PDA

Bekijk Volledige Versie : Hotelervaring: Doubletree Castle Hotel, Orlando



Wrajadi
02-04-07, 19:21
Wat een leuk forum is dit! Ik heb al heel wat leuke tips gezien voor ons korte bezoek aan Florida deze zomer.

Wij hebben 3 nachten geboekt in het Doubletree Castle Hotel Orlando; wie kent dit en heeft er ervaring mee?

Wrajadi
04-04-07, 00:00
Het hotel heb ik via expedia geboekt; $88 per nacht. Maar....heb je er ervaring mee?

Marie-Anne
15-05-07, 14:27
Wij zijn er een paar jaar geleden een nacht geweest. De jaren daarvoor waren we er steeds langs gereden en het leek me zo leuk om daar eens te overnachten. Het ziet er aan de buitenkant aantrekkelijk uit, vind ik, en de ligging is perfect! Binnen is het gewoon een keurig hotel met een leuke thematisering. De kamers zijn niet al te groot, maar wel prima. Hoef je dus geen spijt van te hebben. O ja, vergeet niet om een keer naar het dak te gaan. Daar heb je nl. een heel mooi uitzicht over o.a. de International Drive.

maanbo
29-12-08, 20:29
Ik heb nog een vraag over Doubletree Castle op International Drive en ik hoop dat jullie me kunnen helpen want we moeten namelijk voor a.s vrijdag definitief uitsluitsel geven aan het reisburo omdat de vliegtickets tot dan gereserveerd staan.

Er staat in de brochure van Holland International dat er een shuttlebus rijdt naar Disney, Universal en Seaworld.

Kan iemand ons vertellen of die ook regelmatig rijdt want Thomas Cook heeft geen touristiek over dit hotel.

Of weet iemand een Touristiek te vinden want op hun site zie ik er ook niks van terug.

heel hartelijk dank alvast.


En meer info is van harte welkom het wordt w.s dit hotel zonder huurauto en anders dachten we aan Hotel Best Western Lakeside in Kissimmee.

Wat is jullie keuze?

Of we echt alle Disneyparken doen weten we nog niet maar wel Universal e.a. Seaworld, Bush, Aquatica Wet'n wild en dat International Drive leek ons wel leuk maar is het ook zo??????


Poeh wat een vragen weer maar ik hoop dat iemand ons zsm zijn mening en verhaal kan doen.

Teleton
30-12-08, 10:00
Wat is jullie keuze? .

Heb je dit topic gezien?
http://floridaforum.nl/showpost.php?p=81278&postcount=49 . In het overzicht Hotelervaringen vind je veel bruikbare informatie over de verschillende hotels.


dat International Drive leek ons wel leuk maar is het ook zo??????.

Tsja, Is "iets" leuk? Vind je het leuk om midden in de drukte te zitten? Veel verkeer, veel restaurants, hotels, winkeltjes? Kies dan voor één van de belangrijke gebieden (192, Lake Buena Vista en Intl Drive). Zij hebben voor ieder hun eigen charme, die lastig te beschrijven is. De 192 wordt wel de lelijkste weg van Florida genoemd, Intl Drive is tijdens de spitsuren onbegaanbaar en de hotels en restaurants onbereikbaar enz.enz......Houdt je meer van rust, comfort, luxe? Ga dan naar een resort.



Poeh wat een vragen weer maar ik hoop dat iemand ons zsm zijn mening en verhaal kan doen.

Vragen over "leuk' en "welke keuze" laten zich inderdaad niet gemakkelijk beantwoorden. Is het "leuk" om gebruik te maken van de shuttlebus en eventueel openbaar vervoer? Mijn mening: Ik zou het niet in mijn hoofd halen.....Maar je vind zo een aantal meningen van Forumleden die het al wel jaren zo doen en daar heel tevreden over zijn. Van de drie belangrijke gebieden spreekt Intl. Drive mij persoonlijk het minst aan......Duizenden reizigers denken daar weer heel anders over. Succes met de keuzes..:-k

maanbo
31-12-08, 00:12
Dank je wel Teleton voor je antwoorden, idd leuk of niet leuk is voor iedereen anders maar ervaringen van reizigers zijn voor ons toch wel belangrijk.

