PDA

Bekijk Volledige Versie : Kleding Florida in .... (maand)



Monique
06-03-05, 12:13
Wij gaan met pesen 8 dagen naar Orlando.
Natuurlijk houd ik de temperatuur daar al een beetje in de gaten.
Met de temperaturen van hier verlang ik naar de zon. :D

Wat mij opvalt is dat het overdag wel aangenaam is, zo tussen de 20 en 25 graden, maar 's avonds toch flink afkoelt naar tussen de 9 en 12 graden.
Als ik dit zo zie, lijkt mij overdag een korte broek en t-shirtje genoeg, maar voor 's avonds heb je dan toch echt een lange broek en dikke trui nodig. (misschien zelfs een jas?). Een afrits broek zou makkelijk zijn, maar daar hangt hier nu nog weinig van.

Aangezien wij alleen de Disney parken gaan bezoeken en er een shuttle vanuit het hotel naar de parken rijd hebben we dus geen wagen waar we kleding in kunnen leggen.

Kun je een kluisje huren en daar kleding kwijt?
Hoe hebben jullie dit gedaan?
Alle info is welkom.

Eric
06-03-05, 16:06
Kun je een kluisje huren en daar kleding kwijt?
Hoe hebben jullie dit gedaan?
Alle info is welkom.

Bij de ingang van ieder Disneypark zijn kluisjes om kleding en zo op te bergen, maar ik meen me iets te herrinneren dat die zijn afgesloten i.v.m. terroristische aanslagen. Maar het kan best zijn, dat ze weer open zijn, omdat je spullen nu voor entree van het park nagekeken worden.

Eric.

Monique
06-03-05, 16:33
Bij de ingang van ieder Disneypark zijn kluisjes om kleding en zo op te bergen, maar ik meen me iets te herrinneren dat die zijn afgesloten i.v.m. terroristische aanslagen. Maar het kan best zijn, dat ze weer open zijn, omdat je spullen nu voor entree van het park nagekeken worden.

Eric.

Ik heb oop de Disney site gekeken maar ik kon er niets van vinden.
Het enige dat ik zie is dat er bij de waterparken kluisjes zijn.

Eric
06-03-05, 17:22
Bij de ingang van ieder Disneypark zijn kluisjes om kleding en zo op te bergen, maar ik meen me iets te herrinneren dat die zijn afgesloten i.v.m. terroristische aanslagen. Maar het kan best zijn, dat ze weer open zijn, omdat je spullen nu voor entree van het park nagekeken worden.

Eric.

Ik heb oop de Disney site gekeken maar ik kon er niets van vinden.
Het enige dat ik zie is dat er bij de waterparken kluisjes zijn.

De kluisjes in bv. MK zijn onder het station, maar ik weet dus niet of ze nog ingebruik zijn.
Maar ik maak me sterk, dat iemand anders op dit forum betere info heeft !!

beppie
13-03-05, 00:02
Ik heb idd de kluisjes gezien bij MK, MGM en Animal Kingdom. En ze zijn weer in gebruik. Verder kan het idd best wel afkoelen 's avonds en dan is een broek en trui of vest toch wel handig. Zelf hebben we nog een zomerjack gekocht mn ook voor de regen. Maar je kunt daarvoor ook een cape bij de K-mart kopen voor weinig.

Monique
13-03-05, 09:40
Ik heb idd de kluisjes gezien bij MK, MGM en Animal Kingdom. En ze zijn weer in gebruik. Verder kan het idd best wel afkoelen 's avonds en dan is een broek en trui of vest toch wel handig. Zelf hebben we nog een zomerjack gekocht mn ook voor de regen. Maar je kunt daarvoor ook een cape bij de K-mart kopen voor weinig.

Ik heb inmidddels 2 afritsboeken bijgehaald. Lijkt me wel handig. :wink:
Zo'n jas heb ik nog liggen, dus die gaat ook mee. Wel fijn om te weten dat de kluisjes in gebruik zijn. Kunnen we de rugzak daar laten en gewoon een heuptasje meenemen.

