PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Sandy: 2008



Sandy
12-04-07, 22:58
We hebben een globale planning gemaakt …

Vrijdag 19 oktober - Aankomst Tampa
Zaterdag 20 oktober - Shoppen in Orlando, Biketoberfest in Daytona
Zondag 21 oktober - Trip naar Tampa, Saint Petersburg, Bradenton
Maandag 22 oktober -Disney World - Magic Kingdom
Dinsdag 23 oktober - Disney World - Animal Kingdom of MGM studios
Woensdag 24 oktober - Orlando Palm Beach/International Drive
Donderdag 25 oktober - Seaworld
Vrijdag 26 oktober - Gatorland, Disney Downtown, shoppen
Zaterdag 27 oktober - Vertrek Orlando

Groetjes Sandy

Njit
12-04-07, 23:22
Ik snap het heen-en-weer rijden niet zo. Je bent er niet zoveel dagen, dan zou ik de reistijd toch beperken.

Van Tampa naar Orlando naar Daytona en weer terug naar Tampa om daar St Petersburg en Bradenton te bekijken. En daarna weer terug naar Orlando. Vind ik niet logisch :) Is toch steeds een paar uur rijden..

Zelf zou ik dit doen:

Vrijdag 19 oktober - Aankomst Tampa
Zaterdag 20 oktober - Trip naar Tampa, Saint Petersburg, Bradenton
Zondag 21 oktober - Shoppen in Orlando, Biketoberfest in Daytona

Biketoberfest is volgens mij tot en met de 21e maar ik weet verder niet of er die zondag nog veel te doen is. Maar dat weten de experts vast wel :)

En zondagochtend willen we naar een kerk in Tampa ... We willen ook weer niet te veel plannen op een dag ...
Dan zou je zondag-ochtend naar de kerk kunnen gaan, daarna een Mall kunnen gaan bezoeken in Orlando en daarna naar Daytona kunnen rijden.

Waar heb je je hotels trouwens vastgelegd? Welke plaatsen?

Sandy
13-04-07, 00:14
Geen hotel, we hebben een vakantiehuisje met zwembad in Kissimmee geboekt.
Is de mall niet beperkt open op zondag?

-

Njit
13-04-07, 00:20
Geen hotel, we hebben een vakantiehuisje met zwembad in Kissimmee geboekt.

Da's dan wel heen-en-weer rijden naar Tampa voor dat kerkje.. Da's dan weer minder..


Is de mall niet beperkt open op zondag?

Welke van de 100 Malls wil je bezoeken?
De Florida Mall heeft openingstijden op zondag van 12:00pm - 6:00pm.

Ta2 Gerrit
13-04-07, 10:07
Normaal gesproken is op de laatste zondag van Biketoberfest / Bike Week de afsluitende parade (één grote sliert HD's) vanaf een uur of 12. Erg druk om naar Daytona te gaan,of je moet heeeeel vroeg en de meeste standhouders zijn dan al op weg naar het volgende evenement. Het wordt dus wat heen en weer rijden, maar ik zou toch kiezen voor de zaterdag in Daytona Beach.

pieterpostma
28-04-07, 22:31
Waarom aankomst en vertrek Tampa, lijkt wat onlogisch en tijdrovend.
Trouwens ik las dat je Sarasota saai vond, ikben daar ook geweest en later in Tampa, en dat vond IK driemaal niets. Voor een goed strand moest ik naar Clearwater Beach.

Succes met je voorbereidingen

Sandy
29-04-07, 00:18
Waarkom aankomst/vertrek Tampa? Omdat de overstaptijd naar Orlando 5 uur was en naar Tampa 2 uur. Dus als we naar Tampa vliegen, dan zijn we nog om 21.00 uur in ons huisje. Dus in principe verandert er niets, alleen een kortere wachttijd op Dulles. Overigens waar las je dat ik Sarasota saai vond? Ik weet niet eens waar dat ligt ;)

