PDA

Bekijk Volledige Versie : Kleding kopen en meenemen



VinMor
27-11-06, 15:01
Ik heb in de krant gelezen dat ze bezig zijn om i.p.v. €175,- ingevoerde spullen: €300,- aan ingevoerde spullen mee mag nemen.
Weet iemand hier wat meer over? Dit is dan natuurlijk wel intressant..

Me vrouwtje zou graag veel kleren willen kopen in Amerika, maar we gaan zeker over €175,- zitten per persoon. Heeft iemand nog handige tips om het toch mee te krijgen?

Controleren ze veel je bagage als je op vakantie bent geweest in Amerika?

Alvast bedankt...

pyca
27-11-06, 16:58
http://www.douane.nl/particulier/reizigersbagage/reizigersbagage-06.html

FMB
27-11-06, 17:55
Met kleren nog nooit problemen gehad.
Ooit een keer 38 Levi's 501 meegebracht in verschillende maten.

Als ik vanuit Brussel vlieg neem ik wat meer mee dan bij vertrek vanaf Schiphol.
Gewoon doorlopen bij de douane en niet te bang kijken.
Labeltjes etc verwijderen.

VinMor
28-11-06, 10:05
Met kleren nog nooit problemen gehad.
Ooit een keer 38 Levi's 501 meegebracht in verschillende maten.

Als ik vanuit Brussel vlieg neem ik wat meer mee dan bij vertrek vanaf Schiphol.
Gewoon doorlopen bij de douane en niet te bang kijken.
Labeltjes etc verwijderen.


Dus weinig kleren meenemen, en heel veel mee terug \\:D/

Maar ik ga wel via Schiphol, is dit dan een nadeel?

Mickey99
28-11-06, 11:16
Tot nu toe nooit problemen gehad met het meenemen van véél kleding. Je moet denk ik alleen niet zoals hierboven 38 spijkerbroeken in verschillende maten meenemen want dan weten ze bij controle wel dat het niet voor eigen gebruik is. Verder kun je naast het verwijderen van de prijskaartjes ook in de vakantie alvast beginnen met het dragen van de gekochte kleding.

Ta2 Gerrit
28-11-06, 11:38
Ik heb in de krant gelezen dat ze bezig zijn om i.p.v. €175,- ingevoerde spullen: €300,- aan ingevoerde spullen mee mag nemen.
Weet iemand hier wat meer over? Dit is dan natuurlijk wel intressant..

Alvast bedankt...

Vanochtend in de krant; de beoogde €300,- wordt opgeschroefd naar € 430,- en onze Gerrit Zalm is het er helemaal mee eens.
Het voorstel ligt in Brussel en nu maar hopen dat ze over deze "voordeelmaatregel" net zo snel kunnen beslissen als over de "nadeelmaatregelen"
Niet dat wij ons aan de huidige € 175.- regel houden, maar dat is 'off the record' :twisted: .

Yvet
28-11-06, 14:08
Wij hebben ons nog nooit aan de €175 gehouden, gewoonweg omdat het zo behaald is dat bedrag.
Voor ons zou het dus een uitkomst zijn als het omhoog bijgesteld zou gaan worden, dan houden we er onszelf ietsje meer aan.

38 spijkerbroeken in verschillende maten kun je gewoonweg niet meer verantwoorden als je er toch random uitgepikt wordt door de duoane.
Ikzelf zou dit dus ook niet heel erg snel doen of aanraden.
Maar als jij gewoon kleding koopt en die alvast draagt en een paar keer wast dan moet dat minder problemen opleveren (ligt eraan welke kleding je koopt natuurlijk, nette pakken kun je moeilijker verantwoorden dan t-shirts en korte broeken).

Ikzelf hoop dus dat deze regel er snel doorgevoerd wordt, maar vrees eigenlijk dat dit weer eens een never ending story zou kunnen worden.
heeft iemand hier enig idee op wat voor termijn hierover beslist gaat worden en wanneer dan de invoerdatum zou komen te liggen?????

