PDA

Bekijk Volledige Versie : Walkie Talkie / 2-Way Radios



Hopsi
26-06-06, 16:11
Hallo Forumgangers,
Wij gaan over twee weken naar het mooie Florida. Nu willen wij weten of het toegestaan is om vanuit Nederland portofoons mee te nemen. Ik heb gezien dat de Amerikanen wel met die dingen rond lopen maar is het ook toegestaan dat de portofoons die o.a. bij de Mediamarkt verkocht worden ook Amerika in mogen.
Groetjes,

Peter

Nicole
26-06-06, 17:23
Wij hebben een aantal jaren geleden Walkie Talkie's gekocht in America. ( is namelijk een stuk goedkoper dan hier) en het is daar heel gebruikelijk om zo contact met elkaar te houden als je in een park loopt.
Dus ja het is daar toegestaan. Anders moet je even op de site van Wallmart kijken wat ze kosten.

Nicole

Njit
26-06-06, 17:30
Nicole, je hebt de vraag niet helemaal beantwoord. Wat bedoeld wordt is of een NEDERLANDSE walkie talkie ook in AMERIKA gebruikt mag worden.

Je loopt namelijk de kans dat ze daar andere frequenties gebruiken. Op het AllesAmerika Forum is deze vraag ook een keer voorbij gekomen. Misschien kun je hier wat mee:

http://www.allesamerika.nl/forum/viewtopic.php?t=2600

Nicole
26-06-06, 20:58
Inderdaad Njit, de vraag verkeerd begrepen.

Sorry !!!!

Nicole

Wicked Florida
26-06-06, 21:02
Wij hebben onze Nederlandse walkie tokkies zonder problemen kunnen gebruiken in Orlando :)

Jo en Rene
26-06-06, 21:31
Hoi,

Je kunt het beste even kijken of er op je portofoon op het typeplaatje een zogenaamd FCC nummer staat. (Dit staat mogelijk in de buurt van de CE markering; die voor Europa geldt) De FCC staat in de US opgesteld om radio/zend apparatuur tot de US markt toe te laten. Alleen door FCC goedgekeurde apparaten mogen op de US markt worden gebruikt; alle andere werken waarschijnlijk wel maar kunnen de omgeving storen en daar kun je in het uiterste geval een zware boete voor krijgen. Verder riskeer je dat als het geen FCC nummer heeft, de douane het in beslag kan nemen.

Inderdaad misschien beter om er locaal een paar te kopen voor een paar tientjes kom je al een eind denk ik.

Rene

pyca
27-06-06, 21:32
of het wat is, geen idee, maar vanaf morgen bij de aldi:

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_26/P_OFF05.HTM

Michael66
28-06-06, 07:45
of het wat is, geen idee, maar vanaf morgen bij de aldi:

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_26/P_OFF05.HTM

De vorige keer dat Aldi ze aanbood was de lader NIET geschikt om in de VS te gebruiken (alleen 220-240 Volt).

Walmart biedt al jaren een setje aan voor $17,99. En dat werkt perfect!!

ekkie50
07-07-06, 09:06
Zijn die walkie talkies misschien te huur in de pretparken? Aangezien velen ermee lopen zou je haast zeggen van wel.
Anders zijn ze zeker te koop bij Radio Shack en zo.

Michael66
07-07-06, 10:22
Zijn die walkie talkies misschien te huur in de pretparken? Aangezien velen ermee lopen zou je haast zeggen van wel.
Anders zijn ze zeker te koop bij Radio Shack en zo.
Huren? Lijkt mij niet, aangezien je ze al kunt kopen voor minder dan $20 per twee stuks. In elke WalMart wordt er mee doodgegooid, staat altijd een hele pallet. Zijn daar m.i. iets van $16,99+tax.
Andere, maar ook goedkoop, kun je online bestellen: http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=3918254

http://i.walmart.com/i/p/00/89/55/93/00/0089559300060_215X215.jpg

Njit
07-07-06, 10:40
Het is wel zo, hoe goedkoper hoe minder het bereik. Vraag je dus voor aanschaf af wat je minimale bereik dient te zijn.

