PDA

Bekijk Volledige Versie : St. Petersburg / St. Pete Beach



Tosca
13-11-06, 20:18
Hallo forummers,

Wij gaan eind februari / begin maart 2007 weer lekker voor 2 wk. naar orlando. Nu heb ik ook een dagje gepland om naar Crystal River te gaan. (we gaan nl. zwemmen met Manatees) Nu wilden we er maar gelijk een volle dag van maken en zo ook door te rijden naar Clearwater, Sint Petersburg, Tampa en zo 's avonds weer terug naar Orlando.

Heeft iemand nog tips voor deze kust, zoals wat je echt ff gezien moet hebben daar. Ik ben benieuwd naar jullie reacties, zelf ben ik deze kant nl. nog niet opgeweest.

Groetjes Tosca :-D

Eric
14-11-06, 05:46
Ik ga er volgende week heen, dus mocht je iets speciaals willen weten, kun je het nu vragen.
Eric

Michael66
14-11-06, 08:04
Nu wilden we er maar gelijk een volle dag van maken en zo ook door te rijden naar Clearwater, Sint Petersburg, Tampa en zo 's avonds weer terug naar Orlando.

Heeft iemand nog tips voor deze kust, zoals wat je echt ff gezien moet hebben daar.
Waar gaat je interesse naar uit? Strand? Cultuur? Natuur?

Wat strand betreft zijn er diverse mogelijkheden, er zijn nl. veel mooie stranden. Wat natuur betreft kun je ook op veel plaatsen terecht. En cultuur .... er zijn een aantal musea die je kunt bezoeken.

Ik heb hier ooit een onderwerp voor geopend metr een enorme hoeveelheid mogelijkheden. Misschien vind je daar iets tussen: link (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1853).

diegoo
15-05-07, 21:23
hoi
we willen dit keer graag naar st petersburg.is iemand van jullie ooit in het holocaustmuseum geweest??wie kan me iets meer vertellen?alvast bedankt

Michael66
15-05-07, 22:06
Je bedoelt St. Petersburg (hoofdletters en punten zijn belangrijk!)?

Ja, daar ben ik wel eens geweest, en ook in het holocaustmuseum, en ook op andere plekken in deze mooie kustplaats. Wat wil je er van weten?

diegoo
16-05-07, 23:39
Wat is een must om te zien daar??En het holocaustmuseum is dus ook zeer de moeite waard?Hoe lang is het ongeveer rijden vanaf Kissimmee??
Bedankt voor je reactie.

foetsie
17-05-07, 00:14
Via de Interstate een kleine 2 uur rijden vanaf Kissimmee

Wicked Florida
29-05-07, 14:33
Wij vonden st Petersburg niet zo geweldig. Wellicht mede door de regenachtige dag deed het centrum nogal doods aan, evenals de pier.

Carlo
03-06-07, 22:58
Wij vonden St. Pete best oke. We zijn in het Holocaust museum geweest en ik vond het erg indrukwekkend. Ze hebben er o.a. een originele treinwagon waarin de joden werden gedeporteerd, wat best speciaal is in de US. In die wagon hebben ze een ring gevonden die tussen planken verborgen was en ze hebben onderzoek gedaan naar de herkomst van die ring. Daarnaast wordt de tentoonstelling zeer indringend gepresenteerd. Wij hebben ook met suppoosten gepraat (waarvan sommigen de oorlog hebben meegemaakt). Zij zijn zeker bereid om over hun ervaringen van toen maar ook over het hedendaagse racisme en neonazisme te praten.
In de buurt van het museum zijn restaurantjes en winkels, dus voor een dagje is het m.i. wel de moeite waard, het museum zeker!

Armand
08-06-07, 05:41
Ik zou persoonlijk eerder naar het Salvador Dali museum gegaan. De meest uitgebreide na die in Figueres in Spanje. Het Holocaust museum in Maimi schijnt indrukwekkender te zijn dan die in St. Pete. Heb er gisteren overnacht en de hotels in St Pete zijn erg slecht. Ik zou daardan ook niet overnachten maar in Clearwater (Beach).

Michael66
08-06-07, 07:11
Heb er gisteren overnacht en de hotels in St Pete zijn erg slecht. Ik zou daardan ook niet overnachten maar in Clearwater (Beach).Boute uitspraak: "De hotels" in St. Pete zijn slecht. Misschien heb jij een slecht hotel getroffen, maar die heb je overal. Dat zegt nog niets over de algemene staat of dienstverlening van de hotels in een plaats.

