PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema pzomerdijk: Orlando - Miami 2007



pzomerdijk
30-05-07, 22:50
Van 28 juni tot 19 juli zijn wij in Orlando. Dan nog 3 dagen in Miami. Daar reizen we naar toe per auto. Welnu: via Florida Turnpike zal dat ongetwijfeld het snelst gaan maar lijkt me ook een beetje saai. Via de 27 afdalen langs Okeechobee Lake lijkt een alternatief volgens Google Earth. Wie heeft ervaring. En is dat een leukere route. Alternatieven zijn welkom. Hebben een dag gereserveerd om ons te verplaatsen.

knaapje
31-05-07, 12:50
Van 28 juni tot 19 juli zijn wij in Orlando. Dan nog 3 dagen in Miami. Daar reizen we naar toe per auto. Welnu: via Florida Turnpike zal dat ongetwijfeld het snelst gaan maar lijkt me ook een beetje saai. Via de 27 afdalen langs Okeechobee Lake lijkt een alternatief volgens Google Earth. Wie heeft ervaring. En is dat een leukere route. Alternatieven zijn welkom. Hebben een dag gereserveerd om ons te verplaatsen.

Wij hebben ongeveer deze route in omgekeerde richting gereden. Als je de tijd hebt (1 dag is genoeg) dan is hij aan te bevelen.
Je komt langs meren en heel veel suikerrietplantages. Door hele kleine dorpjes met huisjes uit "Oom Tom".
Het rijden schiet niet echt op.

Knaapje

pzomerdijk
31-05-07, 17:23
Bedankt voor je reactie

Pat Riley
31-05-07, 19:47
Wij zijn van Kissimee naar Florida City over de Turnpike gereden. Op zich zeer relaxed rijden, tis vrij rustig en gaat maar aan één stuk door. Ikzelf had het kortste strotje getrokken en mocht alles rijden terwijl mijn reisgenoot wat slaap inhaalde. Wil je wat van de omgeving zien is dit misschien niet de beste oplossing om de Turnpike te nemen. Als je hem wel neemt hou er dan rekening mee dat je bij Miami "eventjes" 30 dollar aan toll moet betalen, en ga je verder naar Florida City nog eens 10 dollar aan de diverse tollpoortjes.

De voorzieningen langs de Turnpike zijn wel goed, de tankstations hebben allemaal leuke kraampjes en restaurantjes er aan gebouwd!

jaap
31-05-07, 22:16
De 27 vind ik een rustige weg . Op een bepaald moment lijkt het of je in Nederland rijdt achter de dijk. Als je hem uit rijdt brengt hij je helemaal tot het vliegveld in Miami. Het laatste stuk is wel even file rijden. Het is echt goed te doen binnen een 5-tal uren.. Wij hebben ook een paar keer de A1A en de A1 gereden. Het voordeel is dan als je er genoeg van hebt dat je dan vrij snel naar de snelweg op kan.