Motorola TalkAbout FV200AA - $19.84 - 5 miles
Motorola TalkAbout T5530 - $34.96 - 8 miles
Motorola TalkAbout T6530 - $55.64 - 10 miles

De genoemde bereiken zijn theoretisch. Het effectieve gebruik zal wat minder zijn. Om te voorkomen dat je binnen opeens geen ontvangst meer hebt.

paula
07-07-06, 10:57
Als ik het goed begrijp worden ze in setjes van 2 verkocht? Of heb je ze ook in setjes van 4? Ik raak nl. niet altijd alleen mijn kinderen maar ook mijn man kwijt :lol: :lol: , dus zou wel makkelijk zijn als we met z'n vieren konden communiceren.
Paula

Njit
07-07-06, 11:05
Hier een wat dieper verhaal over deze apparaatjes: http://www.thetravelinsider.info/2003/0627.htm

Deze stukjes zijn vooral nuttig:


Because these four types of radio service are public, anyone with a radio tuned to the same channel can listen in on what you are saying.

A worse feature is that you have to share that channel with other users, too. Sometimes, and in some places, some channels will be very busy with lots of people using the channel (and often for incredibly stupid things, or so it seems to other people impatiently waiting to use the same channel) and it can be almost impossible for you to use it yourself.

It is also a nuisance when you're trying to carefully listen out for a radio transmission from a friend, and instead you're all the time hearing other broadcasts from other people.

For this reason, it is good to have an agreed arrangement so that if the channel you normally use is busy with other users, you have a planned alternate channel you know to go and use instead. Some radios also let you monitor two channels simultaneously, making it easier to catch calls from your friends, whichever channel they are using.


A partial solution to the annoyance of lots of other people talking on the same channel is the use of so-called privacy codes - known as CTCSS or DCS (Continuous Tone Coded Squelch System or Digital Coded Squelch, if you must know!). This enables you to tell your receiver only to listen to particular transmissions, and to ignore all others. There are 38 different CTCSS codes and 83 different DCS codes available for each radio channel, making it easy for you to assign a code to the people you want to talk with that probably no-one else will be using at the same time.

Although these codes are sometimes referred to as 'privacy' codes, they are NOT privacy codes. They don't stop anyone else from listening in on your conversation. They only stop you from listening in on other people's conversations! If someone else is on the same channel, but without activating their CTCSS/DCS feature, they can still hear everyone's conversations, no matter what type of coding they are using.


Paula, wat ik ervan begrijp kies je op het apparaat een kanaal waar je op uitzend. Deze deel je met andere gebruikers. Als een vreemde iets zegt op jouw kanaal dan hoor je dat dus ook. Een manier om het te voorkomen (of in ieder geval te beperken) is het gebruik van Privacy Codes. Deze hebben niks met Privacy te maken maar zijn een soort filter om het aantal gesprekken dat je ontvangt te beperken. Je dient dus van te voren een kanaal en een privacy code af te spreken.


Als ik het goed begrijp worden ze in setjes van 2 verkocht? Of heb je ze ook in setjes van 4? Ik raak nl. niet altijd alleen mijn kinderen maar ook mijn man kwijt :lol: :lol: , dus zou wel makkelijk zijn als we met z'n vieren konden communiceren.

Je kan met het hele park tegelijk praten :) Als je 4 setjes hebt dan dien je die dus op hetzelfde kanaal af te stemmen en eventueel allemaal te voorzien van dezelfde Privacy Code.

paula
07-07-06, 11:26
Een soort consumentenbond, heb het even snel doorgebladerd.
Maar ik denk dat we toch maar de goedkopere soorten aan zullen schaffen en ook een centraal punt afspreken op een bepaalde tijd mochten we elkaar uit het oog verliezen.
Paula

Michael66
07-07-06, 11:35
Als ik het goed begrijp worden ze in setjes van 2 verkocht? Of heb je ze ook in setjes van 4? Ik raak nl. niet altijd alleen mijn kinderen maar ook mijn man kwijt :lol: :lol: , dus zou wel makkelijk zijn als we met z'n vieren konden communiceren.
Paula
Gewoon 2 setjes kopen. Ze werken allemaal met vaste kanalen, dus dat gaat helemaal goed.

