PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: loek



loek
24-05-07, 21:17
hoi wij zijn anita en loek
wat wij met florida hebben is dat onze zoon nu stage loopt bij disney Orlando
en dat we er in september of october op bezoek gaan

Eric
24-05-07, 21:27
Hallo Anita en Loek,
Welkom op dit superzonnige forum.
Leuk, een kind dat bij Disney stage loopt.
Waar zit hij, en bevalt het hem daar?
Eric

Mickey99
25-05-07, 07:18
Welkom op dit leuke forum!

Leuk dat jullie in september/oktober op bezoek gaan bij jullie zoon. Ik ben erg benieuwd hoe het hem bevalt om stage te lopen bij Disney! Wellicht kunnen jullie daar iets meer over vertellen?

Groetjes,
Sonja

calypso
25-05-07, 09:06
Welkom op dit zonnige forum.
Ik ben ook in september in Orlando, en wat leuk dat jullie zoon daar bij Disney werkt lijkt me een droom baan ;-)

Michael66
25-05-07, 16:52
... onze zoon nu stage loopt bij disney ...
Gaaf hoor, stage lopen bij Disney!!
Vanuit welke school / opleiding is hij daar?
En wat doet hij daar precies? (dan kunnen we hem een beetje opjagen als we hem tegenkomen :oops: )

loek
25-05-07, 20:37
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie leuke reakties en zal proberen jullie zo goed mogelijk op de hoogte te houden en jullie vragen te beantwoorden.

Mike (onze zoon) is zondag 20 mei dus voor een stage van 5 maanden bij Disney vertrokken dus wij weten nog niet super veel.
Hij doet de MBO opleiding toerisme zakelijk reizen. Dit is een opleiding van 3 of 4 jaar dat is afhankelijk van welk niveau je doet. Het laatste jaar is een stage jaar, 20 wkn. nederland en 20 wkn. buitenland. Voor de buitenlandse stage is er de keuze uit div. landen binnen en buiten europa bijv. aruba, curacao, spanje, frankrijk, amerika enz enz.... zijn toch vervelendere stage plekken te bedenken ;-) maar Mike wilde naar Amerika en kon dus kiezen uit Disney Orlando of YMCA hotel in New York. Zijn keuze is dus Disney geworden omdat hij hier ook nog opleidingen krijgt in management en daarnaast ook nog 1 dag naar de universiteit gaat.

Voor zover wij gehoord hebben heeft hij het goed naar zijn zin (daar twijfelen wij dan ook geen sec. aan ;-)), heeft een eenvoudig maar schoon appartement die hij deelt met nog 3 jongens (1 Nederlandse jongen en 2 uit Puerto Rico) die van alle gemakken voorzien is en incl. zwembad voor de deur. Zondag wordt zijn eerste werkdag in Disney en komt in Epcot Centre te werken. Dus wij zijn benieuwd.

Mochten jullie nog vragen hebben wij horen het wel. Ben nog niet helemaal thuis op dit forum dus vergeef mij als hij verkeert is geplaatst.

Hou jullie op de hoogte.

Groetjes Loek en Anita

Mickey99
25-05-07, 20:45
Hallo Loek en Anita,

De reactie is goed geplaatst hoor!

Erg leuk hoor om te lezen en het lijkt me voor jullie zoon een geweldige ervaring. Volgens mij is hij daar op goede plek om veel ervaring op te doen voor de internationale reiswereld. Disney lijkt me een hele goede werkgever. En wie wil er nu niet 20 weken naar Florida en Disney? Ik zou het wel weten ;)

In september/oktober is hij zo ver ingewerkt dat hij jullie al veel over Disneyworld kan vertellen en middels dit forum kunnen jullie je goed voorbereiden op de komende trip die kant op.

Veel lees- en postplezier hier!

