PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Jaixy



Jaixy
17-05-07, 21:49
Hallo,
Ik ben Jaixy, 26 jaar jong, verpleegkundige in een Amsterdams ziekenhuis.
Ik heb net mijn reis naar Florida geboek, en was er nieuwschierig hoe anderen deze staat vinden.
Ik ga in oktober 2 weken lang rondreizen met een huurauto.
Ik heb er erg veel zin in.
Groetjes Jaixy

calypso
17-05-07, 21:56
Hallo Jaixy, welkom op dit leuke gezellige forum.
Ik denk dat je hier heel veel mensen zult vinden die zullen zeggen:

FLORIDA IS FANTASTISCH! :-)

Veel plezier met de voorpret van het regelen van je reis, al zie ik dat je al een reis geboekt hebt met auto.

Mickey99
18-05-07, 23:27
Ook namens mij welkom op dit leuke forum!

Kan me voorstellen dat je zin hebt in je geplande vakantie naar Florida. Voor tips en ervaringen ben je hier op het forum aan het juiste adres.

Veel lees- en postplezier!

Groetjes,
Sonja

Jaixy
18-05-07, 23:48
Ik ga 14 dagen met een vriendin, begin oktober.
We vliegen op New york, blijven daar 1 hele dag ff New York bekijken in een vogelvlucht, en dan hebben we een binnenlandse vlucht op Orlando.
We hebben daar voor 11 dagen een auto gehuurd. Het is de bedoeling dat we eerst rond Orlando wat parken gaan bekijken, zoals Disney, Seaworld, en Universal en misscien Epcot. Dan willen we rond gaan rijden richting Fort Lauderdale, Miami. Ik wil heel graag een daggie strand in Miami. Dan naar de Everglades, en vanuit daar richting Tampa gaan rijden. Uiteindelijk willen we na 11 dagen weer terug in Orlando zijn en vliegen we weer via Houston terug naar Amsterdam.
Ik denk dat er te veel te zien is om dit in 14 dagen allemaal te doen, maar toch gaan we het proberen.
Ik hoef niet alle pretparken te zien, want dat zijn er echt te veel.

Eric
19-05-07, 00:04
Dat is erg veel om te zien in zo'n korte tijd, aan de andere kant krijg je wel een beetje een indruk wat Florida te bieden heeft, en wordt je vast wel geïnfecteerd met het beruchte Florida-virus.
Jouw Apcot is Epcot, en is een onderdeel van Disney.
Eric

Michael66
19-05-07, 03:12
Dat "daggie strand" in Miami is een heel goed idee. In Florida is het al gauw zo dat je elke dag aan het rondsjauwen bent, er is nl. zo ontzettend veel te doen en je hebt altijd zo ontzettend weinig tijd .....

Dus mijn tip: neem af en toe een beetje rust, dan geniet je nog meer van de vele inspanningen!

Have fun!!

Jaixy
19-05-07, 14:59
Ja ik denk ook dat het veel te kort is om alles te gaan zien in Florida. Ik dnek ook zeker dat ik er nog eens naar toe wil gaan. Maar nu ga ik 14 dagen, waarvan we er ong 12 in Florida zijn. Bedankt voor de tips qua rust en doen, want inderdaad ik wil ook af en toe rusten.

Lol en ik weet dat epcot een onderdeel is van Disney.. lol had alleen even een typfout gemaakt.
Qua pretparken willen we niet de gehele parken gaan zien, maar onderdelen. Dus eigenlijk willen we een kaart kopen dat we in 1 dag toegang hebben tot diverse parken. En dan bijvoorbeeld van Disney.. een lichtparade uitkiezen om die te gaan bekijken, bij Buch Gardens willen we een safari gan doen, Seaworld willen we wel helemaal zien, Epcot willen we gewoon even rondkijken... maar we weten dat het onmogelijk is om alles te gaan bekijken in het geheel...dus gaan we nu keuzes maken van wat we willen zien, en kunnen altijd nog terug keren om meer te gaan zien van de parken.

