PDA

Bekijk Volledige Versie : Restaurants op The Keys



Natasja L.
29-03-05, 14:51
Aangezien er al veel mensen op dit forum naar Key West zijn geweest en bij velen favoriet is, heb ik de volgende vraag voor jullie: Wat zijn jullie favoriete bars en restaurants op Key West en wat is daar dan (aan eten of drankje) aan te raden? Ik benieuwd naar jullie reacties. Misschien dat er nog leuke tips bij zitten die ik in mijn vakantie (over 6 weken) kan gebruiken.

Eric
29-03-05, 16:30
Ik kan je in ieder geval wat AFraden, we hebben vorig jaar in Duval street op een terrasje wat er niet al te toeristsch uitzag gegeten, en zijn alle drie ziek geworden...Waarschijnlijk van de vis !!
Aan de andere kant, zit er wel een tentje in Duval waar we bijna iedere dag gaan ontbijten, en wel Croisants de France. je kan het niet missen, zo'n beetje halverwege aan de rechterkant vanaf Mallory.
In datzelfde stukje zit ook een heel goede, maar dure Italiaan.
Veder zit aan de haven een heel goed visrestaurant, ik weet de naam niet zo gauw, maar het zit op de eerste etage met uitzicht op de vissersboten.
En verder heb je natuurlijk de ketens, waarbij TGI Friday's mijn persoonlijke voorkeur heeft.
Smakelijk eten, Eric

Eric
29-03-05, 16:33
Het visrestaurant aan de haven heet A & B lobsterhouse, moet je zeker een keertje proberen, ik zou wel reserveren, zit iedere dag vol !!
Eric

Daniel
29-03-05, 17:27
Wij hebben heerlijk (en goedkoop) oesters gegeten bij de Half Shell Raw Bar: http://www.halfshellrawbar.com/

TIP1: Fried Oyster Po' Boy
TIP2: Peel 'n Eat Shrimp

Veel plezier!

Daniel

Ta2 Gerrit
30-03-05, 10:33
Een bijna verplicht nummer is (old) Sloppy Joe's, het stamcafé van Hemmingway. De laatste keer dat wij er waren heette het Captain's Cave (geloof ik) en het was er minder gezellig dan een paar jaar eerder, want erg uitgebreidt. Met duizenden visitekaartjes en bankbiljetten aan de wanden als decoratie (het nieuw aangebouwde gedeelte had dit nog niet, dus vandaar iets minder gezellig). Het ligt een meter of 50 in een zijstraat van Duval.
Er is ook een "nieuwe" Sloppy Joe's aan Duval, maar die gaf toch een wat Hard Rock Café (lees commercieel) gevoel.

Ook bar The Bull, als die nog bestaat, was altijd erg gezellig en zeer ruim in zijn openingstijden. Met een beetje geluk en een ijzeren gestel kun je zowel "sunset" als "sunrise" vanaf het terras volgen :wink:.

Hog Breath's Salloon was de eerste keer ook leuk, maar is ook al weer tot een keten verworden, en dat is erg te merken.

Conclusio; voor een hapje en een sapje kun je op veel plaatsen terecht op Key West :lol: en heel vaak met live muziek 8).

Natasja L.
30-03-05, 12:29
Hoi Ta2 Gerrit,

De bar die jij bedoeld en waar Ernest Hemmingway vroeger graag kwam heet Captain Tony's. Hog Breath's Saloon, Sloppy Joes, Hard Rock Café, dat zijn de typische toeristische café's en eettentjes. We komen al een tijdje in Key West en ik was benieuwd of er nog, voor ons, onbekende restaurantjes bij zaten die wij nog moeten uit proberen. Wij zijn eigenlijk meer op zoek naar goede restaurantjes en bars waar de grotere massa niet zo vaak komt. Lekkere visrestaurants of restaurants die geliefd zijn bij de locals. Heeft er al iemand een bezoekje gebracht aan Louie's Backyard. Dit restaurant willen we binnenkort bezoeken. Iedereen bedankt voor de tips en ik hoop er nog meer te lezen.

