PDA

Bekijk Volledige Versie : Tips voor SUV's



ekkie50
16-05-07, 18:43
Ik heb via Arke een compact car besteld bij Alamo Orlando Intl Airport. Nou zit ik erover te denken om naar een SUV te upgraden als ik bij de Alamo balie op OIA sta. Heeft iemand ervaring met zo'n upgrade? Wat kan het kosten, en welk model SUV is een aanrader? Alamo biedt namelijk maar liefst de keuze uit 7 SUV modellen. De compact SUV lijkt me wel wat, het is een Pontiac Vibe.
Ervaringen / tips welkom! O:)

Njit
16-05-07, 19:26
Leuk wagentje die Vibe.

http://img255.imageshack.us/img255/1196/pn2007vibe5d18111005mxg6.jpg (http://imageshack.us)

Michael66
16-05-07, 19:35
De compact SUV lijkt me wel wat, het is een Pontiac Vibe.
Kans dat je die auto krijgt? Erg laag!! Zoals al heel vaak hier is gezegd: de bij een klasse genoemde/getoonde auto is een voorbeeld van een auto die je in die klasse kan krijgen. Er wordt nooit gegegarandeerd dat je dat merk of dat type ook daadwerkelijk krijgt. Type maar eens het woord "equinoxe" in de zoekfunctie in .... :mrgreen:

Eric
16-05-07, 20:24
Ekkie, begin ook niet zelf over die upgrade, dan betaal je het volle pond, en dat is heeeeel veel.
Wacht tot de baliemedewerker zelf een upgrade aanbied (doen ze vrijwel altijd), en zeg dan dat je dat alleen wilt, als hiju een of andere special deal aanbied.
Sla het aanbod minimaal 1 keer af, en doe een tegenbod.
Reken er wel op, dat over de toeslag ook nog surcharges zoals de tax komen.
Eric

mickmak
16-05-07, 21:11
Toen wij de eerste keer naar Orlando gingen hadden we via Dollar een goedkope auto gehuurd.
Toen we die gingen halen begon die man over een special offer. We konden een ugrade krijgen voor $ 20 per dag.
Wij wilde dat helemaal niet maar die man begon te zakken met z'n prijs en de auto's werden steeds beter.
Bij $ 15 per dag extra kregen we een JEEP. Dat zagen we eigenlijk wel zitten en hebben het toch maar gedaan.
Hij bleek spiksplinternieuw met 8 mile op de teller. Het jaar daarop hoopte we weer op zo'n voorstel maar deze man begon er maar niet over.
Toen vroegen we het zelf maar. We vertelde wat de deal het jaar ervoor was en zonder probleem kregen we die upgrade weer.
Dit keer een ander merk ( weet niet meer welk merk).
Dus missschien het proberen waard. Gewoon zeggen dat je vorig jaar een deal hebt gehad en dat je die weer wil.:-D

Jackie

ekkie50
16-05-07, 22:27
Bedankt voor de tips. Inderdaad Eric, ze beginnen altijd zelf al over upgrades. Ik was zowiezo van plan om er de beste deal uit te slepen door niet meteen op de eerste de beste aanbieding in te gaan. Ik zal eens kijken of men daar zo gek te krijgen is om mij voor 10 dollar per dag iets leuks mee te geven [-o<.
Lukt het niet, ach, dan kar ik toch lekker met de compact verder :-D. Een paar jaar geleden had ik een Chevy Cobalt, een leuk wagentje.

Guus
18-05-07, 12:19
Ik heb via Arke een compact car besteld bij Alamo Orlando Intl Airport. Nou zit ik erover te denken om naar een SUV te upgraden als ik bij de Alamo balie op OIA sta. Heeft iemand ervaring met zo'n upgrade? Wat kan het kosten, en welk model SUV is een aanrader? Alamo biedt namelijk maar liefst de keuze uit 7 SUV modellen. De compact SUV lijkt me wel wat, het is een Pontiac Vibe.
Ervaringen / tips welkom! O:)
Als je een SUV wilt hebben, dan raad ik je aan dat vanuit Nederland te regelen. M.i. zijn de SUV’s in de Nederlandse reisgidsen over het algemeen redelijk geprijsd. Of dat ook voor Arke geldt weet ik overigens niet. Dat zou je even moeten bekijken. Ter plekke kun je altijd kijken of je binnen de SUV klassen nog een upgrade kunt regelen. De verhuurbedrijven hebben de laatste tijd moeite om de grote benzineslurpers te verhuren. De Amerikanen gaan namelijk steeds vaker voor de zuinige varianten. De kans dat je een van de grotere SUV’s meekrijgt is dan ook redelijk groot.