paula
07-07-06, 11:50
Gewoon 2 setjes kopen. Ze werken allemaal met vaste kanalen, dus dat gaat helemaal goed.
Dat ga ik ook doen denk ik, het leek me gewoon wel makkelijk, want er lopen natuurlijk aardig wat mensen en als de één 2 uur in de rij wil wachten voor een achtbaan (dat ben ik dus niet :lol: :lol: ) hoeft de ander daar niet op te wachten en kan daarna weer contact op nemen.
Ik ben niet bang dat mijn kinderen zullen verdwalen of zo, die hebben wel de leeftijd dat ze zich zelf kunnen redden, maar als wij iets anders willen doen kun je ze sneller bereiken, leek me
Paula

Njit
07-07-06, 12:11
Gewoon 2 setjes kopen. Ze werken allemaal met vaste kanalen, dus dat gaat helemaal goed.
Dat ga ik ook doen denk ik, het leek me gewoon wel makkelijk, want er lopen natuurlijk aardig wat mensen en als de één 2 uur in de rij wil wachten voor een achtbaan (dat ben ik dus niet :lol: :lol: ) hoeft de ander daar niet op te wachten en kan daarna weer contact op nemen.

Koop er wel 1 die Privacy Codes ondersteunt. Anders wordt je volgens mij helemaal gek in een druk park als Disneyworld :)

paula
07-07-06, 12:29
Koop er wel 1 die Privacy Codes ondersteunt. Anders wordt je volgens mij helemaal gek in een druk park als Disneyworld :)
Ik neem aan dat die Code dan uniek moet zijn, dat niet nog 200 andere die ook kunnen gebruiken? Anders heb je er nog niets aan denk ik.
We kopen gewoon eerst 1 setje en gaan dat eerst maar op het cruiseschip uitproberen (als dat mag tenminste) want ik heb begrepen dat je daar zeker de eerste dagen regelmatig verdwaald. :lol:
paula

Njit
07-07-06, 12:41
Ik neem aan dat die Code dan uniek moet zijn, dat niet nog 200 andere die ook kunnen gebruiken? Anders heb je er nog niets aan denk ik.

De privacy code werkt als een filter. Het apparaat ontvangt alleen die berichten die met jouw code uitgezonden worden op jouw kanaal. De rest laat hij niet horen. Op veel sites noemen ze het ook wel 'interference eliminator codes'. Dit dekt de lading misschien wat beter. Je elimineert een groep gebruikers zodat je hun geklets niet meer hoort :)

Bij deze (http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=3918256) staat het volgende vermeld:


22-channel capacity with 38 privacy codes, creating 836 combinations

Je hebt nog steeds kans dat er iemand net toevallig ook zit op jouw combinatie van kanaal + privacy code maar het zullen er altijd minder zijn dan wanneer je het niet zou gebruiken. Je deelt jouw kanaal op in 38 stukjes. De goedkope setjes hebben dit meestal niet dus ontvang je ALLE gebruikers op jouw kanaal. Je moet dan wel erg goed opletten of het toevallig net een bericht is voor jou..

Hoe duurder het apparaat hoe meer snufjes. Deze (http://www.walmart.com/catalog/product.do?product_id=3918257) heeft 22 kanalen en 99 Privacy Codes. Hiermee deel je je kanaal dus met nog minder mensen.

Zo zie je maar, je krijgt waar je voor betaald :)

paula
07-07-06, 13:03
Ja, alle waar naar zijn geld, dat werkt nu eenmaal zo.
paula

Eric
07-07-06, 14:27
Wij hebben van die setjes, zowel een in Amerika gekocht, als wel een 'semi'profesionele hier gekocht, en ze zijn inderdaad makkelijk, maar ik zou er niet geheel op vertrouwen en ook een herkenningspunt (kasteel, hoed) afspreken in de parken.
Ik vind het ook heel onhandig om steeds naar zo'n ding te moeten luisteren, ik heb dan ook speciale oortjes gekocht, maar dan ben je weer net een security man.
Eric

Njit
07-07-06, 14:31
Ik vind het ook heel onhandig om steeds naar zo'n ding te moeten luisteren, ik heb dan ook speciale oortjes gekocht, maar dan ben je weer net een security man.