Helaas heb ik weinig tot geen info kunnen halen uit de hotelervaringen voor Doubletree Castle. (deze topic is de link die daar in staat)

Het voor ons echt de eerste keer is dat we zo ver weg gaan dus we zijn een beetje onzeker wat nou een "goede" keuze is.

Zelf ben ik dol op winkelen maar onze dochter van dan 12 uiteraard op de pretparken en zwemmen. En manlief is ook niet vies van een achtbaantje meer of minder :P

Maar mag ik vragen waarom International drive je het minste aanspreekt?
Is dat puur vanwege de drukte? En hoe moet ik die drukte zien als drukte in Rotterdam of Amsterdam of vele malen erger?

En heb je zelf een favoriet resort?

sorry voor de vragen weer maar ik lees graag meningen van anderen. ;-)

Teleton
31-12-08, 10:15
sorry voor de vragen weer maar ...... ;-)

Ben je mal, daar zijn we hier juist voor! En bovendien, jouw vragen zijn heel logisch hoor. Zeker als je voor de eerste keer zo'n reis onderneemt, wil je het graag goed voorbereiden. Dus, kom maar op met je vragen, er zijn hier genoeg vriendelijke Forumleden die je willen helpen.

Helaas weten we hier ook niet alles, daarom blijft het waarschijnlijk een beetje stil rond Doubletree Castle. Intl Drive vinden wij erg druk met verkeer. Je kunt het inderdaad vergelijken met het langzaam rijdend verkeer in de binnenstad van onze grote steden op zaterdagmiddag. Je moet soms een beetje geduld hebben om de uit/inrit van je hotel te bereiken. Die drukte kan ook z'n charme hebben hoor.

Zelf sliepen we het liefst in de hotels in Lake Buena Vista. Fijne herinneringen aan Extended Stay, waar we zeker een keer of vier zijn teruggegaan. Wij ervaren het daar als rustiger. Maar ook daar zijn drukkere plekken hoor, zoals bij de drie hotels van het Marriot-Village.

Wij zijn als "walk-ins" met "coupons" begonnen met de goedkope (toen 35 to 45 dollar) maar schone en verzorgde hotelletjes aan de 192. Days Inn, Howard Johnson, East/West, we deden maar wat en genoten er altijd van.

Sinds enige tijd zijn we terug aan "onze" 192 waar we in het appartementencomplex Cane Island een condo huren. Vanf het balkon kunnen we de reclameborden van de 192 zien en horen we de brandweer met gillende sirenes en de bikers met knetterende uitlaten, als de wind uit die richting komt, voorbijkomen. Verder is het er, op 500 meter afstand van deze drukte, verbazend rustig.

Tot slot nog even over Doubletree Castle; Wanneer dit hotel je aanspreekt, zou ik het gewoon proberen. Het ligt niet direct aan de Intl Drive, maar aan een wat rustiger zijstraat. De reviews op tripadvisor zijn, zoals van alle hotels, wisselend. Sommigen vinden het er prachtig, anderen klagen steen en been. Zelf zouden we er niet zo snel naar toe gaan. Het is grootschalig, dat heeft als voordeel dat als je dan per ongeluk toch een slechte kamer treft, er gemakkelijker een alternatief gevonden is dan in een kleinschalig hotel.