ekkie50
30-05-07, 13:54
Guus, het is uiteindelijk geen SUV geworden maar een fullsize. Die paste nog in mijn budget. Het aantal SUV's op de wegen is overigens duidelijk veel minder dan vorig jaar, toen het wel mode leek om met zo'n bak de weg op te gaan. Maar m'n fullsize beviel ook zeer goed met z'n schuifdakje :-D

De benzineprijzen daar (rond de 3 dollar p.g.) zijn het gesprek van de dag. De goedkoopste die ik in mijn weekje vakantie (18-25 mei j.l.) zag was RaceTrack met $2,95. Hess kan ook voordelig uitpakken.

Petr@
31-05-07, 12:43
Wij hebben vanuit NL een SUV gehuurd en betaalden 56 euro per dag hiervoor, wat ik persoonlijk niet duur vindt voor een SUV.
Bij een upgrade ter plaatse zullen de kosten ongetwijfeld hoger uitkomen.

Pipo Chris
05-06-07, 23:24
Hoi,

Ik heb ooit eens bij Alamo een intermediate gehuurd. Dat zou een Pontiac Grand Am worden.
Bij de bali een beetje zitten dollen met die mevrouw, of we een gratis upgrade zouden krijgen naar een Hummer en nog meer van dat soort flauwe grappe en vooral erg aardig doen etc. slijm slijm.

Vervolgens kregen we een folder waarop ze had geschreven: "Of Choice"
Daarmee naar de parkeerplaats waar de auto stond. Daar vertelden we de man dat we wel een auto wilde waar onze koffers achterin de bak pasten zodat ze niet in het zicht lagen. Toen wees hij dus een SUV aan, ik knikte meteen ja die is goed. Dit was een Buick Rendevous.
Was erg fijn om in te rijden. Hier reden er ook best veel van rond.

PC

Dick
06-06-07, 07:43
voor de prijs van een intermediate ?

Natasja L.
06-06-07, 10:22
Ik heb een SUV bij Hertz zien staan voor 48 euro per dag! Ik vind dit niet duur. Ik zag het staan in &#233;&#233;n van de reisgidsen. Ik heb Hertz vergeleken met Alamo en andere autoverhuurbedrijven en Hertz was de goedkoopste. (inclusief alle verzekeringen, extra bestuurders en volle tank etc.)

Vorig jaar hadden we ook een SUV geboekt bij Hertz voor 47 euro per dag. In plaats van de 'standaard' SUV, kregen we er &#233;&#233;n uit de Prestige Collection. De Cadillac Escalade (ESV (=verlengde versie). Ik zag dat Petr@ 56 euro voor haar SUV heeft betaald, maar het kan nog goedkoper zie je wel!

http://www.here.org.uk/uploaded_images/2007escalade-772786.gif

Wat een geweldige wagen was dat zeg, van alle luxe voorzien. Ik noem: Lederen bekleding, elektrische stoelverstelling met geheugenposities voor twee bestuurders. Alles geheel automatisch. Een ruimte voorin dat wil je niet weten en ook achterin niets te klagen. (nog 2 rijen met stoelen en de kofferbak. In de Prestige Collectie hebben alle auto's standaard Neverlost. Een Bose Discrete Surround Sound System, Tri-zone automatic electronic climate control with individual settings, Ultrasonic Rear Parking Assist en Xenon verlichting. Een Bulgari klokje en een elektrische kompas.
We hebben gewoon mazzel gehad!!

http://p.vtourist.com/2823217-Our_rental_Cadillac_Escalade-Miami_Beach.jpg

http://p.vtourist.com/2823216-Our_rental_Cadillac_Escalade-Miami_Beach.jpg

Het jaar daarvoor hadden we een Ford Explorer. Niet te vergelijken met de Cadillac Escalade, maar wel een hele fijne auto om door Florida te rijden. Ik zou zeker weer voor een SUV kiezen!

