PDA

Bekijk Volledige Versie : Shopping: Supermarkt



Norbert
27-04-07, 10:43
Ik kan het even niet zo snel vinden.
Wat is of zijn bekende supermarkt keten(s) in Florida?
Oh en dan bedoel ik eigenlijk dus de Appies en C1000's.

Ta2 Gerrit
27-04-07, 11:21
Publix, Albertsons, Winn Dixie en natuurlijk Wal Mart komen zo maar even bij mij boven :-)

floridagek
27-04-07, 13:38
En nauurlijk Target ook een soort supermarkt met een hele grote Nonfoodafdeling

knaapje
27-04-07, 17:00
K-Mart

Knaapje

Michael66
27-04-07, 22:03
K-Mart
BIG K-Mart
SUPER Target

Gooding's (I-drive, LBV, Celebration)

7 Eleven

Walgreen's (o.a. I-drive)

E Z Food

eh .... was WALMART al genoemd ..... :---)

Link (http://yellowpages.superpages.com/listings.jsp?SRC=portals&CS=L&MCBP=true&C=Grocery+Stores&CID=&scale=&lng=&lat=&L=Orlando+FL&search=Find+It&search.x=25&search.y=10).

PENPE
03-03-09, 20:19
Voor eten, als je boodschappen bedoelt, kun je tot 11 uur terecht bij de Publix supermarkten aan de US192 (div. locaties) of 24/7 bij de Walmart, ook aan de 192 div. locaties, waarvan 1 aan het eind met de kruising van de US27 (Davenport/Clermont)


Volgens mijn ervaring is de PUBLIX maar tot 21:00 open.
( Althans die op de hoek van de 192 en de 27 en die naast Highlands Reserve aan de 27 )

Naast iedere PUBLIX zit altijd minimaal een chinese-takeaway en een pizza-takeaway..

Grtzz,
Pieter

Ta2 Gerrit
03-03-09, 20:31
Volgens mijn ervaring is de Publix echt tot 11 uur open, en die ervaring is iets meer dan een week oud.
Wij mochten na aankomst vorige week Zondag nog net naar binnen, om 2 minuten voor 11.

Maar dat was die aan Orange Lake, zeg maar halverwege tussen de I4 en US27.
De naastgelegen liquor store is helaas om 10 uur dicht :(, maar dat wisten we, dus daar hadden we op Schiphol al op geanticipeerd :-)

JKG
03-03-09, 20:40
Publix op 192 en kruising 535 (dus in de bocht op de 192 bij Congo River Golf, Applebees, Wendy's) is ook tot 23u open. En anders gewoon naar een Walmart Supercenter, maar dat was idd al gezegd. :)

Katty
05-03-09, 20:17
Zit er veel verschil tussen al deze verschillende supermarkten?
Ik bedoel qua prijs en assortiment? Of maakt het niet zo uit waar je gaat, gewoon maar de dichtstbij gelegen nemen?

Michael66
05-03-09, 20:25
Qua prijs maakt het niet zoveel uit. Qua assortiment vind ik van wel. Voor verse voorgesneden groente/fruit ga ik liefst naar de Publix, redelijk groot assortiment. Daar hebben ze ook grote 3 of 4 gallon watertanks, die zet ik altijd op het aanrecht in de villa. En verser brood dan bij Walmart.

Maar ja, aan de andere kant is Publix alleen maar een supermarkt, en in de Walmart kan ik ook nog eens lekker verdwalen tussen de DVD's, zonnebrillen, kinderkleding, petten, etc etc etc.

reneefrankrijk
13-05-09, 19:59
Het schijnt dat bij dit kruispunt een nieuwe Publix is gekomen. Op zich wel vreemd want de afstand naar de Publix bij Champion's Gate is klein.

Weet iemand al welke restaurants en overige winkels zich bij deze Publix hebben gevestigd?

PENPE
13-05-09, 22:39
Hoi Renee,

Deze 2 PUBLIX-filialen liggen inderdaad heel dicht bij elkaar heb ik gezien toen ik er afgelopen september langsreed. Over 3 weken zit ik in een villa op Sandy Ridge, dat ligt er vlakbij ( 3 min ) dus dan zal ik wel even een 'onderzoek' instellen.;)

Ik denk dat er net als bij alle andere filialen zeker een pizza-takeaway, chinese-takeaway en een fish-and-chips-takeaway zal zitten.

In Champions Gate zit in ieder geval een keur aan restaurants.

Maar ik hou je op de hoogte !!

