PDA

Bekijk Volledige Versie : Snorkelen in Florida (excl. Keys)



Maartje
10-04-05, 14:49
We zijn van plan in Florida voor het eerst van ons leven te gaan snorkelen. Wat is jullie advies: hier een snorkelsetje kopen (en hoe professioneel moet dat zijn?), daar kopen of daar huren, als dat überhaupt kan?

Bedankt alvast!

Bai,

Maartje

Ebelix
10-04-05, 15:26
De eerste keer altijd huren. Als het bevalt kan je altijd alles ter plekke kopen.

Harm
10-04-05, 17:03
Wij hebben goede ervaring met Quicksilver .
http://www.quicksilversnorkel.com/index.htm
Op de vertrekplaats van deze onderneming zijn nog een aantal ondernemingen waarmee je kunt duiken of snorkelen. Om te duiken heb je echter en brevet nodig.
Harm

Maartje
10-04-05, 17:05
Bedankt! En nee, duiken is echt nog niet onze ambitie. We zijn een groepje van 5 personen, variërend in leeftijd van 9 tot 47 jaar, en kunnen allemaal redelijk zwemmen, maar hebben nog nooit gesnorkeld. Moet toch wel lukken daar, hoop ik?

Bai,

Maartje

Harm
10-04-05, 17:32
De leeftijd moet geen bezwaar zijn. Het is een hele belevenis, vooral als je het nog nooit gedaan hebt. Onderwater kun je van alles tegen komen. Zie voor een paar plaatjes van zowel onder als boven water mijn hompage en scrol naar 5 mei
http://home.hccnet.nl/h.de.weert/index1.html
klik op het plaatje voor een vergroting.
Alvast veel plezier
Harm

Maartje
10-04-05, 17:38
Ziet er heel goed uit allemaal, we hebben er ontzettend veel zin in! Jouw verslag had ik al eens gelezen, maar nu heb ik wat meer op dat detail gelet. Leuk verslag hoor, en ook lekker praktisch voor ons als newbies. Nog maar 22 nachtjes!

Bai,

Maartje

A3
10-04-05, 17:41
Hallo Maartje,

Snorkelen bij Key largo is heeeel mooi. Ook mooi, zeker om dit eerst te doen, zodat je alvast in zoet water zondergolfslag kunt oefenen, is kelly park.

Dat is echt fantastisch! Ik spreek wat zowel kelly PArk als Key largo betreft uit eigen ervaring. Wij waren er ook met kinderen (9 en 10).
Zie ook deze link: http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=32

Veel plezier!

A3

Sandratje
13-05-07, 11:27
Ik heb al even de zoekfunctie gebruikt, maar kan niet echt vinden wat ik zoek.

Is het toegestaan en de moeite waard om zelf te gaan snorkelen in Florida. dus zonder begeleiding of vanaf een bootje.

Ik heb 3 snorkeldiploma's maar zal dan ook niet te ver het water in gaan...

Wat zijn de beste plaatsen om te snorkelen?

wippelgem
13-05-07, 12:53
op de keys zal je leuke plekken vinden waar je kan snorkelen. Ik heb al veel goeds gelezen over key largo.
Ik weet niet of het toegelaten is om op eigen houtje te snorkelen.

Marcelg
30-09-07, 22:53
De camera ken ik ook niet, misschien weet je het volgende al, maar als je mooie foto's wilt hebben van familie of vrienden tussen de tropische vissen, even een banaan onderwater pellen, dan in stukjes breken, je krijgt zo ontelbaar veel vissen om je heen, wees niet ongerust, je trekt hier geen barracuda's of haaien mee aan.
Tropische vissen houden van banaan.

Renske1978
30-09-07, 22:56
Barracuda's hebben we daar dus wel gezien. Ik had hem dus gezien en wees naar dat beest richting mafo, gelukkig wist ik niet dat het een barracuda was. Anders was ik er meteen uit gegaan.

Marcelg
02-10-07, 03:15
We hebben inderdaad erg veel barry's hier, ik heb echter nog nooit gehoord dat ze iemand aan hebben gevallen, het kan inderdaad zo zijn dat lekker aan het snorkelen bent en ineens kijk je een baaracuda recht in zijn ogen.
Tenslotte ben je toch in hun tuin aan het zwemmen.

