PDA

Bekijk Volledige Versie : Verscherping inreisbeleid Europeanen



pieterpostma
09-06-07, 17:45
Zojuist las in onderstaand bericht, niet onbelangrijk lijkt me.

Groet,
Pieter Postma

Washington scherpt inreisbeleid Europeanen aan.

Laatst bijgewerkt op 09 juni 2007, 14:57

BERLIJN - Mensen die zonder visum naar de VS willen reizen, moeten in de toekomst 48 uur voordat ze naar het land vertrekken daarvan elektronisch opgave doen. Daarbij moet ook een vragenlijst worden ingevuld.

De Amerikaanse minister van Binnenlandse Veiligheid, Michael Chertoff, maakt de aangescherpte inreisbepalingen bekend in een vraaggesprek met het Duitse tijdschrift Der Spiegel.
Als reden voor de aangescherpte regels voor Europeanen noemt Chertoff het toenemende gevaar van islamitische extremisten uit Europa. ,,Als we de vlakken bekijken waarop we kwetsbaar zijn, wordt het duidelijk dat de visumvrijstelling voor Europeanen daaronder valt'', aldus de minister.
Hij liet daarnaast duidelijk weten dat de VS niet zullen buigen in de strijd om de gegevens van passagiers van luchtvaartmaatschappijen. ,,Uiteindelijk zullen de Europeanen moeten erkennen dat we de beslissing wie we ons land binnenlaten nooit aan een andere regering zullen overlaten.''


function addToFavorites(){document.getElementById('addFav') .submit();}

madagat
09-06-07, 17:48
Hoe snel "in de toekomst" gaat dit in? Ik ga op 6 september via washington.

Dr. Phlox
09-06-07, 18:56
Het was wel te verwachten dat er iets moets gaan gebeuren. Als het alleen maar bij een vragenlijst invullen is lijkt me er niets mee aan de hand. Maar als na het invullen van die lijst ineens blijkt dat je niet meer binnen mag, lijkt me een ander verhaal. We wachten maar af. Echter voor de mede formurs die dit jaar nog moeten gaan lijkt me wel duidelijk dat ze hiervan goed op de hoogte moeten blijven.
Grz
Dr. Phlox

Eric
09-06-07, 20:01
Ze hebben groot gelijk. Deden wij het hier ook maar eens.
Hier mag iedereen maar het land in, of je nu kwade bedoelingen hebt of niet.
Je moet er niet vreemd van op kijken als binnen afzienbare periode je gewoon weer een visum moet aanvragen voor Amerika. Zou de boel een stuk veiliger maken.
En het is toch simpel? Heb je daar geen zin in, niemand MOET naar Amerika.
Eric

calypso
09-06-07, 20:08
Zeker niet onbelangrijk en goed om te weten.
Maar moet wel nog eerst zien wanneer dit echt ingevoerd zal worden. Zeker aangezien ik in september er na toe ga, maar eens afwachten of we snel meer hierover horen.

Bij deze nog even de bron van dit bericht Nu.nl (http://www.nu.nl/news/1107814/22/Washington_scherpt_inreisbeleid_voor_Europeanen_aa n.html)

calypso
09-06-07, 20:28
Oja dit is trouwens wel een gevolg van de onderhandelingen die Europa nu voert met USA. De bestaande regeling is als ik het goed is afgelopen op 1 July 2007.

Europa wil niet langer de gegevens door sturen die de USA vraagt omdat zij vinden dat er teveel gevraagd wordt.

En dus reageert de USA hier weer op met deze regel, gewoon even laten zien wie de macht heeft.

Wat trouwens ook wel leuk is om te vermelden is dat wij dus strengere regels krijgen omtrent het binnenkomen en de regels van hoe een paspoort moet uitzien, en nu juist deze week de USA hun eigen regels omtrent de nieuwe regels van het paspoort versoepeld heeft. Dit omdat er problemen zijn met de verwerking van nieuwe aanvragen.
Bron : CNN.com (http://edition.cnn.com/2007/POLITICS/06/08/passports.ap/index.html)

Wicked Florida
09-06-07, 23:14
Wat een waanzin is dit weer, bah...

xl1067
09-06-07, 23:29
Deze maatregeling zal neem ik aan niet per direct van kracht zijn (neem aan van niet)? Lijkt mij wel belangrijk om te weten aangezien wij donderdagochtend vertrekken?

Eric
10-06-07, 01:35
Wat een waanzin is dit weer, bah...

Waarom waanzin?

Waanzin is met vier vliegtuigen op het WTC en Pentagon invliegen !!!
Waanzin is je grenzen openstellen voor bendes OostEuropese criminelen !!!

Eric

Michael66
10-06-07, 03:44
De soep wordt niet zo heet gegeten als dat'ie opgediend wordt. Oftewel: stemmingmakerij!

Op het moment lopen de onderhandlingen over het doorgeven van gegevens tussen de EU en de VS, en dit is gewon een manier van "lobbyen", de druk er bij de europeanen een beetje meer opzetten. Daar zijn de amrikanen heel sterk in.