-

Eric
29-04-07, 02:26
Vliegen op Tampa is zowieso een zwaar onderschatte mogelijkheid.
Lekker vlot naar buiten, geen lange rijden bij de autoverhuur, en op een uurtje rijden van de meeste accomodaties bij Disney.
Goede keus !!
Eric

pyca
29-04-07, 19:22
@Eric
Helemaal mee eens. Inmiddels hebben wij ervaring met MIA, MCO en TPA. En TPA is een zeer prettig vliegveld om te arriveren (snelle afhandeling), maar ook daar vertrekken, verloopt zeer vlot, je rijdt zo de autoverhuurgarage in en steekt 1 straat over en bent in de vertrekhal. Echt ideaal!

pieterpostma
30-04-07, 11:01
Sorry, maar wij huurden de auto van Alamo in Orlando Airport en daar steek je ook 1 straat over en sta je weer in de vertrekhal.............en volgens mij reden we via Tampa via de 4 naar Orlando en zag ik toch echt een bordje met 90 miles afstand. Dus dat uurtje rijden wat eerder is gesuggereerd is wel heel positief. Maar natuurlijk, iederfeen maakt zijn eigen keuzes. Maar als ik meerdere parken zou willen bezoeken en dat willen de meeste mensen zou ik heen en terug niet zo lang willen rijden.
Wij hebben goede ervaringen met Orlando Int. airport.

Michael66
30-04-07, 17:23
....en volgens mij reden we via Tampa via de 4 naar Orlando en zag ik toch echt een bordje met 90 miles afstand. Dus dat uurtje rijden wat eerder is gesuggereerd is wel heel positief.
90 mijl is naar downtown Orlando. Naar de toeristenoorden (iets zuidelijker) zoals Kissimmee, Lake Buena Vista (WDW) of International Drive, en da's iets minder ver: 70-80 mijl.

Gezien de snelheidslimieten op de snelwegen in de VS (55-70 mph) haal je ook dat inderdaad echt niet in een uurtje ... :x Wel in een ruim uurtje :grin:

Sandy
30-04-07, 21:04
Geen specifieke reden, we willen gewoon graag naar een kerk. Het is niet dat ik geen antwoord wil geven op deze vraag hoor, maar ik snap niet waarom het zo bijzonder is. Wij willen graag een Amerikaanse kerk bezoeken en deze kerk in tampa is bekend bij een vriend van ons ... c'est tout! ;)

Sandy

calypso
01-05-07, 07:58
Heb ook meerder malen een kerk bezocht dan wel een met een gospel koor, echt fantatisch om te zien, en ik ben niet een echte kerkganger maar als je zo'n dienst ziet is toch wel apart!

Sandy
01-05-07, 15:41
Ik heb nog een vraagje. We komen dus aan in Tampa en rijden vervolgens tegen de avond naar Kissimmee. Weet iemand een goede locatie (op deze route) waar we naar een supermarkt kunnen gaan. Ik weet nog tijdens onze trip naar Washington in 2004, toen we 's avonds in het drukke verkeer naar ons hotel reden, we dachten wel even ergens onderweg boodschappen te kunnen doen. Maar dat werkt toch net iets anders dan hier in Nederland, alles is daar op grote schaal. Als je de weg niet kent en het is druk, kom je niets tegen. In het motel hadden ze ook niets en we moesten natuurlijk wel wat water hebben voor de avond. Uiteindelijk is Stefan zelf op pad gegaan, met instructies van de hotelmanager. Maar hij was lang weg en uiteindelijk terecht gekomen in een giant supermarkt waar je alleen grootverpakkingen kon kopen .....

Nu kunnen we zelf ook zoeken naar supermarkten, maar aangezien we laat aankomen. Het verkeer misschien druk is ... weet iemand een supermarkt die goed op de route ligt?