Bedankt voor alle info.

51Vegas
17-03-05, 15:14
Hoi Monique

vergeet vooral niet een trui of i.d. mee te nemen. Wij zijn net terug van 16 dagen Orlando en daar konden we 'savonds niet zonder. Mijn suede jasje heb ik meegenomen en dat ook daar een aantal keren gedragen.
Vergeet je het dan moet je :? helaas :? gaan shoppen en dat is erg vervelend.
Maar even serieus. Wij hebben dagen gehad met behoorlijk veel zon eind februari en begin maart, zodat we aan het zwembad hebben gelegen en het al in de middag soms behoorlijk te warm was om te lopen.
Ook dagen gehad dat we een trui of jas overdag aan moesten en dagen gehad met regen. Wij hadden een dun regenjasje meegenomen wat je een in een zakje kon oprollen en dat was erg handig. Is het dan weer over (en dat is heel dikwijls zo) oprollen en in je tas.

Ik wens je in ieder geval heel veel plezier.

Monique
17-03-05, 19:11
Hoi Monique

vergeet vooral niet een trui of i.d. mee te nemen. Wij zijn net terug van 16 dagen Orlando en daar konden we 'savonds niet zonder. Mijn suede jasje heb ik meegenomen en dat ook daar een aantal keren gedragen.
Vergeet je het dan moet je :? helaas :? gaan shoppen en dat is erg vervelend.
Maar even serieus. Wij hebben dagen gehad met behoorlijk veel zon eind februari en begin maart, zodat we aan het zwembad hebben gelegen en het al in de middag soms behoorlijk te warm was om te lopen.
Ook dagen gehad dat we een trui of jas overdag aan moesten en dagen gehad met regen. Wij hadden een dun regenjasje meegenomen wat je een in een zakje kon oprollen en dat was erg handig. Is het dan weer over (en dat is heel dikwijls zo) oprollen en in je tas.

Ik wens je in ieder geval heel veel plezier.

Ik ga idd mijn bagage maar wat uitbreiden met wat warmere kleding.
Dit weekend pakken dus nog even een hoop zomerkleding wassen.
Enneeh... weer of geen weer, wij hebben er zin in!!! =P~

Iedereen bedankt voor de info.

Ta2 Gerrit
17-03-05, 21:54
Één vestje en één lange broek is meer dan genoeg, hoor. Toen wij zondag vertrokken begon de temperatuur al aardig op te lopen tot de 80's. En dat wordt alleen maar meer. Je moet ook wat ruimte in de koffers laten voor de aankopen aldaar, toch ? :wink:

Monique
18-03-05, 00:16
Één vestje en één lange broek is meer dan genoeg, hoor. Toen wij zondag vertrokken begon de temperatuur al aardig op te lopen tot de 80's. En dat wordt alleen maar meer. Je moet ook wat ruimte in de koffers laten voor de aankopen aldaar, toch ? :wink:

jaja Vrouwen he, sjouwen altijd het liefst de hele kledingkast mee, je weet nooit wat voor weer het wordt, hoe hard het af kan koelen, bijpassende schoenen, die ook nog leuk zijn en makkelijk zitten, weer een jurkje om te gaan stappen en daar kunnen weer geen gympen onder, PFFF wat hebben wij het zwaar. [-X

Nee, zonder gekheid, 1 sporttas moet genoeg zijn en zorgen dat je van alles kunt combineren met elkaar. :-s
Ruimte hoef ik niet over te laten. Ik heb vorig jaar al veel plezier gehad van een opvouwbare sporttas. Als heel klein pakketje mee heen en propvol terug. :wink:

Ik hou de temperatuur dagelijks in de gaten en het ziet er gelukkig goed uit. Hopen dat het zo blijft of inderdaad oploopt. [-o<

