PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohulpdienst



pzomerdijk
14-06-07, 23:19
Vorig jaar heb ik lekker rondgereden met een huurauto. Stond wel raar te kijken dat ik eerst geld moest betalen voordat ik wat benzine kreeg. Grappig, commercieel niet handig lijkt me. Maar goed, dit jaar hebben we weer een auto gehuurd. Ik weet dat er benzine in moet maar dan heb je het wel gehad. Kennen Amerikanen ook een ,,Amerikaanse ANWB'', hoe werkt het dan, hebben die een soort van alarmnummer o.i.d.
Sta ons met raad en daad bij. Alvast bedankt voor reacties!

Eric
14-06-07, 23:24
De Amerikanen hebben wel degelijk ook een ANWB, maar die heet de triple A (AAA).
Maar ze hebben niet zolas hier op uitgebreide schaal hulpdiensten.
Maar je krijgt een huurauto van meestal jonger dan een jaar, dus je zal niet zoveel pech hebben (hoop ik)
Eric

pzomerdijk
15-06-07, 00:18
Bedankt. Ga ik ook niet van uit maar ben niet erg handig met auto's. Een wiel wisselen heb ik bijv. nog nooit gedaan. Vandaar. Je ziet langs de wegen ook niet van die praatpalen. Tenminste, het is mij niet opgevallen.

calypso
15-06-07, 08:01
Praat palen heb je inderdaad niet, als je auto pech krijgt op de highway zet je hem gewoon aan de kant en wacht dat een politie auto langs komt die zal dan voor je de AAA inschakelen. Ze stoppen altijd wel als ze iemand langs de kant zien staan!

knaapje
15-06-07, 11:54
De Amerikanen hebben wel degelijk ook een ANWB, maar die heet de triple A (AAA).
Maar ze hebben niet zolas hier op uitgebreide schaal hulpdiensten.
Maar je krijgt een huurauto van meestal jonger dan een jaar, dus je zal niet zoveel pech hebben (hoop ik)
Eric


Bovendien staat op je huurpapieren een noodnummer van de verhuurorganisatie.

Ik heb zelf een keer problemen met de verlichting gehad en de auto werd 's avonds bij het hotel omgewisseld.

Knaapje

Njit
15-06-07, 12:01
Hulpnummer werkt prima. Heb ook een keer met Alamo gebeld. We kregen bij het wegrijden een waarschuwing. Kon niet helemaal ontdekken wat het was. Bleek dat de ruitenwisservloeistop op was... Bijgevuld en daarna nooit meer een bliepje gehad.

Dit hebben ze telefonisch op kunnen lossen. Ze kunnen daar de handleidingen van de auto's opvragen en aan de hand daarvan troubleshooten.

p.debeer
26-06-07, 21:20
Hallo

Het is wel verstandig om je ANWB pasje mee te nemen.
In Frorida heet dit triple AAA.
Je kunt namelijk in diverse winkels en restaurants korting krijgen als je een ANWB pasje laat zien.


groetjes P. de Beer

Orlando 1991-1992-1993-1994-1995-1996-1997-1998-1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-okt 2007

Njit
26-06-07, 21:29
En in hotels. Maar als je gewoon om AAA korting vraagt krijg je die zonder dat je je pasje hoeft laten te zien. We hebben er wel 1 maar echt nog nooit hoeven laten zien in de hotels.

paffie
27-07-07, 16:08
2 jaar geleden op de laatste dag ,op weg naar het vliegveld, kregen we een lekke band op de I4.
Voordat ik de papieren van het verhuurbedrijf had gepakt om te bellen stond er al een "road roadie" achter ons.met 5 minuten had hij onze lekke band vervangen en waren we op weg naar het vliegveld.
Hoe hij er zo snel bij was weten we niet, misschien heeft iemand ons gezien en gebeld of de helikopters die boven de I4 vliegen hebben het door gegeven.

Maar zoals je begrijpt hebben wij dus goede ervaring met de AAA(anwb)want het was nog gratis ook.

Njit
27-07-07, 16:29
Hoe hij er zo snel bij was weten we niet, misschien heeft iemand ons gezien en gebeld of de helikopters die boven de I4 vliegen hebben het door gegeven.

Er staan ook camera's: http://www.cfltraffic.org/ (kun je live zien wat er rijd)