Harm
30-03-05, 20:04
Ik zie Hog Breath’s Sloppy Joes, langs komen. Erg commercieel dus. Maar Jimmy Buffet zie ik nergens. Nou is de zanger hier niet erg bekend maar als je er een keer gegeten hebt vergeet je hem niet meer. Wij vonden het niet om over naar huis te schrijven.
Harm

Ebelix
30-03-05, 23:30
Maar JImmy Buffet is ook erg commercieel. Ik heb een bezoek gebracht aan zijn zaak in Las Vegas. In mijn ogen is het net zo commercieel als Sloppy Joes en Hog Breaths

Eric
31-03-05, 00:35
Ieder succesvol restaurant in de Verenigde Staten droomt meteen van een keten van oost naar west........
Maar dat een restaurant een keten wordt, hoeft toch niet altijd te zeggen, dat het daarom minder wordt? Of vergis ik mij daarin ?
Eric

Natasja L.
31-03-05, 10:18
Het restaurant van Jimmy Buffett is inderdaad niet spectaculair. Ik had er een "Cheeseburger in Paradise" genomen. Het was zoals het liedje zegt: "Medium rare with mustard... onion slice... lettuce and tomato... Heinz 57 and french fried potatoes...” Het winkeltje waar je zijn merchandising kan kopen is bijna net zo groot als het restaurant zelf. Zijn muziek, die vinden wij helemaal geweldig. De teksten gaan soms nergens over, maar het blijft leuke muziek. Als ik zijn muziek hoor, en ik doe mijn ogen dicht, dan waan ik me op Key West. Zijn muziek is "laid back" en het vertegenwoordigt het eiland gevoel van de Keys, tenminste dat vinden wij. Zijn er nog meer liefhebbers van Jimmy of zijn wij de enige? Wat wij ook een goed en gezellig restaurant vinden is The Grand aan Duval Street. De mensen zijn er supervriendelijk en het eten is er heerlijk. (de man die dit met zijn vrouw runt komt trouwens uit Nijmegen, maar woont al heel lang op Key West) Bij de visitorcenter op Key West lagen vorig jaar nog discountcoupons o.a. voor dit restaurant. Het gaf je recht op een "frozen cocktail" of een dessert. Het is wel wat in de duurdere prijsklasse. Onze favoriete drankjes op de vakantie zijn toch wel the "frozen cocktails" zoals een frozen Margarita, Pina Collada of een Mudslide. Bij de Flying Monkey heb je hele lekkere. Overdag lunchen we graag bij de Duval Beach Club. Een gezellig strandtentje waar je lekker kan lunchen met uitzicht op strand en zee. We liggen daar ook altijd op het strand.

Harm
31-03-05, 17:46
Overal kom je de naam Jimmy Buffet tegen. Op Key West, Orlando- de Universal Boardwalk, op de strip van Las Vegas heeft hij eetgelegenheden. Als zanger weet ik niet veel van hem maar the food is middelmatig. Het gaat meer om de show dan om het eten.
Harm

erik64
26-05-05, 14:08
Wij zijn in het Cubaanse restaurant 'El Maison de Pepe' geweest vlak achter het plein waar de sunset toeristen zijn.
Goed eten, lekkere Cubaanse muziek en een fijne ongedwongen sfeer.

mapsit
19-12-05, 11:12
Hoi ben op zoek naar wat foto's van het oude sloppy joe's al rond gestuind her en der, maar kan zo niks vinden. Gaat vooral om de binnenkant met de visitkaartje en biljetten.

Ps wij hebben ge-eten bij 'El Maison de Pepe' aan 3800 North Roosevelt. Zat redelijk dicht bij ons hotel, auto voor de deur parkeren, dus dat is makkelijk.

Natasja L.
20-12-05, 09:05
Het ‘Oude Sloppy Joes’ heet Captain Tony’s Saloon. Ga naar Google Afbeeldingen. Toets Captain Tony’s Saloon en je krijgt een paar foto’s te zien hoe het er binnen uit ziet. Als je op Captain Tony Key West zoekt krijg je nog een paar foto’s van het interieur van Captain Tony’s Saloon. Het zijn er maar een stuk of vier, maar iets is beter dan niets!

GoFlo
04-05-06, 09:38
Restaurant Nine One Five!

Absoluut een topper.
Restaurant ligt op Duval street, nummer 915.
In dit deel van de straat heb je niet zo'n last van schreeuwende jeugd.
Goed culinair restaurant, iets duurder dan gemiddeld maar wij zijn er zeer over te spreken. Ook erg goede vegetarische gerechten.
De tip, 18%, zetten ze zelf alvast op de rekening, maar dat zie je vaker bij duurdere gelegenheden.

Golf
13-07-06, 15:36
Ook een absolute aanrader is een Italiaans restaurant een aantal blokken van Duval street af. Volgens mij heette het 'Mangia mangia'.

Authentiek Italiaans met heerlijke gerechten en goede wijnkaart.

