PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Marvinmax: Orlando



marvinmax
20-04-07, 15:24
Donderdag over 2 weken (03 mei) is het dan eindelijk zover en gaan wij (mijn vrouw en ik) voor het eerst naar Florida, of moet ik zeggen Orlando.

We vliegen met Martinair in één keer naar Orlando, daar landen we donderdagmiddag om +- 17:00 (als we geen vertraging hebben natuurlijk). We hebben via American Estate bij Alamo een auto gehuurd voor ons verblijf in Florida (eerst twijfelde we nog over een auto, maar de info op dit forum heeft ons laten inzien dat een auto een must is in de USA).

We verblijven 18 nachten in het Country Inn & Stes Lake Buena Vista (wat we hier en op tripadvisor hebben kunnen lezen, een goed hotel tegen een scherpe prijs).

Dag 1 - Vrijdag 04 mei 2007
Deze dag willen we eerst even bijkomen en de omgeving verkennen. Wellicht een beetje winkelen en een beetje bijkomen van de reis.

Dag 2 - Zaterdag 05 mei 2007
Seaworld (we zijn erg benieuwd, horen veel goede dingen over dit park)

Dag 3 - Zondag 06 mei 2007
Disney MGM studios (Tower of terror!!!! Kan niet wachten!)

Dag 4 - Maandag 07 mei 2007
Dag naar het strand / bezoek aan een dorp - stad (in ieder geval iets anders dan pretparken!)

Dag 5 - Dinsdag 08 mei 2007
Magic Kingdom (erg benieuwd naar de verschillen met Parijs en de vraag of we
Parijs na dit bezoek nog steeds zo leuk vinden!)

Dag 6 - Woensdag 09 mei 2007
Epcot (Heel erg benieuwd naar dit park.......)

Dag 7 - Donderdag 10 mei 2007
Waterpark / winkelen / relaxen (ook hier even een dagje zonder parken gepland)

Dag 8 - Vrijdag 11 mei 2007
Animal Kingdom ("het" park waar we heel erg naar uitkijken, lijkt ons geweldig)

Dag 9 - Zaterdag 12 mei 2007
Kenedy Space Center

Dag 10 - Zondag 13 mei 2007
's Ochtends Animal Kingdom en daarna wellicht nog wat parkhoppen in Disneyworld

Dag 11- Maandag 14 mei 2007
Winkelen / waterpark / stad of dorp bezoeken (geen pretpark!)

Dag 12 - Dinsdag 15 mei 2007
Magic kingdom en MGM studios (of wellicht iets anders als we al een beetje Disney moe zijn)

Dag 13 - Woensdag 16 mei 2007
Epcot en MGM studios / park hoppen in Disney (of wellicht iets anders als we al een beetje Disney moe zijn)

Dag 14 - Donderdag 17 mei 2007
Winkelen / waterpark / stad of dorp bezoeken (geen pretpark!)

Dag 15 - Vrijdag 18 mei 2007
Universal studios / island of adventure

Dag 16 - Zaterdag 19 mei 2007
Universal studios / island of adventure

Dag 17 - Zondag 20 mei 2007
Winkelen / waterpark / stad of dorp bezoeken (geen pretpark!)

Dag 18 - Maandag 21 mei 2007
Overdag nog een beetje relaxen, om 19:00 Vliegen we terug naar schiphol.

Jullie zien het al, we gaan onze eerste trip naar Florida met name voor pretparken. Wellicht zijn we het op een gegeven moment zo zat dat we toch nog richting bijvoorbeeld de everglades gaan rijden. Ons idee nu is om alles vanuit Orlando te doen..... (dus in princiepe geen everglades / miami / keys).

Ben trouwens wel erg benieuwd wat er terecht komt van ons zover uitgedachte reisschema............ Maar dat zien we wel over een paar weken! We zijn ons in ieder geval erg aan het verheugen!

Hebben jullie nog tips naar aanleiding van ons reisschema, dan horen wij dat natuurlijk graag!

