PDA

Bekijk Volledige Versie : Daytona Bike Week / Biketoberfest



Tosca
17-01-05, 22:18
Ben in 2003 speciaal naar Florida op vakantie gegaan om Bikeweek in Daytona mee te maken. Was mijn eerste vakantie in de USA en ben van de 9 dagen, 9 dagen ziek geweest. (BALEN !!!)

Nu gaan we in juli weer een trip maken naar Miami en Orlando. (ben een echte USA freak geworden) en dan willen we ook Daytona weer eens aandoen. Nu begreep ik dat er dan veel winkels / cafe's op Mainstreet (volgens mij heet de drukke straat zo) dan dicht zijn. Klopt dit ?

Oja en voor degene die toevallig naar Bike Week gaan, veel foto's maken en op dit forum zetten, ben ik zo benieuwd naar !!!

Groetjes Tosca
(een Harley rijdster) :wink: :wink: :wink:

Daniel
18-01-05, 00:24
Van Bikeweek in Daytona weet ik niet zo veel. Ta2 Gerrit is volgens mij de expert op dit gebied. Heb jij een antwoord voor Tosca?

Ta2 Gerrit
18-01-05, 11:37
Main Street lijkt in de zomer wel een ghosttown :? t.o.v. Bike Week en Biketoberfest maar een aantal zaken blijven all year round open terwijl de rest van de winkels weer omgetoverd zijn tot drugstores en giftshops. Maar zoals gezegd een aantal zaken zijn er altijd, zoals de Boothill Saloon, de Easyriderstore, Corbin en Choppers World en de tendens is dat steeds meer van de "bike season" zaken besluiten om het hele jaar te blijven, want Daytona is toch een soort van bikers mekka en dat is dus handel :wink: , ook in de zomer. En je kunt ook nog even aanwippen op North Beach Street (de brug over aan het eind van Main Street) en daar vindt je Carl's Speed Shop, Arlen Ness en natuurlijk Daytona Harley Davidson (de grootste ter wereld, maar dat zeggen ze allemaal). Ook in Orlando is het voor de HD fanaat goed toeven. Je hebt er Harley Davidson of Orlando met 3 zaken. De grootste (ter wereld, zeggen ze zelf) staat langs de Interstate 4 en is bijna niet te missen, hij ziet er uit als de oude fabriek in Milwaukee (vanuit 't zuiden links van de weg). Op Int. Drive is nog een kledingshop van hun en net heropend is de kleding en accessoires winkel aan de US 192 in Kissimmee (vanuit Disney richting K'mee, over de spoorlijn aan de linkerzijde) Kortom je kunt je geld wel kwijt, maar gelukkig is alles wel minstens 50 % goedkoper :lol: dan alhiero. Wij gaan binnenkort weer die kant op en ik ben van plan om een live verslag(je) op het web te gaan maken en ook wat fotootjes er bij te doen, als alles goed gaat.. Mocht je nog wat willen weten, feel free to ask 8) .

Hier volgen nog wat bruikbare linkjes ; www.officialbikeweek.com - www.orlandoharley.com - www.daytonaharleydavidson.com - en aan het einde van mijn lange verhaal onze reiswebsite ; www.dilligaf.nl - \:D/ ENJOY \:D/

Daniel
18-01-05, 13:13
Da's een mooi compleet antwoord! Thanks! =D>

Tosca
18-01-05, 23:30
Hey bedankt Gerrit,

Hier heb ik wat aan.
Ben in 2003 naar Bike Week geweest, SUPER !
Dit jaar gaan we van de zomer naar miami en orlando. Hopelijk volgend jaar weer naar Daytona !!

Hebben de store in Daytona gezien in de shoppingmall, kortbij het strand en de grote Harley store in Daytona. Vanuit de highway een groot zwart oranje gebouw.

Gaan van de zomer echt kijken bij de andere zaken die je aangaf, want het scheelt inderdaad de helft, plus dat ze veel meer in de collectie hebben dan hier in Nederland (hier loopt men allemaal met hetzelfde)

Zag overigens dat je site (mbt Florida) nog under construction is ! Laat het me even weten als je site zover is en je er foto's en andere zaken op hebt staan met betrekking tot Florida.

Alvast bedankt en hopelijk tot horens !

ps. ga je naar de aankomende Bikeweek (Daytona) ofniet ? :wink: :wink: :wink:

Ta2 Gerrit
19-01-05, 10:14
Voor ons is het de afgelopen ± 10 jaar zo'n beetje vaste prik, 1e week Maart richting Sunshine State. Meestal met z'n 2en, soms met meer, tot 10 :roll: man/vrouw toe. En allemaal ter meerdere eer en glorie van de Daytona Bike Week. En tegenwoordig ook Orlando Bike Week, meeliftend op het succes. Dus ook deze keer zijn we weer van de partij :lol: . In het begin (toen je nog gewoon een kopje koffie kon drinken in het standje van de boys van OCC, nu moet je achter de dranghekken :cry: ) maakten we honderden foto's, maar in de loop van de jaren namen we zelfs geen toestel meer mee. Been there, done that, zo blasé ben je dan geworden :oops: . Behalve als er "nieuwelingen" meereisden, dan werd er weer volop gefotografeerd. Als gevolg daarvan leek het toch wel leuk om daar wat mee te doen (die foto's worden normaal gesproken in kleine kring bekenen en verdwijnen dan in de kast), en als fervent websitebouwhobbyist (scrabblewoord :!: ) en na aanschaf van een laptop besloot ik om een soort reissite te fabrieken. Dus vanaf Maart a.s. zal het "under construction" bordje verdwijnen en plaats maken voor een verslag ter plaatse.

Tosca
19-01-05, 20:26
Nou heel veel fun toegewenst in Daytona, maar ik heb zo'n idee dat je dat wel gaat lukken.

Ik hou je site in de gaten, ben erg benieuwd naar je foto's.

ps. doe je de groeten aan paul jr. van me (en doe sr. ook maar dan! weetje geef ze ook allemaal maar een dikke kus van me !!!)
hahahaha
:D :D :D
Groeten, Tosca :wink: :wink: :wink:

Ta2 Gerrit
20-01-05, 09:56
Zal ik doen (behalve dat kussen, dan :!: :?: ) Was ik nog vergeten te melden, schande. 1 van de grotere customparts zaken in Florida is Miller's Custom Parts in South Daytona ( http://www.commercemarketplace.com/pages/millers/ ).
Ik zag op een ander topic dat je JesseJames 6-shooter handvaten zocht. Of ze hebben ze, of ze bestellen ze voor je (kan telefonisch, meestal 2 dagen later binnen) en ze zijn verreweg de goedkoopste aftermarket zaak in de regio. Heb er al veel weggesleept. Ze zitten aan de A1A (S.Ridgewood Ave.), vanaf Orlando I4 blijven (net voor Daytona rechts houden !) volgen totdat je automatisch op SR400 komt, bij de kruising met A1A rechtsaf en je vindt MCP na 500 meter aan de linkerkant. Must see voor bikers.
Als je echt goedkoop wilt kopen moet je met een komende Bike Week zeker naar de Swapmeet, die meestal vanaf woensdags gehouden wordt op Volusia County Fairgrounds, bij DeLand een mijl of 15 voor Daytona. Daar vindt je tonnen spul, oud en nieuw voor zeer leuke prijzen. Vorig jaar nog een nagelnieuw JesseJames alu 19" voorwiel weggekocht, na wat gepingel, we blijven Hollanders :lol: , voor $350,- . Doet hier al gauw 7 tot 800 euri's. En er ligt zo veel spul en kleding, het lijkt wel luilekkerland. Maar ik draaf al weer door :oops: .
Zoals al gezegd, als je meer wilt weten, vraag gerust :!: Ik vindt het ook nog eens leuk om info te delen, maar kan niet garanderen dat het korte antwoorden worden :mrgreen:

Tosca
20-01-05, 19:59
Nou ik ga zeker effe kijken bij Miller's, ziet er wel interessant uit.
De tip van de Swapmeet zal ik onthouden, wellicht dat we volgend jaar (anders zeker 2007, klinkt wel erg ver weg) naar Bike week gaan.

bedankt en tot horens weer.
Als ik nog meer wil weten (en dat komt vast wel) "klop" ik effe bij je aan.

ps. ben je toevallig tatoëerder, gezien je naam ta2 (of sta je ook gewoon vol met plaatjes) :mrgreen:

Ta2 Gerrit
21-01-05, 10:21
Klik onder aan mijn posting maar even op het 4e knopje van links (www) en je weet meer :wink:

Tosca
08-02-05, 20:47
Hey Gerrit,

Voor jou is het al aftellen geblazen. (Ben zo jalours op je !!!)

Even een vraagje, zoals je weet gaan wij dit jaar half juli naar Florida.
Denk je dat we dan nog shirts kunnen kopen van Bike Week 2005. Of hebben ze dan al shirts van Biketoberfest 2005 ?

Ik hoor het wel !

Groeten Tos

ps. Nogmaals bedankt voor al je info, heb er al veel aan gehad. Ik ga nu weer even googlen om de HD store op int. Drive en aan de 192 te vinden !!! :mrgreen:

Talk to you later !!!!

beppie
08-02-05, 23:23
Hoi Tosca,
Zal ik anders voor je kijken (als we er natuurlijk aan toe komen)?

Tosca
08-02-05, 23:34
jammer he dat je in zo'n mooi land (en zulk lekker weer) zo weinig terrasjes vind.

Ik geloof dat dat te maken heeft met het alcoholbeleid.
Je mag buiten de "kroegen" geen alcohol in je bezit hebben !!! :cry:

Ta2 Gerrit
08-02-05, 23:37
8) Istieweer. De shirts zijn dan nog wel te koop. Op Main Street vanaf de beach zit na een 50 mtr links een winkeltje dat ze wel heeft, en ook nog van verder terug. Ook de pins en stickers van diverse jaren. De eigenaar heeft nog een tijdje (in de seventies) in nederland gewoond, maar weet zich alleen de wiet nog te herinneren :lol: . Maar verkoopt wel mooie spulletjes. En is het hele jaar geopend. Ik vraag wel even of hij er een paar achterhoudt tot de zomer :wink: .

Tosca
08-02-05, 23:39
Hey Beppie,

Mijn voorgaand berichtje was een reactie op jou bij mijn posting van Chuch Street. Weet niet wat ik deed maar het ging zo snel en nu staat hij hier. Hopelijk snap je het nog een beetje. :?: :?: :?:

Wat betreft dat t-shirt, heb net gehoord dat ik er in juli ook nog aan kan komen. Maar toch hartstikke bedankt.

Tosca
08-02-05, 23:43
hey gerrit,

Ja vraag maar of ie ze achterhoudt en geef gelijk even mijn naam door.
Staat wel interessant als ik dan binnen kom en mijn naam zegt en hij me al kent. hahahaha , gaat weer helemaal nergens over, he

heb overigens ook al gezien bij de store in daytona op int. drive dat ze daar ook het hele jaar door bikeweek shirts verkopen !!!

ps. ook jij bent al aan het aftellen, he.
Neem je wel wat mooie foto's (voornamelijk van de superbikes) en wil je die dan op het forum plaatsen voor mij . (ik kijk natuurlijk ook op je site !!!) :mrgreen:

Ebelix
08-02-05, 23:44
Het is toch leuk om voor juli al het t-shirt in je bezit te hebben. Kan je iedereen hier al voor de gek houden :D

Tosca
08-02-05, 23:50
ja is ook weer zo.

Nou Beppie als je er aan toekomt,

zwart shirt met opdruk bikeweek 2005 , maat xxl. Maximale prijs iets van 10 á 15 dollar. Zeg maar als je het wilt meenemen en hoe je het dan wilt regelen.

Ik hoor het wel,

Greetings Tosca :lol: :D :lol:

Tosca
09-02-05, 08:13
ps. het shirt is wel voor mijn vriend hoor ! :D

b.a
09-02-05, 13:54
http://www.boothillstore.com/ :)

edenanita
13-12-05, 09:58
Hoi,

Wij gaan van 21 februarie tot/met 21 maart weer naar Florida. In deze periode is er ook weer de Daytona bikeweek. Als motorrijder wil ik daar dan ook erg graag een keer naar toe. Is er al een keertje iemand hiernaartoe geweest en wat zijn je ervaringen met de bikeweek???

Ta2 Gerrit
13-12-05, 10:12
Wij gaan al 10+ jaar naar de Bike Week en vinden het nog steeds super.
Er is ook al veel over gesproken hierover op dit forum en via de zoekfunctie ben je zo een avondje zoet.
Begin maar met deze; http://www.floridaforum.nl/viewtopic.php?t=349&highlight=daytona+bike+week
Ook op onze reissite ( www.dilligaf.nl ) staan foto´s en verslagen van Daytona (en Sturgis en Biketoberfest).
En als je dan nog wat wilt weten, hoor ik het wel, have fun 8) .

Pumpkin
03-03-06, 18:25
Ook ik ben meer dan 10 jaar tijdens de Bikeweek in Daytona geweest, een must voor elke motorrijder, ja moet ook wel een beetje van Harley,s houden anders ben je snel uitgekeken,
Mensen en bike,s kijken op Mainestreet is super, Mainestreet is voor de Bikeweek omgetoverd tot bikersheaven, als je in de buurt bent moet je daar naar toe.

Syllvia
29-10-06, 07:39
Weet iemand wanneer het grote bike feest is in de herfst van 2007? (2x per jaar in Daytona)

ik heb gekeken op de site, maar daar staat alleen de datum van het evenement in het voorjaar.