Eric
28-11-06, 15:52
En dan weer gauw terug naar 33 kilo per koffer aub....
Iedere keer is het weer goochelen om onder de 22,9 kilo te blijven..
Eric

Harm
28-11-06, 16:24
De douane is redelijk soepel. Daar weten ze ook wel dat in elk vliegtuig een groep toeristen zit die allemaal teveel kleding bij zich heeft. Het uitknippen van labels heeft dan ook totaal geen zin. Het verhaal dat de labels zo in je nek prikken is al veel te vaak verteld. Meestal worden er steekproefsgewijs mensen uit de groep gepikt als ze er zin in hebben en als het niet te druk is. Heb je 50 broeken in verschillende maten in je koffer en word je aangehouden dan ben je de klos. Als je alles dus binnen de perken houd is er niets aan de hand. Zo ook met fotoapparatuur etc. hiervan zijn de serie nummers bekend dus als je aangehouden word met een dergelijk apparaat dan is het kassa.
Harm

Disneyfan1970
30-11-06, 09:42
Ik neem aan dat dit een arbo technisch verhaal is.


En dan weer gauw terug naar 33 kilo per koffer aub....
Iedere keer is het weer goochelen om onder de 22,9 kilo te blijven..
Eric

Ta2 Gerrit
30-11-06, 10:27
Is eerder iets van een brandstofbesparende maatregel. De 1e, business en /of starclass mogen nog gewoon 32 kg per koffer meenemen.

Daan
30-11-06, 10:50
Is eerder iets van een brandstofbesparende maatregel. De 1e, business en /of starclass mogen nog gewoon 32 kg per koffer meenemen.

Nee, ts echt een arbo regel. Een vriend van me werkt bij de KLM, "bagagedrager". Dit heeft te maken met de lichamelijke klachten waarmee veel mederwerkers lopen. Vooral rugklachten. Daarom mag je ook niet een koffer van 40kg en 1 van 6 meenemen, maar moet het netjes verdeeld zijn.

marjolijne
30-11-06, 14:26
Hallo,

OP de site van Martinair zie ik toch echt staan dat de vluchten van Miami en Orlando een bagage vrijdom hebben van 32 kilo (per koffer, max. 2)
Er staat geen klasse bij wel een vermelding dat het ook voor de comfort class is. De 23 kilo bestemmingen zijn alle bestemmingen excl. Miami/Orlando - San José.

En in de krant las ik ook het stukje over de tax free verhoging naar 430 euro. Hier stond niet bij dat het nog goedgekeurd moet worden, dus denk ik dat het wel geldig is nu.

Dat wordt sparen!!!

mickey_mouse
30-11-06, 14:36
Hallo,

OP de site van Martinair zie ik toch echt staan dat de vluchten van Miami en Orlando een bagage vrijdom hebben van 32 kilo (per koffer, max. 2)
Er staat geen klasse bij wel een vermelding dat het ook voor de comfort class is. De 23 kilo bestemmingen zijn alle bestemmingen excl. Miami/Orlando - San José.

En in de krant las ik ook het stukje over de tax free verhoging naar 430 euro. Hier stond niet bij dat het nog goedgekeurd moet worden, dus denk ik dat het wel geldig is nu.

Dat wordt sparen!!!
Martinair Economy class heeft 23 kilo mer koffer. (écht waar :))
De comfort class in geen stoelklasse maar een "ugrade service" en heeft ook 23 kilo per koffer.
De enige die meer toelaat is de StarClass, maar die gaat verdwijnen vanaf wegwns volgend jaar.

Ta2 Gerrit
30-11-06, 17:04
Zou het nu echt waar worden ? =D> :grin: :grin:
http://img297.imageshack.us/img297/8349/430eurotd6.jpg (http://imageshack.us)

VinMor
02-12-06, 12:24
Zou het nu echt waar worden ? =D> :grin: :grin:
http://img297.imageshack.us/img297/8349/430eurotd6.jpg (http://imageshack.us)

Laten we het hopen, maar ik geloof het pas, als het op www.douane.nl staat!