Ik heb enkele jaren terug in het Travelodge in St. Pete gezeten, en dat was matig (kleine kamers, onvoldoende airco). Maar ook in Clearwater Beach in een Best Western een slechte ervaring gehad. Daarentegen ook goede ervaringen in beide plaatsen gehad. Dit jaar ga ik naar het Sirata hotel in St. Pete, een mooi hotel/resort. En als je je eens echt wilt laten verwennen in St. Pete: het (roze) Don Cesar hotel. Ik kan je verzekeren: da's een absoluut top-hotel, en staat toch echt in St. Pete Beach.

Armand
11-06-07, 01:16
Sorry voor de verwarring, maar ik bedoelde St Petersburg ipv St Pete Beach.

Ceetje
11-06-07, 18:23
Ik heb enkele jaren terug in het Travelodge in St. Pete gezeten, en dat was matig (kleine kamers, onvoldoende airco).Hebben wij ook gezeten, goed is anders, maar wel goedkoop en leuke ligging!

pieterpostma
12-06-07, 10:43
De meeste hotelrecensies zoek ik op via Expedia en Zoover. Daar haal je al veel uit, maar uiteindelijk zijn het je eigen maatstaven die de kwaliteit van een hotel bepalen. Ik zie op dit forum (heel) veel mensen zoeken naar hotels b.v. goedkoper dan 100 dollar per nacht. Het is wat dat betreft overal in de wereld hetzelfde aan een goede kwaliteit hangt meestal een dito prijs. Ik was in de gelukkige omstandigheid in Florida te zijn en hotels ter plekke te boeken. What you see is what you get.

Iedereen die bezig is met voorbereidingen. Succes!

Oant sjen,
Pieter Postma

:D

Floor
24-07-07, 17:51
Ik heb gehoord dat bij St. Pete erg mooie stranden liggen.
Klopt dit?

SpaceAce
24-07-07, 19:02
Fort DeSoto Park! Ik vond het inderdaad een super mooi strand!

A3
30-07-07, 22:49
Prachtige stranden en er zijn, zoals overal, best aardige hotels met een goede ligging en prima prijs/kwaliteitverhouding te vinden.

Bijvoorbeeld het Howard Johnson Resort in St. Pete Beach. Wij verbleven er vorig jaar en het ligt aan het strand, met een eigen (mooi) zwembad en redelijke kamers voor een redelijke prijs ( wij betaalden iets van 65 dollar).

MVG

A3

Klaasvantrui
12-08-07, 02:11
Wij hebben dit jaar in een huis gezeten met z'n zessen met uitzicht op Tampa Bay,we hebben de beste vakantie tot nu toe gehad en hebben het huis al weer gehuurd voor volgend jaar.
Winkels en stranden zijn op 20 min rijden,en The Baywalk het uitgaanscentrum van St.Petersburg is 10 min rijden.
Je kunt het huis zo online reserveren, het koste ons maar 2500 dollar gedeeld door 6 is dat 417 dollar voor 2 weken.
http://www.capalborental.com/ je kan de huizen of condos hier bekijken.
Ik ga nu al 12 jaar hier naartoe en ben altijd tevreden geweest over de hotels in St Petersburg,FL

dietist
03-10-07, 23:19
Hallo Florida-liefhebbers,
Graag zou ik willen weten of je goed kunt winkelen op modegebied in St. Peteersburg. Zelf ga ik binnenkort op zakenreis daar naartoe en mijn man twijfelt of hij mee wil. Hij zou alleen meewillen als hij daar goed kan winkelen. Hij houdt van Armani, Dolce & Gabbana etc.
Zon, strand en musea etc. boeit hem niet zo. Is er wel kleding van fashion designers te vinden in St. Pete of nabije omgeving, of moet je dan echt naar Miami o.i.d.?
In leuke, vooral grote, supermarkten zou hij zich ook goed kunnen vermaken. Evenals in games-winkels. We moeten al snel beslissen of hij meegaat of niet, dus jullie mening is erg welkom!:-k
De reis kost hem ca. 800 euro, dus de vraag is vooral ook: zouden jullie in zo'n situatie meegaan naar St. Petersburg, of zouden jullie denken ' hij kan beter een keer naar bv. New York gaan... M.a.w. is St. Petersburg vergelijkbaar met slechts een lokaal plaatsje of is het veel meer dan dat?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

mafo
04-10-07, 00:01
Die 800 euro wat krijg ie daar voor ?? Kan me voorstellen dat het alleen de vlucht is omdat hij bij jou op de kamer kan slapen ? Dan is de 800 euro nl niet zo goedkoop.