Zeker top-3 van m'n vakantie!! :lol:

Njit
11-05-07, 20:59
Ben er nooit geweest maar misschien is dit lijstje iets?
http://www.mytravelguide.com/restaurants/ctrestaurants-7395301-United_States_Florida_Duck_Key_restaurants.html

bajito
25-05-07, 12:19
Ik ben er ook nog niet geweest, maar hoop op informatie over het eten op Little Palm Island. Lijkt me erg geschikt voor een trouwdag... http://www.littlepalmisland.com/defa...?pageid=dining

disney
27-05-07, 21:56
Behalve het resort zijn er op Duck Key geen restaurants, het eilandje bestaat echt alleen uit het resort. Wij hebben daar gegeten in het restaurant bij het zwembad maar dat is niet echt iets om een romantisch etentje te houden, wel heb je daar nog meer restaurants die echter tijdens ons verblijf gesloten waren dus daar weet ik verder niets van maar misschien dat je op hun homepage daar meer over kunt lezen. Succes met de zoektocht en een hele fijne vakantie!
Groetjes,
Hester

vliegendhart
29-05-07, 22:34
Hoi raygwencaith,
We zijn 2 keer op Hawks Cay Resort geweest en hebben 1x in het hotel gelogeerd en 1x in 1 van de townhouses (laatste keer in 2002). Alles was ok. In het hotel was het wel een beetje druk terwijl de townhouses veel rustiger waren. Van overlast echter was geen sprake. Ik kan je beide opties aanbevelen. We hebben er beide keren +/- 10 dagen gelogeerd. Het eten deden we meestal op Marathon, zeker langs de US-1 is er genoeg te vinden. Het eten op het resort is ook niet slecht (wel aan de prijs).

Groeten Peter.

Natasja L.
07-03-09, 11:28
Naast de andere restaurants die ik hier en in de andere topics heb genoemd, heb ik nog een restaurant die ik kan aanbevelen. Restaurant Bagatelle in Duval Street. We hebben hier twee keer heerlijk gegeten. We zaten buiten op de veranda met uitzicht op Duvel Street. Wat ik een pluspunt vind aan dit restaurant is dat je ook kleine porties kan bestellen. Meestal heb ik daar wel genoeg aan. Met een lekker glaasje wijn erbij en een dessert na, is het diner compleet.

Geen superfoto, maar het geeft wel een indruk van de sfeer van Bagatelle.

http://farm4.static.flickr.com/3189/2384617465_08737dd474.jpg?v=0

moppie
22-05-09, 15:36
Wat ik zeker kan aanraden is 'The Cafe', zo noemt het idd, op een zijstraat van Duvalstreet (Southardstreet). Wij hebben er erg genoten van de uitgebreide keuze aan vegetarische gerechten en het was allemaal lekker vers met veel groenten.

Corry
22-05-09, 17:14
Wij hebben vorig jaar ook bij Bagatelle gegeten. Echt een aanrader.

pascalbrouwers
21-07-09, 15:33
zo wie zo duvals Beach club.
http://www.kellyskeywest.com/kellysbeachclub-main.html

leuke tent.
Groet,
Pascal

Natasja L.
22-07-09, 18:06
Louie's Backyard......

http://farm1.static.flickr.com/212/500507667_e857ace254.jpg?v=0

http://l.yimg.com/g/images/spaceball.gif
http://www.halfaftstudio.com/images/Photos/Louies%20Backyard.jpg

Adres:
700 Waddell Ave
Key West, FLorida
33040

Website:
http://www.louiesbackyard.com/


Op Islamorada moet je echt een keer gaan dineren of lunchen bij Morada Bay Café. Met je voetjes in het zand, genietend van de zonsondergang en lekker eten...heerlijk toch!

http://farm4.static.flickr.com/3065/2577150873_0fcd028b07_m.jpg http://farm4.static.flickr.com/3209/2589562765_a5766417e7_m.jpg

pascalbrouwers
22-07-09, 20:47
Op Islamorada moet je echt een keer gaan dineren of lunchen bij Morada Bay Café. Met je voetjes in het zand, genietend van de zonsondergang en lekker eten...heerlijk toch!

http://farm4.static.flickr.com/3065/2577150873_0fcd028b07_m.jpg http://farm4.static.flickr.com/3209/2589562765_a5766417e7_m.jpg

Moet je lang rijden om daar te komen.
Is het ook leuk om overdag heen te gaan.
Heb hem bij mijn favorieten gezet.
Kun je daar ook een paar uurtjes lekker in het zand liggen, en zwemmen in de zee.

ander vraagje.
Bestaat jou weblog nog over keywest..
Heb hem gezocht, mijn vrouw wilde iemand iets laten zien.
Stupid me toch gevonden, stond bij mijn favorieten alleen niet op de goede plek...
Groet,
Pascal

Guus
25-07-09, 11:01
Moet je lang rijden om daar te komen. Is het ook leuk om overdag heen te gaan.Het Morada Bay Beach Café ligt op Islamorada, ruim 80 miles van Key West. Dat is met de snelheden die daar worden gereden al snel 1 uur en 3 kwartier rijden. Ik zou het niet als een dagtripje doen, maar als stop inplannen op de heen- of terugweg. Indien je gaat dineren en je wilt graag op het strand zitten, dan zou ik aanraden om even te reserveren. Dit om teleurstellingen te voorkomen. Het restaurant is namelijk behoorlijk populair, ook onder de locale bevolking. Overdag valt de drukte overigens wel mee.

