PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Frankie: Rondreis 2007



Frankie
19-03-07, 18:02
Zoals in het voorstel topic al gemeld. Zijn we van plan een reis naar Florida te maken. We twijfelen echter nog of we zullen kiezen voor een autorondreis om zo oppervlakkig heel veel van heel Florida in korte tijd te kunnen zien. Of dat we toch kiezen voor een vaste plek, van waar uit we met een huurauto diverse bezienswaardigheden kunnen bezoeken en dan daadwerkelijk de tijd kunnen nemen om dingen ook goed te bekijken.

Wat zouden jullie doen?

Michael66
19-03-07, 18:22
Heb je ook al eens gedacht aan het beste van beide opties? Je hoef niet alles in één keer te doen, maar je hoeft je ook niet aan één plek vast te kluisteren.

Als je bijv. twee weken Florida wilt doen, neem dan een week voor Orlando, een dag of 3-4 westkust en een dag of 3-4 Miami.

In de week Orlando kun je verscheidene attractieparken "doen", maar ook dagtripjes naar Kennedy Space Center, Daytona en St. Augustine. Of Silver Springs, of Gatorland. En natuurlijk ook SHOPPEN!!

Dan rij je door naar Miami waar je een hotelletje op South Beach of zo neemt. Van daaruit kun je lekker van het strand genieten, de stad eens goed bekijken en een paar Keys doen (John Pennencamp park is leuk).

Vervolgens rijdt je richting Clearwater Beach aan de westkust. Onderweg stop je natuurlijk even in de Everglades voor een airboatride en bekijk je wat krokodoki's, lunch je lekker in de haven van Maples, bezoek je 's middags Ft. Myers en 's avonds kom je aan in Clearwater Beach. Vanuit daar kun je een paar dagen doorbrengen aan het strand, maar een wedstrijdje van de Devil Rays meepikken kan natuurlijk ook. Je zit dan ook vlakbij Tampa, alwaar je lekker de sta in kunt of ook nog eventjes rollercoateren in Busch Gardens. Dagtripje Tarpon Springs is ook erg leuk.

En dan is het alweer tijd om terug naar Orlando te rijden voor de terugvlucht.

Op die manier heb je "slechts" 3 plaatsen waar je verblijft, dus niet elke dag weer je koffer uit- en inpakken.

Succes met plannen!

pascalbrouwers
19-03-07, 18:25
Als je vraagt wat (jullie) ik zou doen.

Hangt voor vd situatie af. Ik persoonlijk ga voor de pretparken. Mijn vrouw voor de zee, en te winkelen. En mijn kleine is goed te beinvloeden:grin: :grin:
Is Orlando je thuishaven, dan kun je van daaruit heel veel plaatsen bezoeken, zonder dat je uren moet gaan rijden. Zo ben je in ongeveer uur in Daytona beach of kennnedy spacecenter. Clearwaterbeach ongeveer 2 uur rijden. Hier heb je al 2 kanten van Florida te pakken. 2 verschillende zeeen etc.

Alles hangt natuurlijk ook af van de duur vd vakantie. Vorig jaar hebben wij on geconcentreerd op de parken, en hebben we vanuit Orlando uitstapjes gedaan zoals hierboven beschreven. Is zeer goed te doen.

Een andere mogelijkheid is om bv in Miami te landen, van daaruit een paar dagen tripjes doen, om vervolgens door te rijden naar Orlando en vandaar uit weer terug vliegen naar Nederland. Miami Orlando = een tripje van 3,5 tot 4 uur. is dus goed te doen in 1 rit.

Om jullie beter van dienst te zijn. moet je toch iets meer info geven. Waar houden jullie van --> pretparken, zon zee luieren bezichtigen. Gaan jullie voor de pretparken of meer voor het overige. Hoe lang willen jullie blijven? Laat maar iets weten, en de tips komen vanzelf.

