PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema bajito: kleine rondreis Florida



bajito
23-05-07, 23:18
Wij hebben het al jaren over een reis naar Amerika, en in september 2007 gaat het eindelijk lukken!
Ivm werk kunnen we helaas maar 2 weken weg, en we wilden ook heel graag een paar dagen naar New York, dus onze trip door Florida is niet heel lang...

3 september: vlucht naar Miami met Delta Airlines. aankomst 19.30 uur. huurauto ophalen. (overnachting Hotel The Clay, South Beach Miami)

4 september: Miami - Duck Key. we vertrekken pas aan het einde van de middag naar Duck Key. (2 nachten in Hawk's Cay Resort)

5 september: Duck Key - Key West - Duck Key. evt zwemmen met dolfijnen

6 september: Duck Key - Naples. over de Tamiami Trail, airboat tour Everglades. (overnachting Bellasera Naples)

7 september: Naples - Orlando.
we hebben 5 nachten gereserveerd in Marriott Village Fairfield Inn en willen in ieder geval 3 parken bezoeken: Epcot en beide Universal parken.

8 september: vroege vlucht naar New York, dan 5 dagen Big Apple.

disney
23-05-07, 23:27
De rondreis is inderdaad niet lang maar je hebt wel veel hoogtepunten te pakken. wij hebben ook op Duck Key geslapen, het is ons goed bevallen ook het zwemmen met dolfijnen was heel erg leuk.

Eric
23-05-07, 23:31
Prima programma Bajito.
Niet te veel rijden, en een heel goede indruk van Florida.
En dan nog 5 dagen in the Bip Apple als toetje !!
Goed gedaan.
Eric

reneefrankrijk
24-05-07, 08:20
Je haalt de leuke dingen er uit. Misschien niet erg lang maar het zal je een goede indruk geven. Geniet, zeker ook van NYC.
Vraagje: Wij zouden ook eens Florida willen combineren met NYC, hoe zoek hje dan je vlucht, of heb je het laten uitzoeken. Ik kan nl. nergens een stop-over aangeven?

bajito
24-05-07, 11:05
Vraagje: Wij zouden ook eens Florida willen combineren met NYC, hoe zoek hje dan je vlucht, of heb je het laten uitzoeken. Ik kan nl. nergens een stop-over aangeven?

Ik heb eerst bij het reisbureau gevraagd of het mogelijk was om een ingewikkelder vluchtschema te boeken, omdat ik zulke opties niet online zag. De medewerkster adviseerde me om eerst helemaal uit te zoeken hoe ik het liefste zou vliegen en dan zouden ze daar bij het reisbureau een prijskaartje voor opvragen. Ik kwam dus met dit plan:
3 sept amsterdam - miami
12 sept orlando - new york
16 sept new york - amsterdam
Ze konden het niet zelf berekenen, er moest wel met het hoofdkantoor gebeld worden, en daarna nog met Delta Airlines, maar het was geen enkel probleem hoor, binnen een half uur was het geregeld.
De tijden zijn erg prettig, alleen de heenreis is wat minder: We hebben een overstap van 4 uur in New York en komen om 19.30 aan in Miami. Orlando - New York 11-14.30 uur. De terugreis vanuit New York is rechtstreeks. We vliegen 's middags om 17.00 uur, dus we hebben ook nog best wat aan die laatste dag.

Je wilt vast ook weten wat het kost: we betalen voor de vlucht + boekings-, reserverings- en annuleringskosten in totaal 842 euro voor 2 personen.
Geboekt bij D-reizen in Hoofddorp. De dames waren super vriendelijk, vonden het hartstikke leuk om dit uit te zoeken, ik ben zeer tevreden over de service!

Eric
24-05-07, 11:14
Je haalt de leuke dingen er uit. Misschien niet erg lang maar het zal je een goede indruk geven. Geniet, zeker ook van NYC.
Vraagje: Wij zouden ook eens Florida willen combineren met NYC, hoe zoek hje dan je vlucht, of heb je het laten uitzoeken. Ik kan nl. nergens een stop-over aangeven?
Dat is heel makkelijk hoor.
Bij elke boekingssite staat die mogelijkheid erop.
Verreweg het voordeligste is een airline te nemen die een hub heeft in New York (bv. Delta en Continental) en dan de overstap in NY te kiezen. Dan mag je gratis en voor niets er een stop-over van maken.
Het kost je alleen een paar dollar luchthavenbelasting extra soms.
Continental heeft trouwens Newark als hub, maar dat ligt bij New York.
Eric

reneefrankrijk
24-05-07, 13:57
Bedankt Bajito. Die kosten vallen me reuze mee!! Toch eens in ons achterhoofd houden voor een volgende keer.

