PDA

Bekijk Volledige Versie : Wassen in Florida



Daantje
27-06-05, 21:30
Ik heb een vraagje betreffende een "leuk" onderwerp: de was :-&
Aangezien ik niet voor 3 weken kleding en ondergoed mee wil en kan nemen, moeten we dus wel eens een was gaan doen.
We zitten niet in een villa, maar in verschillende hotels, die eigenlijk altijd wel beschikken over wasmachines (naar ik heb begrepen).

Mijn vraag is: hoe werken deze apparaten over het algemeen? Met muntjes, krijg je er waspoeder bij en hebben ze over het algemeen ook een droger erbij? Misschien wel een beetje suf, maar ik weet liever van te voren waar ik aan toe ben met dat soort apparaten..... :oops:
Alvast bedankt voor de antwoorden!!

Michael66
27-06-05, 21:44
Bijna alle lage- en middenklasse hotels hebben wasmachines staan, met meestal ook een droger erbij. Soms staan ze verspreid over het gebouw, soms is er een laundry-room. In veel gevallen kun je daar of bij de receptie wasmiddel kopen. Maar handiger is om aan het begin van je vakantie in een supermarkt een grote fles vloeibaar wasmiddel te kopen (Tide of zo) en dat te gebruiken, da's ook nog eens veel goedkoper. Amerikanen gooien er tijdens de was vaak nog "bleach" (Chlorox) bij, aangezien het water niet erg zuiver is en ze zo toch een mooie witte was krijgen. Heb ik zelf overigens nooit gedaan, wasmiddel is genoeg.

De wasmachines werken meestal op "quarters", een stuk of 6 tot 8 van die kwartjes per was- of droogbeurt. Zorg dus dat je er voldoende van hebt. Die stop je in een soort houder die je dan ineens naar binnen drukt.

De wasmachines zijn bijna altijd bovenladers met zo'n draaiend ding met schoepen in het midden, waar je het wasmiddel gewoon bij de was gooit. Dan stel je het programma in (meestal staan er verschillende stofsoorten en de soort bevuiling van je kleren in het programma) en de temperatuur. Na een half uur tot drie kwartier is je was klaar.

Let wel op: in het hoogseizoen als het hotel vol is kan het wel eens druk zijn bij de wasmachines.

Michael66
27-06-05, 22:07
Paar plaatjes erbij gezocht.

Een voorbeeld van een washer:
http://images.bestbuy.com/BestBuy_US/images/products/7124/7124596_ra.jpg

Zo ziet er bijvoorbeeld een programmakeuzeknop er uit:
http://images.bestbuy.com/BestBuy_US/images/products/7124/7124596cv1a.jpghttp://images.bestbuy.com/BestBuy_US/images/products/7124/7124596cv2a.jpg

Michael66
27-06-05, 22:33
En nog een leuke studenten-instructie voor het wassen afkomstig van www.collegeview.com:


Chapter 12: Laundry

From College 101 by Guy Stevens



Laundry is one of the lows of college life. You've been given all this freedom and responsibility. However, at laundry time it's time to pay the piper. Avoid doing laundry as long as possible! It is my belief that you shouldn't have to do laundry more than every two weeks. However if you're one of those people who doesn't live all that far from home, by all means take it home every weekend!

When doing laundry always bring lots of quarters. The last thing you need is to run out of change! Find out ahead of time the cost of doing a load in the washer and dryer. Many campuses allow students to use debit cards for laundry, in which case, make sure you have ample credit.

Before even attempting to do laundry, find out when is the best time. Chances are that everybody else in your dorm has to use the same set of machines. There are going to be times when the laundry room gets really busy. Often the best time to do laundry is late at night and in the wee hours of the morning. Avoid weekends. Everybody does laundry on weekends. If a break or vacation is coming up, take the laundry home; don't bother giving the school any more of your money.

To do laundry, you will need to invest some time. It takes approximately 26 minutes to complete a washing cycle. It takes another 45 minutes for the dryer. Total time to do a load is about one and a half hours. Never leave clothes in the machines! People will remove them when they need a machine. You could end up losing clothing that way! Sometimes people even put the clothing on the floor and get them dirty again! (This happened to me!)

When you are getting ready to use the washing machine, put whites with whites. Set the knob to the position marked WHITES. Put colors in a separate load. Set the knob to PERMANENT PRESS. DO NOT MIX LOADS. Never overstuff the washing machine. One frugal student decided to put all his laundry in one load. He started the permanent press cycle and walked away. A few minutes later the machine began to buck and bolt like a bronco! His clothes were covered in smoke! The smell was horrendous.

When choosing a washing machine, keep in mind that these machines have been used and abused. Determine which machines are running better than others. I remember one washing machine that was so off balance that I had to sit on top of it to get my load finished.

Before even attempting to use a dryer, open it up and remove the lint from the lint guard. Otherwise you're going to spend significant time removing lint from your clothing! Spread out the load. Jeans take the longest time to dry. Never put more than two pairs of jeans in a single load in a dryer. Use multiple dryers with small loads in order to have your clothes dry quicker. If you end up putting larger loads into a single dryer, you may need more then one 45-minute cycle to get everything dry.

Fold T-shirts, socks, and underwear as soon as they come out of the dryer, then place them into your laundry basket. Take pants, and put them on a hanger immediately. Do the same with button shirts, this way you won't have to iron them.

As for detergents, I recommend using a liquid because liquids are easier to measure than powders (you just fill the cap). Also liquids come concentrated, so you can do more loads with less detergent.

Maartje
27-06-05, 22:37
Ha eindelijk begint iemand eens over mijn favoriete vakantie-onderwerp, de was! :lol:

Wat mij altijd opvalt aan de Amerikaanse wasmachines is dat ze lekker snel klaar zijn (komt doordat ze het water niet zelf opwarmen maar zelf warm water nemen), en dat ze je was altijd zo laten slijten. Die schoepen die Michael beschrijft gaan niet bepaald zachtzinnig om met je was, dus je mooiste spulletjes zou ik er niet in gooien, want de wasmachines zijn een stuk fanatieker dan de onze, is mijn ervaring.

Bai,

Maartje

petra
28-06-05, 11:47
Als ik wil wassen in Florida ga ik ook nog wel eens naar een laundromat, een wasserette die toch meestal wel in de buurt zitten (Yellow pages), daar hebben ze veel wasmachines en drogers zodat je de hele boel er in 1 keer in kunt gooien en alles is tegelijkertijd klaar. Bij de hotels zijn er maar 2 of 3 machines en ze zijn ook meestal allemaal bezet.

Daantje
28-06-05, 12:33
@Petra Dat is ook een goede oplossing als die automaten zo vaak bezet zijn!! :D Het verbaasd me ook dat die wassen zo snel klaar zijn; na 3 kwartier heb je hier net de voorwas gedaan!! :lol: :lol:

@Maartje Dus mijn zijden pyjama ( :lol: :wink: ) kan ik beter even op de hand doen? "Toch ook maar een tubetje handwasmiddel in de koffer doen dan! :wink:

Window
28-06-05, 14:23
Toen ik er nog woonde, en als ik er 'szomers ben, gooien we gewoon alles in de wasmachine...

