carmen1988
2 augustus 2010, 14:46
@pumi1000 Zou je mij kunnen vertellen hoelang de airbout tour duurde van het Everglades Safari Park??
![]() |
|
EvergladesPagina's :
1
[2]
carmen1988 2 augustus 2010, 14:46 @pumi1000 Zou je mij kunnen vertellen hoelang de airbout tour duurde van het Everglades Safari Park?? Mirrick 2 augustus 2010, 18:14 Wij zijn in 2008 naar de Alligator Farm geweest in de Everglades. Daar zat ook een trip met Airboat bij, wij zaten voorin, die man deed allemaal 360ties. Wij kleddernat en zonnebril foetsie, maar wel lachen, gieren & brullen haha. Yowannes 3 augustus 2010, 19:26 Zijn die muggen echt zo erg ? Ooh ja... Vorig jaar 29 dikke muggensteken op 1,5u in een kano'tje op Caladesi Island... Mijn rug voelde aan als een landkaart van de Alpen... :grin: carmen1988 6 augustus 2010, 13:23 Heyz, Ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met de jungle trail van het Everglades Safari park? Naar een paar keer de Everglades te hebben bezocht lijkt het me ook leuk om een wandeling te doen. Is de jungle trail leuke route?? Weet niet precies wat ik me er van moet voorstellen? Greetz pumi1000 7 augustus 2010, 12:58 @pumi1000 Zou je mij kunnen vertellen hoelang de airbout tour duurde van het Everglades Safari Park?? Bij Aligator Park 25-30 minuten ongeveer. Bij die andere iets langer 40 minuten, maar ik vond het bij Aligator Park leuker (met ronddraaien enzo :D) carmen1988 7 augustus 2010, 13:13 Ok Thanks Ik ben in Oktober naar het Aligator park geweest. Maar ik vond dit park echt niks en de airboat tour vond ik ook niet goed tegen over andere parken waar gewees ben. Dat ronddraaien was inerdaad wel leuk maar was een veel te korte tour naar mijn mening. Maar goed ben blij dat jullie wel een goede ervaring hadden. Heb je ook de jungle trail gelopen in Everglades safari park?? Greetz pumi1000 9 augustus 2010, 15:49 @carmen Wij hebben ook een stikje gelopen in Everglades Safari Park, dat is over zo'n houten brug. Beide parken vond ik leuk en het klopt de tour bij Aligator Park had iets langer mogen duren, maar ik vond de gids het leuker brengen. Nikkie1974 9 augustus 2010, 15:58 Wij hebben 2 weken geleden een airboattocht gedaan bij Captain Dougs in Everglades City. De tocht duurde bijna een uur en het was echt onwijs leuk. Onze captain vertelde echt enorm veel over de Everglades en de beesten die er leven en deed ook de nodige 360's op het water. Zij varen met kleine boten met max. 6 personen. Echt een aanrader! carmen1988 9 augustus 2010, 16:11 Dus die trail wat je kunt lopen is wel de moeite waard. Is het ook een flink stuk wat je kunt lopen of niet?? Greetz bluedolph1n 10 augustus 2010, 03:26 Die trail is maar een klein stukje, moet je niet al te veel van voorstellen. Wel mooi overigens, en ik vond wel dat ze hier in het Everglades Safaripark beter met de dieren omgingen dan waar we de vorige keer zijn geweest. (kan even niet meer op de naam komen, ik dacht iets van alligator farm) . Met die hitte was een wat kortere airboattour voor ons lang genoeg, de gids die wij hadden vertelde heel boeiend, en heeft wel wat stukjes hard gevaren, en wel wat bochtjes gemaakt, maar geen complete rondjes. Wij waren er over te spreken. carmen1988 10 augustus 2010, 09:16 oke thanks. Ik ben vorig jaar ook naar de Alligator farm geweest, vond inderdaad ook niet dat ze goed met de beesten omgingen. hooligirl1985 15 augustus 2010, 07:09 Ben ook dit jaar in Everglades safari park geweest, heb geen vergelijkingsmateriaal, maar vond het daar heel erg leuk en boeiend. De jungle trial is gewoon een stukje wandelen over gras, paadjes en bruggetjes. Maar wel leuk, omdat je zelf vrij bent om te gaan. Vond alleen een beetje eng, we liepen wat bij het water rond en gegeven moment stond ik echt op een soppige plek (terwijl het 38 graden was) dus daar had er van tevoren ene gelegen. Sta je daar, alleen... Dat zou hier al nooit mogen haha, dan zou er een metershoog hek omheen staan! carmen1988 16 augustus 2010, 15:32 Oke goed om te horen. Ik ben erg benieuwt hoe we het daar dan gaan hebben. Nog een vraag, op de site van het Everglades Safari park staat dat een airbout tour 23 dollard kost. Prima prijs maar wordt er ook een entree voor het park zelf gevraagd? Dus los van de airbout tour?? Groetjes kathy 21 augustus 2010, 10:55 Hallo, wij zijn van 14 t/m 28 september in Orlando :lol: en willen graag één (hele lange) dag naar de Everglades voor een airboat tour en wellicht een "ducktour" tour door Miami. Nu vraag ik me af welke dag het best zou zijn om te rijden. Om de drukte in Orlando bij de parken te vermijden zou vrijdag de beste dag zijn om te gaan maar weet iemand hoe het dan met de files / het verkeer zit ? Wat is de beste dag van de week om dit te doen ? Groetjes Kathy r.teeuwsen 21 augustus 2010, 11:17 Het klinkt misschien heel raar maar je eerste dag van je vakantie is de beste, waarom?? Omdat je door het tijdverschil heel vroeg wakker bent dus is dat je langste dag. Tenminste zo denk ik er over, anderen hebben weer een andere kijk op dit verhaal. Maar wij zijn altijd rond 6 uur klaar wakker de eerste dag, das 12 uur in NL. En om zoiets te doen heb je wel een lange dag nodig, Miami is een uur of 4,5 rijden.... Wie weet komen we elkaar tegen, ik zit er van 9 tot 19 september ;-) Greetz, Remco Bosevents 21 augustus 2010, 18:18 goede tip!!! Heb ik niet aangedacht maar is zeker zo. Misschien passen we toch nog het schema aan hahahaha Guus 21 augustus 2010, 20:23 Het klinkt misschien heel raar maar je eerste dag van je vakantie is de beste, waarom?? Omdat je door het tijdverschil heel vroeg wakker bent dus is dat je langste dag. Het lijkt mij dat als je vatbaar bent voor tijdsverschillen je niet alleen 's ochtends eerder wakker bent maar ook 's avonds eerder moe wordt. Dat valt dan net samen met het moment dat je op die lange saaie monotone turnpike terug naar Orlando rijdt. Ik zou persoonlijk wachten totdat je jezelf fit genoeg voelt om zo'n lange dag aan te kunnen. En dat is voor de meeste mensen niet de eerste dag van de vakantie. Je praat al snel over 8 uur in de auto plus de tijd die je in de Everglades en eventueel Miami wilt spenderen. Ik zou persoonlijk een overnachting inplannen. Dat geeft je wat meer rust. Maar zoals je zelf al aangeeft, ieder heeft er zo zijn eigen kijk op. JKG 22 augustus 2010, 13:48 Ik denk niet dat je na een dag reizen ook nog eens dat zou trekken. Het is inderdaad een 8 uur rijden en dan moet je nog dingen doen. Daarbij is het vroeger donker dan in NL.... nee, lekker een overnachting ergens plannen in Zuid-Florida is dan denk ik raadzaam. De eerste dag ga ik altijd lekker acclimatiseren daar... rustig aan mn rommeltjes opbergen, een Wal-Mart bezoeken, het zwembad in.. niet teveel doen. En vroeg wakker op de eerste dag? Ik nie, pas rond 9 a 10u ofzo ga ik ontbijten en de dag beginnen, dus dat geldt niet voor iedereen. :mrgreen: Nijntje 22 augustus 2010, 16:31 Tja, iedereen is natuurlijk anders. Maar ik spreek uit ervaring met het op en neer rijden naar Miami. Ik zou het idd niet doen de eerste dag, daar je op de terugweg echt neigingen gaat krijgen in slaap te vallen achter het stuur, zelfs als je al volledig uitgerust bent! Hoe lekker het rijden ook is in Florida, het is niet super boeiend! Zelf ben ik alleen op en neer geweest en dat vond ik al heel zwaar en lang duren. Als je dan ook nog eens een excursie gaat doen denk ik dat het een latertje gaat worden. Neem lekker een overnachting en doe de ene dag Miami en de andere dag de Everglades. Succes met beslissen... r.teeuwsen 22 augustus 2010, 19:18 Tjonge, ik heb altijd mega energie als ik weer in het vertrouwde Florida ben, onderweg lig ik meestal 70% van de vlucht te slapen, dus de eerste dag ben ik echt top fit... maar ik reis ook bijzonder veel dus misschien ligt het daar wel aan. Maar zo te lezen geldt dat niet voor een ieder ;-) Bosevents 22 augustus 2010, 21:45 ik slaap ook in het vliegtuig (dankzij mijn huisarts hahahaha) corrus 22 augustus 2010, 21:51 Ik slaap in vliegtuigen zonder hulpmiddelen... Zowel op de lange intercontinentale als de binnenlandse vluchten... Guus 22 augustus 2010, 23:49 de eerste dag ben ik echt top fit... maar ik reis ook bijzonder veel dus misschien ligt het daar wel aan. Maar zo te lezen geldt dat niet voor een ieder ;-) We zijn nu eenmaal niet hetzelfde. Gelukkig maar, want anders zouden we allemaal dezelfde dingen doen op hetzelfde moment. Nijntje 23 augustus 2010, 08:23 Goh, ik zou willen dat ik kon slapen in een vliegtuig. Is me slechts 1 keer gegund, toen ik een gratis upgrade naar businessclass kreeg. Economy en economy plus is het me nog nooit langer dan 15 minuten gelukt, helaas..... rob gertsen 23 augustus 2010, 09:29 Ik ben 2 weken geleden vanuit Miami naar Orlando gereden via de Turnpike. Je doet er toch zo'n uurtje of 4 over. Wil je dat in één dag heen en weer doen zit je 8 uur in de auto. Volgens mij maakt het niet uit of je in het vliegtuig slapen kunt of niet want het is gewoon niet te doen. Als je er fysiek wel toe in staat bent; wat voor een tijd heb je dan nog over iets te gaan zien of doen? Mindcrash 23 augustus 2010, 09:33 Oke goed om te horen. Ik ben erg benieuwt hoe we het daar dan gaan hebben. Nog een vraag, op de site van het Everglades Safari park staat dat een airbout tour 23 dollard kost. Prima prijs maar wordt er ook een entree voor het park zelf gevraagd? Dus los van de airbout tour?? Groetjes Wij zijn ook in dit park geweest. Die 23 dollar zijnn voor de airboatride en voor het park. na de airboat ride kan je zo het park in lopen. verwacht er niet te veel van, het zite er allemaal een beetje verwaarloosd uit! Maar voor 3 dolar mag je wel een baby alligator vasthouden. En kijk uit voor de jungle walk en langs het water bij de airboats. want die alligators zitten overal. Bosevents 23 augustus 2010, 11:51 Slapen lukt dus mij ook nooit maar met een licht slaaptabletje van mijn huisarts gaat het altijd prima. :) Dit jaar waarschijnlijk op de heenweg niet (we gaan om 14.00uur) anders slaap je s' nachts weer niet :) kathy 23 augustus 2010, 12:15 Hallo allemaal, Leuk dat het zo'n discussie heeft opgeleverd. We hebben besloten om "Het" de eerste dag te gaan doen. Bij onze andere Amerika reizen plannen we de eerste hele dag ook lange ritten / lange dagen dus.. 14 September vliegen we landen al om half 5. We gaan de boel inruimen, even wat eten, slapen. Rond half 6 's ochtends in de auto dan moeten we toch 11 uur de Everglades tour kunnen doen. Rond 2 uur in de middag een rondrit Miami kunnen doen en tegen 4 of 5 uur weer op weg zijn naar Orlando. Eten mee in de auto voor de heen reis. 