Bedankt ook jij Eric, Kun je me een site noemen waar ik dit wel zou kunnen aangeven, dat ik een stop-over wil bedoel ik.
Ik heb zelf gekeken bij vliegtickets.nl, cheaptickets.nl etc. maar ik heb het niet kunnen vinden.

Eric
24-05-07, 14:09
Ik heb wel eens geboekt op www.vliegtarieven.nl (http://www.vliegtarieven.nl), maar dan moet je met ze bellen om er een stopover van te maken.
Bij vliegtarieven moet je dan wel een voorkeursmaatschappij invoeren, dat is even zoeken.
Een andere (prima) manier is op de site van continental zelf, daar kom ik meestal goed mee weg, en daar kun je de stopovers zelf invoeren.
Meestal zoek ik eerst op vliegtarieven.nl, eerst gewoon hun voorkeuren, dan verander ik de airline naar continental en zoek ik goede aansluiting uit en kijk naar de prijs, maar boek niet.
Daarna ga ik naar de eigen site van continental, en zoek dezelfde verbinding, meestal is geen prijsverschil en dan kan ik naar wens aanpassen.
Het is even vogelen de eerste keer, maar daarna lukt het allemaal vanzelf.
Eric

knaapje
24-05-07, 14:21
Ik heb eerst bij het reisbureau gevraagd of het mogelijk was om een ingewikkelder vluchtschema te boeken, omdat ik zulke opties niet online zag. De medewerkster adviseerde me om eerst helemaal uit te zoeken hoe ik het liefste zou vliegen en dan zouden ze daar bij het reisbureau een prijskaartje voor opvragen. Ik kwam dus met dit plan:
3 sept amsterdam - miami
12 sept orlando - new york
16 sept new york - amsterdam
Ze konden het niet zelf berekenen, er moest wel met het hoofdkantoor gebeld worden, en daarna nog met Delta Airlines, maar het was geen enkel probleem hoor, binnen een half uur was het geregeld.
De tijden zijn erg prettig, alleen de heenreis is wat minder: We hebben een overstap van 4 uur in New York en komen om 19.30 aan in Miami. Orlando - New York 11-14.30 uur. De terugreis vanuit New York is rechtstreeks. We vliegen 's middags om 17.00 uur, dus we hebben ook nog best wat aan die laatste dag.

Je wilt vast ook weten wat het kost: we betalen voor de vlucht + boekings-, reserverings- en annuleringskosten in totaal 842 euro voor 2 personen.
Geboekt bij D-reizen in Hoofddorp. De dames waren super vriendelijk, vonden het hartstikke leuk om dit uit te zoeken, ik ben zeer tevreden over de service!


Op deze site kan je per traject en per datum zoeken en boeken.
Er zijn meerdere waar dit kan.
Uitgebreid zoeken en rondreis.

http://www.vliegticketszoeken.nl/

Knaapje

reneefrankrijk
24-05-07, 16:44
Ik ga zoeken, bedankt allebei!
Groeten, Renée

Sandratje
24-05-07, 18:39
Leuke reis!
Wij doen ook een combi Florida en New York. Wij starten alleen in New York.

De Tamiami Trail is toch gewoon de snelweg 41? Of is het een weg die er bij in de buurt loopt? (even een weetje voor onze reis)
http://http://www.sptimes.com/2003/webspecials03/trail/ (http://http//www.sptimes.com/2003/webspecials03/trail/)

Michael66
24-05-07, 19:33
De Tamiami Trail is toch gewoon de snelweg 41?
Nee, het is de US41. En dat is geen "snelweg" zoals we dat hier kennen. Meer een vrij ruime provinciale weg.

moki
24-05-07, 21:26
Wij gaan ook als huwelijksreis na New York en florida
Wij vertrekken 24 juni eerst na New York voor 5 dagen en daarna vliegen we door na Orlando. Dus New York is eigenlijk de tussenstop.
We vliegen met Delta en de tussenstop was gratis.

Monique

foetsie
26-05-07, 00:35
een tussenstop (stopover)is niet altijd gratis

de goedkoopste tickets zijn vaak zonder tussenstop
dan tickets met 1 a 2 tussenstops en dan met meerdere tussenstops

soms is een tussenstop op een hub inderdaad gratis

Delta is hier wel soepel omdat je ook vanaf een andere airport
in Florida terugvliegt

houd wel je vluchten in de gaten,mn Delta wil nog weleens wijzigingen doorvoeren die via tussenpersonen zoals hier D reizen niet altijd goed doorkomen zie ander topic

vast veel plezier in the USA