Syllvia
03-12-06, 09:53
hoi hoi,

ik heb nog een vraagje, kan de douane zien, waar bepaalde merkkleding gekocht is, of waar het vandaan komt.
bv. vorige week kwam ik terug uit turkije, ik had mijn echte Tommy H poloshirtje aan (wat ik ooit in orlando gekocht heb).
in mijn koffer zaten ook nog 2 TH broeken (ook in orlando gekocht), maar ik schrok toch even, want veel mensen hadden van die nepspullen gekocht in Turkije, ik denk dadelijk worden mijn echte spullen nog in beslag genomen?
groetjes Sylvia

VinMor
03-12-06, 11:16
hoi hoi,

ik heb nog een vraagje, kan de douane zien, waar bepaalde merkkleding gekocht is, of waar het vandaan komt.
bv. vorige week kwam ik terug uit turkije, ik had mijn echte Tommy H poloshirtje aan (wat ik ooit in orlando gekocht heb).
in mijn koffer zaten ook nog 2 TH broeken (ook in orlando gekocht), maar ik schrok toch even, want veel mensen hadden van die nepspullen gekocht in Turkije, ik denk dadelijk worden mijn echte spullen nog in beslag genomen?
groetjes Sylvia

Volgens mij moeten zij(de douane) dan bewijzen dat het in dat land is gekocht.

Harm
03-12-06, 12:32
Het gaat er niet om waar de kleding gekocht is maar of je namaak kleding de grens over brengt, dat is n.l. verboden. De douane kent de verschillen tussen echt en namaak dus hoof je je alleen maar zorgen te maken als je namaak of teveel echt bij je hebt. In het eerste geval word de namaak in beslag genomen in het tweede geval is men redelijk soeppel.
Harm

Melanie
17-01-07, 14:39
Ik haal het ook nooit hoor 175 eurootjes..aahahahaha eerder het 3-voudige en dat is dan van mij alleen... :oops:
ik heb vorig jaar zelfs 2 winterjassen gekocht (jaja je leest het goed winterjassen in florida!!) en niks geen problemen hoor op Schiphol. :-\"
Ik vlieg met Martinair en kan heel veel bagage mee nemen..rond de 23 kilo per koffer en je mag dan 2 koffers meenemen...dat is niet tegen dovemansoren gezegd...heb dan ook een koffer en een trolley waar genoeg in kan!!
Wat ik daar koop draag ik ook voor dat ik weg ga en trek op de heenreis oude kleren en schoenen aan die ik daar wegggooi en kom in het nieuw thuis...scheelt alweer een paar schoenen broek tshirt en trui!

Mickey99
17-01-07, 19:50
Wat ik daar koop draag ik ook voor dat ik weg ga en trek op de heenreis oude kleren en schoenen aan die ik daar wegggooi en kom in het nieuw thuis...scheelt alweer een paar schoenen broek tshirt en trui!

Ik neem niet aan dat je die winterjassen ook in Florida gedragen hebt???? :-k

VinMor
23-01-07, 18:39
Heeft iemand een idee of je bij een grote hoeveelheid kleren, nog een beetje van de prijs af kan halen? Bij winkels als Tommy enzo....(dacht dat ik dat ooit ergens had gelezen)

Alvast bedankt!

marisca
23-01-07, 23:35
Heeft iemand een idee of je bij een grote hoeveelheid kleren, nog een beetje van de prijs af kan halen? Bij winkels als Tommy enzo....(dacht dat ik dat ooit ergens had gelezen)

Alvast bedankt!

Het is geen markt dus dat gaat je daar niet lukken:)
Het is al zo goedkoop dus denk ik dat je niet veel succes zal boeken omdat te vragen:(
gr marisca


ps: fleamarket wel , maar daar verkopen ze geen tommy en ralph:)

Melanie
26-01-07, 13:08
Ik neem niet aan dat je die winterjassen ook in Florida gedragen hebt???? :-k

Nee dat was gelukkig niet nodig ;-)

VinMor
23-02-07, 14:41
Hoeveel kleding kopen jullie in Amerika(gemiddeld), en schilt het nou echt zoveel dan met de Nederlandse prijzen(Bij merken als Tommy, Diesel, Replay, en dergelijke)?

