PDA

Bekijk Volledige Versie : Van Florida naar Cuba



Fabian
26-06-07, 12:27
Hoi,

Ik heb me zojuist al even voorgesteld maar heb even een vraagje, misschien dat iemand dat weet.

Is het mogelijk om vanaf het vaste land vanuit Florida, denk zelf het beste vanuit Key West naar Cuba te komen ? Lijkt me wel leuk om voor ene paar dagen daar naar toe te gaan.Misschien met een ferry of boot of per vliegtuig, misschien dat jullie hier al ervaringen meehebben ?

Ben benieuwd.

Met vr.gr.

Fabian

Njit
26-06-07, 12:42
Officieel mag je vanuit de USA niet naar Cuba vliegen volgens mij (vanwege het embargo). De beste optie is dacht ik om vanuit Cancun, Mexico te vliegen.

(maar heb er verder geen ervaring me)

Marcelg
01-07-07, 02:27
klopt, van af hier kun je niet normaal in Cuba komen, de Cubanen hebben echter waanzinnige manieren om hier te komen, zij weten van auto's zeilboten te maken, maar dat is niet de manier waarop jij het wilt doen.

Fabian
01-07-07, 22:44
Niet echt nee, ben niet zo handig wat dat betreft :)

Kom wel een andere keer dan in Cuba, maar dacht als ik zo dichtbij ben misschien via de boot ofzo daar het maar 90 mile is ( ongeveer ) is het een leuk uitstapje.

Maar aangezien we toch 2 weken vertoeven in Florida hebben we tijd zat om alles goed te kunnen bezichtigen, auto huren en beetje van hier naar daar rijden en Key west wil ik zeker aandoen en voor de rest beetje aan de oostkust en westkust van Florida zitten met misschien een stadstour in Miami of Tampa ofzo, welke raden jullie me aan, of gewoon allebei ? laatste week v/d vakantie gaan we naar Las Vegas toe.Of onze laatste $$$ uitgeven of een gratis vakantie, zeer waarschijnlijk het 1e , maar dat mag de pret niet drukken.

avkb
29-12-07, 22:37
Ik zou graag willen weten wat de beste optie is om van miami naar cuba te gaan en weer terug.

Njit
29-12-07, 22:50
Dat mag niet rechtstreeks vanuit de USA vanwege het handels-embargo. Vliegen naar Mexico en vanaf daar naar Cuba is denk ik de beste optie.

Eric
30-12-07, 01:35
http://img167.imageshack.us/img167/4733/keywestcx6.jpg

Rijden naar Key West en zwemmen ??
Eric

snpatty
19-03-08, 15:57
Er staat in Key West zelfs een bord die zegt dat dit punt het dichste punt is dat je ooit bij Cuba komt (als Amerikaan uiteraard) :grin:

hummer
02-01-09, 21:11
weet iemand of je per veerboot van miami naar cuba kunt gaan,of via de key s ? groetjes

Michael66
02-01-09, 21:14
Nee, dat kan niet. Misschien heb je al eens iets gehoord van de problemen tussen de VS en Cuba?

Kortom: Nee.

(of je gaat met een vlot of zo, da's de enige optie op dit moment)

NB: Ik heb meteen even een paar topics hierover samengevoegd.

hummer
02-01-09, 21:33
dank u ,het is zo dicht bij. wij zijn 2 maal in Florida geweest en zijn van plan in november terug te gaan we hebben ons hart er al verloren.mooie foto's ik herken erveel van .

Koockaburrra
02-01-11, 10:24
Mijn moeder en ik willen een rondreis Cuba doen, maar ook een paar dagen naar Florida. Vanwege het Embargo schijnt het lastig te zijn beide reizen te combineren, maar ik ga er vanuit dat er meer mensen zijn dit doen/willen doen en dat er toch mogelijkheden moeten zijn. Wat ik van 1 reisburo heb begrepen is er geen rechtstreekse vluchten van Miami-Havana v.v. gaan, klopt dit? En iemand enig idee of het überhaupt mogelijk is om tijdens 1 vakantie beide plekken te bezoeken?

Don Fernando
02-01-11, 16:00
Rechtstreekse vluchten zijn er idd niet. Je zal waarschijnlijk via Mexico moeten reizen.

Jurr
04-05-11, 19:08
Omdat wij vorig jaar een geweldige vakantie hebben gehad in Florida gaan wij deze zomer nogmaals naar the sunshine state.

Nu leek het ons leuk om dit keer een paar dagen Cuba in te plannen. Alleen lazen we dat er een handelsverbod is waardoor er niet rechtstreeks vanuit Amerika naar Cuba gereist kan worden.

Is dit echt onmogelijk, of zijn nog opties? Wie heeft hier ervaring mee?

