PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Calenzia: Orlando okt. 2007



calenzia
30-04-07, 19:33
Onze eerste poging om een reisschema te plannen.

Algemeen, onze vakantie loopt van 15 okt. t/m 1 nov. Vliegreis rechtstreeks (Martinair) hebben we al geboekt. Een auto zijn we van plan om via Dollar usareisen.de te boeken (20% korting bij > 15 dagen).Het eerste hotel (in de buurt van Universal / Int. Drive) boeken we op voorhand voor een dag of 5 en een 5 parken universal pas (5 parken incl. seaworld/bush/w en w).

15 okt vliegreis / aankomst
16 okt omgeving verkennen en outlet bezoeken (bijkomen van jet lag)
17 okt Universal studio´s
18 okt islands of adventure
19 okt 's-morgens ff wet & wild, 's-middags op weg naar Tampa
20 okt bush gardens, overnachting Tampa
21 okt naar Crystal River, natuurpark en trail, hier overnachten
22 okt zwemmen met manatees (nog boeken van tevoren), omgeving
verkennen en overnachten
23 okt Op weg naar Homestead met tussenstops Fort Meyers/Napels
Overnachting Homestead
24 okt Everglades en bezoek aan Miccosukee Indian Village
25 okt Key Largo, snorkelen + glass bottom boat
26 okt Rondje Miami en Miami beach, wandelen langs Art Deco, (evt. naar
West Palm Beach), overnachting Fort Pierce
27 okt Op weg Palm bay/Merrit Island/Cape caneveral daarna terug naar
Orlando / Kissimmee
28 okt Orlando/Kissimee halve dag wet & wild + International Food and Wine Festival
29 okt Epcot
30 okt Sea World + Mahaki Lua dining show
31 okt old town in Kissemee, rondkijken kissemee+Orlando, Halloween events (nights of terrors)
1 nov 's-morgens nog Seaworld (of universal, of islands of adventure, afhankelijk van wat we het
leukste park vinden), terug naar Nederland

Iemand nog suggesties op/aanmerkingen?
Is Fort Pierce een geschikte overnachtingsplaats en wat is er in Fort pierce en omgeving te zien/doen

Eric
30-04-07, 23:34
Mooi schema, duidelijk dat jullie meer natuur en dierenliefhebbers zijn, dan echte Disney fans.
Ik zie het Animal Kingdom er niet bij staan, of zijn jullie daar al geweest?
Eric

calenzia
01-05-07, 22:59
Hoi Eric,

We zijn idd dol op dieren (en op pretparken). En willen meer van Florida zien als alleen Orlando.

De dagtickets zijn vrij duur vandaar dat we het niet beide gaan doen en de Universal pas had Seaworld 8).

Als we Magic Kingdom gaan doen komt dit in plaats van Epcot, maar hier lezen we ook veel positieve verhalen over dus houden we het waarschijnlijk zo.

calenzia
01-08-07, 23:05
Ons schema begint ondertussen een al wat vastere vorm te krijgen:

- Vliegreis was al geboekt met Martinair

- Eerste hotel is het "I Drive Metropolitan Express" (super aanbieding via Expedia), hotel is schuin tegenover Wet&Wild en vlakbij de andere Universal parken, voor 5 overnachtingen.
- Activiteit "Swim with Manatees" geboekt op 19-10 (incl. vervoer + natuurpark bezoek). Rest van het programma wordt enigzins gewijzigd (overnachting Clearwater vervalt)
We zijn nog aan het uitzoeken waar we het beste een auto kunnen huren, de goedkoopste aanbieding die we kunnen vinden is via Expedia:
- Een Ford Focus, 17 dagen voor 380,- euro incl. verzekeringen bij Hertz, staat alleen wel dat het verhuurberijf niet op Int. Airport zelf zit maar d.m.v. shuttle naar Buttler Nat. Drive bereikbaar is.

Scheelt echter wel bijna 100,- euro met vergelijkbare auto bij een verhuurbedrijf op Int. Airport zelf, heeft iemand hier ervaring mee of de shuttle goed te doen is ???
:-k

Njit
01-08-07, 23:27
- Een Ford Focus, 17 dagen voor 380,- euro incl. verzekeringen bij Hertz, staat alleen wel dat het verhuurberijf niet op Int. Airport zelf zit maar d.m.v. shuttle naar Buttler Nat. Drive bereikbaar is.

Is dat Expedia.NL of .COM (gok het eerste omdat je zegt dat de verzekeringen erbij zitten).

Als ik het zo op Google Maps (http://maps.google.com/maps?f=d&hl=nl&geocode=&saddr=orlando+airport&daddr=5601+Butler+National+Drive,+orlando&sll=28.461504,-81.30563&sspn=0.012281,0.019913&ie=UTF8&z=14&om=1) bekijk dan zit het er best een eindje vanaf.
Die Shuttle zal wel redelijk vaak gaan (anders verhuren ze niks) maar verder geen ervaring mee. De meeste verhuurbedrijven zitten op het vliegveld zelf. Dat vind ik zelf wat handiger..

calenzia
02-08-07, 23:41
Is op Expedia.nl (hoop dat ik zo geen reclame maak, is niet de bedoeling).

Op het vliegveld is idd wel iets handiger, maar een vergelijkbare auto op het vliegveld (bijv. bij Alamo of National) is ook bij Expedia bijna 100,- euro duurder als je voor 17 dagen huurt.

Lannie
06-10-07, 11:17
Beste Calenzia,

ik lees net dat jullie ook in het Metropolitan Express zitten (ik zocht op het forum naar wat meer info over dit hotel, maar er staat niets over beschreven, behalve dat jullie dit hotel aandoen). Jullie vetrekken net als wij aankomen. Wij hebben dit hotel geboekt voor 4 nachten met aankomstdatum 19 okt.

