PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] Stephie: Best of Florida mei 2007



stephie
30-05-07, 12:44
Hierbij deel 1 van ons reisverslag van onze prachtige reis naar Florida. We hebben zoveel plaatsen gezien, dat ik ze niet allemaal kwijt kon boven in het onderwerp.

Reisverslag Florida 8 mei tot 22 mei 2007

Dag 1
Rond 11 uur vlogen we met United Airlines richting Chicago. We hadden een goede vlucht. Het personeel aan boord was vriendelijk en de televisieschermpjes in de stoelen zijn erg relaxed. Het is ook fijn dat je steeds even kan checken waar je precies vliegt.

Na slechts twee uur vliegen kwamen we aan in Chicago (hahahahaha….) Het was dus 13:00uur plaatselijke tijd. Eerst moesten we een paar kilometer lopen naar de immigratiedienst. Daar stonden we een kwartier in de rij. Mijn vriend en ik gingen samen naar het ‘hokje’ toe. De vrouwelijke medewerker snauwde ons de vraag toe of we wel familie waren. Ik zei toen dat we bij elkaar hoorden. Tja wat moet je zeggen na 9 jaar verkering… Dat werd dus niet beschouwd als familie en de volgende keer mochten we absoluut niet meer samen staan! Eigenlijk vond ik dit het ergste van alles…maar goed… We haalden vervolgens onze koffers op en deze konden we eigenlijk meteen daarna weer afgeven. De koffers waren namelijk doorgelabeld. Dus de medewerker met de scanner kon zo zien dat we richting Tampa, FL gingen. Daarna waren we de weg een beetje kwijt. Dat kwam door die treintjes. Ik dacht dat het de metro was…. We snapten er niks van. Dus ik vroeg het aan een meneer. Ik zei dat we de weg een beetje kwijt waren. Hij antwoordde: wie is er tegenwoordig niet de weg kwijt? Haha! Hij wees ons toch de weg naar de ‘metro’. Dat was best een spannende ervaring. Vervolgens kom je bij je terminal aan en dan krijg je de beruchte veiligheidscheck! Ach ik vond het wel meevallen. Wel jammer dat ik ook mijn sandalen uit moest doen en op blote voeten er door heen moest (ik hoorde van anderen dat er ook sokjes zijn die je aan kunt trekken). Daarna moest je wel erge haast maken. Even rustig je schoenen aantrekken stellen ze niet op prijs.

Na de controle sta je in een giga-terminal. Je hebt er allerlei restaurants en winkeltjes. Daar vermaak je je wel hoor.

Rond half 6 gingen we weer de lucht in en rond 20:00uur plaatselijke tijd in Tampa landden we.

Na het ophalen van de koffers gingen we richting Avis autohuur. Daar werd ons uiteraard een grotere auto aangesmeerd dan we gereserveerd hadden, maar dat vonden we niet erg. We hebben uiteindelijk een Pontiac Grand Prix genomen.

Nu moesten we ons hotel zien te vinden. Eerste keer in Amerika en het was donker! We verdwaalden. Het zullen de zenuwen wel geweest zijn. We moesten bij La quinta Inn zijn. Op een gegeven moment stonden we bij de verkeerde….Eindelijk na een uur vonden we het hotel.

Dag 2
Na heerlijk te hebben uitgeslapen zijn we op ons gemak richting Orlando gereden. Onderweg hebben ontbeten/ geluncht ;-) bij de Subway. Het was erg bijzonder om voor het eerst op de snelweg te rijden. Vrachtwagens halen je rechts in en rijden eigenlijk net zo hard als personenauto’s.

Het hotel in Orlando was het Quality Inn Plaza aan International Drive. Goed hotel met goede faciliteiten. Het ontbijt is trouwens geen aanrader. Neem dan de moeite om even international drive op te gaan… Ook kun je op het terrein van het hotel een winkeltje vinden die 24 uur open is. Daar kun je lekkere koffie, jus de orange en broodjes halen.

International drive is erg leuk. Het is een beetje zoals Las Vegas maar dan met een ander soort entertainment! Overal vind je restaurant, dinershows, attractieparken etc.

Deze dag besloten we rustig aan te doen en alles een beetje te gaan verkennen. ’s Avonds lekker gegeten bij de Thai aan de I-Drive.

Dag 3
Vandaag zijn we naar Disney’s Animal Kingdom geweest. Het park is mooi opgezet, maar voor de rest vonden we het tegenvallen. We waren al om 14:30uur weer terug in het hotel. ’s Avonds zijn we naar Florida Mall gegaan in de buurt van Orlando. Is een leuk winkelcentrum.

