PDA

Bekijk Volledige Versie : Moederdag



pascalbrouwers
21-04-07, 12:20
Tijdens onze vakantie vieren we moederdag in Orlando, of omstreken.
Wij hadden in gedachte om die dag naar clearwaterbeach te rijden.
Is dit goed te doen, of sta je dan uren in de file of zo ( zoals zandvoort of scheveningen op een mooie dag).

Of kunnen we deze dag beter doorbrengen in een waterpark of iets dergelijks.


Heeft nog iemand enige tips om die dag door te brengen, of iets typisch amerikaans om moerdag te vieren....

:-D Pascal

Eric
21-04-07, 23:38
Nee hoor, in de VS hoef je niet bang te zijn om in de file naar het strand te staan.
Wegen zat, trouwens, het verschijnsel file kennen ze in Florida alleen in Miami (vooral in de ruime omgeving rond de airport) en in Orlando op de I4 en de 192.
Eric

calypso
22-04-07, 09:35
Als ik kijk bij mij op het werk en de families die daar werken dan wordt moederdag daar helemaal niet echt gevierd dus neem ik aan dat dit in de USA ook zo is. dus verwacht niet echt drukte

jaap
22-04-07, 09:49
Het was erg stil in epcot en mijn vrouw kreeg een anjer aangeboden voor moederdag. Verder alleen gemerkt dat er nog meer dan anders zotte reclames op tv waren.

pascalbrouwers
22-04-07, 10:44
Nee hoor, in de VS hoef je niet bang te zijn om in de file naar het strand te staan.
Wegen zat, trouwens, het verschijnsel file kennen ze in Florida alleen in Miami (vooral in de ruime omgeving rond de airport) en in Orlando op de I4 en de 192.
Eric


Nou Eric,
Vorig jaar waren ze in buurt van Clearwater aan de autobaan aan het werken. En het zag er niet naar uit dat dit binnen en jaar opgelost zou zijn.
Daar moest iedereen terug naar 1 baan, en hebben we inderdaad in de file gestaan.
Ongeveer een half uur extra over gereden.
sávonds terug geen problemen gehad.

Vandaar mijn vraag.
Ik heb geen zin om weer in een file te staan.

Daarom overweeg ik om gewoon in Orlando te blijven en naar een waterpark te gaan of zo....

Groet,
Pascal

Eric
22-04-07, 12:02
Foutje van mij. Ik had er natuurlijk bij moeten zetten: "Behalve bij wegwerkzaamheden" .
Maar aangezien ze in de VS een heel stuk sneller werken met wegen bouwen, heb je best kans dat alles al lang klaar is.
Maar daar zal iemand anders op het forum hopelijk wel het antwoord op hebben.
Eric

Tinkerbell
22-04-07, 12:29
Misschien is dit iets?


Mother's Day May 13, 2007
Brunch with flavorful foods prepared with herbs and spices.
Call 407-WDW-DINE for reservations. Epcot admission is required.
World ShowPlace Pavilion (located between the United Kingdom pavilion and the Canada pavilion) at Epcot from 9:00am to 3:00pm

Assorted fresh baked pastries, bagels, and breakfast breads.
Prepared to order omelet station
Pasta action stations
Array of fresh spring salads
Carved to order roasted strip loin of beef
Grilled salmon
Roasted chicken
Buttered new potatoes.
An assortment of desserts.
Children's buffet will be available featuring traditional children's favorites.
Beverages include coffee, decaffeinated coffee, tea, soft drinks, assorted juices and milk and are included with the meal.
Each adult age 21 and over will be offered a complimentary glass of champagne at the beginning of their meal. Additional glasses of champagne, beer and wine will also be available for purchase.
There will be a strolling guitarist entertaining throughout the dining room.
Prices (gratuity included):
Guests ages 3-9 -- $19.99*
Guests ages 10 and over -- $45.99

Nicole
23-04-07, 21:15
:-o in de USA een stuk sneller bouwen. Ze zijn geloof ik al zolang ik in kissimmee kom al aan de 192 bezig.

corrus
23-04-07, 22:32
:-o in de USA een stuk sneller bouwen. Ze zijn geloof ik al zolang ik in kissimmee kom al aan de 192 bezig.

Je houdt het misschien niet voor mogelijk, maar die is klaar... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Alleen NU zijn ze weer bezig met de nieuwe Fly-Overs die op de 4 gaan aansluiten...

Maar de 192 zelf is af... :D

Eric
23-04-07, 22:50
Ze zijn geloof ik al zolang ik in kissimmee kom al aan de 192 bezig.
Maar dat is wat anders. Een nieuwe weg bouwen gaat twee keer zo snel als hier, maar de 192 moest verbreed en verbeterd worden, terwijl hij gewoon in werking bleef. En ja, dat gaat nou eenmaal iets langzamer.
Maar als je ziet hoe snel ze de nieuwe aansluitingen van disneyworld op de I4 hebben aangelegd...petje af hoor !
Eric

Guus
24-04-07, 10:54
Als ik kijk bij mij op het werk en de families die daar werken dan wordt moederdag daar helemaal niet echt gevierd dus neem ik aan dat dit in de USA ook zo is. dus verwacht niet echt drukteIn Florida willen de moeders met moederdag vooral in de watten worden gelegd. Het liefst gaan ze hiervoor naar een hotel aan het strand, of naar een leuk Bed & Breakfast. Mocht je in het moederdagweekend plannen hebben om naar een dergelijke locatie te gaan, dan is het aan te bevelen om vooraf te reserveren.

pascalbrouwers
24-04-07, 21:08
Je houdt het misschien niet voor mogelijk, maar die is klaar... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Weet mijn Tom tom dit ook:!: :smile: anders moet ik weer gaan kaartlezen #-o

Alleen NU zijn ze weer bezig met de nieuwe Fly-Overs die op de 4 gaan aansluiten...

Maar de 192 zelf is af... :D


Groet,
Pascal

pieterpostma
28-04-07, 21:00
Tijdens onze vakantie vieren we moederdag in Orlando, of omstreken.
Wij hadden in gedachte om die dag naar clearwaterbeach te rijden.
Is dit goed te doen, of sta je dan uren in de file of zo ( zoals zandvoort of scheveningen op een mooie dag).

Of kunnen we deze dag beter doorbrengen in een waterpark of iets dergelijks.


Heeft nog iemand enige tips om die dag door te brengen, of iets typisch amerikaans om moerdag te vieren....

:-D Pascal


Anderhalve week geleden was ik nog in Clearwater beach, wij waren daar om een uur of 11.00 Er was toen een kleine file. Toen we terugreden rond 15.00 uur stond er een file van minstens een km. en twee rijen dik.
Tip: je komt vlak voor het strand voor een kleine rotonde te staan, houdt rechts aan en sla direct rechtsaf. Als je dat niet doet volg je normale stroom parkeervakzoekers. Na de 1e afslag rechts zijn meerdere parkeerplekken waar je gratis kunt staan. Er staat wel tow away maar dat is meestal een bangmaker. Wij parkeerden even verderop bij een bank en dat is zker op zondag gratis en zonder gevaar.

Succes en gniet van het strand hoewel Sarasota een mooier strand heeft,
bij Clearwater beach zijn er veel kleine schelpjes en zeewier, maar wel heerlijk hoor, wij zijn er twee keer geweest.