Haal wat reisgidsen bij het reisbureau en vergelijk de prijzen van de autoverhuurbedrijven &#233;n reisorganisaties met elkaar. Het kan je veel voordeel opleveren. (tussen Alamo en Hertz zat al een prijsverschil van zo'n 8 euro per dag....op 2 weken is dat toch al een bedrag van 112 euro, 3 weken = 168 euro voordeel) Ik dacht zelfs dat het verschil nog wat hoger was dan 8 euro, maar dat zou ik moeten nakijken.

pieterpostma
06-06-07, 12:13
Ik heb via Arke een compact car besteld bij Alamo Orlando Intl Airport. Nou zit ik erover te denken om naar een SUV te upgraden als ik bij de Alamo balie op OIA sta. Heeft iemand ervaring met zo'n upgrade? Wat kan het kosten, en welk model SUV is een aanrader? Alamo biedt namelijk maar liefst de keuze uit 7 SUV modellen. De compact SUV lijkt me wel wat, het is een Pontiac Vibe.
Ervaringen / tips welkom! O:)


IK heb ook een up-grade aangeboden gekregen (Alamo) en reed in mijn vakantie in een Chevrolet Impala. Echt een geweldige wagen met in de kofferbak ruimte voor 3 koffers! Ik wil maar zeggen, wat is de reden dat je van een compact car naar een SUV wilt?

Groet,
Pieter

ekkie50
06-06-07, 13:08
gewoon uit nieuwsgierigheid Pieter. Maar het is dus uiteindelijk een chevy impala geworden. Ook niet mis. Zachtjes optrekken is met die auto haast niet mogelijk, wel met piepende banden....

Guus
06-06-07, 13:52
IK heb ook een up-grade aangeboden gekregen (Alamo) en reed in mijn vakantie in een Chevrolet Impala. Echt een geweldige wagen met in de kofferbak ruimte voor 3 koffers! Ik wil maar zeggen, wat is de reden dat je van een compact car naar een SUV wilt?
Niets, zolang het maar gaat om de Tim the 'Tool Man' Taylor's MORE POWER Chevy!!! Tim's taken car-shopping to the extreme when he went to Chevrolet with a request for a 1996 Chevy Impala SS with some custom modifications. The mods Tim was looking for included a 446 HP Corvette ZR1 V8 engine, custom transmission, driveline and steering. Of course you can't forget the custom exterior, the leather and wood interior, and of course the custom Bose sound system. Auuuughhhh, Auuuuughhhhh, AUUUUUUGHHHHHHHHH!!!!!!

Maar ik ben bang dat ze deze versie niet hebben bij Alamo ;-) .

Maar nu even zonder dollen. De Impala is zonder meer een fijne auto. Geen commentaar wat dat betreft. Maar een SUV heeft gewoon een aantal voordelen t.o.v. een normale auto. Zo vind ik persoonlijk de hoge zit erg fijn. Het zit, zeker op lange ritten, comfortabeler dan een lage zit. Daarnaast heb je een beter over- en uitzicht op het verkeer, de weg en de omgeving. Dat laatste is natuurlijk nooit weg als je lekker aan het toeren bent. Tot slot is de SUV over het algemeen wat ruimer dan een normale personenauto waardoor je wat gemakkelijker in en uit kunt stappen en wat meer bagage kwijt kunt. Dat laatste is in ons geval niet geheel onbelangrijk, aangezien we de auto gedurende de vakantie altijd gebruiken als grote verzamelbak. Kortom, het is natuurlijk erg persoonlijk maar ik zou zelf nooit iets anders meer willen. Dat weet het kabinet trouwens ook. Vandaar dat ze lekker dit soort auto’s in Nederland zwaarder gaan belasten:evil: . Ze weten toch wel dat mensen nooit hun auto zullen opgegeven. Zeker niet de mensen die het genot van een SUV hebben mogen ervaren.

pieterpostma
06-06-07, 14:22
Niets, zolang het maar gaat om de Tim the 'Tool Man' Taylor's MORE POWER Chevy!!! Tim's taken car-shopping to the extreme when he went to Chevrolet with a request for a 1996 Chevy Impala SS with some custom modifications. The mods Tim was looking for included a 446 HP Corvette ZR1 V8 engine, custom transmission, driveline and steering. Of course you can't forget the custom exterior, the leather and wood interior, and of course the custom Bose sound system. Auuuughhhh, Auuuuughhhhh, AUUUUUUGHHHHHHHHH!!!!!!

Maar ik ben bang dat ze deze versie niet hebben bij Alamo ;-) .