Ik ben er 1x geweest, het is heel erg gezellig!

omdat ik aan het plannen ben om rond die tijd weer naar FL te gaan wil ik het graag weten

vriendelijke groetjes
Sylvia

Eric
29-10-06, 10:21
Daytona Bike Week 18 - 21 oktober 2007.
Kijk o.a. HIER (http://www.biketoberfest.com/)
Eric

Syllvia
30-10-06, 07:51
Bedankt!!

groetjes Sylvia

Ta2 Gerrit
07-11-06, 11:39
Ben ik even een weekje weg en dan wordt er zo'n vraag gesteld ](*,)
Maar gelukkig heeft Eric waargenomen en zegt de naam van het evenement al genoeg, Biketoberfest. Altijd gepland eind Oktober in Daytona Beach.
De kleine Bike Week wordt hij ook wel genoemd, met ongeveer een vijfde aantal bezoekers van de "grote", dus altijd nog een honderdduizend bikers op een kluitje, maar wel behoorlijk gezellig.
Ook qua standhouders is het behoorlijk rustiger dan de eerste week Maart. Met name North Beach (rondom de DB HD dealer) is het beduidend tammer, maar rondom de Speedway is het wel volop druk.
En bij Destination Daytona, de supervestiging van Bruce Rossmeyer's HD dealerschap is ook van alles te doen evenals bij Miller's Custom Store en in New Smyrna Beach.
Maar wij gaan liever naar de "grote" in Maart, die is tenslotte 5x groter, duurt langer (10 i.pv. 5 dagen) en de temperatuur/ cq het weer is wat aangenamer. Minder vochtig en minder kans op hurricane's ("Wilma" was onze laatste keer erg vervelend).
Maar het is erg leuk, veel plezier.

Syllvia
07-11-06, 19:59
Hee wat leuk, nog een biker:)

wij zijn vorig jaar ook geweest, en ik vond het heel erg leuk!!!!!

en inderdaad....Wilma was wat lastig toen, maar voor ons viel dat verder wel mee.

helaas gaan wij dus niet in oktober 2007, maar in November....dus geen biketoberfest

Groetjes Sylvia

wennie
07-01-07, 18:59
Wij gaan in maart naar Florida en willen naar de Superbike race op daytona. Heeft er iemand een overnachtings tip. Wij dachten zelf aan kamperen met een tentje maar we weten niet of er een campground is. Zijn er ook betaalbare hotels in de omgeving?
Wie heeft er een tip?

Ta2 Gerrit
07-01-07, 19:12
In Florida zijn alleen maar betaalbare hotels cq motels ;-). Van erg goedkoop tot wat prijziger, het is maar net hoe luxe je wilt. Maar tijdens de Bike Week (de race in het laatste weekend hiervan) is in Daytona alles duurder. Je kunt dan beter uitwijken naar Orlando (100 KM verderop), goedkoper en veel meer keus. Of met de tent op de KOA of een van de Bike Week campings. Kijk hiervoor maar eens bij www.officialbikeweek.com (http://www.officialbikeweek.com)

wennie
08-01-07, 21:53
Bedankt voor je tip.
Wij zijn nog niet eerder in Florida geweest en al helemaal nooit naar zo'n groot motorfeest. We zijn benieuwd wat er allemaal te beleven is en vooral wat er te zien is. Indien er tips zijn over bijvoorbeeld de dingen die we echt moeten zien of moeten doen dan hoor ik dat graag.

We reserveren eerst nog niks dus we zien wel of het een hotel wordt of camperen. Het lijkt mij erg leuk om te gaan camperen omdat je dan veel meer contact hebt met de mensen daar.
Groeten Wennie

Ta2 Gerrit
09-01-07, 15:21
Het enige wat ik nog wil toevoegen; kijk even op onze reissite, daar staan wat verslagen op van DBW.
En een paar fotootjes.

Syllvia
19-03-07, 21:22
Hallo, ik heb wat vragen over the bike week, in daytona in oktober.

We zijn vorig jaar ook geweest, en hebben heel veel motoren in een soort winkelstraat gezien, wat erg leuk was.
Maar nu mijn vraag, wat moet je als HD liefhebber nu echt doen?
welke dingen moet je echt niet missen, en zijn er meerdere terreinen/winkels?
We willen dit jaar maar 1 dag gaan, want we zijn met 5 personen, waarvan er eigenlijk maar 2 motorgek zijn.

bvd
groetjes
Syl

Njit
19-03-07, 21:29
Alvast een begin:

http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=1293
http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=304

Ta2 Gerrit
19-03-07, 21:46
Hallo, ik heb wat vragen over the bike week, in daytona in oktober.

We zijn vorig jaar ook geweest, en hebben heel veel motoren in een soort winkelstraat gezien, wat erg leuk was.
Maar nu mijn vraag, wat moet je als HD liefhebber nu echt doen?
welke dingen moet je echt niet missen, en zijn er meerdere terreinen/winkels?
Er zijn zo veel terreinen, winkels en campings met allerlei vendors en bikebouwers dat je echt een week nodig bent om dat allemaal te bekijken en af te snuffelen. Het Biketoberfest is weliswaar iets rustiger dan de "grote" Bike Week (500.000 tegen slechts 100.000 man) en duurt wat korter, maar dan ben je nog meerdere dagen bezig als je alles wil zien.

We willen dit jaar maar 1 dag gaan, want we zijn met 5 personen, waarvan er eigenlijk maar 2 motorgek zijn.

bvd
groetjes
Syl

Als je maar 1 dag wil gaan, mag je twee dingen niet missen. Ten eerste de "winkelstraat" Main Street, want dat blijft toch een echte trekpleister en sfeerbepaler. En wat je zeker niet mag missen, alleen al omdat dat het belangrijkste Bike Week stekkie aan het worden is, is Bruce Rossmeyer´s Destination Daytona (http://www.brucerossmeyer.com/mainpage.html), de grootste Harley Dealer van de wereld. In en rond dit HD pretpark komen steeds meer kramen en handelaren tijdens de beide Bike Weeks en wordt dat dus de place to be. Hij zit aan de I95, US1 intersection in Ormond Beach, net boven Daytona. Zie ook onze reisverslagen.

vondutchga
28-10-07, 16:23
Daytona Biketoberfest is net achter de rug (groot succes) en nu op weg naar de spring rally.

Wie heeft plannen om hier tijdens Daytona Bikeweek te zijn? Misschien kunnen we tijdens bikeweek met een hoop Nederlanders Daytona onveilig maken :)

Een aantal van mijn vrienden uit Nederland komen in ieder geval, let me know.

usa66
06-11-07, 19:43
Ja, wij gaan voor de 2e keer, zijn ook in 2006 geweest. Vertrekken 28 februari, samen met een bevriend stel, ook Harley fanaten net als wij, vliegen United via Washington. We verblijven in Casselberry, noord Orlando. We blijven tot 9 Maart. We plannen ongeveer 4 dagen in Daytona, verder gaan we veel shoppen in Orlando \\:D/, willen we naar KSC, en Gatorland en willen we een rondrit maken naar St Augustine.