Maar misschien zijn onze prullekes niet zo mooi :p

Wat me wel opviel: onze witte was blijft daar witter, en de kleuren daar kleuriger, dan hier. En ze zijn idd sneller schoon en droog, en makkelijker te strijken. Maar misschien is dat wel een denkbeeldig iets, omdat ik de was doen vaker doe bij m'n vader dan thuis.

Ta2 Gerrit
28-06-05, 15:35
Niet dat ik er veel verstand van heb, maar ik heb goed opgelet :oops: hoe mijn vrouw in de weer is met de wondermachines. Ze worden gevoedt met warm water uit de boiler en dat scheelt al snel een 20 à 30 minuten met de koudwaterjongens van hier. Voor de delicate was gebruikt ze altijd een apart waszakje en dat komt er goed uit.
Zo zie je maar weer dat je onderuitgezakt op de bloemetjesbank in Kissimmee toch nog wat kunt leren :wink: .

marije
03-07-05, 14:59
Het is misschien ook handig om een droogrekje of zo iets mee te nemen.
Want niet alle was kan de droger in. En je was krimpt meestal van de droger.
Het is idd wel ideaal dat de wasmachines in Amerika zo groot zijn!!!! Kan je gelijk alles in 1 gooien.

True1969
04-07-05, 10:09
Huur een vakantievilla, echt top en de wasmachine zit er al bij (plus het droogrekje)

Wij hebben de laatste 2 weken van onze vakantie in en villa in Kissimmee gezeten dat gaan we echt vaker doen.

Groet,

Henri

Njit
04-07-05, 10:36
Zie mezelf al met een droogrek in de koffer. Als er iets is waar ik me NIET druk over maak op vakantie is of de was krimpt of wat dan ook..

Je bent op vakantie hoor.. je gaat toch ook niet je hotelkamer poetsen??

Michael66
04-07-05, 20:38
Hmmm ... ik neem al zo min mogelijk kleren mee zodat er meer plaats in de koffers overblijft voor al m'n aankoopjes daar. Dus de kleren die ik meeneem mogen dan best wel goed blijven. In de afgelopen jaren heb ik ook wel ervaren welke broeken en shirts ik daar het liefste draag, en die houd ik dan ook graag in goede conditie. O.a. een Tommy Hilfiger shirt dat ik daar gekocht heb was ik elke dag weer en dan maar niet in de droger. Gewoon even een drooglijntje kopen of meenemen en met de airco in je huis of hotel is het zo weer droog. Is mijn keuze. Ik maak me daar niet druk om, maar kies gewoon voor de voor mij prettigste oplossing.

Rena
21-09-05, 20:11
Misschien een domme vraag, maar kan je de machines ook op verschillende temperaturen instellen? (zodat het ene niet krimpt en het andere goed schoon wordt?

Wij gaan op rondreis, maar zitten soms voor meerdere dagen in 1 hotel, in die tijd moet de was toch ook wel aan de lucht kunnen drogen?

Njit
21-09-05, 20:20
Vaak heb je minstens 3 standen. Lauw, Normaal, Kookwas.

pieterpostma
23-03-07, 14:22
Omdat we voor een groot gedeelte onze vakantie op de bonnefooi door Florida gaan vraag ik (mijn vrouw dus) me af waar je onderweg de evenuele was kunt doen? Wie heeft daar ervaring mee??
Bedankt. Heerlijk, twee april gaan we. Yes!!!

:wink:

Njit
23-03-07, 14:27
Vaak bij hotels. Je gooit je een handvol Quarters in een automaat en je kunt wassen. Nog een paar Quarters voor de droger en je bent klaar.
Zeep kun je daar ook kopen of gewoon al van thuis meenemen.

Gewoon bij het hotel vragen of ze een Self-Service Laundry hebben..

FloridaVerslaafde
03-10-08, 15:15
Joepie !!! Eindelijk is het zover...morgen voor 5 weken naar Florida !!!
Maar ik had nog één vraagje. Weet iemand misschien een goed wasmiddel, want ik heb er al diverse gebruikt maar niets wast zo schoon als Ariel thuis.
Ik heb o.a. Tide en All geprobeerd.

groetjes,
Walter :cool:

corrus
03-10-08, 15:31
Publix eigen merk Vloeibaar... Mijn vrouw zweert erbij... :mrgreen:

Tinkerbell
03-10-08, 16:08
Waarom neem je niet gewoon een aantal tabletten van je favo merk mee?

FloridaVerslaafde
03-10-08, 17:40
Ik wil niet teveel meenemen, omdat ik zulke dingen gewoon daar koop. En hier gebruik ik vloeibaar, dus moeilijk mee te nemen ;-)

:cool:

raygwencaith
03-10-08, 18:21
Wij halen altijd bij publix of walmart wasmiddel van het merk TIDE (no bleech). Werkt erg goed.

JKG
03-10-08, 20:10
Publix eigen merk Vloeibaar... Mijn vrouw zweert erbij... :mrgreen:

Maar vind je het zelf ook een fijn wasmiddel? Dat is natuurlijk ook belangrijk, je vrouw wast de kleding, maar jij moet ook een deel daarvan dragen!! :mrgreen:


En 5 weken florida... lekker man!!!

corrus
03-10-08, 23:08
Waarom neem je niet gewoon een aantal tabletten van je favo merk mee?

Nemen jullie dan wasmiddel mee vanuit Nederland??? Dat meen je niet...

Tinkerbell
04-10-08, 09:50
Nemen jullie dan wasmiddel mee vanuit Nederland??? Dat meen je niet...


Jep en ik weet dat ik knettergek ben :-D :-D

Maar dat probleem of moet ik zeggen beroepsdeformatie zie ik bij heel veel collega's.


Ik vond de wasmiddelen daar zo enorm stinken. Brrr zelfs mijn man vond de was ruiken naar kattenpis.

Ik ben een dwangmatige wasser en wil minimaal elke tweede dag mijn spullen schoon en fris in mijn koffer kunnen stoppen.:razz:.

Zodoende dat ik aan een koffer voldoende heb voor drie weken. Ik zoek de hotels speciaal uit op laundry facilities.

Voor drie weken heb ik dus ongeveer 15 pakjes tablets nodig van mijn o zo geliefde merk. Die prop ik gewoon in een paar vergeten gaatjes van mijn koffer\\:D/\\:D/

Denk maar niet dat ik in België,luxemburg, Duitsland,Frankrijk,Zwitserland,Oostenrijk waspoeder koop.


Als troost ik vind het veel vreemder dat mensen pindasaus,hagelslag of aardappelen meeslepen vanuit Nederland naar Amerika.

