PDA

Bekijk Volledige Versie : Reisschema Sandra: 26 april 2008 t/m 10 mei 2008



bluedolph1n
09-03-07, 16:01
We hebben doorgekregen dat Michael, mijn zoontje, volgend jaar weer (gelukkig) 2 weken meivakantie heeft, dus het is nu onze bedoeling om in de 2 weken te gaan. We zijn ons nu een aan het orienteren, en ik zit op dit moment aan het volgende schema te denken:

26 april 2008 - vlucht naar Miami
27 april 2008 - van Miami naar Keys
28 april 2008 - Keys
29 april 2008 - Keys
30 april 2008 - van Keys naar Fort Myers
1 mei 2008 - Fort Myers
2 mei 2008 - Fort Myers
3 mei 2008 - Fort Myers naar Orlando
4 mei 2008 - Orlando
5 mei 2008 - Orlando
6 mei 2008 - Orlando
7 mei 2008 - Orlando
8 mei 2008 - Orlando
9 mei 2008 - Orlando
10 mei 2008 - Orlando weer naar huis.

De reden voor Fort Myers en de Keys is dat we eerder in Florida geweest zijn, maar helaas door orkaan moesten evacueren. We hebben dus 1 nachtje Key West gedaan, en konden daarna niet meer blijven op de Keys. Ook de westkust hebben we hierdoor nog niet gedaan.
Ik hoor graag jullie op- en aanmerkingen en eventuele tips!

Groetjes, Sandra

Michael66
09-03-07, 18:53
Prachtig schema. Aanvliegen op Miami en terug van Orlando scheelt je een hoop reistijd. Voor Ft. Myers is 3/4 dagen behoorlijk lang, tenzij je een groot liefhebber van het strand bent. En die 5/6 dagen Orlando .... volgens mij is elk aantal altijd te kort 8-[

bluedolph1n
09-03-07, 19:31
Dat weet ik haha, dat Orlando altijd te kort is. ;) Maar we willen toch graag de Keys en Fort Myers meenemen deze keer.
Ik zit er aan te denken om 1 van de volle dagen in Fort Myers te gebruiken voor de Everglades, en de andere voor Sanibel/Captiva, en wat shoppen daar in de omgeving. De andere dagen ben je denk ik toch redelijk wat aan reistijd kwijt? Zou het dan teveel zijn?

Groetjes, Sandra

bluedolph1n
09-03-07, 23:01
Nog even ter aanvulling, op dit moment denken we erover om de dagen zo een beetje in te delen. ( we is overigens mijn man en mijn zoontje die dan 8 jaar is) :
26 april 2008 - vlucht naar Miami
27 april 2008 - van Miami naar Keys : beetje rustig aan doen, de boel verkennen.
28 april 2008 - Keys : snorkelen ( hier nog tips voor?)
29 april 2008 - Keys : Key West ( en hier ook evt. nog tips voor?)
30 april 2008 - van Keys naar Fort Myers
1 mei 2008 - Fort Myers : bezoek aan Everglades ( ook hiervoor zijn tips welkom, uiteraard ga ik het forum ook nog wel afzoeken ;) ).
2 mei 2008 - Fort Myers : strand, Sanibel en Captiva.
3 mei 2008 - Fort Myers naar Orlando : in Orlando nog wat shoppen.
4 mei 2008 - Orlando
5 mei 2008 - Orlando
6 mei 2008 - Orlando
7 mei 2008 - Orlando
8 mei 2008 - Orlando
9 mei 2008 - Orlando
10 mei 2008 - Orlando weer naar huis.

De dagen voor Orlando zijn we nog over aan het dubben. We willen eigenlijk heel graag naar Discovery Cove, daar zou dan ook Sea World bij inzitten.
Dan zouden er nog 3 dagen over zijn, die waarschijnlijk in Disney doorgebracht zullen worden. ( en uiteraard nog wat shoppen .. ;) ).
Maar we dubben dus nog of we het zo moeten doen, of evt. alleen Disney doen. Zelf zijn we al wel 1x 11 dagen alleen in Disneyworld geweest, en daarna hebben we nog een rondreis gedaan, waar ook Disney bij zat.

Tips zijn dus meer dan welkom!

Groetjes, Sandra

pascalbrouwers
10-03-07, 09:26
. We willen eigenlijk heel graag naar Discovery Cove, daar zou dan ook Sea World bij inzitten.