-

Ta2 Gerrit
01-05-07, 15:57
Het ligt er aan waar je verblijft, maar aan de US192 (zo'n beetje de eerste Kissimmee weg die je vanuit Tampa tegenkomt) liggen zowel east als west wat supermarkten (Publix) en Walmarts. East een Publix aan de linkerkant t.h.v. de 535 (2) , de Walmart iets verderop rechts en ook nog één iets de 535 op aan de linkerkant. West aan de linkerkant bij Formosa Gardens een Goodings, iets verderop aan de rechterkant een Publix (4) en rechts bij de kruising van de 27 nog één(5) . Iets de 27 North op vind je weer een Walmart. Verder vindt je hier en daar tussen de souveniershops nog wat kleinere supermarkten, o.a. van King
Hier vindt je kaarten van deze US192 http://www.kissimmee-us192.com/map/ushwy192mapindex.htm

Even bijgewerkt aan de hand van Michael's kaartje. Nummer één was ik even vergeten, die ligt een beetje uit het zicht, maar is er dus wel ;-)

Michael66
02-05-07, 01:14
Het is even lastig om precies te zeggen waar je heen moet, want kissimmee is best groot. Maar langs de 192 zitten diverse supermarkten, waarvan de Publix toch wel de handigste is (vind ik). Als je vanaf de I4 de 192 opdraaid heb je in ieder geval twee goed bereikbare Publix'en aan de linkerkant, zie nummers 1 en 2 op het plaatje:
http://img459.imageshack.us/img459/1412/e9getmapdatadirectgme5dqa1.gif
Voor een groter plaatje klik je op de volgende link:
http://www.mapquest.com/maps/map.adp?latlongtype=internal&addtohistory=&latitude=jXQx9e7eJ97dnYU0ejOXhA%3d%3d&longitude=oCsUiiCvVw7gSSFDc18rJA%3d%3d&name=Publix%20Super%20Market&country=US&address=2925%20International%20Dr&city=Kissimmee&state=FL&zipcode=34746&phone=407%2d678%2d2211&spurl=0&&q=publix&qc=Grocery%20Stores

Kijk uit naar dit logo:

http://img486.imageshack.us/img486/9976/storefrontrs7.jpg

Eric
02-05-07, 09:59
Publix is ook de meest overzichtelijk supermarkt, met heerlijke kant en klare fruitsalades, en de belegde stokbroden zijn zelfs nog beter dan die van Subway (vind ik).
Ook hebben ze lekkere kaas en ham, voor als je zelf een broodje wil maken.
Eric

calenzia
04-05-07, 13:22
Hoi,

Ik zie dat jullie in dezelfde periode Orlando aan doen als wij. Nou zijn (ondanks ons al redelijk gedtailleerd schema) nog ideeen aan het op doen voor wat we er kunnen bezichtigen en zag ik in jouw schema 'Biketoberfest' in Daytona staan. Zou je er iets meer over kunnen vertellen? Van wanneer tot wanneer is het en wat is er te doen?

Njit
04-05-07, 13:46
...en zag ik in jouw schema 'Biketoberfest' in Daytona staan. Zou je er iets meer over kunnen vertellen? Van wanneer tot wanneer is het en wat is er te doen?

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=3138 voor meer info

[/URL][url]http://www.biketoberfest.org/ (http://www.biketoberfest.com/) - De officiele site

Sandy
04-05-07, 21:21
@calenzia;
Hi,
Ik weet er niet veel van, mijn man houdt nogal van autoracen en motors en hij wil er heel graag heen. Het weekend dat wij aankomen is net het laatse weekend van Biketoberfest, dus we moeten maar zien of we daar tijd voor hebben. Kan ook zijn dat mijn man alleen gaat. Volgens mij is het een heel groot festival/event, waar je allerlei soorten motors kunt bezichtigen. Volgens mij is er ook een hoop te doen op het circuit; shows, rallies, demonstraties ... Live muziek, eten en sowieso een hoop motorrijders die erheen trekken.

-

Ta2 Gerrit
04-05-07, 21:53
Biketoberfest is de miniatuur najaarsuitvoering van Bike Week dat in Maart plaatsvindt. Zo'n 100.000 bikers met bijbehorende vendors en builders. Je kunt je dus helemaal blind kopen aan t-shirts, petjes en andere paraphanelia en vergapen aan de meest bizarre bouwwerken op motorgebied.
Ik heb op de reissite een serie foto's staan van 2005, en voor de sfeer kun je welk verslag dan ook van de "grote" Bike Week doornemen, of kijken op de door Njit genoemde website, of hier (http://bikerbeach.com/index.cfm) .
Ik zou wel op de zaterdag gaan, want de laatste zondag is het meeste wel vertrokken.

wippelgem
04-05-07, 22:41
op biketoberfest komen ook de mensen van orange county motors. Dat is een reallive show over de Tuttels, een vader met zijn zoons en enkele andere werknemers die motors bouwen. Echt grappig.