Maar nu even zonder dollen. De Impala is zonder meer een fijne auto. Geen commentaar wat dat betreft. Maar een SUV heeft gewoon een aantal voordelen t.o.v. een normale auto. Zo vind ik persoonlijk de hoge zit erg fijn. Het zit, zeker op lange ritten, comfortabeler dan een lage zit. Daarnaast heb je een beter over- en uitzicht op het verkeer, de weg en de omgeving. Dat laatste is natuurlijk nooit weg als je lekker aan het toeren bent. Tot slot is de SUV over het algemeen wat ruimer dan een normale personenauto waardoor je wat gemakkelijker in en uit kunt stappen en wat meer bagage kwijt kunt. Dat laatste is in ons geval niet geheel onbelangrijk, aangezien we de auto gedurende de vakantie altijd gebruiken als grote verzamelbak. Kortom, het is natuurlijk erg persoonlijk maar ik zou zelf nooit iets anders meer willen. Dat weet het kabinet trouwens ook. Vandaar dat ze lekker dit soort auto’s in Nederland zwaarder gaan belasten:evil: . Ze weten toch wel dat mensen nooit hun auto zullen opgegeven. Zeker niet de mensen die het genot van een SUV hebben mogen ervaren.


Het is me weer helemaal duidelijk. Bedankt en succes.

Pieter :-\"

Guus
06-06-07, 15:08
Het is me weer helemaal duidelijk. Bedankt en succes.

Pieter :-\"
Geen dank, graag gedaan!

BimaM6
06-06-07, 17:48
ik kan niet wachten...26 july is et zover!! Die equinox ziet er al geweldig uit...dan nog te weten dat ze bij orlando, volgens mede forummers, vaak een upgrade aanbieden vanwege te weinig aanbod van deze SUV.

Guus
06-06-07, 18:42
ik kan niet wachten...26 juli is et zover!! Die equinox ziet er al geweldig uit...dan nog te weten dat ze bij orlando, volgens mede forummers, vaak een upgrade aanbieden vanwege te weinig aanbod van deze SUV.Nou, ik zal voor je duimen. En als je iets krijgt wat je niet aanstaat, aarzel dan niet en ga gewoon terug. Je moet er per slot van rekening de hele vakantie mee gaan rijden. Dan is het wel zo fijn dat je een leuke auto meekrijgt die volledig aan je wensen voldoet.

BimaM6
07-06-07, 02:12
Nou, ik zal voor je duimen. En als je iets krijgt wat je niet aanstaat, aarzel dan niet en ga gewoon terug. Je moet er per slot van rekening de hele vakantie mee gaan rijden. Dan is het wel zo fijn dat je een leuke auto meekrijgt die volledig aan je wensen voldoet.

hehe nou ik zit niet echt te aasen op een upgrade hoor, natuurlijk groter is beter, maar ik zal zeker laten weten wat ik wil...en ik denk dat het allemaal wel goedkomt :smile:

rijntjes
07-06-07, 16:55
meng me ook maar even in deze discussie...trouwens prachtige auto !!!
wij gaan over 9 weken naar florida met 4 volwassenen en 2 kinderen en
hebben via AE een luxe van gehuurd....aangezien we aardig wat koffers/
tassen hebben twijfelen we of de auto groot genoeg is...

wat is jullie ervaring wat betreft grote auto/aantal personen

hoor graag

groeten

bert

Ta2 Gerrit
07-06-07, 17:22
De Luxury Van (van Dollar, naar ik aanneem) is groot genoeg voor jullie. Er gaat 8 man in en een peut bagage, dus dat moet zeker kunnen :p

http://img53.imageshack.us/img53/4493/lvoc3.jpg (http://imageshack.us)

rijntjes
07-06-07, 17:39
De Luxury Van (van Dollar, naar ik aanneem) is groot genoeg voor jullie. Er gaat 8 man in en een peut bagage, dus dat moet zeker kunnen :p

http://img53.imageshack.us/img53/4493/lvoc3.jpg (http://imageshack.us)
we hebben de luxe VAn bij ALAMO geboekt !!!