Tips zijn dus meer dan welkom!

Groetjes, Sandra


Als je naar DC wilt, heb ik een kortingscode voor je.
Je krijgt dan 20% korting op de totaal prijs.

Met een beetje geluk kun je er gebruik van maken.
hij zou geldig zijn tot juni.
Gan naar :
http://www.discoverycove.com/vi_dcpackages_pricing.aspx


Type deze code:
TNC

En het zou moeten werken.
Ik heb net even gekeken. heb 2 mei ingetoetst wat gegevens ingegeven je krijgt een prijs van 237 Dollar (zonder tax). scheelt dus de nodige euro's

Wellicht heb je hier iets aan.

Pascal

bluedolph1n
11-03-07, 18:42
Maar volgens mij kan ik nog niet voor 2008 reserveren toch, Is dit niet voor dit jaar nog, die code?

Groetjes, Sandra

Njit
11-03-07, 18:45
2008 is ook wel een hele tijd vooruit. Tegen die tijd heb je wel weer nieuwe codes. Er staat ook in de tekst hierboven 'geldig tot juni'

Marjol
11-03-07, 19:26
Waar is 5 mei eigenlijk gebleven? :D

bluedolph1n
11-03-07, 21:57
Eeehm, dan vieren we in Nederland bevrijdingsdag..... hahaha. Dat is dus nog een extra dagje Orlando, bedankt voor je oplettendheid! :)
Wat betreft de code, zoals ik begreep, gaf hij mij een tip met een code die ik evt. al kon gebruiken, vandaar mijn opmerking. ;)

Groetjes, Sandra

Marjol
11-03-07, 22:46
Nu moet je 'm alleen nog even toevoegen aan je tweede planningsoverzicht ;)

bluedolph1n
14-03-07, 19:42
Inmiddels ook aangepast, zat echt niet op te letten. ;) We zijn weer wat verder, hebben nu ook wat hotels op het oog, en we zijn benieuwd of jullie daar eventueel ervaring hebben, of misschien een leuk alternatief:

Miami - nog geen idee, in de buurt van vliegveld, of eventueel niet zo erg ver van het vliegveld ergens aan het strand?

Keys - Chesapeake Resort op Islamorada, alhoewel hierover tegenstrijdige berichten te lezen zijn bij Tripadvisor. We twijfelen ook nog een beetje of we halverwege de Keys willen zitten, of op Key West. Iemand evt. ook ervaringen met Duck Key?

Fort Myers - Outrigger Beach Resort. Iemand ervaringen mee of een leuk alternatief?

Orlando - We zitten te denken aan 1 van de All Star Resorts of Pop Century van Disney. We kregen overigens van American Vacations als alternatief een Townhome ( luxe appartement met 2 slaapkamers en 2 badkamers). Heeft iemand daar ervaring mee? Mochten we toch kiezen voor de All Star Resorts (Movie, Music en Sports) of Pop Century, welke heeft jullie voorkeur? Sports hebben we zelf gehad, vonden we prima, maar de andere kennen we niet echt. ( qua ligging etc. )

Met vliegen zijn we er ook nog niet helemaal uit, heb alle voors en tegens gelezen hier op het forum voor de Amerikaanse maatschappijen en Martinair. Ik had eerst echt zoiets van ik ga rechtstreeks, dus Martinair, maar na alles gelezen te hebben twijfel ik toch. Ik heb nog even om er over na te denken. ;)

Bij voorbaat dank voor alle hulp!

Groetjes, Sandra

Mickey99
14-03-07, 19:58
In principe zijn de drie All Stars vergelijkbaar met elkaar en met Pop Century. All Star Movies is de nieuwste van de 3 en Pop Century is weer nieuwer dan All Star Movies. Verder ligt Pop Century ook centraler in Walt Disneyworld.