Groet,
Pascal

Frankie
19-03-07, 18:43
Okee, wat meer info over onze wensen :-\" . Orlando trekt ons persoonlijk niet zo. We hebben echt helemaal niks met pretparken (hoewel er natuurlijk meer te zien is dan alleen pretparken). Voorlopig zijn we nog aan het orienteren op Miami e.o. De Everglades, de Keys, dat soort dingen. Gezien het gebrek aan vakantiedagen (ook wintersport vinden we leuk ](*,) ) zal het net iets korter dan 2 weken zijn. Dag of 11 a 12.

We hebben 2 jaar geleden een gecombineerde auto-strandreis in Mexico gemaakt. 1 week rondreis per auto (Yucatan) en aansluitend 6 dagen strand in Playa del Carmen. Dit is ons ook goed bevallen, behalve dat je tijdens de rondrit toch wat beperkt bent door de strakke schema's en het aanzienlijke aantal km's.

Ach ik zoek ook nog wel ff verder op het www want er is zo verschrikkelijk veel te vinden en te doen!

pascalbrouwers
19-03-07, 19:15
Nou dit is info die we kunnen gebruiken. dan zou ik rondreisje omgeving Miami - Key West doen. Beginnen in Miami hier een paar dagen blijven, vervolgens richting key west. Blijf daar minimaal 2 nachten. Wellicht nog een nacht ergens in de buurt van Key Largo --> zwemmen met dolfijnen. 1 dagje everglades is genoeg. Vanuit de everglades zou ik de reis voortzetten naar Fortlauderdale en daar de resterende dagen te verblijven. Is dit een optie.

Pascal

Frankie
19-03-07, 19:26
Das zeker een optie. Key West de moeite waard om meerder dagen te overnachten? Naar mijn idee is alleen de autotrip er naar toe al een belevenis. Is er eigenlijk iets boven Fort Lauderdale ook nog wat te beleven?

De huurauto die we zouden willen is al wel duidelijk....een Mustang Convertible :mrgreen: (volgens mij veruit de beste optie om lekker mee te cruisen).

In Fort Lauderdale trouwens wel een schijnbaar interessante accomodatie gevonden http://www.kira-mar.com Iemand bekend mee?

Langzaam maar zeker komen we er wel uit :mrgreen:

pascalbrouwers
19-03-07, 19:36
Nee geen ervaring mee, echter vorig jaar wel willen boeken Ik heb nog telefonisch contact gehad met de manager. Lijkt mij niet verkeerd. als je voor fortlauderdale kiest zorg ervoor dat je in de buurt van Los Olas slaapt = een leuke buurt, en veel vertier.

Pascal

ps,
deze is ook leuk: http://www.tropirock.com/
en nog 1: http://www.reservationsdirect.com/cgi/hotels/details.cfm?id=364&destid=34&m=1

SpaceAce
19-03-07, 19:39
Zo iets?

Dag 01 - aankomst Miami
Dag 02 - miami
Dag 03 - miami
Dag 04 - miami - Key West
Dag 05 - Key West
Dag 06 - Key West
Dag 07 - Key West - Key Largo (in de middag zwemmen met dolfijntjes -> ?? )
Dag 08 - Key Largo - Fort Lauderdale (Everglades - airboattour/normale boattour)
Dag 09 - Fort Lauderdale
Dag 10 - Fort Lauderdale
Dag 11 - vertrek (vanaf Miami)
Dag 12 - aankomst Nederland

Je zou nog kunnen schuiven met de aantal dagen qua overnachtingen.
De meeste (ikzelf heb nog geen ervaring, dat ga ik aanstaande mei/juni opdoen) vinden de weg naar Key West juist maar saai en lang.

Qua everglades kun je twee dingen doen: of via de Tamiami Trail ergens een Airboat-tour doen, of via Florida City naar Flamingo om daar een normale boattour te doen.