Andere mensen zullen het hier absoluut niet mee eens zijn en samen kunnen we lachen om elkaars Macken" toch?????

Susie One
04-10-08, 16:01
Zweer op vakantie bij Biotex en een klein fles vlekken spul van Biotex. Kleine verpakkingen.

Maak het nog gekker, ivm voedselalergieen (meerdere voedingsproducten) neem brinta, Ricedream (reistemelk drankje op basis van zeezout), pepermunt, kauwgom koffie en thee mee op vakantie.

Groetjes,
Susie One

Marcelg
04-10-08, 21:46
Misschien ook je eigen was machine meenemen, hier kun je namelijk niet heter waseen dan het warme water uit de kraan, onze wasmachines verwarmen het water niet, je sluit je warm en koud water aan op de machine, dit wordt gebruikt als koud of warm of koud/warm, het wordt dus nooit zo heet als jullie machines voor de witte was.

JKG
05-10-08, 13:18
Dat is raar zeg, maarja scheelt wel weer te kleine kleding als je het per ongeluk op 95 graden wast ;) Misschien een gat in de markt naast jetski reparaties en rentals etc.? :)

utah
05-10-08, 19:46
Seeeeeg...De kleding is daar zo goedkoop dat je alle dagen iets nieuws kan kopen en aantrekken. Deden wij toch alleszins.8-[

Marcelg
05-10-08, 20:25
Dat is raar zeg, maarja scheelt wel weer te kleine kleding als je het per ongeluk op 95 graden wast ;) Misschien een gat in de markt naast jetski reparaties en rentals etc.? :)

Een wasmachine kost nu maar 190 Euro hier en het is moeilijk om iets nieuws te verkopen en veel duurder aan iemand die failliet is, volgens mij zijn de amerikanen failliet, ze willen het alleen niet zo zeggen,

6foot6
05-10-08, 21:43
Dat is raar zeg,

Dat is niet raar maar vernieuwend en energiebesparend.
Ook in Nederland wil men deze richting op
Water in de wasmachine verwarmen is heel in-efficiënt.

Overigens is er wel een keuze voor "hot" bij de meeste machines en het water uit , meestal, de boiler is daar ook heet genoeg voor

claudiadennis
05-07-09, 19:08
Kan iemand mij vertellen op welke temperaturen de wasmachines draaian? Ik heb daar vorig jaar nogal wat problemen mee gehad. Hoeveel graden moet ik mij voorstellen bij cold en hot? :???:

Njit
05-07-09, 19:31
Ik mag hopen dat er ook een 'warm' op de machine zit. Hot is kookwas, daar wil je je normale was niet mee draaien.

cant51
05-07-09, 20:08
Ik mag hopen dat er ook een 'warm' op de machine zit. Hot is kookwas, daar wil je je normale was niet mee draaien.

En cold is dus echt koud water, je moet weten dat in Amerika de wasmachine direkt is aan gesloten op warm en koud water dus niet verwarmt zoals hier, dus bij hot vult de machine zich met alleen bloedheet water dus krimpt alles, meestal zie wel iets staan als cool dat is naar mij idee iets wat wij een 30 graden was noemen.

Grtjes Toos

Riverwood
06-07-09, 00:49
Onze Amerikaanse wasmachine heeft koud 15 graden,warm 30 graden, hot 60 graden.

Groetjes Henke.

claudiadennis
06-07-09, 07:43
Hot is 60 graden? Oei,daar is het dus fout gegaan.
Bij cold lost mijn waspoeder niet op. Ik zou dus in principe alles op warm moeten kunnen wassen? Zal het eens proberen. Een andere optie zou kunnen zijn om voor 6 weken kleding mee te nemen, hahahaha.

Njit
06-07-09, 09:13
Of voor de eerste dagen kleding en de rest van de dagen ter plekke kopen.

Michael66
06-07-09, 10:07
Waspoeder? Ik koop ter plekke altjd een grote fles eigen merk vloeibaar wasmiddel en op geen enkele temperatuur problemen. It's so simple!

AlexFL
06-07-09, 10:37
zonder bleach worden mijn kleertjes zelfs op 60 graden niet echt zo zuiver als in nl.

Teleton
06-07-09, 10:42
Hot is 60 graden? Oei,daar is het dus fout gegaan. Bij cold lost mijn waspoeder niet op.

Op deze wasmachines vind je meestal de instructie dat ze niet geschikt zijn voor waspoeder en dat je vloeibaar wasmiddel moet gebruiken. Veel mensen weten niet dat het reservoir hiervoor in het draaiend gedeelte van de langzaamwasser zit en mikken het wasmiddel tussen het wasgoed. Dop optillen, vullen met vloeibaar wasmiddel en ...spoelt u maar\\:D/

Njit
06-07-09, 10:56
Veel mensen weten niet dat het reservoir hiervoor in het draaiend gedeelte van de langzaamwasser zit en mikken het wasmiddel tussen het wasgoed.

Doe ik in NL ook. Wel in een bolletje :)

Teleton
06-07-09, 11:16
Wel in een bolletje :)

[-o< onderwerp wordt steeds leuker voor de zoekfunctie op Google: zoek op poeder-bolletje-witwassen.....en je krijgt het Florum!

Michael66
06-07-09, 11:33
zonder bleach worden mijn kleertjes zelfs op 60 graden niet echt zo zuiver als in nl.Als je maar twee-drie weken in FL bent maakt dat niet zoveel uit, als 't zweet en de grootste vlekken er maar een beetje uit zijn. Als je de boel in NL/BE daarna weer wast is het zo weer helemaal tippie-toppie. Ten tenminste, da's mijn ervaring. Dus daar maak ik me niet zo'n zorgen om.

FloridaVerslaafde
06-07-09, 13:07
Als je maar twee-drie weken in FL bent maakt dat niet zoveel uit, als 't zweet en de grootste vlekken er maar een beetje uit zijn.

Dat is ook mijn ervaring. Zolang het zweet en andere lichte vlekken er maar uit zijn zodat de was fris is, is het belangrijkste tijdens de vakantie. Ik koop altijd Tide vloeibaar en dat voldoet prima. "Zware" vlekken zoals bloed enzo zijn wat moeilijker voor de Amerikaanse wasmachines en wasmiddelen daarom heb ik ook altijd een stukje ossegal zeep bij me en dan lukt het meestal wel. Donkere was op "warm" en witte was op "hot".
Zoals Michael al zei, bij thuiskomst gewoon alles opnieuw wassen en dan is er geen 'vuiltje' \\:D/ meer aan de lucht.

:cool:

Sjelsa
06-07-09, 14:30
Misschien heb ik het fout begrepen maar in ons hotel (fairfield inn) ging er automatisch wasmiddel bij. Ik heb er zeker geen wasmiddel ingedaan. Nu ben ik aan het twijfelen of ik dat wel goed gedaan heb. Over een paar weekjes zit ik daar weer en dan zal ik beter op letten.

