PDA

Bekijk Volledige Versie : Autohuur: drop-off kosten



Ewoud
25-01-05, 14:01
Hallo,

Tijdens mijn verblijf in de VS wil ik van Miami - Memphis rijden (of visa versa). Nu heb ik bij Exit reizen geinformeerd naar een huurauto wat me 205 euro per week kost (DOLLAR) plus....300$ dropp-off fee.!!

Zelf even op de site van Dollar gekeken; kwam ik op 172$ drop-off kosten..ik bedoel maar!

Maar mijn vraag is: weet iemand een mogelijkheid omtrent autohuur waarbij dit te voorkomen is (bv ander verhuurbedrijf, wisselen per staat die je door komt etc.)?? Toch wel veel geld aangezien er altijd toch wel 1 toerist moet zijn die de tegenovergestelde richting reist??!!

Bedankt!!!

EWoud

knaapje
25-01-05, 20:17
Ewoud,

Hangt er vanaf hoe lang je in Florida blijft en hoe lang in andere staten i.v.m. week- of dagtarief om te huren. Mogelijkheid is om tot de grens van Florida te rijden en daar van auto te wisselen. De meeste verhuurbedrijven hebben geen drop-off charges binnen Florida. Aangezien de drop-off charges hoofdzakelijk berekend worden aan de hand van de afstand tussen ophaal- en retourlocatie kan dat werken.
Maar zoals veelal: standaard is goedkoop, speciaaltje kosten een klein vermogen.
Het zal een kwestie van opvragen en rekenen worden.

Goede reis
Knaapje

Njit
25-01-05, 20:37
Hallo,

Tijdens mijn verblijf in de VS wil ik van Miami - Memphis rijden (of visa versa). Nu heb ik bij Exit reizen geinformeerd naar een huurauto wat me 205 euro per week kost (DOLLAR) plus....300$ dropp-off fee.!!


volgens mij heb je die Drop-Off fee niet als je van Memphis naar Miami rijd..
Dit is iig wel zo met de Customer Facility Charge..

knaapje
25-01-05, 20:48
Njit,
Waarop baseer je dat?
De facility charge heeft hier niets mee van doen, dat is een soort belasting die je op een paar luchthavens betaalt.

Groeten
Knaapje

Danny
26-01-05, 13:02
De dropoff kosten worden idd berekend om de auto weer retour te brengen. Je kunt ook even op de site van Hertz kijken of Alamo. Die doen volgens mij ook dropoff kosten tegen gereden miles......het kan in sommige gevallen misschien goedkoper zijn dan in een keer $175 of $300 te betalen.

knaapje
26-01-05, 17:37
Njit,

Ik ben nog steeds benieuwd waar je dat op baseert of hoe je het voor elkaar gekregen hebt en bij welke verhuurmaatschappij.
Het kan onze medelezers een hoop geld besparen.

Groeten
Knaapje

Njit
26-01-05, 19:20
ik baseerde dit op een vermoeden...ik kan het helaas niet hard maken. Maar ik kan me dus wel voorstellen dat het kan schelen vanaf welk vliegveld je vertrekt.. Sommige vliegvelden zijn nu eenmaal meer in trek dan de andere en men is dan alleen maar blij dat je een auto die kant op brengt :)

Van San Fransisco naar LAs Vegas heb je bijvoorbeeld geen Drop-Off Fee..

knaapje
26-01-05, 19:52
ik baseerde dit op een vermoeden...ik kan het helaas niet hard maken. Maar ik kan me dus wel voorstellendat het kan schelen vanaf welk vliegveld je vertrekt..

Jammer want zo zet je nieuwkomers of onbekenden op het verkeerde been.

Van SF naar LV zie je inderdaad ook weleens bij de tarieven staan, even als binnen Californie en Florida.
Maar ik denk dat zolang ze niet ergens een echt tekort aan auto's krijgen het ze niet zoveel uitmaakt. Ze kunnen de auto lokaal toch verhuren.
Zeker lang van tevoren, waar hier sprake van is, zal men het denk ik niet gauw zonder kosten doen.

Ik heb het zelf 1 keer meegemaakt, dat ik een auto kreeg zonder drop-off. Ik stond toen op Atlanta Airport en moest over de weg naar Washington DC. Ik kreeg een (gratis upgrade) auto toegewezen met een Maryland kenteken en men wilde een drop-off charge berekenen.
Ik heb toen voor elkaar gekregen om hem zonder DOC mee te nemen, maar dat was een korte zakelijke huur in de 70-er jaren.

Groeten
Knaapje.

ekkie50
27-03-05, 12:23
goed checken of er drop-off charges zijn en hoeveel. Misschien is er vriendelijk over te onderhandelen, want ze willen je als klant vast niet kwijt.
Ik heb wel eens gehoord van iemand die geen drop-off charges hoefde te betalen omdat hij een auto, behorend aan een verhuurder in een andere staat, terugreed naar die staat.
In feite is dat geen drop-off, maar terugbrengen naar de originele verhuurder.
Ik zou zeggen, je kunt altijd vragen of er zo'n regeling is.

astrid2011
16-01-08, 17:30
Hoi, wie heeft ervaring met het huren van een auto en hem terugbrengen in een andere staat? Wij willen ons rondje Florida nog wat uitbreiden met South Carolina, ik zou dus daar de huurauto inleveren. Kan via internet alleen brengen en halen op zelfde locatie vinden.

Michael66
16-01-08, 18:38
Kijk eens bij o.a. usareisen.de of FTI.de (kies voor "detailsuche"), daar kun je afzonderlijke ophaal en terugbrengstations invoeren.

Extra kosten voor het terugbrengen zijn bijv. bij National: $199

knaapje
16-01-08, 18:45
Op de Alamo site kan je verschillende locaties opgeven.
Misschien een tip: Binnen Florida halen/terugbrengen op verschillende vrijwel altijd gratis. Breng de auto zo dicht mogelijk bij de staatsgrens terug en neem een nieuwe mee. De dropoff charge wordt bepaald door de afstand tussen de huurstations, kan je aardig wat besparen.

Succes
Knaapje

astrid2011
16-01-08, 19:55
goeie tip. denk dat we terugrijden de staat florida in, naar jacksonville en daar de auto inleveren en vanaf daar naar NY vliegen.

robinthart
06-09-15, 13:32
Heeft iemand een tip om de drop off kosten van een huurauto te voorkomen voor deze trip. Bij voorbeeld om 2 x los te huren of iets.

Bedankt voor jullie hulp!

Ilse_
06-09-15, 14:20
Wij lezen ff mee. We willen zelf van New York naar Orlando.

corrus
06-09-15, 14:24
De voordeligste optie van New York is met National.
US$ 500,- drop off kosten