Eric
07-06-07, 18:07
meng me ook maar even in deze discussie...trouwens prachtige auto !!!
wij gaan over 9 weken naar florida met 4 volwassenen en 2 kinderen en
hebben via AE een luxe van gehuurd....aangezien we aardig wat koffers/
tassen hebben twijfelen we of de auto groot genoeg is...
wat is jullie ervaring wat betreft grote auto/aantal personen
bert

Nog sterker, ik ken die van's en die zijn eigenlijk maar een grote bak.
Ik zou ter plekke kijken of ik niet zonder bijbetalen een grote SUV mee zou kunnen krijgen (type Suburban), die heb ik zelf ook meegehad, groot zat en rijd fff wat prettiger !!
Succes,
Eric

Ta2 Gerrit
07-06-07, 18:27
we hebben de luxe VAn bij ALAMO geboekt !!!
Ik had bij Alamo op de site geen Luxury Vans gezien, wel gewone, vandaar.
Nu zag ik hem bij AE wel, al zou ik die kwalificeren als een MPV, en die is ook groot zat, al had ik (maar da's persoonlijk) liever de Ram Van.
En ik ben het met Eric eens, als het dan toch een grote bak moet zijn, dan liever een Suburban, Tahoe, Denali etc. etc. Ook erg groot, maar lijkt en stuurt toch meer als een personenauto (maar da's ook weer persoonlijk).

http://img461.imageshack.us/img461/6660/lvalamore9.jpg (http://imageshack.us)

FrankS
09-06-07, 16:01
Als je bij Alamo boekt, kun je beter Alamo.nl nemen (en dus niet Alamo.com), want dan heb je een veel ruimere keus in modellen en ben je ook nog eens goedkoper uit. Wij hadden een Intermediate-SUV (we kregen een Mitsubishi Outlander, maar had ook een Equinox kunnen zijn) voor €37 per dag, met Alamo-Gold pakket (dus inclusief extra verzekeringen, extra chaufeurs en 1 volle tank benzine).

Mickey99
10-06-07, 13:27
Als je bij Alamo boekt, kun je beter Alamo.nl nemen (en dus niet Alamo.com), want dan heb je een veel ruimere keus in modellen en ben je ook nog eens goedkoper uit. Wij hadden een Intermediate-SUV (we kregen een Mitsubishi Outlander, maar had ook een Equinox kunnen zijn) voor €37 per dag, met Alamo-Gold pakket (dus inclusief extra verzekeringen, extra chaufeurs en 1 volle tank benzine).

Dat kan nog v&#233;&#233;l goedkoper: Wij hebben voor 3 weken € 546,48 betaald voor een Equinox via USA.reisen.de (ook alles inclusief) en uiteindelijk ook de Mitsibushi Outlander gekozen/gekregen.

Als je deze auto dus bij Aloma.nl zou boeken zou je 21 x € 37,00 = € 777,00 betalen.

.

FrankS
11-06-07, 21:46
Dat kan nog véél goedkoper: Wij hebben voor 3 weken € 546,48 betaald voor een Equinox via USA.reisen.de (ook alles inclusief) en uiteindelijk ook de Mitsibushi Outlander gekozen/gekregen.

Als je deze auto dus bij Aloma.nl zou boeken zou je 21 x € 37,00 = € 777,00 betalen.

.

Bedankt voor de tip. We hebben daar nu de vlucht geboekt (€90 goedkoper dan bij Martinair rechtstreeks) en nemen daar ook de SUV (€393 voor 2 weken, i.p.v. €519 op Alamo.nl)

calypso
11-06-07, 22:45
Kijk dat is nu een goed voorbeeld van hoe het forum je dus veel geld kan sparen ;-)

Njit
14-06-07, 10:45
Je mag als je de Equinox ophaalt in Orlando alle auto's kiezen uit het Midsize SUV vak. Toen wij de auto ophaalde stonden er de volgende types:

- Toyota RAV4
- Jeep Liberty
- Mitsubishi Outlander

Wij hebben toen voor de laatste gekozen. Deze had de ruimste zit en een normale achterklep. De RAV4 kon ik mijn benen niet kwijt (ben 1m97) en heeft een achterklap die zijwaarts opengaat. En de Jeep Liberty vond ik gewoon lelijk (en was ook nog een witte).

Petr@
14-06-07, 11:04
Ik vind de Jeep Liberty een erg mooie auto, maar niet in het wit. En in Florida zag ik alleen maar witte!!

Maar wat een prijzen bij USA.reisen.de, de volgende keer daar maar eens kijken, want dat scheelt echt enorm!!

