PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Dana



Dana
29-04-07, 18:55
Hallo, mijn naam is Dana, ik woon op de Canarische Eilanden in Spanje en ga met mijn spaanse man naar Miami aankomende Mei voor 10 dagen. Hij heeft familie daar die we willen bezoeken en gelijk van de gelegenheid gebruik maken om de boel te gaan verkennen. Buiten de Everglades en de Cayos, zijn er nog andere sites die de moeite waard zijn (en dan bedoel ik niet Disney World), zoals bijvoorbeeld Naples, Firt Myers of andere dorpen/bezienswardigheden/natuurparken? Tis een beetje moeilijk te weten wat de moeite waard is en wat niet =P~

reneefrankrijk
29-04-07, 21:15
Hey Dana,
Wat leuk, nog iemand die niet in Nederland woont.
Key West is geweldig en daar moet je dan beslist een dag of 2-3 blijven. Wat wij ook geweldig vonden is Bahia Honda Stat Park, dat is één van de eilandjes voor Key West. Je kunt daar prachtig zwemmen, aan de Caribische Golf kant, niet de kant van de brug.
Ik ben nu 2 x in Naples en Fort Myers geweest en vind de Golf van Mexico dus werkelijk geen fluit aan. Ik vind de stranden van de Atlantische kust veel mooier. Maar dat is denk ik een kwestie van smaak omdat iedereen de Golf kust altijd het mooist vindt.
Hele fijne reis!
Groetjes, Renée (uit Frankrijk0

pieterpostma
30-04-07, 10:26
Hey Dana,
Wat leuk, nog iemand die niet in Nederland woont.
Key West is geweldig en daar moet je dan beslist een dag of 2-3 blijven. Wat wij ook geweldig vonden is Bahia Honda Stat Park, dat is één van de eilandjes voor Key West. Je kunt daar prachtig zwemmen, aan de Caribische Golf kant, niet de kant van de brug.
Ik ben nu 2 x in Naples en Fort Myers geweest en vind de Golf van Mexico dus werkelijk geen fluit aan. Ik vind de stranden van de Atlantische kust veel mooier. Maar dat is denk ik een kwestie van smaak omdat iedereen de Golf kust altijd het mooist vindt.
Hele fijne reis!
Groetjes, Renée (uit Frankrijk0


Omdat wij vorig jaar in Californie waren weten we dat Amerika veel gevarieerder is dan alleen Florida. De natuur in Florida vonden we nogal saai en geen afwisseling. Kortom voor de natuur zou ik niet naar Florida gaan, maar natuurlijk wel voor de stranden en het klimaat en de malls.

reneefrankrijk
30-04-07, 13:13
Omdat wij vorig jaar in Californie waren weten we dat Amerika veel gevarieerder is dan alleen Florida. De natuur in Florida vonden we nogal saai en geen afwisseling. Kortom voor de natuur zou ik niet naar Florida gaan, maar natuurlijk wel voor de stranden en het klimaat en de malls.

Ja Pieter, ik ben ook in Californië, Nevada en Arizona geweest en inderdaad, de natuur is daar veel mooier, maar als je naar Florida gaat ga je meestal niet voor de natuur.
Florida heeft ook qua natuur mooie stukjes, alleen, je kunt het niet vergelijken met de andere staten. Bahia Honda vond ik dus werkelijk schitterend.

Dana
01-05-07, 02:50
bedankt voor de antwoorden, wij gaan eigenlijk vooral voor een relax vakantie en om familie van mijn man te bezoeken, maar willen er natuurlijk ook een beetje rondkijken. Bedankt voor de tip Rene, we gaan er zeker even kijken!!

trails
04-05-07, 13:32
Hoi Dana,
Ik ben ook diverse malen aan de westkant van de VS geweest en diverse malen in Florida. De 2 zijn niet met elkaar te vergelijken en het waren 2 totaal andere soorten vakanties. Florida is qua natuur niet spectaculair, maar het heeft wat. Lekker relaxt en goed weer. Wat je in Miami beslist moet gaan bekijken is Vizcaya. Dit is een Italiaans landhuis aan de baai. ERG mooi. http://www.vizcayamuseum.org/
Parrot Jungle is ook erg leuk om te bekijken en ligt in een mooie tuin.
http://www.parrotjungle.com/
En wil je eens naar een apart zwembad: http://www.venetianpool.com/
Veel plezier!!!
Groetjes,
Trails

Eric
04-05-07, 15:14
Hallo Dana, welkom op het forum.
Dat zijn alvast goede tips die je geeft, hopelijk horen we nog veel van je.
Eric

reneefrankrijk
05-05-07, 09:10
Hoi Dana,
Nog eentje voor je. http://www.spanishmonastery.com/
Wij vonden dit erg mooi en apart om in Miami te vinden. Het klooster is oorspronkelijk gebouwd in 1141, dus vóór 1492 (toen Amerika werd "ontdekt"). Het is steen voor steen uit Spanje (Segovia) overgebracht en weer precies hetzelfde opgebouwd.
Je kunt dus zelfs wat echte cultuur opdoen in Miami.
Groetjes,
Trails

trails
05-05-07, 09:12
Sorry, mijn zusje Renée stond nog ingelogd.
Groetjes, Trails