PDA

Bekijk Volledige Versie : Vliegen naar VS wordt fors goedkoper



Njit
22-03-07, 09:59
Vliegen vanaf Amsterdam naar New York, Miami en andere Amerikaanse steden gaat waarschijnlijk de komende jaren flink goedkoper worden.Dat meldt de Telegraaf (http://www.telegraaf.nl/) donderdag. Uiterlijk in de zomer van 2008, mogen naast de KLM ook andere maatschappijen en zelfs prijsbrekers als Ryanair en Easyjet tussen Schiphol en de VS gaan vliegen.

Akkoord
De extra concurrentie is het gevolg van een baanbrekend luchtvaartakkoord tussen de Europese Unie en de VS. Ook Virgin Atlantic wil graag inspringen op het zogenoemde Open Skies verdrag.
Virgin onderzoekt de mogelijkheid om lijndiensten te starten vanuit zes Europese hubs naar New York. Daarbij richt de Britse carrier zich op Parijs, Frankfurt, Milaan, Madrid, Zürich en ook Amsterdam, zo schrijft de Sunday Telegraph.

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=19312

Njit
22-03-07, 10:04
Met Ryanair naar de USA. Lijkt me lachen :)

bono
22-03-07, 10:07
En dat voor de prijs van nog geen 200 euries pp dat zou echt :mrgreen: super zijn!
Die vliegmaatschappijen stunten toch altijd, laat ze dan ook maar stunten :wink:
Die toestelen zijn toch wel allemaal goed gekeurd voor die lange vluchten??

gr. Monique

Njit
22-03-07, 10:08
Die hebben volgens mij geen toestellen die zo'n lange vlucht kunnen maken. Zullen ze dus moeten kopen/huren.
Ze hebben een aantal 737-800's:

737-800 - Standard range with 162 passengers 3585km (1990nm) or 5445km (2940nm) for high gross weight version.

Mytimothy
22-03-07, 10:48
Dan wordt het wel je eigen maaltijd en drinken meenemen. Dat laatste kan misschien wel voor problemen zorgen gezien de huidige veiligheidsmaatregelen. hehehe.

Njit
22-03-07, 10:52
Snap alleen niet dat ze tikken 'naast KLM ook andere maatschappijen' ?
Er vliegen nu ook al zat andere luchtvaartmaatschappijen tussen Schiphol en de USA.

Of bedoelen ze hiermee 'andere EUROPESE luchtvaartmaatschappijen' ?

marjolijne
22-03-07, 10:55
Zo dan weten we waar je volgend jaar op vakantie gaan!

Groetjes Marjolijne

VinMor
22-03-07, 11:06
Zo dan weten we waar je volgend jaar op vakantie gaan!

Groetjes Marjolijne


Dan ga ik nog f wachten met het reserveren voor volgend jaar! Ik hoop dat we aan het einde van dit jaar al kunnen reserveren(voor volgend jaar) voor een leuke prijs :-\"

Eric
22-03-07, 12:28
Ik denk dat we niet zulke heel grote prijsverschillen kunnen verwachten.
Het vliegen naar de VS is nu al relatief heel goedkoop, en de opbrengst per kilometer ligt een heel stuk lager, dus er kan ook minder vanaf.
Verder zijn Easyjet en consorten alleen goedkoop als je flexibel bent met je datum, en als een van de eerste boekt, anders ben je soms nog duurder uit dan met de regulaiere mijen.
Eric

VinMor
22-03-07, 17:03
Heb het bericht nou ook op de radio gehoord!

Marjol
22-03-07, 17:59
Ja, ik zag het inderdaad vanmorgen op het nieuws. Mijn vriend zei meteen: "Goh, mag ik raden waar we volgend jaar op vakantie gaan?" :D

Eric
22-03-07, 18:05
Ze zeggen wel eens meer wat op de radio.
Zowieso vliegen de prijsbrekers vanaf Engeland, dus gaan ze daar het meest profiteren.
Overstappen is ook al geen optie, omdat geen van de low cost mijen de aansluiting garanderen.
Let op mijn woorden: Voor ons Nederlanders gaat het weinig of geen verschil maken.
Eric

Marjol
22-03-07, 18:06
Volgens iemand op het journaal vanmorgen ging het op een vlucht naar bijv. San Francisco honderden euro's schelen.

Mickey99
22-03-07, 19:48
Volgens iemand op het journaal vanmorgen ging het op een vlucht naar bijv. San Francisco honderden euro's schelen.


Dat zou niet gek zijn, wij willen volgend jaar een keer naar California :wink:

Frankie
22-03-07, 22:18
in november zijn de prijzen dan vast nog niet gedaald helaas ](*,):mrgreen:

nahnah9
22-03-07, 22:37
Op journaal zeiden ze dat het wel mee (eigenlijk dus tegen) zou vallen met het prijsvoordeel. Die prijsvechters verdienen hun geld door te landen en dan weer snel weg te wezen. Ze verdienen dus het meest op korte vluchten.
Maar we blijven hopen....

pascalbrouwers
23-03-07, 02:07
Op journaal zeiden ze dat het wel mee (eigenlijk dus tegen) zou vallen met het prijsvoordeel. Die prijsvechters verdienen hun geld door te landen en dan weer snel weg te wezen. Ze verdienen dus het meest op korte vluchten.
Maar we blijven hopen....


En de prijsvechters zoals ryanair, landen en vertrekken liever van de kleinere luchthavens( zoals niederrhein, eindhoven, luik, etc)
Bij de grote hebben ze geen voorrang en dan kunnen ze niet landen en weer snel opstijgen. daar maken de grote jongens de dienst uit zoals KLM etc.
En daar moeten zij het van hebben.
En ik heb eens gehoord dat zij met de kleinere luchthavens financiele afspraken maken, waardoor vaker de luchthaven belastingen hoger zijn.
Maar of dit klopt weet ik niet, zou natuurlijk wel kunnen.

dus of zij zich in zo'n strijd gaan mengen.ik weet het niet.
zou wel leuk zijn.

Ik heb overigens veel met easyjet ( zakelijk) gevlogen, en is zeker niet verkeerd.

dus van mij mogen ze.

Pascal

Petr@
23-03-07, 10:21
Van mij mag het uiteraard ook een stuk goedkoper, want hoe vaker we kunnen hoe beter! Ik ben het echter wel met Eric eens dat het waarschijnlijk niet ontzettend veel goedkoper gaat worden. De tax en brandstoftoeslag e.d. ligt nu al rond de 200 euro pp en die blijft sowieso staan.
Maar toch, hopen kan altijd...

calypso
23-03-07, 18:03
Nou ik heb dat stukje van die gast op TV ook gezien en die had het over dat vliegen naar LA bv honderden euro's goedkoper zou worden zodat de prijs van nu rond de 1500 euro zker omlaag zou gaan.

Nu weet ik niet of tie bedoelde eerste klas maar ik ben toch al jaren geleden goedkoper naar LA gevolgen voor ene prijs rond de 500 euro dus waar dit bedrag van hem vanaf komt weet ik echt niet.

Persoonlijk denk ik niet dat de prijzen nog veel meer zullen zakken ook al komen er prijsvechter op, wil toch ook wel iets kwaliteit hebben en niet alleen maar een vlucht zoals bij Ryanair.