's Avonds een keer op ons gemakkie stoppen onderweg voor wat te eten. Rond 11 uur weer op de kamer. Ontbijtje staat dan voor de dag daarop pas om 10 uur gepland.... Bedankt allemaal. Kathy ps deze discussie ben ik ook gestart op het Orlando forum van tripadvisor en daar zijn ze toch wat huiverige voor de hele onderneming. Zou dat dan toch in verschil in Amerikanen en Nederlanders zijn ?? Guus 23 augustus 2010, 12:25 ps deze discussie ben ik ook gestart op het Orlando forum van tripadvisor en daar zijn ze toch wat huiverige voor de hele onderneming. Zou dat dan toch in verschil in Amerikanen en Nederlanders zijn ??Niet om het een of ander maar als ik de reacties zo lees dan zijn er ook op dit forum niet zo heel veel mensen te vinden die je dit aanraden. [verwijderd] 23 augustus 2010, 12:52 Op de terug weg loert het meeste gevaar voor jullie, de weg is nogal eentonig en normaal al slaapverwekkend laat staan als je moe bent. Ik zou maar zorgen voor een goede dosis koffie om wakker te blijven gedurende de terug reis. beccie25 23 augustus 2010, 12:54 hoi kathy de discussie is inderdaad erg interessant en leuk om te volgen zoveel verschillende mensen en zoveel verschillende menningen, dat is het leuke maar ook het lastige natuurlijk van een forum. overal op dit forum is te lezen dat het jammer is om voor 1 dag naar miami uit orlando te gaan, omdat er zoveel te zien is, en dan oook nog in combi met de everglades. idd een hele onderneming, maar tja, als jij dat wil, wie zijn wij om je tegen te houden. ik begrijp dat wanneer je met een kort tijdsbestek zit en je toch zoveell mogelijk wilt zien, dat je dan concessies doet. Zou ik ook doen ;-) iedereen heeft zijn eigen prioriteiten en vind het echt heel stoer dat je toch een dag naar miami en everglades gaat, terwijl je in orlando zit. dus ik vind het helemaal leuk en ben benieuwd hoe het bevalt! Je gaat het in ieder geval een gedeelte zien. de andere discussie. ik kan ook niet slapen in het vliegtuig en voor mij zou het echt waardeloos zijn, zoveel te rijden op de dag erna, alhoewel wij zelf de dag na onze vlucht ook naar miami gaan, alleen wij hoeven alleen heen en daar de boel ontdekken want hebben daar een hotel. maar slapen in het vliegtuig? maakt niet uit hoe lang de vlucht of hoe laat, zelf een reis van 24 uur (zambia met 3 keer overstappen) ik slaap niet. helaas :-( PENPE 23 augustus 2010, 14:00 Op de terug weg loert het meeste gevaar voor jullie, de weg is nogal eentonig en normaal al slaapverwekkend laat staan als je moe bent. Ik zou maar zorgen voor een goede dosis koffie om wakker te blijven gedurende de terug reis. Ook ik voelde me op een dagtrip naar Miami langzaam wegsukkelen achter het stuur. Maar zo'n dagtrip naar Miami is veel te kort ten opzichte van de tijd die je nodig hebt voor de heen- en terug rit, en ook zie je dan veel minder. En zoals Jeroen al zegt is de Turnopike zeer eentonig. Wij doen het volgende maand anders, wij hebben een overnachting geboekt in Fort Lauderdale zodat wij er een 2-daagse trip van maken. Lekker relaxed en je loopt dan niet de hele tijd op je horloge te kijken omdat je bijtijds weer terug wilt rijden. Wij vertrekken lekker vroeg vanuit onze villa en gaan dan helemaal binnendoor via de Hwy27, dan is het ook maar een kleine 4 uur rijden maar langs de '27' kun je ook wat meer pauzes inlassen en hier en daar rondkijken. De volgende avond vertrekken wij dan weer rond 18:00 en zijn dan weer redelijk bijtijds in onze villa terug zdat het geen nachtwerk wordt. En met een beetje zoeken op expedia.com kom je best leuke hotelaanbiedingen tegen... Groetjes, Pieter & Petra kathy 23 augustus 2010, 17:55 Bedankt weer voor de reacties. Het gaat niet over tijd hebben om in zuid Florida te overnachten want die hebben we wel maar wij zijn geen steden mensen, willen er zo kort mogelijk blijven. Dus voor de steden is een snelle (vaak georganiseerde) stadtour voor ons voldoende. De Everglades is een heel ander verhaal, dat is waarschijnlijk een prachtig natuurpark wat eigenlijk een langer bezoek verdient dan een paar uur. Voor nu willen we even een snelle blik werpen op de Everglades waarna we er misschien in een latere reis wat langer voor uit trekken. Het rijden op een saaie weg, als we moe zijn, ja dat is oppassen geblazen maar wij kunnen allebei rijden en als de een rijdt blijft de andere wakker. Zijn we allebei moe/slaperig, dan zetten we de auto altijd een uur of anderhalf langs de kant om wat te slapen. We hebben nooit haast om ergens te komen. Het idee om twee dingen in één dag te doen is eigenlijk ontstaan doordat ik een georganiseerde dagtrip langs zag komen vanuit Orlando, via de Everglades naar Miami met een rondrit en een bezoek aan South Beach met een bus !! Dus qua tijd is het te doen....we gaan het gewoon doen en gaan er van genieten. Lukt de terug weg helemaal niet meer dan kunnen we altijd nog ergens een motel opzoeken. Nog 22 nachtjes slapen... but who's counting ! Dr. Phlox 23 augustus 2010, 19:31 Wij hebben in 2004 ook vanuit Orlando in een dag Miami bezocht en daarna een Airboat tocht gedaan bij Billie Swamp. Voor een indruk zou je ons verslag van 2004 kunnen bekijken. Het gaat dan om dag 6 Grz en een fijne vakantie. Ton kathy 23 augustus 2010, 20:26 Hallo Dr Phlox, Aha, ben blij dat ik toch niet de enige "gek" ben die denkt dat het wel kan op één dag ! Leuk om de ontwikkelingen in je reizen en reisverslagen te lezen. Wat een onderneming om met drie kinderen een hele maand naar Florida te gaan maar wat een fantastische herinnering heb je hen (en jullie zelf ook natuurlijk) daarmee gegeven ! Bedankt voor je reactie. Kathy carmen1988 24 augustus 2010, 21:03 @ Mindcrash Oke Thanks voor de info. En ik zal dan bij de jungletrail goed de ogen open houden :D Lisette 1 september 2010, 19:11 Wij zijn in januari naar een stukje in de Everglades geweest, genaamd 'Shark Valley'. Dit is een loop van ongeveer 20 kilometer, wat je op de fiets kan doen of met een tram (fietsen zijn daar te huur voor $7,25 per uur), daarnaast moet je toegang voor het park betalen ($10 per auto). Toen wij daar waren, hebben we iets van honderd alligators gezien, die gewoon langs het fietspad liggen. Vond het een heel bijzondere ervaring om daar zo langs te fietsen! Voor meer info zie deze website (geen officiële website, staat echter wel veel info op): http://www.angelfire.com/fl3/SharkValley/ of type 'Everglades Shark Valley' in op google. Veel plezier! natascha666 30 september 2010, 20:14 Hoi Hoi, Is er misschien een site van Everglades Safari Park en die andere dat aligator park? Ben eens benieuwd wat de prijzen en welke de beste wordt gevonden of is nog een totaal andere die helemaal top is??? =P~ Bedankt alvast weer voor juliie tipjes :D pumi1000 1 oktober 2010, 08:08 http://www.everglades.com/ in de buurt van Homestead (kortingsbon printen) http://www.evergladessafaritours.com/ op deze weg liggen er 3 naast elkaar. Dr. Phlox 1 oktober 2010, 12:57 http://www.nps.gov/ever/planyourvisit/svdirections.htm Shark Valley Grz Ton Riverwood 1 oktober 2010, 15:51 Wij hebben in februari j.l. in Shark Valley veel vogels gezien, waarbij volgens onze gids zeldzame vogels, maken elk jaar deze tour en het is elk jaar weer bijzonder, liever niet in het weekend gaan want dan kan het erg druk zijn met de tours. Neem drinken mee op de tour, kan erg warm zijn met name als je de uitkijktoren bezoekt, halverwege de tour. Winkeltje van het natuurpark zijn een bezoekje waard. Groetjes Henke. natascha666 1 oktober 2010, 16:19 thanx! hier hebben we zeker wat aan...:-) kathy 2 oktober 2010, 23:49 Hallo allemaal, Nu we weer terug zijn van onze "magical" vakantie wil ik nog even een up date geven over onze dagtocht naar de Everglades en Miami. We zijn de eerste dag niet gegaan, eerst wat uitgerust van de reis en wat zaken geregeld voor het verdere verblijf. De tweede dag zijn we om 6 uur weggegaan vanaf Disneyworld. Na 1 staande ontbijt pauze en 1 "koffie" pauze waren we om 10.30 uur bij de balie van gatorpark in zoetwater Everglades. Hier hebben we een airboat ride gedaan en inderdaad alligators gezien. Toen op ons gemakkie via een binnenweg naar Miamibeach / Southbeach gegaan. We waren net te laat voor de 1 uur tour met Ducktours dus even rond gewandeld langs Southbeach en wat rond gesnuffeld in het Art Deco district. Om 3 uur een toer gedaan van 1,5 uur. Om half 10 's avonds zaten we aan de pizza