PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Erik: Rondreis mei 2007



Erik
01-04-07, 14:00
Wij vliegen via chicago naar Orlando. Daar verblijven we 10 dagen rondom de disney/universal parken. Daarna vertrekken we naar Tampa om de bush gardens te doen. Vanuit Tampa naar st-Petersburg lekker chillen op het strand. Via de everglades naar Miami, hier verblijven we 2 dagen. Daarna vertrekken we via Kennedy space center weer terug naar Orlando. Van hieruit kunnen we nog naar Daytona... Dan het vliegtuig in orlando via washington weer terug naar ons kikkerlandje...

druk maar leuk programma dacht ik zo... :-)

Michael66
01-04-07, 15:58
Druk maar leuk programma, inderdaad.

Waar veblijven jullie in St. Petersburg Beach? Welk hotel?
(Heb daar al in een aantal hotels gezeten, maar ben nog op zoek voor 2 nqchten komende zomer)

Erik
01-04-07, 17:36
Nu moet ik eerlijkheids halve bekennen dat ik een typfout gemaakt heb. We overnachten niet in st-petersburg, maar in Fort Myers beach..:???:
Daar liggen we in het Outrigger beach resort.. Een hotel aan het strand heb ik begrepen...

Erik
01-04-07, 17:38
We hebben nog het idee om naar een baseball of andersoortige echt amerkaanse sport te gaan bezoeken. Heeft iemand nog tips?

Marjol
01-04-07, 18:18
Tussen 15 en 17 mei spelen de Tampa Devil Rays een baseball wedstrijd tegen de Texas Rangers in het Disney's Wide World of Sports stadion. Maar dan zitten jullie daar al niet meer. Op de site van de Devil Rays kun je bekijken welke wedstrijden ze nog meer spelen in mei:
http://tampabay.devilrays.mlb.com/schedule/index.jsp?c_id=tb&m=5&y=2007

Michael66
01-04-07, 18:27
De honkballers van de Florida Marlins spelen thuiswedstrijden (in Miami) van 4 t/m 10 mei. Dus als je dan in Miami bent kun je daar gaan kijken.

Hier het schedule (http://florida.marlins.mlb.com/schedule/index.jsp?c_id=fla&m=5&y=2007).

NBA basketbal zit in mei in de play-offs. Als Miami Heat die haalt, dan kun je proberen daar kaartjes voor te krijgen. Ik geef je echter weinig kans dat je ook echt een kaartje zult bemachtigen ....
Orlando Magic in de play-offs? Wie weet, ze staan opo dit moment op de 8e plaats, de laatste plek die toegang tot het naseizoen geeft. Of ze dat kunnen vasthouden ...? Als dat lukt spelen ze de eerste ronde tegen de nummer 1, Detroit Pistons. Worden ze meteen van het veld geveegd. Maar misschien wel een kaartje te krijgen.

American football is er niet, seizoen is allang afgelopen (eind januari).

Ijshockey: NHL zit dan ook in de Play-offs. Tampa Bay Lightning zit daar zeer waarschijnlijk bij. Kaartjes? Kleine kans, maar gewoon proberen.

wippelgem
01-04-07, 20:12
Inderdaad heel leuk maar zo druk is dit programma toch niet?

vorig jaar reden wij in 3 weken +- 6000 km in west en midden usa. En dat is goed afgelopen.

Ons schema voor onze florida reis dit jaar is gelijklopend met jouw schema en wij kijken er naar uit om eens een rustig programma te hebben, wij zien dit al helemaal zitten!!!

Erik
15-04-07, 18:03
Ik vind het toch een behoorlijk druk programma. We zijn gaan zoeken naar kaartjes voor de Devil Ray's en Miami Marlins, maar er worden er zoveel gespeeld. Ik zie daar wel, welke we gaan bezoeken. Ik weet ook niet welk team nu het 'eerste' is.

We willen ook een laptop meenemen, nu hoorde ik van iemand dat we deze moeten aangeven. Is dat zo? Zo ja, waar moet ik deze dan aangeven?

Marjol
15-04-07, 18:22
Hoezo aangeven? Volgens mij kan je je laptop gewoon meenemen. Ze zullen hem hooguit even scannen en bekijken bij de douane.

Erik
15-04-07, 18:26
Ik weet ook niet precies wat zij ermee bedoelde. Misschien ivm met de reisverzekering, of dat je kan bewijzen dat de laptop uit NL komt..

Njit
15-04-07, 18:31
Nooit problemen mee gehad. Wel alvast uit de tas halen bij de check.
Apart in een bak leggen voor de rontgen..