LEOnie211
06-07-09, 16:23
als je je kleding op een rekje hangt drogen ze dan wel goed ?Dit ivm de hoge vochtigheid?

claudiadennis
06-07-09, 17:40
Ja hoor, de was droogt op een rekje. Zet het rekje gewoonbinnen neer. Door de airco is de lucht niet meer zo vochtig. Het duurt wel een dag, maar het gaat best wel.

Michael66
06-07-09, 18:06
Als je een villa hebt, dan vooral niet in de garage hangen, daar is namelijk meestal geen airco. In de kamers waar airco is zorgt de airco voor een droge lucht en droogt e.e.a. goed en redelijk snel. In hotelkamers is ook airco en geldt hetzelfde.

LEOnie211
07-07-09, 06:04
ok da's leuk nieuws(meer ruimte in koffer) hahahaha

Tinkerbell
07-07-09, 07:13
Misschien ben ik wel de enigste gek die waspoeder tabletten meesleept de oceaan over??

Ik was eigenlijk elke tweede of derde dag . Stinkend ondergoed in mijn koffer is iets waar ik rillingen van krijg.

Ik heb de eerste keer wel een paar verschillende soorten Amerikaans waspoeder gebruikt maar ik vond de was niet fris ruiken.
Nu stop in in alle net niet gevulde gaatjes in mijn koffer lekker de tabletten van Ariel of Omo. :lol:

Njit
07-07-09, 07:16
Wij slepen die tabletten ook mee :) We hebben een keer in een ver verleden een doos van die tabletten gekocht en die hebben we nu nog steeds over..

disney fan
07-07-09, 12:44
Misschien heb ik het fout begrepen maar in ons hotel (fairfield inn) ging er automatisch wasmiddel bij.

Volgens mij heb je gelijk voor wat betreft de wasmachine bij de Fairfield inn Orlando.
Ik weet dat ik dat een keer in een hotel gezien heb en dacht idd dat dat bij de fairfield was.

In alle ander hotels heb ik gewoon wasmiddel moeten gebruiken.
In sommige hotels vekopen ze ook kleine pakjes waspoeder (alerlei soorten en merken) voor 2 dollar.
Ook deze haal je met kwartjes uit de machine.
Ik ben dus altijd zuinig op mijn kwartjes
Wasmachine, waspoeder, droger en de TOL je hebt ze overal voor nodig.

ietie
07-07-09, 15:35
Wij slepen die tabletten ook mee :) We hebben een keer in een ver verleden een doos van die tabletten gekocht en die hebben we nu nog steeds over..
Ben dus niet de enige die haar eigen tabletten uit nederland mee neemt, ben nu eenmaal gewend aan mijn eigen geurtje al blijft daar weinig van over na het wassen in het water met afschuwelijke chloor luchtje,

Njit
07-07-09, 15:38
Wij gebruiken die tabletten echt alleen op vakantie. Het is dat ze op moeten :)

Michael66
07-07-09, 21:01
De wasmiddelen die je hier in NL/BE koopt zijn afgestemd op "onze" wasmachines, die zo'n anderhalf tot twee uur draaien voor een volprogramma. De apparaten in de VS draaien veeeeeeeel korter!! Daardoor kun je beter de wasmiddelen daar kopen, waarvan de werking is afgestemd op de werking van de wasmachines!!

Chemische analyse!

Syllvia
08-07-09, 06:58
Ik neem nog steeds oude spullen mee, ondergoed wat niet zo denderend meer is, t-shirts die vaal zijn enz. Die gooi ik gewoon weg :)

En vooral veel nieuwe kleding kopen, dat beperkt het wassen haha :)

Michael
23-01-10, 18:32
Wasmiddel, wasverzachter, afwasborstel, vaatwasmachinemiddel etc etc. Alles voor USD1,- bij www.dollartree.com (http://www.dollartree.com/) Hier kost alles USD1,-

H-BUSSCHERS
24-01-10, 12:31
En anders wasverfrisser van Robijn, kan je één keer wassen uitstellen:D

Michael
24-01-10, 13:32
Eeeeh,........ lekker fris:shock:

mrloes
24-01-10, 14:09
Als je een villa huurt en er is een wasmachine & droger aanwezig zal er toch wel iets van een gebruiksaanwijzing zijn? Of een hint richting waspoeder/vloeibaar etc. ?

Lea
24-01-10, 14:10
Je hebt toch ook van die droogtrommel doekjes dat je was er "frisser"uitkomt.

Is misschien alleen voor handoeken wat minder nemen dan slechter vocht op.

Vind dit wel leuk en handig topic hoor, heb al veel ideetjes opgedaan waar ik niet aan gedacht zou hebben.

Michael
24-01-10, 16:24
Geloof me, Het is echt simpel. Als je de machine ziet, spreekt het voor zich :grin:

Hawky
25-01-10, 13:11
Wassen is niet zo moeilijk. Ik heb vorig jaar een aantal weken op Ohio University gezeten (werk), en daar in een dorm room gewoond.
Daar had men een laundry room in de basement, met alles erop en eraan, er hing bijvoorbeeld ook een wasmiddel-automaat. Wassen is erg simpel in amerikaanse wasmachines.

Op vakanties neem ik toch altijd zoveel mogelijk oude kleding mee, zodat ik het weg kan gooien als het vies is :P
Gewoon nieuwe kleding kopen bij de outlets kan natuurlijk ook. Vieze was gewoon in een vuilniszak in je koffer doen, dan merk je er niets meer van.

Flufjuh
25-01-10, 13:34
Eén tip: die tubes vakantiewasmiddel zijn niet geschikt voor de wasmachine. :)

an25
25-01-10, 17:05
In de huisjes /condo 's die wij tot nu toe huurden stond altijd wel wasmiddel/ wasverzachter die nog over was van vorige bezoekers...
die gebruikten we dan of kochten nieuwe van hetzelfde bij de walmart

katjab
25-01-10, 17:50
Eén tip: die tubes vakantiewasmiddel zijn niet geschikt voor de wasmachine. :)Ik heb nu gelijk zo'n beeld dat het hele huis vol met schuim staat.

Ta2 Gerrit
25-01-10, 22:00
Volgens mij gebruikt "de wasvrouw" ;-) altijd Tide. Of wat er staat.
Waar wij de laatste keren het huis huren blijft wel van alles achter. Vaatwastabletten, wasmiddel, koffiefilters, keukenrol etc. Lekker makkeijk.

Maar eigenlijk had ik meer een algemene tip. Bij de (vrij) nieuwe Supertarget aan de 192 West (richting Davenport, Milemarker 4) is een hele afdeling met reisbenodigdheden en ook van alles in reis (dus kleine) verpakkingen.
Tandenborstels, scheermesjes, maar ook, tandpasta, shampoo, zeep en nog zo veel meer.