Alvast bedankt

Ta2 Gerrit
23-02-07, 14:55
Het ligt er aan hoeveel je nodig hebt natuurlijk. Maar altijd wel een spijkerbroekie, een paar Nike's en natuurlijk HD shirts. Soms meer, niet vaak minder.
En het scheelt zo maar 50, 60, 70 hele procenten, dus wel de moeite waard :lol:

PENPE
23-02-07, 14:58
Hoi ,

Wij hebben samen iedeer keer 4 koffers ;) ..

http://photos1.blogger.com/blogger/528/3400/1600/DSCN0505.jpg

En alles is stukken goedkopen dan in NL , dus...

Groetjes,
Pieter

marisca
23-02-07, 14:58
Replay en diesel zijn peper duur maar de amerikaanse merken zijn echt veel beter van prijs zoals tommy en dkny en guess en ralph lauren etc
dus onze koffer zit straks weer bomvol:)
gr maris;)

beppie
23-02-07, 15:18
We kopen zoveel als er mee kan.
De rest van het jaar kopen we in Nederland gewoon niet, maar wachten echt weer op Amerika.
En ja, het is er echt veel goedkoper.
Dit jaar willen we ook eens kijken voor winterspul.

VinMor
23-02-07, 16:16
Diesel en Replay worden het dan in iedergeval niet! Tommy ga ik zeker leegkopen [-o<, maar ik moet zeggen dat ze volgens mij op de Tommy site(E-shop, USA) duurder zijn dan in de normale winkels in USA! Want de prijzen op de site zijn niet echt lager dan op de Nederlandse Tommy site.

Ta2 Gerrit
23-02-07, 16:38
Maar bij het fenomeen Outlet Store zijn ze nog weer goedkoper !

VinMor
23-02-07, 16:56
En gelukkig gaan we naar zo´n outlet store toe, dit stond gelukkig al op de planning :p

Weet iemand een Oulet store in Orlando?

En in Miami(Sawgrass ken ik al)?

calypso
23-02-07, 17:58
Koop altijd wel een paar Levis 501's omdat deze toch een stuk goedkoper zijn.
Plus nog wat schoenen, t-shirts, ondergoed, sportkleding enz.
En dan maar weer mee terug slepen :-)

Mickey99
23-02-07, 20:51
Weet iemand een Oulet store in Orlando?Bij de Pr1me Outlets (http://www.primeoutlets.com/cntrdefault.asp?cntrid=1077)in Orlando zit een Tommy winkel.

nahnah9
23-02-07, 21:08
Zit Pr1me bijna tegen Daytona aan?
Of Google ik verkeerd?

Gr,
Hans

marisca
23-02-07, 22:15
Mijn favoriet is premium outlet aan de i-drive zuiderlijke richting:)
Ga echt naar deze is mijn mening want ik slaag altijd meer op deze outlet en ze hebben heerlijke foodcourt erbij zitten met starbucks en maki of japan, jammie;-)

Mickey99
23-02-07, 23:45
Zit Pr1me bijna tegen Daytona aan? Of Google ik verkeerd?Nee, deze Pr1me zit niet bij Daytona in de buurt maar echt in Orlando (ik had de site nog wel zo netjes onder de naam Pr1me "geplakt" :???: ).

Hier nogmaals de site van Pr1me:
http://www.primeoutlets.com/cntrdefault.asp?cntrid=1077

Bij de Premium Outlets zit er inderdaad ook 1, en dit is echt heel dicht bij WDW
Hier de site van Premium Outlets:
http://www.premiumoutlets.com/outlets/outlet.asp?id=17

Eric
24-02-07, 00:42
Ga niet voor Europese merken, die zijn duurder, maar voor de Amerikaanse.
Tommy en Polo (RL) zijn een goede keus, en de Nike outletstore is zonder meer de moeite waard. Maar ook in een outletstore moet je de prijzen blijven vergelijken, anders ben je soms nog duur uit.
Eric

Michael66
24-02-07, 08:45
Bij Tommy-outlets is altijd wel een rek met 70% korting op de laagste vermelde prijs. Daar heb ik al diverse polo's vandaan gehaald, voor $6-7 per stuk. Dus als je daar wat leuks tussen aantreft heb je echt wat koopjes te pakken.

nahnah9
24-02-07, 11:22
Hoi Mickey99,
Ik had jouw Pr1me-link gebruikt:---)
Dan kom ik op hun site en zie als adres Oakridge road.
Via Google kwam ik toen in de buurt van Daytona.......:sad:
Vandaar.