Groetjes,
Pieter

PENPE
14-05-09, 00:48
Wij hebben Aviana en ook Solana nog op ons verlanglijstje staan voor een verblijf dus ik ga zeker een 'sneak-peak' doen!

Ik hoorde vanavond van een forumlid die net terug is van Sandy Ridge dat er bij die nwe PUBLIX alleen die 'afhalers' zitten, dus voor 'echte' restaurants ben je echt aangewezen op Champions Gate

Groetjes
P

Iris02
13-10-09, 07:34
Wij komen aan op zaterdagavond. Ik kan me herinneren van ons vorige verblijf in Orlando (13 jaar geleden.....) dat de winkels/supermarkten tot laat open zijn.
Weet iemand of er ook supermarkten open zijn op zondag ? Volgens mij zitten wij in de buurt van een Wallmart.

Michael66
13-10-09, 08:18
Walmart Supercenters zijn 7 dagen per week 24 uur per dag open. andere supermarkten meestal van 7.00u tot 10-11.00u.

Njit
13-10-09, 08:18
Openingstijden? Gewoon bijna altijd open :)
Sommige afdelingen zijn wel op bepaalde tijden open zoals de Apotheek.

Maar je kan op zondag gewoon je boodschappen halen hoor. Lang leve de 24 uurs economie in de USA.

Yftie
22-06-10, 17:52
Naar welke winkels, supermarkten gaan jullie in orlando? Welke zijn het meest aan te raden? De Walmart is voor mij ook de gekendste maar vind ik daar ook de beste producten? En prijs / kwaliteit?

En is alles daar in super grote verpakkingen of valt dat nog wel mee? :)

Lea
22-06-10, 17:59
Ja de verpakkingen zijn groot groter grootst maar denk dat dat voor heel amerika op gaat.

Zef zijn we in de Publix geweest maar meeste toch in de Walmart, vind dat zelf een gezellige winkel en de prijs/kwaliteit verhouding goed, van de andere en gewone winkels weet ik niet.
De Target is er ook nog maar vind dat net een ziekenhuis als je daar binnen stapt maar dat is mijn gevoel zeg maar.

derrobbie
22-06-10, 18:16
De Winn-Dixie schijnt ook wel goed te zijn, al zijn we er zelf nog nooit geweest.
Zelf zijn we Publix mensen. o.a. veel beter brood dan de walmart en veel keus in vers.
Al kun je bij de walmart wel weer véél meer non-food vinden, en zijn veel walmart's 24 uur open (mocht het nodig zijn)

Yftie
22-06-10, 20:09
Is de Publix ook 24 uur open? En zo niet, wanneer is dat dan juist gesloten 's avonds?

Lea
22-06-10, 20:10
De meeste filialen zijn tot 11 uur in de avond open.

ruthytje
22-06-10, 22:33
publix voor de vers versneden fruit (its vacation!), goed brood, traiteur dienst en vers vlees.
walmart voor je wcpapier :lol: je confituur, je basic food zoals boter, olie, suiker, koffie en derg. en de witte produkten van walmart (good value) zijn zeer scherp geprijsd en moeten niet onderdoen voor de merken. maar je vindt er maar 1 merk choko: NUTELLA :lol:

Lea
22-06-10, 23:33
website van publix geeft voor de meeste winkels 11 uur om aan maar ze zetten erbij voor de actuele tijden bel naar des betreffende winkel

ekkie50
23-06-10, 16:26
@ruthytje: die goedkope en goede produkten zijn van het merk Great Value (niet good value). Ik neem ze ook altijd. Aanrader.

koenkamphuys
17-09-10, 08:06
Sinds een tijdje verschijnen er overal Aldi's in Florida. Zelfs in dat kleine plaatsje waar ik mijn buiten heb, is de Duitse discounter aan het bouwen. We zijn afgelopen zomer in Orlando eens zo'n Aldi binnengelopen. Formule is dezelfde als hier: alleen eigen merken, goede kwaliteit, beperkt assortiment, weekaanbiedingen met huishoudelijke artikelen, gereedschap en elektronica en de prijs ligt beduidend lager dan bij de Wal-Mart. De meeste producten zijn Amerikaans, soms zie je wat Duitse spullen die we ook hier kennen (vooral de non-food). Winkels zijn wel veel netter en georganiseerder.

http://www.dumpyourphoto.com/files2/41559/U5T8rK.jpg

Njit
17-09-10, 08:28
Ziet er niet veel anders uit dan de Aldi in Holland. Het enige verschil is volgens mij de kleurstelling. De Nederlandse / Duitse Aldi is meer blauw.