Eric
18-03-05, 00:20
Maar juist als het warm weer wordt heb je in Florida weer een probleem.
sÁvonds in de restaurants zetten ze de airco zo laag, dat je ....... er af vriezen.
ik heb eerder in de zomer, dan in de winter daar een trui nodig !!
Prettige vakantie, Eric

Monique
18-03-05, 00:30
Maar juist als het warm weer wordt heb je in Florida weer een probleem.
sÁvonds in de restaurants zetten ze de airco zo laag, dat je ....... er af vriezen.
ik heb eerder in de zomer, dan in de winter daar een trui nodig !!
Prettige vakantie, Eric

Klopt inderdaad, vorig jaar (september) waren we vaak blij als we 's avonds weer buiten kwamen, heerlijk die warme wind....

Ik had alleen zo'n 2 weken geleden gezien dat het 's avonds nog heel hard af kan koelen. Als je dan in een Disney park bent en 's avonds ook wilt blijven is het wel fijn om iets warmers mee te nemen. Hopelijk koelt het nu niet meer zo hard af.
Enneh, die prettige vakante...dat zal wel lukken :wink: Bedankt

ekkie50
22-03-05, 12:02
in maart kan het met het weer alle kanten op, weet ik uit ervaring. Ik neem altijd een trui mee en een lange broek voor de wat koudere dagen. Als het echt te gek wordt trek ik ook nog een zomerjack aan. Een pet (die neem je toch eigenlijjk mee tegen de zon) kan dan ook het hoofd wat warmer houden.

Een opvouwbare paraplu is ook handig, maar je kan bijna overal voor een paar dollars een goedkope plastic poncho kopen. Heel veel mensen maken daar gebruik van als het regent. Als het weer droog is kan je de poncho opvouwen tot de afmetingen van een half A4'tje.

Overigens, de dresscode in Florida is: geen. Je doet aan wat je wilt, wanneer je wilt. Je kijkt dan ook je ogen uit wat je allemaal rond ziet lopen!
succes.

Eric
22-03-05, 12:35
in maart kan het met het weer alle kanten op, weet ik uit ervaring. Ik neem altijd een trui mee en een lange broek voor de wat koudere dagen. Als het echt te gek wordt trek ik ook nog een zomerjack aan. Een pet (die neem je toch eigenlijjk mee tegen de zon) kan dan ook het hoofd wat warmer houden.

Een opvouwbare paraplu is ook handig, maar je kan bijna overal voor een paar dollars een goedkope plastic poncho kopen. Heel veel mensen maken daar gebruik van als het regent. Als het weer droog is kan je de poncho opvouwen tot de afmetingen van een half A4'tje.

Overigens, de dresscode in Florida is: geen. Je doet aan wat je wilt, wanneer je wilt. Je kijkt dan ook je ogen uit wat je allemaal rond ziet lopen!
succes.
Ja, klopt allemaal helemaal, alleen zo'n paraplu kan knap lastig zijn in de pretparken, waar je hem meestal niet in de atractie mag meenemen
Eric

Monique
22-03-05, 19:21
Vanavond nog even de laatste spullen pakken. Ik heb voor elke weersomstandigheid wel wat bij, en dat toch alles in 1 sporttas.
Knap he, :wink:

Ik zie wel wat het weer doet, de voorspelling schommelen behoorlijk, maar, who cares, mocht het te koud voor me worden, vlucht ik bij Donald Duck in zijn armen, desnoods strip ik hem en trek zelf dat pak aan!!! :twisted:

Disney, here we come!!

Eric
22-03-05, 19:40
Vanavond nog even de laatste spullen pakken. Ik heb voor elke weersomstandigheid wel wat bij, en dat toch alles in 1 sporttas.
Knap he, :wink:

Ik zie wel wat het weer doet, de voorspelling schommelen behoorlijk, maar, who cares, mocht het te koud voor me worden, vlucht ik bij Donald Duck in zijn armen, desnoods strip ik hem en trek zelf dat pak aan!!! :twisted:

Disney, here we come!!
Zolang je zelf maar niet gaat strippen, want dat is niet geoorloofd in muizenland !!!
Prettige vakantie trouwens.
Eric

51Vegas
22-03-05, 19:52
Heel veel plezier in Orlando......................

bajito
22-05-07, 23:13
(het zou kunnen zijn dat hier al een discussie over is, maar ik kon 'm in ieder geval niet vinden...)