in Kissimmee ! Hoe noemen ze dat ook alweer.... moe maar voldaan ! Voor ons was dit voldoende, de Ducktour leuk maar verwacht er geen hoogstaande literaire informatie van maar als je een leuke tijd wilt hebben in een open amfibie voertuig op de weg en op het water, dan is het een aanrader. De dag erop gewoon uitgeslapen, een ontbijtje met Mary Poppins gedaan en van de rest van onze vakantie genoten. koenkamphuys 6 oktober 2010, 18:13 Kathy, voor een volgende keer zou ik je toch adviseren meer tijd in de Everglades door te brengen. De airboot is niet echt de manier om het gebied nou goed te zien: er zijn volop mogleijkheden om de natuur van veel dichterbij en veel intenser te zien. Je schreef in een eerdere post al dat steden niet zozeer je ding waren maar natuurgebieden wel. Na een aantal 'uitstapjes' naar de Everglades - voor mij altijd 3 uur rijden en altijd binnendoor, heb gewoon geen andere keuze - ben ik erg onder de indruk geraakt van de veelzijdigheid van het gebied. En dan staan Shark Valley en Flamingo nog altijd op mijn verlanglijstje. Bergen tips vind je op het everglades-topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=303). jetje 26 november 2010, 15:35 Hi, Wij willen tussen kerst en nieuw naar de everglades gaan. Wanneer wij die tramreis bij Shark Valley willen maken,kunnen wij daar dan alleen over die "beruchte'loop road komen of is er ook een gewone verharde weg naar toe? theovg 26 november 2010, 15:48 Gewoon over de verharde weg highway 41 je ziet vanzelf de afslag. Riverwood 26 november 2010, 18:10 In het weekend kan het erg druk zijn, ook is het mogelijk op bepaalde tijden te reserveren voor de rit, wij vinden het geweldig en bezoeken elk jaar de Shark Valley en elk jaar is anders. Groetjes Henke. sybgo 26 december 2010, 13:50 Hallo Forumlezers, we willen in april 2011 de everglades bezoeken, dit hebben we ingepland tussen ons bezoek aan orlando en Key west. Maar is er meer dan everglades city? Het gebied is zo groot zo dat wij ons kunnen voorstellen dat er meerdere locaties zijn (met name richting Miami) vanwaar we de everglades kunnen bekijken. Wie heeft hier ervaring mee? groetjes Sybrand en Gonnie Don Fernando 26 december 2010, 19:41 vlakbij Key Largo kan je ook de everglades op, dan hoef je niet eens om te rijden. edit: google wees me de goede richting uit, Everglades national park bij Homestead http://www.nps.gov/ever/index.htm sybgo 2 januari 2011, 13:28 Hey Don, Thanks! Dit geeft een nieuw inzicht. We hebben onze plannen kunnen maken en zelfs een overnachting in Florida City geboekt, de volgende dag door naar Key West. Sybrand koenkamphuys 13 januari 2011, 20:03 't Is niet helemaal Everglades meer, d.w.z. niet meer het Everglades National Park, maar toch. Iemand bekend met de W.J. Janes Memorial Scenic Drive? Ik heb 'm hoog op mijn verlanglijstje staan! De route begint bij Copeland ten westen SR 29, wat ten noorden van de kruising met US 41, en loopt door het Fakahatchee Strand State Preserve (http://www.floridastateparks.org/fakahatcheestrand/). Dit moerasbos (hammock), is ooit nog een houtkapgebied geweest maar zodanig is hersteld dat het de rijkste flora herbergt van heel Florida: Its groves of native royal palms are the most abundant in the state and the ecosystem of the Fakahatchee Strand is the only place in the world where bald cypress trees and royal palms share the forest canopy. It is the orchid and bromeliad capital of the continent with 44 native orchids and 14 native bromeliad species.Bij het bezoekerscentrum, vlakbij Copeland, is een boardwalk, verder loopt de weg in westelijke richting over een van de voormalige spoorbaantjes die dienden voor de afvoer van het hout en die het gebied nog doorkruisen. De weg komt uit in een ander gebied, het Picayune Strand State Forest (http://www.fl-dof.com/state_forests/picayune_strand.html), ooit bedoeld en verkaveld als een gigantisch huizenbouwproject maar na falikant mislukt te zijn, nu teruggegeven aan de natuur. Ik heb voor mezelf een route uitgestippeld die uiteindelijk in Naples eindigt; maar ik vroeg me af of iemand hier al eens geweest is en wat de ervaringen zijn. Als ik de route heb gedaan, waarschijnlijk deze zomervakantie, zal ik in dit topic uitgebreid verslag ervan doen. els78 17 januari 2011, 10:04 Is er iemand die ervaring heeft met een tocht (wandelen of varen) door de Everglades? Ik wil graag twee dagen avontuurlijk in de Everglades doorbrengen en 1 nacht overnachten. Heeft iemand dit al eerder gedaan? Is het mogelijk zonder gids te doen? En waar hebben mensen geslapen??? Of kent iemand goede georganisserde tochten. Ik ben best sportief en wil veel van de natuur zien. Bedankt!!! Michael66 17 januari 2011, 15:39 Hoi Els, Ik heb je vraag toegevoegd aan het onderwerp over de Everglades wat al langer bestaat (daar ben ik Moderator voor). Hierin staan al heel wat (on)mogelijkheden en tips van andere forum-leden. Misschien heb je er wat aan. En als je vragen hebt ... brand maar los! :!: moonlight91 28 januari 2011, 12:21 ook wij gaan naar de everglades oa een bezoek aan shark valley brengen we willen graag een airboat ride maken , afgelopen jaar is dat op boggygreek zo goed bevallen, dat we dit zeker niet willen missen nu begrijp ik dat je op in de everglades zo`n beetje overal wel een airboat ride kunt doen.. maar waar is het volgens de kenners het mooiste gedeelte we hoeven niet noodzakelijk allerlei shows ed erbij te doen liesmarc 28 januari 2011, 13:09 Hallo Allemaal, Wij maken in april/mei een rondreis florida met onze dochter van 6. Uiteraard doen we ook de everglades aan. Ik kom overal Shark Vally, Alligator Farm en Everglades safaripark tegen. Welk park is het meest geschikt voor een zesjarige of maakt het niet uit? Liesbeth Dr. Phlox 28 januari 2011, 14:37 Hoi Liesbeth, Lees ons reisverslag (http://www.t-damen.nl) eens van Florida 2008 dag 03 We hebben die dag zowel Everglades safaripark als Shark Vally gedaan. Onze dochter was toen ook 6 jaar en vond het wel leuk. Grz Ton koenkamphuys 28 januari 2011, 20:16 nu begrijp ik dat je op in de everglades zo`n beetje overal wel een airboat ride kunt doen.. maar waar is het volgens de kenners het mooiste gedeelte Ok. Everglades (het hele gebied, niet speciaal het nationaal park) bestaan grotendeels uit drie landschappen. 1. Meest bekend is de 'river of grass', een (erg) natte prairie, vegetatie vooral gras. Landschap is vrij kaal maar erg geschikt voor een airboat ride. Globaal het midden en oosten van de Everglades; bijv het meer oostelijke deel langs US 41. 2. Langs de kust vind je de mangroven. Bosjes bomen/struiken op stelten die tegen zeewater kunnen met getijden kunnen en daartussen water. Ook in dit gedeelte kun je met een airboot varen. Bijvoorbeeld: Everglades City. 3. de zgn. hammocks: moerasbossen waar de belangrijkste boomsoort de moerascypres is. Dicht begroeid en weinig geschikt voor airboten. Zelf vind ik dit het meest indrukwekkende gedeelte van het gebied. Grootste aaneengesloten gebied is Big Cypress National Preserve (westelijk deel US 41, oostelijk van State Road 29, en Fakahatchee Strand State Preserve (westelijk van State Road 29). Alledrie de landschappen hebben een zeer rijke flora en fauna. Hou er wel rekening mee dat een airboot nogal wat lawaai maakt en dus niet het meest geschikt is voor het spotten van vogels, alligators, herten en andere wildlife. Veel mensen vinden de manier waarop de airboot vaart wel spectaculair, dat kan een reden zijn om dit te gaan doen (zelf heb ik daar niet zoveel mee). Binnen het Everglades Nationaal Park mag niet met de airboot worden gevaren. Langs US 41, aan de grens van het nationaal park, wel. Vandaar dat daar veel airboat rides worden aangeboden. Is er iemand die ervaring heeft met een tocht (wandelen of varen) door de Everglades? Ik wil graag twee dagen avontuurlijk in de Everglades doorbrengen en 1 nacht overnachten. Probeer deze site eens: http://www.everglades.national-park.com Je vindt er o.a. informatie over de mogelijkheden tot kamperen. Familie van mij heeft in Flamingo wel eens een bootje gehuurd (was iets avontuurlijker dan ze gewild hadden want de motor hield ermee op en daar dobberden ze dan stuurloos tussen de alligators). In Flamingo is ook een campground, dus zou dat een aardig startpunt kunnen zijn voor je. Flamingo is alleen te bereiken vanuit Florida City, ten zuidoosten van Miami dus in een rondreis moet je het wel goed plannen. Wandelen is er ook mogelijk (en op nog heel veel meer plekken). Hou er rekening mee dat het erg warm kan zijn en dat de muggen je helemaal op zullen vreten - vooral in het regenseizoen. Neem voldoende water en een antimuggenmiddel met een hoog percentage DEET mee. Is in Amerika beter te krijgen dan hier. De kans op duizend muggenbeten is 1000 keer groter dan een hap van een alligator. Het is verbazingwekkend wat een suffe beesten dat eigenlijk zijn (al is voorzichtigheid wel geboden, want gevaarlijk blijven ze). ConQuestador 29 januari 2011, 10:39 Begin juni gaan wij ook een dagje Everglades doen. Het plan dat ik na het lezen van dit topic gekregen heb is het volgende: Vanuit Orlando rijden we gedurende een dag naar Everglades city (via Fort Meyers en Naples) waar we dan overnachten (of kunnen we beter overnachten in Naples?). De volgende dag dan zo vroeg mogelijk de deur weer uit om eerst een airboat ritje te maken, na heel veel gelezen te hebben lijkt mij de tour van captain doug het mooiste. Ik heb de indruk dat je dan voornamelijk in een mangrove omgeving zit in