Anthonie
07-11-07, 00:15
Ja, wij gaan voor de 2e keer, zijn ook in 2006 geweest. Vertrekken 28 februari, samen met een bevriend stel, ook Harley fanaten net als wij, vliegen United via Washington. We verblijven in Casselberry, noord Orlando. We blijven tot 9 Maart. We plannen ongeveer 4 dagen in Daytona, verder gaan we veel shoppen in Orlando \\:D/, willen we naar KSC, en Gatorland en willen we een rondrit maken naar St Augustine.

Hoi

Ook wij willen naar de Bikeweek.Deze begint net op onze laatste vakantiedag daar.De volgende dag vertrekken we weer naar het koude Nederland.

Anthonie

Syllvia
07-11-07, 09:47
Nee helaas wij niet, zijn net terug , en hebben wel het oktoberfest meegemaakt, weer helemaal super.
Jammer alleen dat de tank die mijn man wilde hebben, overal was uitverkocht.....
iemand nog een tip in NL voor een tank?

groet syl

Ta2 Gerrit
07-11-07, 09:52
Bikeweek is tegenwoordig bike anderhalve week, zeg maar zo'n 10 dagen, dus ook voor de officiele is er al genoeg te doen en te zien in en rond Daytona.
Kijk maar eens rond bij Destination Daytona (http://www.brucerossmeyer.com/default.aspx?skinid=1), daar is het altijd Bike Week :-) Als je wil weten wat er zo al te doen is, moet je op deze site (http://www.officialbikeweek.com/) even rondsnufflen.

Ook wij zijn er weer bij, zelfs na 10+ keer gaat het niet vervelen ;-).
Sun, fun en 500.000 bikers & bikes, that's all you need !

Ta2 Gerrit
07-11-07, 09:59
Nee helaas wij niet, zijn net terug , en hebben wel het oktoberfest meegemaakt, weer helemaal super.
Jammer alleen dat de tank die mijn man wilde hebben, overal was uitverkocht.....
iemand nog een tip in NL voor een tank?

groet syl

Probeer het eens bij www.mandmcycles.com (http://www.mandmcycles.com) , amerikaanse webshop die door de lage dollar het goedkoper kan leveren (incl. shipping & taxes) dan de reguliere onderdelenboer in NL.
Althans, dat beweerd een kennis van mij met een zuur gezicht :mrgreen:, want hij, Bennie, is zo'n onderdelenboer in Ommen (http://www.twin-performance.nl).
Maar je kunt het natuurlijk ook via hem proberen.

Anthonie
07-11-07, 11:43
Bikeweek is tegenwoordig bike anderhalve week, zeg maar zo'n 10 dagen, dus ook voor de officiele is er al genoeg te doen en te zien in en rond Daytona.
Kijk maar eens rond bij Destination Daytona (http://www.brucerossmeyer.com/default.aspx?skinid=1), daar is het altijd Bike Week :-) Als je wil weten wat er zo al te doen is, moet je op deze site (http://www.officialbikeweek.com/) even rondsnufflen.

Ook wij zijn er weer bij, zelfs na 10+ keer gaat het niet vervelen ;-).
Sun, fun en 500.000 bikers & bikes, that's all you need !

He Gerrit,

Weet jij waar we het beste kunnen gaan staan om al die mooie motoren te bekijken als ze binnen komen rijden?

Anthonie

Ta2 Gerrit
07-11-07, 13:03
De grote parade is op de laatste Zondag en gaat voornamelijk over Ocean Avenue (A1A) maar je moet er wel erg vroeg zijn om een mooi plekje te scoren, want de aanvang is volgens mij 12 uur. En de hele week Main Street, uiteraard.
Ook kun je bij bijv. de Speedway en omgeving de hele week genieten van alles wat daar voorbij komt en wat er geshowd wordt op het Speedway terrein.
En verder kom je zo'n beetje tot 100 km in de omgeving op iedere straathoek wel één of meerder bikers tegen :-)

vondutchga
07-11-07, 14:31
mainstreet is the place to be :)

Syllvia
07-11-07, 23:16
Probeer het eens bij www.mandmcycles.com (http://www.mandmcycles.com) , amerikaanse webshop die door de lage dollar het goedkoper kan leveren (incl. shipping & taxes) dan de reguliere onderdelenboer in NL.
Althans, dat beweerd een kennis van mij met een zuur gezicht :mrgreen:, want hij, Bennie, is zo'n onderdelenboer in Ommen (http://www.twin-performance.nl).
Maar je kunt het natuurlijk ook via hem proberen.

Bedankt voor de info Gerrit!

Anthonie
08-11-07, 06:21
De grote parade is op de laatste Zondag en gaat voornamelijk over Ocean Avenue (A1A) maar je moet er wel erg vroeg zijn om een mooi plekje te scoren, want de aanvang is volgens mij 12 uur. En de hele week Main Street, uiteraard.
Ook kun je bij bijv. de Speedway en omgeving de hele week genieten van alles wat daar voorbij komt en wat er geshowd wordt op het Speedway terrein.
En verder kom je zo'n beetje tot 100 km in de omgeving op iedere straathoek wel één of meerder bikers tegen :-)

Oke thanks, gaan we zeker even kijken

Anthonie

moby
29-12-07, 10:49
even voorstellen bart en gert bikeweek 2008 wat is een coole kartbaan in daytona?

hoi wij gaan 25 feb tot10 maart ik met mijn broer bikeweek super ,

hallo ook wij gaan naar bikeweek, 2weken , 25febr,10maart,heerlijk mainstreet its de place to beeeeee,yea. whe stay in de hilton hotel, kost niks meer tegenwoordig,lachen. wat voor weer ishet dan vaak? vrg bart:shock:

Syllvia
01-01-08, 18:51
Heyyyyyyyyyy bart, lekker weertje dan hoor, lachen he :)

groet syl

vondutchga
02-01-08, 01:37
kan niet wachten, nu na 5 dagen in NL ben ik wel weer toe aan wat zon.

moby
07-01-08, 22:28
hallo bikeweekers, nog bijna 2 maanden , was het maar 25 febr .kan nie wachten, dat grauwe weer hier ook.see you,8-)

Hennies
09-01-08, 23:13
Wij gaan van 5 tot 20 maart naar orlando en willen ook naar Daytona gaan. welke datums is dat te doen?

Ta2 Gerrit
09-01-08, 23:34
Je kunt er iedere dag naar toe, maaarrrr de Bike Week duurt tot 9 Maart en is op verschillende locaties (Daytona Beach/North Beach/Ridgewood Ave/Speedway, Ormond Beach, New Smyrna Beach), waar je per stuk zo een aantal uren doorbrengt.
Eén en ander kun je vinden op deze site (http://www.officialbikeweek.com)

motorgirl41
25-12-08, 23:57
Hallo, wij willen graag naar de Daytona bike week in februari, en nu zouden we graag tips willen, maakt niet uit wat je hebt aan info, alles is welkom.
We willen een Villa huren van America Estates omdat in Daytona e.o alles vol is. maar wat zijn leuke dingen, waar moeten we rekening mee houden, evt adressen voor motorhuur enz enz.
Alvast bedankt

pascalbrouwers
26-12-08, 00:29
kijk eens hier: link verwijderd *

wellicht een begin....
gebruik ook de zoekfunctie

als het in daytona vol is, ga dan bv in orlando ziten..
= een uurtje rijden.

pascal

* Moderator Mickey99: link naar eerdere topic over Daytona Bikeweek verwijderd, topics zijn nu samengevoegd

Ta2 Gerrit
26-12-08, 00:52
Tips? De link van Pascal is een goeie. Of anders zoeken, boven aan de pagina, blauwe balk, op Daytona Bike Week, of mijn reisverslagen even doorspitten.

