PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Debtje: Orlando (08/01/08 - Miami (23/01/08)



debtje
20-06-07, 11:31
Dag allemaal,

We hebben eindelijk zo'n beetje ons reisschema klaar (denk ik). Het is onze allereerste keer in Florida, dus alle opmerkingen, verbeteringen en tips zijn nog van harte welkom! Leef jullie uit zou ik zeggen!

8 januari: aankomst in Orlando om 19h, met taxi naar hotel in Kissimee.
9 januari: met shuttle van hotel naar Magic Kingdom
10 januari: met shuttle van hotel naar Animal Kingdom
s'avonds de SUV gaan oppikken ergens in Kissimee
11 januari: met SUV naar Seaworld in Orlando
s'avonds naar Daytona
12 januari: Rust (lees: naar het strand) en eventueel shoppen in
St-Augustine, overnachting in Daytona
13 januari: indien mogelijk, hadden we graag de autoraces gezien
in Daytona, heb ergens gelezen dat er wel dagelijks iets te doen is.
s'avonds doorrijden naar Crystal River
14 januari: zwemmen met Manatees
Doorrijden naar Tampa
15 januari: Bezoeken van Tampa, St.Petersburg, Tampa Bay, shoppen
in Ellenton... We zien wel.
16 januari: Bush Gardens, overnachten in Tampa
17 januari: Op weg naar Key Largo, shoppen in Fort Myers of Naples +
bezoekje aan de Everglades, overnachting in Key Largo
18 januari: Doorrijden naar Key West
19 januari: Key West
20 januari: s'avonds vertrek naar Fort Lauderdale met overnachting in Homestead.
21 januari: in Fort Lauderdale, shoppen in Sunrise + Sawgrass Mills
22 januari: bezoek aan Miami, maar overnachting terug in Fort Lauderdale
23 januari: Auto binnenbrengen op Miami airport en opstijgen om 13h10

We moeten onze lange ritten iets opsplitsen daar onze kleine 'spruit' (speciaal voor Pieter Postma;-) ) van drie mee is.
Onze overnachtingen zullen hoofdzakelijk in Super 8 motels zijn,
kwestie van hierop al een beetje uit te sparen.
Wat denken jullie? Is dit allemaal een beetje doenbaar of zullen
we geen 'pap' niet meer kunnen zeggen op het einde van de rit?
We kijken uit naar jullie commentaren!

Groetjes,
David, Deborah en de spruit: Andreske

pieterpostma
20-06-07, 11:54
Hallo David, hier dus Pieter Postma. Bedankt voor het opsplitsen van de ritten uit naam van Andreske. ;-) ;-) .
Hoewel je de ritten hebt opgesplist zie ik op enkele dagen een optimistische indeling. Maaar het is goed doelen te stellen, je kun ter plekke altijd nog aanpassen.
Vraag: Waarom pas de SUV op 10 januari, als je deze bij aankomst op het vliegveld meeneemt heb je er ook direct plezier van.
Tenslotte schrijf je in jullie schema; 20/I 's avonds vertrek van Key west naar Ft. Lauderdale. Als je inderdaad 's avonds bedoelt, zeg maar tussen 20.00u en 21.00u dan kom je ergens midden in de nacht op Ft. Lauderdale aan. Maar misschien is dat wel de bedoeling.
Verder natturlijk nog heel veel plezier met de voerbereidingen en na mij reageren er vast nog meer forumleden met weer andere suggesties.
Groetjes aan Andreske.

Oant sjen,
Pieter Postma

:-\" :-\"

debtje
20-06-07, 16:12
Vraag: Waarom pas de SUV op 10 januari, als je deze bij aankomst op het vliegveld meeneemt heb je er ook direct plezier van.

We dachten van hiermee parking uit te sparen aan de Disney parken, en aangezien we toch van plan zijn om daar de hele dag te blijven, hebben we de SUV niet nodig (dachten wij). Of zal dit ons spijten?

Tenslotte schrijf je in jullie schema; 20/I 's avonds vertrek van Key west naar Ft. Lauderdale. Als je inderdaad 's avonds bedoelt, zeg maar tussen 20.00u en 21.00u dan kom je ergens midden in de nacht op Ft. Lauderdale aan. Maar misschien is dat wel de bedoeling.

Als je nog eens goed kijkt op ons schema, zal je zien dat we eigenlijk een overnachting hadden ingeschakeld in Homestead. Want we vonden het ook een lange rit om één keer te doen. Rekening houdend met Andreske en zo...

Alleszins bedankt voor de reaktie Pieter!

Groetjes, Deborah

kol
20-06-07, 17:10
Ik ben het helemaal met Pieter eens!! Ik zou ook meteen de SUV meenemen vanaf het vliegveld. Scheelt een hoop gedoe.
Je wilt meteen 9, 10 en 11 januari de parken bezoeken. Houd je wel rekening met het tijdsverschil? Vooral kids zijn de eerste nachten erg vroeg wakker is onze ervaring. Onze zoon was twee en een half toen hij voor het eerst meeging naar Florida (een beetje te vergelijken met die van jullie) en hij was 3 uur 's nachts echt wakker en uitgeslapen de eerste dagen. Het duurt meestal een paar dagen voordat ze aan het tijdsverschil zijn gewend. (ik zou het schema omdraaien en de parken het laatst doen, maar ja dat is mijn mening) In homestead is trouwens weinig te doen. Misschien is een andere plaats een betere optie?

