Florida Forum

Shopping: Supermarkt

Norbert
27 april 2007, 08:43
Ik kan het even niet zo snel vinden.
Wat is of zijn bekende supermarkt keten(s) in Florida?
Oh en dan bedoel ik eigenlijk dus de Appies en C1000's.

Ta2 Gerrit
27 april 2007, 09:21
Publix, Albertsons, Winn Dixie en natuurlijk Wal Mart komen zo maar even bij mij boven :-)

floridagek
27 april 2007, 11:38
En nauurlijk Target ook een soort supermarkt met een hele grote Nonfoodafdeling

knaapje
27 april 2007, 15:00
Publix, Albertsons, Winn Dixie en natuurlijk Wal Mart komen zo maar even bij mij boven :-)

K-Mart

Knaapje

Michael66
27 april 2007, 20:03
K-Mart
BIG K-Mart
SUPER Target

Gooding's (I-drive, LBV, Celebration)

7 Eleven

Walgreen's (o.a. I-drive)

E Z Food

eh .... was WALMART al genoemd ..... :---)

Link (http://yellowpages.superpages.com/listings.jsp?SRC=portals&CS=L&MCBP=true&C=Grocery+Stores&CID=&scale=&lng=&lat=&L=Orlando+FL&search=Find+It&search.x=25&search.y=10).

PENPE
3 maart 2009, 18:19
Voor eten, als je boodschappen bedoelt, kun je tot 11 uur terecht bij de Publix supermarkten aan de US192 (div. locaties) of 24/7 bij de Walmart, ook aan de 192 div. locaties, waarvan 1 aan het eind met de kruising van de US27 (Davenport/Clermont)

Volgens mijn ervaring is de PUBLIX maar tot 21:00 open.
( Althans die op de hoek van de 192 en de 27 en die naast Highlands Reserve aan de 27 )

Naast iedere PUBLIX zit altijd minimaal een chinese-takeaway en een pizza-takeaway..

Grtzz,
Pieter

Ta2 Gerrit
3 maart 2009, 18:31
Volgens mijn ervaring is de PUBLIX maar tot 21:00 open.
( Althans die op de hoek van de 192 en de 27 en die naast Highlands Reserve aan de 27 )

Grtzz,
Pieter

Volgens mijn ervaring is de Publix echt tot 11 uur open, en die ervaring is iets meer dan een week oud.
Wij mochten na aankomst vorige week Zondag nog net naar binnen, om 2 minuten voor 11.

Maar dat was die aan Orange Lake, zeg maar halverwege tussen de I4 en US27.
De naastgelegen liquor store is helaas om 10 uur dicht :(, maar dat wisten we, dus daar hadden we op Schiphol al op geanticipeerd :-)

JKG
3 maart 2009, 18:40
Publix op 192 en kruising 535 (dus in de bocht op de 192 bij Congo River Golf, Applebees, Wendy's) is ook tot 23u open. En anders gewoon naar een Walmart Supercenter, maar dat was idd al gezegd. :)

Katty
5 maart 2009, 18:17
Zit er veel verschil tussen al deze verschillende supermarkten?
Ik bedoel qua prijs en assortiment? Of maakt het niet zo uit waar je gaat, gewoon maar de dichtstbij gelegen nemen?

Michael66
5 maart 2009, 18:25
Qua prijs maakt het niet zoveel uit. Qua assortiment vind ik van wel. Voor verse voorgesneden groente/fruit ga ik liefst naar de Publix, redelijk groot assortiment. Daar hebben ze ook grote 3 of 4 gallon watertanks, die zet ik altijd op het aanrecht in de villa. En verser brood dan bij Walmart.

Maar ja, aan de andere kant is Publix alleen maar een supermarkt, en in de Walmart kan ik ook nog eens lekker verdwalen tussen de DVD's, zonnebrillen, kinderkleding, petten, etc etc etc.

Ta2 Gerrit
6 maart 2009, 01:48
Maar ja, aan de andere kant is Publix alleen maar een supermarkt, en in de Walmart kan ik ook nog eens lekker verdwalen tussen de DVD's, zonnebrillen, kinderkleding, petten, etc etc etc.