Je zit vlak bij Tampa en daar zijn genoeg winkels te vinden in alle soorten en maten. Verder is Orlando ook best te doen vanuit st Petersburg en daar heb je wel de nodig outlets en malls waar je naar mode kan zoeken. Denk niet dat St. Petersburg zelf erg bekend staat als modestad.

dietist
04-10-07, 08:25
Hallo Mafo, bedankt voor je reactie.
Die 800 euro is wat het hem in z'n geheel kost, dus de vlucht, trein naar Schiphol, paspoort etc. We hebben ruim gerekend.
Heb je misschien een voorbeeld waarmee je St. Petersburg vergelijken qua stad/plaats?

jaap
04-10-07, 13:43
Misschien heb je hier wat aan ; http://www.mallseeker.com/

Michael66
04-10-07, 14:23
St. Petersburg is zeker geen shopping-paradise. Wij gaan er alleen maar naartoe voor het honkbal en een bepaalde scrapbook-winkel.

Zoals hiervoor gezegd: Orlando is het shopping center van centraal-Florida. Op iets meer dan een uurtje rijden vanaf St. Petersburg vind je alles (en meer!!) wat je hartje begeert!!

mafo
06-10-07, 21:05
Ben nooit zolang in St Petersburg geweest hier heb ik wel wat foto's (http://www.flickr.com/photos/mafo/with/56030720/) staan. Je kan er Pelikanen voeren op de pier dat is wat ik weet :)

Michael66
07-10-07, 05:54
Ben nooit zolang in St Petersburg geweest hier heb ik wel wat foto's (http://www.flickr.com/photos/mafo/with/56030720/) staan. Je kan er Pelikanen voeren op de pier dat is wat ik weet :)
St. Petersburg is (gelukkig) meer dan dat. Alhoewel het allemaal niet zo spectaculair is als Disney en Busch Gardens is er toch wel een heleboel leuks te doen.

Een greep uit de mogelijkheden:

De Pier. Zoals genoemd kun je er pelikanen voeren. Maar ook vissen, het aquarium bezoeken, eten in de food court, lekker shoppen of gewoon even uitwaaien.

Het Dalí-museum. "...I am painting pictures which make me die for joy, I am creating with an absolute naturalness, without the slightest aesthetic concern, I am making things that inspire me with a profound emotion and I am trying to paint them honestly." -- Salvador Dalí

De Tampa Bay Devil Rays. Tropicana Field is het overdekte stadion waar deze groep zeer getalenteerde jonge honkballers hun wedstrijden spelen van april tot en met september.

St. Pete Beach. Een leuke badplaats met o.a. het meest roze luxe dure hotel: Don Cesar.

Races. Jaarlijks de Honda Grand Prix of St. Petersburg door destraten van de stad en geregeld ook allerlei powerboat-, superboat- en weet-ik-veel-wat-voor-boat-races.

Science Center of Pinellas. Dieren, planetarium, telescoop, zeeleven en nog veel meer.

Sunken Gardens. "Sunken Gardens is a botanical paradise in the midst of a bustling city. As St. Petersburg's oldest living museum, this 100 year old garden is home to some of the oldest tropical plants in the region."

Parken. St. Peterburg is een erg groene stad, met meer dan 135 parken. Lekker om eens even niets te doen,uit te rusten van alle drukte op andere plaatsen.

The Pinellas Trail (http://www.pinellascounty.org/trailgd/default.htm), a 47-mile hiking/biking trail, connects St. Petersburg with central and north Pinellas County-the longest urban linear trail in the Eastern U.S.

Het superdeluxe Renaissance Vinoy Resort & Golf Club. Als ik ooit veel geld heb wil ik daar heen!

Baywalk, your total shopping, dining and entertainment experience. Niet zo spectaculair, wel een vestiging van TooJays waar je heerlijk kunt eten. En een Ben & Jerry's, Dan Marino's, Johnny Rockets', Starbucks etc.

Boyd Hill Nature Preserve. Zo'n vijf kilometer aan "trails and Boardwalks" door de prachtige natuur.

En .... nog veel meer! Hier vind je nog 50 dingen (http://www.stpete.org/50things.htm) die je kunt zien en doen in St. Petersburg.

didierc
13-04-08, 21:09
wij willen een tussenstop maken van een dag of 3 in Tampa-St. Pete. Wij willen deze dagen een aantal dingen doen met name naar bush gardens.
Omdat wij een hele dag in een park eigenlijk te lang vinden gaan we meestal 's ochtends vroeg en gaan dan tegen de middag ( uur of 1) een paar uur weg om dan tegen de avond evt weer terug te komen.

Ik heb een aantal vragen:
Is Bush Gardens ook in de avond de moeite waard?
Weet iemand een leuk Priceline hotel wat centraal ligt t.o.v. strand/Bush gardens en de city.

Een andere vraag is. we willen vanuit Orlando naar Chrystal Springs of Homassa om te snorkelen/duiken met de zeekoeien welke plaats heeft de voorkeur? Iemand nog een suggestie voor een hotel. Ik denk dat de afstand vanaf Tampa te groot is om er heen te rijden.