JKG
26-12-08, 10:56
Gerrit, jij huurt daar zelf geen motor of wel?
Heb er zelf nog wel over nagedacht om eens een motor daar (Amerika algemeen) te huren, maar dan wil ik toch wel op z'n minst m'n helm, rugprotector en leren jas mee.. en zo'n (systeem)helm past ook zo goed in een koffer :mrgreen:

Ta2 Gerrit
26-12-08, 12:13
Een motor huren tijdens Bike Week is net zo iets als kaarten voor AC/DC kopen via Ticketsunlimited.
Bijna onbetaalbaar, $250,- p/d/p/p voor een HD is geen uitzondering, terwijl die normaal zo'n beetje de helft kosten.
Ik heb er daar wel eens eentje geleend voor een ritje, maar voor de rest zitten we comfy in een automobiel, wat ik wel net zo prettig vindt.

Mocht je er ooit één willen huren, dan is Eagle Rider wel een goeie (ook te boeken via AV), en zou ik zeker mijn eigen helm meenemen, als ik die al zou gebruiken ;-). Florida bike gear bestaat veelal uit een paar Nikes, bermuda, hooguit een tanktop en uiteraard een zonnebril :-)

Mocht je tijdens Bike Week toch goedkoop een rondje willen rijden, dan kun je altijd een demorit doen bij de diverse motormerken die rond de Speedway staan opgesteld. Je moet wel in de wachtrij, maar dat zijn we in Florida wel gewend.

JKG
26-12-08, 15:24
Hoop geld dus ;) Maar 'normaal' was het geloof ik ook al niet echt goedkoop. Auto is natuurlijk erg comfy ja, maar motor is natuurlijk leuker... en die bike gear.. tja, ik verklaar ze voor gek. Het is wel lekker met erg warm weer, maar liever wat zweet in m'n bilnaad, dan al m'n huid op straat. :mrgreen:
Zonnebril verplicht toch? Meer niet :) Al zie je de een dus rijden zonder helm, de ander met... maar bijna niemand heb ik met een fatsoenlijk motorpak zien rijden en zelf krijg ik liever geen road rash.

Misschien dat er in Las Vegas nog wat leuks te huren valt, maar ligt ook weer aan de temperatuur... bij te hoge temperaturen (zal in maart meevallen denk ik), is motorrijden niet echt lekker meer en moet je blijven rijden om je lichaam af te koelen. Dan stap ik ook liever in een auto.

Mag je eigenlijk tussen de files door in Amerika?

moby
29-12-08, 10:33
nog twee maanden , we komen eraan bikes bikes starbucks , lol moest ik ff kwijt, is er nog wat nieuws in daytona dit jaar. vgr moigereld

ietie
05-05-09, 14:08
We hebben plannen om volgend jaar de bike week te bezoeken.
Ik ben dus op zoek naar een leuke betaalbare villa/townhousse of iets dergelijks in de buurt van de debary/orange city,wie heeft een adres voor ons?

Ta2 Gerrit
05-05-09, 16:35
Dat kun je dus gevoegelijk vergeten. De huizen en condo's zijn zowiezo al vrij prijzig in de directe omgeving van Daytona t.o.v. Kissimmee, maar tijdens de Bike Week vallen ze in de categorie onbetaalbaar.
En reken maar dat wij gezocht hebben :-)

Dus zitten we met de Bike Week mooi weer in Kissimmee.
Dat geld ook voor hotels. Noirmaal goed te betalen, maar met Bike Week 3x over de kop.

ietie
05-05-09, 17:41
Oke dus zelfs orange city noemen hun in de buurt terwijl het toch nog een half uur rijden is.
Dat daytona zelf duur is tijdens de bike week dat had ik verwacht maar zelfs de plaatsen er om heen ook mee doen daar sta ik van te kijken.
Hoe is het met de vliegtickets gesteld in die tijd dan, ook mega duur of valt dat mee?
Kissimmee is natuurlijk een optie maar eigenlijk vinden wij dat net te ver om iedere dag op en neer te rijden vandaar ons plan om het iets hoger op te zoeken.
Dat word nog eens serieus nadenken of we dat gaan doen....

Ta2 Gerrit
05-05-09, 18:53
Vliegtickets doen voor die tijd zo rond de 450 euro all in. Soms wat goedkoper (we vlogen ooit voor dik onder de 400), maar de nieuwe voor 2010 kosten ons €453, met United via Washington.

Tot aan Sanford (vanuit Orlando gezien) betaal je nog normale prijzen voor accomodatie, maar dan begint het op te lopen :-(
De pest is dat er aan de noordoostkant van Orlando heel weinig te huren valt, en wat er is zijn waterwoningen aan de diverse meren. Mooi en zeer compleet (voor de vissers onder ons), maar met een prijskaartje.

Persoonlijk heb ik niet zo'n probleem met de reistijd. Je knalt de I4 op, even voorbij Orlando de cruisecontrol aan, en een dik uur verder sta je in Daytona.

Daytona Bike Week speelt zich zeker niet (en zelfs steeds minder) alleen af in Daytona, maar strekt zich uit van Ormond Beach, via Deland tot New Smyrna Beach.
Dus voor een bed moet je buiten dit gebied blijven, wil je het betaalbaar houden.

ietie
07-05-09, 14:57
Wij twijfelen tussen de bike week of het oktoberfest wat is het verschil?

Ta2 Gerrit
07-05-09, 17:23
Het verschil is 6 dagen, veel standhouders, entertainment en 350.000+ motorrijders,
in een notendop :-). Bike Week is veeeeeeeeel groter dan Biketoberfest.

ietie
07-05-09, 21:55
Wij zijn 17 jaar geleden 1 keer bij een bikeweek geweest dus ik weet een betje wat het inhoud maar de opzet is het zelfde naar wat ik zo lees, maar is het wel de moeite waard om speciaal voor de biketoberfest over te vliegen of valt het echt in het niet bij een bikeweek?

Ta2 Gerrit
07-05-09, 23:06
Het is een beetje vergelijkbaar, maar veel kleiner van opzet, echt veel kleiner.
Ik zou makkelijk kunnen kiezen; de grote Bike Week.

