PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Leen: Rondreis 2007



leen
24-06-07, 16:11
hallo,

Wij gaan begin augustus voor een dikke week naar florida. We hebben reeds 3 nachten in miami geboekt (whitelaw hotel- miami beach).
Wij dachten dan een auto te huren en op die manier florida verder verkennen.

Denken jullie dat het toch noodzakelijk is om op voorhand hotels te reserveren?

Op dat moment is het laagseizoen dus ik vermoed dat de hotels niet overvol zullen zitten.
Zou vooraf boeken een verschil in prijs kunnen maken?

Bedankt
Leen

Eric
24-06-07, 16:48
Leen, allereerst van harte welkom hier op het forum.
Stel je jezelf ook nog even voor in het desbetreffende topic?
Dan weten we een beetje met wie we praten.
Over wel of niet hotels vooraf boeken is al veel geschreven, gebruik de zoekfunctie van het forum maar eens...
Over het algemeen is het in Florida niet nodig om hotels te reserveren, een uitzondering hierop vormen de Keys, waar het wel verstandig is je hotel vooraf te regelen.
Eric

leen
24-06-07, 19:11
Eric, bedankt voor je antwoord.

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben 27, afkomstig van Limburg, Belgisch limburg.

29 juli vertrekken mijn vriend en ik richting amerika. Eerst doen we 5 dagen New York waar we een vriend gaan bezoeken.

Vrijdag 3 augustus landen we om 23 uur in Miami. Daarom dat ik hiervoor al maar een hotel had gereserveerd. Wij vonden een online-promotie voor een leuk hotel in miami beach (3 nachten voor de prijs van 2).

Na deze dagen miami willen we een auto huren en richting daytona beach rijden, vervolgens naar orlando (seaworld), omgeving van Tampa, de westkust van Florida, de everglades en eindigen met de keys.

Zondag 12 augustus hebben wij een vlucht terug richting brussel.

Ik hoop dat dit allemaal een beetje haalbaar is. Ik vind het nogal moeilijk om de tijd in te schatten die je overal nodig hebt om vanalles te gaan bezichtigen en de duur van de autoritten.

Ik zal dan eens kijken voor een hotel in de keys.

Bedankt!

knaapje
24-06-07, 19:58
Voor een kamer in het weekend op de Keys mag je wel van tevoren boeken i.v.m. met seizoen en weekend.
Als je op zondag terugrijdt van de Keys en in Miami het vliegtuig moet halen neem dan goed de tijd. Zondags 's middags en 's avonds is het verkeer van de Keys naar Miami razend druk.

Goede reis
Knaapje

Michael66
24-06-07, 20:04
Miami Beach - Daytona Beach is zo'n 4 1/2 tot 5 uur rijden via de snelste route (klik (http://www.mapquest.com/directions/main.adp?go=1&do=nw&rmm=1&un=m&cl=EN&qq=hltF3hzNT9tNhURP0HLlhh9UYBmHRqyBceg4Gkon14D8uew Lk7pjHQ%253d%253d&ct=NA&rsres=1&1y=US&1ffi=&1l=&1g=&1pl=&1v=&1n=&1pn=&1a=&1c=miami+beach&1s=fl&1z=&2y=US&2ffi=&2l=&2g=&2pl=&2v=&2n=&2pn=&2a=&2c=daytona+beach&2s=fl&2z=&r=f)). De toeristische route (A1A) duurt "iets" langer ....

Daytona Beach - Orlando is zo'n anderhalf uur rijden.

Orlando - Tampa (Clearwater Beach?) is ook anderhalf tot 2 uur.

Van Tampa naar de Keys (Key West?) zou ik in ieder geval met een tussenstop doen, aangezien het anders een lange rit van zo'n 8 tot 10 uur wordt (kortste route zonder stops (http://www.mapquest.com/directions/main.adp?go=1&do=nw&rmm=1&un=m&cl=EN&ct=NA&rsres=1&1ffi=&1l=&1g=&1pl=&1v=&1n=&2ffi=&2l=&2g=&2pl=&2v=&2n=&1pn=&1a=&1c=clearwater+beach&1s=fl&1z=&2pn=&2a=&2c=key+west&2s=fl&2z=&r=f)).

Totaal heb je maar zo'n 8 dagen en dan een volledige rondrit maken ..... da's een "uitdaging".

Maar: Veel Plezier!!!!

kol
24-06-07, 23:03
Welkom op het Forum!!
Als ik het goed heb begrepen blijven jullie 3 dagen in Miami (3,4 en 5 aug) En willen jullie in 7 dagen een rondje doen? Ik ben het volledig met Michael eens, dat wordt een uitdaging. Tenzij je erg van autorijden houd, zou ik keuzes maken wat ik het liefst zou willen zien, en bijvoorbeeld de keys niet doen.