Ta2 Gerrit
05-05-07, 13:16
De OCC crew is al een paar jaar niet meer in Daytona gesignaleerd en het zou me verbazen als ze nu op de kleine Bike Week wel zouden verschijnen.
Ze komen tegenwoordig alleen nog maar op verzoek ( http://www.orangecountychoppers.com/occ/news.html?news_default.html ) en waarschijnlijk tegen betaling.
Ze zijn ook niet echt superpopulair meer onder de US bikers.

De Discovery uitzendingen zijn al wat ouder. De laatste keer dat wij ze "live"in Daytona hebben gespot was Biketoberfest 2005. Er staat nog wel altijd een armetierig standje (dat steeds kleiner wordt zoals je in onze reisverslagen kunt lezen) met T-shirts en een paar fietsen, and that's it.
Maar we gaan nu wel erg off topic, dus, Sandy, Biketoberfest is een aanrader, ook zonder OCC, met veel kijkpkezier.

Sandy
12-05-07, 18:12
In welke parken heb je het vuurwerk bij het Cinderella Castle? Is dat alleen in Magic Kingdom. We willen namelijk een Disney Breakfast op het park doen, zoals "Cinderella's Royal Table" of "Winnie the Pooh". Maar een hele dag op het park van ontbijt tot aan het vuurwerk (hoe laat is dat eigenlijk?), dat trekken de kinderen niet ....

-

Michael66
12-05-07, 19:04
Alleen in MK is een kasteel, dus als je dat vuurwerk (Wishes) wilt zien, moet je echt daarheen.

http://img266.imageshack.us/img266/3374/wishesac2.jpg

Andere vuurwerk-mogelijkheden: Phantasmic in MGM en IllumiNations in Epcot.

http://img266.imageshack.us/img266/8366/fantasmicentlowbandcp4.jpghttp://img266.imageshack.us/img266/4862/illuminationsoi6.jpg

Starttijd verschilt per seizoen, maar meestal zo rond 9 uur.

Sandy
12-05-07, 19:31
Oh wat laat 21.00 uur ... Zo'n hele dag is best intens voor onze kinderen. Dan slaan we het ontbijt maar over .. Ik vind het vuurwerk toch een 'must see' ... Overigens hoe hebben andere ouders dat gedaan .. hoeveel uur trek je gemiddeld uit voor Magic Kingdom als je kinderen hebt van 6 tot 9 jaar ...

-

jaap
12-05-07, 19:41
Toen mijn kinderen klein waren (5 en 9 jaar) zijn we naar Disney in Florida geweest. Elke ochtend waren we om 10:00 uur in het park en 's avonds gingen we na het vuurwerk pas naar huis. Eigenlijk wilden ze niet naar huis, maar het park ging dicht dus moesten we wel. De kinderen vielen dan in de auto meteen in slaap. 's Morgens vroeg weer op en gingen we weer naar het park! En dat 3 dagen lang...

Michael66
12-05-07, 19:47
Onze zoon Steven is nu 7. Vorige jaren gingen wij steeds vroeg naar de parken (9.00-9.30u) en gingen dan na de parade (15.00u) richting uitgang. Totaal dus zo'n 6-7 uur per dag. Maar dat is dan wel inclusief lunch, waarbij we ruim de tijd namen.

We hebben ook een keer vuurwerk gedaan, maar toen hebben we lekker uitgeslapen, zijn we toen gaan zwemmen en daarna gaan lunchen, en toen pas naar MGM gegaan. En 5 minuten voor aanvang van Fantasmic! vond meneer het tijd om te gaan slapen .... Mooi niet dus, we hebben hem er gewoon "doorheen gesleept" .... (slechte ouders zijn wij \\:D/ )

Vorige jaren was het steeds met een buggy (vorig jaar een rolstoel ivm mijn gescheurde enkelbanden, maar Steven heeft er ook vaak ingezeten). Daar kon hij lekker is uitrusten. Dit jaar geen buggy meer, dus even zien hoe dat gaat. Zo'n Disney-kinderkar zie ik niet zo zitten. We'll see.