Maar Biketober is (voor ons althans) ook de moeite waard om over te vliegen.
Er is dan ook meer accomodatie in Daytona beschikbaar, voor relatief normale prijzen.

ietie
08-05-09, 12:23
Dat word nog eens goed nadenken, hmmmmm....

ietie
19-05-09, 21:05
We zijn nog steeds serieus aan het denken om te gaan ,helaas kunnen wij niet de hele periode van bike week in orlando zijn, we moeten dus kiezen tussen de opening op 26 feb of de afsluiting op 7 maart wat raden jullie mij aan?
Onze voorkeur gaat uit naar de afsluiting maar ik ben wel een beetje bang dat het feest dan al een beetje over is , klopt dat of maakt het niks uit waneer je nu gaat?

Ta2 Gerrit
19-05-09, 23:40
It ain't over 'till the fat lady sings. Het laatste weekend is op Zaterdag de Rat's Hole Choppershow (bekend van Discovery's Biker Build off, en zeer de moeite waard) en de races op de Speedway. Zondag is de grote parade op Ocean Avenue.

De opening is eigenlijk niets speciaals, alleen de eerste Zaterdag is het bloed en bloeddruk in Daytona, en kun je over de koppen lopen. Wat je maar leuk vindt.

Ik zou kiezen (gelukkig hoeft dat bij ons niet) voor het laatste weekend, al was het maar omdat dan alle merchandise met minimaal 50% korting van de hand gaat :-)

ietie
20-05-09, 09:47
Bedankt gerrit,

Als onze bazen meewerken en we kunnen gaan, dan weet ik al waneer !
Overduidelijk het laatste weekend.

6foot6
20-05-09, 15:48
Zondag is de grote parade op Ocean Avenue.


Daarna gaat iedereen zo snel mogelijk weg en breekt zijn tent of stand af.
Beetje troosteloos die zondag, wij gaan er nooit heen die laatste dag

Ta2 Gerrit
20-05-09, 16:04
Same here, dan zijn wij meestal op het airport. Maar die Zaterdag wil ik niet missen :-)

ietie
20-05-09, 17:49
Tot nu toe nog geen toestemming voor verlof gekregen grrrrrrrr

disney fan
19-12-09, 14:18
Volgend jaar zijn we in oktober in Florida en nu blijkt dat dan ook het Biketoberfest is op Daytona Beach.
Mijn man is een echte motor liefhebber en de vrienden waar we mee op vakantie gaan ook.
Nu weten we dat de data voor 2010 14 t/m 17 oktober zijn maar hebben geen idee wat de must see en must do dingen zijn.

Heeft iemand wat tips over welke dagen de echte aanraders zijn.

Alvast bedankt voor de info.

Groetjes Lucy

Ta2 Gerrit
19-12-09, 16:08
Ik heb het maar even gekopieëerd uit mijn reisverslag van komende Bike Week;

Hallo John, ieder zijn eigen ding, maar hier zijn de must see's volgens onze ervaring;
in totaal willekeurige volgorde,
- Destination Daytona, the hottest spot in town in Ormond Beach I95/USA1A.
- Main Street, Daytona Beach met daarbij de HD Factoryshow in Ocean Center.
- Rat's Hole Choppershow, laatste Zaterdag, Daytona Lagoon, naast Ocean Center.
- Daytona Speedway, met op het evenemententerrein de meeste bekende motorbouwers.
- North Beach Street, Daytona met de lokale HD Dealer en ook heel veel stands.
- Orlando Speedworld, Bithlo met de All Harley Dragraces, onze favoriet

Verder vindt je aan de A1A, behalve Miller's Custom Parts met zijn vele kramen in Daytona, ook nog diverse camping/feestterreinen in o.a. Ormond Beach en New Smyrna Beach met veel stands en muziek met bekende en klinkende namen zoals Iron Horse, Broken Spoke en Boothill Saloon.
Heel veel is terug te vinden op de officiële website www.officialbikeweek.com (http://www.officialbikeweek.com/)

En HD of Orlando, aan de I4 (The old Factory) is een bezoekje zeker waard.
Wil je nog meer weten ? Vraag of PB gerust, ik kan er uren over praten :mrgreen:

De Rat's Hole show is met Biketoberfest bij Destination Daytona.
Helaas zijn er geen AH Dragraces tijdens Biketoberfest.

john177
19-12-09, 23:27
hoi ta2 gerrit bedankt voor je reactie op mijn vraag en natuurlijk heb ik nog veel meer vragen want ben echt aan het aftellen maar is alles vrij toegangkelijk? behalve speedway denk ik en bestaat er ook een agenda wat wanneer wat te doen is? en zou ik daar een bepaalde tijd op de 26ste moeten zijn om uberhaupt niks te missen van de opening als die er officieel er is?
nogmaals bedankt

gr john

Ta2 Gerrit
20-12-09, 00:06
In principe is alles vrij toegangkelijk, behalve de Rat's Hole, die kost een paar dollar, en de naastgelegen parkeergarage, waar je 10 dollar per dag voor betaald.
Die zou ik gebruiken, want hij ligt erg centraal, en verder is er geen gratis parkeren, want iedere oprit en grasstrook is dan plotseling betaald parkeren, tegen hetzelfde tarief, of meer. De lokale bevolking pikt zo zijn graantje mee :-).

Bij Destination is parkeren gratis, zo lang er plek is, helemaal achter op het terrein, en je wordt met een trammetje naar de festiviteiten vervoerd.
Bij de Speedway moet je alleen betalen als er races zijn, verder kun je zo gratis onder de tribunes door naar het middenterrein, ook als er trainingen zijn. en leuke belevenis.

Een echte opening is er niet, vooral omdat alles, in tegenstelling tot bijv. Sturgis, zo ver uit elkaar ligt. Wat eerst de Bike Week was, is langzamerhand uitgegroeid tot een Bike 10-daagse, en komt inmiddels zelfs al een paar dagen voor de officiele datum op gang. Wel is er een echte afsluiter, de parade op Ocean Avenue, de laatste Zondag.
Maar dan zitten wij i.h.a. al weer in het vliegtuig, of er dicht bij, op weg naar huis.

Het exacte programma (of een benadering daarvan)staat in de agenda op de website.
Verder kun je bij alle winkels, het Welcome Center (waar wel een soort van officiele opening wordt uitgevoerd) en veel stands een handig zakboekje(s, er zijn twee versies) krijgen met het complete programma.
En op de Amerikaans HD site staat het programma van Harley zelf.

disney fan
20-12-09, 09:42
Ik heb het maar even gekopieëerd uit mijn reisverslag van komende Bike Week;



Gerrit heel erg bedankt voor je antwoord.
Ik had je verslag wel gelezen maar dat was niet van het Biketoberfest.
Ik wist niet dat er zoveel overeenkomsten zijn tussen de twee Bike weken.

Ik had ook je verslag van afgelopen oktober gelezen en het viel me op dat je op donderdag en zaterdag daar heen bent gegaan en op vrijdag niet.
Toch handig om te weten waarom een ervarings deskundige deze keuze maakt.

