PDA

Bekijk Volledige Versie : Even voorstellen: Mariska

Maris26
08-03-07, 10:46
Hallo!
Mijn naam is Mariska de Vries, en ik kom uit Almere.
Mijn vriend en ik gaan dit jaar voor het eerst naar Florida!
Wij gaan een autorondreis maken. De eerste 3 nachten verblijven wij in het Riu Hotel, miami Beach.
En vanuit daar....is nog een btje een raadsel..;)
Misschien eerst naar de keys, en daarna weer naar boven richting Daytona Beach o.a.
Wij vliegen vanaf Orlando weer naar Nederland.

Ik heb al veel tips van deze forum kunnen halen!

Groetjes Mariska

Njit
08-03-07, 11:38
Welkom Mariska op dit gezellige forum. Hoe lang gaan jullie in totaal?

Eric
08-03-07, 11:38
Hallo plaatsgenoot, leuk dat je je op het forum aanmeld.
Is het jullie eerste keer, of zijn jullie al vaker geweest?
Mocht je vragen hebben, kom maar op hoor !!
Eric

bono
08-03-07, 11:49
Hoi Mariska,

Leuk dat je op het forum komt, en vooral dat jullie naar Florida gaan!
Het Riu is een fijn en goed hotel het ontbijt is super en ik meende laatst te hebben gelezen hier op het forum dat het hotel momenteel wordt vernieuwd!?
Hopelijk heb je er geen last van...............................maar het belangrijkste is dat jullie lekker gaan.

Veel lees en voorpret plezier hier op het forum.

Groetjes Monique

Maris26
08-03-07, 13:05
Hoi Njit,
Wij gaan van 10 juli t/m 27 juli! Maar ik ben net even wezen kijken bij de disney parken...en vind dit ook wel erg leuk. Maar je moet hier wel gelijk 3 dagen voor uittrekken volgens mij he?

Hoi Eric,
Dit is onze eerste keer florida..:D Spannend! Er zullen vast nog wel wat vragen van mij kant komen hahaha. Moet je trouwens al in Nederland op hotels gaan voorbereiden, of kun je dat gewoon beter doen als je in florida zelf bent? Gewoon langs hotels gaan?

Hoi Monique,
Bedankt voor je berichtje! Ja ik hoop dat wij daar ook niet veel last van zullen hebben, en ach hotel is alleen om te slapen toch..;) het is onze huwelijksreis, dus we wilden de eerste 3 nachten wel gewoon even een plekje hebben om bij te komen van de bruiloft. (we trouwen namelijk de 6de en vertrekken de 10de)

Groetjes mariska

Njit
08-03-07, 13:10
Ga uit van 1 dag per park. Er zijn 4 Disney parken, 2 waterparken en nog een Shopping/Uitgaans gebied.

En dan hebben we het nog niet gehad over:
- Universal Studios + Islands of Adventures
- Seaworld
- Busch Gardens Tampa

Zie ook http://www.florida-vakantie.nl/pretparken-florida/pretparken-florida.html

Mickey99
08-03-07, 13:14
Ook namens mij welkom op dit leuke forum!

Leuk hoor voor de eerste keer naar Florida! Kan me voorstellen dat jullie veel vragen hebben. Als eerste tip; gebruik de zoekfunctie van dit forum en probeer een paar reisverslagen te lezen (daar kun je ook tips uit halen).

Voor Walt Disneyworld is 3 dagen wat aan de krappe kant. Het zijn 4 grote pretparken en dan ook nog 2 waterparken en een uitgaans- en winkelgebied. Dus als je alles wilt bekijken kun je hier minimaal 1 of 2 dagen aanplakken (maar zelfs dan kun je nog niet alles zien) hierover vind je ook al veel tips in andere topics.

In ieder geval veel plezier hier op het forum en succes met alle voorbereidingen!

Groetjes,
Sonja

Edit; zie net dat Njit ondertussen ook al de tips over WDW heeft gegeven

Hier heb je nog een topic over WDW:
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2672

bono
08-03-07, 13:25
Je snapt natuurlijk wel dat wij dan wel een leuke trouwfoto van jullie willen zien voor dat jullie vertrekken ;-)
Voor de rest na afloop ook even vertellen hoe jullie het hebben gehad!!!
Veel leesplezier verder nog en voor hotels kan je hier ook heel veel over vinden via de zoekfunctie.
Wat betreft het Riu, dat verbouwen gaat per etage geloof ik??

Doei Monique

Maris26
08-03-07, 13:40
Seaworld staat wel bovenaan me lijstje..:D pfff we hadden beter 4 weken kunnen gaan..;)
Bedankt voor de info

Hoi Sonja,
Bedankt! Ik denk dat we van orlando maar 7 dagen maken, zoals ik het nu hoor..;)

Hoi Monique
haha ja ik zal zeker een trouwfoto plaatsen..:D Ben heel benieuwd hoe wij florida gaan vinden. Zoals ik jullie allemaal hoor, gaan wij het heel leuk vinden!!