Gulfcoast
17-09-10, 17:33
Aldi heeft dezelfde formule als Save-a-Lot. Prijzen voor groceries liggen ietsjes (in centen) lager dan wal-mart. Wal-mart heeft wel ruimere keuze aan artikelen. Ik heb ook pas een nieuwe Super Target (concurrent van wal-mart) ontdekt langs de Hwy 192 West.

Riverwood
18-09-10, 14:47
Buiten Duitse producten ook regelmatig Belgische chocolade en Nederlands snoepgoed te koop en speculaas! voor Nederlanders die permanent in Florida wonen zeker een aanwinst.

Zaken zien er goed verzorgd uit, Amerikanen vinden het muntje voor de kar erg vreemd.

Groetjes Henke.

JKG
19-09-10, 21:12
Ik wist dat de Aldi er zat, maar niet wezen kijken.. doe ik volgende keer wel.
Wat betreft snoepgoed, bij de (super)Target op de 192 bij de 535 (waar je in de buurt ook een Publix hebt) heb je ook Maltesers (beter dan Whoppers), Werthers Original, Toblerone en ander spul wat we hier kiezen. Trouwens ook bij de Wal-Marts onder de noemer 'Hispanic Food'. Ook Brits spul zoals Spotted Dick zag ik er tussen liggen. Of het kan tippen aan wat de Aldi bied? Durf het niet te zeggen, denk dat Aldi meer te bieden heeft voor Nederlanders als er blijkbaar ook speculaas te koop is. :)

FloridaFrankie
25-09-10, 22:20
We waren een half jaar geleden erg verbaasd toen we een Aldi zagen in de USA (Cocoa (niet Beach)). In het toch al met supermarkten overbevolkte land, begrepen we er niets van. Volgende toch stiekem kijken of ze ook zwerversbier in blik verkopen voor een paar duppies per halve liter (Schultenbrau oid) ...

En Gulfcoast: deze nieuwe Super Target doet z'n naam eer aan: die is echt super. En een Olive Garden en Longhorn op het terrein!

Bosevents
06-10-10, 02:05
Zo leuk dat amerika maar waar haal je nou goedkoop boodschappen. Vlees en vleeswaren vind ik toch vrij duur.

Iemand suggesties!! (we zitten in Davenport)

cant51
06-10-10, 02:58
Ik zelf vind de Wa**art nog steeds een van de goedkoopste supermarkten
en ja vlees,vleeswaren, kaas etc zijn niet echt voordelig, maar de kwaliteit is goed en dat is ook wel prettig er zullen vast wel supermarkten zijn die nog voordeliger zijn maar ik weet niet hoe de kwaliteit daar is.

Moest zelf deze week erg lachten stonden voor een stoplicht met een benzinepomp en een CVS tegen over elkaar (zoals haast op elke kruising in Vero Beach) de CVS had een reklame van een gallon melk deze was duurder dan een gallon benzine, dat zegt wat over de prijzen ;),

Grtjes Toos

Michael66
06-10-10, 04:44
Walmart, Target (SuperTarget) en Publix zijn de meest voor de hand liggende plaatsen voor je dagelijkse boodschappen. Ook voor vlees.
Walgreens is ook een veelvoorkomende, maar duurder en nauwelijks verse artikelen.

Als je in Kissimmee bent/verblijft kun je eens langsrijden bij Kissimmee Valley Market. Geen markt zoals de naam doet vermoeden, maar een wat sjofele boerenwinkel. Vooral groente en fruit van het seizoen, tegen zéér gunstige prijzen.
Adres: Kruising Poinciana Blvd / Oren Brown Road. Zie Google maps (http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=kissimmee+poinciana+boulevard&ie=UTF8&hq=&hnear=S+Poinciana+Blvd,+Kissimmee,+Florida,+Vereni gde+Staten&ll=28.304319,-81.478311&spn=0.002352,0.005659&t=h&z=18).

Voor een goedkope(re) biefstuk .... kijk hier (http://www.osceolacountyfair.com/buyers_info_list.html) eens. ;)

6foot6
06-10-10, 09:33
Aldi

http://www.yellowmap.de/partners/AldiSued2/Html/Poi.aspx?SessionGuid=25b5cff8-35a6-4efb-937a-eea5b36f2762

De enige super in Amerika waar je een muntje voor je karretje nodig hebt

Ta2 Gerrit
06-10-10, 09:37
http://img822.imageshack.us/img822/3482/aldi.jpg (http://img822.imageshack.us/i/aldi.jpg/)

Yvet
06-10-10, 12:36
Misschien een tip:

Wij doen onze boodschappen altijd bij de WalMart en de vleeswaren die we daar halen is ham, kip of kalkoen met of zonder honing en nog een soort vlees.
Het zit in een zakje en het is 2 zakjes voor $1 of zoiets dus dat valt reuze mee qua prijs.

ietie
06-10-10, 12:59
Winndixie vind ik ook niet zo heel erg duur, bij binnenkomst even een kortings pas halen , met deze pas hebben vaak leuke aanbiedingen.http://http://www.winndixie.com/Store_Locations/Return.asp

Riverwood
06-10-10, 20:41
Publix is onze favoriet, prima kwaliteit en leuke aanbiedingen.

disney fan
06-10-10, 23:30
Het klopt helemaal vlees in de supermarkten is niet goedkoop in Amerika.
Het is haast net zo voordelig om het stuk vlees in een restaurant te nuttigen dan te kopen en zelf te bakken.
Maar dat ook dat in de papieren loopt wanneer je dat een aantal weken doet (en zeker met pubers die trek hebben) is natuurlijk een feit.

Dat is ook wat de meeste Amerikanen doen vaak buiten de deur eten.
Het vlees in de supermarkten (Publix) is trouwens wel van een prima kwaliteit.

Bosevents
07-10-10, 13:44
Gisteren in de Aldi geweest en dat is werkelijk voordelig shoppen. Even lekker ingeslagen en de komende tijd kunnen we dus even vooruit.
Bedankt voor de tips echt geweldig zo'n forum...
:)

Riverwood
07-10-10, 13:51
@Bosevents

Als je regelmatig langer in Florida bent dan is de promo van Publix 2 halen een betalen misschien iets voor jullie.

Ook op de vleesafdeling is elke week een promo en dat scheelt enorm in prijs, op de website van Publix kan je als je je filiaal inbrengt zien wat er voor de betreffende week wordt aangeboden.

Groetjes Henke.

Guus
07-10-10, 14:30
Het klopt helemaal vlees in de supermarkten is niet goedkoop in Amerika.Grappig, ik ervaar het juist als spotgoedkoop. In tegenstelling tot Nederland is er niet een supermarkt die de goedkoopste is. De truc is om de dingen daar te kopen waar ze het goedkoopste c.q. in de aanbieding zijn. In het laatste geval kan dat erg veel schelen. Meestal liggen de folders met aanbiedingen bij de ingang van de winkel. In principe betaal je voor je boodschappen in de VS een stuk meer dan in Nederland. Vooral vers producten zijn erg duur.

hzengerink
07-10-10, 16:36
Misschien een gekke vraag.. Wij zitten momenteel ook in Florida en hebben al enkele keren gebbqt. Wij hebben geen problemen met de prijzen, zijn juist bereid iets extra's te betalen voor iets lekkers.. Tot nu toe vonden we het vlees redelijk flauw, nu zijn wij ook geen meesterkoks maar ik ben gewend in nl vlees te kopen bij een slager die dat al mooi gemarineerd heeft;)

Bestaat zo'n slager hier uberhaupt? Een goed recept mag natuurlijk ook;)

Ta2 Gerrit
07-10-10, 16:43
Bij de Publix en ook vaak Walmart is bij de slager (niet de koelingen langs de kant), meestal achter in de zaak, ook vaak een speciale koeling met speciaal spul voor de BBQ.
Van alles wat, gemarineerd, gekruid, sjasliek etc.

edwingrk
07-10-10, 17:20
Wij zitten momenteel ook in Davenport, maar ik vind ik dat speciale bbq aanbod nog wel tegenvallen bij de 2 publix zaken waar we momenteel binnen zijn geweest. Bovendien zijn de steaks behoorlijk dik, waardoor het sowieso al niet echt helemaal top is voor op de bbq.
Echter zagen we bij 1 publix dat een slager/medewerker speciale wensen van klanten direct maakt, dit gaan we dus een dezer dagen maar eens uitproberen.

Ta2 Gerrit
07-10-10, 17:30
Bij de 2e Publix aan de linkerkant (vanaf Davenport)op de 192 (net onder de tolweg door) zit een redelijk uitgebreide slager, die ook op verzoek werkt.