6foot6
26-01-10, 08:43
Als je een villa huurt en er is een wasmachine & droger aanwezig zal er toch wel iets van een gebruiksaanwijzing zijn? Of een hint richting waspoeder/vloeibaar etc. ?
Soms wel, meestal niet


Ik verwijder altijd alle was- en schoonmaakmiddelen om te voorkomen dat ik "door het verkeerde middel te gebruiken" aansprakelijk wordt gesteld voor schade aan de machines
Ze worden in een ver verwijderde prullebak gedumpt

Flufjuh
27-01-10, 13:16
Ik heb nu gelijk zo'n beeld dat het hele huis vol met schuim staat.

Hahaha, dat had ook nog gekund ja. Nee, bij ons kwamen de boxershorts er zo hard uit dat ze rechtop konden blijven staan. Ze leken wel bevroren. :D

katjab
27-01-10, 18:31
Dat klinkt ook niet ideaal maar je hoeft in ieder geval niet te dweilen.

mrloes
27-01-10, 22:18
Eén tip: die tubes vakantiewasmiddel zijn niet geschikt voor de wasmachine. :smile:En dat heb ik dan een x mee gemaakt, in Orlando ... 2002 ...
Geeft wel leuke foto's!!

koenkamphuys
28-01-10, 19:22
Wat mij altijd opvalt aan de Amerikaanse wasmachines is dat ze lekker snel klaar zijn (komt doordat ze het water niet zelf opwarmen maar zelf warm water nemen), en dat ze je was altijd zo laten slijten.
Amerikaanse wasmachines zijn onwaarschijnlijke water- en energievreters - tot 20x zoveel als een energieklasse A bij ons. Ik heb in mijn huis dus een voorlader staan, een 'European model' zoals ze dat in de winkel noemden. Vermoedelijk nog energieklasse E bij ons of zo, maar hij gebruikt volgens de Amerikaanse energiewijzer maar 7% van de meest onzuinige.

Ondanks dat het een Europees uitziende voorlader is, is de was onwaarschijnlijk snel klaar en niet schoon op zijn Amerikaans. Behalve het opwarmen van het water wordt in Europese wasmachines gewoon veel langer gewassen. Het wasgedeelte van mijn Amerikaanse wasmachine duurt welgeklokt 11 minuten. Hier duurt ergens tussen een uur en anderhalf uur voordat het spoelprogramma begint.

Gevolg: je trekt meer profijt van water en wasmiddel. Een belangrijk onderdeel, de enzymen, hebben tijd en een zekere temperatuur nodig om hun werk te doen (in tegenstelling tot wat de fabrikant het middel voor brrrrrrrrriljant schone was bij 15 graden wil doen geloven).

Ik kan niet beamen of mijn was minder snel slijt - ik heb de bovenlader links laten liggen.

FWIW - Koen

Flufjuh
01-02-10, 22:12
Nu weet ik nog steeds niet hoe het nou zit met dat wasmiddel. De één zegt er gewoon opgooien en de ander zegt dat er een soort speciaal, geheim vakje voor is. :)

koenkamphuys
02-02-10, 07:05
Sommige modellen hebben een laatje zoals onze wasmachines. Op mijn wasmachine daar is dat een voorziening waar je alleen vloeibaar wasmiddel in kunt gooien. Waspoeder moet ik maar zo in de trommel doen. Als er niet zo'n laatje is, of je kunt het niet vinden, kun je het wasmiddel altijd in de trommel doen. Maar hou er rekening mee dat niet alle kleding zomaar tegen geconcentreerd (vloeibaar) wasmiddel kan. Je moet dan wel onmiddellijk de machine aanzetten. Waarschijnlijk hadden ze daarom destijds de wasbolletjes uitgevonden.

katjab
02-02-10, 09:30
Toen ik vorig jaar in Amerika werkte heb ik mijn bezoek een wasbolletje mee laten nemen zodat ik het wasmiddel niet zo direct om mijn kleding hoefde te gooien.
Verstandelijk geloof ik niet dat het echt wat uitmaakt maar voor mij gevoel was het net even lekkerder.
Dit jaar gaat er dus gewoon een bolletje mee in de koffer :D

Michael
25-02-10, 14:25
:???:
Nu weet ik nog steeds niet hoe het nou zit met dat wasmiddel. De één zegt er gewoon opgooien en de ander zegt dat er een soort speciaal, geheim vakje voor is. :)
Tja, als iedereen dezelfde machine zou hebben kreeg je een uniform antwoord. Er bestaan nou eenmaal meerdere typen.
Verder zeg ik nogmaals dat het zo simpel is, dat als je het ziet er om moet lachen.

Flufjuh
25-02-10, 15:22
Ik ben geen wasmachine-expert he, vandaar de vraag. :) Ik vind dat wasbolletje wel een mooi idee eigenlijk, dan zit je volgens mij altijd goed.

corrus
25-02-10, 16:23
Wij gebruiken altijd vloeibaar wasmiddel van Publix, gaat zo op de was... is niks engs aan... goed product...

mrloes
01-03-10, 12:30
Andere vraag: onze villa is voorzien van handdoeken ea textiel/linnen.
Ik denk dat dit bij de meeste villa's zo is dus hier zijn vast wel experts op dit gebied.
Wat is de bedoeling aan t eind van de vakantie? Moet je alles gewassen en gevouwen
terug leggen? De eindschoonmaak is inbegrepen maar ik ga er vanuit dat t linnengoed daar niet bij hoort.
Er zullen ook niet genoeg handdoeken op voorraad zijn voor 5 pers. voor twee weken
dus wassen tussendoor is 'verplicht'. Ik heb geen ervaring met t huren van een villa in t buitenland dus vandaar mijn vragen.

Ta2 Gerrit
01-03-10, 13:06
Hallo mrloes. ier is het zo dat je het linnengoed en de handoeken, op twee aparte stapels, in de wasruimte moet leggen, dus niet zelf hoeft te wassen.

Wij hebben hier werkelijk een kast vol met handoekken, verdeelt tussen "voor zwembad" en "voor badkamer" waar we wss de hele vakantie wel mee uitkunnen.
Maar Marion wast ze toch , want anders wordt het zo'n berg.

mrloes
01-03-10, 13:11
hi

Oke, duidelijk. Ik weet dat wij geen handdoeken hebben voor bij t zwembad, staat op de site van de villa. Nu zal daar weinig controle op zijn maargoed, ik houd me dan wel netjes aan de regels dus we nemen zelf wat mee v thuis. (niet veel ivm gewicht)

Ta2 Gerrit
01-03-10, 13:15
Ach, de badkamerhandoeken drogen je ook wel af bij het zwembad, hoor ;-)

Flufjuh
01-03-10, 17:56
Die eindschoonmaak verbaasde mij echt. Wij vragen wat we daarvoor zelf moesten doen. Medewerkster: Je mag de vaatwasser INRUIMEN. Wij: Uh, bedoel je niet laten draaien? Zij: Nee hoor, de schoonmakers doen alles. Wij: :shock::eek:.