Wij gaan begin september naar Florida, en ik ben me nu aan het inlezen met gidsen en het internet, maar mis het volgende:
welke kledingstukken moeten er juist wel/niet mee naar Florida in september?

Ik heb begrepen dat het overdag een graad of 30 is, met erg hoge luchtvochtigheid en kans op fikse buien.
Ik heb hier helemaal geen ervaring mee, dus hier komt de domme vraag:
Heb ik een echte regenjas met capuchon nodig? of beter een trechcoat? of volstaat een opvouwbaare paraplu misschien ook tijdens zo'n bui?

Alvast hartelijk dank voor alle suggesties!

Michael66
23-05-07, 03:55
Ik ben diverse keren in september in Florida geweest, en heb nog nooit een jas aangehad daar. Diue heb je dus niet nodig. Veel te warm / klam trouwens.

Als het regent: schuilen!! Het komt dan meestal echt "met bakken tegelijk" naar beneden, een parapluutje helpt dan niet zoveel. De buien duren meestal toch niet zo lang, dus even schuilen (lees=shoppen) is voldoende. In een attractiepark is daar voldoende gelegenheid voor, je kan makkelijk even ergens wat gan eten of drinken, even een shopje in of gewoon een overdekte attractie doen.

Tref je toevallig een langdurigere bui terwijl je in een park bent? Dan is een plastic regencape een uitkomst. Bij Walmart koop je die voor $0,99 (superklein pakketje, eenmalig gebruik), bij Disney kosten ze rond de $7, met het voordeeel dt als die kapot gaat je gratis een nieuwe kunt halen bij elk verkooppunt.

calypso
23-05-07, 08:02
Ben het eens met Michael66 hierboven, ook ik ben al eens in september geweest.
September is de nazomer in Florida, nog warm genoeg om in een t-shirt en korte broek rond te lopen.

Hou er wel rekening mee dat het in de avond wel eens kan afkoelen, dus misschien wat extra kleding meenemen als je naar een park gaat, zodat je daarop voorbereid bent.

reneefrankrijk
23-05-07, 09:21
Volgens mij kun je het hele jaar grotendeels wel in korte broek lopen of niet? Tenminste, wij zijn eens in februari geweest en we liepen ook in topje en korte broek.
De ponchos verkopen ze ook bij de ANWB voor € 1,50, zag ik toevallig deze week op hun website www.anwb.nl.

Orangedevil
23-05-07, 17:25
Nou, het is niet heel het jaar warm hoor. Het kan in de winter en zelfs in April s'avonds koud zijn.

In September heb ik alleen maar warmte meegemaakt. Zelfs een vest of trui s'avonds is niet nodig. Ik neem altijd maar 1 lange broek mee dan, voor de heenreis en de terugreis.:razz:

Jaixy
24-05-07, 16:41
Ik neem denk ik ook 1 lange broek mee en een trui... Ik ga in oktober... maar hoop natuurlijk wel nog op een beetje mooi weer.
maar als ik het internet mag geloven kunnen we wel wat buiien verwachten maar zal het overdag zeer zeker erg mooi zijn....

bajito
24-05-07, 22:38
OK, thanx!
Geen jas dus, wel een extra korte broek.
en een vestje ivm airco...

Michael66
25-05-07, 01:52
maar als ik het internet mag geloven kunnen we wel wat buiien verwachten maar zal het overdag zeer zeker erg mooi zijn....Buien in NL betekent dat het afkoelt, buien in FL betekent alleen maar dat het nat wordt (temp. blijft veelal gewoon hetzelfde!!).