Wij zijn al meerdere keren in alle All Star resorts geweest en ook al een paar keer in Pop Century. Onze voorkeur gaat nu uit naar Pop Century omdat die dus centraler in Disneyworld ligt maar voor onze aankomende vakantie waren de kamers die wij wilden boeken in Pop Century al vol en gaan we dus weer een keer naar All Star Sport. Kortom het maakt niet zo heel veel uit :wink:

Ik weet alleen niet of je gebruik gaat maken van het Disney transport? De All Star resorts delen een bus en Pop Century heeft een "eigen" bus. In dat geval maakt het misschien wel iets uit. Wij doen altijd alles met de auto dus voor ons maakt dit verschil niets uit.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes,
Sonja

Michael66
14-03-07, 20:30
Orlando - We zitten te denken aan 1 van de All Star Resorts of Pop Century van Disney. We kregen overigens van American Vacations als alternatief een Townhome ( luxe appartement met 2 slaapkamers en 2 badkamers). Heeft iemand daar ervaring mee?
Ja, daar heb ik ervaring mee. Maar wat jij beschrijft wordt meestal een condo genoemd, een appartement. De meeste hebben 2 of drie slaapkamers en twee badkamers. Vaak hebben meerdere condo's samen een gemeenschappelijk zwembad.
Met een townhouse wordt meestal een rijtjeshuis bedoeld, vaak met een verdieping, 3 tot 4 slaapkamers en 2 tot 2 1/2 badkamer (een apart toilet wordt vaak een halve badkamer genoemd) en meestal een gemeenschappelijk zwembad. Als voorbeeld: Lake Berkley Townhomes
http://img457.imageshack.us/img457/9382/lb03p1jz8.jpg

Het voordeel / nadeel ten opzichte van een hotel is dat er geen restaurant "on site" is en je dus zelf bij de supermarkt voor je natje en je droogje moet / kunt zorgen. De één vindt dat helemaal niets, wil liever dat elke ochtend een ontbijtbuffetje klaarstaat en op elk moment een drankje in de bar kkunnen halen. Voor de ander (en daar ben ik er één van) is het fantastisch om zelf naar de super-supermarkten te gaan en daar uit het gigantische aanbod zelf elke maaltijd samen te stellen.

Ten opzichte van een Disney-hotel is er nog het "nadeel" dat je niet direct van het Disney-vervoer gebruik kunt maken. Maar dat zie ikzelf niet als nadeel, ik huur toch altijd een auto om geheel vrij te zijn in het hoe, waarheen en wanneer ik ergens heen wil gaan.

Ik geniet in ieder geval al enkele jaren van de luxe van een huis in Orlando (Kissimmee). De ruimte geeft mij een heerlijk vakantiegevoel. Met z'n drietjes in een hotelkamertje .... nee, voor geen goud!!

Als je nog specifieke vragen hebt over huizen / condo's / villa's .... laat maar komen!!

Petr@
14-03-07, 20:42
Goed schema hoor, wij hebben voor de meivakantie dit jaar ongeveer dezelfde route maar dan omgekeerd!

bluedolph1n
15-03-07, 13:54
Bedankt allemaal weer voor jullie reacties. :) Een condo klinkt ook wel erg leuk moet ik zeggen, daar gaan we nog even over nadenken. Mocht ik nog vragen hebben hoor je het van me Michael!

Bij Fort Myers denken we inderdaad dat het toch Outrigger Beach Resort wordt.
Alleen bij Miami en de Keys hebben we toch nog geen idee.
Bij Miami denk ik toch een airport hotel, iemand daar een goed adres voor? Of is het erg ver rijden nog om vanaf het vliegveld richting South Beach of Art Deco district te gaan, en om daar een hotel te nemen?

De Keys twijfelen we nog, misschien dat Key West een betere uitvalsbasis is dan Islamorada? Graag hoor ik daar nog jullie reacties over.

Groetjes, Sandra

bono
15-03-07, 14:28
Voor Miami misschien het Crown Plaza hotel, een heel mooi hotel met nette kamers en aardige mensen, volop bonnenboekjes verkrijgbaar daar!
We hadden alleen geen ontbijt erbij al oe wel het er wel erg lekker en goed uitzag( bij aankomst in de avond daar wel gegeten, een buffetjes en smaakte erg goed!) we hadden een ontbijtje genomen bij een arubaans(zoiets geloof ik) tentje, erg goed eten en niet duur!!
Dat ligt als je het hotel uit loopt links af en een stukje verder aan de overkant links, het is het enige wat open is in de vroegen ochtend dus kan haast niet missen!!

Succes ermee!

Gr. Monique

eeyore
15-03-07, 14:30
28 april 2008 - Keys : snorkelen (hier nog tips voor?)


