PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema reneefrankrijk: Orlando februari 2008



reneefrankrijk
01-05-07, 14:06
Hallo allemaal,
Wij zijn pas sinds een week aan het plannen. Het wordt voor 2 van ons de 3e keer in Florida en voor manlief en de kinderen (dan 10 en 13) de 2e keer, maar zij waren de eerste keer pas 3 en 6.
We hebben allemaal al rondgetrokken door Florida, dus Orlando, Miami,de Keys en St. Petersburg. Nu willen we alleen in Orlando blijven. We hebben de vlucht met Martinair geboekt, een villa en mini-van, alles via American Estates (gelukkig lees ik goede berichten over hen op dit forum).

Onze planning is voorlopig:
10-2 Vanuit Frankrijk naar Schiphol rijden, overnachten in het Mercure op de terminal.

11-2 vlucht naar Orlando, auto ophalen en villa zoeken.

12-2 Acclimatiseren, boodschappen doen, uitrusten en zwemmen.

13-2 Epcot (één van onze meest favoriete parken)

14-2 Busch Gardens (de andere absolute favoriet)

15-2 Kennedy Space Center, misschien met een beetje strand bij Cocoa Beach

16-2 Sea World (we hebben de vorige keer niet heel veel gezien)

17-2 MGM (is nieuw voor ons)

18-2 St. Augustine + beach (ik ben er in een ver verleden even geweest), misschien Daytona

19-2 absoluut hoogtepunt: Discovery Cove, zwemmen met de dolfijnen. Dit is al gereserveerd.

20-2 Busch Gardens

21-2 Animal Kingdom (is ook nieuw voor ons)

22-2 Epcot

23-2 Sea World

24-2 Disney World of Islands of Adventure

25-2 weten we nog niet (misschien nog eens Busch Gardens)

26-2 weten we nog niet (misschien nog eens Sea World of Epcot)

27-2 winkelen en thuis zwemmen

28-2 lekker bij onze villa zwemmen, misschien nog wat shoppen

29-2 auto inleveren en vlucht naar Amsterdam

1-3 aankomst Schiphol, overnacgting Noord Frankrijk

2-3 thuis

Zoals jullie zien is het voornamelijk parken omdat we in Orlando blijven. Welke parken raden jullie aan voor de dagen dat we het nog niet zeker weten? Zijn het niet teveel parken?
Alle tips zijn welkom!!
Bedankt en groetjes, Renée


http://tickers.TickerFactory.com/ezt/d/4;10726;105/st/20080210/e/Florida+here+we+come%21%21/dt/6/k/6d13/event.png
(http://www.TickerFactory.com/)

Eric
01-05-07, 14:53
Teveel parken hangt heel erg van je persoonlijke voorkeur, de drukte in de parken en het weer af.
Ikzelf plan eigenlijk niet zo nauwkeurig, ik kijk ter plaatse hoeveel zin ik heb, en hoe het weer is die dag.
Dus kan ik jullie eigenlijk daar geen advies in geven.
Wel een andere opmerking.
Het Mercure Amsterdam Airport ligt binnen in het terminalgebied, dus achter de marechaussee doorgang.
Dat betekent dat je niet vrij bent om te gaan en te staan wat je wilt, en dat je voor eten aangewezen bent op de toch wel dure restaurants daar.
Er zijn genoeg hotels vlakbij Schiphol, die een shuttle hebben,en waar je je auto veel goedkoper kan parkeren.
Een goed voorbeeld is het Ibis of het vd Valk.
Daar zijn de kamers ook nog eens ruimer, en het is veel voordeliger.
Op Schiphol zelf heb je ook nog het Sheraton en het Hilton, maar dan zit je weer aan de dure Schiphol P-tarieven vast.
Ik zou eerst nog even rondkijken, voor ik het Mercure vastleg, het zijn eigenlijk meer kamers (zonder raam of zo trouwens) voor mensen op doorreis.
Eric