Groetjes,

Peter

Yvet
20-04-07, 15:38
De everglades kun je wel vergeten wrs want het kost je 1 dag heen en 1 dag terug wil je ook wat kunnen zien zeg maar....
De Keys is nog erger qua tijd.

Je zult het dus moeten doen met Orlando en omgeving, maar dat is absoluut geen straf hoor.
Ook als je iets anders wilt dan pretpark is er genoeg te doen in de omgeving, er is een natuurpark, er zijn zat wandelroutes in de natuur, de glasbodemboten waar je een tochtje mee kan maken enz enz.

De 1e dag zal er weinig tijd overblijven om echt de omgeving te gaan bekijken; je komt om 17.00uur aan op MCO.
Dan moet je door immigrations enz enz, met auto ophalen ed ben je dan wel zoet tot 18.30 ongeveer (ligt er natuurlijk heel erg aan hoe druk het is en hoe lang immigrations duurt).
Dan is het een 45 minuten rijden naar je hotel.
Niet dat je dus niks kan doen maar echt lekker ff rondrijden enzo zit er dan wrs niet echt meer in, en winkelen wrs een boodschapje maar niet echt het shoppen.

Daarnaast nog even een kleine tip; ik weet niet hoeveel je wilt gaan shoppen ed maar bedenk je dat de outletmalls al snel een 15 tot 30 minuten rijden zijn (je gaat binnendoor en het is altijd druk) dus als je een ochtend wil winbkelen heb je wrs maar tijd voor 1 mall en niet om even een aantal malls te bezoeken.
Tuurlijk ligt het eraan hoe je shopt, ikzelf ben lang bezig altijd, ga de mall in - bekijk de kleding - laad een hoop op mijn arm - installer mijn man voor de pashokjes - ga alles passen - en kies dan wat ik wil hebben. Er is zoveel keus zoveel leuks dat ik gerust een uur besteed in Guess......
Dus wie weet valt het reuze mee, maar misschien ook iets om goed rekening mee te houden.

veel plezier in ieder geval, leuk gaat het zowiezo wel worden.

nahnah9
20-04-07, 17:20
Bijna alle parken...;)
Geen DiscoveryCove ?? Daar zien wij juist zo naar uit !!

Groeten,
Hans

kol
20-04-07, 21:33
:p Hey Peter,

Eerste keer naar Florida!! Heerlijk. Je kunt Het Disneyterrein niet vergelijken met Disney in Parijs. Ik denk dat je inderdaad blij zult zijn dat je een auto hebt gehuurd. Met het schema dat je nu hebt zou ik ook geen Everglades gaan bekijken. Ligt veel te ver weg om even naar toe te rijden.

Nicole

Marjol
20-04-07, 21:52
Hoi Peter!

Jullie zitten rond dezelfde tijd als wij in Orlando (wij zijn er korter, van 5 t/m 18 mei) en bezoeken zo'n beetje dezelfde parken. Op 6 mei kunnen we jullie tegenkomen, dan gaan wij ook naar de MGM studios. En 15 en 16 mei zijn voor ons ook Disney-hopper dagen, dus wie weet lopen we elkaar dan nog tegen het lijf!

Heel veel plezier gewenst, in ieder geval! :)

pascalbrouwers
21-04-07, 12:13
Hoi Peter,
Jullie schema ziet er goed uit.
Als jullie naar seaworld gaan, vergeet niet jullie entree bewijs te verlengen.
Dit is gratis (bij de ingang vh park), mocht je nog een keer terug willen hoef je niet te betalen. Wij doen dit altijd.
En meestal gaan we nog eventjes terug.
Dolfijntjes kijken en voeren, blijft leuk :)

Willen jullie naar de zee, mijn keuze zou zijn Clearwater Beach +/- 2 uur rijden van Orlando, en dit is goed te doen.
Mooi groot strand, met een kalme zee, en een hele leuke pier.