Eric
19-05-07, 15:10
Zover ik weet, bestaat er geen kaart waarbij je meerdere parken in een dag mag bezoeken.
Dat mag alleen met een meerdaagse hopper pas.
Eric

Jaixy
19-05-07, 15:20
okay... ik heb van een vriendin begrepen.. die had een 1 daagse pas in Disney gekocht... en met die pas kon ze naar Epcot, MGM en Disney zelf. En zij raadde ons die pas aan. Online heb ik ook alleen de meerdaagse hopper gevonden....

Michael66
19-05-07, 15:22
Qua pretparken willen we niet de gehele parken gaan zien, maar onderdelen. Dus eigenlijk willen we een kaart kopen dat we in 1 dag toegang hebben tot diverse parken. En dan bijvoorbeeld van Disney.. een lichtparade uitkiezen om die te gaan bekijken, bij Buch Gardens willen we een safari gaan doen, Seaworld willen we wel helemaal zien, Epcot willen we gewoon even rondkijken... maar we weten dat het onmogelijk is om alles te gaan bekijken in het geheel...dus gaan we nu keuzes maken van wat we willen zien, en kunnen altijd nog terug keren om meer te gaan zien van de parken.
Ik geloof dat je beeld niet helemaal reëel is. Busch Gardens ligt in Tampa, op zo'n anderhalf uur rijden van Disney, niet echt in de buurt. En "even rondkijken" bij Epcot, daar ben je toch wel een groot deel van een dag aan kwijt. En "een lichtparade uitkiezen" is ook erg lastig, want die is alleen maar in Magic Kingdom.

Je kunt beter eerst eens kijken welke parken en thema's je het meest aanspreken, en dan eens bekijken welke passen daarbij horen. Er bestaan helaas geen passen die je toegang geven tot alle parken in Orlando. Je hebt diverse soorten combi-passen voor Disney en er bestaat een Flex-ticket voor de Universals/Seaworld/WetNWild/BuschGardens, en combitickets voor BuschGardens/SeaWorld en de twee Universals.

Kortom: je hebt nog veel te lezen en te kiezen. Hulp kunnen (en willen) we je graag bieden. Laat maar weten als je hulp nodig hebt!

Succes!!

Jaixy
19-05-07, 15:52
Ja ik ben op de hoogte van de diverse combi passen.Dat heb ik al uitgezocht.
En ik weet dat Buch Gardens bij tampa ligt.
Hier is de eerste globale planning... we zijn nog van alles aan het uitzoeken enzo.
Dag1 Ams- NY
Dag 2 NY bekijken
Dag 3 Aaankomst om 13u, naar het hotel en dan Orlando zelf in(centrum, daar wat eten)
Dag4 Disney, MGM,
Dag 5 Epcot, Seaworld, rijden richting Fort Lauderdale
Dag 6 Fort Lauderdale
Dag 7 Miami (daggie strand)
dag 8 Miami
Dag 9 Everglades
Dag 10 Fort myers
Dag 11 Tampa
Dag 12 Bush Gardens
Dag 13 terug naar Orlando
Dag 14 terug vliegen

Maar dit is een globale planning.
We boeken ook bewust nog niet alle hotels, zodat we speling hebben in onze planning.En als we iets toch niet kunnen zien, prima want dan hebben we een goede reden om nog eens terug te gaan.

Eric
19-05-07, 19:00
Kijk, daar is nu het forum voor, denk dat je inderdaad de dingen wat onderschat.
Als je het niet erg vind, heb ik toch wat aanmerkingen.
Allereerst een tip.


Dag1 Ams- NY
Dag 2 NY bekijken

Jullie hebben maar ruim 1 dag in New York. Logische keuze, gezien de tijdsduur van de totale reis.
Mochten jullie naar het Empire State Building willen, bestel vast de kaartjes online, want de rijen zijn Disney achtig.
Hebben jullie al een hotel?