Corry
02-10-07, 21:22
Geestig hoor! Ga zelf voor mijn kleine digitale Canon een onderwaterbehuizing kopen. IK WIL DAT OOK WEL EENS MEEMAKEN!8-) Kan niet wachten en snorkelen vind ik wel leuk. Duiken niet is me te eng.=;

pascalbrouwers
02-10-07, 22:12
Geestig hoor! Ga zelf voor mijn kleine digitale Canon een onderwaterbehuizing kopen. IK WIL DAT OOK WEL EENS MEEMAKEN!8-) Kan niet wachten en snorkelen vind ik wel leuk. Duiken niet is me te eng.=;
een onderwaterbehuizing kopen :shock:
waarom niet een wegwerp onderwatercamera :-$

http://img440.imageshack.us/img440/1068/fotopascalfl3.jpg (http://imageshack.us)

mafo
02-10-07, 23:04
Geestig hoor! Ga zelf voor mijn kleine digitale Canon een onderwaterbehuizing kopen. IK WIL DAT OOK WEL EENS MEEMAKEN!8-) Kan niet wachten en snorkelen vind ik wel leuk. Duiken niet is me te eng.=;

Helaas is er voor mijn Canon geen passende onderwaterbehuizing. Maar de waterdichte camera's van Olympus zijn er rond de 230 euro. Komt nog wel een extra accu en geheugenkaartje bij. Voordeel is dat je camera altijd geschikt is voor onderwaterfoto's en je niet hoeft te denken aan de behuizing.

snerual
07-10-07, 12:43
Ik gebruik zelf dit model http://www.olympus-nederland.com/consumer/29_mju_770_SW.htm naast mijn digitale SLR camera. Persoonlijk zou ik voor de µ 770 SW gaan i.p.v. de µ 790 SW. Prijs zal niet meer zoveel verschillen.

Ik heb nog geen ervaring met onderwaterfoto's maar die gaan dit jaar komen.

mafo
07-10-07, 12:51
Ik heb inmiddels een beetje verder gekeken ik denk dat ik deze (http://www.olympus-nederland.com/consumer/29_mju_725_SW.htm) ga nemen. Kan tot 5 meter diep das voor mij diep genoeg en ik heb hem inmiddels gezien voor € 213,00. Tien meter diep zie ik mezelf niet snel gaan :)

Anne-Wil
09-01-08, 12:46
Hoi hoi,

Wij hebben de onderwatercamera van Olympus U 770 SW. Gebruiken hem zelf vooral bij het wildwaterkayakken en inderdaad met snorkelen als we over drie weken in Florida zitten.
Hij maakt schitterende foto´s, onderwater mooi scherp en het mooie van het toestel vind ik zelf dat hij direct de foto´s maakt. Bij mijn vorige toestellen was altijd het moment van indrukken en het moment van de foto maken met veel tussentijd. Dan ben je met onze sport dus altijd net te laat. De kleuren zijn super.
Dit is dus in ieder geval een aanrader!

Anne-Wil

angelique100
16-03-08, 15:46
Hallo allemaal,

Wij zijn in augustus in cape coral.
Weet iemand misschien of er in de buurt gesnorkeld kan worden?
Naar de Keys is toch wel een 5uur rijden.
Ook hebben we een boot, maar ja of je nu met alleen gps even naar de Keys mag varen?
We hopen snel wat te horen.

Groetjes, Angelique

Harm
16-03-08, 20:45
hallo
Snorkelen kun je overal waar het water diep genoeg is om in te zwemmen. Als je echter een stukje rif wild zien en de daar aanwezige onderwater flora en fauna zal je ergens anders naartoe moeten.
Harm

Sabine_1979
19-05-08, 23:20
Heeft er iemand een tip waar ik een betaalbare onderwaterwegwerpcamera (leuk woord voor galgje ;-)) kan scoren? Vroeger verkochten ze die nog wel bij t kruidvat enzo maar daar heb ik hem niet meer kunnen vinden... Iemand andere suggesties? Een nieuwe camara die wel waterdicht is kopen, is geen optie daar ik al mijn gespaarde centjes nodig zal hebben in amerika zelf whahahahaha. Bovendien is mijn huidige camera nog geen 2 jaar oud...