Kun je daar ook een paar uurtjes lekker in het zand liggen, en zwemmen in de zee.Ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit iemand de zee in zien gaan. Waarom weet ik niet. Wellicht dat het daar niet mag. In de omgeving zijn overigens genoeg andere leuke strandjes waar je kunt zwemmen, snorkelen en vissen zoals bijvoorbeeld Anne's Beach (MM 73).

Natasja L.
24-05-10, 20:09
We zijn net terug uit Key West en heb weer wat restaurantjes. Zoals bijvoorbeeld Santiago's Bodega (Petronia Street). Hier kun je heerlijke tapas eten. Ze hebben goede wijnen, prosecco en sangria. Aan te raden is dat je tapas niet in één keer besteld. Laat de menukaart bij je liggen en bestel telkens een paar tapas. Bestel je alles in één keer, dan krijg je alles op tafel. Zonde van de warme gerechtjes...die koelen dan snel af. Je kunt hier binnen en buiten zitten.

http://www.santiagosbodega.com/Images/flowerswine.jpg

http://2.bp.blogspot.com/_OUtXdJ2X7Co/SfuN4aMrOlI/AAAAAAAAAMo/9_yWXJgJJDI/s400/IMG_2293.JPG

http://www.santiagosbodega.com/

A&B Lobtser House bij de Key West Harbor is ook een aanrader. Ietsje duurder dan het gemiddelde restaurant in Key West, maar wel een goede prijs/kwaliteitverhouding. Mooi uitzicht op de boten die in de haven liggen. Je moet hier wel naar boven, want beneden zit het restaurant Alonzo's. Ga hier vooral naartoe als je vis wilt eten.

http://www.aandblobsterhouse.com/

Happy Hour bij Conch Republic Seafood Company. Van 4pm tot 7pm. Uitzicht op de haven, live muziek, heerlijke snacks/appetizers. Wij vonden de Coconut Shrimp en Conch Fritters erg lekker! Leuke sfeer; geliefd bij de toeristen en locals!

http://www.conchrepublicseafood.com/

FloridaFrankie
25-05-10, 22:44
Na de goede berichten van Natasja een paar weken geleden Bagatelle bezocht voor een lunch. Niets teveel gezegd, leuke kaart, goede sfeer en bediening en heerlijk gegeten en gedronken. Prijzig, maar hartje Key West, dus geen verrassing! Aanrader!

pumi1000
26-05-10, 17:02
Islamorada Bay Cafe hebben wij bezocht nadat ik hier de info had gelezen. Schitterend uitzicht!!

Erik76
10-07-10, 16:02
Je moet zeker eens Mangia-Mangia uitproberen.
Een italiaans restaurantje...het was heerlijk :)

vettejus
22-08-10, 20:39
Islamorada Bay Cafe hebben wij bezocht nadat ik hier de info had gelezen. Schitterend uitzicht!!


Ook wij hebben hier gegeten (lunch) n.a.v. de info hier en allemaal over eens: de beste lunch in 4 weken.

hrjhaan
24-08-10, 20:11
Wij hebben heerlijk gegeten bij Blue Heaven in Petronia street en bij Turtle Kraals in de haven.

Guus
24-08-10, 21:17
Wij hebben heerlijk gegeten bij Blue Heaven in Petronia street en bij Turtle Kraals in de haven.
Begin dit jaar zijn we ook weer eens naar de Blue Heaven geweest. Ik kan niet zeggen dat ik daar nu zo goed heb gegeten. Zowel het eten als de bediening waren op zijn best matig te noemen. Daarnaast werden we gek van het geschreeuw van een of andere papagaai. Het is en blijft wel een leuk restaurant met die typsiche Key West sfeer. Mocht je naar de Blue Heaven gaan, ga dan ook eens boven kijken naar de kamertjes die vroeger werden gebruikt door de dames van plezier. Voor ons misschien vrij normaal maar voor de Amerikanen nog iets om rode koontjes van te krijgen.

hrjhaan
24-08-10, 21:23
De sfeer is bij Blue Heaven inderdaad apart. Je zit in de tuin onder grote parasols. De kippen lopen tussen de tafeltjes door. Wij hebben hier ontbijt gehad en dat was prima. Moesten zelfs 10 minuten wachten tot er een tafeltje vrij was.