Of nog iets verder, rechts bij Formosa Gardens, bij de Winn-Dixie (?), hoewel ze daar de laatste keer aan het herinrichten waren, dus hang me er niet aan op.
Zal Zondag wel even gaan kijken :mrgreen:

Dikke steaks en megaburgers; dat is dus de US BBQ :lol:

koenkamphuys
07-10-10, 20:13
Ziet er niet veel anders uit dan de Aldi in Holland. Het enige verschil is volgens mij de kleurstelling. De Nederlandse / Duitse Aldi is meer blauw.
.. beetje late reactie ..
De Amerikaanse Aldi is duidelijk een activiteit van de Süd-Aldi, wat je allereerst al aan het logo ziet. De gebroeders Albrecht hebben lang geleden hun concern gesplitst; de lijn loopt dwars door Duisland. In Nederland is de Nord-Aldi actief, vandaar de heel andere kleurstelling en logo. Kom je bijv. in Aken in een Aldi dan lijkt die wel heel griezelig veel op de Amerikaanse.
http://www.aldi.com/aldi_nord_logo.gif "onze" Nord-Aldi
http://www.aldi.com/aldi_sued_logo.gif Süd-Aldi

hzengerink
08-10-10, 00:44
Aha dus er bestaat wel speciaal bbq vleesch, we zullen er even naar zoeken..

Groetjes vanuit een zonnig Davenport!

Michael66
08-10-10, 08:19
Zelf marineren? http://users.telenet.be/smulhoek.vanjepi/marinades.htm

Walmart verkoopt ook diverse kant-en-klare marinades. Even goed zoeken!

Zelf goed kruiden van het vlees kan naturlijk ook. Bijvoorbeeld met Olde Thompsom's Garlic Pepper, een heerlijke mix van peper, zout, knoflook, een beetje suiker en nog wat kruiden. O.a. te koop bij Target.

http://img191.imageshack.us/img191/7542/41s9nxd2bvvlsl500aa300p.jpg

Ta2 Gerrit
08-10-10, 10:14
Aha dus er bestaat wel speciaal bbq vleesch, we zullen er even naar zoeken..

Ja, en ze hebben tegenwoordig zelfs kruidenboter bij "onze" Publix \\:D/
(hoewel we ons ook altijd redelijk gered hebben met Philladelphia :-\")

Ebelix
08-10-10, 16:06
Net gelezen op Distrifood.nl

Skimbende slaat hard toe bij Aldi (VS)

WASHINGTON – Veel betaalautomaten van Aldi-winkels in de Verenigde Staten zijn gehackt door skimmers.
Inmiddels is vastgesteld dat er al met de passen van meer dan duizend klanten is gefraudeerd. De verwachting is echter dat van tienduizenden klanten geld is afgenomen, aangezien de criminelen tussen juni en september 2010 hebben kunnen toeslaan in een groot aantal winkels. Aldi (http://www.distrifood.nl/web/Formulepagina-Aldi.htm) heeft in de VS 1100 winkels verdeeld over 31 verschillende staten. De gehackte betaalautomaten zijn inmiddels vervangen. Volgens een woordvoerder van Aldi zijn er geen werknemers betrokken bij het skimmen.

Bende
De skimoperatie lijkt het werk van een georganiseerde groep criminelen, die het personeel lang genoeg wist af te leiden om de betaalautomaten met een gemanipuleerde versie te vervangen. Naar alle waarschijnlijkheid werden de ingevoerde gegevens op afstand, bijvoorbeeld vanaf de parkeerplaats van de supermarkten, opgevangen.’Er zijn hier zeker bendes actief, voornamelijk uit Oost-Europa. Ze reizen letterlijk op en neer door het land om skimmingapparaten te plaatsen op geldautomaten’, aldus een consultant van Gartner, een onderzoeks- en adviesbureau in het zogeheten informatie technologie speelveld.

sjemmie
16-10-10, 01:54
In Clermont is men druk bouwende aan een nieuwe Aldi (gebouw is half af, maar het logo hangt er wel alvast).

Ik denk dat daar nog geen skimmers actief zijn, omdat er voorlopig nog niets gekocht kan worden.

Schippersg
31-10-10, 14:53
wij gaan voor de derde keer naar orlando en vinden de wallmarkt het beste.
maar voor de warme maaltijd kun je beter een goedkoop restaurantje zoeken, dan ben je zeker voordeliger uit en dan heb je zeker niet die romslomp van afwassen en koken.

utah
18-01-11, 22:34
Moet je nou niet doen...met missie van mij naar de Walmart gaan... Ik ben 5 uur zoet geweest terwijl zij zich de ogen uitkeek op de prijzen en van alles en nog wat wou meenemen. :roll:

ekkie50
06-03-11, 08:48
Had ik ook bij mijn eerste bezoeken aan WM, maar nu ben ik wel een beetje gewend geraakt aan dat enorme pand en de gigantische keus aan artikelen. Ik weet nu wat ik hebben wil en waar het ligt ;-)

Tans4USA
06-03-11, 10:20
Wij zijn een paar weken terug voor het eerst bij een Sweetbay supermarket (aan de 27) geweest en hebben daar o.a. heerlijk brood gekocht. Ze hebben heel veel soorten vers fruit en groenten.
Ik vond het een superfijne winkel om boodschappen te doen, niet zo massaal als een Walmart en iets kleiner dan een Publix.

