PDA

Bekijk Volledige Versie : WDW Resorts: Villas en clubs



Hannah
18-06-07, 13:33
Dag!
Daar ben ik weer!

Dat disneysfeertje vinden mijn vriend en ik echt helemaal fantastisch. Zoals jullie al wel begrepen hebben, zijn mijn vriend en ik ook al onze droomvakantie aan het plannen, voor volgend jaar.

Ik zag dat er naast hotels ook villas en studios te huur zijn. Dat is natuurlijk heel erg handig als je zelf ook wilt koken etc. Stel nou dat we drie weken in zo'n villa/ studio willen zitten. Dan willen we natuurlijk ook wel meer zien van Florida en orlando.
Is het rendabel om te zeggen: ik ga 3 weken in zo'n huisje zitten en dan wil ik voor 7 dgen kaartjes (hoppers) voor de parken en voor de rest gaan we het zelf ontdekken.
Of kunnen we dan beter in een hotel gaan zitten? Dan moeten we dus elke dag uit eten...

Wie kan me helpen??

Groet!

Njit
18-06-07, 13:58
Een villa (of Condo) is meestal wat gunstiger als je met meerdere personen gaat. Zeker een villa is ruim zat voor 6 personen. Als je met z'n tweetjes gaat dan is het pp wat duurder dan een hotel.

Elke dag uit eten is toch geen straf? En Het hoeft echt niet heel veel te kosten..

Mickey99
18-06-07, 14:09
De villa's en studio's van Disney zijn erg duur vooral als je maar met zijn tweetjes gaat (het is natuurlijk maar de vraag wat je er voor uit wilt geven...)

Zelf kies ik er altijd voor om op Disneyterrein in een hotel te verblijven en uit eten gaan in Walt Disneyworld en de omgeving is echt geen straf er is keuze genoeg voor elk budget.

.

pieterpostma
18-06-07, 14:27
Ach, dat zie je op dit forum ook wel weer, smaken verschillen. Wij vinden omdat het voor een paar weken is een eigen plek gewoon lekker. En dan bedoel ik niet een hotelkamer, maar een huis, met een woonkamer, keuken, minimaal 2 slaapkamers en een badkamer. Je hebt net weer wat meer beweginsvrijheid. Altijd uit eten verveelt ook en een keer lekker zelf koken is gewoon fijn.
Kortom, wat vinden jullie zelf het fijnst?

oant sjen,
Pieter Postma

:-\" :-\"

FrankS
18-06-07, 15:57
De studios en villa's op het Disney-terrein zijn inderdaad erg duur - als je de standaard-rates betaalt. Maar als je DVC-points huurt dan wordt het ineens een stuk betaalbaarder.

mickmak
18-06-07, 15:59
Wij hebben tot nu toe in hotels gezeten en dat is op zich prima maar omdat we nu 3 weken gaan hebben we voor een appartement gekozen.
Ik vind het niet erg om elke dag buiten de deur te eten maar ontbijten doe ik liever eerst thuis. Na een paar dagen komt het hotel ontbijt je neus uit en elke dag op pad om te ontbijten heeft niet mijn voorkeur.

Wat de disneytickets betreft. Je kan dan beter een 10 dagen pas kopen want die is zowat even duur en dan heb je 3 dagen extra om naar Disney te gaan.

Jackie

Njit
18-06-07, 16:00
Maar als je DVC-points huurt dan wordt het ineens een stuk betaalbaarder.

Moet je die wel hebben. En voor de gemiddelde vakantieganger is DVC volgens mij een erg dure zaak..

Njit
18-06-07, 16:04
Wat de disneytickets betreft. Je kan dan beter een 10 dagen pas kopen want die is zowat even duur en dan heb je 3 dagen extra om naar Disney te gaan.

Of de aanbiedingen in de gaten houden. Wij hadden een 7-daags ticket voor de prijs van een 5-daags ticket. Als je er dan ook nog Waterpark Fun-options bij boekt dan heb je ook nog vertier in de waterparken en Disneyquest.
Daar krijg je de tijd wel mee vol..

FrankS
18-06-07, 16:10
Daarom zeg ik dat je die moet huren. Dat doe je eenmalig, van een DVC-deelnemer die daar dit jaar geen gebruik van wil/kan maken. Je betaalt ca. $10/$12 per punt en hebt voor een week studio op Boardwalk bijvoorbeeld 85 punten nodig. (voorbeeld checkin september 2007, info tagrel.com). Als ik een quote opvraag op disneyworld.com voor dezelfde periode en studio, dan betaal je $2575 ex. tax. Als ik uitga van $12 per gehuurd punt, dan betaal je via DVC-rental $1020 voor diezelfde studio in diezelfde week. Toch een aardig kostenvoordeel lijkt me.

Njit
18-06-07, 16:17
Wist niet dat dat kon. Maar scheelt wel ja..
Maar voor $145 per dag kun je ook een hele luxe villa huren (buiten Disney)

FrankS
18-06-07, 16:26
Je kunt een villa in Kissimmee niet echt vergelijken met een studio op Boardwalk. Niet in geld, niet in sfeer.