Kijk eens op deze site http://www.pennekamppark.com/
Hier kun snorkelen maar ook nog andere dingen. Het is wel op
key Largo.

bluedolph1n
21-03-07, 13:56
Het John Pennekamp hebben we inderdaad al naar zitten kijken, leek ons ook erg leuk.
We zitten er nu overigens aan te denken om op de Keys alleen Key West te nemen, en dan het Southernmost Hotel.

Ik had nog een vraagje, ik weet dat we nog erg vroeg zitten om alles te boeken, maar wat raden jullie aan voor de periode dat we gaan? ( hier in Nederland is dat in ieder geval voor een deel van de schoolkids mei vakantie). Vliegtickets alvast boeken van te voren, en nog wat wachten met hotels, of al zoveel mogelijk gewoon boeken als het mogelijk is?
We zitten er aan te denken om het via Americain Vacations te laten lopen of eventueel alles zelf boeken, maar vindt het af en toe zo'n wirwar op internet.

Groetjes, Sandra

bluedolph1n
21-03-07, 14:07
Oh ja, 1 van de redenen waarom ik er over denk om het via Americain Vacations te laten lopen, maar dat kan ik helemaal mis hebben, is omdat ik dan een annuleringsverzekering af kan sluiten. Of is dat niet mogelijk omdat het niet een echte pakketreis is, maar samengesteld, weet iemand dat?
En hoe zit het verder met annuleringen als je zelf vliegtickets of hotels boekt, kan iemand mij daar iets duidelijkheid in geven? Moet eerlijk bekennen dat ik nog niet echt heb gezocht hoor.

Groetjes, Sandra

Frankie
21-03-07, 14:19
Een annuleringsverzekering kun je altijd afsluiten. Gewoon binnen 7 dagen na het plaatsen van de reservering. Dat hoeft ook niet per se bij de maatschappij waar je de reis boekt, maar kan bij elk willekeurige verzekeringsmaatschappij. Bijvoorbeeld hier (https://www.elvia.nl/ElviaPolis/MaintainApplicationINTFM?tp=ATP001&prod=AV)

Als je trouwens direct bij de hotels boekt, kun je vaak tot 72 of 48 uur voor aankomst kostenloos annuleren. Wat ik tot nu toe gezien heb houden veel hotels/inns op Key West een week aan ipv 72/48 uur.

bono
21-03-07, 14:30
Het John Pennekamp hebben we inderdaad al naar zitten kijken, leek ons ook erg leuk.
We zitten er nu overigens aan te denken om op de Keys alleen Key West te nemen, en dan het Southernmost Hotel.
Dat is een hele goede keus, we zijn er vorig jaar zelf geweest en vond het een prima kamer en vriendelijke mensen aan de receptie en het winkeltje dat er ook zit, die man heeft ons erg goed geholpen en was erg vriendelijk, deze vertelde zelf wat verhalen over Key-West en zo................was leuk om te horen, hij nam erg de tijd voor je.
Het zwembad is ook super, niet groot maar wel leuk, o ja de drankjes aan de bar zijn om te :cry: zo duur.
Verder moet je even rekening mee houden dat als je 1 hoog zit je koffers wel moet dragen er is geen lift, dat vonden wij wat minder, maar ach.........het is ook niet elke dag dat je dat moet doen!


Groetjes, Sandra

Succes verder!

gr. Monique

esther-disney
25-03-07, 11:27
Prachtig schema. Aanvliegen op Miami en terug van Orlando scheelt je een hoop reistijd. Voor Ft. Myers is 3/4 dagen behoorlijk lang, tenzij je een groot liefhebber van het strand bent. En die 5/6 dagen Orlando .... volgens mij is elk aantal altijd te kort 8-[


wij hebben nu 2 dagen fort meyers staan, is dit ook te lang? wat zou je aanraden? is het echt alleen strand?
anders hebben we weer een extra dagje over voor Orlando!!
Is ook altijd goed natuurlijk...
Esther

bluedolph1n
25-03-07, 16:40
Wij zijn op dit moment van plan om 1 dag naar Sanibel en Captiva te gaan, en dus ook strand te doen, en evt. wat te winkelen, plus een dag richting de Everglades te gaan. Naar onze mening prima zo.
Bedankt Monique voor je berichtje over het hotel, Southernmost gaat het nu zeker worden! :-)
Nu nog kijken voor een hotel om te starten in Miami als we aankomen, en kijken hoe we het gaan doen, of we zelf gaan boeken of het toch via American Vacations laten lopen.

Groetjes, Sandra