Groeten,
Jurr

corrus
04-05-11, 19:22
Inderdaad... Vanuit de USA is dit niet mogelijk om rechtstreeks naar Cuba te vliegen...
Dat wordt op Key West een motorbootje huren... :roll:

Kirstendevries
06-07-11, 17:51
Beste forumleden, Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen http://www.cubaforum.nl/images/smiles/icon_biggrin.gif In augustus vertrekken we lekker met zijn allen naar Miami, in 2008 ben ik hier ook al geweest en het beviel mij top!!Nu gaan we met een groot gezelschap en deze willen ook graag een paar dagen naar Cuba. Nu zouden we graag een rechtstreekse vlucht willen boeken naar Cuba, ik weet dat dit nihiel is, maar ik ben jammer genoeg niet de grootste fan van vliegen:sad:Heeft iemand misschien tips of ervaringen waar ik misschien iets mee kan doen??


In ieder geval al harstikke bedankt!!!

Groetjes Kirsten de Vries

corrus
06-07-11, 19:09
Het is absoluut niet mogelijk om rechtsreeks vanaf de USA naar Cuba te vliegen

Neem een bootje... doe de Cubanen tenslotte ook...

Even serieus... vliegen naar Mexico, dan naar Cuba...

Syllvia
07-07-11, 08:02
En voor de Sigaren hoef je niet naar Cuba, ook te koop in Miami, en op de Keys
groetjes Sylvia

Ebelix
07-07-11, 09:08
Mag ik vragen wat de voornaamste reden is dat je Cuba wil bezoeken? Er zijn mooie dingen te bekijken, oude amerikaanse auto's als taxi voor de toeristen en natuurlijk sigaren (die je inderdaad ook in Florida kan krijgen). Verder wordt je als "kapitalist/westerling" continue lastig gevallen met opdringende cubanen die met je willen trouwen zodat ze uit Cuba kunnen vertrekken. Ga je verblijven in een van de toeristische resorts dan is dit iets minder maar zet je 1 voet buiten het resort dan wordt je lastig gevallen. Zeker wanneer je een vrouw bent.

Overigens zijn er nog geen directe reguliere verbindingen tussen de VS en Cuba. Er wordt wel gewerkt aan een luchtverbinding tussen Cuba en de VS.

Jostravels
09-07-11, 22:31
Cuba is prachtig hoor en een hele belevenis, maar niet als je in de buurt van de toeristenoorden blijft. Een uitstapje doet het land geen recht, je moet er echt minimaal 2 weken zelf rondtrekken. En het kan dus ook niet vanuit Florida...

Michael66
27-07-11, 22:00
Het gaat er dan toch eindelijk van komen:
Tampa-to-Havana charter flights begin in September
TAMPA – Direct flights from Tampa International to Havana will begin in September, officials announced this afternoon.

The Cuban government awarded the landing rights to Miami-based ABC Air Charters. At a press conference at Tampa International, ABC president Tessie Aral said weekly flights will begin in September and go to twice a week in October. Round-trip fares will be in the range of $399 to $459, Aral said. American Airlines will supply Boeing 737-800s for the flights.

It has been almost a half century since TIA has offered service to Cuba. Before the Cuba trade embargo was enacted in 1962, National Airlines flew DC-7s daily from Tampa International.

In March, Tampa International was among eight airports named as new gateways to Cuba by U.S. Customs and Border Protection.

More than 80,000 Cuban-Americans live in the Tampa Bay area, the third-largest population in the United States after South Florida and metro New York. Previously, passengers have had to drive to Miami, which along with New York and Los Angeles were the only federally approved gateways for Cuba flights until March.

ABC Charters of Miami, which already has flights to Cuba, will supply the Tampa to Havana connection. According to the company's web site, its customers include the U.S. State Department, ABC Sports and the Baltimore Orioles.Bron (http://www.tampabay.com/news/tampa-to-havana-charter-flights-begin-in-september/1182692).

dennis-oostveen
28-07-11, 08:26
ABC Charters of Miami, which already has flights to Cuba, will supply the Tampa to Havana connection. According to the company's web site, its customers include the U.S. State Department, ABC Sports and the Baltimore Orioles.

Dus als ik het goed begrijp is er op al een connectie met Cuba, vanaf Miami!

geertje1963
29-06-15, 17:35
Ik was toevallig gisteren ook even aan het kijken naar de mogelijkheden, en kwam o.a. deze site tegen: http://cubakat.com/ Een citaat:

CubaKat’s goal is to offer our ferry service, from the Florida Keys to ports within Cuba, some time in 2015. Currently, we’re working with officials from both countries to make this venture a reality.

Als je googled: "Ferrys Florida" kom je nog veel meer info tegen!
Succes!

koenkamphuys
02-07-15, 21:11
Dat lijkt me geweldig.