Michael66
14-06-07, 12:12
Die Jeep Liberty is wel erg lelijk, zeker in het wit (vind ik):

http://img507.imageshack.us/img507/7573/jeep20libertyrj1.jpg

In rood en een beetje gepimpt valt'ie dan wel weer mee:

http://img364.imageshack.us/img364/7090/jeeplibertyaxleswapyb4.jpg

FrankS
14-06-07, 14:51
De achterklep van de Outlander is extra handig, want je kunt de hoge tildrempel ook nog eens neerklappen, waardoor je erg eenvoudig grotere spullen (koffers, strollers, etc.) in de bagageruimte plaatst.

rijntjes
21-06-07, 15:38
Je mag als je de Equinox ophaalt in Orlando alle auto's kiezen uit het Midsize SUV vak. Toen wij de auto ophaalde stonden er de volgende types:

- Toyota RAV4
- Jeep Liberty
- Mitsubishi Outlander

Wij hebben toen voor de laatste gekozen. Deze had de ruimste zit en een normale achterklep. De RAV4 kon ik mijn benen niet kwijt (ben 1m97) en heeft een achterklap die zijwaarts opengaat. En de Jeep Liberty vond ik gewoon lelijk (en was ook nog een witte).
Bedankt voor de tip !!!

Ook ik ben aan de lange kant 1,95 !!!
Maar had je ook dan via Alamo geboekt ???
En met hoeveel personen waren jullie dan ??
Want wij zijn in totaal met 6 personen (4 volw+2kids)

Bert

Njit
21-06-07, 16:24
Bedankt voor de tip !!!

Ook ik ben aan de lange kant 1,95 !!!
Maar had je ook dan via Alamo geboekt ???
En met hoeveel personen waren jullie dan ??
Want wij zijn in totaal met 6 personen (4 volw+2kids)

Via USAReisen bij Alamo geboekt ja.

6 personen is krap. Je kan wel een extra rij stoelen in gebruik nemen in een Outlander maar dan heb je geen laadruimte meer.
Een minivan is dan praktischer denk ik. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

pzomerdijk
21-06-07, 17:22
Dat kan nog véél goedkoper: Wij hebben voor 3 weken € 546,48 betaald voor een Equinox via USA.reisen.de (ook alles inclusief) en uiteindelijk ook de Mitsibushi Outlander gekozen/gekregen.

Als je deze auto dus bij Aloma.nl zou boeken zou je 21 x € 37,00 = € 777,00 betalen.

.

Waarom kan het altijd goedkoper
als je op de site kijkt komt dit eruit

Die Berechnung erfolgt auf Basis der Saisonpreise
vom 01.04.2007 bis zum 31.10.2007
Fahrzeugkategorie:
IW - Midsize-SUV 4türig
Leistungs-Paket:
Super-Inklusiv-PLUS-Preise
Anmietstation:
Orlando Intl. Airport / Florida
Annahme:
28.06.2007 12:00 Uhr
Abgabestation:
Orlando Intl. Airport / Florida
Abgabe:
22.07.2007 12:00 Uhr ( entspricht 24 Tage )
Basis-Mietpreis:
756,00 Euro
Rabatt:
- 5% für Online-Buchung
Sie zahlen:
718,20 Euro
Angebot vorbehaltlich Verfügbarkeit - Irrtümer und Änderungen vorbehalten!

Njit
21-06-07, 17:33
Waarom kan het altijd goedkoper
als je op de site kijkt komt dit eruit

Die Berechnung erfolgt auf Basis der Saisonpreise
vom 01.04.2007 bis zum 31.10.2007
Fahrzeugkategorie:
IW - Midsize-SUV 4türig

Wel de EQ klasse pakken. En ik gok dat er nog 13% vroegboekkorting vanaf gegaan is.

Eric
21-06-07, 18:57
Via USAReisen bij Alamo geboekt ja.

6 personen is krap. Je kan wel een extra rij stoelen in gebruik nemen in een Outlander maar dan heb je geen laadruimte meer.
Een minivan is dan praktischer denk ik. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Met 6 personen zou je een Tahoe of Suburban moeten nemen, rijd veel lekkerder dan een minivan

Eric

raygwencaith
21-06-07, 20:05
Bij ons stond er alleen nog maar een jeep liberty en we hebben heerlijk gereden maar deze auto zoop wel benzine zeg met zijn 3.8 motor. Dus voor de bensine kiezen we niet meer dit type. De man achter de balie vertelde ons dat ze geen equinox meer in hun collectie hebben.