Mickey99
12-05-07, 19:56
Je kunt ipv Character-ontbijt ook een Character-lunch doen in het Magic Kingdom. Je kunt dan 's morgens rustig aan doen en dan in de loop van de dag naar het park. Als je die lunch een beetje laat plant kun je dan blijven tot het vuurwerk.

Eric
12-05-07, 20:04
Wat ik mensen met kinderen altijd aanraad, is om 's morgens op tijd naar het park te gaan, na de lunch naar je villa/hotel, even zwemmen en een tukje doen, en dan om een uur of zeven weer richting park.
Zo mis je de drukste en heetste tijd van de dag en kun je profiteren van het feit dat vooral tijdens de avondparade de rijen een stuk korter zijn.
Eric

Sandy
12-05-07, 20:53
Hey Mickey .. dat we daar nu niet aan gedacht hadden !!
En Eric dat is inderdaad iets wat we onszelf afvroegen .. of we tussentijds het park kunnen verlaten. Ik denk dat het 1 van deze opties gaat worden.

Overigens Jaap dat jouw kinderen dat zolang trekken, vind ik wel bijzonder. Vorig jaar in Italie deden mijn kinderen van destijds (5, 2x6 & 8 jaar) ook goed mee tijdens onze culturele uitstapjes. Beklimmen van de Vesuvius onder andere. Maar het was altijd een dagdeel. Ik merk nu nog steeds als we ergens zijn, al is het een speeltuin of dierentuin, op een gegeven moment hebben ze het toch gehad en willen ze lekker naar huis.

-

Nicole
13-05-07, 00:52
Als wij met onze dochter op vakantie gingen dan hadden wij ook een bucky bij ons en dan inderdaad rond de lunche wat langer blijven zitten op een rustig plekje, vaak viel ze dan wel even in slaap en kon ze er daarna weer tegenaan. Vaak maakt het zoveel indruk dat ze wel wakker blijven en dan daarna in de auto was ze meteen in slaap. Mijn dochter wil het liefst nu nog steeds een wagentje in de parken maar ja ze is nu al 10 en dat past toch echt niet meer. Voor de spullen vind ik het vaak nog wel handig. :grin:

Sandy
26-05-07, 01:11
Boeken jullie vooraf overigens de parken van Disney World?
Wij zijn van plan om dat daar te doen .. wat is het voordeligst?

Wij gaan maar 2 dagen naar Magic Kingdom en waarschijnlijk MGM

Sandy

Eric
26-05-07, 01:46
Vooraf boeken is iets voordeliger, maar vooral voor een langere periode.
Ter plaatse boeken geeft je veel meer vrijheid, je kunt op het laatste moment besluiten wat je gaat doen.
Voor 2 of 3 dagen is het verschil nihil.
Eric

Petra/VS
26-05-07, 01:51
Wat laat, want ik ben aan het teruglezen, maar dat "ontbijt" kun je gerust een "brunch" maken, rond een uur of half elf bijvoorbeeld. Crystal Palace is onze favoriet. Bijkomend voordeel: je hoeft niet voor de lunch te stoppen.
is sarasota verder wel leuk om te bezoeken? wij besteden er ook 1 dag aan namenlijk.Ja, hoor, Sarasota is zeker leuk! Vooral het Ringling Brothers Museum en Estate, zeker de moeite van een bezoek waar. Hier (http://westflorida2006nl.blogspot.com/) kun je onze ervaringen daar vorig jaar lezen (op 10 november).

@Sandy -- Wat ik je ook erg kan aanraden in de parken: huur een wandelwagen. Zelfs als de kinderen er niet de hele tijd inzitten, is het lekker voor ze om zo af en toe even te relaxen. Verder kun je er al je troep in kwijt. Wij missen ze, nu de kinderen echt te groot zijn om erin te zitten!

Sandy
26-05-07, 02:03
Hebben ze daar tweeling/drieling buggies dan? Voor een eenling krijg ik hier geheid problemen ... de drie jongsten zijn nagenoeg even groot/oud ....

