PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Bordina: Miami-Miami



bordina
04-05-07, 18:25
Hallo mensen,

Wij gaan volgende week een reis naar Florida maken. We verblijven dan 2 dagen in Miami en vertrekken voor een 8 daagse cruise naar het caraibisch gebied.

Dan willen we een rondreis met de auto maken.
Mijn reisschema na de cruise zou er dan alsvolgt uitzien
Miami- Key West 2 nachten
Key West- Naples 1 nacht
Naples- Sarasota 1 nacht
Sarasota-St. Augustine 1 nacht
St. Augustine-Miami

Ik heb een paar vragen, kunnen jullie mij advies geven over mijn reisschema, is het te doen en waar kan ik het beste de route tussen de verschillende plaatsen vinden en uitprinten. Is het misschien verstandiger om een auto met navigatiesyteem te nemen?

Oh ja is het ook verstandiger om hotels voor de rondreis van te voren te reserveren, omdat ik van iemand begrepen hebt dat het duurder is als je daar bent.

Alvast bedankt voor de reacties;)

Eric
04-05-07, 18:50
Hallo Bordina, welkom op het forum.
Wat een heerlijk vooruitzicht lijkt me dat, 8 dagen cruisen en dan nog een week in Florida.
Een paar vraagjes:
Doe je tijdens de cruise al niet Key West aan? Want anders lijkt he me een beetje dubbel op.
Verder mis ik in jullie schema Orlando, zijn jullie daar soms al geweest?
Anders zou ik er zeker naar toe gaan, ook al zou je niet van pretparken houden (Zijn die mensen er?) dan mag je nog bv. Seaworld niet missen.
Wat betreft afstanden is jullie huidige schema goed te doen.
Ik gebruik altijd Microsoft Streets & Trips als planner, maar die kun je alleen daar kopen.
Er zij echter zat online routeplanners, gebruik Google maar eens.
Je hebt niet echt een navigatiesysteem nodig, ofschoon dat voorla in Miami een welkom hulpmiddel is.
Hotels vooraf reserveren is niet nodig, bij iedere Denny's vind je boekjes met voldoende coupons voor korting op hotelprijzen.
Dat maakt je ook wat flexibeler.
Een uitzondering hierop is Key West, waar het soms erg druk kan zijn.
Vooral in het hoogseizoen (kerstperiode) is het raadzaam vooraf te boeken.
Een prima alternatief voor de dure hotels op Key West zijn de vele Bed & Breakfast's. (sommige heel luxe).
Nog vragen? Schroom niet ze te stellen, er is veel info op dit forum te vinden, ook via de zoekfunctie.
Eric

bordina
04-05-07, 22:59
Hallo Eric,

Dankjewel voor het welkom heten en voor al je tips.

Onze Cruiseschema is:
Miami- 1 zeedag-Puerto Rico- zeedag- St Thomas- zeedag- St Maarten- Miami.
Zoals je ziet komen we niet in Key West. Mijn hotel in Key West heb ik reeds besproken. De rest van onze rondreis nog niet.
Ik zal zeker je advies opvolgen om bij Denny's de couponboekjes te halen

Ik heb Orlando met opzet overgeslagen omdat wij jaren geleden reeds daar waren en toen met de kinderen de pretparken bezocht. Nu gaan we gezellig met zijn tweetjes.

Wat moet ik mij voorstellen bij die Microsoft streets & trips is het een beetje handzaam, daarom wilde ik eigenlijk via die sites een route plannen dan heb je iedere route op een A4 dacht ik zo.

Het is zeker waar wat je zegt over dit forum, je kan er heel veel informatie halen heb net verhaal gelezen van die mevrouw die een cruise gemaakt heeft heel handig om sommige dingen vooraf te weten.
Ik heb dit forum pas vandaag ontdekt dus heb ik heel veel leesstof.