Aan de andere kant van Orlando ligt bv Daytona beach, dit zou je wellicht ook nog kunnen combineren met Kennedy Spacecenter.
Daytona is ongeveer 1 uur rijden.


Wil je iets "proeven" vd everglades ga dan eens naar http://www.gatorland.com/ . Ok Everglades is natuurlijk leuk om te zien, maar bij gatorland hebben ze en paar leuke shows met Alligators.
Net weer even iets anders dan disney en universal, even iets anders......

Jullie hotel ligt niet zo ver vd luchthaven, dit moet je binnen een half uurtje kunnen vinden. Tomtom kan je hierbij van grote dienst zijn.

Hebben jullie al alle entree bewijzen.
zoniet, boek ze via internet.
Hier krijg je meer voor je geld.

Nog even 1 ding.
Zorg ervoor dat je wat kleingeld bij je hebt als je van de luchthaven naar het hotel gaat.
Het is voornamelijk tolweg.
Vorig jaar was ik het weer eens vergeten](*,), dan maar gas gegeven bij een tolhuisje...............


Veel succes.
En ook wij zijn vanaf 6 mei tot 18 mei in orlando.
Dus als je een zuiderlijk dialect hoort zouden wij dat wel eens kunnen zijn.

Groet Pascal

Eric
21-04-07, 23:46
Hotel is een goede keus, 5 minuten van de ingang van Disneyworld (dan ben je overigens nog niet in de parken, maar zit je bij hotelplaza).
De Prime1 outlet shopping zit op een minuut of 10.
Verder zitten er veeeeeeel restaurants vlakbij, en als je eens een echt lekkere milkshake wil proeven, loop dan het hotel uit, loop langs kinko's dan krijg je Steak & Shake, met overheerlijke shakes. (24 uur open.)
Vanuit het hotel rechts af Apoka Vineland af, en binnen 5 minuten ben je bij een grote supermarkt (dacht Winn&Dixies).
Een van de receptionisten spreekt Nederlands, komt uit de Antillen.
Het zwembad valt wat tegen, is klein, maar....als je naar het hotel achter je doorsteekt zit daar een groter zwembad. hebben wij ook een paar keer gedaan.
Succes, eric

calypso
22-04-07, 09:37
leuk schema, ik ga dit jaar ook helemaal voor de parken, Disney en Universal :-)

Heerlijk om zo 2 weken daar rond te brengen

marvinmax
22-04-07, 11:20
Allemaal bedankt voor de tips!

De entreetickets voor Disney / Seaworld en Universal hebben we idd via internet gekocht (ook hier weer via tips op het floridaforum!!!!). Pascal, bedankt voor je tip voor een extra dag seaworld, dat wisten we nog niet!
We hebben gelukkig een tomtom, dus de weg vinden zou geen probleem moeten zijn. Clearwater beach lijkt ons wel wat. Hier op het forum al veel over gelezen dus die kant gaan we zeker een keertje uit! We zullen op dialect sprekende mensen letten, wij komen namelijk ook uit het zuiden (Brunssum)!!!!

Nog twee weekjes en dan lopen we door MGM studios \\:D/ ......... Best een grappig idee eigenlijk!

Groetjes,

Peter

Marjol
22-04-07, 12:26
Allemaal bedankt voor de tips!

Nog twee weekjes en dan lopen we door MGM studios \\:D/ ......... Best een grappig idee eigenlijk!

Groetjes,

Peter


Wij ook! Misschien tot dan :-D

pieterpostma
28-04-07, 21:16
Donderdag over 2 weken (03 mei) is het dan eindelijk zover en gaan wij (mijn vrouw en ik) voor het eerst naar Florida, of moet ik zeggen Orlando.

We vliegen met Martinair in één keer naar Orlando, daar landen we donderdagmiddag om +- 17:00 (als we geen vertraging hebben natuurlijk). We hebben via American Estate bij Alamo een auto gehuurd voor ons verblijf in Florida (eerst twijfelde we nog over een auto, maar de info op dit forum heeft ons laten inzien dat een auto een must is in de USA).

