PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Marie-Anne



Marie-Anne
10-05-07, 22:27
Jaren geleden kwam ik regelmatig op het prikbord van florida.pagina.nl, maar ben afgehaakt toen de nieuwe lay-out werd ingevoerd. Vond het minder gezellig. Nu lees ik alweer een tijdje mee en heb mijn mening helemaal bijgesteld: het is echt leuk! Ik ben nog net zo'n Floridafan als toen, want dit jaar gaan we voor de 6e keer naar Orlando. We komen niet speciaal voor de pretparken, hoewel we ze wel heel erg goed en mooi vinden (we hebben ze ook allemaal bezocht inmiddels), maar meer voor de sfeer, het mooie weer, de kleinere (natuur)parken en de winkels. We combineren het elke keer met een stop-over in een andere grote stad in Amerika en natuurlijk hebben we ook al eens een rondje Florida inclusief Keys gedaan. Het zal zeker niet de laatste keer zijn dat we gaan!

Njit
10-05-07, 22:34
Jaren geleden kwam ik regelmatig op het prikbord van florida.pagina.nl, maar ben afgehaakt toen de nieuwe lay-out werd ingevoerd. Vond het minder gezellig. Nu lees ik alweer een tijdje mee en heb mijn mening helemaal bijgesteld: het is echt leuk!

Dit is de tweede versie van het nieuwe forum. De eerste versie draaide met phpBB2 (gratis pakket wat vaak op forums gebruikt wordt). Inmiddels is er op betaalde software overgegaan. Deze is een stuk gebruikersvriendelijker.
Mocht je problemen hebben met de werking van het forum, meld het dan even. We helpen graag :)

En voor de rest, veel plezier op het Forum.

jaap
10-05-07, 22:55
We combineren het elke keer met een stop-over in een andere grote stad in Amerika en natuurlijk hebben we ook al eens een rondje Florida inclusief Keys gedaan. Het zal zeker niet de laatste keer zijn dat we gaan!

Welkom Marie-Anne.

Ik ben nieuwsgierig waar je geweest bent met deze stopovers en hoelang en wat je dan alzo doet. En welke (natuur) parken ben je geweest. Wij hebben de pretparken voorlopig ook wel gezien. Maar voor shoppen ben ik altijd wel te vinden. Dit tot groot plezier van mijn vrouw en aanhang.

Mickey99
11-05-07, 13:04
Welkom op dit leuke/gezellige forum. Veel plezier met de voorbereidingen van je 6e Floridavakantie!

Groetjes,
Sonja

Marie-Anne
13-05-07, 22:09
Wij hebben o.a. een stop-over gehad in Washington en Toronto (+ Niagara Falls). We vlogen toen met United en moesten daar toch overstappen voor de vlucht naar Orlando. Het kostte dus niets extra. Als je met Delta vliegt, kun je b.v. een paar dagen in New York blijven. Wel hebben we een keer gehad dat we met KLM vlogen via Memphis en dat we daar slechts 24 uur mochten blijven :?. Dat werd dus een bliksembezoek aan Graceland. Ik weet niet of dit aan het soort ticket lag. We zijn ook een keer van Washington naar Orlando gereden. Het was wel ver, maar hebben toen veel gezien: het plaatsje waar Pepsi is uitgevonden, Charleston, Savannah (Georgia). Ook hebben we eens vanuit Florida een dagtrip naar de Bahamas gemaakt. Qua natuur is Florida natuurlijk niet de meest bijzondere staat, maar er zijn genoeg mooie plekken. Zo gaan wij graag naar Silver Springs (Ocala) en Homosassa ( het is er prachtig en je kunt er manatees zien). Maar favoriet bij mij is toch wel het winkelen :-$!

calypso
14-05-07, 06:33
Stopover is bij Delata bijna standaard, kun je altijd boeken.
heb zelf ook een stopover dit jaar van 2 weken in Atlanta op de terug weg zodat ik haar ook een bezoek kan brengen. en dit kost dus niks extra!

Een van de voordelen om Delta te boeken. Bij andere maatschappijen kost dit meestal extra

jaap
14-05-07, 10:22
Bedankt voor jullie reacties! Leuke ideeen! Ik hoop alleen dat ik mijn familie mee krijg, zij willen alleen naar Florida :roll:
Ik wil volgend jaar naar New York en Las Vegas, misschien als ik een weekje Florida erna doe dat mijn familie dan mee wil :D
Graceland en Toronto lijken me ook erg leuk.

calypso
14-05-07, 13:13
Bedankt voor jullie reacties! Leuke ideeen! Ik hoop alleen dat ik mijn familie mee krijg, zij willen alleen naar Florida :roll:
Ik wil volgend jaar naar New York en Las Vegas, misschien als ik een weekje Florida erna doe dat mijn familie dan mee wil :D
Graceland en Toronto lijken me ook erg leuk.
bedenk wel dat het vanuit Florida, zeg maar Orlando naar Graceland zeker dik 10 uur rijden is!!

Dus dit doe je niet zo maar effe.
Mara is wel mooi om een keer gezien te hebben zeker als je ook een liefhebber van Elvis zijn muziek bent.

jaap
14-05-07, 20:00
bedenk wel dat het vanuit Florida, zeg maar Orlando naar Graceland zeker dik 10 uur rijden is!!

Maar ik wil graag een stopover in de buurt van Graceland (Memphis) en daarna doorvliegen naar Florida.



Stopover is bij Delata
Bedoel je Delta? Boek je via internet rechtstreeks bij Delta of via een reisbureau?

Eric
14-05-07, 20:07
Dan is denk ik het handigste Delta via Atlanta (ruim 600 km van memphis)
Gratis stopovers zijn meestal alleen in de hubs toegestaan.
Eric

wippelgem
14-05-07, 21:51
Welkom Marie-Anne, Memphis lijkt me ook wel wat, dat staat nog op m'n lijstje!!!!

Marie-Anne
15-05-07, 13:15
Wij hadden toen de verbinding Amsterdam-Memphis-Orlando met de KLM (1e stuk) en NorthWest (2e stuk). We moesten dus overstappen in Memphis, want KLM vliegt niet rechtstreeks naar Orlando. Of het een "hub" van ze is, weet ik niet. Maar dat valt natuurlijk na te gaan. Op ons ticket mochten we toen maar 24 uur blijven. Het zou ook te maken kunnen hebben gehad met het soort ticket dat we hadden.
Maar als je met Delta vliegt, kun je zeker in New York blijven. En als de dames van winkelen houden ... een onvergetelijke ervaring!