PDA

Bekijk Volledige Versie : [Reisverslag] padds: Rondreis Florida, 2007



padds
21-03-07, 22:19
Wij zijn begonnen in Miami, wat we maar voor een klein gedeelte gezien hebben. Het was vooral South Beach omdat we even lekker wilde uitrusten van de reis en van het feit dat we op vakantie waren. En lekker relaxed was het; mooi lang strand, geinige wandel, fiets, skeelerstrook en lekkere eettentjes aan Ocean Drive.
Daarna doorgereden naar Orlando, pretpark- en rollercoasterparadijs, maar niet voor ons. Wij vonden de stad zelf al pretpark genoeg. Een hele zomercollectie gekocht in de Premium Outlet onder het genot van Starbucks koffie. En ook vanuit Orlando naar het John F. Kennedy Space Center gereden. Dat ligt in een heel mooi natuurgebied met veel verschillende vogels en natuurlijk alligators. 10% wordt door NASA gebruikt en de shuttle- en raketlanceringen vinden daar plaats. Voor bezoekers is er van alles geregeld. Het was wel interessant, maar meer een ' guy thing' . De volgende bestemming was door mij gekozen: snorkelen met de zeekoeien. Zo leuk ! een echte aanrader! We hadden gekozen voor een heel rustig tripje (uiteindelijk waren we met 4 snorkelaars en een dive master), dus dat was ook heel cool. Die zeekoeien komen gewoon naar je toe en willen gekieteld worden. Als je ze kietelt gaan ze als een hond op hun rug of zij liggen om ervan te genieten. En het leukste is, dat ze je ook aankijken! Je hebt gewoon echt contact! Ik heb voor het eerst in mijn leven een dvd gekocht van een toeristisch uitstapje, uiteraard van onze zeekoeienontmoeting.

Daarna door naar de Everglades, ook erg indrukwekkend. Op de eerste dag hadden wij direct de hoofdprijs, want we waren naar een van de ingangen gegaan, waar de meeste dieren waren (Shark Valley). Ik dacht dat het over de hele Everglades zo zou zijn, maar de dagen erop hebben we weinig dieren meer gezien. Maar goed, Shark Valley was dan ook een verwennerij met elke 5 meter wel een alligator, schildpad of vogel. In Flamingo City lekker met de kano op pad geweest en vooral gechilled en gekeken wat er allemaal gebeurde.
Na de Everglades zijn we naar de Florida Keys geweest, die liggen als een boog onder Florida en de Keys zijn eilandjes met elk een eigen naam (Key Largo, Long Key, Islamorada, Key West etc.) Daar is het klimaat tropisch, dus heerlijk en vooral in de winter, want dat betekent lekker weer (25-30 graden) en geen muggen. Ook heel aantrekkelijk voor ‘snow birds’, die wij hier grijze kuiven noemen (bejaarden dus &#61514http://cache.hyves.nl/images/smilies/default/smiley_knipoog.gif . We zaten in het midden op het eilandje Long Key, dat een beetje afgelegen ligt van alles. Heerlijk geluierd en een opvangcentrum (voor vogels!) bezocht, heerlijk gegeten en rondgereden op Key West.
Toen was het time to go back en dat ging niet zo makkelijk, want er was een motor uitgevallen in Amsterdam, hetgeen betekende dat wij een dag vertraging hadden.

padds
19-04-07, 16:27
Hoi,

Ik ben nu niet meer zo vaak op het forum te vinden als voor de vakantie, vandaar dat het even duurde.

Snorkelen met de manatees hebben wij gedaan bij: www.americanprodive.com (http://www.americanprodive.com)

Maar volgens mij maakt het niet zo veel uit waar je boekt. Ik heb van tevoren wel goed gekeken naar de plekken waar naartoe gegaan werd. Wij gingen nl. naar een plek waar alleen zij kwamen (in Homosassa). Daardoor hadden wij een hele kleine groep (4 ipv 20) en dat vond ik heel relaxed. De DVD hebben we inmiddels 5x bekeken, dus was wel de moeite waard.
Zij zijn verbonden aan een resort dat vlak bij het natuurgebied ligt. Als je langer wilt blijven, lijkt mij dat erg cool. Wij zijn uiteindelijk maar 1 dag gebleven in de Days Inn, omdat het nog vrij koud was in februari. Het water overigens niet. Ongeveer 45 minuten en de zeekoeien komen naar je toe. Ik vergeleek ze met Sint Bernard honden, van die grote lobessen die niemand kwaad doen. Echt de moeite waard om met zo'n dier contact te hebben, ze kijken nl. echt naar je :-).

Veel plezier bij de manatees !

Patricia