Groetjes,
Sonja

Sandy
25-05-07, 20:54
Hallo Loek en Anita,

Welkom op het forum, ben zelf ook nog steeds aan het lezen en lezen en lezen hier : ))

Sandy

loek
25-05-07, 20:54
Hallo Sonja,

Disney is inderdaad zover wij weten een goede maar strenge werkgeven en terecht ze hebben natuurlijk wel een naam hoog te houden en stellen daarom ook behoorlijk hoge eisen. Neemt niet weg dat je wel een naam op je cv kan plaatsen en een goede werkervaring hebt.

Wij zullen dan ook zeker het forum gebruiken in deze periode.

Groetjes Anita en Loek

loek
25-05-07, 20:56
Hallo Sandy,

Dank je wel........Wij ook hoor..........heel handig hoor zo forum. :-)

Loek en Anita

calypso
25-05-07, 23:09
Ben wel benieuwd naar zijn ervaringen zo over Disney vanuit zijn standpunt.
Bedoel wij weten hoe het er van buiten uit ziet en word gepresenteerd maar is dit ook zo als je ervoor werkt?
Lijkt me leuk om dit eens te lezen. ;-)

Eric
26-05-07, 00:31
Laten we hopen dat ie niet als tijgertje hoeft rond te lopen.......
Eric

loek
26-05-07, 22:06
Hallo allemaal,

Nee hij hoeft niet als tijgertje rond te lopen (jammer hoor hahahaha)......hij gaat in epcot center werken dus witte broek, witte schoenen en een regeboog gekleurd overhemd....geen dik pak met koelelementen voor hem...... maar had wel gekunt ;-) .....maar als je dat wel zou willen dan moet je wel aan een bepaalde lengte zitten..... zijn studiegenoot doet toerisme maar dan de kant recreatie en die wilde dolgraag in de huid kruipen van Goofy.....ging niet door omdat hij te lang is......jammer maar werkt nu bij de entertainment van Indiana Jones.... ook leuk dus.

En hoe Disney verder is om voor te werken zal de toekomst uitwijzen. Tot nu toe is alles super geregeld.......je moet dan ook zelf wel heel veel doen om daar binnen te mogen komen (bewijs van goed gedrag, kontrakten tekenen voor niet drinken en drugsgebruik tijdens verblijf in het park, haren kort geknipt boven de oren en vooral geen bedrijfsgeheimen delen enz enz...) maar dan krijg je ook wel wat ;-)... hij is opgehaald bij het vliegveld en heeft een leuk appartement met alles erop en aan (koelkast, magnetron, wasmachine, droger, telefoon, tv en zelfs internet aansluiting) met bewaking voor de deur....en wordt goed begeleid tot nu toe......morgen begint hij aan training van een week voordat hij los gelaten wordt :-D. Verder heeft hij vrij toegang tot alle parken. Dus geen reden tot klagen nog.

Dit was het weer voor vandaag......hou jullie op de hoogte en hoop snel wat foto's te kunnen plaatsen.

Groetjes Loek en Anita

Nicole
26-05-07, 22:55
Ziet er goed uit !! Ben verder erg benieuwd hoe hij dit gaat ervaren. Het grappige is dat mijn dochter van 10 nu al zo iets heeft van het lijkt me echt te gek om in disney te mogen werken. Nou ja dan moet ze wel eerst de goede opleidingen gaan doen. :D We wachten eerst dat maar af.

zilliee
01-11-07, 23:31
hoi

Ik weet niet of hij nu al terug is??? maar ik zou erg graag wat informatie krijgen over deze stage, men is namelijk bij ons op school hier iets over komen vertellen en het leek me erg interessant en zou dit dan ook graag doen volgend jaar (2008) maar ik zoek al een tijdje mensen die dit zelf hebben gedaan zodat ik er een beter beeld van kan scheppen :razz:

Ik ben momenteel 20 jaar dus ik denk dat dat ongeveer wel zelfde leeftijd is. Indien mogelijk graag wat info :razz:

Alvast bedankt en hopelijk is het goed geweest!!

groetjes Jill