Zou je overigens niet met dolfijntjes willen zwemmen, zou je bijvoorbeeld ook nog in Homestead ofzo kunnen overnachten. De weg van Key West naar Fort Lauderdale met een bezoek aan de Everglades is moeilijk tot niet te doen.

Of, wat weer wel te doen is... is vanaf Miami of Fort Lauderdale de Everglades bezoeken. Maar dan moet je wel Key Largo inwisselen voor een extra overnachting in Miami of Fort Lauderdale.

Ik zou trouwens geen Convertible willen huren. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Dit omdat je dan geen ruimte hebt voor je koffers in te leggen (ja.. op de achterbank, maar ik weet niet of dat zo verstandig is, als je door Miami heen rijdt :) )

Frankie
19-03-07, 20:58
Mooie planning zo. Dolfijntjes slaan we over, dat hebben we in Mexico al gedaan. De airboattour lijkt me erg gaaf (gebruiken ze dit woord nog? :roll: )



Ik zou trouwens geen Convertible willen huren. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Dit omdat je dan geen ruimte hebt voor je koffers in te leggen (ja.. op de achterbank, maar ik weet niet of dat zo verstandig is, als je door Miami heen rijdt :) )

275 liter bagageruimte in de Mustang, das in ieder geval meer dan in m'n Mini :mrgreen:. Het altijd/vaak op pad zijn met de complete bagage was ook een minpunt van de rondreis door Mexico, vandaar dat we de optie vaste "basis" nu ook hebben meegenomen in onze plannen. Daarbij is de cabrio wel iets wat ons vakantie gevoel enorm zou versterken en het werkt ook nog eens heel ontspannend...

Frankie
20-03-07, 21:05
Oke, weer wat verder. Eerst dachten we nog om a.s. juni te gaan, maar dat gaan we verschuiven naar november. De regenkans is dan wat kleiner en het geeft wat meer tijd om een goed reisplan te maken. We hebben momenteel nog een lichte voorkeur voor een vaste verblijfplaats om van daaruit dingen te ondernemen.

Als jullie me zoeken, dan ben ik op het www aant surfen naar alle accomodaties, mogelijkheden en wetenswaardigheden :mrgreen:

Orangedevil
21-03-07, 04:17
Ik zal ook eens een duit in het zakje doen. Als het toch een rondreisje word zou dit wel een mooie route zijn.

Dag 1 : Amsterdam-Miami
Dag 2 : Miami
Dag 3 : Miami-Key West
Dag 4 : Key West
Dag 5 : Key West-Ft. Lauderdale
Dag 6 : Ft. Lauderdale
Dag 7 : Ft. Lauderdale-Titusville(KSC)
Dag 8 : Titusville-Daytona-St.Augustine
Dag 9 : St. Augustine-Orlando
Dag 10 : Orlando
Dag 11 : Orlando-Amsterdam
Dag 12 : Amsterdam

Zo heb je een aantal verschillende dingen bij elkaar. Strand,steden,rust,plezier,dingen zien, etc.
Orlando zit er ook bij en hoewel jullie geen pretpark fanaten zijn is er toch nog genoeg te doen zoals de malls of Citywalk/Downtown disney.

Voor een vaste stek zou ik zo 1 2 3 buiten Orlando niet echt tips hebben. Ikzelf zou niet kiezen voor 12 dagen Miami tenzij dat je een echte strandliefhebber bent.


De meeste (ikzelf heb nog geen ervaring, dat ga ik aanstaande mei/juni opdoen) vinden de weg naar Key West juist maar saai en lang.