Alvast dank Didier

Geert76
14-04-08, 00:52
ik heb via priceline 2 nachten Tradewinds Sandpiper In St Pete Beach gewonnen voor $73per nacht.
Eigen site van het hotel staan er prijzen vanaf $189.

Hotel staat zeer hoog in lijstje Hotels in St Pete Beach--Tripadvisor

aeroxerel
14-04-08, 12:14
Heb onlangs ook de Sandpiper gewonnen voor in oktober.

Is toch nog altijd wel een eindje rijden tot aan Busch Gardens.

Een hotel dat aan het strand ligt én dicht bij Busch Gardens ga je niet direct vinden (volgens Google Maps toch ongeveer 45 minuten rijden)

chalesa
22-04-10, 23:13
Hoi Floridakenners,

Kan iemand mij vertellen of Jacksonville en st.Petersburg leuke plaatsen zijn om te bezoeken? En wat er te beleven valt. Dat mag van alles zijn, ik hoor het graag.

Groetjes chalesa

kimm82
19-01-11, 21:17
Hoi,

wij willen in ons reisschema in mei 3 nachten verblijven in St. Petersburg, St. Pete beach of Tampa. Vind het erg moeilijk kiezen.
St. Pete beach zal waarschijnlijk veel weg hebben van Clearwater, daar zijn we wel eens geweest. Ook op het strand van Indian Rocks zijn we geweest.

Is St. Petersburg een grote plaats? En is het strand daar net zo mooi als in bijv. Sarasota?
Dit zijn we trouwens van plan te doen: naar Clearwater (alleen voor de kerstwinkel), een keer ergens shoppen, in de avonden lijkt Tampa ons leuk (Ybor City en Tampa theatre) en gewoon een dagje relaxen op het strand.
Vinden jullie Tampa trouwens een mooie stad? Is het er erg chaotisch/ druk?

Misschien domme vraag, maar is Tampa Bay nou eigenlijk ook officieel een plaats? Als ik het intoets bij Google maps krijg ik 3 vage opties. Waar ligt het dan precies?

Dus welke plaats is volgens jullie het leukst/ gezelligst? Tampa (bay?), St. pete Beach of St. Petersburg?

Teleton
20-01-11, 11:58
Misschien domme vraag, maar is Tampa Bay nou eigenlijk ook officieel een plaats? Onder het motto "domme vragen bestaan niet", de naam zegt het al: Tampa Bay = de Baai van Tampa.

Vergelijk het maar met het Markermeer......

Overigens zijn de 'wat is de leukste' vragen, gezien het aantal reacties, niet zo polulair. Eigenlijk zijn ze ook nooit te beantwoorden. Het is al vaak gezegd; de een houdt van de moeder, de ander van de dochter en nummer drie kiest voor allebei......\\:D/

Maar als het jou nu leuk lijkt om naar Tampa te gaan, wat houdt je dan tegen? Wat kan jou het bommen of anderen het een mooie stad vinden? Wat is trouwens een mooie stad? En wie bepaalt of het strand in Florida mooier/gezelliger is dan dat van, pakweg Cadzand, om maar een buitenplaats te noemen. Beiden hebben hun charme, ik kan Cadzand persoonlijk van harte aanbevelen, anderen willen er nog niet dood gevonden worden.

Is het er druk, in Tampa? Tsja, wat is druk? Het is een grote Amerikaanse stad zoals er tientallen zijn. Het is een havenplaats (de zevende van de VS) en een vissersplaats. Je kunt er dus vergif op innnemen dat er nogal wat verkeer is, maar chaotisch? De Amerikanen leggen gewoon een zesbaansweg aan....

Moeilijk, moeilijk, keuzes, keuzes....

kimm82
20-01-11, 18:24
bedankt Teleton voor je reactie, .....heb er alleen niet zo veel aan, haha! :lol:. Alhoewel, het laatste stukje over Tampa, daar kan ik dan wel een heel klein beetje iets mee.
Ik begrijp natuurlijk wel dat iedereen een andere smaak heeft, maar het leek me leuk om te weten van mensen die deze 3 plaatsen allemaal bezocht hebben, welke zij het leukst/mooist/gezelligst vonden en het liefst 3 dagen willen verblijven. Soort meeste stemmen gelden ofzo.

Als iemand aan mij bijvoorbeeld vraagt of ik Clearwater of Vero Beach leuker vind dan kan ik toch ook gewoon antwoorden? Namelijk zo:
Vero beach, omdat het daar minder toeristisch (en dus veel minder druk) is en je hoeft er niet te betalen om je auto te parkeren. Je hebt er ook een prime outlet en leuke winkeltjes en wij vonden dat gewoon een heel lief, mooi en gezellig plaatsje. Zo kan het toch ook? En of andere daar dan hetzelfde over denken, dat hoeft niet. Ben ook wel eens in een hotel geweest dat door sommige mensen op vakantiereiswijzer de grond in werd gestampt maar waar wij het super vonden. Kortom het ging mij om jullie persoonlijke voorkeur met onderbouwing.