Wat namelijk ook nog speelt is dat het aantal europese toeristen dat naar de VS reist de laatste jaren sterk is afgenomen, terwijl dat door de zeer gunstige dollarkoers juist zou moeten toenemen. Als belangrijkste oorzaken van die afname worden de strenge inreisbepalingen en de behandeling bij de amerikaande douane (met superlange wachttijden) genoemd. De amerikaanse toeristenindustrie loopt daardoor enorme bedragen mis, grote schade aan d economie. En vanuit de toeristenindustrie is dus een heel erg sterke lobby gaande om de inreisbepalingen juist te versoepelen, zodat er weer meer europeanen die kant op komen.

Dus: gewoon even afwachten wat er uit de onderhandelingn gaat komen.

Syllvia
10-06-07, 04:26
Ja, ach, we weten allemaal een hele tijd van te voren wanneer we gaan, dus als er een visum moet komen regel je dat gewoon van te voren toch?

groet Sylvia

calypso
10-06-07, 09:26
Deze maatregeling zal neem ik aan niet per direct van kracht zijn (neem aan van niet)? Lijkt mij wel belangrijk om te weten aangezien wij donderdagochtend vertrekken?

Er staat "In de Toekomst" dus dat zal echt niet donderdag zijn!!
Maak je maar niet druk erom als het zo erg was het je het overal al gelezen nu is het 1 artikel op Nu.nl en verder wordt het nergens vermeld. (Net ook hetzelfde stukje op de Telegraaf gezien van gisteren.)

Wicked Florida
10-06-07, 10:55
Waarom waanzin?

Waanzin is met vier vliegtuigen op het WTC en Pentagon invliegen !!!
Waanzin is je grenzen openstellen voor bendes OostEuropese criminelen !!!

Eric

Waanzin is een muur om Nederland. Of moet iedereen die voor een bezoek naar Nederland komt ook maar een paar dagen van te voren zich aanmelden, door scans heen, uren wachten bij grensovergangen etc etc?

Veilig vliegen, daar ben ik natuurlijk helemaal voor, maar dan invullen van papierzooi (bent u terrorist (geweest?) is imo toch echt een stukje bureaucratische schijnveiligheid.

Eric
10-06-07, 22:11
Veilig vliegen, daar ben ik natuurlijk helemaal voor, maar dan invullen van papierzooi (bent u terrorist (geweest?) is imo toch echt een stukje bureaucratische schijnveiligheid.

Hier kunnen we dus eeuwig over discussieren, ik zou geen probleem hebben met een hoge muur om Nederland, maar wel met een poort waar iedereen wordt gecontroleerd...
En andersom, wie geen zin heeft in die papier rompslomp (even naam en adres invullen, dat is alles) hoeft het toch niet te doen?
Texel is ook mooi!!
Eric

Michael66
10-06-07, 22:14
Texel is ook mooi!!
Over smaak valt te twisten ....

Niet dat ik dat ga doen .... maar ik ga liever naar Florida. En formuliertjes invullen .... ik werk bij een bank en weet dus niet anders .... :-&

Wicked Florida
11-06-07, 01:15
En andersom, wie geen zin heeft in die papier rompslomp (even naam en adres invullen, dat is alles) hoeft het toch niet te doen?
Texel is ook mooi!!
Eric

M'n naam en adres en alle andere echt relevante informatie staan op m'n paspoort, ook de vliegmaatschappij heeft al m'n gegevens, ik vul een groen formulier in, ik vul een blauw formulierin, m'n schoenen gaan door de scanner, m'n scheerpullen en koppijnpillen in een doorzichtige tas, en desgevraagd antwoord ik ook de stupide vragen die de douane met ter plaatse stelt. En daar komt dit dan ook nog weer eens bij.

Texel zuigt natuurlijk :D Het gaat ook niet over mij persoonlijk, ik doe wel mee in die poppenkast als ik m'n zinnen heb gezet op een leuke trip, maar ik ga me echt afvragen waar het einde is.

xl1067
11-06-07, 11:16
Geen probleem toch om wat formulieren in te vullen als je naar Amerika wil gaan. Die paar minuten werk op een vakantie van een paar weken stelt niets voor. Ik vind het eigenlijk belachelijk dat de EU vind dat Amerika teveel vraagt. Misschien zijn ze vergeten dat alle aanslagen in de wereld voornamelijk in Europa worden beraamd, bekostigd etc. Ik denk dat we blij mogen zijn dat Amerika tot nu toe nog aardig soepel is geweest. En als ik door deze maatregel met een veiliger gevoel in een vliegtuig kan stappen dan heb ik er dus geen bezwaar tegen.
Wat mij betreft mogen ze alles van me opvragen/weten want ik heb niets te verbergen (ja ja ik heb zelfs nog nooit een verkeersboete gehad en niet dat ik langzaam in auto's rij :razz:).