Wel een goede tip ... geeft mij ook wat ruimte voor onze tassen enzo ...

Sandy

Michael66
26-05-07, 02:33
Voor de prijs / een vergelijking van aanbieder van Disney Tickets: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=3112

Tickets voor 1 en 2 dagen kosten zo'n $70 per dag en zijn erg duur in vergelijking met tickets voor meer dagen. Afhankelijk van het aantal dagen en de "opties" zijn meerdaagse tickets er al vanaf zo'n $20 per dag.

"Tweeling"-wagentjes bij Diney kosten $18 per dag. Als je wat later op de dag komt heb je echter wel de kans dat ze zijn uitverkocht voor die dag.

Sandy
26-05-07, 13:03
We kunnen anders ook 2 wagentjes huren voor 1 kind ... Heb je daar overigens genoeg ruimte voor?
Ik heb daar niet eerder bij stilgestaan omdat mijn drie jongsten (6 & 2x7) zijn. mijns inziens te oud voor een wagentje .. Maar ik begrijp dat het niet echt buggies zijn ...

Ik zal eens kijken wat voordeliger is voor ons; tickets voor 1 dag of meerdaagse tickets.
Voor de prijs / een vergelijking van aanbieder van Disney Tickets: http://floridaforum.nl/showthread.php?t=3112
Dat heb je heel netjes gedaan .. daar zit behoorlijk wat werk achter volgens mij !!
Het ziet er naar uit dat rechtstreeks bij Disney bestellen, voor ons het voordeligst is (2 dagen) ...
Wat betreft Seaworld moeten we nog even kijken, want daar heb je van die kortingscodes van ..

Michael66
26-05-07, 13:42
Het ziet er naar uit dat rechtstreeks bij Disney bestellen, voor ons het voordeligst is (2 dagen) ...
Dan kun je het beste gewoon aan de kassa bij Disney je tickets halen. Als je er bent heb je misschien het idee om maar 1 dag te gaan en dan heb je nog je flexibilitet ...
Lastige keuze wel ...

Sandy
26-05-07, 14:22
Maar dat is wel een goede wat betreft flexibiliteit. Het nadeel van dagen plannen is dat je er zo vast aan zit. Vaak merk je terplekke, vooral met kinderen of iets te veel is of niet. Hoewel ik wel van plannen houdt ....

Het enige waar ik een beetje bang voor ben is dat we verkeerde keuzes maken. Het enige waar we zeker naartoe willen is Magic Kingdom ... Aanvankelijk wilden we 2 parken doen (MK & MGM) en dit verdelen over 2 dagen en dan maar een dagdeel per dag. Maar ik vraag me af of we vanwege de tijdwinst, misschien niet 1 volle dag naar 1 park kunnen gaan. Ik neem aan dat MK genoeg te bieden heeft om een hele dag aan te spenderen.

Hoe meer we lezen hier, destemeer we willen doen. Blijft een feit dat we keuzes moeten maken en zeker terug zullen moeten om de rest te zien.

-

Marjol
26-05-07, 15:23
MK heeft absoluut genoeg te doen voor één dag. Met kinderen van de leeftijd van de jouwe zou ik overigens, mocht je twee dagen willen gaan, niet naar MGM, maar naar Animal Kingdom gaan. Dat is zo'n leuk park voor kinderen!

pascalbrouwers
26-05-07, 15:26
Misschien heb je hier wat aan Strollers at Disney (http://www.allearsnet.com/pl/strol_faq.htm)Een stroller huren voor kinderen die al 6 jaar oud zijn [-X Zou ik niet doen. Moet je zelf ook nog gaan duwen. Mijn dochtertje is 6 jaar oud, en die loopt evenveel als wij. Vorig jaar was ze 5jaar en voor het eerst in disney, heeft ze ook geen moment gezeurd en alles gelopen. Wij hebben wel rust momenten ingebouwd, waaronder zwemmen in 1 vd waterparken. Kunnen ze ( en wij ) bijtanken.
Bij de Amerikanen zie je regelmatig oudere kinderen in een buggie zitten :shock:

Groet, Pascal

Sandy
26-05-07, 17:23
maar naar Animal Kingdom gaan. Dat is zo'n leuk park voor kinderen!Toch een soort dierentuin in Disney stijl? Ik weet niet, het lijkt mij het minst leuke park ... (of zeg ik nu iets heel ergs op een florida forum ; ))
Maar misschien is dat omdat ik niet zoveel met dierentuinen heb in het algemeen ...