Have I got news for you \\:D/; de nieuwe SUPER Target. Zie reisverslag.

Iris02
13 oktober 2009, 05:34
Wij komen aan op zaterdagavond. Ik kan me herinneren van ons vorige verblijf in Orlando (13 jaar geleden.....) dat de winkels/supermarkten tot laat open zijn.
Weet iemand of er ook supermarkten open zijn op zondag ? Volgens mij zitten wij in de buurt van een Wallmart.

Michael66
13 oktober 2009, 06:18
Walmart Supercenters zijn 7 dagen per week 24 uur per dag open. andere supermarkten meestal van 7.00u tot 10-11.00u.

Njit
13 oktober 2009, 06:18
Openingstijden? Gewoon bijna altijd open :)
Sommige afdelingen zijn wel op bepaalde tijden open zoals de Apotheek.

Maar je kan op zondag gewoon je boodschappen halen hoor. Lang leve de 24 uurs economie in de USA.

Iris02
13 oktober 2009, 12:02
Weer een reden waarom ik zo graag naar Amerika op vakantie ga ;-)

poepenolje
21 oktober 2009, 09:21
Hier nog zo een fan, van de 24u economie.... Wij gaan soms laat naar de wallmart,of de zondag, terwijl we dit hier bijna niet kunnen...:D

PENPE
21 oktober 2009, 09:47
Wij gingen eens een keer op zaterdagavond tegen 24:00, en er stonden
echt rijen bij de kassa, niet te geloven :o

Groetjes,
Petra & Pieter

Bambino
21 oktober 2009, 15:08
En die rijen zijn niet eens zo lang, maar toch sta je een half uur voor de kassa pffff Werken ze nou echt zo sloom?

oma van tijn
21 oktober 2009, 20:26
ja geweldig, ook op zondag naar de kapper... altijd handig als je zelf in de weer bent geweest. Maar inderdaad hier kun je om half 10 met een blind paard door de AH lopen maar daar lijkt het net of iedereen gauw nog even de winkelwagen moet volg gooien. Ik hou er erg van ;-)

Dlicious
25 oktober 2009, 22:32
En die rijen zijn niet eens zo lang, maar toch sta je een half uur voor de kassa pffff Werken ze nou echt zo sloom?

Sloom kan ik het niet noemen... maar een cursjes effectiviteit kan niet kwaad daar in de meeste supermarkten.. Het systeem klopt gewoon niet waardoor het zo lang moet duren.

cindy74
28 oktober 2009, 15:52
^^^ja geweldig ik werk in de colruyt in belgie en moet er niet aan denken dat ik s nachts en op zondag moet werken .

Yftie
22 juni 2010, 15:52
Naar welke winkels, supermarkten gaan jullie in orlando? Welke zijn het meest aan te raden? De Walmart is voor mij ook de gekendste maar vind ik daar ook de beste producten? En prijs / kwaliteit?

En is alles daar in super grote verpakkingen of valt dat nog wel mee? :)

Lea
22 juni 2010, 15:59
Ja de verpakkingen zijn groot groter grootst maar denk dat dat voor heel amerika op gaat.

Zef zijn we in de Publix geweest maar meeste toch in de Walmart, vind dat zelf een gezellige winkel en de prijs/kwaliteit verhouding goed, van de andere en gewone winkels weet ik niet.
De Target is er ook nog maar vind dat net een ziekenhuis als je daar binnen stapt maar dat is mijn gevoel zeg maar.

derrobbie
22 juni 2010, 16:16
De Winn-Dixie schijnt ook wel goed te zijn, al zijn we er zelf nog nooit geweest.
Zelf zijn we Publix mensen. o.a. veel beter brood dan de walmart en veel keus in vers.
Al kun je bij de walmart wel weer véél meer non-food vinden, en zijn veel walmart's 24 uur open (mocht het nodig zijn)

Yftie
22 juni 2010, 18:09
Is de Publix ook 24 uur open? En zo niet, wanneer is dat dan juist gesloten 's avonds?