Hoor het graag.

groetjes

Nikkie1974
20-05-08, 00:28
Heeft er iemand een tip waar ik een betaalbare onderwaterwegwerpcamera (leuk woord voor galgje ;-)) kan scoren?

Ik heb laatst een onderwatercamera bij de Lidl gekocht voor EUR 8,99. Maar volgens mij kun je ze ook bij de Wal*Mart kopen.

hazelnootje
20-05-08, 15:22
Op de site van theater of the seas staat wel een snorkel trip aangegeven dus ik neem aan dat ze die toch ook doen.

Wat betreft onderwaterfotografie: als je tevreden bent over de camera die je al hebt, koop dan een onderwaterhuls. Je hoeft dan niet het toestel eerst nog te leren kennen maar weet gewoon wat je kunt verwachten.
Een onderwatertoestel is ook goed maar let op dat je m goed afwast als je in zout water bent geweest. Zout tast de behuizing aan ook al is ie waterdicht.
Een wegwerponderwatercameraatje krijg je bij iedere fotozaak en bij de kruidvat en volgens mij ook de Hema.

matthijst
20-05-08, 21:45
Heb een Fuji F31, en daar een Digipac onderwatercase voor gekocht:
http://www.dicapac.com/new_eng/02_products/sub03.html

Is een platsic "zakje" met een ziplock en een stug stuk met klittenband dat je daarna nog dichtrolt. Schijnt goed te werken volgens gebruikers op dpreview.com
...nog niet zelf kunnen testen.
Op Ebay zijn ze voor +/- 20 euro inclusief verzenden te krijgen voor veel verschillende camera's.

ina
05-01-09, 21:57
Wij willen deze zomer naar Florida gaan. Mijn man is een fanatiek duiker en wij(ik en de kinderen) gaan liever snorkelen. Wat zijn leuke plekjes waar je kan duiken en snorkelen. We landen op Miami en willen een rondje maken langs de golf van Mexico naar Orlando en via de andere kan weer terug.:-?8-[

Michael66
07-01-09, 06:17
Duiken en snorkelen kan op meerdere plaatsen. Kijk o.a. maar eens hier (http://www.force-e.com/index.shtml), hier (http://www.southfloridadiving.com/) en hier (http://www.floridasmart.com/subjects/ocean/fl_diving.htm).

Verder is er ook een topic over snorkelen en duiken op de Keys:
http://floridaforum.nl/showthread.php?t=92

edenanita
17-04-09, 08:35
Hoi meisellen,

kijk eens op deze link, hier heb je waterdichte etuis voor weinig

http://www.tkbn.nl/readarticle.php?article_id=38

Ed.

sunnyrojo
07-08-15, 17:43
Wij zijn al vaker naar Key Largo gegaan om het snorkelen, ik heb begrepen dat in je Panama City ook goed kan snorkelen, ook zonder een boot te huren, heeft iemand daar ervaring mee?
Of misschien andere plaatsen?

FloridaFabian
11-01-16, 18:31
Wij zijn inmiddels al een tijdje terug van onze trip naar Florida in juli van 2015 maar ik vond het toch nog leuk om dit 'verslagje' te delen (wie weet heeft iemand er nog iets aan!)

Een van de vele dingen die ik voor mijn vakantie op het internet (Tripadvisor) had ontdekt was een snorkeltocht op een boat met een glazen bodem waarbij je ook langs de zogeheten 'Millionaires Row' vaart ( waar jachten van $82,000,000 liggen).

Ongeveer halverwege de vakantie besloten wij deze trip te boeken, er zijn twee verschillende tijdstippen waarop je kunt snorkelen: 10:00 & 14:00, wij namen de boot van 14:00. (wees er op tijd bij, dit is een populaire excursie, ook onder de Amerikanen zelf.)

De naam van dit bedrijf is 'Sea experience', het is gevestigd in het luxe Bahia Mar havengebied (hier dien je ook te parkeren, op het terrein van het Hilton.)

Eenmaal aangekomen in het Bahia Mar by Hilton was ik blij dat ik wist dat er een afspraak was over een vast parkeertarief van $5 per dag als je met de boot mee gaat, het Hilton zelf vroeg $6 per uur.