Op zich valt het wel mee die weg. Het is ongeveer 4 uur vanaf Miami naar Key West maar als je halverwege ergens gaat eten valt het wel mee. De weg is heel mooi en de moeite waard . Het vervelende is dat je er op de terug weg weer overheen gaat en dan kan je het zonde van de tijd gaan vinden. Ook is het balen als er een slak voor je zit.:wink:

Pat Riley
21-03-07, 20:03
Ik zou trouwens geen Convertible willen huren. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. Dit omdat je dan geen ruimte hebt voor je koffers in te leggen (ja.. op de achterbank, maar ik weet niet of dat zo verstandig is, als je door Miami heen rijdt :) )

En wij hadden wel een Convertible, en dit verrijkt je vakantie veel meer. Ok, een koffer moest op de achterbank maar daar zat ik niet zo mee, dat was toch alleen maar als we naar de volgende (slaap)plek reden.

Nog een goede tip, in Florida City zit een geweldig Hostel, Everglades Hostel. Vanuit hier kan je alle kanten op, op een paar miles van de Alligator Farm en de hoofdingang van de Everglades, op redelijke afstand van Key Largo (snorkelen in het John Pennekamp Coral Reef) en je ben op een uurtje van Miami Beach! Het hostel is supergezellig en goed voor mekaar. Wij hebben daar hele leuke mensen ontmoet waar we een paar dagen mee zijn opgetrokken naar andere steden!

padds
22-03-07, 09:18
Een must voor het Everglades Hostel is wel van tevoren een double reserveren, want anders slaap je met zijn vieren op een kamer van 3 bij 2. Behalve de dormitory ziet het er wel heel erg leuk uit.

Ik zou ook in deze buurt gaan zitten (Florida city) als je weinig overnachtingen wil. En dan misschien op het midden van de Keys nog een paar nachten met mooi strand. Aanrader daar is wat mij betreft Lime Tree Beach Resort (Long Key, net na Islamorada). Kleine 2 uur naar Key West en ruime 2 uur terug naar Miami. Mocht je toch kiezen voor Key West, kun je inderdaad alleen gaan eten in het midden. Naast het resort zit Little Italy waar het eten goed is en je je in een oude Italiaanse gangsterfilm waant.

Frankie
22-03-07, 13:57
We hebben besloten in ieder geval ook 3 nachten in Key West te verblijven. Zodat we daar echt 2 volle dagen hebben om rond te kijken.
Beetje gezocht naar accomodaties en onder andere deze 2 interessante gevonden Azul Key West (http://azulhotels.us/) en Island City House (http://islandcityhouse.com/). Beiden hoog gewaardeerd bij Tripadvisor.

Iemand ervaringen me?

wippelgem
22-03-07, 23:23
Op zich valt het wel mee die weg. Het is ongeveer 4 uur vanaf Miami naar Key West maar als je halverwege ergens gaat eten valt het wel mee. De weg is heel mooi en de moeite waard . Het vervelende is dat je er op de terug weg weer overheen gaat en dan kan je het zonde van de tijd gaan vinden. Ook is het balen als er een slak voor je zit.:wink:

Is het dan maar een 1vaksbaan??? Dat wordt afzien voor mij in mei/juni. Ik heb nl weinig geduld met slakken....](*,)

Eric
22-03-07, 23:57
Op de weg naar Key West moet je zeker geen haast hebben.
Het is een gewone tweebaans weg, inhalen veelal niet toegestaan, bruggen en stoplichten, en auto's met een trailer met boot er achter die willen afslaan, en waar je dus gewoon op moet wachten.
Het verkeer in Amerika gaat veel relaxter dan bij ons, de meesten hebben geen haast, en rijden met een rustig gangetje door.
Op weg naar Key West mag je blij zijn met een gemiddelde van 50 !!!
Eric

Frankie
23-03-07, 00:13
Met het dak open en het zonnetje op je bol, heb je niet zo'n haast :mrgreen: (hence de te huren cabrio....)

