PDA

Bekijk Volledige Versie : Inchecken hotel



bajito
25-05-07, 11:44
Misschien een hele rare vraag hoor, maar ik heb hier geen ervaring mee...

Wij hebben de hotels in Florida gereserveerd via het reisbureau (gids Holland International), en ik vroeg me af tot hoe laat je bij een hotel kunt aankomen om in te checken. Op de websites van de hotels kan ik wel terugvinden vanaf hoe laat je kunt inchecken, maar ik heb zelf geen idee of het OK is om pas om 22.00 uur bij het hotel aan te komen als het al gereserveerd is.

Alle opmerkingen zijn van harte welkom!

Eric
25-05-07, 13:17
Als je vooraf betaald hebt, is het geen enkel probleem om heel laat in te checken, meestal is de balie de hele nacht open, in ieder geval tot 23:00 uur.
Als je helemaal zeker van je zaak wil zijn, stuur je ze een mailtje met de opmerking "late check inn" .
Hou er wel rekening mee, dat hoe later je bent, hoe minder keus betreffende kamers (smoking/non smoking, 1 bed/2 beds etc je hebt.
Eric

jaap
25-05-07, 16:39
[quote=Eric .
Hou er wel rekening mee, dat hoe later je bent, hoe minder keus betreffende kamers (smoking/non smoking, 1 bed/2 beds etc je hebt.
Eric[/quote]


Dit geef je toch op bij je boeking, Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Michael66
25-05-07, 17:47
Dit geef je toch op bij je boeking, Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Bij boeking geef je een voorkeur op voor bedden en roken. Het hotel probeert daar rekening mee te houden, maar is dat niet verplicht. Dus als je laat aankomt heb je gewoon meer kans dat er geen kamers meer zijn die aan je voorkeuren voldoen.

Dat je er nog nooit problemen mee hebt gehad .... wees blij. Maar dat het kan gebeuren staat als een paal boven (floridiaans) water. Het is mij ooit gebeurd dat we alleen nog een rokerskamer konden krijgen. Hebben toen geaccepteerd voor de eerste nacht en de volgende dag meteen een andere kamer gekregen.

jaap
25-05-07, 20:36
Wij boeken veel van onze hotels bij http://www.expedia.nl/. Dat al zes jaar achter elkaar. Komen meestal laat aan. Zie het ook niet zo zitten met drie in een bed. We hebben ook nog nooit een rokerskamer gehad.Als we meedere kamers geboekt hadden. Lagen ze ook altijd bij elkaar. Zij wij blijkbaar geluks:smile: vogels.

ekkie50
27-05-07, 11:45
Mijn advies is om altijd even contact op te nemen met het hotel per email of misschien beter (sneller) per telefoon voor alle zekerheid. Dat neemt alle onduidelijkheid weg bij een late check-in.

moonlight91
09-11-09, 21:07
ik wil graag mijn hotel boeken
alleen vraag ik me af of het een probleem is dat we pas sāvonds na 10 uur daar aankomen, of is dit in Orlando geen probleem,in de hotels,ik weet namelijk hier in nederland dat er hotels zijn waar je zolaat niet meer terecht kan
Kan ik gewoon mijn hotel boeken of is het verstandig om een nachtje in een hotel op het vliegveld te overnachten

ik wil trouwens boeken in hotel parc corniche bij discovery cove

corrus
09-11-09, 21:38
Zolang je van te voren maar even opgeeft dat er sprake is van een "Late Arrival".

[verwijderd]
09-11-09, 22:05
Wij zijn zelfs een keer pas 's nachts aangekomen bij een hotel, een uurtje of 2 maar geen enkel probleem. Je hebt de kamer immers al betaald dus maakt hun niet uit wanneer je incheckt.

Ook komen wij geregeld later in een hotel doordat we de hele dag weg zijn en dan pas tegen 9 of 10 uur pas bij het Hotel in de buurt komen, hebben we ook nooit problemen mee gehad.

En ik geef nooit aan dat ik later kom of wat dan ook.

Guus
10-11-09, 04:21
En ik geef nooit aan dat ik later kom of wat dan ook.
Zoals Corrus al aangaf is het wel handig om aan te geven dat je laat aankomt. Als je dat namelijk niet doet loop je het risico dat het hotel denkt dat je niet meer komt. In het ergste geval wordt je kamer dan gewoon weer verhuurd.

Renske1978
10-11-09, 08:01
Wij zijn ook wel laat aangekomen, maar dan in Miami. Meerdere malen was er gewoon iemand aanwezig die ons kon helpen maar we hebben ook weleens met een kluis moeten werken, echter dat werkte niet toen moesten we aanbellen en ik denk dat degene die toen naar de balie kwam lekker lag te dutten.

Overigens meen ik wel dat we hebben aangegeven dat we laat aankwamen.

Njit
10-11-09, 09:40
Wij geven het meestal ook wel aan als we echt laat inchecken. Misschien niet verplicht maar wel zo netjes..

JKG
10-11-09, 23:54
Laatste vakantie gehad dat we later aankwamen bij een hotel dan gepland. Wel even gebeld, was niet nodig zeiden ze. Blijkbaar genoeg kamers. :mrgreen:
Toch bel ik liever wel eventjes en zal ik ook gewoon blijven doen als ik merk dat ik later ga arriveren dan verwacht.