Nogmaals bedankt voor de tips.

vrgr,
Bordina

Eric
05-05-07, 00:11
MS Streets & Trips is een zeer compleet routeprogramma, maar alleen verkrijgbaar in de VS op CD.
Het is zeer gebruiksvriendelijk. Maar er zijn genoeg online programma's, zoals Google Maps.
Eric

bordina
05-05-07, 22:49
Eric,

Bedankt voor je info. Ik ga mijn rondreis nu proberen te plannen want ik wil toch van te voren een idee hebben wat wij allemaal kunnen verwachten qua afstand en bezienswaardigheden onderweg.
Ik moet je bekennen dat ik het wel een beetje eng:shock: vind omdat het de eerste keer is dat wij zoiets alleen gaan doen. De vorige keer was het nl een rondreis met de bus en hoefde ik me niet druk te maken over de route enzv.

vrgr,
Bor

Eric
06-05-07, 00:06
Juist Amerika is bij uitstek het ideale land om zelf je vakantie te plannen en te regelen.
Alles is goed aangegeven, het sterft er van de hotels(motels) in alle prijsklassen, het land is er je zou haast zeggen speciaal voor ingericht.
Succes, Eric

pieterpostma
06-05-07, 14:47
Hallo mensen,

Wij gaan volgende week een reis naar Florida maken. We verblijven dan 2 dagen in Miami en vertrekken voor een 8 daagse cruise naar het caraibisch gebied.

Dan willen we een rondreis met de auto maken.
Mijn reisschema na de cruise zou er dan alsvolgt uitzien
Miami- Key West 2 nachten
Key West- Naples 1 nacht
Naples- Sarasota 1 nacht
Sarasota-St. Augustine 1 nacht
St. Augustine-Miami

Ik heb een paar vragen, kunnen jullie mij advies geven over mijn reisschema, is het te doen en waar kan ik het beste de route tussen de verschillende plaatsen vinden en uitprinten. Is het misschien verstandiger om een auto met navigatiesyteem te nemen?

Oh ja is het ook verstandiger om hotels voor de rondreis van te voren te reserveren, omdat ik van iemand begrepen hebt dat het duurder is als je daar bent.

Alvast bedankt voor de reacties;)


Wij waren onlangs ook in Key-west ( allmond tree inn ) Truman ave 50 m. van Duval street, zeer aan te bevelen. Wij hadden niet van te voren geboekt. Wij waren ( achteraf nagekeken) niet duurder uit. Wij vinden het leuk ter plekke een kort marktonderzoek te doen ( altijd even de kamers bekijken) en dan te beslissen. Van Key west naar Naples was een lange reis, via de Tamiami trail. Rechte niet drukke weg. Maar ja je komt door de Everglades dus ook even een tocht met een airboat. In Naples hebben we overnacht in het Trianon old Naples, zeer aan te bevelen.
Navigatiesysteem: wij hadden het niet en hebben steeds onze bestemming bereikt, maar wel met veel vragen onderweg en de onderlinge ergernissen.
Mijn advies zou zijn: huur een tom-tom en het vakantieplezier wordt vergroot.
Veel plezier

bordina
06-05-07, 15:40
Wij waren onlangs ook in Key-west ( allmond tree inn ) Truman ave 50 m. van Duval street, zeer aan te bevelen. Wij hadden niet van te voren geboekt. Wij waren ( achteraf nagekeken) niet duurder uit. Wij vinden het leuk ter plekke een kort marktonderzoek te doen ( altijd even de kamers bekijken) en dan te beslissen. Van Key west naar Naples was een lange reis, via de Tamiami trail. Rechte niet drukke weg. Maar ja je komt door de Everglades dus ook even een tocht met een airboat. In Naples hebben we overnacht in het Trianon old Naples, zeer aan te bevelen.
Navigatiesysteem: wij hadden het niet en hebben steeds onze bestemming bereikt, maar wel met veel vragen onderweg en de onderlinge ergernissen.
Mijn advies zou zijn: huur een tom-tom en het vakantieplezier wordt vergroot.
Veel plezier

Nou deze reactie komt als geroepen, want ik begon net een beetje moe te worden van het plannen van deze trip. Omdat ik nog geen hotels heb met uitzondering van KeyWest weet ik niet zo goed de routeplanners in te vullen ze vragen toch een specifiek adres. De Everglades zal ik in overweging nemen omdat ik dit reeds heb meegemaakt in de vorige reis.
Even een vraagje, hoelang is het rijden naar KeyWest? Mag ik ook weten wat de overnachting in Naples heeft gekost.