Sandy

Michael66
26-05-07, 18:41
Toch een soort dierentuin in Disney stijl?Dierentuin? Hoe kom je aan dat idee ....?
Nee, AK is een pretpark met een Disney-dieren-thema. Absoluut niet te vergelijken met een dierentuin zoals we die hier in NL kennen. Alle attracties hebben ergens wel iets met dieren te maken, maar je zult nergens dieren in een kooi aantreffen.

Sandy
26-05-07, 20:03
:oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: :oops: Shame on me!

Ik dacht toch foto's van dieren te hebben gezien en een safari iets?
Ik ging er zomaar vanuit dat het een dierentuin was .... ik weet niet hoe ik er anders bij kom ..

Wat vinden jullie dan leuker voor kinderen; MGM of Animal Kingdom .. of is het niet te vergelijken?
Heeft MGM veel overeenkomsten met Magic Kingdom, en is in die zin Animal Kingdom dan een leuke afwisseling ...

-

Nicole
26-05-07, 20:22
Ik zou dan kiezen voor Animal Kingdom. MGM is heel leuk maar wel een beetje vergelijkbaar met Magic Kingdom. Animal Kingdom is dan toch wel even iets anders en je hebt er wel genoeg atracties om te doen. Zorg wel dat je er vroeg bij bent, park sluit namelijk al rond een uur of 5 a 6.

Nicole

Marjol
26-05-07, 20:28
MGM te vergelijken met Magic Kingdom? Dat vind ik dus helemaal niet.

Maar Animal Kingdom is absoluut leuker voor kinderen. Dinoland USA is leuk voor kids, de shows van the Lion King & Nemo zijn super, Expedition Everest (1.12 is de lengte-eis, dacht ik) is geweldig voor de durfals. De safari is ook echt leuk! En over het algemeen vond ik AK wat beter gethematiseerd dan MGM.

En dat terwijl ik ook helemaal niet van dierentuinen hou. AK vond ik super!

Nicole
27-05-07, 00:15
Nee ik snap dat het niet het zelfde is. ;) maar als ik zou moeten kiezen dan zou ik eerder voor Animal Kingdom gaan dan voor MGM. Ik zelf vind het idee van Magic Kingdom en MGM het beetje hetzelfde en Animal Kingdom toch echt wel anders. Maar dat is mijn mening.
;)

Mickey99
27-05-07, 13:05
Inderdaad een lastige keuze welk park je zou moeten doen MGM of Animal Kingdom. Ik zou ook voor Animal Kingdom kiezen alhoewel ik MGM ook erg leuk vind.

Hier een topic met veel foto's uit Animal Kingdom:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2733

Succes met beslissen!

Groetjes,
Sonja

Marjol
27-05-07, 13:07
Begrijp me niet verkeerd hoor, want ik vind MGM geweldig. Maar gewoon iets minder geschikt voor kinderen tussen de 6 en 9 dan Animal Kingdom :)

Mickey99
27-05-07, 13:11
Nee hoor, ik begrijp je juist heel goed! Daarom zou ik ook voor Animal Kingdom kiezen ;-)

Mijn buren zijn dit jaar trouwens voor het eerst naar Florida en WDW geweest met hun dochtertjes van 5 en 8 en die vonden Animal Kingdom ook super! Ze hadden van dit park wisselende reacties gehoord (van mij de positieve ;-) ) en achteraf vonden ze het park dus echt heel mooi!

ienelien
27-05-07, 19:26
Ben je er al uit, Sandy ?? Weet je wat ik ook een groot verschil vond ...
Animal Kingdom was veel rustiger (of wij moeten het net hebben getroffen). Daarentegen zal Magic Kingdom misschien weer meer bij je kinderen aanspreken. Meer herkenbare attracties en zo ...(Winnie de Pooh, Peter Pan etc.)
Succes met kiezen.