Njit
08-03-07, 13:44
7 dagen is nog krap maar geeft in ieder geval een beter idee.
Buiten de pretparken heb je ook nog veel Shopping Malls en Outlet Centers.
Lees voor de lol eens dit reisverslag eens van Jill, een Shop-O-Holic: http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=2614

Maris26
08-03-07, 13:44
Hoi Monique,
Dat is waar! Maarja de voorbereidingen voor de bruiloft, kost behoorlijk wat vakantiedagen...en heb er niet zoveel..;)

Bedankt voor de tip van de AAA pas! En we zullen we gewoon hotels zoeken als we op de bestemming zijn. Wij willen niet aan een tijdschema vastzitten.
Ik had inderdaad al gezien dat de hotels in de Keys duurder zijn dan in de rest van Florida. Dus we zouden het best dan via de westkust naar Orlando kunnen gaan? Via Tampa etc?

Hoi Pascal,
Bedankt voor je tips! Maar je kunt dus op meer plekken zwemmen met de dolfijnen. Varieert zeker ook wel in prijs?

Groetjes Mariska

bono
08-03-07, 13:45
Vorig jaar November was voor ons de aller eerste keer..................en we vonden het super :-P :-P en gaan als het allemaal mee zit dit jaar naar Orlando en omstreken. Dus hou er maar rekening mee dat je volgend jaar weer gaat hoor, of om het jaar ;)

Mijn mannetje zit in de bouw en dus aan de bouwvak vakantie en dat vind ik veel te warm om daar te zijn en te duur. Dus vandaar toen in november omdat de temp. dan heerlijk is en toch heel veel kan doen.
Ik kan zelf niet zo goed tegen die warmte. Mijn mannetje gaat vooral dit jaar weer voor de auto onderdelen en ik ga voor Seaworld, bush garden en animal kingdom dat zijn mijn favo's Ik twijfel nog steeds over Discovery Cove en het zwemmen met dolfijnen. Het massale gedoe in het water wat op foto's heb gezien vond ik niet zo leuk...?? Ik weet het allemaal niet meer zo goed, twijfel , twijfel!

Maar jullie gaan zeker, en dat is veel belangrijker, en trouwen dat is echt super hoor. Heb je alles al?? Kan je in je werk niet ruilen met collega's, dat die extra werken en als je terug komt werk je extra voor hun, dat kan bij ons op het werk wel, dat is wel eens makkelijk als je later op het jaar nog een weekendje of zo weg wilt....dan ruilen we. Erg handig hoor!

Doei groetjes Monique

Maris26
08-03-07, 14:26
Ja ik denk dat ik het nog wel moeilijk krijg in juli..;) De eerste paar dagen moet ik echt wennen aan het weer. Vorig jaar zijn we naar de Dominicaanse Republiek geweest (ben daar trouwens ten huwelijk gevraagd, tijdens snorkelen..;)) en daar moest ik ook echt aan die hitte wennen. Maarja als het te warm word ga ik in de auto zitten met airco..;)

Ik wil echt heel graag zwemmen met de dolfijnen. Maar moet je dit als in Nederland regelen of gewoon in Florida zelf? Want ik las dat je ook met zeekoeien kan zwemmen, maar dat moet je hier al regelen. Kijk ik weet niet wanneer wij waar zijn. Misschien vinden wij het wel super op de keys en dat we daar langer blijven...

Ja wij hebben bijna wel alles al. Me jurk komt ergens eind maart binnen..:D Maar we zijn dus en met de bruiloft bezig en vakantie uitdokteren. Wij willen wel een lijstje maken waar we allemaal heen willen etc.

Nee kan helaas niet bij ons op het werk..:S

Groetjes mariska

bono
08-03-07, 15:19
Ik heb nu best spijt dat ik niet gelijk heb gezwommen met ze toen ik meet de dolfpin heb gedaan op Grassy Key.
Dat kan je dan wel doen als je daar toch paar dagen verblijft is dat een goed optie of theater of the seas........
Maar even via de zoekfunctie lezen en zo daar is namelijk zoveeeeeeeeel over geschreven dat je heeeeeeeel vragen in dat topic beantwoord zullen worden.

Dus succes met zoeken en lezen en dan lezen wij wel weer de vragen die nog over blijven!

groetjes Monique

Michael66
08-03-07, 17:59
Seaworld staat wel bovenaan me lijstje..:D pfff we hadden beter 4 weken kunnen gaan..;)
Nee, ook dat is nog te weinig. Ik heb inmiddels meer dan 100 dagen in Orlando doorgebracht en ben nog lang niet uitgekeken ......[-(

foetsie
08-03-07, 21:58
Moet je trouwens al in Nederland op hotels gaan voorbereiden, of kun je dat gewoon beter doen als je in florida zelf bent?
Gewoon langs hotels gaan?