Wij zijn heel erg nieuwsgierig naar dit hotel en hebben bewust een hotel aan Int.Drive gekozen. 12 jaar geleden zijn we ook al eens in Florida geweest. En hadden toen een hotel in Kissemee, maar gingen steeds naar Int. Drive, omdat we het daar qua restuarantjes en winkelen gezelliger vonden. Inmiddels zal er wel veel verandert zijn en kunnen we ons van 12 jaar geleden ook niet meer zoveel herinneren.

Kun jij ons straks via het forum laten weten wat je van dit hotel vind? En misschien al wat handige tips geven over de directe omgeving, winkels en restaurants?

Jolanda

mafo
06-10-07, 18:38
Ik heb regelmatig gebruik gemaakt van de shuttle busjes naar het verhuurbedrijf alleen dan niet met Hertz. Die van National/Alamo gaan tenminste heel regelmatig en heb dat dan ook nooit een probleem gevonden.

Overigens heb ik ook nog even gekeken naar een vergelijkbare huurauto, hier (http://www.carbookers.com/xv/s2.shtml?session_id=7e748e66eef05ef65c596aa0e9afaf 85&do_loc_id=53113&rate_id=2711492&redirect=/xv/s2.shtml&Submit2=Selecteer&wl_version=nl&do_group_id=1&pu_group_id=1&lang=dt&pu_loc_id=53113&FROM=TD&trip_id=47537576&) is de compact iets goedkoper.

Ta2 Gerrit
06-10-07, 21:19
De shuttlebussen van Alamo/National rijden al een paar jaar niet meer, dat moet je tegenwoordig lopend doen ;-) . Maar verder rijden die bussen (ook die van Hertz) behoorlijk regelmatig en je hoeft nooit langer dan 10 minuten te wachten. Het is een ritje van niks (10 minuten) en je bent zo weer op de snelweg. Voorheen zaten de meeste autoverhuurders op deze lokatie, tegenwoordig steeds meer op de airport.

calenzia
07-10-07, 00:06
Ok, bedankt voor de reacties.

Over het Hotel Metroplitan Express op Int. Drive was op het forum nog geen informatie te vinden maar op tripadvisor.com kwam deze bij reviews goed uit de bus daarom toch dit hotel geboekt. Zo gauw als ik eigen ervaringen heb zal ik deze delen op dit forum.

Ons reisschema is enigzins aangepast vanwege de space shuttle lancering op 23 oktober want dit willen we echt niet missen.

Op 22 okt in Titusville het Super 8 Motel geboekt (was niet veel meer beschikbaar). Enfin, het ziet er nu zo uit.

15 okt Vliegreis / aankomst
16 okt 's-morgen wet en wild, omgeving verkennen en outlet bezoeken (bijkomen van jet lag)
17 okt Universal studio´s
18 okt Islands of adventure
19 okt Zwemmen met Manatees + natuurpark Excursie
20 okt Bush Gardens
21 okt Sea world + Mahaki Lua dining show
22 okt ochtend nog in te vullen (pretpark/zwemmen/winkelen), middag op weg naar Titusville, daar overnachten
23 okt kijken naar de spacshuttle lancering (12:00 AM), daarna op weg naar Palm beach/Fort Pierce/Palm bay (of direct door naar Key Largo) daar overnachten
24 okt op weg naar Key Largo, evt. om 15:00 Glassbottom boat/snorkelen
25 okt Everglades (via Homestead) daarna terug naar Key Largo
26 okt Naar Naples (via US 41 / Tamiami trail) en daar overnachten
27 okt Bezoek aan Miccosukee Indian village en/of evt. Everglades City overnachten Naples
28 okt naar Orlando
29 okt vrij in te vullen verder (laatste pretpark dag -> flexpas)
30 okt Orlando centrum verkennen, downtown disney
31 okt Old town in kissemee, rondkijken kissemee, Halloween events (nights of terrors)
1 nov Shoppen, terug naar Nederland

Tja, nu kijken of we ons ook helemaal aan ons eigen schema gaan houden volgende week 8)

Lannie
07-10-07, 11:04
Calenzia,

Ik las dat jullie op 7 juli getrouwd zijn, nog gefeliciteerd!

12 jaar geleden, zijn wij ook vanuit JKS richting Palmbeach gegaan, toen zijn we iets doorgereden naar Pompano Beach en hebben toen overnacht in het Pompano Beach Resort Hotel in Fort Lauderdale. Hebben toen de Sawgrassmill Mall bezocht en je kon er toen ook met een boot, langs huizen van beroemde mensen (had ons erg leuk geleken, maar we waren toen te laat op de dag en de boot was net weg, helaas). De afstand van JKS naar Key Largo is 360 km, als je over de snelweg gaat is het best te doen. Wij hebben er toen voor gekozen om de hele weg over de A1A te rijden, dan zie je ook nog wat, maar dan doe je er veel langer over.

By the way, ik zou vanuit de Everglades niet weer terug gaan naar Key Largo, maar ik zou de Everglades bezoeken op doorreis vanuit Key Largo naar Naples.

En zou ook van Naples doorrijden naar bijvoorbeeld St. Pete Beach en daar nog een nacht doorbrengen. Lekker een rustdag aan het strand en 's avonds met een boot de zee op om dolfijnen te spotten!

Jolanda

P.S. waar heb je het zwemmen met de Manatees geboekt?

calenzia
09-10-07, 23:37
Deze Mannatee excursie hebben we geboekt: http://www.floridadolphintours.com/manatee_adventure_tours.htm