:D

Lea
01-03-10, 18:37
Neem aan dat het ook wel ergens vermeld staat hoe je de villa/condo achter moet laten.
En mezelf kennende de laatste gebruikte vaat ach die was je ff vlug met de hand af

mrloes
01-03-10, 18:42
In de ochtend na onze (avond) aankomst komt er een echtpaar langs die, voor onze Engelse verhuurder, de villa onderhoudt. Aan hen kunnen we natuurlijk alle vragen stellen maar tis ook wel leuk om soort van voorbereid te zijn en te lezen hoe andere Florummers er mee omgaan.

r.teeuwsen
01-03-10, 18:53
Hoi Marloes,

Klopt helemaal wat Gerrit zegt... Handdoeken zijn in de meeste Villa's ruim voldoende aanwezig (in onze wel, dat weet ik zeker!!) en beddengoed hoef je niet te wassen na afloop, maar even tussendoor voor jezelf is wel lekker hoor!!
Alle was kun je achterlaten in de badkamers, deze zit bij de eindschoonmaak inbegrepen. maar er zijn een heel veel gasten die toch de handdoeken wassen als ze hun eigen was doen....
De wasmachine en droger staan er niet voor niets!!

Groetjes, Remco

Lea
01-03-10, 18:54
Ja altijd leuk om te lezen, ten eerste word je er wel wijzer van hoe het een en ander in zijn werk gaat maar ook hoe andere mensen er mee omgaan zoals er zijn die wasmiddel en zo meenemen.

En ook welk merk het "beste"is en wat ik niet wist was dat er warm water in gaat dat scheelt zeker op de tijd je zou zelfs op dag van vertrek alles schoon mee de koffer in kunnen nemen.

mrloes
01-03-10, 18:57
je zou zelfs op dag van vertrek alles schoon mee de koffer in kunnen nemen.

Nou Lea, wij vliegen in de ochtend terug dus dat gaat niet lukken denk ik.
Maar je hebt gelijk - t is altijd fijn om de was 'n beetje bij te houden, zowel van jezelf als die van de villa.

Lea
01-03-10, 18:59
zeker scheelt weer in de koffer he als je het kan uitwassen.

En ik kan het ook niet uitwassen hoor voor vertrek, vliegen wel in de middag maarja je moet toch weer 3 uur van te voren op vliegveld zijn nou en dat beetje gaat gewoon lekker vies in een zak de koffer in, komt thuis wel weer gaat toch alles weer in de machien.

mrloes
01-03-10, 19:03
Of ... de avond voor vertrek wassend en strijkend door brengen? Nou neeeee, er zijn wel leukere dingen te bedenken, hihi.
Heb net weer 'ns een rondje Google Earth gedaan, oh wat blijft dat toch een geweldig leuke voorbereiding op de vakantie.

Lea
01-03-10, 19:05
Oftopic Mrloes maar moet je gelijk geven met al de voorbereidingen.

goh over 3 maanden zitten we er ongelooflijk eerste 2 dagen rustig aan is toch memorial weekend kan mooi de gebruiksaanwijzingen gaan bestuderen van de wasmachien en droger ha ha

corrus
01-03-10, 19:20
Ik draag altijd 4 weken hetzelfde........
Wassen??? hoezo...

Ik was 1 x per jaar... óók als het niet nodig is... :lol: :lol: :lol: :lol:

Meri
01-03-10, 19:51
Ik was ook altijd maar 1x per jaar, en is dat nou toevallig net vanavond:grin:, vaker mag niet, want de energienota mag niet hoger worden;-):lol: van de baas...

Lea
01-03-10, 19:57
Ja daarom gaan we ook naar Florida om daar de was te doen.....

Lea
30-05-10, 23:16
Nou we zijn in Cane island en zit naar de wasmachien te kiijken heo die werkt
snap der niks van.
Is in onze ogen zon ouderwetste slingeraar moet water bij gedaan worden ja zoek maar uit hoeveel, warm water, koud water erg duidelijk allemaal maar niet heus..
helluppie!!!!

6foot6
31-05-10, 08:04
Kun je wel wassen?
Afhankelijk van het soort was, kies je je temp. meestal warm/cold ( dat is warm wassen/koud spoelen.
Afhankelijk van de hoeveelheid kies je smal/medium /large.
Eerst wasmiddel, dan de was los in de machine, niet te veel aandrukken.
Kies regalar/heavy voor het langste programma, daarna knop indrukken(of uittrekken) en klaar

Teleton
31-05-10, 10:24
Eerst wasmiddel, dan de was los in de machine, niet te veel aandrukken.


Prima uitgelegd. Kind kan de was doen! Alleen het wasmiddel gaat beter niet bij de was (dat doen we thuis ook niet) maar in het wasmiddelreservoir. En dat vind je bij de machine die Lea heeft, in de 'slingeraar'. Deze heeft een dop, die draai je los en daar gaat het wasmiddel in. Zo komt het wasmiddel niet direct en onverdund in contact met je wasgoed. Deze machines zijn overigens berekend op vloeibaar wasmiddel.

http://img64.imageshack.us/img64/9420/wasmachine.jpg (http://img64.imageshack.us/i/wasmachine.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

corrus
31-05-10, 10:28
Wat doet die kat daar???
Trouwens... schiet me ineens te binnen....
Er staat een gebruiksaanwijzing aan de binnenkant van de klep... (zie je hier ook op de foto)

Lea
31-05-10, 13:29
heb zelfs de gebruiksaanwijzing gevonden in de kast maar mij gaat het erom moet ik de warme en de koude kraan tegelijk opendraaien.

corrus
31-05-10, 13:32
Ja...

De Amerikaanse wasmachine heeft geen verwarmingsspiraal...

Heet en koud staat volgens mij altijd al open...

Lea
31-05-10, 13:37
dank je probeer het eerst wel ff uit op een stel handoeken voor ik mijn eigen spul er in stop.

corrus
31-05-10, 13:46
dank je probeer het eerst wel ff uit op een stel handoeken voor ik mijn eigen spul er in stop.

Dus eigenlijk niet aan de kranen komen, tenzij je daar al vanalles mee hebt gedaan.

Lea
31-05-10, 14:25
Ben nog nergens aan geweest hoor.

