een bepaalde tijd daar moet zijn.

Lelli Kelly
10-01-14, 16:01
Zijn er nog ergens leuke aanbiedingen/kortingen voor KSC gesignaleerd?

Esther2013
10-01-14, 16:44
Volgens mij nog steeds via Retailmenot $5 korting op entree.

FloridaFrankie
10-01-14, 20:01
In de couponboekjes die je in vrijwel iedere supermarkt kunt krijgen zitten kortingsbonnen voor KSC

Njit
06-03-14, 12:57
Dit lijkt op een ruimteschip afkomstig van een andere planeet maar het is een foto van een testvlucht van een ruimtevoertuig op Kennedy Space Center.
Het project heet Morpheus. Hier meer info: http://morpheuslander.jsc.nasa.gov/

http://i.kinja-img.com/gawker-media/image/upload/t_ku-xlarge/tbifmbdjde82w0vaxwnu.jpg


The multi-center Morpheus Team successfully completed Free Flight8 (FF8) at the Kennedy Space Center (KSC) Shuttle Landing Facility (SLF) on Wednesday, March 5th, 2014. FF8, the 6th free flight of the Bravo vehicle, flew to 467 feet (142m), altitude and then traversed 637 feet (194m) in 36 seconds, including diverting course mid-flight, before landing in the hazard field 56 feet (17m) from its original target (simulating hazard avoidance). Initial data indicates a nominal flight meeting all test objectives. The vehicle flew its pre-planned trajectory flawlessly, as the attached images comparing actual to predicted trajectory shows, reaching a max ascent velocity of 13 m/s, and landing approximately 10in from its intended target 79 seconds after launch. The Morpheus Team again demonstrated engineering and operational excellence, relying upon training, discipline and experience to ensure today's success.


http://www.youtube.com/watch?v=tdrSYP2gSbg

Michael66
11-03-14, 06:57
Een leuk artikel over een dagje Kennedy Space Center: http://www.travelthruhistory.tv/tour-kennedy-space-center-visitor-complex-floridas-space-coast/

http://s25.postimg.org/lbh1cbqbz/503277_800x600_1.jpg

Esther2013
22-03-14, 16:29
Er zijn weer kortingen via www.retailmenot.com voor KSC admission :D

Michael66
01-05-14, 23:48
Lees het informatieve blad van Kennedy Space Center: Spaceport Magazine

Link: http://issuu.com/spaceportmagazine/docs/spaceport_magazine_-_may_2014

http://s10.postimg.org/x0afh6yg9/2014_05_01_23_47_15.jpg (http://issuu.com/spaceportmagazine/docs/spaceport_magazine_-_may_2014)

wehave
03-05-14, 15:11
Ik heb nog 4 kaartjes die helaas niet gebruikt kunnen worden.
ik hen ze via direct attraction tickets.
er staat geen naam op, kan ik deze gewoon doorverkopen?

gayka
06-05-14, 23:56
Hoi, tot wanneer zijn ze geldig en wat moeten ze gaan kosten ik ga in september en we zijn toevallig met zijn 4en

Michael66
03-11-14, 20:58
De komende dagen is er weer extra veel te doen, zien, beleven.

http://astronautscholarship.org/programs-and-events/2014-autograph-show/tickets/

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/11582_10152857012102269_212595207759090060_n.jpg?o h=b70ca391bb5ae97909f4591fb2985193&oe=54F675B4&__gda__=1424434505_6b0a6d86cc2714331dcc1aafa67103f 2

kvdgrift
01-12-14, 14:00
We gaan volgend jaar oktober naar Florida en willen ook een dagje Cape Canaveral doen. Nu heb ik op de website gekeken maar er zijn wel 15 verschillende pakketten om uit te kiezen. Iemand ervaring met welk pakket je het beste kunt kiezen met 2 kids van 7 en 9?