Michael66
21-03-13, 20:25
Get Moving. Have fun!!

Een leuk filmpje van Publix, een populaire supermarktketen in Florida.


http://www.youtube.com/watch?v=08rj14I6QPY


http://youtu.be/rwPInEIkVS0

bollie763
16-07-13, 18:01
He nou zag ik de link op Facebook en nieuwsgierig als ik ben natuurlijk gauw even klikken en dan staat er. Dit filmpje is privé. Daar word ik nu nog veel nieuwsgieriger van ;-)

kiamzo
31-07-13, 23:06
hallo TRAS4USA waar ongeveer vind ik sweetbay supermarkt op de 27?

PENPE
31-07-13, 23:28
De Sweetbay aan de Hwy27 is inmiddels gesloten : http://articles.orlandosentinel.com/2013-01-17/news/os-sweetbay-closing-two-locations-2-20130117_1_closings-florida-stores-sweetbay-supermarket dus ik denk dat je even de storelocator op site van Sweetbay moet raadplegen...

De storelocator vindt je hier : http://www.sweetbaysupermarket.com/custserv/locate_store.cmd en het valt mij op dat ze in Florida alleen (nog) maar in de 'westkust-regio' zitten.

kiamzo
02-08-13, 00:06
Bedankt penpe had al gekijken.maar vond het adres ook niet . Dus zal wel walmart of publix worden .

Tans4USA
02-08-13, 09:52
Hé lees het berichtje met je vraag over Sweetbay supermarkt nu pas. Wat jammer dat deze gesloten is. Is ons in maart niet opgevallen we zijn toen wel naar Walmart aan de 27 geweest.

koenkamphuys
04-08-13, 04:02
De Sweetbay aan de Hwy27 is inmiddels gesloten

Nou... er zit nog wel een Sweetbay aan US 27 hoor... moet je wel voor naar Sebring. Maar misschien dat dat niet helemaal de bedoeling van het berichtje was. :o

Michael66
06-04-14, 10:41
Sweetbay verdwijnt helemaal: het worden Winn-Dixie's.
Converting Sweetbay stores into Winn-Dixies a 'Herculean' effort

When Winn-Dixie's parent company announced it was buying Sweetbay supermarkets and turning them into Winn-Dixie stores, customers had two big questions: Are you keeping the employees? And will the pretzels, pineapples and other products stay in the same place? Winn-Dixie said yes to both.

Bi-Lo Holdings, the Jacksonville-based parent company, is converting 72 Sweetbay stores into Winn-Dixies as part of its recent purchase of 165 Sweetbay, Harveys and Reid's grocery stores from Delhaize America. In the Tampa Bay area, the move was intended to help Winn-Dixie grab a bigger share of the grocery market now dominated by Publix and Walmart.

Bi-Lo has shut Sweetbays in waves, starting with stores in the Fort Myers-Naples area. Stores in the Tampa Bay area began closing March 29, and the last ones will close April 12. Each store went dark for five days. Employees, vendors and contractors worked around the clock sprucing up the buildings and swapping out signs, merchandise and register machines. "It's a herculean job," said Joey Medina, regional vice president of Winn-Dixie. "It's a big job to be doing in five days." The task took months of planning and an army of people. Department managers from across the company are helping with each conversion. Just retagging and restocking the shelves requires up to 200 workers.

Winn-Dixie took pains to incorporate the best of both Sweetbay and Winn-Dixie. Sweetbay stores that had salad bars have them as Winn-Dixies, and soon every store will have a bell by the front door that customers can ring if they enjoyed their experience. To cause the least disruption, Winn-Dixie kept the basic store layouts. Produce, seafood and bakery departments are in the same spots. The mustard didn't change aisles. "We went to great lengths not to move products," Medina said. As part of the $265 million sale, Bi-Lo bought the inventories of nonperishable items but not the fresh goods. It subbed Sweetbay's Hannaford, My Essentials and other generic brands for Winn-Dixie's namesake label and discount brand, Clear Value.