Guus
24-08-10, 22:41
Wij hebben hier ontbijt gehad en dat was prima.
Wij hebben er geluncht. Conclusie: onbijt goed, lunch minder.

carmen1988
07-09-10, 23:00
Hallo,

Ik wil volgende week alweer!! :D Graag gaan eten bij restaurant Bagatelle, Zie dat diverse personen dit aanraden en wil het graag eens gaan proberen. Ik heb het adres al op gezocht op internet. Maar zou iemand me ongeveer kunnen zeggen waar het ligt op Duval street. Een paar herkennings punten misschien??

Greetz

Marcelg
07-09-10, 23:46
Tussen Green en Front St, sta je voor Sloppy Joes loop dan richting het einde van Duval waar de glas bodem boot is, dan is het halverwege dat blok aan je rechter hand ongeveer tegenover de ingang van Hogs Breath.
Eet smakelijk.

carmen1988
07-09-10, 23:47
Oke thanks Marcel dan moet ik het wel weten te vinden!

kimstel
11-09-10, 04:47
Wij hebben een klein weekje geleden gegeten bij The Flaming Buoy Filet Co. Echt heerlijk gegeten met lekkere wijn erbij. Zeker een aanrader en staat zelfs op 1 bij tripadvisor

carmen1988
11-09-10, 10:55
Ligt dat ook op Duval street?

kimstel
12-09-10, 04:58
Hij zit op 1100 packer street. Een zijstraat van duval maar dan richting southernmost hotel

Don Fernando
12-09-10, 16:08
geen restaurant, maar mocht je willen lunchen op Key Largo, ga dan naar Marlin's en haal een Cuban Sandwich, lekkerste broodje dat ik ooit heb gegeten.

Brechtje1983
14-09-10, 14:53
Wij zijn in het Cubaanse restaurant 'El Maison de Pepe' geweest vlak achter het plein waar de sunset toeristen zijn.
Goed eten, lekkere Cubaanse muziek en een fijne ongedwongen sfeer.

Zijn hier ook gaan eten, héél lekkere mojito's, supervriendelijk personeel, en live-bandje die er iets van kon, was een aanrader!

nati
27-09-10, 18:16
Wij heben lekker gegeten in Key West bij Conch Republic Seafood Company.Dit gezellig restaurant ligt aan de yachthaven en de avond toen wij er waren speelde er een bandje. Er zullen waarschijnlijk wel meer optredens zijn maar dat weet ik niet.;)

marjoleinenrick
27-09-10, 19:43
Hard rock cafe, overal bekend natuurlijk maar het was hier erg gezellig. Terrasje buiten en heerlijke burgers :P
(en ik ben altijd verplicht hier heen te gaan omdat me vader de 'pins' spaart :))

moonlight91
28-09-10, 10:51
Hard rock cafe, overal bekend natuurlijk maar het was hier erg gezellig. Terrasje buiten en heerlijke burgers :P
(en ik ben altijd verplicht hier heen te gaan omdat me vader de 'pins' spaart :))


waar op de keys zit hardrockcafe ?

Ebelix
28-09-10, 15:38
Volgens mij op Duval street, Key West. Uit mijn hoofd is het nummer 313.

marjoleinenrick
28-09-10, 19:11
Klopt helemaal. Eigenlijk beetje midden in :P

Joris
12-10-10, 19:10
Jippie!! Wij vieren dit jaar oud en nieuw op Key West\\:D/!! Hotel is geboekt, rib uit ons lijf maar goed hoe vaak krijg je die kans....
Heeft iemand een goede tip waar in Key West we een leuke avond, eten, drinken, feesten en 12u klokken kunnen treffen?
Alvast bedankt!

Olga
26-11-10, 05:05
Ik kom net terug van Duffy's . Die zit in Key west. Ontzettend gezellig en echt heerlijk gegeten. We hadden het Thankgivingsmenu genomen! Turkey! Erg lekker! Een heerlijke pina colada gehad! Super! Ze zitten op de kruising van Simontonstreet en truman.

sjaakie
13-02-11, 18:57
Ook lekker op een mooie locatie, goed eten zowel voor lunch, dinner en niet te vergeten : een lekker koud biertje erbij (zowel s,middags als s,avonds :smile::lol::razz:)
www.conchrepublicseafood.com (http://www.conchrepublicseafood.com)

suskenl222
29-05-11, 15:27
Ik heb lekker gegeten op de key`s, in een visresaurant EAT IT RAW , dit was aan de Zee kant van Key West. lekker en veel variatie ,

Tessa35
15-11-11, 06:07
Blue Heaven ! Heerlijk de carrot and curry soep gehad echt heerlijk! En de YelloTailSnapper echt was geweldig (vonden wij dan...smaken verschilen uiteraard) las hier ergens over een krijsende papagaai...deze hebben wij niet gezien en niet gehoord.