Nadat wij een contract ondertekende waarin wij aangaven dat zij niet aansprakelijk waren stapte wij op de boot, waar wij er achter kwamen de GoPro te zijn vergeten (vandaar dit verslag zonder foto's), de boot biedt ruimte voor ongeveer 40 mensen, en zat op het moment dat wij gingen goed vol. Wij werden begeleid door een duik-pro en een kapitein, beide heren waren enorm vriendelijk en vertelde tijdens het begin van deze tour door millionaires row allemaal leuke weetjes over dit gebied waaronder de specificaties van het jacht van Steven Spielberg van $82,000,00.

Eenmaal op open zee krijg je +- 1,5 uur de tijd om te snorkelen. Voor een snorkel, flippers en een life vest (van goede kwaliteit) wordt gezorgd door Sea experience. Beneden zie je enorme aantallen verschillende vissen, ook had ik online gelezen dat iemand een zeeschildpad had gezien tijdens het snorkelen dus besloot ik te vragen hoe groot de kans was op zo'n bezichtiging. Het antwoord: ' They are here but you've got a better chance seeing one on Las Olas Blvd.' ...

Na anderhalf uur gaat de boot in een wat rapper tempo terug naar de haven( ook leuk en het spatwater is heerlijk koel in juli;-) ) wij hadden ook nog de mazzel dat er een paar dolfijnen naast de boot kwamen zwemmen. Eenmaal terug in de haven kun je de auto laten staan op het terrein van het Bahia Mar tot middernacht voor dezelfde $5( ook een goede tip voor mensen die gewoon Fort Lauderdale willen bezoeken, je hoeft geen bewijs te overleggen van deelname aan deze tour voor dit parkeertarief, je moet er alleen van weten.)

Cijfer voor deze trip: 10!
Totale kosten van deze trip:

$35 per persoon als je snorkelt, indien je alleen vanaf de boot kijkt $25.
Water en snacks kosten $1, domestic beer $3 en bijvoorbeeld corona $4.

TIP: Neem zonnenbrand mee!!!(spreek uiteraard uit ervaring....)

Ik hoop dat iemand hier iets aan heeft bij het bezoeken van Fort Lauderdale.

Wolf2014
11-01-16, 19:28
Bedankt voor de tip, neem ik mee!

fa341009
12-01-16, 14:08
Me too! Thanks!

mickey
13-01-16, 12:25
Klinkt goed! Is het niet mogelijk om vooraf te reserveren?

FloridaFabian
13-01-16, 13:32
Durf ik niet met zekerheid te zeggen al denk ik van wel !

fa341009
13-01-16, 13:50
Dat kan zeker. Dit is wat ik in mijn reisdocumentje had toegevoegd:

Dagelijks 2 snorkel excursies (10:15 & 14:15). Duurt 2,5 uur en start met een korte tour door Millionaires Row, waarna je 1,5 uur mag snorkelen bij ‘Fort Lauderdale Twin Ledges Reef’ op zee (met glasbodem boot). Kost $ 35.00 inclusief snorkel gerief. Breng zeker handdoeken & zonnecreme mee. Parking bij Hilton kost $ 5.00 per dag (bij vermelding dat je met de Sea Experience meegaat). Best op voorhand te Reserveren!
www.seaxp.com (http://www.seaxp.com/) // 954-770-3483

Reserveren kan dus via telefoon :)

mickey
13-01-16, 17:58
Super! Dankjewel voor de informatie.

Roshelle
15-01-16, 01:37
Zeker een aanrader! Helaas geen beelden (rede hieronder), maar daardoor optimaal genoten van alles! Vooral in zee was erg leuk, maar ook spannend. Misschien fijn om te weten, de heren van de boot houden je heel goed in de gaten en wanneer je buiten een bepaalde 'straal' komt (die je op het begin afspreekt) roepen ze je terug en wanneer dit niet lukt zorgen ze daar wel voor!

Ik was mijn GoPro vergeten op de hotelkamer en kwam daar op de boot achter. Ik mocht nog even snel naar de auto, omdat ik dacht dat hij daar lag. Ik ben op mijn BLOTE VOETEN naar de auto gerend en eenmaal terug bij de boot (zonder camera) had ik mijn voeten verbrand en zaten die helemaal vol met blaren.. Dom, dom dom!