Mickey99
21-06-07, 20:36
Waarom kan het altijd goedkoper
als je op de site kijkt komt dit eruit

Die Berechnung erfolgt auf Basis der Saisonpreise
vom 01.04.2007 bis zum 31.10.2007
Fahrzeugkategorie:
IW - Midsize-SUV 4t&#252;rig
Leistungs-Paket:
Super-Inklusiv-PLUS-Preise
Anmietstation:
Orlando Intl. Airport / Florida
Annahme:
28.06.2007 12:00 Uhr
Abgabestation:
Orlando Intl. Airport / Florida
Abgabe:
22.07.2007 12:00 Uhr ( entspricht 24 Tage )
Basis-Mietpreis:
756,00 Euro
Rabatt:
- 5&#37; f&#252;r Online-Buchung
Sie zahlen:
718,20 Euro
Angebot vorbehaltlich Verf&#252;gbarkeit - Irrt&#252;mer und &#196;nderungen vorbehalten!
We hadden het over de Equinox en dan voor de periode van 3 weken! De periode die jij hebt gebruikt is langer dan 3 weken en dan kom je duurder uit omdat je dan een aantal x de dagprijs erbij krijgt. De prijs per hele week is meestal een stuk voordeliger dan de prijs per dag.

Hier de prijs van de Equinox voor de periode van 3 weken gerekend vanaf 28 juni:
Die Berechnung erfolgt auf Basis der Saisonpreise
vom 01.04.2007 bis zum 31.10.2007
Fahrzeugkategorie:
EQ - Equinox 4t&#252;rig
Leistungs-Paket:
Super-Inklusiv-PLUS-Preise
Anmietstation:
Orlando Intl. Airport / Florida
Annahme:
28.06.2007 12:00 Uhr
Abgabestation:
Orlando Intl. Airport / Florida
Abgabe:
19.07.2007 12:00 Uhr ( entspricht 21 Tage )
Basis-Mietpreis:
594,00 Euro
Rabatt:
- 5% f&#252;r Online-Buchung
Sie zahlen:
564,30 Euro

Wij hadden naast de nu aanwezige korting van 5% nog een extra vroegboekkorting van 3%

De prijs voor de auto die jij had ingevoerd is voor 3 weken:587,10 Euro

Vind ik op zich ook nog een mooie prijs maar je mag waarschijnlijk uit hetzelfde rijtje kiezen als het rijtje waaruit je mag kiezen als je de Equinox boekt dus dat scheelt dan toch weer.


.

PENPE
22-06-07, 05:43
Bij ons stond er alleen nog maar een jeep liberty en we hebben heerlijk gereden maar deze auto zoop wel benzine zeg met zijn 3.8 motor. Dus voor de bensine kiezen we niet meer dit type. De man achter de balie vertelde ons dat ze geen equinox meer in hun collectie hebben.

Hee hoi,

Wij hadden ook alleen maar keuze uit een stuk of 10 Jeep Liberty's.
Ik vondt het gebruik wel meevallen, ondanks dat ik regematig 4000+ rpm draaide met de 3.7 liter. Nadeel vd Liberty vindt ik de beperkte beenruimte aan de bestuurderskant. Ik ben maar 1.85 maar kon mn rechterbeen niet goed krijgen, zodat ik gauw last had van een slapende rechtervoet.
( dus daarom af en toe de 'kickdown' vd automaat gebruikt ;-) )

Volgend jaar ga ik , net als vorig jaar, weer voor de Chevvy TrailBlazer ( als ze die dan nog hebben he ).
Al is het alleen maar voor de beenruimte, en voor de heerlijke 4.2 liter motor......:-)

Overigens vindt ik de Liberty, in verhouding met TrailBlazer, ook erg stuiteren over de weg maar dat heeft denk ik te maken met het feit dat de Liberty een echte 4x4 is.

Groetjes vanuit Kissimme op onze voorlaatste dag,
Pieter

BimaM6
22-06-07, 11:40
ik kom in orlando rond 18.00 uur aan, waarschijnlijk zijn de Equinox's al uit, of heeft dat niets met tijd te maken? ik ga iig geen liberty nemen, vind hem persoonlijk namelijk niet zo mooi als enige suv.

Eric
22-06-07, 11:48
Het heeft niets met de tijd te maken, de hele dag worden er auto's teruggebracht en weer klaar gezet.
Als er echt geen auto staat die je wil hebben, moet je gewoon even wachten, regelmatig komen ze weer nieuwe neerzetten.
Maar zelf zou ik er niet zo'n punt van maken, het zijn allemaal prima auto's, en als ie echt niet bevalt, kun je hem gewoon de volgende dag omruilen !!
Eric

PENPE
22-06-07, 14:54
ik kom in orlando rond 18.00 uur aan, waarschijnlijk zijn de Equinox's al uit, of heeft dat niets met tijd te maken? ik ga iig geen liberty nemen, vind hem persoonlijk namelijk niet zo mooi als enige suv.

