PDA

Bekijk Volledige Versie : Voorstellen in het algemeen



pyca
23-06-07, 13:39
Even een vraagje aan de leden, hoe denken jullie over het volgende:

Het valt mij op dat er geregeld nieuwelingen posten zonder zich voor te stellen, persoonlijk vind ik dat je wel even de moeite kan nemen om in een paar regels je zelf even voor te stellen, voordat je post en vragen stelt.

Denken er meer zo over? Of moet ik niet zeuren?:D

Als meer mensen er zo over denken, is het misschien een idee om het forum zo in te stellen dat men eerst móet voorstellen voordat je kan posten.

Njit
23-06-07, 13:45
'Moeten' is wel erg dwingend. Men krijgt wel de suggestie om zich voor te stellen als men zich aanmeld. Dit staat volgens mij ook in het mailtje wat men krijgt.

pyca
23-06-07, 22:35
Oké, duidelijk, ik ben waarschijnlijk de enige die er zo over denkt, of zou verder niemand het gelezen hebben. Er zitten hier toch wel een aantal mensen met een mening :lol:

Njit
23-06-07, 23:00
Oké, duidelijk, ik ben waarschijnlijk de enige die er zo over denkt, of zou verder niemand het gelezen hebben. Er zitten hier toch wel een aantal mensen met een mening :lol:

Het is 56x bekeken :)

Eric
24-06-07, 00:47
Als ik een newbee op het forum zie, en ik de eerste ben die reageert, heet ik hem/haar altijd welkom op ons forum, en vraag hem/haar om zich voor te stellen.
Ik stel het ook op prijs om te weten met wie ik praat + ik kan een beter antwoord geven als ik iets meer weet.
Ik weet niet (meer) of je inderdaad de eerste keer een aanmeldingsmailtje krijgt, daar zou het inderdaad dan in moeten staan, desnoods met een ling naar het juiste draadje.
Eric

Njit
24-06-07, 01:22
Ik heb het even nagezocht. Het forum staat sinds 22 januari 2007 zo ingesteld dat nieuwe gebruikers die nog nooit iets gepost hebben een aparte Welcome Header krijgen (deze is dus in beeld todat men wel een bericht gepost heeft).

Hierin staat het volgende:

Hallo {naam},
Volgens onze gegevens heb je sinds je aanmelding nog geen berichten geplaatst op het Florida Forum. Wellicht is het een leuk idee om je even voor te stellen aan de overige gebruikers? Dat kun je in dit Subforum doen.

Dit is wat ons betreft voldoende voor dit moment. Sinds die tijd zien we ook dat de meeste mensen zich ook eerst voorstellen alvorens ze een vraag stellen.

paula
24-06-07, 15:28
Hierin staat het volgende:

Hallo {naam},
Volgens onze gegevens heb je sinds je aanmelding nog geen berichten geplaatst op het Florida Forum. Wellicht is het een leuk idee om je even voor te stellen aan de overige gebruikers? Dat kun je in dit Subforum doen.

Wat leuk:D en ja eigenlijk kan je er dan niet meer omheen.

Ik vind ook dat je je eerst hoort voor te stellen, dat doe je toch ook als je ergens binnenkomt en niemand kent.

Ik heb net zoals Eric ook wel eens gevraagd of degene zich eerst wil voorstellen, maar omdat ik niet altijd zo tactisch ben:-o kan het wel eens verkeerd overkomen.

gr. Paula

corrus
24-06-07, 15:47
Het zal mij een sausage zijn of de persoon zichzelf voorsteld of niet...

Je weet toch nooit wie (of wat) je voor je hebt. :mrgreen:

.

paula
24-06-07, 15:52
ok. ieder zijn mening.:-\"

pieterpostma
24-06-07, 22:25
Je voorstellen hoort bij de algemeen gehanteeerde omgangsvormen. Kwestie van opvoeding dus.

oant sjen,
Pieter Postma

Michael66
25-06-07, 00:26
Ik vind het persoonlijk niet zo nodig. Ik zie het forum vooral als informatie-bron voor een Florida-vakantie, en aan wie ik info geef of van wie ik die krijg maakt me op zich niet zoveel uit. Graag wil ik er wel de bron (of ervaring) bij weten, zodat ik evt. de info ergens anders kan verifiëren. Dat vind ik belangrijker dan dat ik "precies" weet met wie ik van doen heb.

nienke100
19-09-07, 18:15
Ik vind het wel zo netjes om je eerst voor te stellen.
Dat heb ik net ook gedaan.