PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] pieterpostma: Florida, april 2007



pieterpostma
27-04-07, 22:20
Maandag 2 april vertrokken we met Martin Air voor een vlucht naar Orlando Int. Airport.
Rond 17.30 (Amerikaanse tijd) kwamen we aan en haalden de bagage van de band halen. Vervolgens ging de bagage door een scan. Vervolgens liepen we weg met onze bagage om deze na zo'n 25 meter weer op een bagageband te deponeren. Ik was zo bijdehand te vragen op welke band ik de bagage opnieuw in ontvangst kon nemen. In die hal aangekomen nam mijn vrouw de bagage voor de tweede keer in ontvangst.Kennissen van ons die al enkele dagen voor ons in Orlando waren wachten ons daar op. Op weg naar Alamo voor mijn auto. Ja hoor, het geluk kon niet voortduren. Wat bleek de reservering van de auto was niet akkoord. Er was geen enkele verzekering geregeld. Ondertussen had ik toch een up-grade genomen waarna Alamo er een up-grade bij deed. Uit de autohal nam ik mee een Chevrolet Impala.
Mijn kennis reed voor mij uit naar de plek van Kissimmee.
We zaten daar in Venetian Bay. De volgende ochtend zijn we begonnen met het bezoeken van de parken afgewisseld met het bezoeken van de nodige outlet malls.

De parken die ik mooi vond: Kennedy space center; Seaworld, Epcot, Animal Kingdom. Voor de Disney parken had ik een 6 hopperkaart. Dit kan met behulp van het "openbaar vervoer" van Disney.
(Ik heb nu twee kaarten met daarop nog de mogelijk om 3 dagen van de hopper gebruik te maken.)
De controle van de handbagage was niet sluitend. Mensen die echt kwaad in de zin hebben kunnenvan alles meeslepen. Veel uiterlijk vertoon.

Op 13 april vertrokken we uit Kissimmee.
Ondertussen heb ik natuurlijk een keer moeten tanken. Ik probeerde eerste keer dit te doen met mijn creditcard. Dat lukte niet, ook niet met behulp van een Amerikaan. Vanaf die tijd ben ik bij het tanken steeds vooraf naar binnen gegaan, het nummer van de tank genoemd en vooraf betaald of mijn creditcard ingeleverd. Een volle tank voor 33 dollar. Prijs van een gallon vorige week 2.81 dollar.

13 april vertrokken uit Kissimmee via de Florida turnpike naar Ft. Pierce. Hier de Turnpike verlaten en via de 1 en later de A1A langs de kust naar het zuiden. Prachtige tocht. Bij Ft. Lauderdale klein hotelletje ter plekke geboekt. Straat oversteken, door de lobby van een hotel en zo op een heerlijk strand. De volgende dag weer verder vanaf Ft. Lauderdalen naar Miami beach ( ocean drive). Nadat we hier langs gereden waren gingen we naar Key West. Even waren we de aanduiding van de 1 kwijt maar door mijn vrouw haar feilloze richtinggevoel en de hulp van een cop waren we weer op de juiste route.
( vooraf hebben we getwijfeld of we wel naar Key West wilden ook al omdat op dit forum de meningen uiteen liepen.)

Wij vonden het fantastisch, een mooi reis die we niet graag hadden willen missen. Ja het is wel een lang stuk. In Key west aangekomen deden we zoals we dat overal deden een snel marktonderzoek. We bezochten in rap tempo zo'n 6 accomodaties en bekeken ook de kamers ( wel doen dus!!)
we besloten en kamer te nemen aan de Truman Ave met de naam Almond Tree inn, zo'n 25 m. van Duval Street daar waar alles te doen is.
Een mooie locatie en prima behandeling. Een redelijk ontbijt en lekke buiten.
Even over het ontbijt in het algemeen: het stelt in de meeste gevallen niets voor, dus laat je daar bij je keus niet door beinvloeden. Wel staat er bijna overal zeer opzichtig een fooienpot. Ja de pot op!