Moon29
15-01-16, 19:29
Ik heb nu in mijn reisplanning opgenomen om te gaan snorkelen bij John Pennekamp op de Key's, maar bovenstaande trip lijkt me zeker zo geweldig en het past wel in onze reis om die op te nemen. Tenminste: mits ik die bij John Pennekamp laat vervallen.

Is er iemand die beide heeft gedaan en mij kan adviseren wat het leukste/mooiste is. Het leuke van die bij Fort Lauderdale lijkt me dat je in 1 trip ook de glasbottom boot hebt en een mooi tripje maakt langs de Millionaires Row. Stel 1 van ons besluit toch om niet te gaan snorkelen, dan is het alsnog leuk lijkt me.

Graag hoor ik jullie mening! :D

Moon29
24-01-16, 16:14
niemand??:(

Roshelle
24-01-16, 22:12
^ Oei, ik denk niet dat ik je kan helpen. Ik denk dat het handig is om wat filmpjes/foto's online te bekijken en dan te kiezen wat je het meest aanspreekt. Ik vond Fort Lauderdale prachtig onder water, maar het is niet dat je tussen de koraalriffen zoals in Australië zwemt. We zagen ook veel vissen, maar geen schildpadden oid (hoewel die kans wel aanwezig is). :)

hhenk
11-05-16, 21:45
Beste mensen,

Wij zitten te denken van de zomer ook 3 dagen in Naples te verblijven, naast 4 in Orlando. Kun je daar in de buurt van Naples ook leuk snorkelen bij mooie koraalriffen of moeten we dan op een andere plek in Florida zijn?

groet hhenk

A3
12-05-16, 23:28
Snorkelen kan prima vanaf de Keys, o.a. John Pennencamp National Park op Key Largo. Naples e.o. is mij niet bekend qua snorkelen. Wel zijn er diverse andere plekken aan de Oostkust.... :)

A3

kaya
09-03-17, 21:57
Hoi,

Binnen een 3-tal weekjes vertrekken wij naar Florida voor 2 weken. We doen een rondje Miami, Islamorada, Key West, Homestead, Everglades City, Sanibel, Crystal River, Ocala, Orlando, Cocoa Beach, Miami.

Weet iemand of wij een plek passeren waar we een korte, maar desalniettemin mooie, snorkeltrip kunnen doen? Geen daguitstap liefst want slechts de helft van ons gezin wil snorkelen. Bij voorkeur iets kindvriendelijk (8-jarige snorkelt mee) en vanaf het strand, maar ik sta open voor alle suggesties!

Olivia

Kletskous
09-03-17, 22:43
Ik lees even mee want zoiets zoek ik ook! Liefst geen hele georganiseerde excursie met een boot die ca. 4-6 uur duurt, maar zo vanaf het strand de zee in kunnen lopen en dan lekker even snorkelen. Ik weet alleen niet of zoiets er ergens is in Florida! In Mexico hadden we dat ook bij Akumal en dat was fantastisch!

Digitalman
09-03-17, 23:39
Wij hebben bij John Pennekamp SP gesnorkeld. Zie ook:

http://reisflorida2014.blogspot.nl/2014/04/dag-4-snorkelen.html

Je gaat met een boot een half uurtje naar een rif waar mooie vissen te zien zijn. Op de bodem staat (voor mij onduidelijke redenen) een groot Christus beeld. Wij vonden het een leuke trip. Het park zelf is ook leuk. Er kan ook gekanoot worden en er zijn een paar hikes.

petrajessy
10-03-17, 07:39
Met de happy cat van Robbies Marina, op de terugweg zagen we twee grote zeeschildpadden vanaf de boot.http://www.robbies.com/snorkeling.htm

hannie
10-03-17, 09:38
Wij zijn ook met de Happy Cat geweest. Maar dat is uiteraard niet vanaf een strand zoals ts vraagt.

kaya
10-03-17, 13:54
Een ietwat korte uitstap is ok, maar zoals kletskous zegt geen 4 à 6 uur durende uitstap. Hoe lang was die uitstap met de Happy Cat ongeveer?