Mickey99
27-05-07, 19:56
Magic Kingdom wordt het in ieder geval. Sandy gaat daarnaast nog 1 Disney pretpark bezoeken en moet dan dus uit MGM, Animal Kingdom of Epcot kiezen.

Sandy
27-05-07, 20:34
Hi Ienelien, Mickey heeft gelijk het wordt sowieso Magic Kingdom ..
Daarnaast zijn we een altijd mogelijkheden aan het overwegen. Dus nog een Disneypark erbij ... MGM of Animal Kingdom.

Of niet 2 Disney pretparken, maar alleen naar Magic Kingdom & Discovery Cove ...
Seaworld staat ook op ons lijstje, maar ik heb begrepen dat je gratis entree krijgt daarvoor bij Discovery Cove ..

Maar het kan nog alle kanten op, wat dat betreft brengt dit forum ons juist in de war ;)

Sandy

pascalbrouwers
28-05-07, 01:38
Neem een hopperpas.
Ga eerst naar AK, als je buiten het seizoen gaat moet je alle attracties ruim op tijd gedaan hebben.
Ga dan vervolgens nog even naar MGM.
Als je deze dag dan ook nog combineert met extra hours heb je waar voor je geld.
Dan heb je 3 verschillende parken in 2 dagen.

Als ik zou moeten kiezen voor 1 park ( zoals gevraagd is), sluit ik mij aan bij de rest.
Dan liever AK boven MGM.
Alhoewel ik MGM ook heel leuk vind, maar de rollercoaster in AK is gewoon super.


Pascal

SpaceAce
28-05-07, 05:55
Ga eerst naar AK, als je buiten het seizoen gaat moet je alle attracties ruim op tijd gedaan hebben.
Ga dan vervolgens nog even naar MGM.

Dat is natuurlijk een heel goed idee :)
AK gaat toch om 5 uur dicht, hopperdehop naar MGM!

Overigens vond ik persoonlijk Animal Kingdom ook leuker dan MGM.
MGM vind ik leuk, maar Animal Kingdom vind ik leuker!

Sandy
02-10-07, 00:56
Heb ons gehele schema overboord gegooid .. We hebben alles opgeslagen. Alle tips, restaurants en uitstapjes. De Disney tickets zijn binnen als enige en voor de rest zien we daar wel. We gaan niets overhaast doen, het is vakantie.

Ik heb er zo'n zin in .... begint nu echt dichtbij te komen ...
Ben vandaag mijn dochtertje kwijtgeraakt in een groot sportcomplex. Uiteindelijk heeft iemand haar opgevangen en kwam het goed. Maar ben wel ongerust in Amerika straks. Zeker ook wat betreft dat zij geen Engels verstaan of spreken. Het liefst heb ik iets waar hun namen op staan en eventueel ons mobiel nummer. Hebben jullie tips?

Njit
02-10-07, 07:56
Het liefst heb ik iets waar hun namen op staan en eventueel ons mobiel nummer. Hebben jullie tips?

Kun je hier iets mee?: Welke afspraken kan je onderlingen maken voor als je elkaar kwijt raakt (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2740&highlight=kwijtraken) ‎

Syllvia
02-10-07, 08:35
Ik weet niet hoe oud je dochtertje is, maar een vriendin van mij, die al oma is, is ook altijd bang een kleinkind kwijt te raken, als ze met de kinderen ergens naar toe gaat, schrijft ze met een viltstift haar 06-nummer op hun arm.
Tot nu toe is ze nog nooit iemand kwijt geraakt, maar ik vind het wel een goed plan.

groetjes Sylvia

Marjol
02-10-07, 19:25
Bij de prenatal (en vast ook wel bij andere zaken) verkopen ze armbandjes waar je je telefoonnummer op kunt schrijven.

Op deze site verkopen ze allerlei verschillende dingen om een ID op kwijt te kunnen, bijv. een sleutelhanger of keycoard.
http://www.sosid.nl/catalog/index.php?cPath=21&osCsid=88cfaff351c4534032d6b5eacfe0527e

Mijn zusje droeg vroeger altijd zo'n ketting, ook erg handig:
https://www.idhanger.nl/#top