PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Marga en Dennis



koigekken
03-06-07, 19:11
Hallo allemaal,

Wij zijn van plan om in januari 2008 naar Orlando te gaan, we hebben hier al wat rondgekeken en een hoop interresante dingen gelezen. Tegen het advies in willen wij geen auto huren voor de drie weken dat we gaan. We zijn van plan om hoofdzakelijk naar de grote parken te gaan en in de laatste week een auto te huren (als we eventueel verder willen kijken dan Orlando) meteen even een vraag: heeft iemand ervaring met Exit-reizen?

groetjes en voor iedereen die op vakantie gaat: een hele fijne vakantie!!!!

\\:D/

Michael66
03-06-07, 20:06
Hoi Marga en Dennis,
Welkom op het Florida Forum. Je zult hier nog vele leuke dingen vinden, ik weet 't zeker!

Heb je de zoekfunctie al gebruikt? Bovenaan de pagina op "Zoeken" klikken en dan je zoekterm "Exit (http://floridaforum.nl/search.php?searchid=106133)" invoeren. Ik weet zeker dat je een heleboel info vindt.

Succes!

calypso
03-06-07, 20:14
Welkom op dit zonnige en leuke forum.

Interessante beslissing om geen auto te huren, ben benieuwd hoe je dat gaat doen om dan ergens naar toe te gaan. Je kunt wel zeggen ik ga alleen maar naar de parken maar wat als je eens naar een mall of wallmarkt/supermarkt wilt??

Maar goed het is natuurlijk je eigen beslissing. In ieder geval veel plezier met je reis en dit forum ;-)

koigekken
03-06-07, 20:37
bedankt voor het welkom :)

Als het goed is boeken we een hotel op een plek waar restaurants enzo op loopafstand zijn, mijn idee is: de eerste 1,5 week staat de auto gewoon bij het hotel of bij disney ( waar je dus ook met de bus kan komen) ontbijt krijgen we in het hotel en eten doen we buiten ( dus we hebben niets bij een supermarkt nodig ) . Als we op de 2de helft van de vakantie naar Tampa of kennedy space center willen hebben we (denk ik) een auto nodig.

Ik zit alleen nog even met hoe van het vliegveld naar het hotel maar daar zal het reisburo wel wat op weten :)

Connie
03-06-07, 21:43
Ik heb bij Exitreizen geboekt en bij ons kwamen ze als goedkoopste uit de bus. Ze zijn ook zeer behulpzaam en als je een hotel wil boeken dan sturen ze ook meteen info mee. Ze zijn ook snel met antwoord geven en daar hou ik wel van, kreeg zelfs nog een reisboekje van ze over Florida wat ik niet wist. Hoe het verder verloopt weet ik nog niet maar heb er alle vertrouwen in. In Augustus kan ik het vertellen.

Als je een Disneyhotel neemt dan hebben die ook vervoer vanaf de luchthaven. Bij andere hotels weet ik niet maar dat weten ze bij Exitreizen wel.


Connie

Eric
03-06-07, 23:06
Als het goed is boeken we een hotel op een plek waar restaurants enzo op loopafstand zijn, mijn idee is: de eerste 1,5 week staat de auto gewoon bij het hotel of bij disney ( waar je dus ook met de bus kan komen) ontbijt krijgen we in het hotel en eten doen we buiten ( dus we hebben niets bij een supermarkt nodig )
Loopafstand in Orlando bestaat alleen op I-drive, verder nergens. Voetpaden bestaan niet.
Vervoer naar de parken is alleen op bepaalde tijden.
Supermarkt niet nodig? en als je dan wat te drinken voor op de kamer wil halen?
Voor de gein, typ eens bij de zoekfunctie 'autohuren' in, ik denk dat je nog wel van mening veranderd.
Trouwens, welkom op het forum !!
Eric

calypso
04-06-07, 08:26
Ben het wel met Eric eens, Loopafstand in Orlando is echt minimaal, en het beste op I-Drive, dus als je een hotel neemt neem het dan daar, zodat je tenminste nog iets kunt doen.
Je zegt niks nodig te hebben van de supermarkt, bedenk wel dat in de hotel winkels alles veel duurder is dan in de supermarkt!

En wat als je dus ipv, in je hotel wilt zijn in de avond nog eens ergens heen wilt, wat dan? De bussen zijn erg beperkt daar

jaap
04-06-07, 10:15
Moet er niet aan denken om zonder auto. Weet je wel hoe heet er is! Zie me al sloffen langs de weg. Als je de hele dag in een pretpark bent geweest en dan nog op een bus wachten....niks voor mij. En dan een van de leukste dingen vind ik zelf is shoppen en uit eten gaan. De meeste ontbijten in een hotel stellen niks voor. Water en frisdrank blijf je kopen, als je dat allemaal lopends mee moet nemen...pfff.
Het is wel prettig als je een koelkastje en een magnetron op je hotelkamer hebt. Wij huren zelf altijd een villa, want ik vind het altijd te druk in hotels.

Plutogappie
04-06-07, 10:40
Ik ben het niet eens met de rest wat betreft autohuur. Ik ben nu 8 x in Amerika geweest en heb nooit een auto gehuurd. Wij deden alles met openbaarvervoer en shuttle services en daat gaat heel goed.
Ik heb het gevoel dat ik niets gemist heb wat ik wilde zien. Als je inderdaad alleen voor de parken gaat en goed centraal zit in een hotel met (gratis) shutlle services naar de parken is het wel te doen zonder de auto.
Houdt inderdaad wel rekening dat loopafstand best nog wel ver is. Dichts bijzijnde supremarkt is dan wel zo'n 10 minuten lopen als je geluk hebt.

koigekken
07-06-07, 17:22
Nou...de reis is dus geboekt.....we hebben toch een auto genomen en vliegen met United....en nu maar wachten tot het 5 januari is :)

foetsie
07-06-07, 23:35
Marga/Dennis

Ten 1e,congratulations met de boeking

Zonder auto gaat wel als je een hotel met parkshuttle boekt
bv Best Western Kissimee
shuttle,supermarkt tegenover en ook restaurants op loopafstand

Nadeel is dat je aan de shuttletijden gebonden bent,gaat maar 1x per dag

Je kunt je ook verplaatsen met LYNX bussen ,maar dat is vrij ingewikkeld,
wel goedkoop

Ik denk niet dat je spijt krijgt van je auto,daarom is ook het advies van de meeste forumleden om een auto te nemen

Voor verdere vragen :gebruik de zoekfunctie of stel ze op het forum
je krijgt zeker een snel en welgemeend antwoord

vast veel voorpret

greetz Henk

kol
08-06-07, 22:44
Je gaat er geen spijt van krijgen dat je een auto hebt geboekt!!! Als je alleen Disney doet en ook daar verblijft is het te doen zonder auto. (Maar een auto is wel een stuk makkelijker.) Het kost ook veel meer tijd om geen auto te hebben. Wachten op openbaar vervoer of lopen. (gaat allemaal van je vakantietijd af)
Ik zou zelf absoluut niet zonder auto willen.