Eric
16-04-07, 02:29
Je hoeft niets aan te geven.
Mocht hij gloednieuw zijn, neem dan voor de zekerheid een kopie van de aankoopbon mee voor de douane als je terug komt, ofschoon het eigenlijk overbodig zou moeten zijn, omdat ze aan het typenummer kunnen zien waar hij gekocht is.
Tegenwoordig reist de helft van de mensen met een laptop, dus verder is er geen enkel probleem.
Eric

Erik
17-04-07, 19:21
Zou ik ook zonder problemen allerlei films op de laptop kunnen zetten?

Eric
17-04-07, 19:24
Waarom zou je dat niet kunnen?
Je mag zelf weten wat je op je laptop zet, ofdat je hem alleen wilt gebruiken om je bed mee voor te verwarmen...
Eric

Njit
17-04-07, 19:25
Ze hebben echt wel wat beters te doen dan jouw laptop te bekijken. En ze gaan ook je iPod niet beluisteren om te zien om je alle muziek die er op staat wel gekocht hebt.

calypso
17-04-07, 19:47
Zou ik ook zonder problemen allerlei films op de laptop kunnen zetten?
Ze gaan echt niet je hele laptop nakijken hoor!
Daar hebben ze de tijd niet voor, gewoon doen.

Michael66
18-04-07, 08:19
Controle daarop bij reizigers is minimaal. Maar het kan wel ....

Een collega van me is eind januari op Schiphol gecontroleerd na een reis naar Maleisië. Voor zijn 20 op maat gemaakte overhemden kon hij meteen een paar honderd euro aftikken. De drie Gameboy-cassette's met op ieder zo'n 250 illegaal gekopiëerde spelletjes (voor zoon meegenomen) waren een ander verhaal. Daarvoor mag hij binnenkort voorkomen ....

Illegale software en film-kopieën vertegenwoordigen een steeds grotere waarde en schade voor de producenten. Dat daar steeds meer aandacht voor komt bij de douane en zo moge duidelijk zijn.

Erik
21-04-07, 17:18
Ik waag het er maar op...

even iets anders.. Lijk steeds meer spoken te gaan zien hiero..

Iemand verteld me net dat ik een internationaal rijbewijs moet hebben om in Florida te mogen rijden.. Ik heb daar niks van gehoord. Kan iemand dit asap ontkrachtigen??

grtz..

SpaceAce
21-04-07, 17:22
Kan iemand dit asap ontkrachtigen??

Ja hoor, heel makkelijk:

Done! Ontkracht!

(maar nee, een Internationaal Rijbewijs is dus echt NIET nodig!)

calypso
21-04-07, 18:51
Tijdens mijn vakantie in 2002 had ik inderdaad een Internationaal rijbewijs gehaald bij de ANWB. Maar toen ik dus aangehouden werd door de politie en dit afgaf, keek de agent mij echt vragend aan wat hij hiermee moest en vroeg dan ook onmiddelijk of ik mijn rijbewijs wilde geven.

Volgens hem was dit stuk papier niks waard en kon hij er niks mee, sindien neem ik nooit meer een internationaal Rijbewijs.

is weggegooid geld, naar mijn mening en ervaring.

Erik
22-04-07, 11:03
Bedankt voor jullie reacties!!

De reisorganisatie heeft me er ook niks over verteld. Daarom leek het me al onwaarschijnlijk. Een bekende van me was zwaar overtuigd dat het noodzakelijk is. We vertrekken over een week en daardoor was ik bang dat ik het niet meer geregeld kreeg..

Nu het ontkracht is kan ik weer rustig slapen.. ;)

Michael66
22-04-07, 11:30
We hadden daarover (int. rijbewijs) zo'n mooi sticky topic, maar helaas werkt de link daarin niet meer (bij mij in ieder geval niet). Even repareren Martijn?
http://floridaforum.nl/showthread.php?t=1987

calypso
22-04-07, 17:05
Volgens de Amerikaanse ambassade hier in Nederland is het aan te bevelen maar niet verplicht; maar zoals gezegd echt nodig is het niet.

(http://amsterdam.usconsulate.gov/drivers_licenses.html)

pieterpostma
28-04-07, 21:12
Nu moet ik eerlijkheids halve bekennen dat ik een typfout gemaakt heb. We overnachten niet in st-petersburg, maar in Fort Myers beach..:???:
Daar liggen we in het Outrigger beach resort.. Een hotel aan het strand heb ik begrepen...

Wij hebben vorige week nog in het Outriggers overnacht. We zaten in het gedeelte met uitzicht op het strand en ook nog op de begane grond! Het was een ruime kamer met groot kingsize bed en een keukentje. Heerlijk zo vanuit je huisje naar het strand en de zee. Prachtige zonsondergang, het strand werd met en tractor met sleptuig helemaal geschoond. Dit was een plek waar we langer hadden willen blijven. In de omgeving is verder niet veel. Een goede supermarkt is er ook op enkele minuten rijafstand.
Dus genieten maar.