plaats van graslanden, dit lijkt mij persoonlijk een stuk indrukwekkender. Ik heb begrepen dat de kans om dan aligators te zien wel een stuk kleiner is maar dit neem ik voor lief aangezien dit later wel komt (zie vervolgstukje). Na deze airboatrit wil ik doorrijden naar sharkvalley om daar de "tramtour" te doen, wat ik begrepen heb is dat je hier nog erg veel "wildlife" en dus ook gaters te zien krijgt. Aan het einde van de dag rijden we dan door naar key west. Volgens mij is dit allemaal erg goed te doen op 1 dag en dan hebben we ook wel zo'n beetje zoveel mogelijk van de Everglades gezien in 1 dag. Klopt dit, of zijn er nog dingen die we nu "gemist" hebben? Riverwood 29 januari 2011, 11:00 In de weekenden kan het erg druk zijn voor de tour er zijn mogelijkheden om te reserveren en vergeet geen water mee te nemen, automaten bij vertrekpunt van de tram, ook een bezoekje aan de winkel is de moeite waard. P.S. voor vogelliefhebbers ook een mooie tocht. Groetjes Henke. liesmarc 30 januari 2011, 17:41 Hallo Ton, Dank voor jullie leuke reisverslag en alle tips. Ik krijg er nu al zin in. Groet, calimero 3 maart 2011, 19:22 @ConQuestador; Houdt er rekening mee dat je naar key west lang onderweg bent. Wij reden van key west naar Fort meyers en hebben daar ruim 6 uur over gedaan en nergens gestopt bij bijzienswaardigheden. Hebben vanuit miami de everglades een volle dag bezocht. Op de key's ligt de gemiddelde rijsnelheid niet al te hoog meestal rond de 40 mile per uur. Dus dan gaat het niet zo snel. Als je overdag de glades gaat bezoeken moet je rekening er mee houden zeer laat op key west aan te komen en dat je ook moe bent van alles wat je hebt gezien en de temp. in de everglades. koenkamphuys 4 maart 2011, 06:02 en dan hebben we ook wel zo'n beetje zoveel mogelijk van de Everglades gezien in 1 dag. Klopt dit, of zijn er nog dingen die we nu "gemist" hebben? Binnen een dag is dit inderdaad wel het maximaal haalbare. Of je wat gemist hebt? Ja, het derde landschap van de Everglades, naar mijn mening het mooiste ook, het moerasbos ("hammock"). Maar dat is niet per airboot toegankelijk. Er zijn, ten opzichte van de twee andere landschappen, relatief weinig mogelijkheden om dat gebied te verkennen. De "loop road" is in dit topic al een aantal keer voorbijgekomen, die legt over een grote afstand het moerasbos bloot maar het is een vreselijk slechte zand- en kuilenweg, 's zomers een grote poel met plassen en hele stukken onderwater, en je huurauto is er niet verzekerd naar het schijnt. Ik wil binnenkort een ander deel van dat gebied gaan verkennen, of dat beter begaanbaar is en evenveel biedt. Dus ik denk dat als je een dag hebt uitgetrokken voor de Everglades, dat je wel de goede keuzes hebt gemaakt. Maggie55 9 maart 2011, 19:10 Wij willen in Florida de Everglades bekijken. Hoe lang moeten we hier voor uit trekken? 1 of 2 dagen? En welke route? We komen vanuit miami en gaan daarna door naar Naples en de kust. Dus langs de tamiami route komen we sowieso denk ik. (shark valley doen?) Maar het onderste deel van het park, richting Flamingo, is dat een aanrader? Misschien wat korte trails lopen? Zit te twijfelen als we eerst het onderrste deel doen, dan een overnachting moeten doen op de camping of dat we daar aan een ochtendje wel genoeg hebben en dus de middag bovenlangs doorrijden? Iemand tips? carmen1988 9 maart 2011, 19:17 Misschien kan je de topic Everglades eens doorlezen staat heel veel info in van mensen die je voor gingen. Ook veel informatie en ervaringen over Shark Valley Greetz <<Moderator Michael66: Vandaar dat ik de vraag ook daarheen verplaatst heb;)>> ConQuestador 10 maart 2011, 15:27 @calimero; Bedankt! We hebben inmiddels besloten een hotel te gaan boeken op Key Largo, dus de rit is dan van Naples naar Key Largo, en de volgende dag rijden we door naar Key West waar we dan nog 1 overnachting doen voor we naar Miami gaan. Rune 11 maart 2011, 18:18 Ik ben meerdere malen langs de Tamiami geweest en elke keer keek ik mijn ogen uit. Al die Gatorkoppen in het water. De Shark Valley ben ik ook geweest op de fiets en als je de tijd neemt en af en toe stilstaat langs het riviertje kun je een hoop beesten ontdekken. Vooral veel vissen. Dat was wel een paar jaar geleden. Tegenwoordig schijnt er een Pythonplaag te zijn. Ik zou er wel graag eentje willen zien, al schijnen ze het hele ecosysteem te verknallen. Nou heb ik de hele Everglades topic doorgelezen. Kan ik zonder brokken rond half juni met mijn Intermediate Pontiac de Loop Road doen? (of het verstandig is laat ik even in het midden) Wat kan ik verwachten. Plassen en plassen water en diepe kuilen? Ik ben gek op natuur en beesten en wat ik zo gelezen heb, is die Loop Road wel een mooie plek. We overnachten trouwen bij Port of Islands resort. Een tour met captain Doug lijkt me ook heel leuk. Maar hoe is Marco Island? Veel natuur? Riverwood 11 maart 2011, 22:15 De pythonplaag is zeer ernstig en regelmatig wordt er een oproep in de Orlando Sentinel gedaan s.v.p. geen slangen van welke soort dan ook uit te zetten in de natuur en met name in De Everglades. De Everglades is een bron van zorg met name de waterstand en men vreest dat er over 40 jaar geen Everglades meer zijn. Groetjes Henke. Teleton 12 maart 2011, 09:41 Ik Kan ik zonder brokken rond half juni met mijn Intermediate Pontiac de Loop Road doen? (of het verstandig is laat ik even in het midden) Wat kan ik verwachten. Plassen en plassen water en diepe kuilen? Tsja, juni is, met juli, de natste maand. De kuilen zijn al door meerdere forumleden besproken, het zij hier, hetzij in hun reisverslag. Of ze vol water staan? Goeie vraag......;) Maar kenner en liefhebber Koen rijdt hem, dacht ik ook zonder 4W-drive maar die hoeft geen verantwoording aan een verhuurder af te leggen. . Brokken voorspellen blijft een hachelijke zaak; het leven is vol verrassingen! Er is er maar één die voor de schade opdraait en dat ben je zelf. Over de kleine lettertjes in het huurcontract is al genoeg gezegd, denk ik. Rune 12 maart 2011, 10:20 Ik heb op het forum hier niks kunnen vinden over de Birdon Road. Dit is een weggetje naar/langs het Swamp education center. Weet iemand of dit in de maand juni wel een betere weg is dan de Loop Road? koenkamphuys 12 maart 2011, 11:06 Kan ik zonder brokken rond half juni met mijn Intermediate Pontiac de Loop Road doen? (of het verstandig is laat ik even in het midden) Wat kan ik verwachten. Plassen en plassen water en diepe kuilen? 't is nou niet de meest handige tijd die je hebt uitgekozen. Juni en juli zijn de natste maanden. Ik ben zelf in december geweest, het had al dagen niet geregend en met mijn auto - een wat laag model sedan - was de rit om het mooi te zeggen een uitdaging. Ik heb meermalen tot aan de bodemplaat volop in het water gestaan en de uitlaat heeft ook een aantal keer luidruchtig over de grond geschraapt. Als de boel echt over langere stukken onder water staat, heb je twee problemen: je kunt in de blubber vast komen te zitten, en je kunt door de plassen de kuilen niet zien, waardoor je ze niet kunt ontwijken, met als gevolg kans op schade aan de onderkant van je auto. Je hebt echt een goede 4wheel drive nodig om in het regenseizoen er doorheen te komen. Zo niet: niet aan beginnen en het avontuur uitstellen tot het droge seizoen. In de droge tijd zie je trouwens ook veel meer alligators. Birdon Road. Dit is een weggetje naar/langs het Swamp education cente Als het "de" toegangsweg is naar een toeristisch punt, dan wordt-ie beslist onderhouden. Dat is namelijk een beetje het probleem met Loop Road: het gaat van nergens naar nergens en komt nergens langs. .De Everglades is een bron van zorg met name de waterstand en men vreest dat er over 40 jaar geen Everglades meer zijn. Gelukkig zijn er ook positieve dingen te melden. Zo is een enorm gebied rondom US 27, te zuiden van Lake Okeechobee, door de federale overheid opgekocht om als water management gebied te gaan fungeren. Hiermee hoopt men enerzijds droogte in Florida beter te kunnen ondervangen en anderzijds de Everglades te beschermen. Rune 12 maart 2011, 16:07 ok Kamphuys...je hebt me overtuigd zal een andere keer maar dapper moeten doen bedankt voor je reactie Rune 26 maart 2011, 20:39 Ik heb een nieuw vraagje over de everglades. Ik ga zo'n heel klein opvouwbaar hengeltje kopen. Normaalgesproken heb je voor vissen op zee geen vergunning nodig. Correct me if i'm wrong maar in Nederland is dat het geval. In de Everglades overnachten we komende zomer in Port of Islands Resort nabij Naples aan de Tamiami. Ik vroeg me dus af of je wel een vergunning nodig hebt als je je hengeltje uitgooit in de Marina al daar. Iemand? angelique100 28 maart 2011, 13:48 Op pagina 23 # 230 zie je wat fotos van hoe de loop road eruit ziet in Juli, wij doen hem ieder jaar in juli/aug (met minivan of SUV) en tot nu toe is het altijd goed gegaan. Al denken we steeds... dit moeten we eigenlijk niet doen, maar ja het is zo leuk, de kans is denk ik wel vrij groot dat het een keer mis gaat en we mogen betalen,...:-\" Verstandig NEE Leuk JA Riverwood 28 maart 2011, 17:57 @ Rune In Naples heb je een vergunning nodig zie www.napleschamber.org dan naar lifestyl, fishing. Groetjes Henke. Rune 2 april 2011, 19:38 betekent dit dat je overal in florida een vergunning nodig hebt als je vanaf het strand/pier gaat vissen? paull 23 april 2011, 22:46 dag alle we maken tijdens onze vakantie ook een blits bezoek aan de everglades wie geeft ons wat hints, aangaande de dingen die we zeker