Michael
31-05-10, 18:01
Prima uitgelegd. Kind kan de was doen! Alleen het wasmiddel gaat beter niet bij de was (dat doen we thuis ook niet) maar in het wasmiddelreservoir. En dat vind je bij de machine die Lea heeft, in de 'slingeraar'. Deze heeft een dop, die draai je los en daar gaat het wasmiddel in. Zo komt het wasmiddel niet direct en onverdund in contact met je wasgoed. Deze machines zijn overigens berekend op vloeibaar wasmiddel.

http://img64.imageshack.us/img64/9420/wasmachine.jpg (http://img64.imageshack.us/i/wasmachine.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)


Eeeehh, dat is niet voor je wasmiddel hoor :-\" Dat is voor je wasverzachter. Kijk maar eens als je aan het wassen bent. In de slingeraar (leuk woord) zit een onafhankelijk gelagerd asje die niet meedraait tijdens de eerste spoelgangen, maar pas "locked" en hierdoor meedraait, als er wasverzachter nodig is. Dit is één van de laatste spoelgangen.
Het kan natuurlijk zo zijn dat jij (en anderen) misschien een machine hebben waar dit wel moet (Dan heb ik niets gezegd ](*,), maar logisch is het niet, want waar doe je de wasverzachter dan in?) Ik heb het in ieder geval nog nooit meegemaakt en stond er op de gebruiksaanwijzing sticker dat er wasverzachter in moest.
Wasmiddel toevoegen tijdens het vullen met water en daarna pas de was erin.
Er is vaak ook nog een apart vakje aan de rand van de vulopening, waar je de bleek kan toevoegen. Let op! Doe dit alleen in dit vakje en in de juiste dosering, anders kun je je nieuw aangeschafte kleding weggooien (nee, geen ervaring).

http://img13.imageshack.us/img13/4264/gebruiksaanwijzingwasma.jpg (http://img13.imageshack.us/i/gebruiksaanwijzingwasma.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Lea
31-05-10, 19:49
Nou ik heb geen apart bakje voor wasmiddel of wat dan ook kan zijn wel dat ding midden op de slingereraar dat draait wel maar krijg het niet los dus moet wel wasmiddel gewoon in de bak gooien staat ook in de gebruiksaanwijzing.

Michael
31-05-10, 20:52
Dat klopt Lea. Als je de machine aanzet en de machine met water vult, dan gooi je het poeder of vloeibare wasmiddel erin. Daarna je was erin en dat is het.
In het midden kan wasverzachter, maar hoeft niet.

Gewoon juiste programma aanzetten en klaar :sun:

(Dat ding op de "slingeraar" moet je meestal indrukken en tegen de klok in draaien. Anders ........laat je het toch zo en wast zoals hierboven)
Fijne vakantie verder.

*tot zover klussen met internetters*

Groet Michael.

Lea
31-05-10, 22:45
Inmiddels was aangezet en is goed gegaan maar wat een raar gezicht is dat die sloot water wat in die trommel komt.

Michael
31-05-10, 22:54
Hahaha. Je kunt de hoeveelheid water regelen, door te kiezen met de knop "load". Small, medium, large en super zijn de mogelijkheden. Bij small geeft hij de minste hoeveelheid water.

Groet Michael.

r.teeuwsen
31-05-10, 22:56
Lea,

Bij ons in huis staat de kraan gewoon open, wasmiddel erin, programma kiezen, klaar!!
Ik denk bij jullie ook hoor, gewoon even proberen. Suc6

Greetz, Remco

Lea
31-05-10, 22:59
ja dat klopt maar je ziet die stroom zo mooi lopen dat zie je bij onze machienes niet.

koenkamphuys
01-06-10, 07:10
Inmiddels was aangezet en is goed gegaan maar wat een raar gezicht is dat die sloot water wat in die trommel komt.
Ja geweldig die voorwereldse bakbeesten. Ze gebruiken onwaarschijnlijke hoeveelheden water en energie, laten je wasgoed extra snel verslijten en maken veel minder goed schoon als de modellen die wij kennen. Ze doen mij denken aan de wasmachine die mijn moeder had staan toen ik nog klein was, maar die ze toen al niet meer gebruikte omdat ze een "echte" had gekocht.

Syllvia
01-06-10, 07:57
Toch vind ik het een goed idee om warm water in de machine te laten lopen.
Het komt hier bij wijze van spreken zo uit de leiding. jaja, opgewarmd door gas, wat mijns inziens goedkoper en beter voor het milieu is, dan de hele machine electrisch te laten op warmen.

koenkamphuys
01-06-10, 21:30
Mijn warme Floridawater komt uit een elektrische water heater... en de stroom uit een kolencentrale. Ja in Amerika kies je nog niet zo simpel voor groene stroom.
Een beetje analoog aan de energielabels (A-E) in Europa hangt in Amerika een Energy Guide aan elk apparaat in de witgoedzaak: een lijn waarop links het verbruik van de zuinigste en rechts van de onzuinigste apparaten van dat soort staat. Mijn wasmachine daar is een voorlader en dus niet zo'n prehistorische bak als je meestal ziet - met warmwateraansluiting. Voor de Energy guide stond het pijltje nagenoeg helemaal links. De tobbes-met-slingeraar-modellen gebruikten over het algemeen zo'n 20x zoveel energie. Daar kan geen gasheater tegenop.

http://www.culverco.com/eew_water/efficiently/images/5b_energyguide.gif
(voorbeeld van zo'n energy guide. Deze is niet van een wasmachine)

fransje
09-02-15, 13:25
Wij gaan een maand lang rond gaan reizen in Florida en het zuidoostelijk deel van amerika, en dat brengt een practisch
probleem met zich mee: de was. Ten eerste hebben wij niet genoeg ondergoed en sokken om het een maand lang uit te houden, en ten tweede lijkt het me geen succes om vuile onderbroeken en sokken mee te gaan sjouwen:(. Daarom hebben we heel bewust een paar keer een hotel geboekt
die wasmachines hebben voor de gasten. Kunnen we onderweg af en toe even wat huishoudelijke taken verrichten (ook goed tegen eventuele afkickverschijnselen).
Mijn vraag nu: wie heeft er wel eens gewassen in een hotel, en hoe gaat dat met de wasmiddelen? Hebben alle hotels meestal ook zeep te koop?
of moeten we dan bij de publix of Walmart de kleinste fles wasmiddel zien te vinden? Kunnen we eventueel vanuit nederland wastabs meenemen of werken de amerikaanse wasmachines daar niet goed mee?

Ik hoor graag jullie tips, do's en dont's

Fleurida
09-02-15, 13:35
Hallo, De meeste hotels met dit soort voorzieningen hebben ook wasmiddel te koop.
Is meestal wel erg duur. Dan kun je beter een kleine fles wasmiddel kopen bij de Waltmart of zo.
Kun je in je auto laten staan en gebruiken op het moment dat je het nodig hebt.
Als wij een rondreis maken laten we meestal ook 1 koffer in de auto en doen in de andere de toilettassen ten wat kleding.
Scheelt een hoop gesjouw.
Wastabs weet ik niet of ze werken, de wasmachines in de hotels zijn in het algemeen allemaal bovenladers.

Njit
09-02-15, 14:04
Ik neem meestal vloeibare tabs mee. De vaste tabs heb ik wel eens gehad dat ze niet volledig oplossen. Deze kun je in Nederland al kopen en meenemen in je koffer (in een hard bakje oid).