Oortje lijkt mij ook makkelijk. En het liefst een toestel met een zo groot mogelijke kanalenscheiding (Privacy codes). Moet er niet aan denken om 100 man tegelijk in m'n oortje te horen. Dan heb ik net iets teveel stemmen in m'n hoofd :)

globetrottertjes
11-04-07, 20:43
misschien een rare vraag, kan je en mag je een walkie talkie, vanuit Nederland gebruiken in Amerika. Het is een walkie talkie van de bcc met een bereik van 3000 m. Het lijkt mij geen probleem maar ja met die Amerikanen weet je het maar nooit. En geeft het geen frequentieproblemen.
Wie weet dit. Even voor de uitleg, zoonlief van 7 jaar krijgt er één voor zijn verjaardag. Zijn opa en oma en oom gaan mee naar Florida in april en dan lijkt het ons erg leuk voor hem om zo contact te hebben ipv kamertelefoon. Vandaar mijn vraag.

p.debeer
11-04-07, 22:38
Hallo
Wij kopen altijd in het begin van onze vakantie nieuwe walkie talkie's
bij Walmart.
De duurste welke ze daar hebben kosten iets van $60,-
Op de doos staat dan dat ze een bereik van ongeveer 12 mijl hebben, maar dat halen ze niet.
Je kunt ze in Florida dan ook gewoon opladen , want je krijgt er 110 volt adopters bij.
In Nederland moet je dan wel even een 220 volt adopter erbij kopen als je ze hier wilt gebruiken

groetjes p. de beer

Orlando 1991-1992-1993-1994-1995-1996-1997-1998-1999-2000-2001-2002-2003-2004-2005-2006-25 okt. 2007

Nicole
12-04-07, 00:18
Wij hebben ook in America een walkie talkie gekocht en het is daar de normaalste zaak. Echt iedereen zie je in de parken ermee lopen. Je zal dan ook niet vaak een zender vinden voor jullie zelf, je hoort echt alle talen op je walkie talkie. Heel grappig. Maar zeker handig om mee te nemen naar de parken.

Nicole

pascalbrouwers
12-04-07, 02:27
Ik heb die vraag ook al eens gesteld.
Ik neem ze dit jaar gewoon mee, en zie wel of ze het doen.

Of het mag geen idee, maar iedereen gebruikt ze daar.

Dus ik ga ervan uit dat je de amerikaanse walki talkies wel mag gebruiken.
Of de Nederlandse ( europese) gebruikt mogen worden, weet ik niet.
Het zou natuurlijk kunnen dat deze een ander frequentiegebruik hebben.

Maar who cares.

Een ander probleem zou kunnen zijn, dat je ze ter plekke niet kunt opladen.
De lader moet wel geschikt zijn voor zowel 110 als 220 volt.

Dat moet je even controleren.

En anders koop je ze toch bij wal mart.
Ik vind ze in ieder geval reuze handig.
Als wij in europa op vakantie gaan, neem ik ze in ieder geval altijd mee.


Groet,
Pascal

corrus
13-04-07, 10:12
"Eigenlijk" mag het niet...
Maar als je éénmaal in bijv. Disney loopt, merk je daar niets van... :D :D
Ze zullen je ECHT niet tracen ofzo... So you're safe... :razz:
Hoewel... omdat tegenwoordig iedereen met die "Family Radios" loopt, is het wel dringen op die banden en kanalen... :-|

Tegenwoordig gebruik ik gewoon m'n mobiel met een US SIM... Die doen het daar altijd... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Njit
13-04-07, 10:16
Tegenwoordig gebruik ik gewoon m'n mobiel met een US SIM... Die doen het daar altijd...

Prepaid? Onze beide GSM's zijn triband. Zou dus wel een optie kunnen zijn..

Tinkerbell
13-04-07, 11:39
Wij hebben Shorty gekocht op Pleasure Island in de Virgin Store
Was toen iets van 40 dollar met een beltegoed van 20 dollar.Er zitten geen simkaarten in.
Je koopt gewoon beltegoed via een code.

http://www.virginmobileusa.com/phones/phoneDetail.do?skuId=VM2125

corrus
13-04-07, 12:26
Prepaid? Onze beide GSM's zijn triband. Zou dus wel een optie kunnen zijn..Awel...
Gejocht destijds bij Beepers 'n Phones aan de 192 helemaal achterin ergens op de hoogte van John Joung Pkw... ergens op een hoekje...

Niet gebruikt tegoed blijft 1 jaar staan... Provider?? weet ik even niet meer... maar er is er maar ééntje die dit doet, initieel kost het iets van USD 90,- (en ik betaal ook niets voor "roaming") Ik heb een Nokia, met de Cell-display op aan, dan kan ik zien welke nummers ik kan bellen voor lokaal...