niet mogen missen hierbij, we hebben maar een dag hiervoor voorzien we weten alvast dat we een propellorboot gaan inhuren , maar waar kunnen we deze het best huren, de beste lokatie aldaar bedoel ik verder zijn er nog vele bezoeken mogelijk , kunnen jullie me vertellen wat zeker een bezoek waar is zijn er ook beperkingen wat een camper aangaat bij deze bezoeken graag jullie reactie paull <<Moderator Michael66: Toegevoegd aan bestaand onderwerp>> Teleton 24 april 2011, 16:18 ...we hebben maar een dag hiervoor voorzien. we weten alvast dat we een propellorboot gaan inhuren , maar waar kunnen we deze het best huren, de beste lokatie aldaar bedoel ik.. Tsja, wat is de moeite waard? Misschien kan je eens wat reisverslagen van Florummers lezen die door de Everglades hebben rondgetourd? Zo krijg je een idee wat er zoal te zien en te doen is en dan kan je wat gemakkelijker zelf je keuze maken. De Everglades is het grootste Nationale park in Florida en het staat qua grootte op de derde plaats in de VS. Het park is ongeveer 2400 vierkante mile groot, pakweg 4000 vierkante kilometer. Als je er een dag voor uittrekt, zal je toch heus zelf keuzes moeten maken. De route die je rijdt, zal voor een belangrijk deel die keuzes bepalen. Misschien kan je zelf eerst bepalen wat je wil zien, en dan je route kiezen? Of werk andersom, kies je route en bekijk zelf de mogelijkheden! Heb je zelf de site van het Nationale park (http://www.nps.gov/ever/index.htm)al eens doorgespit? Hier vind je ook de 'minder leuke' maar onmisbare weetjes voor het natte seizoen, de insecten, de kleding die wordt aanbevolen etc. Als je het hoofdstuk Things to do (http://www.nps.gov/ever/planyourvisit/things2do.htm) leest, wordt de keuze ook al weer iets gemakkelijker, hoewel je ook daar zult lezen dat een dag natuurlijk te weinig is, zodat je keuzes zult moeten maken. En als je dit topic terugleest, vind je ook leuke tips. Dus aan de slag, voorpret kost niets en het maakt dat je straks goed beslagen ten ijs komt. Have fun! paull 24 april 2011, 19:05 dank u teleton we gaan ons verder verdiepen bedankt voor uw reactie paull koenkamphuys 25 april 2011, 09:50 Loop Road is sinds maart 2011 afgesloten voor een grote opknapbeurt. Een stuk van 12 mijl wordt opnieuw van buizen onder de weg voorzien en opnieuw 'verhard' met gravel. Het project gaat 13 maanden duren. http://www.nps.gov/bicy/planyourvisit/loop-road-updates.htm MiSsSherry 26 april 2011, 20:00 Wij zitten 2 dagen in Miami Beach en 1 dag op Key West. Vanuit Key West gaan wij naar Fort Myers. Ergens daar tussen in willen wij graag naar de Everglades (airboattour en/of tramtour). Wanneer kunnen wij dit het beste doen? Essie72 18 mei 2011, 10:52 Ok, hele forum afgesnuffeld voor goede tips. Ga dus ook niet vragen wat de beste plek is etc:grin: Mochten we gaan dan lijkt me een airboattour bij het Everglades Safaripark en daarna eventueel de tramtour bij Shark Valley een leuke optie om te doen vanuit Miami. Vroeg vertrekken daar, zodat je nog een beetje op tijd bent. Vroeg op de dag, nog niet te heet. Het enige dat mij echt doet twijfelen (en wellicht toch echt weerhoudt) om te gaan zijn de muggen in zo ongeveer de natste maand om te gaan: juli! Bovendien staat het water hoog, dus wellicht ook weinig kans iets te zien. Nu kan ik zelf de muggen misschien nog wel aan, maar we gaan ook met twee kinderen en daarom twijfel ik. Deet kopen en smeren kan natuurlijk altijd, maar als ik zo hier en daar lees dat je toch echt helemaal lek gestoken kan worden in juli... tja, dan weet ik het niet. Maar goed, de kans om een keer de Everglades te bezoeken is natuurlijk wel speciaal. Dus om dat dan weer NIET te doen voor een paar muggen... Twijfel!!! Dr. Phlox 18 mei 2011, 12:00 Mochten we gaan dan lijkt me een airboattour bij het Everglades Safaripark en daarna eventueel de tramtour bij Shark Valley een leuke optie om te doen vanuit Miami. Vroeg vertrekken daar, zodat je nog een beetje op tijd bent. Vroeg op de dag, nog niet te heet. Het enige dat mij echt doet twijfelen (en wellicht toch echt weerhoudt) om te gaan zijn de muggen in zo ongeveer de natste maand om te gaan: juli! Wij hebben in 2008 op 13 Juli de airboattour bij het Everglades Safaripark en de tramtour bij Shark Valley gedaan. We hadden geen last van de muggen en was goed te doen. Zie anders dag 3 van ons verslag van 2008 Gewoon doen. Is een ervaring op zich. Grz Ton Essie72 18 mei 2011, 12:11 Net gelezen, maar er staat toch wel in dat je nog wat extra muggenbulten bent opgelopen :razz: Blijkbaar niet ernstig genoeg om er herinneringen aan over te houden.. haha! Dr. Phlox 18 mei 2011, 13:32 Net gelezen, maar er staat toch wel in dat je nog wat extra muggenbulten bent opgelopen :razz: Blijkbaar niet ernstig genoeg om er herinneringen aan over te houden.. haha! Dat klopt . Het was niet om er over naar huist te schrijven. :-k Maar goed dat ik alles heb vastgelegd. Ik zou gewoon gaan. Grz Ton DNS92 24 mei 2011, 16:48 Ben tot pagina 10 gekomen, maar kan toch echt niet alle 31 pagina's aflezen om antwoord te zoeken op mn vraag.. Misschien ook een hele domme vraag maar ik ben nog maar een newbie (A) Mijn vriend en ik willen een paar uur (1-5) de everglades bezoeken. Klopt het nou dat je manatees EN alligators kan zien? Wij gaan vanaf naples, wat is nou de naam/adres/website van de plekken waar je het best heen kan op de route naples-key west. We willen een airboattrip doen van ongeveer een uur en misschien een show of iets anders waar we dan nog het meeste garantie kunnen krijgen op het zien van de alligators. Mensen noemen wel; the flamingo en andere dingen maar ik heb geen idee wat dat nou voor gebied is en vooral; waar! Sorry als deze vraag al ergens gesteld is! koenkamphuys 25 mei 2011, 06:00 Ik heb nog nooit van een plek gehoord in de Everglades waar je manatees kunt zien. Die houden zich 's winters op in wateren die noordelijker in Florida liggen. Aan de route Naples-Key West heb je werkelijk 1001 mogelijkheden, het is de in dit topic veelbesproken US 41. toornent 25 mei 2011, 07:49 Daar sluit ik me bij aan. Wij zijn nu al een paar keer in de Eerglades geweest, maar hebben nog iets iets met manatees gezien of gedaan daar. Die leven alleen in de Noordelijke wateren van Florida. Dus ik denk dat je een beeje in de war bent Gr. Luke DNS92 25 mei 2011, 20:04 Aan de route Naples-Key West heb je werkelijk 1001 mogelijkheden, het is de in dit topic veelbesproken US 41. Kijk, dit soort dingen zegt iedereen maar ik heb geen idee wat dit nou precies inhoud... De US 41 is geloof ik ( zelfs dat kan ik al fout hebben) een highway die oa van naples -key west gaat, maar.... Waar moet je dan eraf ? Wat staat er op een bord ? want hoe ik het denk zijn de everglades super groot en heb je allemaal verschillende ingangen en bedrijfjes die dingen te doen aan bieden... Dus hoe weet ik nou waar je precies heen moet voor een airboatride van +- een uur en een alligator show/foto op die US 41 route? Als iemand een naam kan noemen van dat bedrijf/gebied/adres? dan kan ik zelf wel via gps de route uit zoeken. Sorry als ik erg dom aan het doen ben! :sad: En dat van die manatees leek mij zelf ook onwaarschijnlijk maar ik geloof echt dat ik dat had gelezen in dit topic! :shock: Nouja, die zie ik wel in seaworld :p Michael66 26 mei 2011, 16:16 Je hoeft niet van de weg af. Het is een heeeel lange provinciale weg met langs de weg duidelijke borden waarop precies staat wat er over xx mile voor attractie / airboatride / alligatorshow of wat dan ook te vinden is. En nee, het is niet dom. Als je er nooit geweest bent is het lastig om zoiets voor te stellen. Wat de anderen hiervoor misschien bedoelen: rijdt gewoon de US 41 door de Everglades en je komt genoeg dingen tegen om te doen. Stop gewoon bij één van die plaatsen onderweg, kijk zelf of het aangebodene je wat lijkt (vraag het aan mensen die er net uit komen, dan heb je de beste/meest verse ervaringen!) en beslis op basis daarvan of je die wilt doen of doorrijdt naar een volgende. Keus genoeg. Teleton 26 mei 2011, 16:30 Als iemand een naam kan noemen van dat bedrijf/gebied/adres? dan kan ik zelf wel via gps de route uit zoeken. Ook met de zoekfunctie vind je veel info op dit forum, kijk bijvoorbeeld maar eens in dit bericht van Natasja L (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=3435&postcount=2). Het is al wat ouder maar de meeste info klopt nog, prijzen zullen aangepast zijn. Maar er zijn veel meer berichten die je vast verder zullen helpen. Ta2 Gerrit 26 mei 2011, 16:32 Ik zou i.i.g. het Visitor Center aandoen, ongeveer halverwege deze Tamiami Trail. Kost niks, hebben veel informatie en er ligt altijd een kudde aligators in de sloot voor de deur. koenkamphuys 27 mei 2011, 05:55 Zie ook de vele posts over Shark Valley in dit topic - eveneens met alligatorgarantie. DNS92 28 mei 2011, 12:25 Bedankt voor de reacties,ook goed om te weten dat er duidelijk aan gegeven staat op borden langs de weg wat er te doen is..! Dat lucht op. We gaan over 2 dagen naar florida dus ben benieuwd! s-ax-y 28 mei 2011, 13:41 Ik had ook geen idee hoe of wat maar gister hebben we hetzelfde stuk gereden en zijn we uiteindelijk bij een goed uitziende airboat tour gestopt. Het water ligt momenteel zo laag dat je alleen rechtdoor een kanaal en stukje op en neer kunt met een airboat maar er was genoeg te zien. Vogels, alli's, schilpadden, vissen, baby alli's... Daarna stukje van Shark Valley ingelopen. Ook weer veel gezien. Loop road was dicht dus gewoon de 41 afgereden. ingetje 