Ta2 Gerrit
01-05-07, 16:02
Novotel heeft op dit moment een aanbieding van €65,- pk/pn op hotels.com. Verder bieden veel hotels op dit moment een park, sleep & fly arrangement voor beduidend minder dan vdV, hoewel dat wel een mooi hotel is met een uitstekende keuken.

reneefrankrijk
01-05-07, 16:43
Dank voor jullie suggesties. Wij hadden al van alles bekeken maar toch besloten voor het Mercure te gaan, nou net omdat we dan op Schiphol zitten. We hebben er al eens geslapen dus we weten "hoe het werkt". We hadden ook de parkeertarieven van Schiphol met Ibis vergeleken en Schiphol was net ietsje goedkoper.
Het Mercure is al geboekt.

Ik lees hier trouwens erg veel over mini-golf in Orlando. Is dat zo speciaal? Is het de moeite waard om daar een halve dag voor uit te trekken? B.v. Hawaiian Rumble Adventure Golf? We spelen wel graag ini-golf, maar zouden dit niet znel in een vakantie plannen.
Overigens ligt de dagplanning niet vast, behalve Discovery Cove. Ik denk dat het waarschijnlijk ook wel ter plaatse zal worden beslist a.d.h.v. het weer en dergelijke.

Michael66
01-05-07, 19:53
Bij ons is minigolf een soort synoniem geworden voor acclimatiseren. Toch lekker bezig zijn en lekker uitrusten en aan het klimaat wennen. De laatste jaren zaten wij in een huis vlakbij de Walmart aan de 192 en daar heb je Pirates Cove. Dus geen lange ritten op de eerste dag, gewoon dichtbij het kleine vertier zoeken.
Overigens vind ik je keuze voor Epcot als eerste Disney-park perfect. Niet meteen het drukste park opzoeken. En er is in Epcot genoeg te doen, en geeft ondertussen ook genoeg rust.

Goed schema!!

Have fun!

reneefrankrijk
01-05-07, 22:57
Goede motivatie om te beginnen met mini-golf! Ik ben blij met je reactie.

Michael66
02-05-07, 01:25
Goede motivatie om te beginnen met mini-golf! Ik ben blij met je reactie.
Graag gedaan. Ook voor mezelf: terugdenken aan elke "eerste dag" van de vakanties is heerlijk. Al hebben we vorig jaar de eerste dagen ieder een dag ziek op bed gelegen. Toen was het des te lekkerder dat we vlakbij de minigolf (en de WalMart) zaten, was het makkelijk om toch even wat te gaan doen. Voor foto's en verslag: klik op 2006 onderin mijn bericht.

reneefrankrijk
02-05-07, 09:32
Wat een verslag heb je gemaakt zeg. Ik heb genoten van het lezen ervan!!

reneefrankrijk
10-10-07, 10:09
Ons schema ligt nu grotendeels vast.
Het wordt voor 2 van ons de 3e keer in Florida en voor manlief en de kinderen (dan 10 en 13) de 2e keer, maar zij waren de eerste keer pas 3 en 6.
We hebben allemaal al rondgetrokken door Florida, dus Orlando, Miami,de Keys en St. Petersburg. Nu willen we alleen in Orlando blijven. We hebben de vlucht met Martinair geboekt, een villa en mini-van, alles via American Estates.

Onze planning is nu:
10-2 Vanuit Frankrijk naar Schiphol rijden, overnachten in het Mercure op de terminal.
11-2 Vlucht naar Orlando, auto ophalen en naar Ramada hotel bij het vliegveld rijden.
12-2 De sleutel van de villa ophalen en naar villa rijden. Acclimatiseren, boodschappen doen, uitrusten en zwemmen.
13-2 Seaworld
14-2 EPCOT (één van onze favoriete parken)
15-2 Magic Kingdom
16-2 MGM Studios (is nieuw voor ons)
17-2 Animal Kingdom (is nieuw voor ons)
18-2 EPCOT (ja, favoriet hè)
19-2 absoluut hoogtepunt: Discovery Cove, zwemmen met de dolfijnen. Dit is al gereserveerd.
20-2 Islands of Adventure
21-2 Busch Gardens, met overnachting in de buurt
22-2 Busch Gardens en weer terug naar Orlando
23-2 Universal Studios (Mardi Gras)
24-2 Seaworld
25-2 Islands of Adventure
26-2 tocht naar St. Augustine, op het eind van de middag naar Daytona Beach voor een overnachting
27-2 Kennedy Space Center en evt. Cocoa
28-2 relaxen, inpakken, zwemmen, misschien nog wat shoppen
29-2 auto inleveren en vlucht naar Amsterdam
1-3 aankomst Schiphol, overnachting Noord Frankrijk
2-3 thuis