Zaterdag lijkt ons in ieder geval ook heel leuk met de Rat´s Hole Choppershow.

Jammer dat er geen AH Dragraces tijdens het Biketoberfest zijn maar je kunt niet alles hebben zeg ik altijd maar.

En HD of Orlando, aan de I4 (The old Factory) is een bezoekje zeker waard.
Hier komen we ook zeer regelmatig!:grin:

Vorig jaar hebben mijn man en mijn vader twee Harley's gehuurd bij de Harley Dealer in Jacksonville.
Ze vonden het helemaal geweldig om in de prachtige natuur van Noord Florida te rijden!

Wanneer we nog vragen hebben zal ik je zeker een PB sturen en voor nu nogmaals bedankt voor de antwoorden.

Groetjes Lucy

Ta2 Gerrit
20-12-09, 12:18
Biketoberfest en Bike Week komen inderdaad erg overeen, alleen de aantallen (dus ook de standhouders) verschillen met een factor 1:3. Maar beiden zijn erg leuk.

6foot6
20-12-09, 15:39
en het aantal dagen

Ta2 Gerrit
20-12-09, 16:39
Dat zeg ik; de aantallen 1:3 :-) (ongeveer dan)

motorgirl41
12-01-10, 22:45
Hallo,
Ik ben Joyce en ben getrouwd met Bouke.
Wij gaan 27 februari a.s 14 dagen naar Orlando, we gaan voornamelijk voor de Daytona bikeweek.
Nu vroegen wij ons af of er nog meer motorliefhebbers naar Daytona gaan en of mensen nog tips hebben m.b t ons bezoek aan Daytona, Kissimee en Orlando. het is de eerste keer dat we gaan dus het is helemaal nieuw !!
We hebben er zin in!

Ta2 Gerrit
12-01-10, 22:54
Hallo Joyce, ik heb je bericht maar even verplaatst naar een topic wat er al over ging.
Ook wij gaan dit jaar (uiteraard zou ik bijna zeggen) weer naar de Bike Week. Mocht je wat willen weten, lees dan dit topic even door, er staat al veel in.

En als er nog vragen zijn, en die zijn er vast wel, stel ze dan gerust.
Ook kun je nog wel wat halen uit onze reisverslagen, www.dilligaf.nl (http://www.dilligaf.nl) onder Florida.
Nog een paar weekjes en dan mogen we al weer, en jullie dus ook :-)

6foot6
12-01-10, 23:08
we gaan voornamelijk voor de Daytona bikeweek.
Nu vroegen wij ons af of er nog meer motorliefhebbers naar Daytona gaan ...
Ongeveer 500.000 ;)

motorgirl41
13-01-10, 00:23
joh............volgens mij bedoelde ik Nederlanders.............

motorgirl41
13-01-10, 00:29
Goh volgens mij ben jij echt al heel vaak daar geweest, wat een zaligheid.
Wij zijn fanatiek chopperrijders en dit is DE reis die je een keer meegemaakt moet hebben toch!
Een vraag, hoe zit het met parkeren in Daytona, voor de auto dan, en wordt er veel kleding aangeboden, en dan doel ik meer op motorjassen dat soort dingen, zijn er motorzaken in de buurt waar ze het anders aanbieden.
Ik kom in het mekka van de bikers terecht geloof ik... Zijn er dingen die we beslist wel of juist niet moeten doen??
Ik hoor het graag.....Groeten, Joyce

Ta2 Gerrit
13-01-10, 00:49
Zo als ik al zei, een heleboel info staat al in de vorige berichten in dit topic.
Parkeren is betaald, maar er is plek zat. Je wilt niet weten wat je er allemaal kunt kopen.

Must sees zijn Destination Daytona, Main Street en nog een duizend dingen.
Houdt rekening met veel kilometers, de Bike Week is nog al verspreidt.

6foot6
13-01-10, 09:42
In het welcome-center, tegenwoordig in Beachstreet, ligt tijdens Bikeweek een gastenboek dat jaarlijks wel door zo'n 30 Nederlanders wordt getekend

In Mainstreet is elke winkel, behalve de kapper en een fotowinkel, omgebouwd als bikershop, bekijk eerst alle aanbod voor je iets koopt.

Wat ik beslist ieder jaar ga doen is Iron Horse en surroundings,Broken Spoke ed
Goede muziek gezellige sfeer

Om daar gratis te parkeren sla je vlak voor de verkeersopstopping bij het tankstation linksaf.

http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=Airport+Rd%2FCo+Rd+2813&daddr=29.221559,-81.023456+to:Bowman+Ave&geocode=FY0yvwEdq3wq-w%3B%3BFb3jvQEddbUr-w&hl=nl&mra=dpe&mrcr=0&mrsp=1&sz=18&via=1&sll=29.222003,-81.021649&sspn=0.002252,0.00478&ie=UTF8&ll=29.304738,-81.099701&spn=0.036001,0.076475&z=14

Rijd ook een keer door Mainstreet, later in de week mag dat ook weer per auto.
Om daar gratis te parkeren kun je kijken of er bij "B"(zie kaart) nog plaats is, natuurlijk meestal niet
Naar Mainstreet moet je dan over de brug en ook de harleyshop en het welcome center zijn van hier op loopafstand.

Vooral de eerste keer is Bikeweek een ongelooflijke ervaring met als nadeel dat daarna de Europese bikerfestivals allemaal nogal tegenvallen.

Ga ook langs bij de Fleamarket op de Tomoka Farms road, tijdens bikeweek de hele week open

vondutchga
13-01-10, 18:32
Ik kom in het mekka van de bikers terecht geloof ik...

Het is tegenwoordig zo commercieel dat ik niet echt weet of je het nu het mekka van de bikers of het mekka van de wannabe lawyer biker moet noemen.

Tegenwoordig rijdt er wel ERG veel DUUR chroom rond dat waarschijnlijk maar een aantal keren per jaar op de weg komt (en het word ook wel trailer week genoemd).

Maar toch, het is nog steeds leuk.

Syllvia
14-01-10, 18:42
Vooral de eerste keer is Bikeweek een ongelooflijke ervaring met als nadeel dat daarna de Europese bikerfestivals allemaal nogal tegenvallen.

Mwah, ben er nu 3x geweest en het is helemaal top, maar de HD dag in Woerden is ook errrruuugggg gezellig!

Ta2 Gerrit
14-01-10, 18:56
Ja hoor, en behalve de Harley dagen in de diverse dorpen/steden hier vindt ik de clubtreffens ook altijd wel weer gezellig, maar niet te vergelijken natuurlijk.

Het enige wat een beetje in de buurt komt is de European Bike Week am Faakersee.
Daarentegen heb je in de US iedere week wel ergens een Bike Week(end) waar zo maar meer dan 100.000 man op af komt.