1 juni 2011, 18:25 Hey Florida-lovers, We gaan in augustus voor de eerste keer naar Florida, we bezoeken ook de Everglades, maar logeren in Rotonda (dus we komen van de westkust). In de Everglades willen we graag een tour doen met een airboat, ik zag ook iets van een indianendorp? De Safari Tour is wel 3u18min rijden (enkel), is er iets dichter in de buurt van de Westkust waar we naartoe kunnen? simdijk 1 juli 2011, 12:11 Het reisschema is al bijna af! Vanuit Orlando rijden we langs de Oostkust om vervolgens van West Palm beach naar de Keys te rijden. Daar tussendoor willen we nog graag naar de Everglades, maar hoe kom je daar? Wat is qua reisschema voor ons het meest efficient? Vanuit de Keys gaan we een paar dagen naar Miami, maar daar willen we leist nog een paar dagen relaxen, shoppen ed. Wie kan mij helpen? Groetjes Simone Ta2 Gerrit 1 juli 2011, 16:54 Je zou natuurlijk vanuit WPB de I75 kunnen nemen richting Naples en dan via Taminami Trail terug richting Miami (zie kaart), maar dat wordt wel wat omslachtig als je ook nog door wil naar Key West. Dan kun je m.i. beter de Tamiami Trail vanuit WPB direct oprijden tot ergens halverwege en dan terug je weg vervolgen naar KW. Dan heb je de meeste indianedorpen, botenboeren en alligatorspots wel gehad (zie rode pijl). Nog beter is om deze tweede optie te bewaren voor als je weer terug bent in Miami. Dan kun je op het gemak naar Key West, en doe je de Everglades wat later. http://img38.imageshack.us/img38/2109/everglades.jpg (http://img38.imageshack.us/i/everglades.jpg/) simdijk 4 juli 2011, 20:40 Ik lees veel op het net over de Everglades, maar ben er nog niet uit welke ingang we het beste kunnen nemen naar de Everglades vanuit Fort Lauderdale. De bedoeling is om na de Everglades door te rijden naar de Keys. Ik lees veel over het Everglades Safari Park + alligator farm (ligt dit bij elkaar) hoever is dit vanaf Fort Lauderdale? Je rijdt dan door Miami toch? Dat lijk ons wel leuk. Shark Valley en Homestead lees ik ook het een en ander over. Wie kan mij vertellen wat de beste optie is (de mooiste ervaring ook)? We willen in ieder geval een airboat trip maken en niet wandelen en fietsen. nikie1968 5 juli 2011, 12:21 bij de alligator farm kun je een airboattour maken... Connie 6 juli 2011, 14:52 Graag zou ik willen weten als we van key West komen en gaan overnachten in Fort Lauderdale of het dan mogelijk is en zinvol om nog een stuk van de everglades mee te pakken? En naar welk gedeelte zouden we dan moeten gaan? Of zeggen jullie ga maar meteen door naar fort Lauderdale en ga daar iets doen? Connie pumi1000 6 juli 2011, 14:59 Als je de kans hebt zou ik zeker de everglades bezoeken. Je hebt aan een middag genoeg en zo'n airboat tocht is erg leuk. corrus 9 juli 2011, 14:41 Een airboat ride is niet noodzakelijk om deze in de Everglades te doen... In de Orlando area zijn er wel 10 verschillende... koenkamphuys 11 juli 2011, 00:00 Dit deel van de Everglades ligt ten westen van SR 29, tussen US 41 en Interstate 75 in (zie kaartje (http://www.dumpyourphoto.com/photo/view/65990/BPfMg82)). Het is geografisch gezien onderdeel van de Everglades, hoewel het gelijknamige nationaal park aan de oostkant van SR 29 en ten zuiden van US 41 ligt. Ik ben er 10 juli heen geweest. Het gebied staat bekend om de bijzonder rijke flora en fauna en stond allang hoog op mijn verlanglijstje. Vanaf SR 29 vind je bij het plaatsje Copeland een klein bordje dat naar Fakahatchee Strand verwijst. Wij kwamen vanuit het noorden dus voor ons aan de rechterkant. Je komt dan op de W.J. Janes Scenic Drive. Aan een zijstraatje ervan is het Ranger Station. Daar werden we verwelkomd door enkele honderden muskieten en een vriendelijke ranger, die toevallig net kwam aanrijden. Terwijl ik het ongedierte van me af was aan het slaan begon ze uitvoerig over de indoor activities die er ook waren: het bezoekerscentrum van de Everglades en een expositie in het indianendorp. Maar wij kwamen voor de natuur, dus lieten we de suggesties van de ranger voor wat ze waren en zijn doorgereden over Janes Scenic Drive - nadat we enkele tientallen muskieten in de auto hadden doodgeslagen en ons flink hadden ingesmeerd met de muggenolie (met een hoog gehalte aan DEET). De weg is - net als Loop Road - verhard met een wit soort gruis. Niet geasfalteerd dus, maar redelijk te berijden, in elk geval stukken beter dan Loop Road (die overigens momenteel geheel opgeknapt wordt). Rustig rijden en afremmen voor kuilen en plassen. Taferelen als op Loop Road, waar ik met de uitlaat regelmatig de bodem afschraapte, en plassen zo breed als de weg, vond ik hier niet. Uit de vele, ook recente, foto's en verslagen die ik op internet over dit gebied had gevonden, had ik me een beeld gevormd over wat te verwachten, maar de werkelijkheid was nogal anders. Ondanks dat het al een maand lang volop regentijd was geweest, was het gebied kurkdroog. Het is grotendeels bebost met de typische moerascypressen, die normaal met hun voeten in een laag water staan, maar nu was de bodem helemaal droog. We hebben welgeteld één poeltje gevonden waarin een alligatorgezinnetje lag: moeder met drie baby'tjes van hooguit 15 centimeter. Waar de andere alligators gebleven zijn weet ik niet; waarschijnlijk hutjemutje in een paar andere natte plekken buiten ons zicht. Doordat het zo droog was viel het er met de muskieten ook heel erg mee. Wel was de plantengroei prachtig. Ik ben geen botanicus, en van de vele bromelia- en orchideeënsoorten die het gebied rijk is, heb ik er geen herkend, maar ik zag wel dat het veel gevarieerder was dan Loop Road. Heel opvallend waren de enorme koningspalmen die overal in het wild groeien. Dat zijn schitterende bomen overal bovenuit steken en die ook voor veel geld in de tuincentra te koop zijn. Ook hebben we verschillende bloemen gezien die ik nog nergens anders heb zien bloeien. Als je bedenkt dat Fakahatchee Strand in de jaren dertig nog een houtkapgebied was (de route van W.J. Janes is gelegd over een voormalig spoorbaantje om de stammen uit het gebied te vervoeren), dan is te zien dat de natuur sindsdien goed hersteld is. Voor wie graag meer ziet dan vanuit de auto, zijn over andere voormalige spoorbaantjes hiking trails aangelegd. Er worden volgens het foldertje ook guided swamp walks georganiseerd, waar je door het moeras waadt – 'for the adventurous visitors'. W.J. Janes komt uit op Stewart blvd, een hoofdweg in een ander gebied, het Picayune Strand State Forest. Dit gebied ziet er net zo bizar uit als de geschiedenis ervan is. Het is ooit ontgonnen om een woonwijk te worden waar de gemiddelde Nederlandse vinexwijk tien keer in past. Er zijn diepe kanalen gegraven, wegen aangelegd en geasfalteerd en percelen, die uiteindelijk waardeloos bleken, zijn met zeer agressieve verkoopmethoden verkocht aan zeventienduizend eigenaren. En vervolgens ging het hele project op de fles en van woningbouw is het nooit gekomen. Een aantal jaar geleden is besloten het gebied terug te geven aan de natuur. In de grootste terugkoop-operatie in de Amerikaanse geschiedenis zijn alle eigenaren uitgekocht. Drie gigantische pompinstallaties brengen water naar het gebied dat uiteindelijk weer door het moeras moet gaan stromen. Het rechte stratenpatroon wordt in zijn geheel weer afgebroken op een paar doorgaande wegen na, die voorzien worden van duikers om het water onder de weg door te leiden. Het contrast met het natuurschoon aan Janes scenic drive vond ik schokkend. Je realiseert je wat een enorm stuk natuur moedwillig vernield is, uiteindelijk voor niets. Er moet duidelijk nog ontzettend veel werk verzet worden om de natuurwaarden van het gebied te herstellen. Ik was blij om te zien, dat langs de doorgaande straten borden stonden: Panther habitat - proceed with caution. Florida's meest bedreigde kat heeft zich in dit gebied weer laten zien. Net als in Fakahatchee Strand zal de natuur in de loop van de jaren langzaam weer terrein winnen en zal dit gebied aantrekkelijker worden voor planten en dieren - en toeristen. In oudere informatie op internet vind je dat dit gebied een doolhof is van doodlopende, identiek uitziende straten zonder straatnaambordjes, en als je niet heel precies de weg weet, dan raak je hopeloos verloren. Dat is intussen niet meer zo. Op de doorgaande wegen in het gebied na, zijn de straten of weggehaald, of afgesloten met een hek. De belangrijkste kruising, van Stewart en Everglades blvd is met een bordje aangegeven. Daar moet je rechtsaf, naar het noorden toe. Er is nog een gedeelte bereikbaar in het noordwesten van het gebied, waar het bezoekerscentrum is, maar dat heb ik links laten liggen. Everglades bvld kruist Interstate 75, en daarboven begint de bewoonde wereld weer; in de vorm van een wijk die net zo is opgebouwd als Picayune Strand State Forest, maar daar zijn de percelen wel bebouwd met over het algemeen gigantische villa's. Was Picayune Strand al enorm, deze wijk is zeker drie keer zo groot. Vanuit de wijk kun je linksaf richting Naples, of, wat ik gedaan heb, rechtsaf riching Immokalee, weer terug naar mijn huis. Bij elkaar een interessante rit door een bijzonder gebied. Ik ga ervan uit dat de informatie op internet ook klopt en dat Fakahatchee Strand normaal veel natter is. Bezoekers melden op internet dat ze grote aantallen alligators zien, herten, otters en allerlei soorten vogels. Die heb ik gemist. Misschien ga ik een andere keer nog eens in een ander seizoen en tref ik het beter. Foto's in het foto-topic (http://www.floridaforum.nl/showthread.php?t=13316). B@rb 14 juli 2011, 03:00 Vandaag in Everglades City geweest en dit is echt een aanrader! Veel leuker dan bij Shark Valley, daar werden we op het houten looppad echt achterna gezeten door duizenden muggen! (DEET hielp vandaag niet ofzo?) Bij het visitorscenter in Everglades city zijn 2 verschillende boottochten (zout of zoet water) te maken. Wij hebben manatees en dolfijnen gezien.echt een mooie tocht. Er tegenover zit nog een heerlijk restaurantje waar je lekkere oesters en alligatorvlees (hamburger) kunt eten :-) corrus 14 juli 2011, 13:21 Ga eens naar Gatorland in Orlando... Daar heb je dezelfde houten looppaden Ook daar kun je alligatorvlees eten... :D Rune 14 juli 2011, 21:38 Wie zich echt wil laten verrassen moet naar Corkscrew Swamp Sanctuary. Prachtige route met verschillende landschappen van de everglades. Toen wij er waren was het er erg rustig en nauwelijks muggen. Als het minder droog is zul je er ook veel alligators kunnen spotten, samen met wasberen, uilen en zelfs zwarte beren. Je volgt een boardwalk van twee mijl ofzo. http://www.runemassing.nl/archief/162-dag-5-naples- metendiana 24 juli 2011, 12:17 hoe lang is het rijden van naples naar de everglades, zeg maar naar het leuke gedeelte van de everglades waar dingen te zien zijn en te doen.;) gr diana B@rb 27 juli 2011, 13:19 Nog geen uurtje. Via google maps is dit makkelijk uit te vogelen. Aan de kant van everglades city is er volop te beleven en dit is erg dichtbij Naples. Je kunt hier kiezen tussen een tocht de everglades (alligators) in of een tocht langs de eilanden bij de kust (dolfijnen en manatees). Hier zit ook een Everglades informatiecentrum. Overigens hebben wij de boottocht langs de eilanden gekozen en onderweg in een poel (tip van de kapitein) de alligators gespot ;) Maar vanuit Naples kun je ook de Tamiani Trail nemen en hier zijn er ook veel aanbieders van alligatortripjes. metendiana 27 juli 2011, 22:34 bedankt, gaan we volgende week zeker proberen\\:D/ gr diana Hans uit Koekelare 31 juli 2011, 04:29 spuit je maar in met deet, want de bugs bijten hard, ik weet er van mee te spreken, en ik had me ingespoten. maantje71 31 juli 2011, 10:14 wij waren een week of 3 geleden in de everglades en hadden geen deet bij ons. maar gelukkig waaide het die dag flink en hebben we op 1 of 2 geen muggen gezien. ligt dus echt wel aan het weer of er muggen zijn of niet. richard.bosch 31 juli 2011, 14:03 Wij waren 2 weken goed voorbereid (goed ingesmeerd met max deet) in de Everglades. Toen wij even stopten bij een visitors centrum en onze autodeur even een paar seconden openstond, zaten er gelijk vele muggen in de auto en werden wij gelijk gestoken. Everglades voor ons geen succes en toen (vanuit Naples) gelijk doorgereden naar de Keys! daantje40 12 augustus 2011, 20:11 waren van plan volgende week loop road (shark valley) te gaan fietsen maar lees nu dat de weg wordt gerenoveerd???!!!! Weet iemand of het helemaal op slot is of dat we nog kunnen fietsen tussen de alligators? koenkamphuys 13 augustus 2011, 16:36 Loop Road is niet hetzelfde als Shark Valley. Shark Valley ligt een stukje ten oosten (dichter bij Miami dus) van de oostelijke kruising met de US 41 en is gewoon open. daantje40 13 augustus 2011, 18:45 dankjewel Koen. Dat is een hele geruststelling! r.teeuwsen 14 augustus 2011, 05:11 Vandaag in Shark Valley geweest, was een heel leuke 'tram-tour' veel gezien, erg leuke tour... een aanrader ;-) Er waren behoorlijk veel fietsers die de tocht per 'bike' hebben gedaan, maar denk er om het is echt HEET.... neem voldoende water mee, bij startpunt is laatste water voorziening, daarna niets meer! Veel plezier! Remco daantje40 6 september 2011, 16:50 Ja, we hebben inderdaad de tocht gefietst maar het viel niet mee. We werden uitgebreid gewaarschuwd i.v.m. een heatindex van wel 110 geloof ik. Per persoon 2 liter water mee en er absoluut niet aan beginnen als je "normaal" al nooit 25 km fietst. Toch vond ik het de moeite waard, al viel de alligatoropbrengst tegen( 1 klein vrouwtje en wat zeer kleine nakomelingen ). Wel mooie sprinkhanen gezien en vanaf de toren halverwege diverse waterschildpadden. En toch de voldoening van het gedaan hebben;) natascha666 8 september 2011, 09:39 Heeft een van jullie deze als eens gedaan: http://evergladesnationalparkboattoursgulfcoast.com/mangrove.php Lijkt me net wat mooier dan met zon airboot (wat lekker hard gaat tuurlijk:-P) door van dat gras te vliegen...is wel een eindje rijden vanaf miami dus wilde weten of dit dan wel de moeite waard zou zijn??? :-) Edit: lees net dat hij toch vreselijk saai is....maar ik heb nog een kandidaat: http://www.captaindougs.net/ Die heeft goede reviews, ervaring hier mee iemand? koenkamphuys 10 september 2011, 20:22 Een fluisterboot schrikt minder wildlife af dan een rumoerige airboot. Alleen daarom al zou ik naar dit soort alternatieven zoeken als ik het water van de everglades op ga. (ik heb niet zoveel op met scheurende boten. Dus wat de een prettig vindt zal de ander saai vinden.) natascha666 21 september 2011, 18:57 Iemand al ervaring gehad met die Captain Doug's Airboat tours ?? ( www.captaindougs.net (http://www.captaindougs.net/) ) Vin het best moeilijk om te kiezen. Ik denk wel dat ik meer richting lake placid wil dan naar shark valley maar dat is maar een gevoel?? koenkamphuys 22 september 2011, 06:02 Lake Placid? Dat is ver buiten de Everglades. Lake Placid is best een aardig plaatsje met een aantal mooi gelegen meren in iets glooiend gebied, maar dan zit je minstens 100 mijl ten noorden van de Everglades. Ik vermoed dat je twee dingen verwart. Ik ben zelf wel eens met Captain Doug op stap geweest. Je vaart op de grens van het mangrove- en grasgebied. Een alligator hebben we niet gespot, evenmin andere wildlife. Wel haalden ze in het zoutste deel van het gebied een val vol met krabben boven water. En verder is het wat je van een airboot tour mag verwachten: veel geronk, een stukje de speedboot uithangen en wat uitleg over de natuur. natascha666 22 september 2011, 20:02 Bedankt voor de reactie, heb het 1 en ander nog es bekeken op google maps en nu heb ik een beeld hoor :-) Ik denk dat we dan toch ook iets dichter bij miami gaan zoeken, langs de tamiami trail zitten er vast ook genoeg toch?! koenkamphuys 22 september 2011, 21:01 Ja hoor, absoluut, keuze genoeg. Ook Shark Valley ligt goed bereikbaar vanuit Miami. peterwoudje 6 oktober 2011, 11:07 ik heb gelezen dat ze de Loop road zouden gaan herstellen zodat die beter berijdbaar is met de auto, weet iemand of dat inmiddels is gedaan of wanneer ze dat gaan doen en of het werkelijk beter berijdbaar zodat je geen schade aan je huurauto hoeft te verwachten. metvrgrpeter careca 6 oktober 2011, 18:48 Was in augustus afgesloten door werkzaamheden. Weet niet wat heden de stand van zaken is, maar Turner River Road is een goed alternatief. koenkamphuys 7 oktober 2011, 06:11 Peter, zie http://www.nps.gov/bicy/planyourvisit/loop-road-updates.htm. Je kunt je daar ook abonneren op updates als je wil. In de tekst staat onder andere te lezen: In March of 2011 the National Park Service will begin work on the 12 mile segment of road located west of the Education Center and south of the Gator Hook area. The project will increase drainage beneath the road, raise the road bed and resurface the road, as it has traditionally been, with crushed rock. Once work begins the project will take a minimum of 13 months. Dat betekent dat ze niet voor april 2012 klaar zouden zijn. Maar de laatste info is van maart van dit jaar. Tessa35 15 oktober 2011, 23:49 Hoi allemaal, ik vertrek bijna naar Florida en heb er al helemaal zin in. We landen in Miami, en gaan zo waarschijnlijk 1 dag later door richting Homestad (hotelletje) nu mijn vraag, vanaf waar in Florida bedoel ik dan, is het het leukst/mooist de everglades te verkennen? We willen een airboat tochtje doen (rondkijken etcetera). Nu wilden we dit dus vanuit Miami gaan doen, en dan daarna (dag later ) omhoog rijden langs de kust richting orlando. Of is het misschien leuker/mooier om de everglades op onze terug weg te doen, via Napels? Groetjes Tessa belgske 16 oktober 2011, 07:06 Je hebt één hoofdingang (waar ook het Main Visitor Center is) en die is te bereiken via Homestead/Florida City. Hier ligt een 60 km lange, geasfalteerde weg tot het eindpunt Flamingo Visitor Center. Onderweg zijn diverse uitkijkposten, wandelroutes aangelegd. Je moet deze weg wel weer helemaal terugrijden, wil je de Everglades verlaten. In het Noorden (van Miami richting Westkust) heb je Shark Valley. Oftewel ga je hier de Everglades bezichtigen met een tram (tour van 2-3 uur) oftewel verken je de Everglades per fiets. De route is ts de 20 en 25km. Je rijdt/fiets dan naar een observatietoren. Ook kun je nog, vlakbij de Westkust, in Everglades City, Gulf Coast Visitor Center, een impressie opdoen, maar dan voornamelijk via het water. hier verhuurt men kano's,... Betreft airboats, die vind je volop op de weg ts Miami en de Westkust. Bij Homestead, enkele miles voor je de Everglades betreedt, is er een Alligatorfarm waar zowel shows met deze dieren als airboatrides plaatsvinden. Tessa35 16 oktober 2011, 19:48 Bedankt voor de info! Erg fijn! Jostravels 17 oktober 2011, 12:26 Omdat ik niet zo goed weet waar ik het precies kwijt moet, bij deze even een aanrader voor de Everglades. Ik lees regelmatig dat mensen vinden dat de Everglades iets is om alleen snel doorheen te rijden, maar we hebben het er zo fantastisch