Zoals jullie zien is het voornamelijk parken omdat we in Orlando blijven. We hebben allerlei combi-tickets al gekocht.
We weten dat we waarschijnlijk pretpark moe zullen zijn na de vakantie, maar we hebben ook zoiets van als het teveel is doen we gewoon een dag niks. Vrijheid blijheid.
Alle tips zijn nog welkom!!
Bedankt en groetjes, Renée 8-)

pascalbrouwers
10-10-07, 11:50
Ons schema ligt nu grotendeels vast.
Het wordt voor 2 van ons de 3e keer in Florida en voor manlief en de kinderen (dan 10 en 13) de 2e keer, maar zij waren de eerste keer pas 3 en 6.
We hebben allemaal al rondgetrokken door Florida, dus Orlando, Miami,de Keys en St. Petersburg. Nu willen we alleen in Orlando blijven. We hebben de vlucht met Martinair geboekt, een villa en mini-van, alles via American Estates.

Onze planning is nu:
10-2 Vanuit Frankrijk naar Schiphol rijden, overnachten in het Mercure op de terminal.
11-2 Vlucht naar Orlando, auto ophalen en naar Ramada hotel bij het vliegveld rijden.
12-2 De sleutel van de villa ophalen en naar villa rijden. Acclimatiseren, boodschappen doen, uitrusten en zwemmen.
13-2 Seaworld
14-2 EPCOT (één van onze favoriete parken)
15-2 Magic Kingdom
16-2 MGM Studios (is nieuw voor ons)
17-2 Animal Kingdom (is nieuw voor ons)
18-2 EPCOT (ja, favoriet hè)
19-2 absoluut hoogtepunt: Discovery Cove, zwemmen met de dolfijnen. Dit is al gereserveerd.
20-2 Islands of Adventure
21-2 Busch Gardens, met overnachting in de buurt
22-2 Busch Gardens en weer terug naar Orlando
23-2 Universal Studios (Mardi Gras)
24-2 Seaworld
25-2 Islands of Adventure
26-2 tocht naar St. Augustine, op het eind van de middag naar Daytona Beach voor een overnachting
27-2 Kennedy Space Center en evt. Cocoa
28-2 relaxen, inpakken, zwemmen, misschien nog wat shoppen
29-2 auto inleveren en vlucht naar Amsterdam
1-3 aankomst Schiphol, overnachting Noord Frankrijk
2-3 thuis

Zoals jullie zien is het voornamelijk parken omdat we in Orlando blijven. We hebben allerlei combi-tickets al gekocht.
We weten dat we waarschijnlijk pretpark moe zullen zijn na de vakantie, maar we hebben ook zoiets van als het teveel is doen we gewoon een dag niks. Vrijheid blijheid.
Alle tips zijn nog welkom!!
Bedankt en groetjes, Renée 8-)


Planning ziet er goed uit.
Persoonlijk zou ik ook nog een keer richting oldtown gaan.
vooral in het weekend, dan zijn er hotrod en oldtimer shows.
Is gewoon leuk om daar een paar uurtjes rond te hangen.

Vergeet niet om wat rust momenten in te bouwen, ik mis wat zwemmen tussen door --> typhoon of blizzard beach of wet en wild....