Njit
01-12-14, 14:16
Gewoon een Dagpas (Daily Admission). Dat is voor de meeste mensen meer dan genoeg. Daar zit de bus-tour bij, IMAX film etc etc.

Esther2013
01-12-14, 22:50
Helemaal mee eens, ben je echt een dag zoet mee....

Frans1949
02-12-14, 04:21
Ik mag aannemen dat je Kennedy Space Centre bedoeld.
En dan is inderdaad een dag pas toereikend.
Maar mocht je het nou echt leuk vinden, zoals ik, dan kan je de pas laten op waarderen tot een jaarkaart voor de prijs extra van iets minder dan een dagkaart.

charly
06-12-14, 13:24
Wij zijn afgelopen zomer geweest en kregen de tip om als een van de eerste de bus te nemen. Dat hebben we ook gedaan en was inderdaad een goede tip want hierdoor was het rustig bij de stop van de bus en toen we terugkwamen stond er een hele rij voor de bus, hadden wij geen last van gehad.En 1 dag was voor ons ook voldoende, je kunt eventueel nog bij het astronauten museum aangaan, de entree is gratis, dit vonden wij ook nog wel interessant.

mercike
14-06-15, 13:16
Hallo iedereen;

Een vraagje....heb gezien dat 22 juli een (rocket)launch is....zouden we da combineren met een bezoek aan KSC of heeft iemand enig idee dat het daar dan aanzienlijk drukker is of duurder?

Frans1949
14-06-15, 20:44
Hoi Mercike, ik heb afgelopen winter ook een lancering meegemaakt.
En ik ben vaker in Kennedy Space Centre geweest.
Dus ik zal naar aanleiding hiervan mijn ervaringen vertellen.

Dus JA het is heel goed te combineren.
En JA het is er veel drukker dan normaal.

Als je gaat stel ik voor dat je op tijd de "bustour"doet.
Je krijgt dan een rondleiding (i.v.m. de lancering een verkorte rondleiding) en wordt uitgezet bij een gebouw waarin een grote Saturnus raket "ligt".
Naast het gebouw zijn tribunes waar je kan gaan zitten en de lancering volgen.
Ook is er een vrij groot grasveld waar ook prima de lancering is te zien.

Maar denk er wel aan dat je niet echt dicht bij de lanceerplaats bent maar in ieder geval wel zo dicht mogelijk.

Dus, naar aanleiding van mijn ervaring, ga lekker naar Kennedy Space Centre en zorg dat je de lancering meemaakt.
Heb je hierdoor te weinig tijd om de rest goed te zien dan kan ik het volgende aanraden.
Voor, in mijn herinnering extra bedrag van minder dan een toegangskaart, kan je jou dagbezoek upgraden tot een jaarkaart.
Is zeer de moeite waard maar je moet er natuurlijk wel de tijd voor hebben.

Let wel op dit verhaal geschreven naar aanleiding van één bezoek tijdens een lancering.
En behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst. :eek:

Als je gaat. Heel veel plezier.

mercike
15-06-15, 16:13
Hallo Frans1949;

Bedankt voor je verhaal!
Ik denk dat we er de drukte gaan bijnemen en mss de kans dat we ni genoeg tijd hebben.....hoe dikwijls krijg je immers de kans om een lancering live te zien??? ;-)

Frans1949
15-06-15, 19:43
Hallo Frans1949;

.....hoe dikwijls krijg je immers de kans om een lancering live te zien??? ;-)

En daar ben ik het helemaal mee eens.
Iets meer dan 25 jaar geleden ben ik ook naar Kennedy Space Centre geweest en heb ik een Space Shuttle zien lanceren.
Toevallig was het de Shuttle die Hubble de ruimte in ging brengen.
Ik vond het een ervaring die ik nooit meer vergeet.

niels40
16-06-15, 10:15
Ik heb ook plannen om op 22 juli een lancering met eigen ogen te gaan zien. De lancering is iets na 20:00 dus dan zal het denk ik wel al wat schemeren.
Ik twijfel alleen nog om bij KSC een kaartje van $49 te kopen zodat ik op het terrein van KSC de lancering kan zien of om bijvoorbeeld bij Kelly Park te gaan staan.
Wat zijn de voors en tegens?