Heeft niets met tijd te maken, Alamo heeft op dit moment geen Equinox in de verhuur denk ik.
Je ziet ze ook niet als rental rijden , als ik er een zie is het er een van een 'particulier'. Maar het is best mogelijk dat ze nu in een omruilfase zitten en ze over een paar weken weer wel beschikbaar zijn.

Groetjes vanuit Kisssimmee ( onze laatste dag :-( )
Pieter

FrankS
22-06-07, 14:59
2 jaar geleden had Alamo ze in ieder geval wel. Wij hadden toen een reservering voor een Trailblazer (althans, een standard size SUV) en ze probeerde ons een Equinox aan te smeren. Omdat ik wist dat die een klasse lager zat, heb ik dat niet geaccepteerd. Na een kwartiertje wachten hebben ze toen een Dodge Durango gegeven.

Ta2 Gerrit
22-06-07, 15:28
Ik heb ze in Maart ook nog wel zien staan/rijden bij Alamo.
Misschien te populair...... of een terugroepactie wegens te zuinig ;-)

Hanz
05-08-14, 00:30
In 2013 een intermediate SUV gehuurd vanuit Nederland. Aan de balie op Orlando Int. bij Alamo deed men moeilijk want de beoogde auto (Toyota RAV4) zou te klein zijn. Ik heb stug volgehouden dat die auto prima was voor ons vieren. De man aan de balie verdween toen opeens, er kwam een ander en het was zo geregeld. Eenmaal in de parkeergarage kun je daar altijd zelf kiezen. Er stonden alleen twee lelijke Dodge SUV's die ons niet bevielen. Drie minuten gewacht en toen had ik een hagelnieuwe witte Ford Edge 2013 met navi. Die beviel prima, reed lekker en ik paste er met mijn 190 cm lengte nog goed in ook.

Hermanus
05-08-14, 17:07
Het heeft niets met de tijd te maken, de hele dag worden er auto's teruggebracht en weer klaar gezet.
Als er echt geen auto staat die je wil hebben, moet je gewoon even wachten, regelmatig komen ze weer nieuwe neerzetten.
Maar zelf zou ik er niet zo'n punt van maken, het zijn allemaal prima auto's, en als ie echt niet bevalt, kun je hem gewoon de volgende dag omruilen !!
Eric
Hoe werkt dat dan, dat omruilen? Gewoon het terrein weer oprijden en een medewerker zoeken?

bluedolph1n
05-08-14, 22:19
Terrein inderdaad op rijden, en dan aangeven dat je hem wilt omruilen. Wij hebben de auto eergisteren om een andere reden geruild, de auto gaf oil change aan. Op zich was alles nog goed, waarschijnlijk had hij een beurtje nodig. We reden bij Orlando Airport naar binnen bij de rental cars, en gaven aan dat het lampje oil change brandde. Auto neergezet, even melden bij de uitgifte van de auto's en we konden een andere uitzoeken. Met de sleutel moesten we terug naar het hokje, en daar werden de papieren omgezet naar de nieuwe auto. En wegrijden weer.

ietie
12-09-14, 10:28
Suv of fullsize wat denken jullie.
We zijn met 4 volwassenen en ong 5 koffers.

Ta2 Gerrit
12-09-14, 10:56
Suv of fullsize wat denken jullie.
We zijn met 4 volwassenen en ong 5 koffers.

Minimaal Standard, of nog beter Fullsize SUV, zeker als je ook nog wat gaat rondreizen (met bagage). Minivan is dan ook een goede optie.

utah
12-09-14, 23:04
We rijden nu met een Chevy Traverse LT. Volgens mij zeker ook geschikt voor 4 volwassenen en 5 koffers.

Holandesa
09-12-14, 13:31
Is een mid size SUV (Toyota RAV4 oid) groot genoeg voor 2 volwassenen en 2 kinderen (6 en 4 jaar) en 2 grote koffers +2 kleine/handbaggage koffers?

Michael66
09-12-14, 18:50
Ja, dat is groot genoeg.
Zorg er voor dat je geen Jeep krijgt, want die zijn erg beperkt in bagageruimte en zuipen enorm. Als je er eentje krijgt aangewezen kun je gewoon vragen om een andere ("I don't want a Jeep. Can you please get me another car? A Ford or a Dodge would be fine.")