We verblijven 18 nachten in het Country Inn & Stes Lake Buena Vista (wat we hier en op tripadvisor hebben kunnen lezen, een goed hotel tegen een scherpe prijs).

Dag 1 - Vrijdag 04 mei 2007
Deze dag willen we eerst even bijkomen en de omgeving verkennen. Wellicht een beetje winkelen en een beetje bijkomen van de reis.

Dag 2 - Zaterdag 05 mei 2007
Seaworld (we zijn erg benieuwd, horen veel goede dingen over dit park)

Dag 3 - Zondag 06 mei 2007
Disney MGM studios (Tower of terror!!!! Kan niet wachten!)

Dag 4 - Maandag 07 mei 2007
Dag naar het strand / bezoek aan een dorp - stad (in ieder geval iets anders dan pretparken!)

Dag 5 - Dinsdag 08 mei 2007
Magic Kingdom (erg benieuwd naar de verschillen met Parijs en de vraag of we
Parijs na dit bezoek nog steeds zo leuk vinden!)

Dag 6 - Woensdag 09 mei 2007
Epcot (Heel erg benieuwd naar dit park.......)

Dag 7 - Donderdag 10 mei 2007
Waterpark / winkelen / relaxen (ook hier even een dagje zonder parken gepland)

Dag 8 - Vrijdag 11 mei 2007
Animal Kingdom ("het" park waar we heel erg naar uitkijken, lijkt ons geweldig)

Dag 9 - Zaterdag 12 mei 2007
Kenedy Space Center

Dag 10 - Zondag 13 mei 2007
's Ochtends Animal Kingdom en daarna wellicht nog wat parkhoppen in Disneyworld

Dag 11- Maandag 14 mei 2007
Winkelen / waterpark / stad of dorp bezoeken (geen pretpark!)

Dag 12 - Dinsdag 15 mei 2007
Magic kingdom en MGM studios (of wellicht iets anders als we al een beetje Disney moe zijn)

Dag 13 - Woensdag 16 mei 2007
Epcot en MGM studios / park hoppen in Disney (of wellicht iets anders als we al een beetje Disney moe zijn)

Dag 14 - Donderdag 17 mei 2007
Winkelen / waterpark / stad of dorp bezoeken (geen pretpark!)

Dag 15 - Vrijdag 18 mei 2007
Universal studios / island of adventure

Dag 16 - Zaterdag 19 mei 2007
Universal studios / island of adventure

Dag 17 - Zondag 20 mei 2007
Winkelen / waterpark / stad of dorp bezoeken (geen pretpark!)

Dag 18 - Maandag 21 mei 2007
Overdag nog een beetje relaxen, om 19:00 Vliegen we terug naar schiphol.

Jullie zien het al, we gaan onze eerste trip naar Florida met name voor pretparken. Wellicht zijn we het op een gegeven moment zo zat dat we toch nog richting bijvoorbeeld de everglades gaan rijden. Ons idee nu is om alles vanuit Orlando te doen..... (dus in princiepe geen everglades / miami / keys).

Ben trouwens wel erg benieuwd wat er terecht komt van ons zover uitgedachte reisschema............ Maar dat zien we wel over een paar weken! We zijn ons in ieder geval erg aan het verheugen!

Hebben jullie nog tips naar aanleiding van ons reisschema, dan horen wij dat natuurlijk graag!

Groetjes,

Peter




Voor wie het nog niet weet; parkeerkosten per park 10 dollar per dag, niet veel maar toch. Wij zijn 11 dagen in de buurt van de parken geweest maar ben blij daarna 10 dagen rondgetrokken te hebben. Het is maar net waar je voor kiest. Heb je het door jullie uitgezocht hotel al eens opgezocht op Zoover? Leuk om te lezen wat je te wachten staat. Ik maak altijd gebruik van zoover, maar dan vooraf.