Ik denk dat we nu gaan kiezen voor St. Petersburg of Tampa. Ben bang dat 3 dagen St. Pete beach te saai voor ons is. We liggen geen hele dagen op het strand en sávonds misschien ook niet veel te doen daar. Wij gaan bijv. graag eens naar de bios of naar de winkels in de avond. Vanuit Tampa of St. Petersburg kunnen we ook makkelijk eens naar het strand en de kerstwinkel in Clearwater rijden.

Dus, sorry durf het bijna niet meer te vragen:
St. Petersburg of Tampa. Waar zouden jullie liever een hotel/motel boeken voor 3 dagen? Graag met toelichting. Alvast bedankt!

Michael66
20-01-11, 19:24
Het lastige is iedereen weer een eigen ervaring heeft in een bepaalde plaats. Zelf al zouden jij en ik op dezelfde dag in St. Petersburg zijn, we zouden er waarschijnlijk allebei iets anders opzoeken, iets anders gaan doen. Voor mijn en de mijnen staat St. Petersburg voor scrapbook-winkels (Whom-so-Doodle) en honkbal (Tampa Bay Rays). En overnachten doen we liever in St. Pete Beach in een hotel direct aan het strand (ontbijten bij een wakker wordende zee .... SUPER), beetje luxe en allerlei dingen bij het hotel te doen (The Grand). En Tampa is voor ons Busch Gardens en vrienden ontmoeten. En deze zomer ook MOSI en nog wat andere zaken. Er is daar zo ontzettend veel te doen, niet voor niets wonen daar ook heel veel mensen.

Dat zijn dus mijn Tampa, mijn St. Pete Beach en mijn St. Petersburg.

Over parkeerkosten weet ik niets, dat interesseert mij helemaal niets. En leuke winkeltjes ... tja, wat zijn leuke winkeltjes? In Tarpon Springs heb je m.i. leuke winkeltjes. Dat plaatsje ligt trouwens ook in de Tampa Bay-area, aan de bovenkant. Maar ja, ik ben dan ook weer snel gecharmeerd door Griekse dingetjes. En handgemaakte dingetjes. Maar daarvoor kun je ook .....

En zo kan ik nog wel een uurtje of 20-30 doorgaan.

Zoals Teleton hier zo vaak zegt: Florida is too much!!

sonja
20-01-11, 19:35
Zou niet overnachten in Tampa, grote stad, wel leuke malls de Westshore mall en International Plaza (http://www.shopinternationalplaza.com/). In Tampa is een bezoek aan Ybor (http://www.centroybor.com/) Center erg gezellig, vooral in de avond.
Persoonlijk vind ik St Pete Beach heel prettig. Mooie stranden, veel restaurantjes, malls. Vlakbij is Fort Desoto Park (http://www.pinellascounty.org/park/05_ft_desoto.htm), dit heeft een van de mooiste stranden van Amerika. Voordelig hotel in St Pete is het Dolphin beach resort (http://www.dolphinbeach.com/), grote kamers en ligt direct aan het schitterende parelwitte strand. Vandaaruit kun je ook makkelijk naar Clearwater voor een tochtje met de Little Toot. In mijn reisverslag heb ik het e.e.a. beschreven.
Succes met de plannen en laat nog even weten wat het geworden is.

cloggie68
20-01-11, 23:12
Goh laat ik dat Dolphin Beach Resort nou net vandaag hebben geboekt :-D:-D:-D

natascha666
21-01-11, 08:36
Wij gaan voor de beachcomber resort.....:D
Moet me alleen idd nog eens verdiepen in de omgeving...
Outlets zitten daar toch ook in de buurt?

sonja
21-01-11, 11:03
De Ellenton outlet (http://www.ellenton.com/recreation.html)zit op 20 minuten rijden, dan ga je over de mooie Sunshine Skyway (http://goflorida.about.com/od/saintpetersburg/ss/stpete_downtown_10.htm) bridge. Kijk eens op Google voor afbeeldingen:D.

sonja
21-01-11, 11:24
Goh laat ik dat Dolphin Beach Resort nou net vandaag hebben geboekt :-D:-D:-D

Wel zeuren om een kamer met balkon en zwembad/zeezicht hoor. Anders heb je kans dat je uitzicht het parkeerterrein is. Alle kamers hebben 2 tweepersoonsbedden, ideaal voor gezin met kids. Een nadeel: er was geen wifi:o, wellicht dat daar inmiddels verandering in is gekomen.
1 blok verder zit een internetcafe.