Loopt als een speer meneer... :mrgreen:

corrus
13-04-07, 12:27
Wij hebben Shorty gekocht op Pleasure Island in de Virgin Store
Was toen iets van 40 dollar met een beltegoed van 20 dollar.Er zitten geen simkaarten in.
Je koopt gewoon beltegoed via een code.

http://www.virginmobileusa.com/phones/phoneDetail.do?skuId=VM2125

Virgin is veel te duur... gewoon één of andere US provider... :D

Tinkerbell
13-04-07, 14:37
Virgin is veel te duur... gewoon één of andere US provider... :D

Hoeveel was jij dan kwijt per minuut?

corrus
14-04-07, 18:31
Hoeveel was jij dan kwijt per minuut?
Weet ik veel... daar let ik niet op... :D

Vorig jaar gekocht en heb nu nog over... :mrgreen:

Tinkerbell
14-04-07, 21:21
Weet ik veel... daar let ik niet op... :D

Vorig jaar gekocht en heb nu nog over... :mrgreen:

Als je dat niet weet hoe kun je dan zeggen dat een andere provider te duur is?

Arie
14-04-07, 21:41
:idea: En waar vind ik de eerste Walmart vanuit Miami?
Zit er 1 richting Key Largo?

wippelgem
15-04-07, 00:50
dat vind je toch makkelijk terug op de site van wallmart???!!!
volgens mij is er eentje richting de keys
lang leve wallmart!!!\\:D/

pascalbrouwers
15-04-07, 01:53
ging het niet over walkie talkies ;-) , i.pv. prepaid en dergelijke

Tinkerbell
15-04-07, 09:12
ging het niet over walkie talkies ;-) , i.pv. prepaid en dergelijke

Je hebt volkomen gelijk. B.O.T. dus.

Arie
15-04-07, 10:51
Ja ik heb het gevonden in Florida City, FL 33034 zit een Walmart. Verder zijn er maar 20 winkels near Miami.

corrus
15-04-07, 12:29
Als je dat niet weet hoe kun je dan zeggen dat een andere provider te duur is?Omdat Virgin vergeleken met Orlando providers altijd te duur is, wij hebben daar destijds uiteraard wél naar gekeken hoor, maar ik heb het nu al zo'n lange tijd dat ik het gewoon niet meer weet...
Maar als iemand echt tevreden is met Virgin kan ie dat toch gewoon blijven gebruiken?
Eén van de grootste redenen voor ons was dat het saldo pas na een jaar verloopt...

pietje
15-07-07, 18:55
Tegenwoordig gebruik ik gewoon m'n mobiel met een US SIM... Die doen het daar altijd... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Hi Corrus, misschien een beetje directe vraag maar,
we gaan in september/oktober naar Florida, mag ik vragen waar je de US Sim hebt gekocht en wat het ongeveer kost. Betaal je ook voor inkomende gesprekken ? Pietje.

FrankS
16-07-07, 11:28
Over de Amerikaanse Family Radio: ook daar moet je officieel een vergunning voor hebben. Ik denk niet dat er ooit naar gevraagd wordt, maar het kán dus wel een probleem geven. De Amerikaanse frequenties wijken af van de Nederlandse, dus als je met een Nederlands apparaat daar bent dan heb je niet veel last van anderen op jouw kanaal. De meeste Family Radio's hebben trouwens z.g. "privacy-codes"; dat werkt als een soort subkanaal binnen je frequentie, waardoor je minder snel een bezet kanaal hebt.

Njit
16-07-07, 11:57
De meeste Family Radio's hebben trouwens z.g. "privacy-codes"; dat werkt als een soort subkanaal binnen je frequentie, waardoor je minder snel een bezet kanaal hebt.

Vind de term privacy code altijd een beetje misleidend. Iedereen die op hetzelfde kanaal en met dezelfde code zit kan gewoon meeluisteren. Het is eigenlijk alleen maar een filter.