Afijn wij naar het strand en ik was in 1.5 uur verbrand, pas dus op. Ik lag 's avonds te schudden in bed. De volgende dag natuurlijk de zonondergang van Key west fotograferen. Tjonge wat was daar een volk op de been.
Een paar dagen later in Ft.Myers fotografeerde ik een veel mooiere zons ondergang.

Vervolgens van Key West naar Naples aan de westkust, via de Evergllades. Natuurlijk onderweg met een Hoovercraft ovder het moeras. Al met al niet indrukwekkend maar ja je bent er dus doe je het. Onderweg zagen we in de wateren naast de Tamiami trail meer alligatorsdan in de Everglades!
In Naples terechtgekomen in hotel Old Trianon, zonder meer het meest luxe hotel van onze reis voor een redelijke prijs. In Naples een tocht van 1.5 uur gedaan met een bus. Naples; een mooie maar zeer dure plaats.

Op naar Ft. Myers beach, hier terecht gekomen in Outriggers beach resort. Deze herkende ik nog van internet. We kregen een kamer op de begane grond direct aan het strand. Geweldig, ook een ruime kamer met keuken. Hel mooi strand en mooie zonsondergang.

Weer verder, eerst naar Sanibel, tol voor de brug 6 dollar. Echter op Sanibel konden we voor een redelijke prijs geen leuke accomodatie vinden dus dan maar door naar Sarasota. We kwamen hier terecht in een Best Western, leuke kamer aan een zwembad. Direct naast was een supermarkt, lekker makkelijk.
(Ondertussen hadden we wel ansichtkaarten gekocht, maar kun je in Nedereland op veel plaatsen postzegels kopen in Amerika is dat niet zo er zijn maar een paar plekken. Dus kwamen we uiteindelijk thuis met de ansichtkaarten.)

Het strand van Sarasota is echt GEWELDIG!!Ook kun je er gratis parkeren.
Hier hebben we heel v er door de branding gewandeld, heerlijk. Zeker een plaats om terug te komen. Na Sarasota vertrokken we naar Tampa,dit ook om weer op hoogte te komen met Orlando Int. Airport.
Het hotel, weer Best Western was redelijk. Toen ik de receptie vroeg waar de inwoners van Tampa naar het strand gaan bleek dit te zijn in Clearwater beach!! Dus naar het strand in Clearwater Beach. Heel gezellig en redelijk strand, maar minder dan Sarasota. Hadden we het van tevoren geweten dan waren we niet in Tampa terechtgekomen..........

De laatste dag: vanuit Tampa naar Orlando Int. Airport. Eerst vanwege de overload aan tijd ( vertrektijd vliegtuig 19.20 uur) een bezoekje aan de Florida mall. Na twee keer verkeerd te zijn gereden o.a. te wijten aan wegwerkzaamhedenkwamen we op de airport aan.
( we hadden geen TOMTOM genomen maar dit is wel het overwegen waard, kosten bij Alamo 12 dollar per dag)

Afijn, inchecken, door de douane en naar de gate. Er was wat vertraging maar om ongeveer 19.40 uur stonden we op de startbaan.

Het vliegtuig maakte vaart en op het moment dat we omhoog zouden gaan zete de gezagvoerder de NOODSTOP in! We schrokken en mesnenraakten overstuur of hyperventileerden. Zelf was ik bang dat we door de snelheid zouden "zwabberen" en misschien van de baan konden raken. Echter de gezagvoerder de acteo prima uit en we stonden stil. Hij melde zich vrij
snel met de mededeling dat hij op het laatste moment een melding had gekregen dat de kleppen niet goed werkten en hij daarom niet op mocht stijgen. Hij zei daarbij dat we niet moesten schrikken omdat de brandweer
zou verschijnen. Achteraf bleek dat alle banden leeg waren.