De Italiaan hier om de hoek is ook geweldig, krijgt echt mega veel. Water en stokbrood en salade krijg je overigens al van het restaurant zelf...erbij. Dat wisten wij dus niet en hadden beetje veel Lang Leve Doggy bag! Want hoofdgreceht zelf is ook UGE
Naam : Abbondanza (Simontonstreet)

orient
08-01-12, 22:59
31 December en 1 januari jl. uitstekend gegeten bij "The Outback".

Het is een restaurant buiten het stadje gelegen, maar vanaf hotel "The Inn" is het ongeveer 500 meter richting het stadje aan Roosevelt N Blvd. Het is gelegen in een winkelcentrum vlak naast Sears.

Beide dagen moesten we wachten voor we een plaats hadden, 1e avond 40 minuten, 2e avond 10 minuten. Het werd beide dagen door veel locals maar ook door toeristen bezocht.

egbertsen
12-01-12, 00:24
30 december bij TGI Friday geweest op Key West. Niet echt een aanrader
Super chagarijnig bedieningspersoneel. Waren ook vergeten cola zonder ijsblokjes te vragen. Cola smaakte gewoon naar Chlorix.
Wel een aanrader is het Hardrock Cafe op Key West, lekker en niet duur.

SpaceAce
12-01-12, 07:44
Wel een aanrader is het Hardrock Cafe op Key West, lekker en niet duur.

Ligt eraan wat je er een natuurlijk, vind hun steaks altijd aan de dure kant (maar wel erg lekker :))

Guus
12-01-12, 17:31
-30 december bij TGI Friday geweest op Key West. Niet echt een aanrader.
-Wel een aanrader is het Hardrock Cafe op Key West, lekker en niet duur.
- uitstekend gegeten bij "The Outback".
Jammer dat mensen op een plaats waar zo veel leuke, goede en veelal unieke restaurantjes zijn naar de Amerikaanse eenheidsworst gaan die je overal al tegenkomt. De kwaliteit van de TGI, HRC en Outback is m.i. wel duidelijk. Ik zou zeggen doe eens gek en stap eens binnen bij één van de vele kleurrijke locale restaurantjes die het eiland rijk is en laat ons vooral weten wat je er van vond.

trails
12-01-12, 18:24
Wij vonden Turtle Kraals geweldig leuk. Lang geleden maar we denken er nog steeds met een goed gevoel aan terug. Een plek die we niet meer zullen vergeten.http://www.turtlekraals.com/

Marcelg
13-01-12, 19:40
Waar ga ik eten?

The Boat House gelegen aan de haven naast A&B lobster en allonzo's.

Eten is perfect in verhouding tot de prijs, ga je tussen 16.30 en 18.30 de voorgerechten zijn voor de halve prijs, dit maakt het spot goedkoop, neem een paar voorgerechten die heel interesant zijn (lam chops, filet mignon kabab, conch fritters, calamari etc etc
1 van de drie tafels buiten en je kunt nog roken ook, frozen drink erbij en het kan niet meer stuk.

Voor sushi ga je naar Oragami op Duval Square, simple the best Sushi in Key West.

SpaceAce
14-01-12, 14:54
Voor sushi ga je naar Oragami op Duval Square, simple the best Sushi in Key West.

Die was tijdens onze afgelopen vakantie dicht :(
Had me helemaal verheugd op Sushi, waren ze gesloten...

Uiteindelijk terecht gekomen waar we in 2007 ook zijn geweest: NY Pasta Garden. Ook erg lekker!

Michael66
22-03-12, 11:17
Een aantal tips uit het VISIT FLORIDA emailtje van vorige week:
Top Eats in the Florida Keys

A traveler could probably dine their way down through the Florida Keys. With 127 miles of turquoise-blue water, countless tiki huts and tons of kitschy "mom & pop" diners, the scenic Overseas Highway from Key Largo to Key West is probably one of the best road trips in America. I just spent a week there, driving through the Keys with a stop at Hawks Cay as well as the southernmost destination in the U.S., Key West. While I could probably list 100 great places for fresh seafood, conch fritters and key lime pie, I've narrowed it down to 10 favorite places to eat in the Florida Keys.