cloggie68
21-01-11, 21:29
We hebben Poolview gereserveerd (geen Beachview, was duurder) dus dat moet goedkomen :)

sonja
22-01-11, 09:49
We hebben Poolview gereserveerd (geen Beachview, was duurder) dus dat moet goedkomen :)

Helemaal goed, je hebt vanaf die kamers ook uitzicht op zee. Rond een uur of vijf is er in de (kleine) poolbar live music, erg gezellig.

kimm82
12-06-11, 13:50
Inmiddels zowel St. Pete Beach en St. Petersburg bezocht. Mijn voorkeur gaat uit naar St. Petersburg. Mooie, gezellige stad en leuke pier (ook dolfijnen gezien). Voor ons was St. Pete Beach te saai. We zaten in het Dolphin Beach resort. Helaas geen uitzicht op het strand of zwembad. Vond het ook geen bijzonder hotel, zeker niet voor die prijs (voor minder geld in betere hotels verbleven, en met ontbijt). Ligging op het strand was natuurlijk wel ideaal. We verbleven nu 2 nachten in St. Pete Beach maar hadden toch liever in St. Petersburg verbleven. Volgende keer zou ik St. Pete Beach dan ook overslaan (heel het stuk tussen Clearwater en St. Pete Beach trekt ons trouwens niet zo). Voor een paar dagen strand verblijf ik veel liever in Sarasota. Geweldige stad en mooie stranden (Anna Maria Island en Coquina Beach waren onze favorieten), veel mooier dan het strand van St. Pete Beach naar mijn mening.

deh78
12-06-11, 15:20
Wij willen een volle dag naar Fort de Soto park, hebben jullie daar ervaringen mee en hoe is het/was het...We hebben al een Hotel geboekt in St. Petersburg (hampton inn) we gaan in de avond naar een wedstrijd van de Tampa Rays en de dag erna wilden we wel naar Fort De soto gaan.

Gr. Dennis

Michael66
13-06-11, 18:42
Over Fort de Soto is een onderwerp op het forum. Niet al te groot, maar wel waard om wat nieuw leven in te blazen.

Fort de Soto (http://floridaforum.nl/showthread.php?t=6452)

sonja
13-06-11, 18:58
In Fort de Soto kun je makkelijk een dag doorbrengen, fietsen huur, ferry nemen, picknicken, strandwandeling, of luieren op het strand, het is er schitterend. Veel wildlife en prachtige natuur.

van der Steen
21-07-11, 23:28
Op zaterdag 6 augustus gaan wij naar een honkbalwedstrijd van de Tampa Bay Rays, dat is in de avond.

Wat raden jullie aan om daarvoor naar toe te gaan? We komen uit Orlando met de auto.

Fort de Soto park?
St. Pete Beach?
Clearwater?

Alvast bedankt

Michael66
22-07-11, 07:26
Als je een lekker dagje naar het strand wilt ... dan maakt het niet zoveel uit welke je kiest; het is overal mooi! Redelijk brede witte stranden, warme zee met beperkte golfslag. Clearwater is wat verder van het stadion af (nog ruim een uur rijden), dan zou ik liever kiezen voor iets dichterbij, zoals de andere twee opties die je aangeeft. Die zijn op ca. 20-30 minuten van het stadion.

Veel plezier!!

van der Steen
22-07-11, 13:28
Ik ben vorig jaar op Fort de Soto park geweest, maar dat is vrij groot en ik wist niet echt waar je dan moet gaan liggen (waar andere mensen ook liggen). Er staat wel wat info hier, maar niet echt veel.

Clearwater is ook een schitterend breed strand ja, alleen eromheen is er weer niet zoveel te beleven volgens mij. St. Pete beach ben ik heel even geweest, dus weet niet of daar iets te beleven valt.

sonja
22-07-11, 19:05
Het advies van Michael66 is echt het beste, Clearwater ligt een uur rijden van Tampa. In St Pete kun je heel goed naar het strand, kijk eens naast het Dolphin beach resort, 4900 Gulf Blv., daar is een public parking en een schitterend strand, restaurantjes in de buurt en evt ook een supermarkt.

van der Steen
22-07-11, 19:15
Clearwater ligt een uur rijden van Tampa.

Tampa Bay Rays ligt niet in Tampa, maar in St. Petersburg (althans veel dichterbij).