Njit
10-03-17, 14:09
Kun je zien als je boekt:

8:45am - 11:15am
12pm - 2:30pm

Dus 2h30

stephie
10-03-17, 20:47
In 2015 hebben wij een tour gemaakt naar Egmont Key met Dolphin Snorkeling Cruise. Dat vonden we erg leuk. Mooie omgeving.

Ruud2004
13-03-17, 18:25
Heb je al eens gedacht aan snorkelen in één van Florida's Springs? Bijvoorbeeld in Alexander Spring (maar er zijn er meer) is het geweldig zwemmen en snorkelen in glaszuiver water. Leuk om een uurtje of twee af te koelen als je vanuit Ocala komt.

kaya
14-03-17, 10:39
Ook een goeie tip Ruud, bedankt! Wij slapen 2 nachten in het Silver Springs State Park, vermoedelijk kunnen we daar ook snorkelen? Of in de buurt ergens.

Ondertussen heb ik ook geboekt voor de snorkeltrip met de Happy Cat vanaf Islamorada. Bedankt voor de tip dus PetraJessy! De trip duurt inderdaad 2,5 uur, ideaal eigenlijk!

Snorkelen in John Pennekamp SP leek me ook leuk, maar komt minder 'handig' uit in ons reisschema.

petrajessy
14-03-17, 18:08
Leuk Kaya, krijg je geen spijt van! Robbie's Marina is een superleuke stop dus zorg dat je er twee uur eerder ben of plan daarna nog tijd in om rond te kijken, wat te eten etc.
Voor de kids maar ook voor ons was dit een superleuke dag.

kaya
14-03-17, 21:28
Ja, ik zag al dat er heel wat te doen was. Tarpoenen voeren staat alvast ook op de planning!

johan en wilma
23-03-17, 23:56
Blue Heron Bridge at Phil Foster Park is more than one of the world’s best dive sites. It is also a great place to snorkel for those looking for a simple way to experience the wonderful array of fish and sea creatures that inhabit the area. Riviera Beach, Florida, (https://www.facebook.com/pages/Riviera-Beach-Florida/109718852381424)Bovenstaande is ook een geweldige lokatie om te snorkelen

Ruud2004
26-03-17, 13:00
Ook een goeie tip Ruud, bedankt! Wij slapen 2 nachten in het Silver Springs State Park, vermoedelijk kunnen we daar ook snorkelen? Of in de buurt ergens.

Nou, dat weet ik niet. Wij hebben in het Silver Springs State Park het nodige aan Alligators en slangen (zelfs apen) gezien. Even goed informeren voor je het water in duikt! Het is daar trouwens ongelofelijk mooi!

kaya
30-03-17, 16:47
Nou, dat weet ik niet. Wij hebben in het Silver Springs State Park het nodige aan Alligators en slangen (zelfs apen) gezien. Even goed informeren voor je het water in duikt! Het is daar trouwens ongelofelijk mooi!

Ik dacht gelezen te hebben dat er een afgebakende zone is om te zwemmen? Maar mogelijks vergis ik me hoor...

Ruud2004
01-04-17, 14:06
Op deze site staat ook dat het niet mag/kan.

http://www.silversprings.com/frequently-asked-questions/

kaya
26-04-17, 20:49
We mochten inderdaad niet zwemmen in het Silver Springs State Park! Veeeel alligators hahaha! Supermooi wel daar, een absolute aanrader!

Wat het snorkelen betreft vonden wij de uitstap met Robbie's wel een tegenvaller... Echt bijna geen vis gezien. Ze brengen je naar een 'rif' (amper een rif te noemen vind ik) midden in de zee (dus niet bij een eiland of zo). De zee was vrij ruw, maar dat kan natuurlijk toeval zijn) en het rif is vrij diep (zo'n 5 meter schat ik), dus als je al vissen ziet zitten ze ver onder je. Ik heb al meerdere duik- en snorkelervaringen achter me en dit was echt niks in vergelijking met wat ik al eerder zag...

De boottocht van en naar die locatie was wel fijn, maar alleen daarvoor moet je het niet doen natuurlijk.

Robbie's marina en de tarpoenen voeren was dan wel weer een erg leuke ervaring. Ook het eten in The Hungry Tarpon, het enige restaurant bij Robbie's was erg lekker.