Dag 3 Aaankomst om 13u, naar het hotel en dan Orlando zelf in(centrum, daar wat eten)

Orlando heeft geen leuk centrum, en je vind er geen restaurants.
Zelf zou ik er voor kiezen naar een van de vele malls (Florida Mall?) te gaan, en daar in de buurt wat te eten, of bij je hotel in de buurt.

Dag4 Disney, MGM,

Ik neem aan dat je bedoelt Magic Kingdom en MGM ?
Dan moet je dus twee maal een kaartje kopen, en kun je beide parken maar half (of minder) zien.

Dag 5 Epcot, Seaworld, rijden richting Fort Lauderdale

Dit is echt volstrekt onmogelijk.
Als je Seaworld wil zien heb je vrijwel een hele dag nodig, en Epcot red je niet in een dag.
En dan nog 3 a 4 uur rijden naar Ft Lauderdale, waarna je nog een hotel moet zoeken.... Gaat niet lukken, zelfs niet als je om 6:00 begint !!


Dag 6 Fort Lauderdale
Dag 7 Miami (daggie strand)
dag 8 Miami
Dag 9 Everglades
Dag 10 Fort myers
Dag 11 Tampa
Dag 12 Bush Gardens
Dag 13 terug naar Orlando

Dit kan allemaal wel, maar hier kun je juist wel een dagje terug verdienen door Tampa of Ft. Myers te laten vallen.

Dag 14 terug vliegen
En als we iets toch niet kunnen zien, prima want dan hebben we een goede reden om nog eens terug te gaan.
Helemaal waar, maar je kan beter een paar dingen schrappen, en die voor volgende keer bewaren, dan proberen 4 parken in anderhalve dag.
Eric

Michael66
19-05-07, 19:05
Precies wat ik eerder ook probeerde te zeggen: KIEZEN!

Beter één park per dag en dan de eventuele over-tijd gebruiken voor shoppen of kleinere attracties.

Alhoewel ..... zo'n druk schema is op zich best mogelijk. Alleen zou ik achteraf het idee hebben dat ik eigenlijk niets helemaal heb gedaan, alles eigenlijk heb gemist ...

Jaixy
19-05-07, 19:40
Bedankt voor de tips.
Voor NY hebben we al een hotel voor 2 nachten. We hebben ook al een buskaart die langs alle bezienswaardigheden gaat.
Verder zien we wel wat we gaan zien. ik vil in NY graag naar Ground zero en ik wil het vrijheidsbeeld zien. Dat zijn mijn wensen voor NY.

Florida, we zien wel een beetje hoe het gaat lopen. Over Epcot zijn de meningen erg verdeeld, de een zegt dat we daar binnen 2 uur uitgekeken zijn, de ander zegt van niet... dus daar twijfelen we erg over of we daar nu wel of niet heen gaan. Als we ergens vertraging hebben kunnen we dat altijd laten vallen en later nog eens terug komen. Daarom willen wij niet echt een hele strakke planning. En we zijn er wel achter dat er te veel te zien is, dat we echt niet alles kunnen zien in 12 dagen.... erg jammer... Maar dan komen we vast nog eens terug...

Marjol
19-05-07, 22:15
Welkom op dit leuke forum!

Ik kom net terug uit Orlando en het was geweldig.

Het lijkt me zonde om alleen maar een parade te gaan bekijken in de Disneyparken en bovendien erg duur, aangezien je toch voor de hele dag moet betalen. Misschien is het een idee om een 3 daagse hopperpas te nemen en dan gewoon een paar dagen uit te trekken voor Disney?
Overigens zou ik Magic Kingdom het minst aanraden als je maar een paar dagen in Disney bent als je al ooit in Disneyland Parijs bent geweest. De andere drie parken zijn echt uniek, Magic Kingdom lijkt heel veel op Disneyland Parijs. Als je nog niet in Parijs bent geweest, moet je natuurlijk wel naar Magic Kingdom :)

Seaworld vonden wij wat tegenvallen en daar zouden we niet zo snel meer naar terug zijn. Universal vonden we dan veel leuker, maar het is maar net waarvoor je gaat.