Groeten,
Hans

VinMor
24-02-07, 11:41
Kan je me wat meer vertellen over de prijzen van Tommy? Wat kost bijvoorbeeld gemiddeld een broek?

Eric
24-02-07, 11:58
Nou, een prijslijst heb ik niet voorradig hoor, maar het is goedkoop.
Als je alles weet, is het niet spannend meer !!
Eric

Michael66
24-02-07, 12:08
"Gemiddeld" is een slechte term om te gebruiken bij de outlet-stores. Als je kleding uit de nieuwe collectie koopt ben je denk ik zo rond de $ 100 kwijt, iets minder maar dan in NL of BE. Het zijn juist en vooral de aanbiedingen die het aantrekkelijk maken. Vorig jaar heb ik een TH-short gekocht voor $ 20, wat overhemden voor $ 20 per stuk (hier betaal je daar al gauw € 60-80 voor) en de eerder genoemde polo's voor $ 6-7 (70% van de laagste prijs). T-shirts vanaf zo'n $ 8.Vooral shirts dus, broeken van TH vind ik persoonlijk minder mooi.

Broeken koop ik meestal bij de Levi's outlet in de Premium. Veelal broeken met een klein "foutje", maar dat geeft niks bij spijkergoed. Levi's 501 voor $ 30-35 (elk jaar eentje voor m'n zwager meenemen), overige Levi's voor $ 20-25. En Dockers (nettere katoenen broeken) voor $ 25.

Ik ben de laatste jaren steeds de laatste week voordat daar de scholen weer beginnen in Florida. Dan is het steeds "Tax free week", waarin je geen sales tax betaalt voor o.a. kleding en schoenen onder de $ 50. Dus de bovengenoemde prijzen zijn in die week ook exact wat je betaalt, in de rest van het jaar komt er 6-6,5% tax bovenop.

Nicole
24-02-07, 15:52
Weet jij waarneer de school daar weer gaat beginnen??

Nicole

Michael66
24-02-07, 17:18
Dat verschilt per county. Kijk maar eens hier (http://www.fldoe.org/districtcalendar/default.asp). Vorig jaar begonnen de scholen in Orange County (o.a. Orlando) en Osceola (o.a. Kissimmee en Celebration) op 8 augustus. De Sales Tax Holiday was van 22 t/m 30 juli. Meer info vind je hier (http://dor.myflorida.com/dor/tips/pdf/tip06a01-04.pdf). Ik denk dat het voor 2007 niet veel anders zal zijn Wij komen komende zomer op 30 juli pas aan (hebben "laat" vakantie), dus ik hoop dat ik nog net kan profiteren ....

RoyFamily
25-02-07, 14:41
Hoera, hebben wij hoogseizoeners, die altijd met jaloerse blikken kijken naar al die forumers die in andere maanden weer goedkope tickets op de kop tikken, ook eens een voordeeltje.
Ja, ja en op een TH shirt van $ 7,= is dat toch zo'n 35 eurocent!

Michael66
25-02-07, 15:07
Voor 35 cent heb je er inderdaad nauwelijks wat aan (op een T-shirt van $ 7 is het trouwens 42 cent :shock: ). Maar als je ziet wat ik gemiddeld allemaal aan kleding e.d. meeneem ....

2x Levi's a $ 25 per stuk
2x Dockers a $ 25 per stuk
2 paar Nike's a $ 50 per paar
5 T-shirts met 3/4-mouw a $ 7 per stuk
4 TH-overhemden a $ 25 per stuk
1 TH-short voor $ 25

Dan zit ik alleen voor mezelf al aan $ 360. Met Sales tax komt daar nog ruim $ 20 bovenop .... en die geef ik liver uit aan andere dingen. Geen geval van Hollandse zuinigheid, maar gewoon optimaal gebruik maken van de mogelijkheden. En de koffers moeten toch nog helemaal vol mee terug ....:razz:

VinMor
26-02-07, 00:26
4 TH-overhemden a $ 25 per stuk
1 TH-short voor $ 25Zijn dat de normale prijzen, of waren dit aanbiedingen? Want anders is het natuurlijk wel lekker goedkoop!