Groet,
Pascal

reneefrankrijk
10-10-07, 13:50
Hallo Pascal,
Wij houden niet van wat Oldtown te bieden heeft en we houden ook niet van de waterparken vandaar dat we dat niet hebben ingebouwd. Zwemmen zullen we natuurlijk wel in onze privé pool doen, elke dag neem ik aan. De avonden zijn om te ontspannen. Wel willen we een keer iets van vuurwerk zien, als dat tenminste in februari wordt gedaan. Maar verder zijn de avonden voor te relaxen, bbqen bij de villa en eens uit eten gaan.
Mocht ons schema té druk zijn dan bouwen we een rustdag in.
Bedankt, Renée

Eric
10-10-07, 14:28
Ik zie dat jullie overnachten in het Mercure in de terminal.
Ik ga in december hetzelfde doen, en ben dus wat dingen wezen navragen.
Ik vlieg wel KLM, dus dat is iets anders.
Het hotel ligt binnen de douanezone, dus je mag je gewone bagage niet meenemen. Je kunt het helaas ook niet de dag ervoor inchecken (althans, dat werd mij verteld.
Er zijn bagagekluizen als je tussen vertrek 1 en vertrek 2 naar beneden gaat in de kelder.
Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat, volgens mij betekend het dat je 's morgens eerst weer door de marechaussee en douane naar buiten moet, bagage moet ophalen, en dan pas kan inchecken.
Eric

Ta2 Gerrit
10-10-07, 15:39
Eric, vraag het eens aan Calypso. In zijn reisblog (http://usaflorida2007.blogspot.com/2007/09/31-augustus-2007-vertrek-naar-schiphol.html) staat in ieder geval dat hij met alle koffers naar het Mercure kon gaan.

Eric
10-10-07, 17:26
Zal hem een PB-tje sturen.
Bedankt voor de tip !!
Eric

reneefrankrijk
10-10-07, 18:44
Ik zie dat jullie overnachten in het Mercure in de terminal.
Ik ga in december hetzelfde doen, en ben dus wat dingen wezen navragen.
Ik vlieg wel KLM, dus dat is iets anders.
Het hotel ligt binnen de douanezone, dus je mag je gewone bagage niet meenemen. Je kunt het helaas ook niet de dag ervoor inchecken (althans, dat werd mij verteld.
Er zijn bagagekluizen als je tussen vertrek 1 en vertrek 2 naar beneden gaat in de kelder.
Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie gaat, volgens mij betekend het dat je 's morgens eerst weer door de marechaussee en douane naar buiten moet, bagage moet ophalen, en dan pas kan inchecken.
Eric

Wij hebben het 1 x eerder gedaan, was wel ik 1999, maar opok toen gewoon met alle koffers naar het Mercure Hotel, en de volgende dag inderdaad weer door de douana naar de incheckbalies.
Ik weet ook dat je pas vanaf 20.00 uur in je kamer kunt en ik geloof om 9.00 weer er uit moet. Maar je hebt wel lekker tijd om daar rond te struinen voordat je gaat slapen.

reneefrankrijk
10-10-07, 18:44
Eric, vraag het eens aan Calypso. In zijn reisblog (http://usaflorida2007.blogspot.com/2007/09/31-augustus-2007-vertrek-naar-schiphol.html) staat in ieder geval dat hij met alle koffers naar het Mercure kon gaan.
Ik zal zijn blog ook eens gaan napluizen. Bedankt voor de tip!

Eric
10-10-07, 18:58
Kreeg het volgende antwoord van Harry (Calypso):


Hoi Eric

Inderdaad doe ik al 5 jaar nu.
Je neemt gewoon je koffers mee door de doaune naar je kamer en dan in de morgen ga je weer met koffers door douane naar buiten om in te checken. Je kunt helaas niet de dag van te voren inchecken doen ze niet. Maar het gaat best goed zo door de douane ze controleren toch niks.

groetjes en success
Harry

Eric

reneefrankrijk
10-10-07, 21:22
Bedankt voor het laten weten Eric! Je weet tenslotte maar nooit of er iets veranderd is.
Veel plezier in december! Ga je een verslag maken? Ik ben erg benieuwd naar de temperatuur als jullie gaan.
gr. Renée