Privacy Codes -- Two-way radios often give the user the option of using privacy codes (also called CTCSS or squelch codes) to help filter out broadcasts from other radio users. This increases the chance of enjoying quiet conversations with the rest of your party. When using radios with this option, you pick a predetermined channel and code, and you only can communicate with someone using the exact same channel and code. This does not guarantee privacy. Anyone else tuned to your channel with their privacy-code feature turned off will still be able to hear your communications. In addition, anyone who has chosen the same channel and code as you can still transmit to your radio. Nevertheless, having this option increases your odds of finding a chatter-free frequency.

pietje
16-07-07, 19:25
Wij hebben Shorty gekocht op Pleasure Island in de Virgin Store
Was toen iets van 40 dollar met een beltegoed van 20 dollar.Er zitten geen simkaarten in.
Je koopt gewoon beltegoed via een code.

http://www.virginmobileusa.com/phones/phoneDetail.do?skuId=VM2125

Hi Tinkerbell,
ik heb de site van virgin bekeken. Kan je met de Shorty ook gesprekken uit Nederland ontvangen ? Kun je ook naar andere mobiele en vaste nummers bellen in USA of moeten ze ook een Shorty hebben ?
Kun je een beetje uitleggen hoe dat werkt zonder SIM kaart ? Pietje
Ik zag namelijk nog 2 modellen.
http://www.virginmobileusa.com/phones/phoneDetail.do?skuId=VMKX9D
http://www.virginmobileusa.com/phones/phoneDetail.do?skuId=VMK7LE

Tinkerbell
16-07-07, 20:17
Hi Tinkerbell,
ik heb de site van virgin bekeken. Kan je met de Shorty ook gesprekken uit Nederland ontvangen ? Kun je ook naar andere mobiele en vaste nummers bellen in USA of moeten ze ook een Shorty hebben ?
Kun je een beetje uitleggen hoe dat werkt zonder SIM kaart ? Pietje
Ik zag namelijk nog 2 modellen.
http://www.virginmobileusa.com/phones/phoneDetail.do?skuId=VMKX9D
http://www.virginmobileusa.com/phones/phoneDetail.do?skuId=VMK7LE

Werkt hetzelfde als een Nederlandse mobiel.
Gewoon bellen en gebeld worden zonder enig probleem naar alle nummers. en sms-sen uiteraard

Is je beltegoed op koop je een "kassabon" met een bepaalde code erop net als in Nederland.
Het beltegoed blijft ik dacht een jaar geldig maar wij hebben het opgemaakt met naar Nederland bellen op het vliegveld.

De gebruiksaanwijzing is duidelijk. Je hoeft er geen woordenboek bij te halen.

calypso
16-07-07, 22:53
Waarom wordt het eigenlijk een Walkie Talkie genoemd als de meest mensen stoppen om te praten?
;-)

FrankS
17-07-07, 10:37
Omdat je afwisselend loopt & praat... ;)

Njit
17-07-07, 10:50
Van Wik (http://en.wikipedia.org/wiki/Walkie-talkie)i:


The first radio receiver/transmitter to be nick-named "Walkie-Talkie" was the backpacked Motorola (http://en.wikipedia.org/wiki/Motorola) SCR-300, created by an engineering team in 1940 (http://en.wikipedia.org/wiki/1940) at the Galvin Manufacturing Company (fore-runner of Motorola). The team consisted of Dan Noble (http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Daniel_E._Noble&action=edit), who conceived of the design using frequency modulation (http://en.wikipedia.org/wiki/Frequency_modulation), Henryk Magnuski (http://en.wikipedia.org/wiki/Henryk_Magnuski) who was the principal RF engineer (http://en.wikipedia.org/wiki/Radio_frequency_engineering), Marion Bond, Lloyd Morris, and Bill Vogel. Motorola also produced the hand-held AM SCR-536 radio during World War II, and it was called the "Handie-Talkie" (HT). The terms are often confused today, but the original walkie talkie referred to the back mounted model, while the handie talkie was the device which could be held entirely in the hand (but had vastly reduced performance). Both devices ran on vacuum tubes (http://en.wikipedia.org/wiki/Vacuum_tubes) and used high voltage dry cell (http://en.wikipedia.org/wiki/Dry_cell) batteries. Handie-Talkie became a trademark of Motorola, Inc. on May 22, 1951. The application was filed with the U.S. Patent and Trademark Office,and the trademark registration number is 71560123.

Het is allemaal heel logisch als je de historie ervan kent. Wel grappig :)