En wat bedoel je met Sales Tax??

Eric
26-02-07, 03:02
Dit zijn de normale outlet aanbiedingen.
In Amerika betaal je over alles wat je koopt sales tax.
Dit staat niet op het prijskaartje, en verschilt per staat.
In Florida betaal je 6% over alle prijzen.
Eric

Michael66
26-02-07, 07:50
Klopt niet helemaal, Eric.
De Florida general Sales Tax (http://dor.myflorida.com/dor/taxes/sales_tax.html) bedraagt 6%. Maar daarbovenop kunnen counties een "Discretionary Sales Surtax (http://dor.myflorida.com/dor/taxes/discretionary.html)" heffen. Het betreffende percentage dat bovenop de basis-6% komt verschilt dus per county en kun je hier (http://dor.myflorida.com/dor/forms/2007/dr15dss.pdf) vinden (PDF-bestand).


Voor de bekendste countie bedraagt de totale Sales Tax (2007):

6,5% in Orange County (o.a. Orlando, Lake Buena Vista)
6,5% in Miami-Dade (o.a. Miami)
7,0% in Osceola (o.a. Kissimmee, Celebration)
Iets voor in de Florida FAQ (of staat het daar al in?)?

Eric
26-02-07, 10:00
Okay, dat wist ik inderdaad niet, dus er komt nog een procentje of zo County Tax bij.
Ook in restaurants komt overigens bij het afrekenen de tax nog boven op de prijs, de fooi (15%) geef je overigens over het bedrag voor de tax.
Eric

VinMor
26-02-07, 19:26
Hoorde dat Tommy Hilfiger broeken in Amerika ongeveer 55 t/m 80 Dollar kosten. Dat zou echt mooi zijn!! :-D

VinMor
12-03-07, 16:50
Wordt er op schiphol veel gecontroleerd of je teveel goederen hebt ingevoerd?? Of wordt dit maar sporadisch gedaan?

bono
12-03-07, 16:55
Toen wij in december vorig jaar aankwamen op schiphol stonden er ongeveer 6á8 personen ons op te wachten en werd er na mijn mening goed gecontroleerd.
Zelf sieraden, horloge's en tasjes werden goed gecontroleerd!
Ik zelf kon door lopen maar mijn vriend werd aangehouden en na wat vragen en voelen en kijken in de koffer mocht hij door!
Gelukkig, we hadden nogal wat auto onderdelen en gereedschap gekocht.
maar ja als je dan extra belasting moet betalen was het nog goedkoper geweest dan als we het via shipping hadden laten doen.:wink:
Dit was de eerste keer dat er zoveel stonden te controleren, vanuit andere landen hebben we eigenlijk bijna nooit controle gehad!

Groetjes Monique

bono
12-03-07, 17:08
In een eerder topic is ook al vaker geschreven hier over!
Als je zelf niet zoveel meeneemt dan kan je de nieuwe kleren daar al gebruiken en eventueel een keertje wassen en flink in de kreukels laten dan zal het allemaal wel mee vallen!
We hadden zelf de nieuwe kleren bij vieze kleren de een na laaste dag in gezamelijk in een tas gedaan, zodat de geur en zo er ook al aan zit.
Niet netjes in je koffer laten , dat scheelt een hele hoop!!

Succes

gr. Monique

bono
12-03-07, 17:19
Met hoeveel personen ga je dan, ieder mag 2 koffers meenemen!!!!
Bij terug komst had ik 1 koffer en 1 grote weekend tas met wieltjes!
en ik kon zo door lopen dus...............
Bij ons waren vooral de jonge mannen in trek voor controle:wink:.
Wat wij ook hadden gedaan was dubbele kleren aantrekken die je daar hebt gekocht!

gr. Monique

VinMor
12-03-07, 17:29
We gaan met 4 en nemen ook maar 4 koffers mee, alleen nog een beetje handbagage! Maar wel een credietkaart :-\" :wink:

Ta2 Gerrit
13-03-07, 00:42
Vanochtend stonden er zo'n 10 tot 15 douaniers te wachten en doordat we nog aangifte moesten doen van een vermiste koffer waren wij als laatste door het groene poortje. Met wat odd size bagage zoas een motoruitlaat ingepakt in sgnaaloranje ducktape en nog een beetje konden we zo doorlopen. De controle gebeurt dus of at random, of wij hebben van die eerlijke gezichten ;-).