Is het iemand bekend wat de afstand KeyWest-Naples en Naples-Sarasota is.

Bor

Njit
06-05-07, 16:17
Is het iemand bekend wat de afstand KeyWest-Naples en Naples-Sarasota is.

http://maps.google.nl/ kun je ook je route op plannen.
Je kan ook meerdere bestemmingen invoeren. Soms is het handig om even een plaats ertussen in te plannen om een bepaalde route te volgen.

bordina
06-05-07, 16:23
http://maps.google.nl/ kun je ook je route op plannen.
Je kan ook meerdere bestemmingen invoeren. Soms is het handig om even een plaats ertussen in te plannen om een bepaalde route te volgen.

Oke ik ga het uitproberen, bedankt he.

gr,
Bor

Eric
06-05-07, 16:44
Even in MS streets & trips opgezocht:
Key West - Naples 399,3 km
Naples - Sarasota 188,9 km

Succes verder,
Eric

Michael66
06-05-07, 16:59
Lang leve mapquest!

Is het iemand bekend wat de afstand KeyWest-Naples ...250 mijl = 6 uur Klik (http://www.mapquest.com/directions/main.adp?do=nw&go=1&r=f&aoh=&aot=&aof=&2a=&2c=Naples&2s=FL&2z=&2n=Collier%20County&2y=US&2l=Bbbyugeg8ohcZ%2bnwEYoFxA%3d%3d&2g=%2fXoweSLHuZhnQmVaMTlO5w%3d%3d&2v=CITY&1a=&1c=Key%20West&1s=FL&1z=&1y=US&1l=%2f94AkGChkBiQgk40B56fCw%3d%3d&1g=Z%2b0JgvLJn76WrE0dIC926A%3d%3d&1pn=&1pl=&1v=CITY&1ffi=&1ex=&1n=Monroe%20County).


... en Naples-Sarasota is.120 mijl = 2 uur Klik (http://www.mapquest.com/directions/main.adp?go=1&do=nw&rmm=1&un=m&cl=EN&ct=NA&rsres=1&1ffi=&1l=&1g=&1pl=&1v=&1n=&2ffi=&2l=&2g=&2pl=&2v=&2n=&1pn=&1a=&1c=naples&1s=fl&1z=&2pn=&2a=&2c=sarasota&2s=fl&2z=&r=f).

bordina
06-05-07, 17:11
Lang leve mapquest!
250 mijl = 6 uur Klik (http://www.mapquest.com/directions/main.adp?do=nw&go=1&r=f&aoh=&aot=&aof=&2a=&2c=Naples&2s=FL&2z=&2n=Collier%20County&2y=US&2l=Bbbyugeg8ohcZ%2bnwEYoFxA%3d%3d&2g=%2fXoweSLHuZhnQmVaMTlO5w%3d%3d&2v=CITY&1a=&1c=Key%20West&1s=FL&1z=&1y=US&1l=%2f94AkGChkBiQgk40B56fCw%3d%3d&1g=Z%2b0JgvLJn76WrE0dIC926A%3d%3d&1pn=&1pl=&1v=CITY&1ffi=&1ex=&1n=Monroe%20County).

120 mijl = 2 uur Klik (http://www.mapquest.com/directions/main.adp?go=1&do=nw&rmm=1&un=m&cl=EN&ct=NA&rsres=1&1ffi=&1l=&1g=&1pl=&1v=&1n=&2ffi=&2l=&2g=&2pl=&2v=&2n=&1pn=&1a=&1c=naples&1s=fl&1z=&2pn=&2a=&2c=sarasota&2s=fl&2z=&r=f).

Dit is echt super, wat ben ik blij dat ik deze site ( Florida Forum) gevonden heb\\:D/ .

Iedereen bedankt voor jullie reacties, jullie hebben me goed geholpen.

vrgr,
Bor