Verder bedankt voor je reactie, denk dat we dan toch maar naar St. Pete Beach gaan.

nikie1968
24-07-11, 21:44
Het advies van Michael66 is echt het beste, Clearwater ligt een uur rijden van Tampa. In St Pete kun je heel goed naar het strand, kijk eens naast het Dolphin beach resort, 4900 Gulf Blv., daar is een public parking en een schitterend strand, restaurantjes in de buurt en evt ook een supermarkt.hebben wij vorig jaar ook gezeten...goed hotel...niets aparts maar wel schoon en direct aan het strand...recht tegenover winkelcentrum, waar wij s'morgens lekkere verse broodjes haalde.....zit een lekker bbq restaurant op loopafstand....vond het strand daar ook geweldig....

van der Steen
25-07-11, 12:59
Nikie, bedankt!

Keuze hebben we wel gemaakt. We gaan gewoon naar St. Pete Beach.
En dan parkeer ik met auto bij jullie hotel.

Top

cloggie68
25-07-11, 13:05
Oooh 3 weken geleden zaten we nog in het Dolphin Beach Resort... achteraf een van de leukste hotels van de vakanties... waren we nog maar daar :)

samtif
28-08-11, 05:19
Oooh 3 weken geleden zaten we nog in het Dolphin Beach Resort... achteraf een van de leukste hotels van de vakanties... waren we nog maar daar :)
Op dit moment zitten wij ook in Dolphin Beach Resort. De locatie is geweldig maar op dit moment waait het behoorlijk hard nog een stukje van Irene.
Blijven tot overmorgen, ff afwachten hoe het ontbijt is.

sonja
28-08-11, 10:01
Op dit moment zitten wij ook in Dolphin Beach Resort. Blijven tot overmorgen, ff afwachten hoe het ontbijt is.

Zou niet in het hotel ontbijten, aan de overkant zit Village Inn, veel beter en voordeliger.

natascha666
28-08-11, 12:16
wij zitten een paar dagen in de beachcomber.....is die Village Inn dan ook een aanrader?
Wij hebben denk ik geen ontbijt maar heb al gehoord dat als het er wel bij zit het niet zo denderend is dus vandaar al eens aan het kijken voor lekker ontbijt/lunch plekjes :-)

sonja
28-08-11, 15:18
wij zitten een paar dagen in de beachcomber.....is die Village Inn dan ook een aanrader? :-)

Het is wel wat verder weg van de Beachcomber, je moet dan met de auto, zo'n 2 a 3 minuten. Je kunt ook naar Skidders (http://www.tripadvisor.ca/Restaurant_Review-g34606-d594709-Reviews-Skidders_Restaurant-Saint_Pete_Beach_Florida.html), dat is ook een heel goed en gezellig restaurant en voor jullie dichterbij.

natascha666
28-08-11, 17:16
thanx voor je tips...ze staan in de lijst! :-)

Lauya
19-10-11, 12:38
In mei zitten we in het Sitara hotel in St. Petes beach, iemand ervaringen met dit hotel en tips over wat daar te toen? Eten? Ontbijten?

We kunnen helaas niet naar een honkbalwedstrijd. Zitten nu te denken aan een bezoekje aan Tarpon Springs en misschien naar Tampa of St. Petersburg. Heeft iemand daar nog iets heel leuks meegemaakt?

sonja
19-10-11, 17:29
In mei zitten we in het Sitara hotel in St. Petes beach, iemand ervaringen met dit hotel en tips over wat daar te toen? Eten? Ontbijten? ... bezoekje aan Tarpon Springs en misschien naar Tampa of St. Petersburg.

Je bedoelt het Sirata beach resort? Prima hotel, kamers wat oubollig, met een klein keukentje, wifi tegen betaling. Uitstekende ligging, op het strand. Zou niet in het hotel ontbijten of dineren, goed ontbijtrestaurant is Skidders, Village inn of Ihop, aan de overkant, stukje lopen of de auto nemen. Restaurants voor diner genoeg op Gulf boulevard.
Je kunt St Pete's naar Ybor city in Tampa, Tarpon springs, Sarasota.

Lauya
19-10-11, 18:23
Idd! Het Sirata... Sinatra, Sitara, Tiara... pfff. Ik las ook e.a. over Harry's Bar daar op het strand. Daar ervaringen mee?

Michael66
11-04-13, 16:34
Een mooie foto van het strand bij het Trandewinds Island Grand resort in St. Pete Beach.

Iemand anders nog iets te vragen of vertellen over St. Pete Beach en St. Petersburg?

http://img10.imageshack.us/img10/6016/60161739231852087529120.jpg

trails
11-04-13, 19:19
De Sunken Gardens staan bij ons op het programma. Wie is er geweest en wat vond je er van?

axzel
12-04-13, 14:36
Hoe zit het met parkeren in St. Pete beach, vergelijkbaar met Clearwater qua prijzen?

au3
12-04-13, 15:40
En heeft iemand ervaring met Dolphin Landings in St. Pete Beach?
We hebben via groupon een dolfijnencruise bij ze geboekt.

sonja
12-04-13, 16:26
@au3, ja daar hebben wij ervaring mee. Super leuk, met een zelboot dolphins spotten, wij zijn al een keer of 3 met ze uitgevaren, aanrader! Je vindt Dolphins landings op de shopping plaza aan de zijkant van de Publix. Veel plezier en een goede keuze.