Dag 4
Vandaag heerlijk naar Universal geweest. We waren om half 10 al bij de studio’s. Er was bijna geen kip… We konden zonder wachttijden de attracties in. Heerlijk! Ik vond Universal studio’s echt heel erg leuk. We hebben bijna alles gezien en ook hebben we shows gezien.
Rond twee uur zijn we naar het andere attractiepark van Universal gegaan. Daar waren de wachttijden wat langer. We hebben daar niet echt schokkende dingen gedaan. Om zeven uur ’s avonds waren we weer op international drive. We hebben toen bij een Italiaan gegeten.

Dag 5
Orlando lieten we achter ons en we gingen via Ocala richting st. Augustine. We hebben een mooie route gereden. We waren eerst bang voor eventuele bosbranden, maar gelukkig niets van gemerkt. Ook was er bijna sprake van een orkaan (Angela) maar gelukkig was deze ondertussen voor de oostkust uit elkaar gevallen.

St. Augustine is de oudste stad van Amerika, gesticht in 1565 door de Spanjaarden. Deze invloeden zie je door de hele stad terug. Het is er erg gezellig en druk. Het strand is ook de moeite waard. Je hebt er een prachtige pier waar je de mooiste vogels ziet.

Dag 6
We gingen richting Titusville. Eigenlijk zonde van de tijd, want we kozen ervoor niet het spacecenter te gaan. Tja en dan heb je opeens tijd over ;-) We zijn onderweg gestopt op Daytona Beach waar je met de auto het strand op mag. We hebben twee uurtjes in de zon gezeten. Toen begon het te bewolken en zijn we richting Titusville gereden. Het Best Western Spaceshuttle Inn was 3x niks! Het stikte er van de lovebugs (van die vliegende mieren die steeds aan elkaar zitten). ’s Avonds hebben we Titusville verkend. Nou daar was echt niks te beleven. We zijn vervolgens naar Cape Canaveral gereden. Dat was mooi. Toen zijn we naar Cocoa Beach gegaan en hebben daar op de pier wat gegeten. Dat is echt een aanrader!

stephie
30-05-07, 12:44
Dag 7
Vandaag richting Miami!! Yes! Daar had ik zin in. We zijn op ons gemak langs de kust gereden. In Palm Beach zijn we gestopt bij een winkelcentrum. Daarna doorgereden naar Fort Lauderdale. Het zag er allemaal niet spectaculair uit. Het bewolkt en er dreigde regen! In Fort Lauderdale hebben we bij een I-Hop restaurant gegeten en toen zijn we naar Miami gereden.
We zouden twee nachten in het Dorchster Hotel slapen in het Art deco district. Het was er supermooi. Jammer dat we superveel regen hebben gehad. We zijn dus niet naar het strand geweest. We hebben de eerste avond de spaanse wijk vlakbij Collins Avenue verkend. Toen zijn we doorgelopen naar Lincoln Road Mall. Daar is het heel erg gezellig. Jammer van de regen.

Dag 8
Vandaag hebben we een tour gemaakt. We hebben een aantal hotspots gezien van Miami en daarna een boottocht gemaakt. Ook vandaag regende het erg veel. ’s Avonds was het droog. We hebben de taxi gepakt naar Ocean Drive en zijn toen lopend naar de Lincoln Road Mall gegaan.

Dag 9
Vandaag op tijd vertrokken naar the Keys! We zouden een nacht gaan doorbrengen op Key West. Wat een prachtige weg is dat richting Key West. Wel heel erg lang, maar het uitzicht is zeker de moeite waard. Het Radisson Hotel was mooi en het zwembad was klein maar fijn! We hebben er heerlijk gezeten met hele lekkere milkshakes a 4 dollar !!
Tja als je het omrekent valt het mee he?

’s Avonds zijn we naar het southernmostpoint gereden. Even de standaardfoto’s genomen ;-)!! Daarna naar Duval Street en vervolgens naar de boulevard waar elke avond de zonsondergang wordt gevierd. Daar was het erg gezellig met allerlei straatartiesten.

Dag 10
Vandaag een lange rit voor de boeg. Door de Everglades heen naar Naples. Onderweg op de US-41 (Tamiami Trail) gestopt bij het Everglades National Park. We hebben daar een fietstocht gemaakt. Dit was echt heel erg eng! De krokodillen zitten op 50 cm afstand zonder hek! Ik durfde geen foto’s te maken, trilde als een rietje. We hadden misschien achteraf gezien toch beter een rondrit kunnen maken met een ‘open’ bus (een soort van treintje) of de loopbrug kunnen nemen. Dan zie je dus meer, omdat je op een redelijke afstand van de krokodillen staat! Er zijn namelijk zoveel mooie dieren in de Everglades. Je kon met de fiets naar de uitkijktoren. Dat hebben we niet gered. Het was erg warm. Toen we terug waren, hadden we knalrode koppen. In de zon was het zeker 40 graden.

Na dit spannende avontuur zijn we doorgereden naar Naples. Naples kent ook een paar leuke plekken. De winkelstraat 5th Avenue South en Tin City. Ook heb je er een grote Mall. Ook de moeite waard. Je kan er boottochtjes maken door zelf een bootje te huren of mee te gaan op een mooie zeilboot om bijvoorbeeld de zonsondergang te bekijken. Het strand van Naples is echt de moeite waard en superromantisch voor aanzoeken! En nee…ik heb geen aanzoek gehad L….