VinMor
13-03-07, 08:16
Dus ze staan eigenlijk wel goed te controleren? Is het verstandig om dan veel kleren mee te nemen? Of moet je ze gewoon lekker dragen, kreukelen en in je koffer stoppen, zullen ze dat zien??

Almereontour
13-03-07, 11:58
De douane is natuurlijk niet gek. Al denken wij soms van wel. Ook zij weten dat kleding is V.S. goedkoop is. Nu zijn ze er niet om de toerist te pakken die voor eigen gebruik wat extra kleding koopt. Ze gaan voor de handelaren. Maar je kan natuurlijk er zomaar uitgevist worden. Het blijft een gok.
Je weet dat het niet mag, maar het blijft lekker.

bono
13-03-07, 12:07
Helemaal mee eens................................
als ze dit doen :-$ ben je gewoon de l.. als je teveel bij je heb!
Tenzij je niet boven het toe gestaand bedrag bij je heb??

gr. Monique

calypso
13-03-07, 17:22
Ik heb eigenlijk nog nooit echt problemen gehad met de Nederlandse douane. Ok ze controleren steekproef gewijs, maar als je gewoon normale hoeveelheden meeneemt valt het toch wel allemaal mee vind ik.

Het blijft natuurlijk ieders eigen verantwoording als je teveel meeneemt en het niet aangeeft.

bono
13-03-07, 17:32
Het is altijd je eigen schuld als je met te veel wordt aangehouden!
Maar ja het is het proberen waard!
Ik moet bekenen dat ik het ook graag niet doet hoor, ben nog al van de schijterige kant wat wetten betreft en zo........
Mijn vriend daar in tegen niet, dus vandaar de hoeveelheid auto onderdelen die we afgelopen keer hebben mee genomen.

Gr. Monique

xl1067
13-03-07, 19:37
Is er eigenlijk al bekend wanneer het de hoogte van de belasting vrije invoer verhoogt gaat worden van 175 naar 430 euro. Dat de verhoging er gaat komen dat is dus inmiddels beslist maar is bij iemand de datum al bekend?



Meer belastingvrije invoer in EU

nieuwsbericht | 28-11-2006 | Directie Voorlichting
Reizigers vanuit landen buiten de Europese Unie mogen meer vrij van accijns of btw invoeren. Dit heeft de raad van ministers van financiën dinsdag in Brussel beslist.
Het plafond voor deze belastingvrije invoer naar één van de landen van de Europese Unie gaat in de loop van volgend jaar omhoog van 175 euro naar 430 euro voor passagiers in vliegtuigen en schepen. Wie over land de EU binnenkomt mag voor 300 euro belastingvrij de Europese Unie invoeren. De scheiding tussen reizigers per schip of vliegtuig enerzijds en over land anderzijds is aangebracht omdat met vervoer over land frequenter goederen de EU binnengebracht kunnen worden, zo gaf minister Zalm dinsdag in Brussel aan. Zodra de exacte ingangsdatum bekend is, zal het ministerie van Financiën deze publiceren.


Bron: http://www.minfin.nl/nl/actueel/nieuwsberichten,2006/11/Meer-belastingvrije-invoer-in-EU.html

VinMor
13-03-07, 19:41
Hij heeft het beslist staat er, dus het zal wel per direct zijn!

pascalbrouwers
13-03-07, 19:49
Hij heeft het beslist staat er, dus het zal wel per direct zijn!


Nee het is nog steeds niet veranderd.
Er zijn al verschillende datums afgegeven.

Enkele maanden geleden heb ik met de douane gebeld, daar werd mij toen medegedeeld met ingang van 1 febr.
1 febr is al weer voorbij.
een andere datum zou ergens in April zijn.

Laten we maar afwachten, je maar nooit met onze regering........

VinMor
13-03-07, 20:35
Het heeft niks met de Nederlandse regering te maken! Het is een EU regel!