Lea
22 juni 2010, 18:10
De meeste filialen zijn tot 11 uur in de avond open.

corrus
22 juni 2010, 18:48
Ehmmm.. 22:00 uur... :D

ruthytje
22 juni 2010, 20:33
publix voor de vers versneden fruit (its vacation!), goed brood, traiteur dienst en vers vlees.
walmart voor je wcpapier :lol: je confituur, je basic food zoals boter, olie, suiker, koffie en derg. en de witte produkten van walmart (good value) zijn zeer scherp geprijsd en moeten niet onderdoen voor de merken. maar je vindt er maar 1 merk choko: NUTELLA :lol:

Lea
22 juni 2010, 21:33
website van publix geeft voor de meeste winkels 11 uur om aan maar ze zetten erbij voor de actuele tijden bel naar des betreffende winkel

corrus
22 juni 2010, 21:59
22:00 uur zijn de meest actuele tijden...

We hebben ze allemaal gehad in Osceola, Orange en Polk county...
En allemaal sluiten ze om 22:00 uur...

Ta2 Gerrit
22 juni 2010, 22:08
Die bij East Orange Lake Blvd (onze vaste buurtsuper) bij US192 Milemarker 4 toch echt 23.00 uur.
Die verderop richting 27 is wel eerder gesloten.

ekkie50
23 juni 2010, 14:26
@ruthytje: die goedkope en goede produkten zijn van het merk Great Value (niet good value). Ik neem ze ook altijd. Aanrader.

derrobbie
23 juni 2010, 15:51
Volgens mij zijn inderdaad de meeste Publix supers open van 7:00am t/m 22:00pm
In ieder geval al de supers die wij gezien hebben dit jaar.
Maar wel gewoon 7 dagen per week.

corrus
23 juni 2010, 16:25
Die bij East Orange Lake Blvd (onze vaste buurtsuper) bij US192 Milemarker 4 toch echt 23.00 uur.
Die verderop richting 27 is wel eerder gesloten.
Dáárom is het er altijd zo vreseijk druk even voor 22:00 uur...
Gewoon het laatste spitsuurtje...
dit houd je toch niet voor mogelijk... woon je dan al meer dan 12 jaar bijna om de hoek... :roll:

Ta2 Gerrit
23 juni 2010, 21:27
Normaal zou ik niet twijfelen aan je statements, Corrus. En normaal zijn we wel wat vroeger bij de Publix, maar voor die Zaterdag in (afgelopen) Oktober quote ik mijn eigen reisverslag;

We zijn net na tienen bij de ons overbekende Publix supermarkt, waar we tot onze grote vreugde constateren dat onze vaste liquorstore, buurman van de supermarkt, zijn openingstijden aangepast heeft aan de Publix, zodat de spiritualiën ook gecoverd zijn.
Met de wagen volgeladen reizen we een uurtje later af richting Lindfields, waar we 5 minuten later de oprit van ons tijdelijke onderkomen in beslag nemen.

Vandaar mijn stelligheid in de bewering. Misschien alleen op Zaterdag ?

Bosevents
6 oktober 2010, 00:05
Zo leuk dat amerika maar waar haal je nou goedkoop boodschappen. Vlees en vleeswaren vind ik toch vrij duur.

Iemand suggesties!! (we zitten in Davenport)

cant51
6 oktober 2010, 00:58
Ik zelf vind de Wa**art nog steeds een van de goedkoopste supermarkten
en ja vlees,vleeswaren, kaas etc zijn niet echt voordelig, maar de kwaliteit is goed en dat is ook wel prettig er zullen vast wel supermarkten zijn die nog voordeliger zijn maar ik weet niet hoe de kwaliteit daar is.

Moest zelf deze week erg lachten stonden voor een stoplicht met een benzinepomp en een CVS tegen over elkaar (zoals haast op elke kruising in Vero Beach) de CVS had een reklame van een gallon melk deze was duurder dan een gallon benzine, dat zegt wat over de prijzen ;),

Grtjes Toos

Michael66
6 oktober 2010, 02:44
Walmart, Target (SuperTarget) en Publix zijn de meest voor de hand liggende plaatsen voor je dagelijkse boodschappen. Ook voor vlees.
Walgreens is ook een veelvoorkomende, maar duurder en nauwelijks verse artikelen.