Morada Bay Beach Cafe: Located on Islamorada at mile marker 81.6, Morada Bay Beach Cafe is not only known for their great food, but also their island-style atmosphere. The water views, tall palms and cafe tables directly on the sand will have you feeling like you've escaped to a private beach. It's a great place to stop for lunch along your drive through the Keys, but they also have monthly Full Moon Parties and fantastic dinner choices as well. On the menu, you'll find an extensive list of tapas, fresh seafood, sandwiches and specialty drinks including a Mango Mojito and Floridita.

Curly's Coffee: Every great road trip needs a pit stop for coffee. Just before Marathon, at approximately mile marker 53, is a tiny little coffee drive-thru called Curly's Coffee. Serving up an array of coffee drinks and smoothies, it will give you just the right amount of pep you need to continue on the road. No need to stop as it really is just a drive-thru. Look for it in front of the huge "Marathon Deli & Liquors" billboard.

Alma at Hawks Cay: Located in the island resort of Hawks Cay on Duck Key, this contemporary lounge has indoor and outdoor dining available with fresh Caribbean fusion cuisine including Florida lobster with butternut squash risotto and wreck fish with tomato Napoleon. Hawks Cay Resort is also known for their "hook and cook" experience where you can be assured you're tasting the freshest fish of the day since you'll be the one to catch it during one of their deep-sea fishing excursions.

SHOR at the Hyatt Key West Resort: This has to be the most romantic spot in Key West. It's located right on the water with the best views of the sunset and quietly tucked away from the crowds of Duval Street. Here you'll discover delicious food prepared with Caribbean influences including Guava Glazed Korobuta Pork Chops, Sweet Potato Crusted Snapper with Banana Rum Sauce and a Key West Seafood Hot Pot with coconut key lime broth, scallops, shrimp and clams. Save room for dessert; their chocolate lava cake with champagne and strawberry sauce is to-die-for!

Flaming Buoy: This local favorite was recommended to me on Twitter numerous times, so I had to try it. It's a hidden gem located on a residential street in an intimate fine-dining setting with casual Key West style. What they lack in water views they make up for with fantastic food including a tuna and watermelon ceviche and fresh catch with banana salsa and lime butter sauce. If you go, you must try their secret family recipe banana bread prepared as french toast with maple syrup and Tahitian vanilla ice cream.

Le Creperie: This has to be the most fun I've had at breakfast in a long time! Authentic French Crepes and Galettes are made right before your eyes in a lively upbeat atmosphere. Outdoor, cafe-style seating is available where you can enjoy the famous Key West roosters crowing in the morning while sipping a cappuccino. The hardest decision you'll have to make is what to order as everything on the menu is appetizing. I recommend their Red Velvet, a buckwheat crepe with homemade raspberry chocolate ganache, fresh strawberries, English custard ice cream and raspberry coulis.

Tavern N Town: If you're in the mood for a steakhouse-style meal, then check out Tavern N Town at the Beachside Marriott. Their Executive Chef, Kevin Montova, won first place in the Key West Master Chef Classic for his flavorful creation of Coffee Chipotle Crusted Pork Tenderloin with black bean cake and pineapple chutney. Here at the restaurant, you can see all the chefs in action in their open theater-style kitchen.

Conch Republic Seafood Company: Located right next to the marina and "charter boat row," this open-air restaurant is my favorite place for a chilled beverage and conch fritters just before heading out on an boat excursion such as a sunset sail on a schooner. Another one of my favorites on their menu is the Cracked Conch with Orange Horseradish Marmalade.

Kermit's: No trip to the Keys would be complete without a slice of key lime pie. Located right across the street from the Conch Republic Seafood Company, you can't miss the famous lime green painted cottage, home to Kermit's Key West Key Lime Shoppe. They put a unique twist to the Keys' most famous dessert that earned them a spot on National Geographic's Top 500 Food Journey's of a lifetime: chocolate-covered, frozen key lime pie on a stick.

Flamingo Crossing Ice Cream: Cool off from the Florida sun with a scoop (or two!) from this local favorite. All the ice cream and gelato here is homemade on the island and worth the walk down to the south end of Duval. Flamingo Crossing scoops up Key West-inspired ice cream such as key lime, guanabana, coconut and Cuban coffee. They also have classic favorites available such as Tahitian vanilla and chocolate chip.