Vergeet niet dat je naar de VS gaat, waar de klant koning is. Wanneer je niet tevreden bent met je kamer, dan kan je dat voorleggen. ( te hoog, te laag, te muf, aan de verkeerde kant van het gebouw, in de zon, juist uit de zon, aan het zwembad, juist niet aan het zwembad, 't zijn allemaal reden om een andere kamer te vragen en, als er een alternatief is, ook te krijgen)

Leuk he, al die voorbereidingen? En spannend, want na je vakantie weet je pas of je de juiste keuze hebt gemaakt!

maanbo
31-12-08, 23:14
Teleton echt ik bedankt je zo hartelijk voor je uitgebreide antwoorden. (K)

We zijn vanmiddag al gaan boeken en wat we gedaan hebben..............

een studio in Marriot Residence Inn Orlando Seaworld aan de Westwood Boulevard

http://www.marriott.com/hotels/travel/mcosw-residence-inn-orlando-seaworld-international-center/

oeps wel wat drukker zei je maar volgens de I-ride tekening in elk geval wat rustiger dan Doubletree. ;-)

We gaan het idd na de reis zien of het "leuk"was maar we zullen ons niet vervelen we hebben namelijk maar 12 nachtjes daar
maar voor die tijd zullen jullie hier vast veel meer vragen van me voorbij zien flitsen.

Ik wens jou en alle andere lezers van dit topic in elk geval zometeen een geweldige jaarwisseling en een gezond 2009 !

Teleton
01-01-09, 10:35
Prachtige hotel, prima locatie! Leuk dat julie hier laten weten, wat het uiteindelijk is geworden. Vervelen is in de geplande reis ieder geval niet aan de orde, jullie komen vast tijd te kort! Voor antwoorden op vragen, hulp bij twijfels of om gewoon maar een beetje gerustgesteld te worden, ben je ook in het nieuwe jaar 2009 op dit Forum aan het juiste adres! De beste wensen voor een fijn vakantiejaar....!

Marie-Anne
02-01-09, 12:05
Wat toevallig dit verhaal! Wij hebben namelijk een paar jaar geleden een nacht in het Double Tree Castle gelogeerd (was prima en niet zo druk als Teleton vermoedt, want het ligt niet direct aan International Drive) én we zijn een paar keer drie weken in het Marriott Residence Inn at Seaworld geweest.

Ik kan zeggen dat jullie een uitstekende keus hebben gemaakt. Wij vinden het Marriott Residence Inn at Seaworld met stip het beste hotel waar we in Orlando zijn geweest. Ik weet niet op welke plaats ze nu op www.tripadvisor.com staan, maar toen was het op de 2e plaats of zo.
Het is mooi, zeer schoon, het ontbijtbuffet is meer dan geweldig en de ligging is perfect. Als je een wat hogere verdieping hebt, kun je bijvoorbeeld 's avonds het vuurwerk van Seaworld zien (moet je natuurlijk wel aan de juiste kant zitten). Wij hebben toen gekozen voor zwembadzicht. Het is trouwens een prachtig zwembad.

Vlakbij het hotel stopt de trolley. Je kunt ermee naar International Drive, maar ook naar de Premium Outlets en wellicht ook naar de grote supermarkt vlakbij.

MichelAngelo66
05-01-09, 23:27
@maanbo;
Wat een prachtig hotel lijkt me dit! Via welke maatschappij hebben jullie het geboekt en als ik het mag vragen tegen welk tarief? Via expedia ben ik van 1/7 tot 12/7 ca. €1300 kwijt voor 4 pers. Bij Orbitz ca. €1100. Incl. gratis parkeren en internet.

maanbo
06-01-09, 02:13
We zijn bij Thomas Cook geweest en hebben dit hotel uit de gids van Holland International.
De prijzen in die gids zijn wel "dagprijzen" (die moeten nagebeld worden dus het kan iets schelen) maar wij kwamen voor 2 volwassenen en 1 kind van 12 jaar in een studio voor 12 nachten op 1076 euro.


Kinderen tot 17 jaar zijn gratis (incl. shuttle naar Seaworld en Universal en elke ochtend een "warm" ontbijt, gratis parkeren, internet koffie/thee op de kamer enz maar dat is allemaal standaard bij dit hotel zoals wij begrepen)