Als je in Kissimmee bent/verblijft kun je eens langsrijden bij Kissimmee Valley Market. Geen markt zoals de naam doet vermoeden, maar een wat sjofele boerenwinkel. Vooral groente en fruit van het seizoen, tegen zéér gunstige prijzen.
Adres: Kruising Poinciana Blvd / Oren Brown Road. Zie Google maps (http://maps.google.nl/maps?hl=nl&q=kissimmee+poinciana+boulevard&ie=UTF8&hq=&hnear=S+Poinciana+Blvd,+Kissimmee,+Florida,+Vereni gde+Staten&ll=28.304319,-81.478311&spn=0.002352,0.005659&t=h&z=18).

Voor een goedkope(re) biefstuk .... kijk hier (http://www.osceolacountyfair.com/buyers_info_list.html) eens. ;)

6foot6
6 oktober 2010, 07:33
Aldi

http://www.yellowmap.de/partners/AldiSued2/Html/Poi.aspx?SessionGuid=25b5cff8-35a6-4efb-937a-eea5b36f2762

De enige super in Amerika waar je een muntje voor je karretje nodig hebt

Ta2 Gerrit
6 oktober 2010, 07:37
http://img822.imageshack.us/img822/3482/aldi.jpg (http://img822.imageshack.us/i/aldi.jpg/)

Yvet
6 oktober 2010, 10:36
Misschien een tip:

Wij doen onze boodschappen altijd bij de WalMart en de vleeswaren die we daar halen is ham, kip of kalkoen met of zonder honing en nog een soort vlees.
Het zit in een zakje en het is 2 zakjes voor $1 of zoiets dus dat valt reuze mee qua prijs.

ietie
6 oktober 2010, 10:59
Winndixie vind ik ook niet zo heel erg duur, bij binnenkomst even een kortings pas halen , met deze pas hebben vaak leuke aanbiedingen.http://http://www.winndixie.com/Store_Locations/Return.asp

S@skia
6 oktober 2010, 12:55
Ik begrijp dat er op vakantie ook gelet wordt op de centjes maar om nou een paar centen te verdienen op een onsje vlees!!! Als je dat afzet tegen de kosten om er te komen.....
Wij gaan voor de boodschappen naar Publix of Wal Mart, prima kwaliteit.

[verwijderd]
6 oktober 2010, 18:13
Ach wellicht is er een restaurant te vinden waar je voor weinig wat vlees op je bord kan krijgen. ;-)

Riverwood
6 oktober 2010, 18:41
Publix is onze favoriet, prima kwaliteit en leuke aanbiedingen.

ietie
6 oktober 2010, 19:12
Als je 3 weken gaat en toch drie weken iets meer wil eten als een onsje vlees, vind ik het niet zo raar dat je toch als het mogelijk is een betaalbare prijs wil betalen voor je eten!
Wij vonden het vlees ook erg duur toen wij er waren, onze puber zonen bunkeren heel wat weg op een dag , ik zoek dus ook de aanbiedingen zelfs op vakantie!

disney fan
6 oktober 2010, 21:30
Het klopt helemaal vlees in de supermarkten is niet goedkoop in Amerika.
Het is haast net zo voordelig om het stuk vlees in een restaurant te nuttigen dan te kopen en zelf te bakken.
Maar dat ook dat in de papieren loopt wanneer je dat een aantal weken doet (en zeker met pubers die trek hebben) is natuurlijk een feit.

Dat is ook wat de meeste Amerikanen doen vaak buiten de deur eten.
Het vlees in de supermarkten (Publix) is trouwens wel van een prima kwaliteit.

Bosevents
7 oktober 2010, 11:44
Gisteren in de Aldi geweest en dat is werkelijk voordelig shoppen. Even lekker ingeslagen en de komende tijd kunnen we dus even vooruit.
Bedankt voor de tips echt geweldig zo'n forum...
:)

Riverwood
7 oktober 2010, 11:51
@Bosevents

Als je regelmatig langer in Florida bent dan is de promo van Publix 2 halen een betalen misschien iets voor jullie.