EDIT: Ik bedoel Jetty Park (https://www.google.nl/maps/place/Jetty+Park/@28.4070999,-80.5917227,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x88e0a65ab4e711e9:0xbc4f5 96839ea523b?hl=nl)en niet Kelly Park

corrus
16-06-15, 10:38
Waarom zou je bij Kelly Park gaan staan.
Wij kijken altijd vanaf het strand van Cocoa Beach... (gratis en een geweldige view)

p.haeren
16-06-15, 11:07
Toevallig heb ik tijdens het plannen van onze vakantie, de kalender van Undercover toerist gebruikt en daardoor heabben wij 22 juli in gedachten voor KSC. Nu ik dus lees dat er een lancering is wil ik dat moment ook meemaken.
Het visitor center sluit om 18.00 uur en de lancering zou rond 20.00 uur zijn. Dus waar zou je dan naar toe gaan want je wilt ook eten etc. om daarna de lancering te zien.

niels40
16-06-15, 12:50
Ik zie dat ik een fout heb gemaakt....ik bedoel niet Kelly Park maar Jetty Park (https://www.google.nl/maps/place/Jetty+Park/@28.4070999,-80.5917227,17z/data=!3m1!4b1!4m2!3m1!1s0x88e0a65ab4e711e9:0xbc4f5 96839ea523b?hl=nl).
De reden dat ik in Jetty Park zou gaan staan is omdat het dichtbij de lanceerplaats is en maar iets van $15 entreekosten per auto is i.p.v. $49 per persoon op KSC.
Cocoa Beach is dan wel gratis maar wel een stuk verder weg van de lanceerplaats.

marjolijne
16-06-15, 13:00
Jetty Park is een mooie plek om te gaan kijken.
Enige nadeel dat je de lancering van de grond niet ziet, maar als hij eenmaal in de lucht is wel.
Als je in de middag al naar het park gaat kan je ook de cruiseschepen bekeken die dan uitvaren.

Zorg wel dat je eten meeneemt, want de snackbar die er zit, is al een tijdje dicht.
Misschien wel in het seizoen open. Maar net buiten het park zitten ook een aantal restaurantjes.

Bij ons had de lancering een uur vertraging, dus ben daar op voorbereid.

Iris02
16-06-15, 16:13
Jammer dat het niet een dag later is...... de 22e zitten wij nog aan de Golf van Mexico (ook leuk, maar een lancering is natuurlijk wel heel gaaf)

niels40
16-06-15, 16:46
Iris,

Ik zit de 22e ook aan de Golf van Mexico (Cape Coral) en ben vooralsnog van de plan de oversteek van west naar oost aan te gaan :( . Een enkele reis van bijna 4 uur!
Vooral tegen de terugreis 's avond zie ik wel op. En dat voor een lancering die waarschijnlijk maar 2 minuten duurt.

elstars
16-06-15, 19:10
Je kunt natuurlijk ook een nachtje aan de Spacecoast overnachten, dan hoef je niet 8 uur te rijden, maar kun je het over 2 dagen verdelen. Hebben wij ook eens gedaan en dat beviel goed. Jammer bij ons was dat op het laatste moment de lancering van de Spaceshuttle was afgelast.

JenR
26-06-15, 16:44
Hallo,

Nog een dikke week en dan begint onze vakantie in Florida!!!
We beginnen onze vakantie in Orlando en willen graag naar Kennedy Space Center.
Nu is onze vraag waar kun je het beste tickets kopen? En nog een belangrijkere vraag: Wat voor tickets moeten we kopen?
Graag horen we jullie ervaringen!