Mariska, Amerika op de bonnefooi is goed te doen,ik weet alleen niet hoe druk het in juli is misschien een ander forumlid
aan de grote autowegen zijn de lodgings zelfs op de bewegwijzering aangegeven
in kleinere plaatsen is het meer zoeken
hier is ook direct een nadeel genoemd van op de bonnefooi
het zoeken naar een hotel
neem in ieder geval een AAA pas mee , gratis bij de ANWB
voor leden en vraag naar triple AAA korting
zeg ook altijd !! te pas en te pas dat je op honeymoon bent
echt er gaat een wereld open
het boeken van hotelkamers hier is soms goedkoper maar dan zit je
uiteraard aan een schema vast
de Riu's zul je helaas verder niet vinden
de warmte is in Florida nog iets drukkender als in de Dom.rep. vooral
aan de oostkust
je zult tevens zien dat het een compleet andere vakantie wordt als de
domicaanse het relaxte van daar ga je missen,de indrukken zijn totaal anders en indrukwekkend plan genoeg rust tussendoor
laat je verassen

Eric
08-03-07, 23:01
De eerste paar keer, toen ik dus ook nog niet zo goed wist wat ik leuk zou vinden ben ik ook op de bonnefooi geweest, gewoon daar ter plaatse kijken hoe lang ik ergens bleef.
Hotels/motels is nooit een probleem in Florida, zeker niet in juli.
Key West is een beetje de uitzondering op de regel, ofschoon het daar in juli laagseizoen is. Overigens heb je aan Key West mijn inziens aan een dag of 3 genoeg, je mag het niet missen, maar alles is wel een stukje duurder dan in de rest van Florida.
Om te overnachten in Key West is een B&B wel leuk. Hotels zijn daar flink aan de prijs.
Ik zou zeker een volle week uittrekken voor Orlando, al zou je niet eens een pretpark gek zijn.
Miami moet je een keer geweest zijn, maar is in de films en op TV leuker dan in werkelijkheid.
De westkust (van Florida) wordt onderschat, is echt mooier dan de oostkust.
Zo, ik hoop dat je iets aan deze tips hebt gehad,
Eric

pascalbrouwers
08-03-07, 23:18
Houd in juli rekening met de 4 of july. eze dag is een nationale feestdag, en overal volgeboekt. Ik heb dit 1 keer meegemaakt, zelf had ik toen van te voren geboekt. Maar mensen die we in het vliegtuig hadden leren kennen, hebben toen pech gehad. Die hadden niets geregeld en zijn toen uren bezig geweest met een hotel te vinden.
Voor de rest is het vinden van hotels motels een peule schilletje. Zelf op Key West hebben we gemakkelijk een Hotel kunnen vinden. En nog wel kortbij Duval Street.

Als je met dolfijnen gaat zwemmen adviseren ze van te voren te boeken. Je zou natuurlijk een gokje kunnen wagen, en dit ter plekke proberen te regelen. Wellicht dat dit op de Keys ergens kan lukken. Je kunt natuurlijk ook proberen te reserveren als je al in Florida bent. Dan weet je in iedergeval dat wel of niet terecht kunt.

Wat betreft de warmte, moet ik zelf zeggen dat ik het wel mee vond vallen. Ik kan vrij goed tegen de hitte en de luchtvochtigheid, maar mijn vrouw had en heeft er meer moeite mee. Gewoon veel drinken, en je vooral niet druk maken.

ja het varieert in prijs. Het duurste is discovery cove, maar daar krijg je wel en hele dag vertier. Ik ga er dit jaar voor het eerst heen, dus ben zeer benieuwd. Ik heb er overigens alleen positieve berichtenover gehoord.

Als ik het mij goed herinner. vertrekken jullie weer van Orlando naar huis. Wellicht zou je de laatste dagen in Orlando kunnen spenderen, en daar naar DC gaan. Er zijn kortings codes in omloop, ik heb hier gebruik van kunnen maken. He 20% korting gekregen.
Bij de zoekfunctie zul je meer info kunnen vinden, wat betreft zwemmen met dolfijnen. lees die ook eens door.

Ik heb nog een paar links toegevoegd:
http://www.dolphinsplus.com/natural-dolphin-swim.htm
http://www.dolphins.org/
http://www.theaterofthesea.com/general.admission.htm
http://discoverycove.com/default2.aspx
http://keywest.web-log.nl/

Groet,
Pascal

foetsie
09-03-07, 13:03
Mariska,
keuze west/oost kust is aan jezelf maar Eric heeft gelijk