Njit
18-06-07, 16:37
Je kunt een villa in Kissimmee niet echt vergelijken met een studio op Boardwalk. Niet in geld, niet in sfeer.

Snap ik ook wel.. Ziet er ook wel mooi uit op http://disneyworld.disney.go.com/wdw/moreMagic/moreMagicLanding?id=BoardwalkLandingPage

Mickey99
18-06-07, 18:31
Daarom zeg ik dat je die moet huren. Dat doe je eenmalig, van een DVC-deelnemer die daar dit jaar geen gebruik van wil/kan maken. Je betaalt ca. $10/$12 per punt en hebt voor een week studio op Boardwalk bijvoorbeeld 85 punten nodig. (voorbeeld checkin september 2007, info tagrel.com). Als ik een quote opvraag op disneyworld.com voor dezelfde periode en studio, dan betaal je $2575 ex. tax. Als ik uitga van $12 per gehuurd punt, dan betaal je via DVC-rental $1020 voor diezelfde studio in diezelfde week. Toch een aardig kostenvoordeel lijkt me.

Heb jij ervaring met punten huren?
Ik wist namelijk ook niet dat je ook punten kon huren... We zijn afgelopen april wel naar zo'n bijeenkomst geweest van de DVC maar we hebben besloten dat het voor ons toch een te duur "grapje" werd. Voor een keer huren lijkt me wel wat.

Groet,
Sonja

FrankS
18-06-07, 21:07
Ik heb het zelf (nog) niet gedaan, omdat wij meestal te lang gaan en het dan nog erg duur is. Maar voor maximaal 1 week lijkt het me wel de moeite waard en gaan we het ook proberen. Je kunt meer info vinden op www.mousesavers.com

Mickey99
18-06-07, 21:22
Ja, voor meer dan één week wordt het inderdaad vrij kostbaar maar voor een week lijkt me het wel wat voor een keer. Voorlopig zijn we net geweest maar ik houd het in gedachten voor een volgende keer.

.

Hannah
20-06-07, 09:15
Ok, dank!
We moeten maar even kijken wat voor ons het gunstigste is en wat we belangrijk vinden. Een gewoon ontbijt kunnen we natuurlijk ook in een hotelkamer nemen. Als de lobby/bar in het restaurant maar toereikend is om te relaxen, dan heb ik geen probleem met een hotelkamer. Maar of ik het zo ideaal vind om dat drie weken te doen, weet ik niet. Ik denk dat we dan naar een ander hotel verhuizen buiten Disney.

Maar het huren van punten snap ik nog niet helemaal, daar moet ik me nog even in verdiepen!!

Groet,
Hannah

Tinkerbell
20-06-07, 10:15
Zelf zou ik absoluut gaan voor een hotel.
Een villa klinkt mooi maar uiteindelijk zit je toch met het huishouden. Weer diezelfde plichten.
Wat is nu heerlijker dan op je kamer komen, alles opgeruimd en schoon en chocolaatjes op je kussen?

Big roc
20-06-07, 10:42
Hannah,

Wij huren dit jaar voor de 3e keer een appartement in Liki Tiki Village, aan de 192 vlakbij de Publix en Wallmart supermarkt. Het is wel een timeshare complex, maar als je aangeeft daar geen interesse voor te hebben, vallen ze je er niet mee lastig. De appartementen zijn voorzien van een compleet ingerichte keuken, en te boeken bij o.a. Hotelplan en Americanvacations (www.americanvac.nl (http://www.americanvac.nl)). Wij ontbijten meestal op het balkon en soms maken we 's avonds zelf iets te eten klaar. Misschien is het iets voor jullie?

Gr Mirjam

Hannah
20-06-07, 11:55
ja! Wie weet! Ik zal eens kijken! Dankje!

pieterpostma
20-06-07, 12:05
Je kunt een villa in Kissimmee niet echt vergelijken met een studio op Boardwalk. Niet in geld, niet in sfeer.


Sorry, maar even voor de duidelijkheid: is een villla in Kissimmee nou slecht vergeleken met een studio op Boardwalk of is het juist andersom?

oant sjen,
Pieter Postma

:-\" :-\"

FrankS
20-06-07, 12:37
Sorry, maar even voor de duidelijkheid: is een villla in Kissimmee nou slecht vergeleken met een studio op Boardwalk of is het juist andersom?

oant sjen,
Pieter Postma

:-\" :-\"

Boardwalk is onderdeel van een miljardeninvestering (WDW), waar live entertainment is, diverse restaurants, Epcot op loopafstand, Studios & Epcot met de boot. Vergelijk dat met (weliswaar mooie en luxe) villa's in Kissimmee, dat bij lokale bewoners niet echt goed bekend staat. De meeste mensen zullen een studio of villa op Boardwalk dus beter vinden dan een villa in Kissimmee.