New for many Sweetbay shoppers are Winn-Dixie's promotions. Its reward card program offers discounts on gasoline, and any purchase of four bottles of wine is 10 percent off. Stores with pharmacies sell prescriptions for generic drugs for $4 for a 30-day supply and $10 for 90 days. Winn-Dixie expanded its selection of meat, cheese and flowers in the stores and sells only higher-grade beef, a nod to its "Beef People" focus. The produce department highlights fruits and vegetables grown by local farmers.

The purchase of Tampa-based Sweetbay allowed Bi-Lo to immediately expand into a market where Winn-Dixie has a limited presence. Most of the Tampa stores are in areas outside the urban core. "We're trying to give people in Tampa an opportunity to get reacquainted with Winn-Dixie," Medina said. "This market is very important to us." So far, company officials are encouraged by the response. At a newly converted store in North Fort Myers, more than 100 shoppers were waiting outside when the new Winn-Dixie opened.
Bron: http://www.tampabay.com/news/business/retail/converting-sweetbay-stores-into-winn-dixies-a-herculean-effort/2173562

Michael66
07-04-14, 02:12
Publix heeft digitale coupons. https://publix.couponselectionpage.com/offers/all

http://s25.postimg.org/jge3hbytr/10155495_647664935282546_1132721948755647567_n.jpg

Lizz
07-04-14, 16:01
Ik zie dat je bij Publix een telefoonnummer moet invullen voor digitale coupons, neem aan dat dat niet werkt met een Nederlanda 06 nummer????

Riverwood
07-04-14, 16:34
Ons Belgische nummer werkt niet.

Groetjes Henke.

knaapje
07-04-14, 17:18
Vul je toch het nummer van je hotel of villa in.

Lizz
07-04-14, 23:52
Nu denk dat het juist de bedoeling is dat je een mobielnummer invoert zodat je de coupons digitaal op je smartphone kunt opslaan..of niet??

Bosevents
08-04-14, 10:36
ja je moet je mobiele nummer in voeren. Heb ze van de week gemaild en die vraag stelt.
Je moet dus een USA nummer hebben op je mobile phone anders kun je hier geen gebruik van maken

flexx
08-04-14, 20:00
dus een usa prepaid sim card werkt wel?

belg
22-06-16, 18:43
Hallo beste florida forum lezers

wij hebben dit jaar een villa gehuurd in watersong resort davenport.
Lekker rustig denken we dan maar natuurlijk zoals iedereen moeten we ook naar de winkel.
is er iemand die deze omgeving kent en weet waar de dichtsbijzijnde supermarkten zich bevinden.
publix, wallmart, enz..

dank u

hannie
22-06-16, 20:58
Met de postcode van je villa kun je op de website van b.v Publix en Walmart filialen in de buurt zoeken.

marjolijne
22-06-16, 22:07
Of even op google maps kijken, daar staan ze ook vaak aangegeven.

PENPE
22-06-16, 22:48
Vanaf Watersong zaten wij bij binnen 10 min rijden bij de Publix : https://goo.gl/maps/2Pjt5hzRcHP2 en onderweg er naartoe kom je net over de spoorwegovergang aan de rechterkant een ( altijd handig ) DollarGeneral Store tegen ( www.dollargeneral.com (http://www.dollargeneral.com) )

peterwoudje
23-06-16, 21:02
Publix 5 minuten
Walmart 15 minuten
aldi 15 minuten (tegenover walmart)
dollar general 5 minuten.

belg
26-06-16, 07:34
Oké bedankt allemaal

jovd
01-11-18, 11:03
Goedemorgen,

Is er iemand die een linkje heeft, of lijstje met supermarkten in de USA en met welk soort van supermarkt ze hier +/- overeenkomen (welke zijn er genre Aldi, Lidl, Colruyt, Delhaize, bioplanet, AH, Makro ...)

alvast bedankt

Mattie
01-11-18, 13:00
Ik ben eigenlijk alleen naar de 3 grootste/bekendste gegaan:

- Wallmart (wat goedkoper)
- (Super) Target
- Publix (meer richting de AH, 'kwaliteit' maar wel duurder)

Aldi kom je ook van tijd tot tijd tegen en geloof dat de Costco meer een soort Makro is waar je ook een pas voor moet hebben.

o en vergeet de DollarTree niet (niet echt een supermarkt maar ze hebben wel eea aan eten).

Njit
01-11-18, 13:53
Er staat ook een hele lijst op Wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_supermarket_chains_in_the_United_States

Meestal gaan we naar de Walmart. Daar kun je echt álles krijgen.

Fleurida
01-11-18, 15:01
Zelfs de Lidl is nu in Amerika, tot nu toe wat meer noordelijk maar wie weet in de toekomst ook in Florida:D
https://www.lidl.com/

Frans1949
01-11-18, 17:48
geloof dat de Costco meer een soort Makro is waar je ook een pas voor moet hebben.