Dag 11/ 12/ 13
Het einde kwam helaas nu in zicht. We gingen naar onze laatste bestemming, waar we 3 nachten zouden verblijven. Het Sirata Beach Resort aan St. Pete Beach, St. Petersburg bij Tampa.

Onderweg gestopt bij Venice Beach. Daar hebben we alleen maar bejaarden gezien. Lag zeker aan het seizoen ofzo??

Het Sirata Beach Resort is erg mooi. Het zijn kleine appartementen. Het tweepersoonsbed is eigenlijk voor 3 personen!! Naast de slaapkamer zit de badkamer en dan krijg je de woonkamer met keuken, slaapbank en eethoek! Ook zijn er twee tv’s en heb je een groot balkon. We hebben ons heerlijk vermaakt aan het strand. Je kunt er Cabana’s huren. Dat zijn strandbedje met zo’n kap die je omhoog kan doen. Die bedjes kosten 15 dollar!
’s Avonds vond ik het weinig aan in St. Pete Beach. We zijn de I-275 afgereden richting Tampa. Je vindt in het gedeelte Westshore twee mooie winkelcentra. Westshore Plaza en International Plaza& Bay street.

Dag 14
De nacht van zondag op maandag (dag 13 op 14) om 4:00uur ’s nachts opgestaan. We moesten om 6:00uur op het vliegveld van Tampa zijn. Om 4:45uur weggereden. We waren om 5:30uur al ingecheckt en al. Het inleveren van de auto verliep soepeltjes. We moesten dus 3,5 uur wachten op het vliegtuig…slik… Ach later op de dag zou het nog erger worden. Om 11:00uur zouden we landen in Washington en daar gingen we pas om 17:30uur richting Amsterdam….slik slik slik…..6,5 uur wachten!

Op Washington Dulles is er weinig te beleven. De laatste uren hebben we gebruikt om gezellig te kletsen met andere Nederlanders. De terugvlucht was relaxed.

Nou dit was ons reisverslag. Mochten er nog vragen zijn dan beantwoord ik ze graag.

Groetjes,
Stephanie en Peter

stephie
10-06-07, 14:28
N.a.v. enkele vragen:

De tour hebben we geboekt via ons hotel (Dorchester Hotel) bij Infinity Destination. http://www.infinitydestination.homestead.com/ Het was geen supertour. Het regende en we hadden geen idee wat we wilden gaan doen. Toen kwam de dame achter de receptie met dit idee aanzetten. We hebben een bustour gemaakt langs hotspots zoals: ocean drive , downtown miami, coconut groove, little havana. Als laatste gingen we naar Bayside Market place, een overdekt winkelcentrum aan het water met allerlei restaurants en cafe's. Vanuit daar maakten we een boottocht met Island Queen Cruises. Dat was leuk, want je kon toen duidelijk zien hoe Miami opgebouwd is. Toch zouden we het nu anders doen. Als je een goed boek hebt over Florida en er staan tips in over Miami, ga dan lekker op de bonnefooi Miami verkennen. Wil je alle hotspots in twee uur tijd zien, neem dan de bustour. Het gaat alleen erg snel allemaal. Je krijgt amper de tijd om leuke foto's te nemen.

We hadden geen vertraging met United. Alleen tussen de vluchten zat giga veel tijd. Dat was niet zo gunstig uitgezocht door de touroperator. Wel qua prijs natuurlijk.......:razz:

Eric
13-06-07, 01:00
Ralph, Miami is prima op jezelf te doen.
Er zijn eigenlijk 2 gebieden die je niet mag missen, dat is Bayside, met zijn winkeltjes en de boottochten langs de huizen van de Rich & Famous, en South Beach, waar je gewoon de auto moet neerzetten en over de boulevard moet slenteren (liefst in de namiddag/tegen etenstijd).
Als je veel meer wilt zien (Holocaust museum, Venetian Pool etc) dan moet je daar zowieso zelf heen.
Het rijden naar Bayside, en van Bayside naar SoBe is een piece of cake, dit in tegenstelling van de omgeving van de airport (speciaal de oostzijde).
Je krijgt een prima kaartje bij de autoverhuurder.
Parkeren bij Bauside in de grote garage naast het complekx, in South Beach moeilijk, maar je vind vast wel een plekje bij een meter.
Eric

stephie
13-06-07, 17:43
Eric heeft inderdaad gelijk. Miami is goed te doen met de auto. Wij waren op de eerste dag verdwaald door een verkeerde afslag te nemen (kwam door de zenuwen...) maar door logisch na te denken en met behulp van een kaart, kwamen we weer op de goede weg terecht richting het art deco district waar ons hotel stond.

succes...!