Ook op de vleesafdeling is elke week een promo en dat scheelt enorm in prijs, op de website van Publix kan je als je je filiaal inbrengt zien wat er voor de betreffende week wordt aangeboden.

Groetjes Henke.

Guus
7 oktober 2010, 12:30
Het klopt helemaal vlees in de supermarkten is niet goedkoop in Amerika.Grappig, ik ervaar het juist als spotgoedkoop. In tegenstelling tot Nederland is er niet een supermarkt die de goedkoopste is. De truc is om de dingen daar te kopen waar ze het goedkoopste c.q. in de aanbieding zijn. In het laatste geval kan dat erg veel schelen. Meestal liggen de folders met aanbiedingen bij de ingang van de winkel. In principe betaal je voor je boodschappen in de VS een stuk meer dan in Nederland. Vooral vers producten zijn erg duur.

hzengerink
7 oktober 2010, 14:36
Misschien een gekke vraag.. Wij zitten momenteel ook in Florida en hebben al enkele keren gebbqt. Wij hebben geen problemen met de prijzen, zijn juist bereid iets extra's te betalen voor iets lekkers.. Tot nu toe vonden we het vlees redelijk flauw, nu zijn wij ook geen meesterkoks maar ik ben gewend in nl vlees te kopen bij een slager die dat al mooi gemarineerd heeft;)

Bestaat zo'n slager hier uberhaupt? Een goed recept mag natuurlijk ook;)

Ta2 Gerrit
7 oktober 2010, 14:43
Bij de Publix en ook vaak Walmart is bij de slager (niet de koelingen langs de kant), meestal achter in de zaak, ook vaak een speciale koeling met speciaal spul voor de BBQ.
Van alles wat, gemarineerd, gekruid, sjasliek etc.

edwingrk
7 oktober 2010, 15:20
Wij zitten momenteel ook in Davenport, maar ik vind ik dat speciale bbq aanbod nog wel tegenvallen bij de 2 publix zaken waar we momenteel binnen zijn geweest. Bovendien zijn de steaks behoorlijk dik, waardoor het sowieso al niet echt helemaal top is voor op de bbq.
Echter zagen we bij 1 publix dat een slager/medewerker speciale wensen van klanten direct maakt, dit gaan we dus een dezer dagen maar eens uitproberen.

Ta2 Gerrit
7 oktober 2010, 15:30
Bij de 2e Publix aan de linkerkant (vanaf Davenport)op de 192 (net onder de tolweg door) zit een redelijk uitgebreide slager, die ook op verzoek werkt.

Of nog iets verder, rechts bij Formosa Gardens, bij de Winn-Dixie (?), hoewel ze daar de laatste keer aan het herinrichten waren, dus hang me er niet aan op.
Zal Zondag wel even gaan kijken :mrgreen:

Dikke steaks en megaburgers; dat is dus de US BBQ :lol:

edwingrk
7 oktober 2010, 15:38
is het dan trouwens wel normaal dat je zelf je eten nog op smaak moet brengen? de hamburgers, steaks en speklappen die we tot op heden gehaald hebben waren behoorlijk flauw.

koenkamphuys
7 oktober 2010, 18:03
Ik heb onlangs nog een topic geopend over de Aldi (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=11983).

hzengerink
7 oktober 2010, 22:44
Aha dus er bestaat wel speciaal bbq vleesch, we zullen er even naar zoeken..

Groetjes vanuit een zonnig Davenport!

Michael66
8 oktober 2010, 06:19
Zelf marineren? http://users.telenet.be/smulhoek.vanjepi/marinades.htm

Walmart verkoopt ook diverse kant-en-klare marinades. Even goed zoeken!

Zelf goed kruiden van het vlees kan naturlijk ook. Bijvoorbeeld met Olde Thompsom's Garlic Pepper, een heerlijke mix van peper, zout, knoflook, een beetje suiker en nog wat kruiden. O.a. te koop bij Target.

http://img191.imageshack.us/img191/7542/41s9nxd2bvvlsl500aa300p.jpg

Ta2 Gerrit
8 oktober 2010, 08:14
Aha dus er bestaat wel speciaal bbq vleesch, we zullen er even naar zoeken..