These were my favorite places to dine while in the keys last week. Do you have any other recommendations? Add them below in the comments!
Ook hier (http://www.visitflorida.com/insiders/dining_entertainment_and_luxury/action.blog/6395-top-eats-in-the-florida-keys/?CMP=EMC-VFMarGeneral2012&email=mjtbak@gmail.com&rs=MTc4MDU5MzM4MjUS1&m=4453812&spMailingID=%%MAILING_ID%%&spUserID=%%RECIPIENT_ID%%&spJobID=%%JOB_ID_CODE%%&spReportId=%%JOB_ID_CODE%%&segment_id=393) na te lezen.

Lauya
22-03-12, 11:24
Ik krijg gewoon honger van al die tips!!
Wij komen op 3 mei (onze 1e trouwdag!) aan op Key West. Tijd voor een romantisch diner, dacht ik zo. Heb al veel tips gezien, maar kan iemand vertellen wat een aanrader is voor die avond? Het hoeft geen strijkkwartet bij kaarslicht te zijn, maar iets bijzonders zou wel leuk zijn!

Dank alvast!

moonlight91
22-03-12, 13:02
bij de Conch Republic Seafood Company op key west hebben wij vorig jaar gegeten
en volgens mij ook zeer terecht dat hij in deze lijst staat !!

uiteraard ook het morada baycafe
de andere kan ik niet overoordelen

Guus
25-03-12, 08:12
Wij komen op 3 mei (onze 1e trouwdag!) aan op Key West. Tijd voor een romantisch diner, dacht ik zo. Heb al veel tips gezien, maar kan iemand vertellen wat een aanrader is voor die avond?
1 - The Dining Room op Little Palm Island
2 - Latitudes op Sunset Key
3 - Louie's Backyard (upperdeck heeft ook kleine kaart)
4 - The Grand (tafeltje op veranda)
5 - A&B Lobster House (op balkon met zicht op haven)

Marcelg
30-03-12, 18:50
http://www.oceankey.com/key-west-restaurant.aspx

Hot Tin Roof mis ik in het lijstje ik bedoel bovenaan het lijstje.

Kelly73
01-06-12, 22:59
Voor Key West heb ik al veel goede tips voorbij zien komen. Dankzij de tips hebben wij er ook twee avonden heerlijk gegeten. Dank daarvoor.

Voor Key Largo heb ik echter ook nog een tip; Mrs. Mac Kitchen. Heerlijk gegeten!! Alles home made en heel leuk zitten.

sjaakie
03-06-12, 13:55
Deze vonden wij ook erg goed,

http://www.colombiangrace.com/

Zit op 223 Petronia Street

mandello
08-07-12, 23:43
hebben daar gisteren ook gegeten : El Maison del Pepe( Cubaan ) toffe sfeer en lekker eten , straffe Mojito's....

bollie763
21-07-13, 15:56
Wij zijn bij nine-one-five op nr 915 in Duval street gaan eten. Eerst zaten we beneden. Daar was het wat chiquer met exclusievere gerechten. Omdat we met 2 kinderen waren zijn we toen naar boven verhuisd. Daar is de sfeer meer casual. En hebben ze een andere keuken met andere gerechten. De prijs was overigens niet meer casual want we waren voor 2 pizza's, 1 hamburger, een portie garnalen en een cone frites ( wél een aanrader, heerlijke frietjes met aïoli saus) $84,- kwijt

pietjepuk
25-07-13, 15:20
mango`s op duval street helemaal top voor een leuk prijsje.
op advies van locals.

angelique100
22-08-13, 12:48
Mocht je ergens op Key Largo willen eten dan is MRS Mac's Kitchen zeker een bezoekje waard, wij hebben er heel regelmatig gegeten, het eten is bijzonder goed en voor super nette prijzen! Er zijn 2 vestigingen wij zijn bij de nieuwe (grote) geweest. Bv flink stuk Mahi Mahi met geb aardappelen en colslaw (heerlijk) voor 13.95 De inrichting is super gezellig en de bediening is heel goed.

Esther2013
22-08-13, 21:21
Klopt Angelique, wij zijn daar vorige week ook geweest, heerlijke gerechten voor weinig.
Het zat helemaal vol, dus dat is ook een goed teken! Echte aanrader!

Op Key Largo hebben we ook nog gegeten bij Bayside Grill met uitzicht op zee en bij Pilot House in de Marina. Bij beiden heerlijk gegeten en live muziek, toppertjes!

patje.r
02-06-17, 15:43
Hog Heaven Sports Bar and Grill op Islamorada :up:

FloridaFabian
02-06-17, 17:28
Fish House op Key Largo heeft, hoe kan het ook anders, een enorm aanbod aan (lokale) vis en heeft ook nog eens geweldig personeel. Aanrader!