Treesanne
09-02-15, 14:45
We kopen pods van Tide in de lokale supermarkten.
Meestal hebben we aan een grootverpakking genoeg voor drie weken en ik was elke tweede dag. Het laatste wat ik wil is stinkende was in mijn koffer ;)
De eerste paar keren hebben we tablets meegenomen in onze koffer tot mijn zus er een controle kaartje bij vond. Vermoedelijk dachten ze dat het om drugs ging.
Omdat ik graag van te voren weet waar er gewassen kan worden kijk ik altijd van te voren even bij Expedia. Daar staat of er wel of niet een wasgelegenheid is. Hoe duurder het hotel hoe meer een wasje kost.
Voor munten kun je altijd biljetten wisselen aan de hotelbalie.

Njit
09-02-15, 15:59
Ik was elke 7-10 dagen :) Dan heb je aan 3-4 pods genoeg... Vuile was gaat in een wastas (aka IKEA tas ;) )

Ritchie
09-02-15, 23:03
Meestal haal ik wat tabs bij de Action, die werken prima.
Wellicht eens kijken bij Dollar Tree in de USA

fransje
10-02-15, 09:50
Uit jullie reacties begrijp ik dat de hotels over het algemeen geen wasmiddel er bij verkopen? Heb meen ik ooit eens van die kleine zakjes voor 1 wasbeurt gezien. Ik ga gewoon, wat Richie ook doet, naar de dollarwinkel (komen we toch vaak zat :o) en haal daar een zakje pods of een kleine fles wasmiddel. En naar gelang het (over)gewicht van de koffers met terugvliegen neem ik het mee of laat het lekker bij de wasmachines achter voor de volgende klant of t personeel.
De vorige reizen namen we een duffeltas mee om de vuile was in te verzamelen, die bleef dan in de auto, maar gezien de lengte van de vakantie deze keer hebben we besloten het toch maar anders aan te pakken.
Fleurida: dat deden wij ook wel eens, alleen wat spulletjes in een trolley (in frankrijk zelfs een keer in een rugzak omdat we op de Mont Saint Michel zouden overnachten en dat is een flinke klim). Vooral motels waar we op de tweede verdieping terecht kwamen is even eea overpakken handiger.

Njit
10-02-15, 10:17
De meeste hotels verkopen doosjes waspoeder. Maar we blijven toch nederlanders he.. als het goedkoper kan :cool:

Lelli Kelly
10-02-15, 12:44
Vorig jaar heb ik bij de Publix een doosje met 3 (of 4) zakjes Tide wasmiddel gekocht. Deze zakjes zijn voor 1 wasbeurt.
Is dus gewoon verkrijgbaar bij de Publix.

judiths
10-02-15, 20:42
Ik koop altijd hele goedkope onderbroeken. (laatst nog bij de Primark) 1x dragen en dan gooi ik ze weg. Ideaal tijdens rondreizen. Zo zitten we nooit met vieze onderbroeken in de koffers ;-) En we hoeven ook niet te wassen

fransje
12-02-15, 10:32
Daar heb ik ook aan zitten denken Judiths, of daar bij de Walmart ofzo, en ook wat we eerder wel deden: alle ouwetjes meenemen en eenmalig dragen. Maar om voor een maand voor twee personen ondergoed en sokken inslaan om het weer weg te gooien vind ik toch jammer.

Ach, we wassen lekker een keertje of drie/vier tussendoor, zijn alle spulletjes weer lekker fris en hebben we bij thuiskomst niet zo'n giga berg.....

Kletskous
31-07-17, 14:20
Even uppen, want ik heb gisteren het wasmiddel Gain bij de Dollar Tree gehaald.
Deze:
https://www.dollartree.com/Gain-Origina ... /index.pro (https://www.dollartree.com/Gain-Original-Laundry-Detergent-10-oz-/p368428/index.pro)

Kan ik deze voor zowel witte als bonte was gebruiken? Of kan deze niet voor de bonte was en verknal ik het daarmee?
Iemand die dit wasmiddel weleens gebruikt heeft en hoe heb je dit ervaren?

Mushu
31-07-17, 15:48
Staat niet bij dat het speciaal voor de witte of bonte was is dus lijkt mij dat je het gewoon voor de bonte was kan gebruiken. Geen ervaring mee maar de reviews bij de link die je er bij hebt gezet zijn allemaal goed.
Veel wasplezier :)

corrus
31-07-17, 17:02
Ja... alles lost op!!! :rolleyes:
Hoevaak ga je wassen? 30 keer... hahaha
Nederlands wasmiddel is vaak beter, maar met het spul van de dollartree gaat alles prima... dus weest gerust. :D
Wij kopen altijd ons wasmiddel bij de DollarTree... Nooit problemen.

koenkamphuys
31-07-17, 21:33
Nederlands wasmiddel is vaak beter (...)

En vooral: Nederlandse wasmachines zijn veel beter. Mijn Bosch hier doet dik 2 1/2 uur over de was, daar is het in 25 minuten gepiept waarvan een kwartier aan spoelen en centrifugeren opgaat. Gek dat het niet schoon wordt... wasmiddelen bevatten enzymen die allerlei soorten vlekken afbreken maar daar gaat wel tijd overheen.

Overigens zweer ik intussen bij Roma waspoeder, dat je bij de Wal-Mart kunt kopen. Hecho en México. Schuimt als een dolle hond maar de was wordt er beter schoon door dan met welk fancy vloeibaar wasmiddel dan ook, en het kost geen drop. Helaas alleen in tienpondszakken te koop...

Mushu
31-07-17, 22:07
Wassen in Amerika! Ik heb er een jaar gewoond en dat was echt mijn frustratie. Moest naar de wasserette maar de machines voor in huis werken vaak hetzelfde. Over het algemeen keuze uit 3 programma's: permanent press, cold and warm. En dan te bedenken dat de Nederlandse wasmachines minimaal 8 programma's bieden en je per programma de temperatuur ook nog kan instellen (en vaak ook nog de snelheid van centrifugeren en eventueel extra spoelen). Amerikanen lijken ook alles in de droger te gooien, kunnen ze waarschijnlijk zeggen dat ze niet aangekomen zijn maar hun kleding gewoon gekrompen is :D. Voordeel van die korte programma's is wel dat je snel nog een wasje kan doen voordat je naar bed gaat of weer verder naar het volgende hotel.

Kletskous
01-08-17, 00:45
Ja het gaat wel erg snel hier, ik heb ook zo mijn twijfels of het wel echt schoon is. Maar ach, we hebben geen vlekken in de kleding en het is vooral bedoeld om de boel weer even op te frissen, want als de zon schijnt zweten we toch wel behoorlijk. Maar even voor de frisse geur een snelle was kunnen draaien is wel fijn.
Ik ga het proberen!

Ed & An
03-08-17, 14:32
Ik laat onze vakanties niet verpesten door wasbeurt-perikelen. :D