En die pas kost $60 per jaar.
Is best wel een bedrag.

jimbo
01-11-18, 19:27
In Fort Myers North zit een Safe-A-Lot supermarkt, budget supermarkt waar wij na een tip ons vlees voor de BBQ hebben gehaald.

koenkamphuys
01-11-18, 19:36
Save-a-lot en Aldi zijn allebei volop in Florida te vinden. Ik vind persoonlijk Aldi netter dan de Save-A-Lot. De Aldi's hier in Nederland zijn bezig aan een opknapslag, maar de Amerikaanse vestigingen zijn divisies van de Süd-Aldi, die altijd al een stuk netter waren. (Het Aldi-concern is lang geleden een keer gesplitst in een zuidelijke en een noordelijke helft).

De prijsverschillen tussen de supermarkten zijn nogal wat groter dan in Nederland. Het loont zeer de moeite om niet alles bij de Publix te kopen.

Over het algemeen liggen de prijzen van levensmiddelen hoger dan in Nederland, maar in NL zijn de prijzen het laagst van de hele Europese unie. Hoe het in België zit weet ik niet.

Ter vergelijking met supers in België:

Wal-mart en Target - Carrefour, maar wel wat rommeliger.
Aldi - Aldi maar dan wat netter.
Publix, Winn-Dixie - vergelijkbaar met een xxl Delhaize en dan nog, stukken luxer, en duurder.

jovd
01-11-18, 20:31
bedankt allen

Njit
01-11-18, 21:01
Wal-mart en Target - Carrefour, maar wel wat rommeliger.

waarbij ik de Target weer wat netter vind dan de Walmart..

masterkabal
01-11-18, 22:26
Walmart is gewoon geweldig. Ze hebben daar alles en je ziet er ook van alles.
Ik neem er ook altijd een berg autopoets spullen mee. Dat kost daar echt heel veel minder dan hier.

Njit
02-11-18, 10:24
Een Walmart een supermarkt noemen is dan ook een beetje een understatement.

koenkamphuys
03-11-18, 14:36
De Fransen hebben er een woord voor uitgevonden: Hypermarché.

Cindy1969
03-11-18, 19:40
Ik hou hier in NL niet van boodschappen doen, maar bij de Walmart? Kan er uuuuuuren rondlopen, zalig.
Ook bij Publix overigens.

Bullyleo
03-11-18, 19:46
Wij zijn vorige maand zeer regelmatig naar de Aldi geweest voor onze boodschappen. Scheelde aanmerkelijk in prijs ten opzichte van de grote jongens zoals Walmart en Publix. Natuurlijk niet zo'n groot assortiment maar voor de dagelijkse boodschappen zeker een goed alternatief.

koenkamphuys
12-11-18, 21:09
Viel me op dat met name groente en fruit aanzienlijk goedkoper zijn bij de Aldi. Je kunt je watermeloenen, aardbeien, aardappelen, tomaten, komkommers en uien alvast maar gekocht hebben.

Wij hebben de prettige situatie in Sebring dat Aldi en Wal-Mart vrij dicht bij elkaar liggen. Eerst naar de Aldi, en alles wat je niet hebt kunnen krijgen bij de Wal-Mart.

En net als bij de Nederlandse Aldi, ontdek je na een tijdje je favorieten die je elders niet kan vinden. Zoals de jalapeño havarti, een Deense kaas met pepertjes erin, de enorme potten met mixed nuts deluxe, en de ontpitte pruimen.

Njit
13-11-18, 11:52
De Fransen hebben er een woord voor uitgevonden: Hypermarché.

ik wordt altijd inderdaad erg hyper van de Walmart ;)

https://media.giphy.com/media/xT5LMHxhOfscxPfIfm/giphy.gif

koenkamphuys
03-02-19, 11:36
Wat ik zo grappig vind is dat wij als toeristen de Wal-Mart helemaal ge-wel-dig vinden maar als je Amerikanen vraagt, dan heeft het concern wel een beetje een sjonnie-en-anita imago. En af en toe zie je ook wel figuren rondlopen. Er is een hele website gewijd aan het shabby imago van de keten: http://www.peopleofwalmart.com

Ebelix
03-02-19, 13:53
Wij vinden het geweldig omdat je er van alles kan krijgen en op elk tijdstip van de dag. Persoonlijk gaan wij liever naar de Target. De non-food is daar toch een tandje beter dan bij de Wal-Mart.

Dat imago zie ook altijd op de parkeerplaats.