In ieder geval veel plezier met de voorbereidingen!

Eric
19-05-07, 22:21
Seaworld vonden wij wat tegenvallen en daar zouden we niet zo snel meer naar terug zijn. Universal vonden we dan veel leuker, maar het is maar net waarvoor je gaat.
Ja, dat hangt er natuurlijk vanaf waar je van houd.
Je kan Seaworld en Universal volstrekt niet met elkaar vergelijken.
Universal is het park voor de rides, Seaworld voor de dieren.
Eric

Marjol
19-05-07, 22:45
Nou ja, ik kijk naar de amusementfactor en dan vind ik Universal leuker. Maar Disney staat sowieso op 1.

Ik vond de drie shows die ik heb gezien in Seaworld wel aardig, maar ze haalden het voor mij niet bij de Disney shows.

Maar goed, ik ben inderdaad niet zo'n dierenpersoon, dus daar zal het ook wel voor een deel aan liggen. En de absurde drukte in het park op die dag zal ook wel meespelen. Ik deelde alleen even mijn ervaring. :)

Jaixy
19-05-07, 23:14
Ik ben persoonlijk niet echt een pretparken fanaat, maar mijn beste vriendin is daar helemaal dol op.
Beide willen we graag naar Seaworld. Dus daar gaan we wel heen. Magic Kingdom was volgens mij niet echt de planning omdat we beide ook al in Parijs zijn geweest. Ik zelf ben meer van Natuur en lekker rondkijken. Maar kijk we gaan met zn tweeen, dus ik moet gewoon rekening houden met de wensen van de ander. Everglades daar zijn we beide over uit. Daar gaan we heen.
Bedankt trouwens vopor de tip over Orlando. Dan gaan we inderdaad op zoek naar een shoppingmall, en niet echt het centrum in.
Verder zei ik al dat we niet een straks reisschema hebben, juist omdat we veel willen gaan zien, waar we niet aan toe komen moet gewoon een volgende keer.
Die drie daagse hopperpas is inderdaad misschien een idee. Die kan ik dan natuurlijk hier al boeken...Ik ga het even overleggen.

Wow ik ben echt nog nooit zo bezig geweest met een vakantie... echt ik vind het mega gaaf.

calypso
20-05-07, 09:07
Florida, we zien wel een beetje hoe het gaat lopen. Over Epcot zijn de meningen erg verdeeld, de een zegt dat we daar binnen 2 uur uitgekeken zijn, de ander zegt van niet... dus daar twijfelen we erg over of we daar nu wel of niet heen gaan.
Ik kan je verzekeren dat je Epcot nooit in 2 uur kunt doen, ook al doe jet het erg snel. De enigste manier dat je het haalt in 2 uur is om binnen te gaan een rond te lopen, nergens naar kijken of in gaan en weer naar buiten.
Sorry maar zo is het eenmaal. :wink:

Jaixy
20-05-07, 17:07
Okay dus misschien moeten we epcot maar even laten voor wat het is.
We zien wel, heb nog bijna 5 maanden de tijd om dit te beslissen.
De voorpret kan al leuk zijn...

Marjol
20-05-07, 18:40
Oh en als je van dieren houdt, moet je absoluut naar Animal Kingdom gaan ipv een van de andere parken. Dat vond ik echt een gaaf park!

Jaixy
20-05-07, 21:19
Dat is ook een goeie...
Ik bedenk het nog even... moet alles weer even goed op me inlaten werken...
Best wel een hobby om een goede keuze te maken terwijl kiezen echt heel moeilijk is