Ik heb ergens een keer een onderzoek gelezen over het reizen naar Amerika en het schijnt dat iedereen die het land wil binnenkomen voor vertrek op ongeveer 80 punten wordt nagelopen. Dit gaat natuurlijk over je strafblad en o.a. ook over waar je de afgelopen tijd bent geweest (wel of geen moslimland).

pieterpostma
11-06-07, 12:20
Geen probleem toch om wat formulieren in te vullen als je naar Amerika wil gaan. Die paar minuten werk op een vakantie van een paar weken stelt niets voor. Ik vind het eigenlijk belachelijk dat de EU vind dat Amerika teveel vraagt. Misschien zijn ze vergeten dat alle aanslagen in de wereld voornamelijk in Europa worden beraamd, bekostigd etc. Ik denk dat we blij mogen zijn dat Amerika tot nu toe nog aardig soepel is geweest. En als ik door deze maatregel met een veiliger gevoel in een vliegtuig kan stappen dan heb ik er dus geen bezwaar tegen.
Wat mij betreft mogen ze alles van me opvragen/weten want ik heb niets te verbergen (ja ja ik heb zelfs nog nooit een verkeersboete gehad en niet dat ik langzaam in auto's rij :razz:).

Ik heb ergens een keer een onderzoek gelezen over het reizen naar Amerika en het schijnt dat iedereen die het land wil binnenkomen voor vertrek op ongeveer 80 punten wordt nagelopen. Dit gaat natuurlijk over je strafblad en o.a. ook over waar je de afgelopen tijd bent geweest (wel of geen moslimland).



Ik begrijp wel dat men kwaadwillenden wil ontmoedigen, maar ik ben ervan overtuigd dat degen die echt een land binnen wil hier vrijwel altijd ook in zal slagen. Trouwens moet heb je voor het reizen op cruiseschepen naar de VS dezelfde formaliteiten ondergaan als met het vliegen?

groet,
Pieter Postma

Eric
11-06-07, 12:39
Trouwens moet heb je voor het reizen op cruiseschepen naar de VS dezelfde formaliteiten ondergaan als met het vliegen?
groet,
Pieter Postma
Ja, exact hetzelfde, zelfs als je met een cruise vanaut Amerika vertrekt naar bv. Mexico dan moet je bij terugkomst weer valles invullen.
Ook als je met de auto vanuit bv Mexico komt, ga je door de hele molen.
De grensovergang bioj Canada is wat makkelijker, omdat Canada al iedereen screent.
Het geld dus voor iedereen, wij uit Europa hebben nog geluk dat de meeste airlines het visumwaiver programma hebben, anderen moeten gewoon eerst een visum aanvragen bij het consulaat.
Hetzelfde geld trouwens voor in Nederland woonachtigen uit een land wat geen verdrag heeft met de VS.
Wij gaan ieder jaar met een jeugd-voetbalteam die kant op, maar een flink aantal voetballers (die dus gewoon hier competitiespelen) kunnen daarom niet mee. Het betreft hier kinderen van 45 en 15 jaar.
Dat zijn nou eenmaal de Amerikaanse regels, en net zoals jij zelf bepaalt wie jouw huis inkomt, hebben de Amerikanen het recht om zelf te zeggen wie hun land binnenkomt.
Eric

pieterpostma
11-06-07, 14:19
Ja, exact hetzelfde, zelfs als je met een cruise vanaut Amerika vertrekt naar bv. Mexico dan moet je bij terugkomst weer valles invullen.
Ook als je met de auto vanuit bv Mexico komt, ga je door de hele molen.
De grensovergang bioj Canada is wat makkelijker, omdat Canada al iedereen screent.
Het geld dus voor iedereen, wij uit Europa hebben nog geluk dat de meeste airlines het visumwaiver programma hebben, anderen moeten gewoon eerst een visum aanvragen bij het consulaat.
Hetzelfde geld trouwens voor in Nederland woonachtigen uit een land wat geen verdrag heeft met de VS.
Wij gaan ieder jaar met een jeugd-voetbalteam die kant op, maar een flink aantal voetballers (die dus gewoon hier competitiespelen) kunnen daarom niet mee. Het betreft hier kinderen van 45 en 15 jaar.
Dat zijn nou eenmaal de Amerikaanse regels, en net zoals jij zelf bepaalt wie jouw huis inkomt, hebben de Amerikanen het recht om zelf te zeggen wie hun land binnenkomt.
Eric



Hee bedankt, weer wat geleerd!

groet,
Pieter Postma

Dick
11-06-07, 20:09
Trouwens, die nieuwe regels zijn ook niet zomaar geimplementeerd.
Denk eens aan de lijnvluchten, je kunt dan dus niet zomaar een dag eerder opstappen.....tenzij je natuurlijk lang vantevoren weet dat je gaat en je je gegevens op tijd hebt aangeleverd.
Op (lijn)vluchten zullen ze dan zeer waarschijnlijk hierop moeten controleren.
Anders mogen ze wel bedden gaan plaatsen voor de immigrations :lol:

T-Unit
20-06-07, 12:52
Dit is nog niet van toepassing volgens mij