Dus ik moet nog veel reizen ;-) Ik wil i.i.g. de grotere toch een keer meemaken, al is het als fly-in biker. Maar die valt niet op, tussen al die tow-ins :-)

Syllvia
16-01-10, 11:11
Dit jaar in oktober zijn we er ook weer bij :)

gisteren de ticketjes geboekt :)

Ta2 Gerrit
16-01-10, 13:07
Da's mooi, dus dan gaan we samen. Inmiddels al een tank gevonden ?

"Onze villa" is voor Oktober gecanceld (was bezet), dus de huisvesting is ook voor elkaar.

Syllvia
19-01-10, 07:55
Da's mooi, dus dan gaan we samen. Inmiddels al een tank gevonden ?


Eh...die tank werd niks, dus nu hebben we een andere motor :)

ietie
01-09-10, 13:38
Dit jaar gaan wij in oktober na florida, mijn wil wil graag de laatste dag van oktoberfest mee maken ( zondag 17 -10), helaas komen wij pas de 16 aan dus we kunnen er niet eerder heen.
Hoe vullen wij deze dag zo efficient mogelijk in om toch nog wat van het hele gebeuren mee te maken?

6foot6
01-09-10, 20:19
Bedoel je biketoberfest in Daytona?

Helaas, de laatste dag stelt niet meer veel voor,everyone is packing.

Bezoekers gaan op weg naar huis, vendors beginnen al vroeg met opruimen.

Wil je het toch proberen, start dan op Mainstreet.

Ta2 Gerrit
01-09-10, 20:43
Ach so, Biketoberfest. Ik zat in gedachten al in München :lol:
Inderdaad, de laatste dag is niet zo spectaculair. Bij Bike Week is er dan nog de parade.

Maar er is vast nog wel wat te doen, en de T-shirts zijn dan wel spectaculair goedkoop :-)
6 of meer voor 25 dollar is dan geen uitzondering. Ik zou dan toch kiezen voor Riverfront Park, sinds dit voorjaar weer helemaal hot.
Of Destination Daytona in Ormond Beach. Wel voor de middag gaan, want ze gaan inderdaad pakken.

Main Street is ook altijd leuk, maar op de andere lokaties is meer te doen, de laatste dag.
Voor het echte slotfestijn moet je toch op Zaterdag(avond) naar Daytona.
Meer weten, kijk dan eens op deze site; http://www.biketoberfest.org/index.cfm

ietie
01-09-10, 20:55
sorry, ik bedoelde biketoberfest in daytona.
Waar kan ik dan het beste de auto parkeren?

Ta2 Gerrit
01-09-10, 21:43
Bij alle lokaties is parkeergelegenheid genoeg. Riverfront, net achter de HD dealer, gratis, Ormond Beach, naast DD, op aanwijzing, gratis, Main Street, A1A één straat verder noord (Earl Street), grote parkeergarage, betaald, of net achter de winkels van Main Street, particulier, ook betaald.

Parkeergelegenheid te over, dus.

6foot6
01-09-10, 21:45
http://maps.google.nl/maps?f=d&source=s_d&saddr=29.22193,-81.021322&daddr=29.230113,-81.01083&geocode=&hl=nl&mra=mift&mrsp=1&sz=18&sll=29.229995,-81.010383&sspn=0.002294,0.004823&ie=UTF8&ll=29.230014,-81.010351&spn=0.018351,0.038581&z=15

Ik probeer altijd eerst A, gratis maar bijna altijd vol.
Als dat niet lukt ga ik naar de parkeergarage (B)

knaapje
01-09-10, 21:57
@Ta2Gerrit:
Is er voor woensdag of donderdag nog iets speciaals aan te bevelen?
Ik vlieg vrijdag laat terug, helaas.

Knaapje

Ta2 Gerrit
02-09-10, 00:27
Er is eigenlijk iedere dag overal wel van alles te doen, dus dat wordt keuzes maken.
Persoonlijk zou ik een combi doen van Main Street en North Beach (Riverfront Park) en dan door naar Ormond Beach, Destination Daytona.

De agenda is hier (http://www.biketoberfest.org/images/content/bkfst10scheduleofevents.pdf) te zien, misschien dat er iets bijstaat. Hij is wel een beetje algemeen, vind ik, maar je krijgt een beetje indruk.

@ ietie; op Zondag is deze keer de Rat's Hole Chopper Show (ook vaak te zien bij Discovery) bij DD in Ormond. Heel aparte creaties en showstoppers van motoren. Erg leuk.

@ 6foot6; voor Riverfront staan wij vaak op 3rd & North Beach bij het oude DMV gebouw, ook gratis, of anders 1 block terug, bij de rechtbank (naast busstation).
Bij de laatste niet in het weekend, want dan wordt je wegesleept. Er mogen bij overheidsgebouwen geen "abandoned vehicles" staan op de lege parkeerplaatsen, werd ons verteld door een rechtbankmedewerker.

Bosevents
02-09-10, 13:17
vrijdag 15 okt staat bj ons in de planning.
Nog nooit meegemaakt dit maar lijkt me geweldig.....
Bedankt voor de (gratis) parkeerplaatsen meer tips blijven welkom :)

Syllvia
02-09-10, 16:02
ochja, en als je een betaalde P-plaats hebt, betaal je 10$ voor een hele dag.
Tenminste dat hebben wij al een paar keer gehad, vraag me niet waar het precies was, geen idee meer. Als ik al die motoren hoor, zie ik niks meer :razz:

Ta2 Gerrit
02-09-10, 16:50
Ja hoor, geen punt. Bij Main Street zetten wij hem ook altijd in de gemeentelijke parkeergarage voor 10 dollar. Lekker dicht bij.

peterwoudje
11-02-14, 12:51
Wij willen een dag naar daytona beach om motoren te zien en de sfeer te mogen meemaken, kom niet helemaal uit de kalender van de bike week wie kan ons advies geven.

Ta2 Gerrit
11-02-14, 14:08
De 2e Zaterdag de drukste dag, dus ook de meeste motoren. En ook de dag van de Rat's Hole Show (http://www.ratshole.com/main.asp), waar de mooiste en/of meest bizarre fietsen geshowd worden in de Lagoon, dicht bij locatie Main Street, naast de parkeergarage v.h. conventiecentrum. Wil je iets minder drukte, dan is de Speedway wat meer geschikt, wil je echte drukt, dan moet je naar Destination Daytona bij Ormond Beach. Naar die laatste gaan wij meestal in het begin van Bike Week, om files te omzeilen :D Meer weten ?? Vraag gerust.

Fleurida
11-02-14, 14:10
Hier kun je allerlei info vinden:

http://articles.orlandosentinel.com/2014-01-16/travel/os-daytona-bike-week-2014-events-20140116_1_march-8-vendors-deland-bike-rally

knaapje
11-02-14, 14:11
Zie boven antwoord 103 op mijn vraag 102 aan Ta2Gerrit destijds.
Gewoon ergens naar toe rijden en met de stroom meegaan.
Er is overal wel iets. Persoonlijk vind ik Destination Daytona altijd interessant, hoewel ik eigenlijk niets speciaals met motoren heb.
Ben er in de laatste jaren meerdere keren geweest.