Ja, en ze hebben tegenwoordig zelfs kruidenboter bij "onze" Publix \\:D/
(hoewel we ons ook altijd redelijk gered hebben met Philladelphia :-\")

FloridaFrankie
16 oktober 2010, 04:37
Oorspronkelijke topic gaat over supermarkt en etenswaren. Ondanks dat de laatste berichten voornamelijk over vlees gaan wil ik even kwijt dat ik tot nu toe in de veronderstelling was dat Amerikanen geen brood kunnen maken (tenzij je naar Panera gaat, waar het brood echt lekker is, maar wel erg duur ($5,25)). Bij Publix kocht ik een paar dagen geleden Chicago Italian Bread. Minder dan de helft van de prijs van Panera en vergelijkbaar met witbrood van een echte ambachtelijke Nederlandse bakker. Echt lekker brood bestaat dus wel in Florida!

Michael66
16 oktober 2010, 08:31
Ja hoor, dat nemen wij ook altijd. Italian bread in drie soorten (hebben ze trouwens ook bij Walmart, maar da's niet zo vers als bij Publix). En Chicago hard rolls, erg lekkere verse broodjes, die niet - zoals de naam doet vermoeden - echt hard zijn.

koenkamphuys
16 oktober 2010, 08:45
Ik vind het Italiaans brood bij de Walmart en de Publix zo zout. Het is een van de weinige soorten brood die enigszins te eten is. Maar Amerikanen eten niet 's morgens een boterhammetje met kaas, jam of hagelslag.

Bij de Wal-Mart koop ik ook wel eens Kaiser rolls, die ik in mijn oven even opwarm.

cant51
16 oktober 2010, 21:12
Als je bruinbrood wil eten is bij de Publix het sport bread erg goed
wel voor Amerikaanse begrippen het is natuurlijk geen Ned. volkoren.

Ik vind het brood opzich niet zo zout, maar naar mijn idee ligt het aan de boter of botervervangers die behoorlijk zout zijn en zoet beleg is inderdaad niet lekker op brood. (maar misschien eet je wel helemaal geen boter op je brood=P~)

Maar goed mij hoor je er echt niet over, want als het brood niet zo lekker is ben ik wel in FLORIDA:lol:

Toos

Schippersg
31 oktober 2010, 12:53
wij gaan voor de derde keer naar orlando en vinden de wallmarkt het beste.
maar voor de warme maaltijd kun je beter een goedkoop restaurantje zoeken, dan ben je zeker voordeliger uit en dan heb je zeker niet die romslomp van afwassen en koken.

utah
18 januari 2011, 20:34
Moet je nou niet doen...met missie van mij naar de Walmart gaan... Ik ben 5 uur zoet geweest terwijl zij zich de ogen uitkeek op de prijzen en van alles en nog wat wou meenemen. :roll:

ekkie50
6 maart 2011, 06:48
Had ik ook bij mijn eerste bezoeken aan WM, maar nu ben ik wel een beetje gewend geraakt aan dat enorme pand en de gigantische keus aan artikelen. Ik weet nu wat ik hebben wil en waar het ligt ;-)

Tans4USA
6 maart 2011, 08:20
Wij zijn een paar weken terug voor het eerst bij een Sweetbay supermarket (aan de 27) geweest en hebben daar o.a. heerlijk brood gekocht. Ze hebben heel veel soorten vers fruit en groenten.
Ik vond het een superfijne winkel om boodschappen te doen, niet zo massaal als een Walmart en iets kleiner dan een Publix.

Angelina
6 maart 2011, 20:19
Wat betreft het vlees kopen heb ik geen verstand van. Maar qua brood, kopen wij vaak die hotdog broodjes. Dat smaakte prima en leek veel op de witte puntjes van hier bij de bakker! :D

EZ Archive Ads Plugin for vBulletin Copyright 2006 Computer Help Forum