Anyway, reisplan tot nu toe:

aankomst: 4 nov MIA
5 nov Miami Beach
6 nov Miami Beach
7 nov Miami Beach
8 nov Key West
9 nov Key West
10 nov Key West

Het eerste deel zijn we zo wel uit denk ik...dan het vervolg. Dat weten we nog niet helemaal. Ik denk dat het veel te ver is om direct van Key West naar Naples te rijden (en ondertussen nog de Everglades te bekijken)

11 nov ? Key Largo/Florida City/Homestead
12 nov ? Naples (via de 41)
13 nov ? Naples
14 nov ? Naples
15 nov ? Miami Beach
16 nov terugreis naar AMS
of
11 nov ?Key Largo/Florida City/Homestead
12 nov ?Ft Lauderdale
13 nov ?Ft Lauderdale (Everglades bezoek?)
14 nov ?Ft Lauderdale
15 nov ?Ft Lauderdale
16 nov ?terugreis AMS

Maar is Ft Lauderdale interessant genoeg om 5 dagen te verblijven?

Op- of aanmerkingen zijn zeer welkom :roll::-D

(voor de oplettende lezer, ja er is spontaan een dag bijgekomen...)

pascalbrouwers
23-03-07, 01:58
5 dagen Fl Lauderdale, worden er al "4", vlg's je planning ga je 1 dag richting de everglades. daar kun je best wel een kleine dag voor uittrekken.
De overige dagen kun je s'morgen naar het strand ( ten minste als je ervan houdt), en s'middags shoppen. --> Sawgras mill ligt op een korte rij afstand. wellicht dat je hem kent, zoniet hij is grooooot. Ergens op de sunrise boulevard ( tenminste dacht ik) ligt ook nog een soort van rommelmarkt, inclusief "circus" genaamd --> swapshop. Is leuk voor doorheen te lopen. verkopen daar veel electrische spullen tegen dumpprijzen. als wij er vroeger heen gingen kochten we ieder jaar nieuwe zonnebrillen.
Los olas boulvard leuke winkeltjes, restaurantjes barretjes daar krijg je je tijd wel om.

Wij bleven daar vroeger in fl lauderdale meestal een 10 dagen. Gewoon lekker rustig van je vakantie genieten.
s'morgens strand, s'middags er op uit s'avonds lekker eten. Het is niet ver van Miami.( maar daar gaan jullie al eerder heen). 5 dagen krijg je er zeker wel om. Ik weet alleen niet hoe het in November is. Wij gingen altijd in Juni juli en dan is het lekker warm. Ook wij gaan dit jaar weer richting ft lauderdale, maar dan voor 3 nachten. We zijn beperkt gaan maar 19 dagen en hoofddoel is Orlando:-)
Vroeger hadden we meer tijd, altijd 4 weken.

Groet,
Pascal

Orangedevil
23-03-07, 02:05
Op de weg richting Key West heb je gelukkig wel inhaalstukken waar je een paar 100 meter 2 banen hebt om in te halen.

Van Key West naar Naples is wel te doen. Hebben wij ook gedaan. Redelijk vroeg vertrokken en onderweg naar een aligatorfarm gewest en rond een uur of 4 in Naples.

marjolijne
23-03-07, 10:06
Is het dan maar een 1vaksbaan??? Dat wordt afzien voor mij in mei/juni. Ik heb nl weinig geduld met slakken....](*,)Gelukkig zijn ook speciale inhaalstrooken. Die zijn er om de paar miles, kan je even de slakken voorbij.
En je kan natuurlijk ook af en toe stoppen om van het uitzicht te genieten!

Pat Riley
24-03-07, 18:59
Een must voor het Everglades Hostel is wel van tevoren een double reserveren, want anders slaap je met zijn vieren op een kamer van 3 bij 2. Behalve de dormitory ziet het er wel heel erg leuk uit.

Ik weet niet hoe oud Frankie is, maar toen wij daar zaten (beide 24) dachten we geen moment aan een double of wat dan ook, gooi ons maar in die dorm. Lekker gezellig en een hoop nieuwe mensen leren kennen. Anders kan je net zo goed in een motel gaan zitten...

Frankie
25-03-07, 00:12
Frankie is 30 :roll: :-\"

Een hotel of B&B heeft toch onze voorkeur...