Nicole

pieterpostma
21-06-07, 10:50
Hee Debtje; jullie zijn toch Belgen en geen Nederlanders?? Daarmee bedoel ik dat jullie de kosten voor parkeren bij de parkeren willen besparen a 10 dollar per dag. Daar maken Belgen zich toch niet druk om, dat soort futiliteiten is aan ons Hollanders voorbehouden!!

oant sjen,
Pieter Postma

\\:D/ \\:D/

SpaceAce
21-06-07, 14:21
Ik ben het met de andere eens, waarom 30 dollar perkeergeld besparen op dat hele bedrag? Bedoel, met de shuttle ben je zo afhankelijk van de tijden dat deze shuttle rijdt. Vaak maar 2 of 3 keer per dag.

Afgelopen keer zagen we dat de laatste vertrektijd van onze hotelshuttle terug naar het hotel een uur voor sluitingstijd was van Magic Kingdom. Ofwel, ga je met de shuttle, kun je nooit Wishes zien! En wat dacht je als bijvoorbeeld één van jullie ziek wordt? Het is natuurlijk niet leuk om je bezoek aan het park vroegtijdig af te moeten breken, maar om de zoveel minuten boven een wc-pot te gaan hangen in een pretpark, lijkt me ook geen pretje. Je bent dan je bespaarde geld weer kwijt aan de taxi terug naar het hotel (of met het openbaar vervoer natuurlijk, maar dat lijkt me al ziek zijnde ook al geen pretje).

Verder vind ik de afstand om te rijden op 17 januari (van Tampa naar Key Largo) ook behoorlijk pittig. Wij zijn de afgelopen keer van Naples naar Key Largo gereden en hebben alleen maar een airboattour onderweg gedaan. Op zich was dat prima te doen (we vertrokken om 09.00 uur in Naples en kwamen om 17.30 uur aan bij ons hotel op Key Largo).

Dan rekende vanaf Tampa plus je planning om te gaan shoppen en een bezoekje aan de Everglades zul je er nog een stuk langer over doen. Houd hier rekening mee!

Op 20 januari heb je staan: 's avonds naar Homestead (vanaf Key West). Mag ik vragen hoelaat bij jou 's avonds is? :) De weg van Key West naar Homestead kan een behoorlijke poos duren. Zeker als er onderweg iets gebeurd is en aangezien 20 januari op een zondag valt, kan het ook nog behoorlijk druk zijn met de locale bevolking die een weekendje Key West hebben gedaan.

Wij waren afgelopen vakantie een goed 3 uur onderweg van Key West naar Miami Metro Zoo. Dat ligt een goed half uurtje van Homestead vandaan. Let wel, wij reden op een zaterdagmiddag weer terug naar Miami. We hadden gelukkig niets tegen, maar onderweg was er in tegengestelde richting wel iets gebeurd. Gevolg: een hele lange file! Leuk om te zien voor ons natuurlijk, maar voor de mensen die naar Key West onderweg waren natuurlijk niet. Dit had evengoed dus ook andersom kunnen gebeuren. Houd hier dus ook rekening mee!

debtje
21-06-07, 21:11
Jullie hebben ons overhaald om de SUV te huren vanaf Orlando Airport.
We dachten dat we misschien te moe gingen zijn om de weg te vinden maar als iedereen het zo doet zal dit wel het beste zijn. En de prijzen van de parking vallen inderdaad goed mee, daarom moeten we het niet laten. We hadden gedacht dat deze duurder gingen zijn.

We zullen ook de eerste dag niet naar Disney World gaan maar gewoon rustig op verkenning gaan in Orlando. En dan waarschijnlijk maar 1 dag
naar Disney World: of Magic Kingdom of Animal Kingdom... daar zijn we nog niet uit.

We gaan eveneens Crystal river en waarschijnlijk Key West schrappen,
we zouden dan stoppen in Islamorada of gewoon in Key Largo blijven.
Dit zou het allemaal al een beetje rustiger maken denken we. We gingen een beetje uit van 'zo veel mogelijk zien op zo kort mogelijke tijd' maar eigenlijk willen we gewoon een beetje rust, beetje rondcruisen met de SUV , beetje shoppen en gewoon genieten eigenlijk.

We gaan ons schema aanpassen en houden jullie op de hoogte.
Hartelijk dank alleszins voor de vele tips!

Groetjes,
Deborah

SpaceAce
21-06-07, 21:37
Op zich natuurlijk jammer dat je dan maar één dag naar Disney gaat, maar als je puur voor een relaxte rondreis gaat, is dat wel te begrijpen.
Overigens, als je van plan bent om Key West te schrappen (ook jammer natuurlijk, maarja.. keuzes, keuzes, keuzes...) kun je een veel relaxtere planning maken wat betreft Tampa - Key Largo: een stuk of twee overnachtingen ertussen (bijvoorbeeld bij Sarasota en Naples). Zo kun je onderweg ook nog eens relaxt wat dingen bezoeken :)