Michael66
12-04-13, 21:33
@axzel:
ja, vergelijkbaar. Je kunt bij de hotels parkeren, voor zo'n $15 per dag. Hoe centraler je wilt zitten, hoe duurder het parkeren, uiteraard.
Ik ken overigens geen parkeergarages of zo in St. Pete Beach. Ik zat er altijd in een hotel, dus kon daar steeds gemakkelijk parkeren.

au3
12-04-13, 21:40
@au3, ja daar hebben wij ervaring mee. Super leuk, met een zelboot dolphins spotten, wij zijn al een keer of 3 met ze uitgevaren, aanrader! Je vindt Dolphins landings op de shopping plaza aan de zijkant van de Publix. Veel plezier en een goede keuze.

Thnx, Sonja!

flexx
06-06-13, 00:58
heb je in st. pete beach ook barretjes/terrasjes waar je savonds kan gaan drinken bij het strand met live muziek/dj ofzo?

sonja
06-06-13, 09:35
Sommige hotels hebben een strandbar met muziek, b.v. Dolphin beach resort, Grand Plaza, Sirata enz. Niets is mooier dan met een heerlijke drankje in de hand in een strandbar de zonsondergang te zien. Alcohol is niet toegestaan op het strand van St Pete Beach, (http://www.727area.com/recreation/st-pete-clearwater-beach-laws-alcohol-pets-dos-and-donts.html) behalve dan in de strandbars. Terrasjes zul je in Florida niet echt tegenkomen, behalve in de parken, Down Town Disney enz.

natascha666
06-06-13, 22:26
Wij sliepen een paar dagen in Beachcomber resort (kijk ook eens bij mijn hotel ervaringen) en daar had je https://foursquare.com/v/jimmy-bs-beach-bar/ Jimmy B's beach bar.
Echt een super relaxt tentje recht aan het water met elke dag vanaf 2/3 live muziek met allerlei soorten volk ook van jong tot oud.... was ik er nog maar .. :)

van der Steen
27-06-13, 10:52
Clearwater of St. Pete Beach? En waarom?

sonja
27-06-13, 18:00
Clearwater of St. Pete Beach? En waarom?

Is dit een quiz?

Michael66
28-06-13, 09:18
@vandersteen: ik ga voor St. Pete Beach, zoals ik al eerder in dit onderwerp heb uitgelegd.
Wat voor jou het leukst is ... dat kun je het best zelf bepalen. Dit onderwerp en het onderwerp over Clearwater Beach (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?9473-Clearwater-Beach&p=184814&viewfull=1#post184814) geven alvast een beetje info.

Succes en veel plezier!

Syllvia
22-03-18, 11:59
We gaan in mei weer naar Florida, we zitten aan zee in Daytona, daarna in Kissimmee, nu hebben we nog 1 nacht over, en willen we naar John's Pass Village and boardwalk.
Overnachten willen we in Sint Petersburg doen. (dus niet gelijk aan zee, hebben we al een week gehad dan) Iemand nog een tip voor een leuk hotel?

natascha666
22-03-18, 18:25
wij hebben 2 nachten geslapen in het Beachcomber hotel, is wel direct aan het strand maar super chill daar, mooie tuin, groot zwembad, klein zwembad en de nr. 1 beachbar van Florida (waar we overigens geen geluidsoverlast van hadden snachts) http://www.beachcomberflorida.com/

elstars
22-03-18, 18:57
Beach drive inn, in het centrum van St. Petersburg. Kleinschalig, 5 kamers, old-style ingericht, vlakbij gezellige restaurants,winkels en musea. Link:http://www.beachdriveinn.com/rooms_and_rates.html Wij hebben hier een nachtje gelogeerd en dat beviel ons goed. We kregen een gratis upgrade naar de suite.

Syllvia
22-03-18, 20:40
Bedankt! zien er beide goed uit! Het is de Beach drive Inn geworden :):)

Ta2 Gerrit
22-03-18, 23:20
Jammer dat je al wat hebt gevonden ;) Wij hebben zo'n nachtje gehad een paar jaar geleden, in Crystal Palms Beach Resort (http://crystalpalmsbeachresort.com/), wat niet direct aan het strand ligt, maar wel een paar minuten van St.John's. Mooie appartementen, met zeezicht, toen (2014) via Expedia voor net iets meer dan 100 euro.

Syllvia
23-03-18, 07:21
Ziet er heel mooi uit Gerrit! Ik onthoud het voor een volgende keer ! :)