We werden met bussen terug naar de gate gebracht. Hier kregen we laterte horen dat we naar een hotel gebracht zouden worden.
The Clarion Int. airport hotel. Het was en is het slechtste hotel wat je je kunt voorstellen. Als je deze naam googeld krijg je ook de recensies te zien en die zijn echt heel heel slecht.
Drie mensen moesten ons inchecken en de laatsten waren ergens tussen 02.00 en 03.00 ingechecked. We zouden nog een warme maaltijd krijgen, maar dat liep op een drama uit. Wie uiteindelijk wel wat kreeg, kreeg het koud. Het was aan het fatsoen van onze medereizigers te danken dat het niet uit de hand liep. We hadden wel een kamer gekregen maar niet en sleutel. Dus iedere keer dat we opnieuw naar onze kamer wilden moesten we een van de weinige medewerkers zoeken.
Ontbijt: ik dacht nog omdat het avondeten desastreus was velopen zal het ontbijt tiptop zijn. Helaas het volgende drama voltrok zich!! Geen bekers, bijna geen eten. Wat een ellende naast de ellende die we al hadden moeten meemaken. Rond de klok van 12.00 uur brachten de bussen ons weer nar de luchthaven. Hier was geen opvang van MartinAir.
Dus liepen we maar naar de douane, deze stuurde ons naar de MartinAir balie. Daar aangekomen zagen we nze andere medereizigers op de grond zitten. Moe van ergernis en wachten. Op dat moment verschenen enkele rode pakjes die direct werden uitgejouwd.
We kregen allemaal twee bonnen, 15 dollar lunch en 20 dollar diner en de boodschap dat we ons om 17.00 uur opnieuw moesten melden voor de instapkaarten. Dus de hele mddag een beetje rondgehangen en gegeten.

Voor vijfen de instapkaarten opgehaald. Wat bleek; omdat we Comfort Class hadden geboekt kregen we in ieder geval onze eigen plek.
Zoals bij de vorige vlucht. Reizigers die Economy hadden geboekt kregen te horen dat zij zich bij de gate moesten melden en zelf een plek uit mochten zoeken.

Wat ik voorspelde gebeurde Toen we eindelijk vlak voor de klok van 21.00 uur het vliegtuig in mochten stonden de economy reizigers hutje mutje om als eerste het vliegtuig in te mogen. Er werd omgeroepen dat mensen met kinderen, gehandicapten en: comfort class reizigers eerst mochten. Ik moest me langs een menigte wringen omdat niemand aan kant wilde gaan bang om de verworven plek af te staan.

Uiteindelijk kwamen we in Nederland aan op 25 april om 11.30 uur, in plaats van 24 april 09.30 uur. Dus zo'n 26 uur later.

Deze ervaring verpest niet onze vakantie, die was geweldig. Het stelt me enorm teleur dat MartinAir ons blijkbaar willens en wetens onderbracht in een wel heel erg slecht hotel en dat na zo'n ervaring. De verdere behandeling en begeleiding door Martin Air was dik onvoldoende.Uiteindelijk maakt de gezagvoerder die ons naar Nederland vloog wel excuses uit naam van MartinAir maar ik had zeker een gebaar verwacht.
Ik ben bezig om te kijken welke rechten ik als reiziger heb met betrekking tot een vertraging van 26 uur.

Florida; we komen er zeker terug, maar met Martin Air??? Dat hangt van de afwikkeling af.

Ik hoop dat de lezer van dit epistel hiet wat mee kan, tevens ben ik graag bereid jullie mgelijke vragen te beantwoorden.

Pieter Postma

\\:D/ \\:D/

pieterpostma
28-04-07, 19:06
Leuk verslag, wel jammer dat je niets vertelt over de dagen in Orlando.
Wat een gedoe met Martinair weer... dat is niet de eerste keer dat ik dit hoor :(Mijn oorspronkelijke verslag was langer maar was.......te lang, vandaar dat ik het heb ingekort. Dus daar ben ik vanaf het begin van het verhaal mee begonnen, vandaar.