gehad dat ik toch even onze planning wilde tippen, voor wie er van houdt en er z'n voordeel mee wil doen zullen we maar zeggen. Wij kwamen vanuit Anna Maria Island en overnachtten in Everglades City. In Everglades City is op zich niet veel te doen, maar het voordeel van daar laat in de middag aankomen is dat je dan op een rustig moment een aantal boardwalks in de omgeving kunt bezoeken. Wij gingen onder andere een kijkje nemen bij de Turner River boardwalk. Als je daar een stukje het zandpad in rijdt, liggen er echt hordes alligators langs de weg. Verderop is ook nog een prachtige boardwalk door de mangrove, heel bijzonder zo aan het einde van de dag. De volgende dag hebben we gekayakt. Dat was dus echt een geweldige ervaring! De gids bracht ons 2-en en 1 andere dame naar een zijtak van de Turner River, vanwaar we eerst op een breed stuk en later door de dichte mangrove hebben gevaren. Het was soms wel ploeteren om vooruit te komen, maar daardoor zo ontzettend leuk. Baby-alligators langs de kant en prachtige vogels en zo stil! Echt een aanrader om te doen. Shark Valley vonden we daarna echt een tourist trap... Geslapen in Everglades City bij: http://www.iveyhouse.com/home.htm Kayak via: http://www.evergladesareatours.com/kayak_tours.htm (Mangrove tunnel tour) 1972Marjolein 25 oktober 2011, 19:55 ....Shark Valley vonden we daarna echt een tourist trap... Grappig hoe meningen kunnen verschillen. Wij zijn vanuit Naples vorige week zondag naar Shark Valley gereden en hoewel het weer er somber uitzag (thunderstorm voor de middag voorspelt), hebben we na de ranger te hebben geconsulteerd, besloten de loop te gaan fietsen. Het was geweldig, helemaal geen tourist trap. Sterker nog, lekker rustig, misschien nog 4 andere fietsers gezien en de trolley hebben we 1x voorbij zien komen. Voor de rest rust en genoeg alligators (ook baby's én hun ouder) en vogels te spotten langs het pad. Het uitzicht vanaf de uitkijktoren was schitterend, veel roofvogels zien vliegen en in de rivier onder de uitkijktoren een heleboel schildpadden zien zwemmen. Wij vonden het beslist de moeite waard!! Jostravels 31 oktober 2011, 15:40 Ja, als je gaat fietsen kan ik me goed voorstellen dat het er prettig en rustig is. Maar als je met het trammetje gaat, is het toch wel vrij massaal. En dat doen de meeste mensen. Misschien heb ik me dus verkeerd uitgedrukt. Ik bedoel ook niet dat mensen niet naar Shark Valley moeten gaan, maar dat degenen die dat niet zo leuk vonden ook andere opties hebben. AenG 20 december 2011, 12:34 Hoi, kan iemand mij vertellen wat je ongeveer pp betaalt voor zo'n airboat trip in het hoogseizoen (aug)??? En moet je dat van te voren reserveren of kan dat terplekke? alvast bedankt! belgske 20 december 2011, 13:47 dat varieert... hoe lang wil je, een half uur... een uur? hoe groot is de airboat... ga je privé, dan ga je met een kleine airboat en ben je al snel $45 kwijt. Als je even google gebruikt en 'everglades' en 'airboat' invult, dan kom je al veel aanbieders tegen. Ga eens op die sites kijken. Meestal verkrijg je via hun sites nog een kortingscoupon natascha666 20 december 2011, 20:47 Wij zijn bij http://www.evergladessafaripark.com/ geweest deze november. Bij hun kun je volgens mij niet reserveren maar de prijs was wel mooi; 20 dollar pp (met coupon vn de site, anders is het 23) Zaten met zn 10/12 op een boot en tijdens de tour ook geen andere airboaten gezien zodat je niet het idee had dat je in een typische attractie zit.... Mooi park (croco park en trail aanwezig) en een leuke tour ook, zeker wel 3 kwartier geduurd, leerzaam ook en veel crocos gezien :) Leuke souvenirs shop en een restaurantje aanwezig. Ligt op ongeveer een uur rijden vanaf miami. Ik zou wel op tijd arriveren dan kun je zeker mee zonder te wachten en ook dat de temperatuur dan nog lekker is. http://img202.imageshack.us/img202/4701/dsc00793kk.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/202/dsc00793kk.jpg/) SpaceAce 20 december 2011, 22:25 Wij zijn daar afgelopen oktober ook geweest. In 2007 zijn we bij Everglades Island Boattour (http://airboateverglades.com/) (bij Everglades City) geweest en die vonden wij vele malen beter. Ook een kleiner bootje, zodat je niet met heel veel man op een boot zit. In 2007 waren we de enige, maar de boot zelf is voor max zo'n 6 personen. Afgelopen oktober zaten we met zo'n 20 man op een boot... Ook konden we bij Everglades Island Boattour een kleine aligator - gratis - vasthouden. Bij Safaripark kost dit een dollar of 3. Bij deze laatste zijn we niet door de mangrove zelf geweest, alleen over het water en gras. Bij Everglades Island gingen we door dicht begroeide mangrove en dát was het leukste van de gehele boottour! En dat op hoge snelheid. Super gaaf! Dat heb ik énorm gemist bij Safaripark :( http://img59.imageshack.us/img59/5919/09evergladesislandboatt.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/59/09evergladesislandboatt.jpg/) AenG 22 december 2011, 19:11 sorry, maarre ik snap het even niet hoor, wat is het verschil tussen everglades safaripark en everglades city??? Ligt het naast elkaar ofzo? Zo'n tocht met zn vieren op zo'n kleinere boot lijkt me sowieso leuker. Zou je dat dan wel moeten reserveren eigenlijk? En zo'n tram tour, is dat iets? Fietsen midden in de zomer gaat ons iets te ver, maar willen wel een beetje natuur en croco's zien natuurlijk. SpaceAce 22 december 2011, 19:37 Everglades City is een plaats, zie het plaatje hieronder. Bij de letter A. Everglades Safaripark is een bedrijf welke dus airboattours verzorgd. Deze zit gevestigd langs de HW 41 (ook wel de Tamiami Trail genoemd. Deze loopt van Miami helemaal door naar Tampa). Op het plaatje staat er het getal 90 bij (dus niet de I-75 pakken!!) http://img39.imageshack.us/img39/423/evergladescity.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/39/evergladescity.jpg/) Er zijn heel veel bedrijfjes welke airbout tours verzorgen (waarvan Everglades Safaripark er dus ééntje van is). De meeste airboat tour bedrijven zijn te vinden tussen Miami en Naples. Ik ben dus bij het bedrijf 'Everglades Island Boattour' geweest welke bij Everglades City ligt (dus dicht bij Naples in de buurt) en het bedrijf Everglades Safaripark ligt vrij dicht bij Miami in de buurt. Maar tussen Naples en Miami zijn zo dus nog tientallen (wellicht zelfs meer dan 100?) van dit soort bedrijfjes te vinden :) Vandaar dat ik je ook adviseerde in jouw schematopic dat je zo'n airboattour prima kan doen als je van Naples naar Key Largo gaat (en dan dus via de Tamiami Trail) in plaats van wat je nu in je schema hebt (de everglades bezoeken als je van St. Petersburg naar Naples rijdt). natascha666 22 december 2011, 19:49 mooi uitgelegd spaceAce :) AenG 22 december 2011, 20:45 oh, zit dat zo haha. Nou snap ik het idd ja. Dan kan ik idd beter vanuit naples op weg naar key largo de everglades doen. Maar kan het daar dus ter plekke reserveren. Thanks voor de info!!! Millesime 19 januari 2012, 11:42 Hello Ik heb hier al zitten te grasduinen maar had graag nog wat meer toelichtingen gekregen over de Everglades. We gaan binnenkort met 4 volwassenen naar Florida van 28 april tot en met 12 mei. 1 mei rijden we van Miami naar Naples en 2,3 en 4 mei slapen we in Naples. Dus hebben we zowel kans om de Everglades te doen onderweg alsook nog één of twee dagen vanuit Naples. In de Everglades hadden we graag het volgende gedaan : Airboat naar 10.000 island en is dit over de grasvlakte of door de mangrove of beiden eventueel een andere airboat tour over grasvlakte en mangrove (zodat we beiden gedaan hebben) of één lange tour over beiden. Flamingo Shark Valley met tram en eventueel wat wandelen voor of na de tramtour Tamiami Trail US 41 Aningha trail Gumbo limbo trail Bezoek aan een Alligator farm. Tips zijn altijd welkom..... Thanks folks koenkamphuys 20 januari 2012, 06:20 Vanuit Naples zijn Flamingo, Aningha trail en Gumbo limbo trail niet gemakkelijk te doen omdat die aan de ingang zit, die alleen vanuit Miami / Homestead te bereiken is; en op die plek kun je er ook alleen weer uit. Je zou dan beter wat meer kunnen zoeken in het Big Cypress National Preserve, zeg maar de westelijke helft van US 41 en rond SR 29. Hoewel dit niet het nationaal park Everglades is, gaat het hier ook om een enorm oppervlakte Everglades-natuur maar vanuit Napels veel beter te bereiken. Je zou bijv. W.J. Janes Scenic Drive (http://www.floridaforum.nl/showpost.php?p=150313&postcount=353) kunnen doen en de vele mogelijkheden rond Everglades City, Ochopee, en elders rondom de kruising US 41 en SR 29; bijv. de boardwalk van Fakahatchee Strand die aan US 41 zit ten westen van SR 29. Shark Valley zou je dan kunnen opnemen in de rit van Miami naar Naples. Je hebt trouwens heel wat Everglades op je verlanglijstje staan. Meeste toeristen scheuren er in een dag doorheen en doen 1 of hooguit 2 dingen. Er is echter zoveel te zien dat je er ook een week voor kunt uittrekken als je wilt. satpet 3 februari 2012, 08:14 Heeft er iemand al nieuws (of langsgereden) over de "loop road"? Is die al terug open en hoe is de staat van de weg? koenkamphuys 4 februari 2012, 12:21 10/19/2011 - Loop Road remains closed to vehicles south of the Gator Hook Trail area, and west of the Loop Road Education Center. The work on the gravel portion of the road is scheduled to be completed in late February 2012 Bron http://www.nps.gov/bicy/planyourvisit/loop-road-updates.htm | |
EZ Archive Ads Plugin for vBulletin Copyright 2006 Computer Help Forum