We zijn de 1e dag na aankomst direct naar Magic Kingdom vertrokken. Het was daar zeer druk, vanwege pasen. Druk en heet, ik vond het meer een park het voor kinderen gezinnen. Het tweede park was Epcot, daar hebben we alleen de attracties gedaan en later op een andere dag rond het meer de "landen"bezocht. Omdat we wel van winkelen of zo je wilt shoppen houden. Dat moet daar haast wel, zijn we langs veel malls en shops geweest. Voor wie ze nog niet kent: Bells, Macy'sd, Penny en de outletmalls. Vooral de outletmalls waren zeer aantrekkelijk. Maar b.v. bij Macvy kwamen we op een vrijdag bleek dit een soort super friday te zijn. Ik scoorde daar een mooi Hillgiger shirt voor 13 dollar.
Verder was KSC heel indrukwekkend, wij hadden een duurder arrangement geboekt, inclusief lunch met een astronaut en een uitgebreide bustour.
De atronaut vertelde tijdens de lunch leuke weetjes. B.v. dat als je rugklachten hebt en je gaat de ruimte in, kom je geheid terug zonder rugklachten omdat je 2 cm. uitrekt. Ook: als een astronaut slaapt, slaapt hij zeer vast, dus hij was al vier keer geweest maar wilde nog wel terug.
Een hoogtepunt was ook Seaworld. We kwamen binnen en hebben direct de arena opgezocht voor een optreden van de orca's en dan met name Shamu. Eerst zaten we rdelijk vooraan de eerste ring, maar ik zag aangegeven dat we in de "Soak zone" zaten. Dit had ik op t.v. al eens gezien en we konden nog naar hoger verkassen. Inderdaad werden de bezoekers in die zone soaking wet. Echter:ongeveer in het midden van het stadion is een grote uitsparing. Als je de grote Shamu van dichtbij wilt fotograferen moet je juist DAAR gan zitten. Ja de kans om nat te worden is ruimschoots aanwezig maar wordt gecompenseerd door echt prachtige foto's. Dus je kunt gaan voor droog, maar als ik het over kon doen ging ik voor de mooie foto's. Je droogt daar toch snel op of je scoort een regenjasje. Sea world is als geheel en aanrader voor het gehele gezin.

Natuurlijk was alles wel heel pro-Amerikaans. Zo werd bij Seaworld voorafgaand aan de show genoemd dat een militair in het publiek zat. Deze ging staan en iedereen applaudiseerde of ging zelfs daarbij ook staan. Ook had Seaworld voor familieleden van militairen een aparte ingang.

Dus samengevat: onze eerste dagen van 2 t/m 13 april bestond voornamelijk uit parken bezoeken en shopping.
O ja, omdat ik nogal graag sport heb ik op ons vakantieadres gebruikt gemaakt van de fitnesszaal. Ik liep daar harder dan in Nederland en ook verder. Dat klopt natuurlijk niet, maar misschien had het alles te maken met het "feel good` gevoel dat ze je wilen geven.
Oke deze vraag is totale zelf marteling maar ik ben denk ik zeker niet de enige die het "intressant" vind om te weten. Waar heb je zoal gegeten?Leuke vraag: ten erste zijn wij niet zulke grote eters en zeker niet als de Amerikanen, ongelooooooflijk wat die lui naar binnen stampen, maar je ziet ook heel veel onfrisse onegezond dikke Amerikanen rondlopen.
Zo hebben we b.v. twee maal in de Outback gegeten, dit is en keten van grill restaurants. Goed eten daar. Echter wij bestelden meestal een voorgerecht en dan zijn we al vol. Heeft niets met budget uit te staan, maar meer kunnen we niet. De bediening keek ons altijd meewarig aan wanneer we gewoon niet mee op konden. We zijn enkele keren naar pizza hut geweest. Mijn vrouw was daar gek op een bepaalde kaas pizza. We zijn eens naar een Italiaan geweest, maar als we een hotelkamer hadden met een eigen keuken bereiden we graag ons eigen potje. Ook maakten we meestal ons eigen ontbijt, zoals je hebt kunnen lezen is dat in de hotels driemaal niets. Ach, zo scharrelden we ons kostje wat bijelkaar.
Ik weet niet hoe het jou vergaat met mooi weer, maar dat hebben we ook in Nederland dat wanneer het mooi weer is de echte trek verdwijnt.